abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146195290
Ik heb (nog) geen rijbewijs omdat ik nu nog gratis kan reizen met OV, een rijbewijs halen gewoon veel geld kost, je geen garantie hebt dat je daadwerkelijk slaagt (ondanks al die leuke examengaranties) en daarnaast niks hebt aan een rijbewijs zonder auto die benzine of diesel slurpt, onderhouden moet worden, kans op boetes, het technisch laat afweten, autobelasting etc. Bovendien weet ik gewoon dat het autorijden voor mij niet in de wieg gelegd is want ik ben snel afgeleid en kan moeilijk controle houden... en nee dat is geen faalangst maar helaas een feit.

Ondanks alles weet ik dat het wel makkelijker is met rijbewijs (en auto), maar voor mij nog geen must.
Met het OV kom je vrijwel overal, je doet er wel langer over, geen kans op boetes als je normaal incheckt, wel kans op storing en dus afhankelijk van anderen, best goedkoop als je goed abonnement scoort etc.

Maar daar denken jullie vast anders over, toch?
pi_146195375
Als je moeilijk controle kunt houden blijf je maar lekker van de weg af, zitten al genoeg faalhazen op de weg die mij in de weg rijden.
pindazakje
pi_146195539
Je kan mooi schrijven.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146195546
Je staat in elk geval bij de vrouwen voor gek
pi_146195609
Zo dacht ik ook altijd. Alles met de trein of meerijden met anderen. Totdat ik merkte dat anderen het fijn vinden als ze een back-up in de auto hebben. Je hoeft niet altijd te rijden, maar het is wel handig in het geval dat iemand anders wil bobben, moe is, of iets anders.
Bovendien zeiden vrienden mij: als je hem eenmaal hebt, dan heb je hem maar, voor het geval je hem echt een keer nodig hebt, bijvoorbeeld een sollicitatie in the middle of nowhere. Je hoeft niet direct een auto aan te schaffen...

Hoe oud ben je?
Somebody that I used to know
pi_146195623
Ik was 27 toen ik er aan begon, had hem ook niet eerder nodig
pi_146195646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:47 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wat een gelul.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 november 2014 @ 20:50:30 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_146195656
In de randstad lijkt het me geen probleem. Hier in Maastricht zou ik niet weten wat ik zonder rijbewijs zou moeten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_146195786
Ik heb mijn rijbewijs al, ben net 18 geworden. Heb geen eens een auto :P
Ik gebruik mijn OV veel vaker ivm studie en werk. Maar goed, nu heb ik het maar gehad dacht ik, had toen ook meer tijd om te lessen.
pi_146196023
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:47 schreef TheStranger1158 het volgende:
Bij de oppervlakkige ja, dat is geen minpunt
Nieuw is niet altijd beter.
pi_146196075
Ik heb mijn rijbewijs net een jaar nu. Iets minder. Ik had alle tijd om dat ding te halen toen en mijn ouders betalen. Ik woon thuis en mijn ouders hebben hun auto's bijna nooit nodig dus wat dat betreft heb ik altijd een auto.

Verder is het niet nodig en ik ga ook nog lang geen auto kopen. Is simpelweg niet nodig :) geen probleem toch. Als jij geen auto nodig hebt dan heb je niks aan een rijbewijs. Het is wel handig als je je rijbewijs hebt gehaald, dat je dan regelmatig gaat rijden. In ieder geval niet een aantal maanden niet, zegmaar.
pi_146196358
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:53 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs al, ben net 18 geworden. Heb geen eens een auto :P
Ik gebruik mijn OV veel vaker ivm studie en werk. Maar goed, nu heb ik het maar gehad dacht ik, had toen ook meer tijd om te lessen.
Niet eens.
- Henry de Jouvenel
pi_146196667
Wat doet dit in R&P :?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_146196727
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:11 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Niet eens.
Niet eens met wat ik post of niet eens een auto? :')
pi_146197185
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:22 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Niet eens met wat ik post of niet eens een auto? :')
Alle twee.
- Henry de Jouvenel
pi_146197252
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:34 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Alle twee.
Oke. Fijn om te weten en heel duidelijk.
pi_146197499
Deels eens. Rijbewijs moet je gewoon hebben, ook al heb je geen auto. Kan altijd van pas komen, vooral als je een baan krijgt waarbij je ineens moet rijden. De het grootste deel van de randstad kan je prima met het ov en de taxi toe.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146197696
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:49 schreef hoas het volgende:
Ik was 27 toen ik er aan begon, had hem ook niet eerder nodig
Hier ook.
Daarna 3 jaar gereden en toen heeft mij broertje hem kapot gereden (goed opgelost met de verzekering).
Nu al ruim een jaar zonder, mijn werk ligt op fietsafstand* en vrienden/familie zijn goed bereikbaar met het OV.

Missen? Een beetje. Helaas heb ik qua financiën nu de keus tussen af en toe ver op reis/net iets fijner leven of een auto.

(*En een collega met auto in dezelfde wijk wonen.)
pi_146197931
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:35 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Oke. Fijn om te weten en heel duidelijk.
Je leven is nu kompleet je nu dit weet. Graag gedaan hoor.
- Henry de Jouvenel
pi_146198398
Ik zou je iig aanraden om hem op je 18e te halen. Dan heb je er zat tijd voor. Motorrijbewijs heb ik op mijn 25e er bij gehaald.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146200507
ik zou hem halen.

ik wou dat ik dat gedaan had ;(
pi_146202087
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je moeilijk controle kunt houden blijf je maar lekker van de weg af, zitten al genoeg faalhazen op de weg die mij in de weg rijden.
Dit. Als je het niet kan moet je het gewoon niet doen. Je kan inderdaad prima met het OV of op de fiets.
pi_146202200
En blijven uitstellen omdat duur is ook niet zo handig. Het wordt elk jaar weer een tikje duurder.
pi_146203232
Een auto is handig maar meestal niet noodzakelijk mits je niet te ver van je werk gaat wonen. Daarnaast moet je heel erg je best doen om niet binnen 12 kilometer van een treinstation te wonen, dus met drie kwartier fietsen ben je altijd in een trein.

Voor daten is het wel handiger om een rijbewijs te hebben. De mooiste meisjes verbergen zich in gehuchten als "De Lutte". Ja dan moet je wel een auto hebben. Aankomen op een, bij het station gehuurde fiets, is niet zo'n geweldige binnenkomer. Al heb ik dat dus wel eens gedaan :)
pi_146203864
Of het een probleem vormt hangt natuurlijk helemaal van je persoonlijke verplaatsingsbehoefte af. Maar in de meeste gevallen kost het reizen met het OV of de fiets gewoon meer tijd en zeker als je een fulltime baan hebt is dat best wat waard.

Ja, een auto kost geld, reken voor een kleine tweedehands auto op minimaal een 200 - 300 euro per maand. De meeste studenten kunnen zich dat ook niet veroorloven, met een OV-jaarkaart op zak vormt dat financieel ook niet direct een probleem. Een rijbewijs is echter een investering die je toch eenmalig een keer zult moeten maken, dus als je de centen er voor hebt zou ik daar niet te lang mee wachten.
Miata is always the answer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')