abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146368817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:28 schreef Deezertje het volgende:
En voor relatie: meiden vinden het toch vaak handiger dat de man rijdt (ook omdat je dan niet afhankelijk bent), ook al heeft ze zelf wel een rijbewijs.
oh wow :D Ik ken vooral relaties waarbij de vrouw constant moet rijden omdat hij zo nodig bier wil drinken _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146368852
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146368921
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Tap tap tap
pi_146368992
quote:
Idd

Alsof ik een rijbewijs nodig heb voor die ene keer in de 5 jaar dat ik misschien op wintersport ga. _O-
  donderdag 6 november 2014 @ 15:10:36 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369042
quote:
Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:12:47 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Zelfstandigheid? Ik kom overal op de fiets, hoef bij niemand aan te kloppen om met de auto mee te rijden.
Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_146369144
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
Maakt dat uit?
  donderdag 6 november 2014 @ 15:16:29 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Maakt dat uit?
Voor mij niet hoor :).
Maar als je een rijbewijs had gehad, had je dat zelf kunnen doen. En dat was nou net het punt :).
Maar als jij verder prima leeft zo zonder roze kaartje, best toch? Ik zou er zelf niet zonder kunnen en willen.
KuikenGuppy
pi_146369343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:10 schreef Burdie het volgende:

Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:20:05 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
En elke vakantie gaat naar Aruba of Indonesië?
Ik pak de auto ook niet als ik bij de buurvrouw op de koffie ga, dus ik heb nooit de auto nodig als ik bij iemand op de koffie ga :?.
KuikenGuppy
pi_146369512
Ik bedoel dat je prima op zomervakantie kan zonder auto. Ja, je hebt wat minder opties, maar dan nog zijn er bijzonder veel opties.
pi_146369559
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Tap tap tap
  donderdag 6 november 2014 @ 15:25:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369571
Nou, dan bedoelen we hetzelfde :).
En het is uiteindelijk aan ieder afzonderlijk om te bepalen of hij/zij daar een probleem mee heeft.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:27:49 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Ik zou het in ons geval echt niet voor kunnen stellen, dan zouden we echt een hoop moeten nalaten.
KuikenGuppy
pi_146369724
Overigens heb ik geen auto, maar kan er wel altijd één huren op vakantielokatie want wel een rijbewijs.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:29:33 #96
416931 yats
(non) Average Joe
pi_146369731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:06 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Daar hebben sommige vrouwen ook een handje van heb ik gemerkt. En toch krijg ik elke keer weer de sleutels in handen gedrukt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_146371049
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Genoeg plaatsen waar geen station is binnen 12km.
[ afbeelding ]
De meeste stations staan daar niet eens op. :{

In de randstad kun je absoluut zonder auto, in Groningen of Limburg wellicht minder al is niks onmogelijk natuurlijk.
Een probleem is het niet, het hebben van een rbw is wel altijd handig en vaak ook een vereiste voor werk. Een auto bezitten dan weer niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371208
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat een geklets, ik werk vlakbij huis. Ik woon in de randstad en dit zijn mijn afstanden:

- Station Houten: 16,KM, 54 min
- Station Utrecht: 14KM, 47 min
- Station Culemborg: 15KM, 51 min

Allen fietsafstanden dus niet hemelsbreed (aangezien dat niks zegt). Bron: http://routeplanner.fietsersbond.nl/

Dus zelfs midden in de randstad heb je niet eens een station op 12 KM laat staan op 45 minuten fietsen (al zou ik over 12 KM minstens een uur doen met mijn geweldige fietskunsten).

OV is gewoon een lachertje in dit land. Als ik naar mijn werk zou willen dan moet ik:
- 3 minuten lopen naar een bushalte
- 19 minuten in de bus zitten naar Utrecht
- 7 minuten lopen naar de trein
- 21 minuten in de trein naar het station in mijn standplaats
- 3 minuten lopen naar de bus aldaar
- 4 minuten in de bus
- 21 minuten lopen van de bushalte naar mijn werk. En ja, dat is op een normaal modern industrieterrein

Dat is dus 78 minuten pure reistijd. Dan heb ik het niet over wachten of andere vertragingen. Volgens 9292OV moet ik om 6:17 van huis en ben ik er dan om 07:47.
Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

quote:
Ga ik met de auto dan is het 13,1 kilometer en ben ik er in 12 minuten. Hoef ik pas om 07:47 van huis.
Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.

