abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146195290
Ik heb (nog) geen rijbewijs omdat ik nu nog gratis kan reizen met OV, een rijbewijs halen gewoon veel geld kost, je geen garantie hebt dat je daadwerkelijk slaagt (ondanks al die leuke examengaranties) en daarnaast niks hebt aan een rijbewijs zonder auto die benzine of diesel slurpt, onderhouden moet worden, kans op boetes, het technisch laat afweten, autobelasting etc. Bovendien weet ik gewoon dat het autorijden voor mij niet in de wieg gelegd is want ik ben snel afgeleid en kan moeilijk controle houden... en nee dat is geen faalangst maar helaas een feit.

Ondanks alles weet ik dat het wel makkelijker is met rijbewijs (en auto), maar voor mij nog geen must.
Met het OV kom je vrijwel overal, je doet er wel langer over, geen kans op boetes als je normaal incheckt, wel kans op storing en dus afhankelijk van anderen, best goedkoop als je goed abonnement scoort etc.

Maar daar denken jullie vast anders over, toch?
pi_146195375
Als je moeilijk controle kunt houden blijf je maar lekker van de weg af, zitten al genoeg faalhazen op de weg die mij in de weg rijden.
pindazakje
pi_146195539
Je kan mooi schrijven.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146195546
Je staat in elk geval bij de vrouwen voor gek
pi_146195609
Zo dacht ik ook altijd. Alles met de trein of meerijden met anderen. Totdat ik merkte dat anderen het fijn vinden als ze een back-up in de auto hebben. Je hoeft niet altijd te rijden, maar het is wel handig in het geval dat iemand anders wil bobben, moe is, of iets anders.
Bovendien zeiden vrienden mij: als je hem eenmaal hebt, dan heb je hem maar, voor het geval je hem echt een keer nodig hebt, bijvoorbeeld een sollicitatie in the middle of nowhere. Je hoeft niet direct een auto aan te schaffen...

Hoe oud ben je?
Somebody that I used to know
pi_146195623
Ik was 27 toen ik er aan begon, had hem ook niet eerder nodig
pi_146195646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:47 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een gelul.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 20:50:30 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146195656
In de randstad lijkt het me geen probleem. Hier in Maastricht zou ik niet weten wat ik zonder rijbewijs zou moeten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146195786
Ik heb mijn rijbewijs al, ben net 18 geworden. Heb geen eens een auto :P
Ik gebruik mijn OV veel vaker ivm studie en werk. Maar goed, nu heb ik het maar gehad dacht ik, had toen ook meer tijd om te lessen.
pi_146196023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:47 schreef TheStranger1158 het volgende:
Bij de oppervlakkige ja, dat is geen minpunt
Nieuw is niet altijd beter.
pi_146196075
Ik heb mijn rijbewijs net een jaar nu. Iets minder. Ik had alle tijd om dat ding te halen toen en mijn ouders betalen. Ik woon thuis en mijn ouders hebben hun auto's bijna nooit nodig dus wat dat betreft heb ik altijd een auto.

Verder is het niet nodig en ik ga ook nog lang geen auto kopen. Is simpelweg niet nodig :) geen probleem toch. Als jij geen auto nodig hebt dan heb je niks aan een rijbewijs. Het is wel handig als je je rijbewijs hebt gehaald, dat je dan regelmatig gaat rijden. In ieder geval niet een aantal maanden niet, zegmaar.
pi_146196358
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:53 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs al, ben net 18 geworden. Heb geen eens een auto :P
Ik gebruik mijn OV veel vaker ivm studie en werk. Maar goed, nu heb ik het maar gehad dacht ik, had toen ook meer tijd om te lessen.
Niet eens.
- Henry de Jouvenel
pi_146196667
Wat doet dit in R&P :?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_146196727
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:11 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Niet eens.
Niet eens met wat ik post of niet eens een auto? :')
pi_146197185
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:22 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Niet eens met wat ik post of niet eens een auto? :')
Alle twee.
- Henry de Jouvenel
pi_146197252
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Alle twee.
Oke. Fijn om te weten en heel duidelijk.
pi_146197499
Deels eens. Rijbewijs moet je gewoon hebben, ook al heb je geen auto. Kan altijd van pas komen, vooral als je een baan krijgt waarbij je ineens moet rijden. De het grootste deel van de randstad kan je prima met het ov en de taxi toe.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146197696
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:49 schreef hoas het volgende:
Ik was 27 toen ik er aan begon, had hem ook niet eerder nodig
Hier ook.
Daarna 3 jaar gereden en toen heeft mij broertje hem kapot gereden (goed opgelost met de verzekering).
Nu al ruim een jaar zonder, mijn werk ligt op fietsafstand* en vrienden/familie zijn goed bereikbaar met het OV.

Missen? Een beetje. Helaas heb ik qua financiën nu de keus tussen af en toe ver op reis/net iets fijner leven of een auto.

(*En een collega met auto in dezelfde wijk wonen.)
pi_146197931
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:35 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Oke. Fijn om te weten en heel duidelijk.
Je leven is nu kompleet je nu dit weet. Graag gedaan hoor.
- Henry de Jouvenel
pi_146198398
Ik zou je iig aanraden om hem op je 18e te halen. Dan heb je er zat tijd voor. Motorrijbewijs heb ik op mijn 25e er bij gehaald.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146200507
ik zou hem halen.

ik wou dat ik dat gedaan had ;(
pi_146202087
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je moeilijk controle kunt houden blijf je maar lekker van de weg af, zitten al genoeg faalhazen op de weg die mij in de weg rijden.
Dit. Als je het niet kan moet je het gewoon niet doen. Je kan inderdaad prima met het OV of op de fiets.
pi_146202200
En blijven uitstellen omdat duur is ook niet zo handig. Het wordt elk jaar weer een tikje duurder.
pi_146203232
Een auto is handig maar meestal niet noodzakelijk mits je niet te ver van je werk gaat wonen. Daarnaast moet je heel erg je best doen om niet binnen 12 kilometer van een treinstation te wonen, dus met drie kwartier fietsen ben je altijd in een trein.

Voor daten is het wel handiger om een rijbewijs te hebben. De mooiste meisjes verbergen zich in gehuchten als "De Lutte". Ja dan moet je wel een auto hebben. Aankomen op een, bij het station gehuurde fiets, is niet zo'n geweldige binnenkomer. Al heb ik dat dus wel eens gedaan :)
pi_146203864
Of het een probleem vormt hangt natuurlijk helemaal van je persoonlijke verplaatsingsbehoefte af. Maar in de meeste gevallen kost het reizen met het OV of de fiets gewoon meer tijd en zeker als je een fulltime baan hebt is dat best wat waard.

