SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
twitter:vdsar1970 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 22:58:18Leuke avond gehad en top sfeertje bij @vak410! Bedankt voor mooi ontvangst!! @AFCAjax https://t.co/27y7N2dSI1 #AJAdor @vdsar1970 #AJAX" reageer retweet
![]()
Ja, dat was meteen al duidelijk. En ook een gele kaart wat rood had kunnen zijn tot twee keer toe.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Onterechte tweede geel voor Dordt, blijkt.Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
ik niet. Cambuurquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind de wedstrijd tegen Cambuur belangrijker![]()
![]()
KNJBquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Onterechte tweede geel voor Dordt, blijkt.![]()
Barcelona 1-0 verloren. Ajax 4-0 gewonnen. Ajax in vorm, Barcelona uit vorm. Déjà vu momentje!
Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Net zoals Hoesen vorig jaar.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:18 schreef j0rdiiii het volgende:
Andersen gescoord in Eredivisie, Jupiler, CL en beker.
(al weet ik niet helemaal zeker of hij ook scoorde in de beker).![]()
Even er vanuit gaande dat Apoel alles verliest, dan moet je Barcelona verslaan, tegen PSG met 2-2 gelijk spelen of beter, en moet PSG van Barcelona winnen.
Als Barcelona ook maar 1 punt in die laatste wedstrijd pakt moet je al de wedstrijd tegen PSG en Barca winnen.
Conclusie: Alleen als Apoel punten pakt is er nog een enigszins reële mogelijkheid op een 2de plek.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
die zijn best goed in voor het doel liggenquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:32 schreef MouzurX het volgende:
Even er vanuit gaande dat Apoel alles verliest, dan moet je Barcelona verslaan, tegen PSG met 2-2 gelijk spelen of beter, en moet PSG van Barcelona winnen.
Als Barcelona ook maar 1 punt in die laatste wedstrijd pakt moet je al de wedstrijd tegen PSG en Barca winnen.
Conclusie: Alleen als Apoel punten pakt is er nog een enigszins reële mogelijkheid op een 2de plek.![]()
Zou gewoon leuk zijn als er nog iets op het spel staat wanneer ik in Parijs ga kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 23:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Denken aan de tweede plek is voor lapzwansen. Gewoon APOEL thuis pakken en genoegen nemen met EL.When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.![]()
Prima. Niet perfect maar dat mag je ook niet verwachten. Gewisseld omdat hij stijve hamstrings hadquote:![]()
Wat kunnen we verwachten van Kolbeinn Sigthorsson die in 'de bloei van zijn leven is en fysiek wat beter is dan Arek'?
De acties van El Ghazi, daar kon alleen Schöne bij aanhaken. Sigthorsson was daarbij in geen velden of wegen te bekennen.![]()
niksquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat kunnen we verwachten van Kolbeinn Sigthorsson die in 'de bloei van zijn leven is en fysiek wat beter is dan Arek'?![]()
Presteren op trainingen > presteren in wedstrijdenquote:Op zondag 2 november 2014 00:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Denken als Frank is best een interessante opgave.
Alhoewel Frank Siggy ongetwijfeld niet slecht vond vanavond![]()
Ik moet toegeven dat ik Siggy vanavond wel heb kunnen betrappen op een goede combinatie met El Ghaziquote:Op zondag 2 november 2014 00:06 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Presteren op trainingen > presteren in wedstrijden
Alhoewel Frank Siggy ongetwijfeld niet slecht vond vanavond![]()
Het feit dat we bij hem al blij moeten zijn met iedere goede pass zegt genoeg toch? Het is geen bijzonderheid ofzo om af en toe wat goeds te doen als je zo veel minuten maaktquote:Op zondag 2 november 2014 00:07 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik Siggy vanavond wel heb kunnen betrappen op een goede combinatie met El Ghazi![]()
het is ook niet zo dat siggy helemaal niks kan
maar hij is gewoon bij lange na niet goed genoeg voor ajax![]()
quote:Op zondag 2 november 2014 00:06 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Presteren op trainingen > presteren in wedstrijden
Alhoewel Frank Siggy ongetwijfeld niet slecht vond vanavond
Niet alleen die snelle acties van El Ghazi waarbij hij moeilijk kon aanhaken. Ik heb weer gewalgd van die balaannames. Als een koorddanser die uit evenwicht is probeert hij stuntelig de bal in goede handen te laten vallen. Als een wijf van de bal worden gezet.