OV is voor mensen die er handig gebruik van kunnen maken, jij bent niet de doelgroep in dit geval.
Ik reis ook niet graag met het OV maar maak wel de overweging wat handiger is per rit. Als ik naar Rotterdam centrum wil of naar de jaarbeurs in Utrecht ga ik echt niet met de auto. Geen zin in parkeerellende of financieel uitgkleed worden aan parkeerkosten. ga ik naar Schubbekutteveen dan pak ik de auto.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

[..]

Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.
Sinds wanneer mag ik over de snelweg fietsen?

En ik vind het niet gek dat het langer duurt, ik zeg enkel dat als ik met het OV ga ik langer onderweg ben. Ik moet eerst 14KM naar het noorden om vervolgens 30KM naar het zuiden te reizen met een trein of bus.

Op de fiets is het 16KM. En daar doe ik minstens 1 uur en 15 minuten over. Ik fiets max 14KM per uur namelijk.

Heb het even getekend voor je, dan is het makkelijker te begrijpen:

* 30KM is misschien niet exact juist, kan ook 28 of 29 zijn.

Er gaat dus geen OV direct vanaf mijn huis naar het werk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_Duck op 06-11-2014 16:23:23 ]
pi_146371388
Ik doe het inmiddels al 37 jaar zonder en heb desondanks een prima baan (wel de enige rijbewijsloze in mijn team denk ik). Ik mis het niet echt. Maar ik woon ook in de Randstad, dus overal is OV. We hebben wel een scooter, maar ook daar heb ik geen rijbewijs voor, mijn vriend wel.
pi_146371432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag ik over de snelweg fietsen?

En ik vind het niet gek dat het langer duurt, ik zeg enkel dat als ik met het OV ga ik langer onderweg ben. Ik moet eerst 14KM naar het noorden om vervolgens 30KM naar het zuiden te reizen met een trein of bus.

Op de fiets is het 16KM. En daar doe ik minstens 1 uur en 15 minuten over. Ik fiets max 14KM per uur namelijk.
Dan heb je óf een bizar slechte conditie óf je hebt een beperking?
  donderdag 6 november 2014 @ 16:26:50 #102
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146371648
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:24 schreef Gewas het volgende:
Ik woon in een grote stad dus heb geen rijbewijs nodig. Ik kom overal lopend en/of de fiets. Ongeveer 1 keer per jaar zit ik in een auto (bv als ik naar de tandarts moet).

Ik voel me gewoon totaal niet prettig in een auto en ben veel liever vrijer. Ik vind het soms wel eens raar hoe vanzelfsprekend mensen het vinden om een rijbewijs te hebben maar aan de andere kant vinden mensen mij vaak ook raar.
Vrijheid kan je op 2 manieren uitleggen. Vrijheid met de auto betekent dat je kan gaan en staan waar en wanneer je maar wilt, je kan meenemen wat je wilt en als je extreem hippie gaat koop je een camper en woon je in je camper.

Aan de andere kant kost de auto enorm veel geld per maand, als je je dat geld bespaart kun je ervoor kiezen minder uren te werken (gemiddeld een dag in de week minder) of om eerder te stoppen met werken en op die manier wat vrijheid terug te krijgen
pi_146371733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:26 schreef Metro2005 het volgende:

Aan de andere kant kost de auto enorm veel geld per maand, als je je dat geld bespaart kun je ervoor kiezen minder uren te werken (gemiddeld een dag in de week minder) of om eerder te stoppen met werken en op die manier wat vrijheid terug te krijgen
Dat. :Y Als ik een parkeerplaats bij mij in het complex wil kopen kost dat 10-15 mille. Bekijk het even. :D Vergunning kan ik niet krijgen.

Misschien dat ik ooit nog wel eens mijn RB ga halen, maar dan neem ik wel een Greenwheels abbo ofzo. Never nooit een eigen auto midden in de stad.
  donderdag 6 november 2014 @ 16:30:33 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146371735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Op de fiets is het langer? Vaak is het juist andersom. En daarbij: 14km/u , u serious bro? Ben je gehandicapt ofzo?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ga je ook verhuizen met de fiets?
Zonder auto hou je zoveel geld over dat je die keer verhuizen gewoon kan laten doen door een verhuisbedrijf natuurlijk ;)
pi_146371828
Met een bakfiets kun je ook prima verhuizen. :Y :D
pi_146371859
Tijdje terug ben ik ergens heen gefietst wat 40 km van mijn huis was (dus 80 km op een dag), enkel en alleen omdat het met het OV net zo lang zou duren (incl vervelende wachttijden en het kostte nog geld ook) O-) Met de auto was wel een stuk vlotter geweest.
pi_146372419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op de fiets is het langer? Vaak is het juist andersom. En daarbij: 14km/u , u serious bro? Ben je gehandicapt ofzo?