Ja, een auto kost geld, reken voor een kleine tweedehands auto op minimaal een 200 - 300 euro per maand. De meeste studenten kunnen zich dat ook niet veroorloven, met een OV-jaarkaart op zak vormt dat financieel ook niet direct een probleem. Een rijbewijs is echter een investering die je toch eenmalig een keer zult moeten maken, dus als je de centen er voor hebt zou ik daar niet te lang mee wachten.
Miata is always the answer
pi_146204001
Ik heb een rijbewijs, geen auto. Doe alles met OV en dat wil echt prima. In 99 van de 100 gevallen. En voor de ene keer dat een auto een must is kan ik altijd wel een auto lenen of huren. Dus wat dat betreft denk ik dat het wel verstandig is je rijbewijs te halen, je weet nooit wanneer dat nog eens echt van pas komt!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146208705
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 00:24 schreef jaha het volgende:
Een auto is handig maar meestal niet noodzakelijk mits je niet te ver van je werk gaat wonen. Daarnaast moet je heel erg je best doen om niet binnen 12 kilometer van een treinstation te wonen, dus met drie kwartier fietsen ben je altijd in een trein.
Genoeg plaatsen waar geen station is binnen 12km.
pindazakje
pi_146208754
Ik heb het juist andersom. Rijbewijs gehaald terwijl ik er geen fuck aan heb, ik rij nooit.
pi_146208840
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 00:24 schreef jaha het volgende:
Wat een geklets, ik werk vlakbij huis. Ik woon in de randstad en dit zijn mijn afstanden:

- Station Houten: 16,KM, 54 min
- Station Utrecht: 14KM, 47 min
- Station Culemborg: 15KM, 51 min

Allen fietsafstanden dus niet hemelsbreed (aangezien dat niks zegt). Bron: http://routeplanner.fietsersbond.nl/

Dus zelfs midden in de randstad heb je niet eens een station op 12 KM laat staan op 45 minuten fietsen (al zou ik over 12 KM minstens een uur doen met mijn geweldige fietskunsten).

OV is gewoon een lachertje in dit land. Als ik naar mijn werk zou willen dan moet ik:
- 3 minuten lopen naar een bushalte
- 19 minuten in de bus zitten naar Utrecht
- 7 minuten lopen naar de trein
- 21 minuten in de trein naar het station in mijn standplaats
- 3 minuten lopen naar de bus aldaar
- 4 minuten in de bus
- 21 minuten lopen van de bushalte naar mijn werk. En ja, dat is op een normaal modern industrieterrein

Dat is dus 78 minuten pure reistijd. Dan heb ik het niet over wachten of andere vertragingen. Volgens 9292OV moet ik om 6:17 van huis en ben ik er dan om 07:47.

Ga ik met de auto dan is het 13,1 kilometer en ben ik er in 12 minuten. Hoef ik pas om 07:47 van huis.

:') :') :') :') :') :') :') :') OV :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

OV is voor mensen die te jong of oud zijn voor een rijbewijs of voor volslagen debielen die gelukkig geen rijbewijs mogen halen.
  zondag 2 november 2014 @ 11:05:08 #30
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_146209338
Ja of die gewoon in een normale stad gaan wonen ipv in een hutje op de hei. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_146209692
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 11:05 schreef Silenus het volgende:
Mensen die in de stad wonen :')
Lekker tussen de tokkies, criminelen en buitenlanders wonen. :r
pindazakje
pi_146217461
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 11:05 schreef Silenus het volgende:
Lezen is niet je sterkste kant wel?

Ik woon zoals gezegd in de randstad en niet op de hei. En definieer 'normale stad' eens.
  zondag 2 november 2014 @ 16:12:54 #33
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_146217653
Alsof 'de randstad' wat zegt. Daarin woon je ook als je midden in het groene hart woont.

Je woont op 15 km fietsen van een dorp als Culemborg of Houten dus ik geloof niet dat je nou in zo'n ontzettend stedelijk gebiedje woont. Kun je natuurlijk wel zeiken op 'dat OV' maar het lijkt me vrij onrendabel om een spoorlijn aan te leggen zodat jij en boer Harm op tijd in Utrecht kunnen zijn.
pi_146217935
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:12 schreef Silenus het volgende:
Alsof 'de randstad' wat zegt. Daarin woon je ook als je midden in het groene hart woont.

Je woont op 15 km fietsen van een dorp als Culemborg of Houten dus ik geloof niet dat je nou in zo'n ontzettend stedelijk gebiedje woont. Kun je natuurlijk wel zeiken op 'dat OV' maar het lijkt me vrij onrendabel om een spoorlijn aan te leggen zodat jij en boer Harm op tijd in Utrecht kunnen zijn.
:')

Houten en Culemborg zijn beide steden en geen dorpen. Waar ik woon is ook een stad en geen dorp. 14 kilometer van Utrecht is stedelijk gebied. En richting Culemborg en Houten hebben we het niet over het Groene Hart. Dat is ten oosten van Utrecht en niet ten zuiden.

Dus je kletst weer onzin.

En of het rendabel is of niet, waar precies was dat de vraag? Dan Prorail en de NS niet in staat zijn om lijnen rendabel te maken is een andere discussie.
pi_146218284
Doe normaal

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 02-11-2014 18:05:32 ]
  zondag 2 november 2014 @ 16:34:14 #36
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_146218455
1) Houten heeft geen stadsrechten en van Culemborg kunnen we nou ook niet bepaald zeggen dat het een metropool is. Bovendien woon jij daar nog 15 km vandaan.
2) Het Groene Hart is ten westen van Utrecht, niet ten oosten.
3) Dus jij kletst onzin.
4) Ik heb het niet over de huidige rendabele lijnen. Jij woont blijkbaar in een dorp wat niet echt centraal ligt, dan moet je niet gaan zeiken op het OV (want die gaan geen spoorlijn aanleggen zodat jij van je boerderij naar de bewoonde wereld kunt) of mensen belachelijk maken die wel gewoon in bewoond gebied wonen.
  zondag 2 november 2014 @ 16:36:45 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146218553
Een rijbewijs hebben is gewoon handig. zelf in 2006 gehaald, rij zelden tot nooit, maar heb hem zeker wel nodig gehad een paar keer.
Ik vind t OV erg fijn, dus zie de noodzaak niet om een auto te kopen.
pi_146219149
Het niet in het openbaar vervoer hoeven zitten is toch die paar duizend wel waard. :s
Ging zelfs door de sneeuw met de brommer en motor.
pi_146220282
Ik ga altijd met de auto, die keren dat ik met het OV ben gegaan heeft het me flink in de steek gelaten met treinen die niet rijden of dikke vertraging hebben.