Desondanks heeft Sigthorsson natuurlijk een streepje voor op Milik. Als CR7 door de lucht vliegen. Kopduels die hij wint, maar de bal komt niet goed terecht. Ach, hij werkt hard. Op de training en in de wedstrijd. Hij's in de bloei van zijn leven. Hij gaat zichzelf snel belonen. Oh oh oh.![]()
je valt in herhaling stijnquote:Op zondag 2 november 2014 00:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet alleen die snelle acties van El Ghazi waarbij hij moeilijk kon aanhaken. Ik heb weer gewalgd van die balaannames. Als een koorddanser die uit evenwicht is probeert hij stuntelig de bal in goede handen te laten vallen. Als een wijf van de bal worden gezet.
Desondanks heeft Sigthorsson natuurlijk een streepje voor op Milik. Als CR7 door de lucht vliegen. Kopduels die hij wint, maar de bal komt niet goed terecht. Ach, hij werkt hard. Op de training en in de wedstrijd. Hij's in de bloei van zijn leven. Hij gaat zichzelf snel belonen. Oh oh oh.![]()
Om even positief te blijven denken. Barça heeft thuis met 0-1 verloren van Celta de Vigo. Celta wie?![]()
Jullie mochten willen dat een voor Eredivisiebegrippen topspits, met een geweldig linkerbeen, op de bank wordt gezet ten faveure van Sigthorsson, voor jullie Lex Immers.quote:Op zondag 2 november 2014 00:11 schreef Henrys het volgende:
Dat jullie nog kritiek op De Boer durven te hebben![]()
Tyron, dit hele topic is een herhaling. Iedere week Sigthorsson afkraken is een normaal gebruik geworden.![]()
en logisch ook want milik is beter maar frank is geen debiel vraag me af wat hij weet dat wij niet wetenquote:Op zondag 2 november 2014 00:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Tyron, dit hele topic is een herhaling. Iedere week Sigthorsson afkraken is een normaal gebruik geworden.![]()
Wij hebben Kazim en Te Vrede, spitsen van JL niveau. Zou graag Sigthorsson willen zien bij Feyenoordquote:Op zondag 2 november 2014 00:13 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jullie mochten willen dat een voor Eredivisiebegrippen topspits, met een geweldig linkerbeen, op de bank wordt gezet ten faveure van Sigthorsson, voor jullie Lex Immers.![]()
Misschien een clausule in het contract van Milik dat bij een bepaald aantal wedstrijden een x bedrag moet worden overgemaakt en we weten allemaal hoe Marc Netto dat nooit zou doenquote:Op zondag 2 november 2014 00:16 schreef Tyron het volgende:
[..]
en logisch ook want milik is beter maar frank is geen debiel vraag me af wat hij weet dat wij niet weten![]()
Koop 'm in de winter, dan kunnen wij genieten van Milik.quote:Op zondag 2 november 2014 00:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
Wij hebben Kazim en Te Vrede, spitsen van JL niveau. Zou graag Sigthorsson willen zien bij Feyenoord
Gr gr![]()
Wellicht, we zijn nog altijd erg blij met die keeper van julliequote:Op zondag 2 november 2014 00:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Koop 'm in de winter, dan kunnen wij genieten van Milik.
Gr gr![]()
Iedere week zet hij ons voor een raadsel met het feit dat Sigthorsson dat ene streepje voor heeft op Milik. Dat streepje kan alles betekenen. Het is de x in een wiskundige formule. Het frustreert je, het vreet aan je.quote:Op zondag 2 november 2014 00:16 schreef Tyron het volgende:
[..]
en logisch ook want milik is beter maar frank is geen debiel vraag me af wat hij weet dat wij niet weten![]()
quote:Op zondag 2 november 2014 00:34 schreef markvanrinsum het volgende:
van der sar
![]()
http://foxsports.nl/video(...)leboogstoot-uit.html
![]()
.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Op zich zou de spits van Ajax best een paar goaltjes mogen maken tegen FC Dordrecht. Dit is Siggy echter gewoon niet gegeven. Hij kan het niet. Hij wil wel, maar alles gaat zo langzaam, stroperig, knullig en ongelukkig.
De vraag is echter: wanneer ziet Frank dit in?!
