abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2014 @ 09:46:57 #76
416931 yats
(non) Average Joe
pi_146359453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Maastricht met de auto :r echt afgrijselijk

Anyhoo, OT: Ik ben pas op leeftijd 25 begonnen met rijbewijs. Had het simpelweg niet nodig. En alles went, ook rijden, ookal vind je het eng in het begin. Dan les je maar wat meer (Ik was klaar met 24 :7)
Ik vond het anders wel handig om er een te hebben toen ik daar woonde. Alleen jammer dat je overal in/rond het centrum een parkeervergunning nodig hebt (ook bij mij voor de deur).

Maar on topic : ik heb nu 10 jaar mijn rijbewijs en zou niet meer weten wat ik zonder moest. Ondanks dat ik nu geen eigen auto heb en vooral fiets (20 minuten naar mijn werk) of de trein pak (naar vrienden) is het toch handig om dat papiertje (ja, ik heb nog een papiertje) te hebben. Je weet immers nooit wanneer het van pas komt. En ja, ik heb ook weleens een date gehad die ergens in the middle of nowhere woonde, dan is een auto ideaal.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 09:55:25 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146359634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ga je ook verhuizen met de fiets?
En op de fiets op wintersport :Y.
KuikenGuppy
pi_146363839
De vraag stelde ik meer omdat mijn studentenOV komende zomer afloopt en dat ik dan sowieso voor iedere reis moet betalen, want met de fiets kom je niet ver hier. Rijbewijs is een stukkie duurder dan een jaarabbo bus/trein en gelukkig krijg ik 'm nagenoeg gratis... maar punt is meer dat je nergens echt een garantie krijgt dat je ook daadwerkelijk slaagt. Je kan dus zo een half jaar verder zijn en 'm na 2x niet hebben. Zonde van je tijd en geld, want zonder papiertje heb je niks aan een paar halve autoskills...

En voor relatie: meiden vinden het toch vaak handiger dat de man rijdt (ook omdat je dan niet afhankelijk bent), ook al heeft ze zelf wel een rijbewijs.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:30:10 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146365741
Nouja, zonde van je tijd en geld... je wilt 'm toch ooit eens halen, niet? Dus dan ben je iig alvast op weg.
KuikenGuppy
pi_146368778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ga je ook verhuizen met de fiets?
Met mijn laatste verhuizing huurden we een busje en mijn familie hielp met verhuizen.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

En op de fiets op wintersport :Y.
Wist je dat er ook bussen en treinen bestaan?

Ik ben trouwens al jaren niet meer op vakantie geweest.
pi_146368817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:28 schreef Deezertje het volgende:
En voor relatie: meiden vinden het toch vaak handiger dat de man rijdt (ook omdat je dan niet afhankelijk bent), ook al heeft ze zelf wel een rijbewijs.
oh wow :D Ik ken vooral relaties waarbij de vrouw constant moet rijden omdat hij zo nodig bier wil drinken _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146368852
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146368921
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Tap tap tap
pi_146368992
quote:
Idd

Alsof ik een rijbewijs nodig heb voor die ene keer in de 5 jaar dat ik misschien op wintersport ga. _O-
  donderdag 6 november 2014 @ 15:10:36 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369042
quote:
Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:12:47 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:38 schreef Gewas het volgende:

[..]

Zelfstandigheid? Ik kom overal op de fiets, hoef bij niemand aan te kloppen om met de auto mee te rijden.
Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_146369144
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wie bestuurde dat verhuisbusje eigenlijk?
Maakt dat uit?
  donderdag 6 november 2014 @ 15:16:29 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Maakt dat uit?
Voor mij niet hoor :).
Maar als je een rijbewijs had gehad, had je dat zelf kunnen doen. En dat was nou net het punt :).
Maar als jij verder prima leeft zo zonder roze kaartje, best toch? Ik zou er zelf niet zonder kunnen en willen.
KuikenGuppy
pi_146369343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:10 schreef Burdie het volgende:

Nou, op zomervakantie naar een hutje op de hei dan. Je hebt gewoon voor sommige dingen minder opties als je niet met de auto kunt gaan.
Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:20:05 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, idd, want jij laadt je auto ook in als je naar Aruba of Indonesië oid gaat.
En elke vakantie gaat naar Aruba of Indonesië?
Ik pak de auto ook niet als ik bij de buurvrouw op de koffie ga, dus ik heb nooit de auto nodig als ik bij iemand op de koffie ga :?.
KuikenGuppy
pi_146369512
Ik bedoel dat je prima op zomervakantie kan zonder auto. Ja, je hebt wat minder opties, maar dan nog zijn er bijzonder veel opties.
pi_146369559
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Tap tap tap
  donderdag 6 november 2014 @ 15:25:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369571
Nou, dan bedoelen we hetzelfde :).
En het is uiteindelijk aan ieder afzonderlijk om te bepalen of hij/zij daar een probleem mee heeft.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:27:49 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:24 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt best zonder auto, tenzij je het echt voor je werk nodig hebt. Maar het maakt alles net wat even makkelijker qua bereikbaarheid O+
Ik zou het in ons geval echt niet voor kunnen stellen, dan zouden we echt een hoop moeten nalaten.
KuikenGuppy
pi_146369724
Overigens heb ik geen auto, maar kan er wel altijd één huren op vakantielokatie want wel een rijbewijs.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:29:33 #96
416931 yats
(non) Average Joe
pi_146369731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:06 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij is het meer dat de man wíl rijden omdat hij anders ernaast gaat zitten gillen.
Daar hebben sommige vrouwen ook een handje van heb ik gemerkt. En toch krijg ik elke keer weer de sleutels in handen gedrukt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_146371049
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Genoeg plaatsen waar geen station is binnen 12km.
[ afbeelding ]
De meeste stations staan daar niet eens op. :{

In de randstad kun je absoluut zonder auto, in Groningen of Limburg wellicht minder al is niks onmogelijk natuurlijk.
Een probleem is het niet, het hebben van een rbw is wel altijd handig en vaak ook een vereiste voor werk. Een auto bezitten dan weer niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371208
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 10:31 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wat een geklets, ik werk vlakbij huis. Ik woon in de randstad en dit zijn mijn afstanden:

- Station Houten: 16,KM, 54 min
- Station Utrecht: 14KM, 47 min
- Station Culemborg: 15KM, 51 min

Allen fietsafstanden dus niet hemelsbreed (aangezien dat niks zegt). Bron: http://routeplanner.fietsersbond.nl/

Dus zelfs midden in de randstad heb je niet eens een station op 12 KM laat staan op 45 minuten fietsen (al zou ik over 12 KM minstens een uur doen met mijn geweldige fietskunsten).

OV is gewoon een lachertje in dit land. Als ik naar mijn werk zou willen dan moet ik:
- 3 minuten lopen naar een bushalte
- 19 minuten in de bus zitten naar Utrecht
- 7 minuten lopen naar de trein
- 21 minuten in de trein naar het station in mijn standplaats
- 3 minuten lopen naar de bus aldaar
- 4 minuten in de bus
- 21 minuten lopen van de bushalte naar mijn werk. En ja, dat is op een normaal modern industrieterrein

Dat is dus 78 minuten pure reistijd. Dan heb ik het niet over wachten of andere vertragingen. Volgens 9292OV moet ik om 6:17 van huis en ben ik er dan om 07:47.
Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

quote:
Ga ik met de auto dan is het 13,1 kilometer en ben ik er in 12 minuten. Hoef ik pas om 07:47 van huis.
Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.

OV is voor mensen die er handig gebruik van kunnen maken, jij bent niet de doelgroep in dit geval.
Ik reis ook niet graag met het OV maar maak wel de overweging wat handiger is per rit. Als ik naar Rotterdam centrum wil of naar de jaarbeurs in Utrecht ga ik echt niet met de auto. Geen zin in parkeerellende of financieel uitgkleed worden aan parkeerkosten. ga ik naar Schubbekutteveen dan pak ik de auto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146371284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tot hier kon ik met je meegaan maar hiermee maak je jezelf natuurlijk weer onsterfelijk belachelijk:

[..]

Het totale ritje is dus 13 km (net iets meer dan een half uur fietsen) en dan vind je het gek dat als je eerst naar een station 14km verder moet rijden dat je rit dan langer duurt _O-
M.a.w. je hebt wel degelijk een goed alternatief voor de auto, alleen dat is niet het OV maar de fiets in dit geval. Zeker voor zo'n klein pisstukje.
Sinds wanneer mag ik over de snelweg fietsen?

En ik vind het niet gek dat het langer duurt, ik zeg enkel dat als ik met het OV ga ik langer onderweg ben. Ik moet eerst 14KM naar het noorden om vervolgens 30KM naar het zuiden te reizen met een trein of bus.

Op de fiets is het 16KM. En daar doe ik minstens 1 uur en 15 minuten over. Ik fiets max 14KM per uur namelijk.

Heb het even getekend voor je, dan is het makkelijker te begrijpen:

* 30KM is misschien niet exact juist, kan ook 28 of 29 zijn.

Er gaat dus geen OV direct vanaf mijn huis naar het werk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_Duck op 06-11-2014 16:23:23 ]
pi_146371388
Ik doe het inmiddels al 37 jaar zonder en heb desondanks een prima baan (wel de enige rijbewijsloze in mijn team denk ik). Ik mis het niet echt. Maar ik woon ook in de Randstad, dus overal is OV. We hebben wel een scooter, maar ook daar heb ik geen rijbewijs voor, mijn vriend wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')