Ja, op de fiets is het langer. Kan ik ook niets aan doen. En of het vaak anders is heb ik geen oordeel over.

Nee, ik heb gewoon de pest aan fietsen. Heb er niet eens 1. Fietsen is nog stompzinniger dan het OV wat mij betreft. Vond het vroeger al niks en nu nog steeds niet. Ik fiets 1 keer per jaar, op het verjaardagsfeestje van familie aan de andere kant van mijn woonplaats (2 km) zodat ik kan zuipen. En dan leen ik de fiets van de vrouw.
pi_146372485
's Zomers vind ik fietsen geen probleem, heb de auto deze zomer alleen voor de lange afstanden gebruikt, maar nu het weer kouder wordt, word ik weer lui :') En als het glad wordt, krijg je me sowieso met geen stok buiten. Haal de parkeerplaats net.
Tap tap tap
  donderdag 6 november 2014 @ 16:58:56 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146372736
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:33 schreef Isegrim het volgende:
Met een bakfiets kun je ook prima verhuizen. :Y :D
Van Den Haag naar Utrecht? :+.
KuikenGuppy
pi_146372855
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Van Den Haag naar Utrecht? :+.
Dat wordt wat lastig. :Y
pi_146373006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je moeilijk controle kunt houden blijf je maar lekker van de weg af, zitten al genoeg faalhazen op de weg die mij in de weg rijden.
Vooral in het weekend! :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146373842
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

En elke vakantie gaat naar Aruba of Indonesië?
En naar Berlijn, Lissabon, Malta, Rhodos et cetera kan je niet met het vliegtuig? :') Ik heb vele reizen gedaan zonder auto, zowel binnen als buiten Europa. Met betrekking tot de meeste vakanties kan je echt wel zonder auto.
  donderdag 6 november 2014 @ 19:00:11 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146376691
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:30 schreef TvhN het volgende:

[..]

En naar Berlijn, Lissabon, Malta, Rhodos et cetera kan je niet met het vliegtuig? :') Ik heb vele reizen gedaan zonder auto, zowel binnen als buiten Europa. Met betrekking tot de meeste vakanties kan je echt wel zonder auto.
Ik zeg toch ook niet dat het een het ander uitsluit? :)
Wij hebben vorig jaar een prachtige trektocht door Zweden gemaakt. Zonder rijbewijs hadden we dat moeten missen. (Net als onze vakanties door bijv. Duitsland, Oostenrijk en Ierland, die hadden ook allemaal niet met het OV gekund)
KuikenGuppy
pi_146376882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, op de fiets is het langer. Kan ik ook niets aan doen. En of het vaak anders is heb ik geen oordeel over.

Nee, ik heb gewoon de pest aan fietsen. Heb er niet eens 1. Fietsen is nog stompzinniger dan het OV wat mij betreft. Vond het vroeger al niks en nu nog steeds niet. Ik fiets 1 keer per jaar, op het verjaardagsfeestje van familie aan de andere kant van mijn woonplaats (2 km) zodat ik kan zuipen. En dan leen ik de fiets van de vrouw.
En verder doe je ook niet aan enige vorm van lichaamsbeweging?
Want mijn oma fietste op haar 85e nog harder dan 14 km per uur. :{

Het verbaast me overigens sowieso altijd dat veel verstokte automobilisten echt een heel belabberde conditie hebben. En dan zijn ze hooguit eind dertig / begin veertig. Op mijn werk lopen er genoeg rond. Wonen bijvoorbeeld op 5 km van het werk en het komt niet eens in ze op om de fiets te pakken. Zijn wel allemaal gezegend met een enigszins grauw uiterlijk en een behoorlijke pens.