Het is toch zo duidelijk dat Milik wél over het benodigde torinstinct beschikt? Milik combineert ook niet altijd helemaal juist, maar hij staat wel op het juiste moment op de juiste plaats. Dit heb ik Siggy misschien één keer zien doen in drie jaar tijd.
Kan iemand mij uitleggen waarom Siggy nou zo nodig in de basis moest starten? Om Milik rust te geven voor Barca en Cambuur?
Dit kan toch niet langer...![]()
Jaquote:Op zondag 2 november 2014 00:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Desondanks heeft Sigthorsson natuurlijk een streepje voor op Milik. Als CR7 door de lucht vliegen. Kopduels die hij wint, maar de bal komt niet goed terecht. Ach, hij werkt hard. Op de training en in de wedstrijd. Hij's in de bloei van zijn leven. Hij gaat zichzelf snel belonen. Oh oh oh.Wij zijn niet verblind door vier kampioenschappenquote:Op zondag 2 november 2014 00:11 schreef Henrys het volgende:
Dat jullie nog kritiek op De Boer durven te hebben![]()
frankie is een god en mag van mij altijd bij ajax blijven, maar soms geeft hij matige spelers teveel vertrouwen![]()
Well said.quote:Op zondag 2 november 2014 01:10 schreef Tyron het volgende:
frankie is een god en mag van mij altijd bij ajax blijven, maar soms geeft hij matige spelers teveel vertrouwen![]()
Baasquote:Op zondag 2 november 2014 00:34 schreef markvanrinsum het volgende:
van der sar
![]()
![]()
![]()
![]()
#Hopequote:Sigthórsson en Milik doen weinig voor elkaar onder", aldus De Boer in gesprek met FOX Sports. "Ze moeten het elke week weer laten zien en op dit moment gaat mijn voorkeur naar Kolbeinn, maar het scheelt niets. Het kan voorkomen dat Milik straks een poosje mag spelen."![]()
Hoeveel punten hadden we vorig jaar na 11 matches?
Zwaarste potjes gehad. Nu Cambuur, Heerenveen, ADO, Willem II, Utrecht en Excelsior nog. Alles winnen is gewoon eerste in januari.Leef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
19.quote:Op zondag 2 november 2014 08:48 schreef Planga het volgende:
Zwaarste potjes gehad. Nu Cambuur, Heerenveen, ADO, Willem II, Utrecht en Excelsior nog. Alles winnen is gewoon eerste in januari.
PSV zal overigens gewoon bovenaan staan.![]()
PSV heeft wel een lastiger programma. Groningen-uit en ook nog Twente en Feyenoord-thuisquote:Op zondag 2 november 2014 09:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
19.
PSV zal overigens gewoon bovenaan staan.![]()
Toch vind ik het vreemd. Frank de Boer is een trainer die spelers de kans wil geven op een positie. Andersen mag al meerdere wedstrijden op het middenveld staan, eerder al een tijdje op MCL. Nu mag Riedewald voor een tijdje op VM staan. Veltman kreeg de kans. Alleen, Milik speelt twee officiële wedstrijden en gelijk wordt hij eruit gehaald.![]()
Tel daarbij op dat zijn concurrent op die positie er helemaal niks van baktquote:Op zondag 2 november 2014 09:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Toch vind ik het vreemd. Frank de Boer is een trainer die spelers de kans wil geven op een positie. Andersen mag al meerdere wedstrijden op het middenveld staan, eerder al een tijdje op MCL. Nu mag Riedewald voor een tijdje op VM staan. Veltman kreeg de kans. Alleen, Milik speelt twee officiële wedstrijden en gelijk wordt hij eruit gehaald.![]()
quote:Op zondag 2 november 2014 09:30 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
PSV heeft wel een lastiger programma. Groningen-uit en ook nog Twente en Feyenoord-thuisLeef in het moment. Gisteren en morgen zijn een illusie.![]()
Hoop doet leven.
Die Milik moet toch ook denken... wtf kan ik nog meer doen dan wat ik nu doe.
Dit is gewoon een de boertje, net als dat hij Theo 1 seizoenshelft had misbruikt op de verkeerde positie ziet hij nu ook niet in dat hij Milik heeft die 10 x beter is als Siggy en veel meer rendement heeft"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"![]()
Onzeker menneke.quote:Op zondag 2 november 2014 00:34 schreef markvanrinsum het volgende:
van der sar
![]()
![]()
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
als het 10 keer was stond hij er wel in maar ik vind hem ook beter hoor, het is vergelijkbaar met de Vermeer situatie van toen, op het moment dat hij definitief voor Milik kiest is het meteen helemaal over voor Siggy, nu strijden ze er allebei nog voor.quote:Op zondag 2 november 2014 09:41 schreef Stiggie het volgende:
Hoop doet leven.