OV :') __!
pi_146220566
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:34 schreef Silenus het volgende:
1) Houten heeft geen stadsrechten en van Culemborg kunnen we nou ook niet bepaald zeggen dat het een metropool is. Bovendien woon jij daar nog 15 km vandaan.
2) Het Groene Hart is ten westen van Utrecht, niet ten oosten.
3) Dus jij kletst onzin.
4) Ik heb het niet over de huidige rendabele lijnen. Jij woont blijkbaar in een dorp wat niet echt centraal ligt, dan moet je niet gaan zeiken op het OV (want die gaan geen spoorlijn aanleggen zodat jij van je boerderij naar de bewoonde wereld kunt) of mensen belachelijk maken die wel gewoon in bewoond gebied wonen.
1. Stadsrechten zijn slechts 500 jaar achterhaald
2. Klopt, mijn fout. Haal de Utrechtse Heuvelrug en windstreken door elkaar.
3. Ah, origineel van je!
4. Kom eens langs en steek hier eens 3 wegen over met je ogen dicht. Kunnen we aansluitend je uitvaart regelen :')
pi_146220591
Ik vind zelf een rijbewijs echt een must, nou ja, ik zou iemand er niet op afwijzen, maar in het algemeen. De vrijheid en mogelijkheden die het biedt zou ik echt niet willen missen. Maargoed, we reizen veel, niet alleen voor werk maar ook trips, vakantie, etc, en je hebt zoveel meer keuze in bestemmingen. Ben ook erg voor het OV., lopen, fietsen, etc, maar voor alles zo de beste optie, en voor veel dingen is voor ons de auto de beste / enige optie hier.
Ja doei.
pi_146220614
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:21 schreef ChefvanOekels het volgende:
Ik ga altijd met de auto, die keren dat ik met het OV ben gegaan heeft het me flink in de steek gelaten met treinen die niet rijden of dikke vertraging hebben.

OV :') __!
Onrendabelen Vervoer.

Enkel voor debielen, zoals ik al eerder zei.

Moet je je voorstellen, heb je eindelijk een leuke date gevonden (denk je). Is het zo'n geitenwollensok die met het OV komt. Dan ben je ook wel direct klaar en hoeft het niet meer zo.
  zondag 2 november 2014 @ 17:38:01 #43
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_146220803
Nee dan kun je inderdaad veel beter met de auto komen en lekker aan de groene muntthee gaan. Heb je echt een topavond. :')
  zondag 2 november 2014 @ 17:40:59 #44
76108 bluuf
Powershell fan
pi_146220875
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat een geklets, ik werk vlakbij huis. Ik woon in de randstad en dit zijn mijn afstanden:

Allen fietsafstanden dus niet hemelsbreed (aangezien dat niks zegt). Bron: http://routeplanner.fietsersbond.nl/

Dus zelfs midden in de randstad heb je niet eens een station op 12 KM laat staan op 45 minuten fietsen (al zou ik over 12 KM minstens een uur doen met mijn geweldige fietskunsten).

OV is gewoon een lachertje in dit land. Als ik naar mijn werk zou willen dan moet ik:
- 4 minuten in de bus
- 21 minuten lopen van de bushalte naar mijn werk. En ja, dat is op een normaal modern industrieterrein

Dat is dus 78 minuten pure reistijd. Dan heb ik het niet over wachten of andere vertragingen. Volgens 9292OV moet ik om 6:17 van huis en ben ik er dan om 07:47.

Ga ik met de auto dan is het 13,1 kilometer en ben ik er in 12 minuten. Hoef ik pas om 07:47 van huis.

:') :') :') :') :') :') :') :') OV :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

OV is voor mensen die te jong of oud zijn voor een rijbewijs of voor volslagen debielen die gelukkig geen rijbewijs mogen halen.
Ik heb dus hetzelfde probleem.

Ik woon in Zaandam (zogenaamd de "top van de randstad") en werk in Amsterdam Zuid-Oost : het verschil tussen met het OV naar mijn werk gaan en met het OV doe ik er alsnog een uur over ; met de auto doe ik het binnen 20 minuten (en dan heb ik het over 26KM met de auto, met het OV is het nog minder KMs in feite EN het is ook nog eens een rechtstreekse verbinding).
Als je bijvoorbeeld in Amsterdam Noord woont dan moet je ook EERST met de bus alvorens je over kan stappen op een trein, zo onrendabel als de pest dat OV hier.
pi_146220922
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:38 schreef Silenus het volgende:
Nee dan kun je inderdaad veel beter met de auto komen en lekker aan de groene muntthee gaan. Heb je echt een topavond. :')
Dat hij een pauper bent betekent niet dat we allemaal paupers zijn. Ten eerste heb ik een baan, en bij die baan zuip je je niet klem overdag. En al zou dat wel voorkomen, dan neem ik gewoon en taxi. Als je dat niet kan betalen, dan is het pas echt sneu.
pi_146221037
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Onrendabelen Vervoer.

Enkel voor debielen, zoals ik al eerder zei.

Moet je je voorstellen, heb je eindelijk een leuke date gevonden (denk je). Is het zo'n geitenwollensok die met het OV komt. Dan ben je ook wel direct klaar en hoeft het niet meer zo.
Met jou kan ik praten. :o
pi_146221105
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:38 schreef Silenus het volgende:
Als je rijbewijs langer dan 5 jaar hebt, kan je rustig 2 pilsjes drinken.

Je klinkt als een kneus man.
  zondag 2 november 2014 @ 17:48:41 #48
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_146221109
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:43 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat hij een pauper bent betekent niet dat we allemaal paupers zijn. Ten eerste heb ik een baan, en bij die baan zuip je je niet klem overdag. En al zou dat wel voorkomen, dan neem ik gewoon en taxi. Als je dat niet kan betalen, dan is het pas echt sneu.
Je bent wel aangebrand he, vandaag. Foto's van een downpatiënt, 'pauper', etc. Vanwaar die agressiviteit omdat iemand je aanspreekt op die domme post van je?

Ik heb ook een baan en kan gewoon een woning in de stad betalen. En ik neem aan dat je niet onder werktijd date dus dat 'klem zuipen overdag' van je raakt wederom kant noch wal.
pi_146221176
mensen en ondermensen
een rijbewijs heb je toch ooit in je leven nog wel nodig, dus waarom niet gewoon halen? als het nu geld kost kost het straks geen geld meer he, moet er toch een keer van komen.

dus stop met piekeren en begin gewoon te lessen

groetjes uwe spiegeloog
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_146221179
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:48 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je bent wel aangebrand he, vandaag. Foto's van een downpatiënt, 'pauper', etc. Vanwaar die agressiviteit omdat iemand je aanspreekt op die domme post van je?
Je bent gewoon niet serieus te nemen.

quote:
Ik heb ook een baan en kan gewoon een woning in de stad betalen. En ik neem aan dat je niet onder werktijd date dus dat 'klem zuipen overdag' van je raakt wederom kant noch wal.
Dan neem ik een taxi. Die paar euro.
  zondag 2 november 2014 @ 17:52:19 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146221222
Ja niet voor iedereen is t OV een optie, lijkt me logisch.
Maar om dan degene waar t wel voor werkt gelijk voor pauper uit te maken. Tja, hoe pauper ben je zelf dan :')
pi_146221233
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:50 schreef mergbot het volgende:
mensen en ondermensen
een rijbewijs heb je toch ooit in je leven nog wel nodig, dus waarom niet gewoon halen? als het nu geld kost kost het straks geen geld meer he, moet er toch een keer van komen.

dus stop met piekeren en begin gewoon te lessen

groetjes uwe spiegeloog
Om toch niet even serieus te blijven.