Overigens heb ik ook nog steeds geen rijbewijs. Dat is geen vrije keuze, na een x aantal keer zakken was het geld op en ik er klaar mee. Gelukkig ben ik verder vrij mobiel en draai ik mijn hand niet om voor een beetje fiets- / wandeltocht. Het zit me echter ook niet helemaal lekker, dat geintje heeft me al aardig wat geld gekost, dus eens moet ik er toch maar weer aan geloven. :{
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_146377210
Ik hou van auto- en motorrijden! O+ ik vind het verkeer en deelenemen aan het verkeer ook echt gewoon superleuk, road-trips, al dan niet spontaan vind ik súpertof O+

Maar fietsen vind (vond, eigenlijk, ik moet nog weer een geschiktere fiets hebben voor hier, want het is te heuvelachtig voor m'n simpele stadsfiets om een beetje fatsoenlijk rond te kunnen komen) ik ook heerlijk, en als ik op fietsafstand had gewerkt had ik ook echt de fiets gepakt. Dit jaar doe ik echter wel wat werk rondom mijn eigen woonplaats, dus ik ben aan het overwegen tijdelijk mijn stadsfiets toch weer wat op te kalefateren en het te proberen, maar ik moet langs vrij drukke wegen zonder fietspad en verlichting, dus dat vind ik wat eng, zeker zo in de donkere wintermaanden.

Er is voor allebei wat te zeggen, maar zoals ik al eerder postte: ik vind ook dat er voor alles zo de beste oplossing/manier is, en als je tot 15km van je werk/opleiding woont, ofzo, dan is dat prima te fietsen voor de 'gemiddelde mensch' zonder dat je er debiel extra vroeg voor op hoeft te staan, zéker met goed weer.

Maar de vrijheid die het hebben van een rijbewijs je biedt, overal op vakantie ook gewoon even een auto kunnen huren om de binnenlanden in te gaan bijvoorbeeld, als je op 'n eiland zit ofzo. Nee, ik zou niet zonder kunnen, en mijn partner gelukkig ook niet, want dat vergroot onze actieradius (af kunnen wisselen met rijden) en natuurlijk afwisselen als 'bob' ;) :D
Ja doei.
pi_146378182
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het een het ander uitsluit? :)
Wij hebben vorig jaar een prachtige trektocht door Zweden gemaakt. Zonder rijbewijs hadden we dat moeten missen. (Net als onze vakanties door bijv. Duitsland, Oostenrijk en Ierland, die hadden ook allemaal niet met het OV gekund)
Een huurauto is absoluut handig, vooral in een land als Zweden, maar ook zonder een kan je vaak ver komen.

Vergeet niet georganiseerde excursies, leer je ook nog eens veel nieuwe mensen kennen.
pi_146383374
Georganiseerde excursies ;(
Ja doei.
pi_146384210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
Georganiseerde excursies ;(
Wat is daar mis mee?
pi_146388119
Voor mij: alles :')
Ja doei.
pi_146388188
Eerst auto gehaald daarna motor, nu bijna tien jaar. Maar zelf nog nooit een auto gehad.
Ik zwaai naar dieren.
pi_146391630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:27 schreef motorbloempje het volgende:
Voor mij: alles :')
Geef dan ook even aan waarom. Je hebt ook verschillende varianten: een via Arke op Tenerife met vele Nederlanders of bijvoorbeeld hiken in Thailand met een internationale groep.
pi_146391993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan heb je óf een bizar slechte conditie óf je hebt een beperking?
Ik heb gewoon een ontiegelijke grafhekel aan fietsen. Ga nog liever kruipend ergens heen.

En ik heb genoeg beperkingen, maar die zijn allen niet van lichamelijk aard :')
pi_146392014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:05 schreef nozem het volgende:

[..]

En verder doe je ook niet aan enige vorm van lichaamsbeweging?
Want mijn oma fietste op haar 85e nog harder dan 14 km per uur. :{
Ik denk dat de gemiddelde retard nog harder fietst dan 14km uur :')

Maar ja, als je spruitjes niet lust en je krijgt een bord vol dan ben je ook niet binnen 2 minuten klaar zoals met je biefstukje. Heeft alles met interesse en plezier te maken.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:45:18 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_146392466
Een rijbewijs is niet noodzakelijk maar wel erg handig. Ik ga met de metro naar mijn werk, parkeren in hartje Stockholm is nou eenmaal niet ideaal, maar heb wel een auto voor het gemak en (road)trips.
pi_146392800
Geen auto met privéchauffeur hebben. :').
pi_146394547
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:15 schreef TvhN het volgende:

[..]

Geef dan ook even aan waarom. Je hebt ook verschillende varianten: een via Arke op Tenerife met vele Nederlanders of bijvoorbeeld hiken in Thailand met een internationale groep.
Voel je je aangevallen ofzo? Men...

Ik zeg: VOOR MIJ. Ik vind er zelf geen flikker aan. Wat anderen doen moeten ze zelf weten :)
Doe mij maar vrijheid enzo, niet gebonden zijn aan wat een ander vindt dat ik zou moeten doen. Zo goed?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')