Die Milik moet toch ook denken... wtf kan ik nog meer doen dan wat ik nu doe.
Dit is gewoon een de boertje, net als dat hij Theo 1 seizoenshelft had misbruikt op de verkeerde positie ziet hij nu ook niet in dat hij Milik heeft die 10 x beter is als Siggy en veel meer rendement heeft![]()
Ajax speelde daar onder Koeman nog tegen in de Champions League. Thuis van gewonnen dankzij Ibrahimovic.quote:Op zondag 2 november 2014 00:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Om even positief te blijven denken. Barça heeft thuis met 0-1 verloren van Celta de Vigo. Celta wie?![]()
Beetje los zand leek Barca en Suarez ging niet zo lekker in de combinatie dus die zal er in Amsterdam wel een paar gaan makenquote:Op zondag 2 november 2014 10:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ajax speelde daar onder Koeman nog tegen in de Champions League. Thuis van gewonnen dankzij Ibrahimovic.![]()
Ajax onder De Boer na 11 duels:
2011: 20 punten
2012: 18 punten
2013: 19 punten
2014: 23 punten
Dat dan weer wel![]()
![]()
Grappig, feiten liegen niet, op koers dusquote:Op zondag 2 november 2014 10:23 schreef Heeinz het volgende:
Ajax onder De Boer na 11 duels:
2011: 20 punten
2012: 18 punten
2013: 19 punten
2014: 23 punten
Dat dan weer wel![]()
![]()
Alleen is PSV niet zo slecht als vorig jaarquote:Op zondag 2 november 2014 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grappig, feiten liegen niet, op koers dus![]()
Ja. Plaatsvervangende schaamte. Zingen, zien dat er niemand naar je kijkt en dan uit onzekerheid iemand aanstoten om opgemerkt te worden.quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Knappe goal van Veltman gisteren trouwens.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
wel vergezocht hoorquote:Op zondag 2 november 2014 10:37 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ja. Plaatsvervangende schaamte. Zingen, zien dat er niemand naar je kijkt en dan uit onzekerheid iemand aanstoten om opgemerkt te worden.![]()
PSV staat bij de winterstop bovenaan. Ajax gaat sowieso niet alles winnen tot aan de winterstop. Het eerste half uur was weer het aankijken niet waard. Na een kwartier spelen had Ajax (thuis tegen FC Dordrecht!!) nog steeds geen controle over de wedstrijd. Dat gaat je in duels tegen sterkere tegenstanders opbreken. Die straffen die rare foutjes wel af.quote:Op zondag 2 november 2014 08:48 schreef Planga het volgende:
Zwaarste potjes gehad. Nu Cambuur, Heerenveen, ADO, Willem II, Utrecht en Excelsior nog. Alles winnen is gewoon eerste in januari.![]()
zo simpel werkt het gewoon niet, tegen sterkere tegenstanders is het concentratie niveau hoger, het zijn net mensen.quote:Op zondag 2 november 2014 10:43 schreef Fargo het volgende:
[..]
PSV staat bij de winterstop bovenaan. Ajax gaat sowieso niet alles winnen tot aan de winterstop. Het eerste half uur was weer het aankijken niet waard. Na een kwartier spelen had Ajax (thuis tegen FC Dordrecht!!) nog steeds geen controle over de wedstrijd. Dat gaat je in duels tegen sterkere tegenstanders opbreken. Die straffen die rare foutjes wel af.![]()
Zo overtuigend vind ik ons anders niet tegen de sterkere tegenstanders. Thuis tegen PSV was eigenlijk nog de beste wedstrijd, maar zelfs in de winstpartijen tegen Vitesse en Feyenoord was het niet best.quote:Op zondag 2 november 2014 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo simpel werkt het gewoon niet, tegen sterkere tegenstanders is het concentratie niveau hoger, het zijn net mensen.