Je hebt wel een goed punt, als je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt dan ben je er vanaf. Verderop in je leven heb je er waarschijnlijk minder geld voor beschikbaar omdat je ook nog hypotheek of huur moet betalen en 40 uur werken. Ook neemt het vermogen om te leren af, zeker als je een tijdje van school bent.
pi_146221255
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Cue_ het volgende:
Maar om dan degene waar t wel voor werkt gelijk voor pauper uit te maken. Tja, hoe pauper ben je zelf dan :')
Niet. Want ik heb een rijbewijs. En een auto. Uiteraard.

Broem broem, lekker dieseltje!
pi_146221284
Ik had zelf vanaf m'n 18e een rijbewijs + auto en de meeste vrienden haalden toen ook hun rijbewijs.

Tegenwoordig ben ik nog steeds de enige met een auto (woon midden in de stad en de meeste vrienden ook). Het is dus niet echt 'cultuur' om een auto te hebben, maar los van dat ik gek ben op auto's en rijden heb ik het ook echt nodig. Ik haat OV.

Mijn autoloze vrienden doen regelmatig een beroep op me dus ze missen het wel degelijk.

Straks rijdt iedereen elektrisch en stikt het van de enorme parkeergarages onder de stad dus ik verwacht dat de trend wordt dat het autobezit wel weer toeneemt, los van dat het noodzakelijk is als je een gezin start. In dat kader moet je eigenlijk gewoon een rijbewijs hebben. En het is ook niet echt mannelijk om nooit een rijbewijs te hebben. Maar ieder z'n eigen keus.

Een auto hoeft niet iedereen te hebben, maar een rijbewijs wel. Bij verhuizen, huurauto op vakantie, als je voor werk ergens heen moet in een (pool)auto, in noodgevallen, als je op bezoek gaat bij iemand die ver woont of ergens waar je met OV lastig komt, etc...
pi_146221347
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Om toch niet even serieus te blijven.

Je hebt wel een goed punt, als je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt dan ben je er vanaf. Verderop in je leven heb je er waarschijnlijk minder geld voor beschikbaar omdat je ook nog hypotheek of huur moet betalen en 40 uur werken. Ook neemt het vermogen om te leren af, zeker als je een tijdje van school bent.
|Precies, ik wil nu mijn motor bewijs halen maar als je van school bent heb je minder zin, minder energie, minder tijd en kijk je eigenlijk uit naar anderen doelen om met je geld te doen dus mijn advies is ook om sowieso auto zo snel mogelijk te halen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]
pi_146221464
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:56 schreef mergbot het volgende:

[..]

|Precies, ik wil nu mijn motor bewijs halen maar als je van school bent heb je minder zin, minder energie, minder tijd en kijk je eigenlijk uit naar anderen doelen om met je geld te doen dus mijn advies is ook om sowieso auto zo snel mogelijk te halen.
Motor is geweldig en raad ik je echt aan, maar geen praktische oplossing voor woon-werkverkeer in de meeste gevallen..
pi_146221495
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:59 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Motor is geweldig en raad ik je echt aan, maar geen praktische oplossing voor woon-werkverkeer in de meeste gevallen..
Nee is ook puur voor ontspanning.
[/quote]
pi_146230061
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb lang in Amsterdam gewoond. 24/7 openbaar vervoer. Altijd snel en comfortabel in andere grote steden, direct in het centrum. En pauper? Nee. Ik woonde gewoon in een yuppenbuurt waar heel veel gewone leuke jonge mensen met kinder(wens) woonden.

Nu woon ik wel op het platteland en dan merk je dat een auto toch redelijk onontkoombaar begint te worden, maar ik doe het nog altijd zonder. Wel een stukje fietsen naar het station maar dat heb ik er voor over.
pi_146239548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:49 schreef Postbus100 het volgende:
Je hoeft niet direct een auto aan te schaffen...
Is het niet ontzettend slecht voor je rijvaardigheid als je het eerste jaar na het halen van je rijbewijs amper in een auto rijdt? Dat is mijn zorg namelijk, ik heb ook nog geen rijbewijs (nooit verder dan 5 minuten lopen van een NS station gewoond in mijn hele leven, werk en woon in dezelfde stad, etc.), maar i.v.m. flexibiliteit m.b.t. carrière lijkt het me toch wel handig om rijbewijs B op zak te hebben, even snel naar klant of datacenter kunnen rijden bv. op elk mogelijk tijdstip. Best vaak is het hebben van een rijbewijs een eis bij een functie, dus dat vermindert je kansen wel natuurlijk.

Maar ik vind het gewoon zonde van mijn geld, zo'n auto. Ik win er niks mee, behalve extra zorgen om verzekering, belasting, onderhoud, labiele garagemensen, of de spiegels er de volgende ochtend nog aan zitten of een of andere idioot het portier van zijn/haar auto in de mijne heeft geparkeerd, etc...

Serieus, de momenten dat ik dacht 'had ik nu maar een auto gehad' kan ik elk jaar op 1 hand tellen. Dus ja wat is wijsheid... rijbewijs scoren en dan af en toe een auto huren of profiteren van een auto van de zaak oid of wat? Ik wil niet in de situatie komen dat ik slaag voor mijn rijexamen en een jaar later zo'n doodnerveuze zondagsrijder ben omdat ik een jaar niet achter het stuur gezeten heb ;)

Misschien speelt mee dat mijn ouders ook nooit een auto hebben gehad. Dat is redelijk zeldzaam blijkbaar. Ik heb het 'hebben van een auto' dus ook nooit ingegoten gekregen met de paplepel.

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:36 schreef Cue_ het volgende:
Een rijbewijs hebben is gewoon handig. zelf in 2006 gehaald, rij zelden tot nooit, maar heb hem zeker wel nodig gehad een paar keer.
Ik vind t OV erg fijn, dus zie de noodzaak niet om een auto te kopen.
Je hebt nooit last gehad van het feit dat je bijna nooit auto rijdt na het halen van je rijbewijs?

[ Bericht 6% gewijzigd door Fleischmeister op 03-11-2014 00:27:00 ]
  maandag 3 november 2014 @ 00:44:55 #60
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146240328
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:14 schreef Henno het volgende:
Je hebt nooit last gehad van het feit dat je bijna nooit auto rijdt na het halen van je rijbewijs?

Natuurlijk wel. Vind het altijd eng, doe het ook niet graag. Laatste twee jaar ook niet gereden en dat is natuurlijk ook niet goed. Maar voor die enkele keer dat het echt nodig was, was ik erg blij dat ik hem ooit heb gehaald.

Daarbij wat je zelf ook zegt, bij sommige functies vragen ze er ook specifiek om. Ook bij m'n huidige werk. Uiteindelijk niet gekozen voor leaseauto, want ook hier kon ik het af met het OV. Net zo snel al dan niet sneller en stuk relaxter (en is stuk goedkoper, dus krijg lekker veel geld van de baas straks).
pi_146246672
Gewoon geen rijbewijs en geen auto nemen. Scheelt 500 in de maand.
pi_146260222
Ik woon in een grote stad dus heb geen rijbewijs nodig. Ik kom overal lopend en/of de fiets. Ongeveer 1 keer per jaar zit ik in een auto (bv als ik naar de tandarts moet).

Ik voel me gewoon totaal niet prettig in een auto en ben veel liever vrijer. Ik vind het soms wel eens raar hoe vanzelfsprekend mensen het vinden om een rijbewijs te hebben maar aan de andere kant vinden mensen mij vaak ook raar.
pi_146302275
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:14 schreef Henno het volgende:

[..]

Is het niet ontzettend slecht voor je rijvaardigheid als je het eerste jaar na het halen van je rijbewijs amper in een auto rijdt? Dat is mijn zorg namelijk, (...)

Naja, ONTZETTEND slecht? Je kan ook overdrijven. Natuurlijk moet je het af en toe bijhouden, maar dat kan bijvoorbeeld ook door een auto van een vriend/vriendin/ouders/oom/tante/verhuurmaatschappij te lenen.
Zelf woon ik redelijk ver van mijn ouders af en heb dus ook geen auto binnen handbereik. Maar ik mag van sommige vrienden zelf rijden in hun auto, dus zodoende onderhoud ik het een beetje. Heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en rijd gemiddeld 1x per maand een stuk.

En anders kan je altijd een paar opfrislessen bij een rijschool doen tegen de tijd dat je meer moet gaan rijden. Maar dan heb je dat ding maar vast en zit er wat minder druk op om hem te halen.

Is TS trouwens al eens teruggekomen of was het een droppen en wegwezen?
pi_146307817
Ik heb het OV eigenlijk weer een beetje herontdekt en vind het best prettig vertoeven. Lekker werken en lezen in de trein muziekje in de oren overheerlijk. Maar moet er niet aan denken geen rijbewijs meer te hebben.

Genoeg vrienden die in dorpen wonen en het OV rijdt hier in Drenthe niet meer op een laat tijdstip. Voor de rest is het gewoon tof dat mijn auto rijd op het moment dat ik daar behoefte aan heb. Maar ook zonder eigen auto is wel verdomd handig een auto lenen is altijd nog stukken makkelijker dan een auto+bestuurder regelen.
pi_146308554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:08 schreef Kandijfijn het volgende:
een auto lenen is altijd nog stukken makkelijker dan een auto+bestuurder regelen.
Dat ja! :Y
pi_146314675
Nou ja misschien dan maar eens bij een rijschool binnen stappen, ik heb er momenteel namelijk wel het geld voor :) (paar duizend euro zal t wel worden?). En dan wellicht een beginnersbarrel kopen voor eveneens een paar duizend, maar dat is dan iets waar ik later over beslis vs. lenen/huren :P
Les op zaterdag of in de avond zou wel prettig zijn, ik werk namelijk gewoon.
  woensdag 5 november 2014 @ 22:17:29 #67
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_146350187
Ik doe zelf alles met het openbaar vervoer, heb al te lang niet meer gereden.

Maar als je de keuze nog moet gaan maken, dan zou ik er wel voor gaan (zeker als man). Met het OV zit je met de OV-chipkaart. Je kunt na het inchecken nooit zien of je een geldig vervoerbewijs hebt.
pi_146353165
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:50 schreef Sjeen het volgende:
In de randstad lijkt het me geen probleem. Hier in Maastricht zou ik niet weten wat ik zonder rijbewijs zou moeten...
Maastricht met de auto :r echt afgrijselijk

Anyhoo, OT: Ik ben pas op leeftijd 25 begonnen met rijbewijs. Had het simpelweg niet nodig. En alles went, ook rijden, ookal vind je het eng in het begin. Dan les je maar wat meer (Ik was klaar met 24 :7)
pi_146354694
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:56 schreef mergbot het volgende:

[..]

Ik heb ook zo snel mogelijk auto en motorrijbewijs gehaald. Zo'n heerlijk gevoel dat je de rest van je leven in elke auto en met elke motor mag rijden :Y

edit:

want de examens zijn toch altijd spannend en vervelend dus is het relaxt als je er van af bent.
  donderdag 6 november 2014 @ 08:12:20 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146357982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:17 schreef schaal_10 het volgende:
Met het OV zit je met de OV-chipkaart. Je kunt na het inchecken nooit zien of je een geldig vervoerbewijs hebt.
:?
Zolang je hebt in gecheckt heb je een geldig vervoersbewijs. (Mits goede traject)
Maar sowieso waarom die angst en waarom vermelden in dit topic, wat is de relevantie?
pi_146358172
Ik zie niet in wat een rijbewijs te maken zou kunnen hebben met je relatie, tenzei dat je vriend kilometers verder op woont. Moet je daarom een rijbewijs hebben? Je kan ook een faalangst examen doen.
Candy is natures way of making up for Mondays.
  donderdag 6 november 2014 @ 08:32:11 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146358196
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:54 schreef El_Liberaliste het volgende:

Een auto hoeft niet iedereen te hebben, maar een rijbewijs wel. Bij verhuizen, huurauto op vakantie, als je voor werk ergens heen moet in een (pool)auto, in noodgevallen, als je op bezoek gaat bij iemand die ver woont of ergens waar je met OV lastig komt, etc...
Dit, ik vind het hebben van een rijbewijs horen bij zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Dat je niet steeds bij iemand anders hoeft aan te kloppen als je iets moet of wilt qua verhuizen, vakantie, vervoer, etc.

Ik heb het roze papiertje ook op mijn 18e gehaald een daarna jarenlang niks mee gedaan. Maar het was wel heel handig dat ik 'm had. En nee, de vaardigheden verleer je niet, hoogstens de 'feeling' met verkeerssituaties, maar dat komt snel genoeg weer. Rijden leer je toch vooral door het te doen.
KuikenGuppy
pi_146358295
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit, ik vind het hebben van een rijbewijs horen bij zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Dat je niet steeds bij iemand anders hoeft aan te kloppen als je iets moet of wilt qua verhuizen, vakantie, vervoer, etc.