Ik blijf er van overtuigd dat je na vier titels op rij het niveau van de NL subtopper moet hebben ontstegen. Incidenteel kun je bij een FC Groningen of een Utrecht verliezen, maar niet zoals we (tegen FCG) dit jaar gedaan hebben. Daarbij vind ik dat je als titelkandidaat niet van de leg moet raken van een jagend FC Dordrecht. We hebben echt geluk gehad dat in die eerste minuut die kans niet wordt afgemaakt. Dan hadden we daarna nooit meer die ruimte gekregen die de wedstrijd deed kantelen in ons voordeel. Al bij al blijft het erg matig, en in mijn ogen zijn de wedstrijden tegen sterkere tegenstanders daarop (vooralsnog) geen uitzondering. En dat baart me zorgen.![]()
jaja leuk allemaal, maar als je elk jaar je sterkhouders moet gaan missen moet je het eerder andersom gaan bekijken. Dan kan je niet doorontwikkelen en sterker worden, maar moet je terug naar je oude niveau.quote:Op zondag 2 november 2014 11:14 schreef Fargo het volgende:
[..]
Zo overtuigend vind ik ons anders niet tegen de sterkere tegenstanders. Thuis tegen PSV was eigenlijk nog de beste wedstrijd, maar zelfs in de winstpartijen tegen Vitesse en Feyenoord was het niet best.
Ik blijf er van overtuigd dat je na vier titels op rij het niveau van de NL subtopper moet hebben ontstegen. Incidenteel kun je bij een FC Groningen of een Utrecht verliezen, maar niet zoals we (tegen FCG) dit jaar gedaan hebben. Daarbij vind ik dat je als titelkandidaat niet van de leg moet raken van een jagend FC Dordrecht. We hebben echt geluk gehad dat in die eerste minuut die kans niet wordt afgemaakt. Dan hadden we daarna nooit meer die ruimte gekregen die de wedstrijd deed kantelen in ons voordeel. Al bij al blijft het erg matig, en in mijn ogen zijn de wedstrijden tegen sterkere tegenstanders daarop (vooralsnog) geen uitzondering. En dat baart me zorgen.![]()
met zo'n jong team iedere keer in opbouw zeggen resultaten uit het verleden weinig, dat het beter kan en moet ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 2 november 2014 11:14 schreef Fargo het volgende:
[..]
Zo overtuigend vind ik ons anders niet tegen de sterkere tegenstanders. Thuis tegen PSV was eigenlijk nog de beste wedstrijd, maar zelfs in de winstpartijen tegen Vitesse en Feyenoord was het niet best.
Jawel maar we raken natuurlijk ook elk jaar onze beste speler(s) kwijt, je moet het niveau van de eredivisie absoluut al ontstegen zijn eigenlijk maar gezien het feit dat we zelden een speler van hetzelfde niveau terughalen maakt dit nagenoeg onmogelijkquote:Op zondag 2 november 2014 11:14 schreef Fargo het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar toch had ik wel gehoopt dat we aan het begin van dit seizoen verder zouden zijn. Er waren niet heel veel spelers vertrokken. Uiteindelijk ging Blind nog weg, maar ook daarvoor was het niet overtuigend.quote:Op zondag 2 november 2014 11:19 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Jawel maar we raken natuurlijk ook elk jaar onze beste speler(s) kwijt, je moet het niveau van de eredivisie absoluut al ontstegen zijn eigenlijk maar gezien het feit dat we zelden een speler van hetzelfde niveau terughalen maakt dit nagenoeg onmogelijkVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik reageer op deze manier maar even op alledrie. Ik was me bewust van het feit dat je elk jaar genoodzaakt was je beste spelers te verkopen. Bedragen zoals voor Blind zijn betaald kun je gewoon niet laten lopen. Maar de inkomsten van 4x CL moeten toch voldoende zijn om die spelers aan je te binden die op nationaal niveau in elk geval het verschil kunnen maken? En juist dat laat Ajax na. Met 100 miljoen op de bank mag je simpelweg niet met een Zimling aan komen zetten. Wil je nationaal een slag slaan, dan heb je die middenvelder van Vitesse nodig, die ook in beeld was.![]()
Ze hebben zich door Blind wel laten verrassen, dat had beter gekund maar zo zie je maar hoe moeilijk het is om spelers die ook maar iets boven het maaiveld uitsteken te behouden.quote:Op zondag 2 november 2014 11:30 schreef Fargo het volgende:
Ik reageer op deze manier maar even op alledrie. Ik was me bewust van het feit dat je elk jaar genoodzaakt was je beste spelers te verkopen. Bedragen zoals voor Blind zijn betaald kun je gewoon niet laten lopen. Maar de inkomsten van 4x CL moeten toch voldoende zijn om die spelers aan je te binden die op nationaal niveau in elk geval het verschil kunnen maken? En juist dat laat Ajax na. Met 100 miljoen op de bank mag je simpelweg niet met een Zimling aan komen zetten. Wil je nationaal een slag slaan, dan heb je die middenvelder van Vitesse nodig, die ook in beeld was.