Ik heb het roze papiertje ook op mijn 18e gehaald een daarna jarenlang niks mee gedaan. Maar het was wel heel handig dat ik 'm had. En nee, de vaardigheden verleer je niet, hoogstens de 'feeling' met verkeerssituaties, maar dat komt snel genoeg weer. Rijden leer je toch vooral door het te doen.
Zelfstandigheid? Ik kom overal op de fiets, hoef bij niemand aan te kloppen om met de auto mee te rijden.
pi_146358337
Je kunt hem maar beter halen, dan heb je hem in ieder geval. Ik heb hem pas op m'n 28e gehaald ofzo :') Maar daarvoor had ik er echt het geld niet voor. Heb ondertussen een autootje, hoewel ik hem niet zo vaak gebruik en ik eraan zit te denken om hem weg te doen, maar daarvoor ben ik net iets te veel aan de vrijheid gewend. Was een tijdje geleden met de bus naar het station gegaan in dit dorp, kon door een verrekte spier niet goed autorijden, laat staan fietsen. Op de terugweg, om elf uur 's avonds... Mocht ik 36 minuten wachten op de bus. Ja, dan mis je die auto wel. Op een stukje van anderhalve km er alsnog bijna een uur over doen om thuis te komen.
Maar goed, dat was anders ook goed te fietsen, maar het toont wel weer de staat van het OV in deze regio aan.
Tap tap tap
pi_146358963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Zelfstandigheid? Ik kom overal op de fiets, hoef bij niemand aan te kloppen om met de auto mee te rijden.
Ga je ook verhuizen met de fiets?
  donderdag 6 november 2014 @ 09:46:57 #76
416931 yats
(non) Average Joe
pi_146359453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Maastricht met de auto :r echt afgrijselijk

Anyhoo, OT: Ik ben pas op leeftijd 25 begonnen met rijbewijs. Had het simpelweg niet nodig. En alles went, ook rijden, ookal vind je het eng in het begin. Dan les je maar wat meer (Ik was klaar met 24 :7)
Ik vond het anders wel handig om er een te hebben toen ik daar woonde. Alleen jammer dat je overal in/rond het centrum een parkeervergunning nodig hebt (ook bij mij voor de deur).

Maar on topic : ik heb nu 10 jaar mijn rijbewijs en zou niet meer weten wat ik zonder moest. Ondanks dat ik nu geen eigen auto heb en vooral fiets (20 minuten naar mijn werk) of de trein pak (naar vrienden) is het toch handig om dat papiertje (ja, ik heb nog een papiertje) te hebben. Je weet immers nooit wanneer het van pas komt. En ja, ik heb ook weleens een date gehad die ergens in the middle of nowhere woonde, dan is een auto ideaal.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 09:55:25 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146359634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

En op de fiets op wintersport :Y.
KuikenGuppy
pi_146363839
De vraag stelde ik meer omdat mijn studentenOV komende zomer afloopt en dat ik dan sowieso voor iedere reis moet betalen, want met de fiets kom je niet ver hier. Rijbewijs is een stukkie duurder dan een jaarabbo bus/trein en gelukkig krijg ik 'm nagenoeg gratis... maar punt is meer dat je nergens echt een garantie krijgt dat je ook daadwerkelijk slaagt. Je kan dus zo een half jaar verder zijn en 'm na 2x niet hebben. Zonde van je tijd en geld, want zonder papiertje heb je niks aan een paar halve autoskills...

En voor relatie: meiden vinden het toch vaak handiger dat de man rijdt (ook omdat je dan niet afhankelijk bent), ook al heeft ze zelf wel een rijbewijs.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:30:10 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146365741
Nouja, zonde van je tijd en geld... je wilt 'm toch ooit eens halen, niet? Dus dan ben je iig alvast op weg.
KuikenGuppy
pi_146368778
quote:

[..]

Met mijn laatste verhuizing huurden we een busje en mijn familie hielp met verhuizen.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

En op de fiets op wintersport :Y.
Wist je dat er ook bussen en treinen bestaan?

Ik ben trouwens al jaren niet meer op vakantie geweest.
pi_146368817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:28 schreef Deezertje het volgende:
En voor relatie: meiden vinden het toch vaak handiger dat de man rijdt (ook omdat je dan niet afhankelijk bent), ook al heeft ze zelf wel een rijbewijs.
oh wow :D Ik ken vooral relaties waarbij de vrouw constant moet rijden omdat hij zo nodig bier wil drinken _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146368852
pi_146368921
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Tap tap tap
pi_146368992
quote:
Idd

Alsof ik een rijbewijs nodig heb voor die ene keer in de 5 jaar dat ik misschien op wintersport ga. _O-
  donderdag 6 november 2014 @ 15:10:36 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369042
quote:
Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:12:47 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_146369144
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
Maakt dat uit?
  donderdag 6 november 2014 @ 15:16:29 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Maakt dat uit?
Voor mij niet hoor :).
Maar als je een rijbewijs had gehad, had je dat zelf kunnen doen. En dat was nou net het punt :).
Maar als jij verder prima leeft zo zonder roze kaartje, best toch? Ik zou er zelf niet zonder kunnen en willen.
KuikenGuppy
pi_146369343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:10 schreef Burdie het volgende:

Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:20:05 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
En elke vakantie gaat naar Aruba of Indonesië?
Ik pak de auto ook niet als ik bij de buurvrouw op de koffie ga, dus ik heb nooit de auto nodig als ik bij iemand op de koffie ga :?.
KuikenGuppy
pi_146369512
Ik bedoel dat je prima op zomervakantie kan zonder auto. Ja, je hebt wat minder opties, maar dan nog zijn er bijzonder veel opties.
pi_146369559
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Tap tap tap
  donderdag 6 november 2014 @ 15:25:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369571
Nou, dan bedoelen we hetzelfde :).
En het is uiteindelijk aan ieder afzonderlijk om te bepalen of hij/zij daar een probleem mee heeft.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:27:49 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Ik zou het in ons geval echt niet voor kunnen stellen, dan zouden we echt een hoop moeten nalaten.
KuikenGuppy
pi_146369724
Overigens heb ik geen auto, maar kan er wel altijd één huren op vakantielokatie want wel een rijbewijs.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:29:33 #96
416931 yats
(non) Average Joe
pi_146369731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:06 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Daar hebben sommige vrouwen ook een handje van heb ik gemerkt. En toch krijg ik elke keer weer de sleutels in handen gedrukt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_146371049
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Genoeg plaatsen waar geen station is binnen 12km.
[ afbeelding ]
De meeste stations staan daar niet eens op. :{

In de randstad kun je absoluut zonder auto, in Groningen of Limburg wellicht minder al is niks onmogelijk natuurlijk.
Een probleem is het niet, het hebben van een rbw is wel altijd handig en vaak ook een vereiste voor werk. Een auto bezitten dan weer niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371208
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

- 4 minuten in de bus

Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

quote:
Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.

OV is voor mensen die er handig gebruik van kunnen maken, jij bent niet de doelgroep in dit geval.
Ik reis ook niet graag met het OV maar maak wel de overweging wat handiger is per rit. Als ik naar Rotterdam centrum wil of naar de jaarbeurs in Utrecht ga ik echt niet met de auto. Geen zin in parkeerellende of financieel uitgkleed worden aan parkeerkosten. ga ik naar Schubbekutteveen dan pak ik de auto.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

[..]

Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.
Sinds wanneer mag ik over de snelweg fietsen?

En ik vind het niet gek dat het langer duurt, ik zeg enkel dat als ik met het OV ga ik langer onderweg ben. Ik moet eerst 14KM naar het noorden om vervolgens 30KM naar het zuiden te reizen met een trein of bus.

Op de fiets is het 16KM. En daar doe ik minstens 1 uur en 15 minuten over. Ik fiets max 14KM per uur namelijk.

Heb het even getekend voor je, dan is het makkelijker te begrijpen:

* 30KM is misschien niet exact juist, kan ook 28 of 29 zijn.

Er gaat dus geen OV direct vanaf mijn huis naar het werk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_Duck op 06-11-2014 16:23:23 ]
pi_146371388
Ik doe het inmiddels al 37 jaar zonder en heb desondanks een prima baan (wel de enige rijbewijsloze in mijn team denk ik). Ik mis het niet echt. Maar ik woon ook in de Randstad, dus overal is OV. We hebben wel een scooter, maar ook daar heb ik geen rijbewijs voor, mijn vriend wel.
pi_146371432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag ik over de snelweg fietsen?

En ik vind het niet gek dat het langer duurt, ik zeg enkel dat als ik met het OV ga ik langer onderweg ben. Ik moet eerst 14KM naar het noorden om vervolgens 30KM naar het zuiden te reizen met een trein of bus.

Op de fiets is het 16KM. En daar doe ik minstens 1 uur en 15 minuten over. Ik fiets max 14KM per uur namelijk.
Dan heb je óf een bizar slechte conditie óf je hebt een beperking?
  donderdag 6 november 2014 @ 16:26:50 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146371648
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:24 schreef Gewas het volgende:
Ik woon in een grote stad dus heb geen rijbewijs nodig. Ik kom overal lopend en/of de fiets. Ongeveer 1 keer per jaar zit ik in een auto (bv als ik naar de tandarts moet).

Ik voel me gewoon totaal niet prettig in een auto en ben veel liever vrijer. Ik vind het soms wel eens raar hoe vanzelfsprekend mensen het vinden om een rijbewijs te hebben maar aan de andere kant vinden mensen mij vaak ook raar.
Vrijheid kan je op 2 manieren uitleggen. Vrijheid met de auto betekent dat je kan gaan en staan waar en wanneer je maar wilt, je kan meenemen wat je wilt en als je extreem hippie gaat koop je een camper en woon je in je camper.

Aan de andere kant kost de auto enorm veel geld per maand, als je je dat geld bespaart kun je ervoor kiezen minder uren te werken (gemiddeld een dag in de week minder) of om eerder te stoppen met werken en op die manier wat vrijheid terug te krijgen
pi_146371733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:26 schreef Metro2005 het volgende:

Aan de andere kant kost de auto enorm veel geld per maand, als je je dat geld bespaart kun je ervoor kiezen minder uren te werken (gemiddeld een dag in de week minder) of om eerder te stoppen met werken en op die manier wat vrijheid terug te krijgen
Dat. :Y Als ik een parkeerplaats bij mij in het complex wil kopen kost dat 10-15 mille. Bekijk het even. :D Vergunning kan ik niet krijgen.

Misschien dat ik ooit nog wel eens mijn RB ga halen, maar dan neem ik wel een Greenwheels abbo ofzo. Never nooit een eigen auto midden in de stad.
  donderdag 6 november 2014 @ 16:30:33 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146371735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Op de fiets is het langer? Vaak is het juist andersom. En daarbij: 14km/u , u serious bro? Ben je gehandicapt ofzo?

quote:

[..]

Zonder auto hou je zoveel geld over dat je die keer verhuizen gewoon kan laten doen door een verhuisbedrijf natuurlijk ;)
pi_146371828
Met een bakfiets kun je ook prima verhuizen. :Y :D
pi_146371859
Tijdje terug ben ik ergens heen gefietst wat 40 km van mijn huis was (dus 80 km op een dag), enkel en alleen omdat het met het OV net zo lang zou duren (incl vervelende wachttijden en het kostte nog geld ook) O-) Met de auto was wel een stuk vlotter geweest.
pi_146372419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op de fiets is het langer? Vaak is het juist andersom. En daarbij: 14km/u , u serious bro? Ben je gehandicapt ofzo?

Ja, op de fiets is het langer. Kan ik ook niets aan doen. En of het vaak anders is heb ik geen oordeel over.

Nee, ik heb gewoon de pest aan fietsen. Heb er niet eens 1. Fietsen is nog stompzinniger dan het OV wat mij betreft. Vond het vroeger al niks en nu nog steeds niet. Ik fiets 1 keer per jaar, op het verjaardagsfeestje van familie aan de andere kant van mijn woonplaats (2 km) zodat ik kan zuipen. En dan leen ik de fiets van de vrouw.
pi_146372485
's Zomers vind ik fietsen geen probleem, heb de auto deze zomer alleen voor de lange afstanden gebruikt, maar nu het weer kouder wordt, word ik weer lui :') En als het glad wordt, krijg je me sowieso met geen stok buiten. Haal de parkeerplaats net.
Tap tap tap
  donderdag 6 november 2014 @ 16:58:56 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146372736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:33 schreef Isegrim het volgende:
Met een bakfiets kun je ook prima verhuizen. :Y :D
Van Den Haag naar Utrecht? :+.
KuikenGuppy
pi_146372855
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Van Den Haag naar Utrecht? :+.
Dat wordt wat lastig. :Y
pi_146373006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Vooral in het weekend! :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146373842
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

En elke vakantie gaat naar Aruba of Indonesië?
En naar Berlijn, Lissabon, Malta, Rhodos et cetera kan je niet met het vliegtuig? :') Ik heb vele reizen gedaan zonder auto, zowel binnen als buiten Europa. Met betrekking tot de meeste vakanties kan je echt wel zonder auto.
  donderdag 6 november 2014 @ 19:00:11 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146376691
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:30 schreef TvhN het volgende:

[..]