En nationaal aan de slag, dat zijn ze toch ondanks alles![]()
Dat je vier keer op rij kampioen wordt, betekent niet dat je kansen om weer kampioen te worden groter worden. Integendeel, verzadiging treedt op. Zelfs het Barcelona van Pep werd op een gegeven moment onttroond.
Wellicht had het geholpen om miljoenen erin te pompen, maar het lukt al jaren zonder miljoenen erin te pompen. Beleid en visie is dat je niet opportunistisch bent. Je weet nu al wat mensen gaan roepen als Ajax geen kampioen wordt: zie je nou wel, ik had gelijk, Ajax had meer geld uit moeten geven. En dat na 4,5 jaar beleid waarin je 4x kampioen wordt en op z'n minst een financiële basis legt (wellicht ook wat betreft structurele doorstroming vanuit de jeugdopleiding) waar je nog een decennium lang profijt van hebt.
En dit alles is nog buiten het feit dat je dit geklaag elk jaar hoort in deze tijd van het jaar, en dat Ajax elk jaar zich ontwikkelt.![]()
Is niet te vergelijken, bij Barcelona bleef de kern van het team bij elkaar, wie waren er van het huidige team 4 jaar geleden bij dus van verzadiging is geen sprake, het lijkt me wel voor De Boer vermoeiend om steeds weer opnieuw te moeten beginnenquote:Op zondag 2 november 2014 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat je vier keer op rij kampioen wordt, betekent niet dat je kansen om weer kampioen te worden groter worden. Integendeel, verzadiging treedt op. Zelfs het Barcelona van Pep werd op een gegeven moment onttroond.
Wellicht had het geholpen om miljoenen erin te pompen, maar het lukt al jaren zonder miljoenen erin te pompen. Beleid en visie is dat je niet opportunistisch bent. Je weet nu al wat mensen gaan roepen als Ajax geen kampioen wordt: zie je nou wel, ik had gelijk, Ajax had meer geld uit moeten geven. En dat na 4,5 jaar beleid waarin je 4x kampioen wordt en op z'n minst een financiële basis legt (wellicht ook wat betreft structurele doorstroming vanuit de jeugdopleiding) waar je nog een decennium lang profijt van hebt.
En dit alles is nog buiten het feit dat je dit geklaag elk jaar hoort in deze tijd van het jaar, en dat Ajax elk jaar zich ontwikkelt.![]()
Laten we niet doen alsof De Boer fantastisch is. Hij heeft er in mijn ogen ook niet altijd het maximale uitgehaald en dat komt voor een deel voor flink wat foutieve keuzes in de opstellingen.quote:Op zondag 2 november 2014 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet te vergelijken, bij Barcelona bleef de kern van het team bij elkaar, wie waren er van het huidige team 4 jaar geleden bij dus van verzadiging is geen sprake, het lijkt me wel voor De Boer vermoeiend om steeds weer opnieuw te moeten beginnen![]()
zuurkool?quote:Op zondag 2 november 2014 12:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof De Boer fantastisch is. Hij heeft er in mijn ogen ook niet altijd het maximale uitgehaald en dat komt voor een deel voor flink wat foutieve keuzes in de opstellingen.
Is leuk en aardig wat wij vinden maar we hebben niet de info die hij wel heeft en coachen is wat meer dan alleen spelers opstellen, fantastisch als je dat woord wilt gebruiken is hij dus toch wel![]()
Dat bepaal jij dat er foutieve keuzes gemaakt zijn ?quote:Op zondag 2 november 2014 12:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof De Boer fantastisch is. Hij heeft er in mijn ogen ook niet altijd het maximale uitgehaald en dat komt voor een deel voor flink wat foutieve keuzes in de opstellingen.