En naar Berlijn, Lissabon, Malta, Rhodos et cetera kan je niet met het vliegtuig? :') Ik heb vele reizen gedaan zonder auto, zowel binnen als buiten Europa. Met betrekking tot de meeste vakanties kan je echt wel zonder auto.
Ik zeg toch ook niet dat het een het ander uitsluit? :)
Wij hebben vorig jaar een prachtige trektocht door Zweden gemaakt. Zonder rijbewijs hadden we dat moeten missen. (Net als onze vakanties door bijv. Duitsland, Oostenrijk en Ierland, die hadden ook allemaal niet met het OV gekund)
KuikenGuppy
pi_146376882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, op de fiets is het langer. Kan ik ook niets aan doen. En of het vaak anders is heb ik geen oordeel over.

Nee, ik heb gewoon de pest aan fietsen. Heb er niet eens 1. Fietsen is nog stompzinniger dan het OV wat mij betreft. Vond het vroeger al niks en nu nog steeds niet. Ik fiets 1 keer per jaar, op het verjaardagsfeestje van familie aan de andere kant van mijn woonplaats (2 km) zodat ik kan zuipen. En dan leen ik de fiets van de vrouw.
En verder doe je ook niet aan enige vorm van lichaamsbeweging?
Want mijn oma fietste op haar 85e nog harder dan 14 km per uur. :{

Het verbaast me overigens sowieso altijd dat veel verstokte automobilisten echt een heel belabberde conditie hebben. En dan zijn ze hooguit eind dertig / begin veertig. Op mijn werk lopen er genoeg rond. Wonen bijvoorbeeld op 5 km van het werk en het komt niet eens in ze op om de fiets te pakken. Zijn wel allemaal gezegend met een enigszins grauw uiterlijk en een behoorlijke pens.

Overigens heb ik ook nog steeds geen rijbewijs. Dat is geen vrije keuze, na een x aantal keer zakken was het geld op en ik er klaar mee. Gelukkig ben ik verder vrij mobiel en draai ik mijn hand niet om voor een beetje fiets- / wandeltocht. Het zit me echter ook niet helemaal lekker, dat geintje heeft me al aardig wat geld gekost, dus eens moet ik er toch maar weer aan geloven. :{
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_146377210
Ik hou van auto- en motorrijden! O+ ik vind het verkeer en deelenemen aan het verkeer ook echt gewoon superleuk, road-trips, al dan niet spontaan vind ik súpertof O+

Maar fietsen vind (vond, eigenlijk, ik moet nog weer een geschiktere fiets hebben voor hier, want het is te heuvelachtig voor m'n simpele stadsfiets om een beetje fatsoenlijk rond te kunnen komen) ik ook heerlijk, en als ik op fietsafstand had gewerkt had ik ook echt de fiets gepakt. Dit jaar doe ik echter wel wat werk rondom mijn eigen woonplaats, dus ik ben aan het overwegen tijdelijk mijn stadsfiets toch weer wat op te kalefateren en het te proberen, maar ik moet langs vrij drukke wegen zonder fietspad en verlichting, dus dat vind ik wat eng, zeker zo in de donkere wintermaanden.

Er is voor allebei wat te zeggen, maar zoals ik al eerder postte: ik vind ook dat er voor alles zo de beste oplossing/manier is, en als je tot 15km van je werk/opleiding woont, ofzo, dan is dat prima te fietsen voor de 'gemiddelde mensch' zonder dat je er debiel extra vroeg voor op hoeft te staan, zéker met goed weer.

Maar de vrijheid die het hebben van een rijbewijs je biedt, overal op vakantie ook gewoon even een auto kunnen huren om de binnenlanden in te gaan bijvoorbeeld, als je op 'n eiland zit ofzo. Nee, ik zou niet zonder kunnen, en mijn partner gelukkig ook niet, want dat vergroot onze actieradius (af kunnen wisselen met rijden) en natuurlijk afwisselen als 'bob' ;) :D
Ja doei.
pi_146378182
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het een het ander uitsluit? :)
Wij hebben vorig jaar een prachtige trektocht door Zweden gemaakt. Zonder rijbewijs hadden we dat moeten missen. (Net als onze vakanties door bijv. Duitsland, Oostenrijk en Ierland, die hadden ook allemaal niet met het OV gekund)
Een huurauto is absoluut handig, vooral in een land als Zweden, maar ook zonder een kan je vaak ver komen.

Vergeet niet georganiseerde excursies, leer je ook nog eens veel nieuwe mensen kennen.
pi_146383374
Georganiseerde excursies ;(
Ja doei.
pi_146384210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
Georganiseerde excursies ;(
Wat is daar mis mee?
pi_146388119
Voor mij: alles :')
Ja doei.
pi_146388188
Eerst auto gehaald daarna motor, nu bijna tien jaar. Maar zelf nog nooit een auto gehad.
Ik zwaai naar dieren.
pi_146391630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:27 schreef motorbloempje het volgende:
Voor mij: alles :')
Geef dan ook even aan waarom. Je hebt ook verschillende varianten: een via Arke op Tenerife met vele Nederlanders of bijvoorbeeld hiken in Thailand met een internationale groep.
pi_146391993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan heb je óf een bizar slechte conditie óf je hebt een beperking?
Ik heb gewoon een ontiegelijke grafhekel aan fietsen. Ga nog liever kruipend ergens heen.

En ik heb genoeg beperkingen, maar die zijn allen niet van lichamelijk aard :')
pi_146392014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:05 schreef nozem het volgende:

[..]

En verder doe je ook niet aan enige vorm van lichaamsbeweging?
Want mijn oma fietste op haar 85e nog harder dan 14 km per uur. :{
Ik denk dat de gemiddelde retard nog harder fietst dan 14km uur :')

Maar ja, als je spruitjes niet lust en je krijgt een bord vol dan ben je ook niet binnen 2 minuten klaar zoals met je biefstukje. Heeft alles met interesse en plezier te maken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:45:18 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_146392466
Een rijbewijs is niet noodzakelijk maar wel erg handig. Ik ga met de metro naar mijn werk, parkeren in hartje Stockholm is nou eenmaal niet ideaal, maar heb wel een auto voor het gemak en (road)trips.
pi_146392800
Geen auto met privéchauffeur hebben. :').
pi_146394547
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:15 schreef TvhN het volgende:

[..]

Geef dan ook even aan waarom. Je hebt ook verschillende varianten: een via Arke op Tenerife met vele Nederlanders of bijvoorbeeld hiken in Thailand met een internationale groep.
Voel je je aangevallen ofzo? Men...

Ik zeg: VOOR MIJ. Ik vind er zelf geen flikker aan. Wat anderen doen moeten ze zelf weten :)
Doe mij maar vrijheid enzo, niet gebonden zijn aan wat een ander vindt dat ik zou moeten doen. Zo goed?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')