Ook al had bij mij Milik allang gespeeld, hij heeft voorgaande jaren de juiste keuzes gemaakt.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dat is nou net het leuke van voetbal en van een forum als dit, iedereen mag vinden wat hij zelf wil. Ik begin zo onderhand ook een beetje moe te worden van de keuzes die gemaakt worden bij Ajax. Tuurlijk, vier kampioenschappen is ongelooflijk en fantastisch, maar hoe vaak zijn we nou in de Eredivisie echt gemaakt? Mogen we er niet een keer vanuit gaan dat we tegen een team als Go Ahead of Dordrecht thuis met minimaal zes goals verschil winnen? Dat ze helemaal kapot gespeeld worden?quote:Op zondag 2 november 2014 12:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat bepaal jij dat er foutieve keuzes gemaakt zijn ?
Ook al had bij mij Milik allang gespeeld, hij heeft voorgaande jaren de juiste keuzes gemaakt.
Frank heeft ons veel gebracht en ik denk dat hij ons nog meer kan brengen, maar ook hij moet nog erg veel leren.![]()
wat moet hij nog leren wat jij al weet?quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat is nou net het leuke van voetbal en van een forum als dit, iedereen mag vinden wat hij zelf wil. Ik begin zo onderhand ook een beetje moe te worden van de keuzes die gemaakt worden bij Ajax. Tuurlijk, vier kampioenschappen is ongelooflijk en fantastisch, maar hoe vaak zijn we nou in de Eredivisie echt gemaakt? Mogen we er niet een keer vanuit gaan dat we tegen een team als Go Ahead of Dordrecht thuis met minimaal zes goals verschil winnen? Dat ze helemaal kapot gespeeld worden?
Frank heeft ons veel gebracht en ik denk dat hij ons nog meer kan brengen, maar ook hij moet nog erg veel leren.![]()
Een (goede) trainer kijkt altijd naar het team en niet naar de 11 individueel beste spelers.quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat is nou net het leuke van voetbal en van een forum als dit, iedereen mag vinden wat hij zelf wil. Ik begin zo onderhand ook een beetje moe te worden van de keuzes die gemaakt worden bij Ajax. Tuurlijk, vier kampioenschappen is ongelooflijk en fantastisch, maar hoe vaak zijn we nou in de Eredivisie echt gemaakt? Mogen we er niet een keer vanuit gaan dat we tegen een team als Go Ahead of Dordrecht thuis met minimaal zes goals verschil winnen? Dat ze helemaal kapot gespeeld worden?
Frank heeft ons veel gebracht en ik denk dat hij ons nog meer kan brengen, maar ook hij moet nog erg veel leren.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
daarom, ik ben het ook niet altijd met hem eens maar hij heeft bewezen een goeie lange termijn visie te hebben en in het teambelang te denken.quote:Op zondag 2 november 2014 12:34 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Een (goede) trainer kijkt altijd naar het team en niet naar de 11 individueel beste spelers.![]()
Ik heb weinig aanvallers beter zien worden onder Frank. Ook houdt hij wel eens te lang vast aan verkeerde keuzes, de balans is daarin wat doorgeslagen bij hem.
Frank is niet perfect, zoals Guardiola, van Gaal en Mourinho dat ook niet zijn. Wel fantastisch.![]()
Frank heeft een beetje last van tunnelvisie. Hoe kan je in godsnaam Siggy blijven opstellen?quote:Op zondag 2 november 2014 12:31 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Frank heeft ons veel gebracht en ik denk dat hij ons nog meer kan brengen, maar ook hij moet nog erg veel leren.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Frank mag de veters van die 3 niet eens strikken.quote:Op zondag 2 november 2014 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik heb weinig aanvallers beter zien worden onder Frank. Ook houdt hij wel eens te lang vast aan verkeerde keuzes, de balans is daarin wat doorgeslagen bij hem.
Frank is niet perfect, zoals Guardiola, van Gaal en Mourinho dat ook niet zijn. Wel fantastisch.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
wat een onzinquote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Frank mag de veters van die 3 niet eens strikken.![]()
aanvallers hebben het altijd lastig bij ajax, omdat de tegenstanders meestal met zn allen achter de bal speelt, als er ruimte ligt zoals gister bij Dordrecht blinken de aanvallers ook meteen uit (schone en el ghazi)quote:Op zondag 2 november 2014 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Frank is niet perfect, zoals Guardiola, van Gaal en Mourinho dat ook niet zijn. Wel fantastisch.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: