Ons huis zit tussen een kapper en een restaurant dus denk dat mensen het niet doorhebben dat het een huis is. Volgend jaar maar geen snoep meer kopenquote:Op zaterdag 1 november 2014 10:12 schreef krijgerrtje het volgende:
Ah, mellie, had ik ook altijd met 11 november. Toen ik nog meeliep was het bij m'n ouders ook altijd heel druk aan de deur, tegenwoordig komen daar niet meer dan 1 of 2 kindjes.. Bij ons thuis komt nooit iemand, dus heb ook nooit snoep in huis
de voordelen van het wonen in een studentenflat!
top 5quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:07 schreef Heliotrope het volgende:
NTS sterkte!
Jufmariska al 4 weken moeder
Het is november! De maand waarin ons kindje gaat komenEn in ieder geval die van de top 4 in de lijst.
nee joh, volgend jaar je deur versieren helemaal Halloween stijl, dan bellen ze vast wel aanquote:Op zaterdag 1 november 2014 10:22 schreef Melliemuis het volgende:
[..]
Ons huis zit tussen een kapper en een restaurant dus denk dat mensen het niet doorhebben dat het een huis is. Volgend jaar maar geen snoep meer kopen
ik ben nu plm op de helft van m'n zwangerschap; en sta ook in het lijstje mooi middeninquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:52 schreef Danaa het volgende:
Zonet even geteld en sta meer boven aan dan onderdaan, goed, leuk maar ook gek! De maanden gaan snel.
Had jij op 4nov gegokt?quote:
Ik ben gelijk ook gaan tellenquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:52 schreef Danaa het volgende:
Zonet even geteld en sta meer boven aan dan onderdaan, goed, leuk maar ook gek! De maanden gaan snel.
Onze babykamer neemt echt vorm aan, daar worden we blij van![]()
Vandaag tikken wij de 24 weken aan!
Ja!quote:
Zou er achter mij nog "jongen" kunnen?quote:
done!quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:33 schreef Gevalletje het volgende:
Zou er achter mij nog "jongen" kunnen?
knuffelquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:31 schreef Lingue het volgende:
Wauw, 'mijn' lichting mag (bijna) bevallen! Toch ook wel een beetje gek.
Ik lees op de achtergrond nog steeds (een beetje) mee, heel veel succes LLM'ers ook met de laatste loodjes!! Ben benieuwd naar jullie mooie baby's!
Ohquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:11 schreef twist02 het volgende:
Zoë 37 wekenwat goed!
NTS: jeetje wat heftig zeg! Veel sterkte!
Danaa 24 weken!Dat gaat ook hard zeg!
Cholula 21 weken!
Lijnloos 8 weken!En bijna je eerst echo!
Vind het trouwens zó leuk dat je weer zwanger bent! Jij kent deze nick niet, maar ik jou wel uit het haaktopic!
Halloween en 11-11 doen we hier eigenlijk allebei niet aan, maar we hebben altijd wel iets in huis mocht het nodig zijn![]()
Helio: zo tegen het einde weet ik niet of ik 2 uur nog zou doen inderdaad. Een uur treinen zal ik wel tot +/- 36 weken moeten voor m'n werk.
Minarosa: herken het wel heel erg; werd in het begin ook gewoon onzeker van het feit dat ik nog niet over hoefde te gevenMaar al die dingen die je noemt horen ook gewoon onder kwaaltjes hoor, maar dan de minder erge
Phaidra 24 weken!
DaD wow knap dat je dat nog trekt!
Gevalletje goede reden om gewoon zelf snoep in huis te halenEn die bizarre dromen he
Oei Vlindur, wel op tijd eten inderdaad! Fijn dat je zo'n tof cadeau hebt gevonden voor je jongste!
Away opzichter lijkt me inderdaad de perfecte klus! Toffe kast!
Lingue dat lijkt me inderdaad confronterend!
Hier 14 weken vandaag en de nieuwe auto opgehaald!![]()
En ik bleef maar een onrustig gevoel houden dat we nu heel snel van alles moeten gaan regelen (kamertje verbouwen enzo), dus even een grove planning gemaakt met vriend en ben er nu enes tuk geruster op. Buikje begint nu echt al een beetje op te vallen en maandag weer controle bij de vk, ben benieuwd!
Zie DMquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:23 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ohnou ben ik heel benieuwd wie je bent?!
Haha, ja zo een keertje lukt dat wel met kladblok ernaastquote:Op zaterdag 1 november 2014 18:27 schreef Heliotrope het volgende:
Wauw twist, wat heb je een mooie bijleespost gemaakten goed van de planning.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:34 schreef LadyTagliatelle het volgende:
WoW fannetje, dat is wel érg vroeg! Baby voelen bij 14 weken is dat mogelijk ja ?
Lieve Lingue een dikke kus voor jou. En je doet niet aan topic kaap. Zeker voor onze lichting horen jij en je meisje er gewoon bij. Helaas heeft het niet zo mogen zijn, maar dat maakt jou en jouw verhaal zeker niet minder belangrijk.quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:47 schreef Lingue het volgende:
Jullie zijn lief!
Ja het is wel raar en confronterend soms. Een gedichtje wat ik vaak lees zegt eigenlijk alles wel:
Het leven gaat verder.
Niemand die het ziet.
Het huilen zonder tranen.
Het stil intens verdriet.
Ik 'moet' binnenkort op kraamvisite... Dat ga ik wel erg lastig vinden, net als 26 november.. . Maar verder gaat het eigenlijk wel ok. Ze heeft een mooi plekje in mijn hart waar ze altijd zal zitten. En er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk, op een fijne manier.
Maar ik kwam hier niet om topic te kapen, maar om de LLM'ers succes te wensen. Nog even de laatste afronding van jullie kindjes en dan kunnen jullie lekker knuffelen!
Dankjewel, dat vind ik heel lief gezegd!!quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:52 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Lieve Lingue een dikke kus voor jou. En je doet niet aan topic kaap. Zeker voor onze lichting horen jij en je meisje er gewoon bij. Helaas heeft het niet zo mogen zijn, maar dat maakt jou en jouw verhaal zeker niet minder belangrijk.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
Dag allemaal,
ik las hier nog een beetje mee, maar ik kom toch ook nog maar even echt gedag zeggen, met een foto van mijn jongetje dat steeds wakkerder en alerter wordt (en dus ook iets minder braaf slaapt)
ik post niet echt mee in het babytopic (heel soms, maar merk dat het me onzeker maakt vaak ipv zekerder), maar ik lurk wel mee dus ik hoop snel updates van verse november en decemberbabies te zienkwakz
[ afbeelding ]
Met mij gaat het goed. Drukke dagen gehad, leuk druk maar ik voel het wel eerder. En weinig tijd voor Fok!quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:05 schreef Zoë23 het volgende:
Phaidra
Dikkevoor de gyn
24 weken! Hoe gaat het met je? (en met bv, blijft je productie gewoon gelijk tijdens de zw.schap?)
Lojhet is wel een mooie datum
We zullen zien of de meiden er klaar voor zijn!
(maandagavond uitgebreide controle in het ziekenhuis)
misschien gekke vraag, maar moet hij er mee stoppen als de baby er is?quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met mij gaat het goed. Drukke dagen gehad, leuk druk maar ik voel het wel eerder. En weinig tijd voor Fok!
Productie viel al rond de 10 weken nagenoeg stil (volgens peuter zit er nog wel melk in, maar dat is misschien 1 slok per 10 min). Aanhappen is gevoelig, maar met 1x per dag drinken voor het slapen gaan is het wel te doen. Ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij stopt voor de baby er is.
Nee hoor, moet niet. Maar ik had voor het gemak (en wellicht ook voor mij lichamelijk) liever gehad dat het exclusief voor baby zou zijn. Zo lang het blijft bij 1x per dag 's avonds wil ik er nog wel in meegaan. We zien wel hoe het gaat straks.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien gekke vraag, maar moet hij er mee stoppen als de baby er is?
Zo ja, is het dan niet handiger om het nu meteen af te kappen? (jaloezietechnisch?)
wat tof!quote:Op zaterdag 1 november 2014 19:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]. Een tweede voel je vaak (veel) eerder. S voelde ik ook met 12/13 weken al
Als de baby er is zal je productie natuurlijk omhoog gaan en krijgt hij ook weer meer binnen. Denk je dat hij er dan ook vaker om zal vragen? Omdat er weer volop melk is zegmaar? (en omdat de baby natuurlijk ook drinkt)quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met mij gaat het goed. Drukke dagen gehad, leuk druk maar ik voel het wel eerder. En weinig tijd voor Fok!
Productie viel al rond de 10 weken nagenoeg stil (volgens peuter zit er nog wel melk in, maar dat is misschien 1 slok per 10 min). Aanhappen is gevoelig, maar met 1x per dag drinken voor het slapen gaan is het wel te doen. Ik verwacht eigenlijk niet meer dat hij stopt voor de baby er is.
ik heb meer hulp dan je zou denken hoorquote:Op zondag 2 november 2014 09:33 schreef Zoë23 het volgende:
DJMO
Heeft je ex er geen begrip voor dat je als hoogzwangere misschien niet meer zoveel kunt? En dat hij de kinderen haalt en brengt na bijv 34weken?
En ik weet natuurlijk de situatie niet maar de vader van je ongeboren kindje, kan hij je ook ergens mee helpen? Is hij behulpzaam of hebben jullie beide geen behoefte aan contact bijv.
(je hoeft geen antwoord te geven natuurlijk maar ik vind het zo rot om te lezen dat je zoveel alleen moet doen)
Hoop ik ook..en anders wil ik gewoon niet worden ingeleid deze week.quote:Op zondag 2 november 2014 09:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
En jouw besluit , je hebt er heel goed over nagedacht .. ik hoop dat het ziekenhuis meegaat in jouw wensen
Fijn dat je hem weer gewoon voelt!quote:Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sinds drie kwartier of zo voel ik 'm gelukkig af en toe weer voorbij schuiven, dus ik schaam me nu dood voor m'n jankbui.. Vk zou na een uurtje terugbellen, maar het is nu twee uur later en nog niks gehoord. Ik ben wel weer een stuk geruster door de bewegingen.
spannend Zoë! Ik hoop dat ze handelen naar jouw wensenquote:Op zondag 2 november 2014 09:28 schreef Zoë23 het volgende:
crumpette
Hoop dat je je snel beter voelt
KwakzOr![]()
![]()
Helio
Slaap je smiddags ook of geen behoeft aan?
38weken!![]()
LT
37weken!
En je droom
Lekker nachtje AwayTL
Hier een wazige nacht. Veel buikpijn ( zwaar gevoel) kon niet echt prettig liggen. Vanmorgen was het weer weg.. Gelukkig ligt baby2 nog goed.
Ze mag niet meer draaien!
Verder nagedacht over de inleiding..ik heb besloten dat ik een gesprek wil over weeën opwekkers, pijnstillers etc.
Zoals ik het lees gaan ze lekker los met van alles waar ik geen behoefte aan heb..en GO with the flow ..gaat m dan niet worden.
Dus ik ga zometeen de afdeling bellen of ik maandagochtend kan langskomen voor een gesprek
wel slecht dat ze nog niet terug bellen hoor. Fijn dat je beweging voeltquote:Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sinds drie kwartier of zo voel ik 'm gelukkig af en toe weer voorbij schuiven, dus ik schaam me nu dood voor m'n jankbui.. Vk zou na een uurtje terugbellen, maar het is nu twee uur later en nog niks gehoord. Ik ben wel weer een stuk geruster door de bewegingen.
haha nee ik wil niet écht dat ze vandaag bijvoorbeeld al komtquote:Op zondag 2 november 2014 11:07 schreef twist02 het volgende:
Kwak, wat een heerlijk ventje!
Beterschap Crump!
LT meldplicht! Maar je wil toch nog niet echt dat ze al komt, of wel?
Blijf me verbazen over al die bizarre dromen!Heeft iemand daar wel eens een verklaring voor gelezen ofzo? Of is dat ook "gewoon hormonaal"?
Zoë klinkt als een goed plan, zo'n gesprek!
DJMO lijkt me inderdaad geen gemakkelijke situatie zo, maar fijn dat je genoeg hulp hebt!
DaD: da's inderdaad effe schrikken! Hoop dat je 'm inmiddels al weer hebt gevoeld en/of dat de vk je gerust kan stellen!
krijgertje: haha, ik trek thuis ook het liefst zo snel mogelijk m'n joggingbroek aan, maar naar een verjaardag zou ik het niet snel doen denkmaar als dat het enige is wat lekker zit, waarom niet?
Ja nee snap ik, maar ik denk dat die dingen voortkomen uit angsten of zo.quote:Op zondag 2 november 2014 11:39 schreef Heliotrope het volgende:
Zoë goed dat je gebeld hebt!
LadyT nou niet precies die droom natuurlijkmaar leek er wel op, baby ineens weg enzo.
Krijgerrtje al zou je niet gaan zou ik niet gek vinden. Twee drukke dagen achter elkaar is wel veel nu.
DaD schrikken! Gelukkig voel je hem weer nu.
Ik dacht vannacht en vanochtend voor het eerst dat ze nou wel eens mag komen, maar wil dat nu eigenlijk niet meer denken, voelt toch stom. Heb ik niet eens erge zwangerschapsklachten. Dus ze moet ook lekker nog even bijgroeien liever!
nog even en er komen meer mensen je versterken daar. Ik snap het wel hoor.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
Dag allemaal,
ik las hier nog een beetje mee, maar ik kom toch ook nog maar even echt gedag zeggen, met een foto van mijn jongetje dat steeds wakkerder en alerter wordt (en dus ook iets minder braaf slaapt)
ik post niet echt mee in het babytopic (heel soms, maar merk dat het me onzeker maakt vaak ipv zekerder), maar ik lurk wel mee dus ik hoop snel updates van verse november en decemberbabies te zienkwakz
[ afbeelding ]
wat fijnquote:Op zondag 2 november 2014 11:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
De vk stond ineens aan de deur! Ze heeft direct de reguliere controle maar gedaan (op de bank), dus nu hoef ik dinsdag niet. Hartje klonk helemaal prima en baby begon ook mooi even te schoppen toen ze m'n buik voelde. Zorgen gemaakt om niks dus.
.
Mehehe dat laatste doe k ook hoorquote:Op zondag 2 november 2014 11:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Soms is het lastig, vooral het huishouden en op van die momenten dat je even een knuffel nodig hebt.
Makkelijke is dat ik wel alles mag beslissen en kopen wat ík wil en mooi vind
iedereen heeft t verzorgen moeten leren hoor en dan nog, ik heb heel veel kinderen verzorgd maar bij mn eigen dochter sta ik ook regelmatig als n noob te kijken...quote:Op zondag 2 november 2014 11:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
nog even en er komen meer mensen je versterken daar. Ik snap het wel hoor.
Lees daar ook wel eens en dan voel ik me echt een noobwat ik ook ben maar oke. Dat heb ik ergens anders ook wel. ( andere reeksen.)
Ik post soms wel eens m'n onzekerheden of gedachten die mensen in mijn hoofd planten waar ik ineens over ga nadenken. En aangezien niemand mij thuis die uit m'n kop praten post ik ze hier. Waardoor sommige bijdehante pro-moeders zo reageren en lacherig doen om mijn onwetendheid dat ik maar snel weg ga uit het topicdan vraag ik wel niks meer. Ik ben eigenlijk helemaal niet naïef. Maar sommige dingen qua babies weet ik gewoon (nog) niet.
Jouw babyzoooooo lief!
ja zo dacht ik er ook over. Maar als mensen dan flauw gaan reageren en je krijgt geen normaal antwoord houd het voor mij wel eens opquote:Op zondag 2 november 2014 12:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
iedereen heeft t verzorgen moeten leren hoor en dan nog, ik heb heel veel kinderen verzorgd maar bij mn eigen dochter sta ik ook regelmatig als n noob te kijken...... lekker je vragen stellen, en onzekerheden dumpen!
echt?quote:Op zondag 2 november 2014 12:37 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Mehehe dat laatste doe k ook hoor.
En het gevoel van goh kan de tijd vooruit hij mag van mij wel komen is heel herkenbaar!
Fijn dat alles goed was dad!
Gaat dat over je vraag van seksueel opgewonden raken van het geven van borstvoeding? Want sorry, hoe serieus je ook bent, daar kun je wel wat grappen op verwachten tochquote:Op zondag 2 november 2014 12:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja zo dacht ik er ook over. Maar als mensen dan flauw gaan reageren en je krijgt geen normaal antwoord houd het voor mij wel eens op
jaquote:Op zondag 2 november 2014 13:55 schreef DJMO het volgende:
Even een stomme vraag. Ik slik nu sinds eergisteren van die ijzer rommel, maar hoort daar ook winderigheid bij?
niet alleen dat.quote:Op zondag 2 november 2014 12:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gaat dat over je vraag van seksueel opgewonden raken van het geven van borstvoeding? Want sorry, hoe serieus je ook bent, daar kun je wel wat grappen op verwachten toch
sowieso hebben sommige mensen in de zwangerschap last van winderigheid. Dus dat kan nog wel extra effect geven op je ijzerpillen.quote:Op zondag 2 november 2014 13:55 schreef DJMO het volgende:
Even een stomme vraag. Ik slik nu sinds eergisteren van die ijzer rommel, maar hoort daar ook winderigheid bij?
Hebh je voorbeelden want ik heb dit nog nooit gezien op wat voor vragen dan ook.quote:Op zondag 2 november 2014 14:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
niet alleen dat.
Grappen best, maar geef dan op z'n minst ook een normaal antwoord. Ik werd afgeschilderd als of ik achterlijk ben. Terwijl ik aangaf dat mij onwaarschijnlijk leek maar als ik er beter over na gedacht had het theoretisch best kon. Overigens heb ik op internet gezocht en er zijn wel degelijk mensen die om deze reden geen BV kunnen geven.
Maar goed, dit was niet de eerste keer. En ik vind het gewoon jammer dat ik meermaals heb ervaren dat mensen de gek steken met je vragen en ik aan t einde van t liedje nog niks weet.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen verzuurd persoon en als er ergens wat te lachen valt dan sta ik vooraan. Maar soms is het gewoon niet tof.
" rare borstvoedingsvraagquote:Op zondag 2 november 2014 14:14 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hebh je voorbeelden want ik heb dit nog nooit gezien op wat voor vragen dan ook.
En ook op je rare borstvoedingsvraag hebben ze een normale reactie gegeven.
Nee vrijwel meteen gaf ik een normaal antwoord. Misschien moet je je hormonen een beetje temmen.quote:Op zondag 2 november 2014 14:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
" rare borstvoedingsvraag... ".. later wellicht ja, ik ben niet meer terug gaan lezen zoals je misschien wel kunt begrijpen.
Nou ik hoef verder geen voorbeelden te geven want ik heb geen zin om dat weer op te rakelen. Ik gaf gewoon wat aan, hoeft voor mij verder geen punt te worden of zo. Maar bedankt
Herkenbaar hoor, mijn dromen komen vaak ook uit zulke ideeën, of ideeën uit zulke dromen. Misschien met angst te maken maar vooral met het (komende) verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op zondag 2 november 2014 11:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja nee snap ik, maar ik denk dat die dingen voortkomen uit angsten of zo.
Althans bij mij.
1 dat ik geen moedergevoel heb
2 dat ik d'r niet leuk vind
3 dat ik d'r ergens vergeet
Begrijpelijk dat je zo denkt, dat je geen erge klachten hebt wil niet zeggen dat ook jij het wel eens "zat" mag zijn
prima gooi het daar maar op.quote:Op zondag 2 november 2014 14:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee vrijwel meteen gaf ik een normaal antwoord. Misschien moet je je hormonen een beetje temmen.
ja, dat denk ik. Er gaat natuurlijk ook veel veranderen. Of dat doet het eigenlijk al.quote:Op zondag 2 november 2014 14:31 schreef Heliotrope het volgende:
Fijn dat het wel een herkenbaar gevoel is, het soms zat zijn. Nu is het weer weg overigens. Ik merk wel dat ik er opeens echt aan toe ben, misschien komt het daar ook vandaan. Het is zo spannend.
[..]
Herkenbaar hoor, mijn dromen komen vaak ook uit zulke ideeën, of ideeën uit zulke dromen. Misschien met angst te maken maar vooral met het (komende) verantwoordelijkheidsgevoel.
Iedereen moet uiteraard voor zichzelf weten om wel of geen bv te geven, maar om die reden is zo jammer.quote:Op zondag 2 november 2014 14:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
niet alleen dat.
Grappen best, maar geef dan op z'n minst ook een normaal antwoord. Ik werd afgeschilderd als of ik achterlijk ben. Terwijl ik aangaf dat mij onwaarschijnlijk leek maar als ik er beter over na gedacht had het theoretisch best kon. Overigens heb ik op internet gezocht en er zijn wel degelijk mensen die om deze reden geen BV kunnen geven.
dat bedoelde ik. Dankje hiervoorquote:Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef klumsy het volgende:
Ik snap je denk ik wel een beetje LT, maar net zoals je oo babybytes een "bepaald slag volk" hebt, is dat hier op fok ookdus sommige vragen/opmerkingen krijg je een heleboel meiden die allemaal hetzelfde reageren omdat dat als iets vanzelfsprekend word beschouwt, terwijl je het niet vraagt voor niks... En hoe voor de hand liggend sommige vragen ook zijn, je hebt er niks aan om dan als "dom" neergezet te worden
nou daar ging ik ook vanuit. Het verhaal was dat een vriendin van me dat opperde en ik haar in eerste instantie zo aankeek: "quote:Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Iedereen moet uiteraard voor zichzelf weten om wel of geen bv te geven, maar om die reden is zo jammer.
Er is echt niks seksueels aan. Zodra je je baby aan je borst hebt zal je dat echt zien.
Volgens mij heb je in het bv topic tussen de grapjes door ook heel behoorlijk antwoord gekregen anders.quote:Op zondag 2 november 2014 12:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ja zo dacht ik er ook over. Maar als mensen dan flauw gaan reageren en je krijgt geen normaal antwoord houd het voor mij wel eens op
zo denk ik er dus ook over. Ben wel benieuwd naar hoe het allemaal gaatquote:Op zondag 2 november 2014 14:47 schreef Zoë23 het volgende:
LT
Tijdens het begin van de bv periode vond ik het wel vreemd alsmijn borsten als seksueel zag zegmaar.
Maargoed hallo supergrote borstendan begrijp ik
wel weer alleen het voelde voor mij niet als seksueel ze hadden nu even een andere functie.
Op een gegeven moment is het allemaal minder gevoeligen zo langzamerhand wen je aan je nieuwe lichaam enzo dus dan komt dat allemaal wel weer goed.
ja inderdaad prettig! Vooral voor de rug denk ikquote:Op zondag 2 november 2014 14:50 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn borsten zijn dus niet super veel groter, en ik heb ook niet zoveel stuwing. Maar er is melk genoeg gelukkig. Voor mezelf vind ik het wel prettig dat ik geen megaploftieten heb gekregen
(Volgens de lk ws. doordat ik hem in de dagen voor de stuwing heeeel veel heb aangelegd (stuwing kwam iets later bij mij door de ks) en omdat ik gewoon al vrij veel melkklieren had van mezelf waardoor t zich goed verdeelt door het weefsel).
ik zou sowieso advies inwinnen bij een pro. Ik heb een handkolf geleend maar ik krijg daar echt niet veel mee gekolfd. En het zou zomaar kunnen dat ik met een andere kolf wel volle porties kan tappen. Maar dan is het fijn als je eerst kan uitproberen, die krengen zijn duurquote:Op zondag 2 november 2014 15:11 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Had je een handkolf of zo'n elektrische ? Ik twijfel daar best wel over
ja die avent zag ik, wn was in tegenstelling tot andere kolven niet zo duurquote:Op zondag 2 november 2014 15:20 schreef Zoë23 het volgende:
De kraamhulp had een elektrische meegenomen (van medela(?)) geloof ik. Dat ging best goed.
Had zelf een handkolf van avent dat ging ook goed.
Maar dat verschilt natuurlijk per persoon
als je meer dan twee volle dagen gaat werken kan het bijvoorbeeld lonen om een dubbele elektrische te kopen. Maar er zijn dus vrouwen die al zo efficiënt kunnen handkolven dat dat helemaal niet nodig is. Is dus echt per persoon verschillend.quote:Op zondag 2 november 2014 15:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja kraamhulp zei ook dat ik nog niks
Moest kopen. En dat ze sterkere kolven hadden als het niet zou lukken bijvoorbeeld.
Ik vroeg me wel af of iets misschien om praktische redenen een aanrader was. Maar misschien is dat voor iedereen anders.
Precies, als je je productie echt moet opkrikken door te kolven of je moet een tijdje volledig kolven dan heb je een ander soort kolf nodig als dat je alleen af en toe eventjes wil kolven.quote:Op zondag 2 november 2014 15:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja kraamhulp zei ook dat ik nog niks
Moest kopen. En dat ze sterkere kolven hadden als het niet zou lukken bijvoorbeeld.
Ik vroeg me wel af of iets misschien om praktische redenen een aanrader was. Maar misschien is dat voor iedereen anders.
ahquote:Op zondag 2 november 2014 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je meer dan twee volle dagen gaat werken kan het bijvoorbeeld lonen om een dubbele elektrische te kopen. Maar er zijn dus vrouwen die al zo efficiënt kunnen handkolven dat dat helemaal niet nodig is. Is dus echt per persoon verschillend.
Jawel. Bij een A-terme baby willen ze wel graag dat de bevalling binnen 24 uur begint (daarna moet je naar het ziekenhuis) maar als het te vroeg is kun je nog best wel even door met gebroken vliezen. Vruchtwater maak je gewoon weer aan. Het is inderdaad het infectiegevaar, en daarom moet je dan ook in het ziekenhuis blijven zodat je ze goed in de gaten kunnen gehouden.quote:Op zondag 2 november 2014 16:57 schreef DJMO het volgende:
Met gebrokenvliezen mag de baby toch niet zo lang meer op zich laten wachten zolena? Succes iig!
Schrikken!quote:Op zondag 2 november 2014 16:53 schreef Zolena het volgende:
Baby's zijn best lastig. En ik als babynoob bij de vorige verbaas me hoe soepel het uiteindelijk allemaal ging. Duurt even en dan is alles gewoon, ik denk trouwens dat ik bij deze weer net zo hard moet wennen.
Kolf heb ik ook eerst gehuurd idd. Even proberen is erg handig. Sowieso om te kijken of het kolven wel lukt.
En ik lig in het zkh met gebroken vliezenMaar gelukkig geen weeën dus ik hou mini nog gewoon even binnen.
Ik heb in het betreffende topic ook een eerlijk antwoord gegeven, vanuit mijn eigen ervaring. Wat was daar precies mis mee dan?quote:Op zondag 2 november 2014 14:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
prima gooi het daar maar op.
Dat doen ze niet meer na de 34 weken geloof ik. Wat dat betreft ben je die grens in elk geval voorbij. En elke dag dat ze in je buik blijven zitten is er weer eentjequote:Op zondag 2 november 2014 17:30 schreef Zolena het volgende:
Dankjulliewel. 35 weken nu. Ik wordt idd steeds geprikt voor ontstekingswaardes en temp wordt in de gaten gehouden en ctg. En das beter dan nu eruit dus blijkbaar. Dus gewoon wachten en niks doen. Geen remmers als het start gaat het door, en geen rijpingsspuit, was blijkbaar ook niet meer nodig.
Woensdag 36!quote:Op zondag 2 november 2014 17:30 schreef Zolena het volgende:
Dankjulliewel. 35 weken nu. Ik wordt idd steeds geprikt voor ontstekingswaardes en temp wordt in de gaten gehouden en ctg. En das beter dan nu eruit dus blijkbaar. Dus gewoon wachten en niks doen. Geen remmers als het start gaat het door, en geen rijpingsspuit, was blijkbaar ook niet meer nodig.
niks, lijkt mequote:Op zondag 2 november 2014 17:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik heb in het betreffende topic ook een eerlijk antwoord gegeven, vanuit mijn eigen ervaring. Wat was daar precies mis mee dan?
Klopt.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Woensdag 36!
Heb je genoeg vermaak daar? En was alles klaar thuis?
jeetje zolena!quote:Op zondag 2 november 2014 16:53 schreef Zolena het volgende:
Baby's zijn best lastig. En ik als babynoob bij de vorige verbaas me hoe soepel het uiteindelijk allemaal ging. Duurt even en dan is alles gewoon, ik denk trouwens dat ik bij deze weer net zo hard moet wennen.
Kolf heb ik ook eerst gehuurd idd. Even proberen is erg handig. Sowieso om te kijken of het kolven wel lukt.
En ik lig in het zkh met gebroken vliezenMaar gelukkig geen weeën dus ik hou mini nog gewoon even binnen.
baby mag niet zeuren want ik heb koude voetenquote:Op zondag 2 november 2014 17:14 schreef AwayTL het volgende:
Ooo Zolena wat snel. Spannend. Hoe gaat het met jou dan? En hoe lang willen ze/denken ze te kunnen rekken?
Dacht ook idd dat je na gebroken vliezen met 24 uur moet bevallen, ivm infectiegevaar. Maar dat is dus niet zo.
En LT, denk dat de baby zegt dat uggs geen goed idee is uberhaupt.
Wees blij! Je baby is fashionista!quote:Op zondag 2 november 2014 19:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
baby mag niet zeuren want ik heb koude voeten
Hoe is het met jou, hoe was de shoot?quote:Op zondag 2 november 2014 20:37 schreef Radyhyn het volgende:
Oei Zolena, dat is schrikken!
Gelukkig ben je in goede handen zodat je nog even lekker door kan broeden
Hopelijk gaat de tijd lekker snel voorbij en kan je lieve beeb nog even lekker blijven zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Radyhyn op 02-11-2014 22:08:32 ]Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Sorry voor de late reactie, zie het nu pasquote:Op zondag 2 november 2014 09:26 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Als de baby er is zal je productie natuurlijk omhoog gaan en krijgt hij ook weer meer binnen. Denk je dat hij er dan ook vaker om zal vragen? Omdat er weer volop melk is zegmaar? (en omdat de baby natuurlijk ook drinkt)
quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef krijgerrtje het volgende:
Strepen op je buik, oke, maar heb net ontdekt dat ze ook over de binnenkant van m'n benen doorlopen, strepen tot in m'n knieholtes![]()
Tevens wat opgeblazen enkels vandaag, dus voel me nu echt een michelinpoppetje
Dat is echt wel naar!quote:Op zondag 2 november 2014 22:34 schreef krijgerrtje het volgende:
Strepen op je buik, oke, maar heb net ontdekt dat ze ook over de binnenkant van m'n benen doorlopen, strepen tot in m'n knieholtes![]()
Tevens wat opgeblazen enkels vandaag, dus voel me nu echt een michelinpoppetje
wasmand plukken met schone was Hoop ikquote:Op zondag 2 november 2014 23:02 schreef Cholula het volgende:
Wasmand plukken inderdaad. Ik had al gezegd dat ik absoluut tot de slechtste huisvrouwen behoor toch?Ondergoed en werkkleding filter ik er direct uit en de rest heb ik dus de afgelopen tijd op het logeerbed gegooid. Overigens wel met mezelf afgesproken dat ik het nu beter bij ga houden (voornamelijk omdat ik om 1.00 uur, toen ik klaar was, toch echt wel last had van mijn heupen en onderrug)
nee voelt echt als of het gekneusd is. Als het straks niet beter gaat bel ik de huisarts idd wel evenquote:
ik vond dat echt anders voelen. Eerder voelde het als een soort steen. En met 30+ weken voelde het bij mij als of je buikvel uit elkaar werd getrokken. En heeel zwaar voelde m'n buik ineens aan. Ook wat "golvende" pijn.quote:Op maandag 3 november 2014 08:49 schreef Phaidra het volgende:
DJMO en gevalletje halverwege
Krijgerrtje 40 weken vandaag
DaD 39... Pfff de tijd vliegt!
Zoë, klinkt heel naar. Trek je aan de bel als het niet beter wordt?
Volgens mij had ik dit weekend ook mijn eerste harde buik. Veel gedaan en baby lag ook in een heel rare positie. Leek wel of hij steeds koprollen maakte of zo. En dan ben ik pas 24 weken, hoe voelt dat over 10 weken?!
ik dm je ffquote:Op maandag 3 november 2014 08:35 schreef Zoë23 het volgende:
DJMO / gevalletje20weken
Zolena![]()
Mijn linkerhand is nu de hele dag gevoelloos. Hoop dat het na de bevalling weg is![]()
En.. Mijn buik doet echt zoveel pijn. Vannacht niet echt comfi kunnen slapen en ik kan nauwelijks lopen. Alsof ik nonstop een harde buik heb ofzo.
Heb S vanmorgen aan kunnen kleden en ben nu kapot.
..pff en dan moet ik nog een hele dag
/klaagpost
ik zit mobiel en tegenwoordig zovaak jouw naam geschreven dat autocorrectie het meteen goed zetquote:Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Is goed
Ik geloof dat het soms lastig is om te dm-en/pm-en door de ë in mijn username
Fijn dat je je wat beter voelt! Enquote:Op maandag 3 november 2014 09:44 schreef Crumpette het volgende:
Gelukkig voel ik me vandaag qua verkoudheid iets beter dan gisteren, hoopvol! Als ik nou even snel wat beter wordt dan kan ik nog wat geld verdienen deze weeken mijn werk leuk afsluiten, niet te vergeten. Veel vitaminen en thee en vanmiddag verplicht slapen
.
Vanavond is er nog optie tot een laatste partnersessie bij buikenyoga, met een groep die ik niet ken dan, maar toch. We hadden de les die ging over "de bevalling" gemist, omdat ik door mijn rug was gegaan. Nou mochten we nog inhalen, maar ik moet het even laten afhangen van hoe ik me voel qua energie straks. Beter worden gaat vóor yoga wat mij betreft.
Ik ben anderhalve kilo aangekomen deze week![]()
bah. Hoop maar dat het allemaal vocht is, en baby
.
Ja want krijgerrtje is vandaag 40 wekenquote:
nog niks want ik heb nog niks tegen ze verteltquote:Op maandag 3 november 2014 10:05 schreef Zoë23 het volgende:
LT
Fijn!
Minder vd kramphoe regelmatig? Wat zegt je zus/vk?
Aww Zoequote:Op maandag 3 november 2014 10:04 schreef Zoë23 het volgende:
LThaha Mijn telf ook idd.
Bedankt voor je berichtje
Sicilia, dankjewel!
Crumpette
Heb cts door het vocht. De gyn maakt er niets van en toen ik in het ziekenhuis was ivm vocht vasthouden en dus tintelende handen keken ze me echt aan vanDikke handen? Dikke voeten? Waar dan?
Voor mijn doen ben ik echt opgezwollen maar heb bij m'n zus gezien hoe het ook kan
die had echt worstenvingers enzo erg ongemakkelijk.
goed rust nemen enz idd. Hoop dat je snel weer helemaal fit bent.
En kilo'sik zit nu op +22kg
quote:Op maandag 3 november 2014 10:09 schreef Nikooos het volgende:
Deze is voor Krijgertje dan!
[ afbeelding ]
En bij ons gaat het goed. Afgelopen weekend 3 meter aan kastruimte gebouwd samen met mijn schoonvader. Zo hoeven we geen kast in de kinderkamer te zetten en hebben we ruimte voor een schommelstoel die ik graag wilde.
GlazenTetterquote:Op maandag 3 november 2014 11:18 schreef Crumpette het volgende:
LT wat een rare vraag ook van die glazenzetteralsof je, als je had moeten werken, niet thuis had moeten zijn om open te doen voor de glazenzetter
Voor mij is het dan de tweede, maar peuter lag eigenlijk al goed voor de uitgang vanaf de 20-wekenecho. Trapte wel veel, en af en toe kwam er een kontje voorbijschuiven. Maar dit soort draaiacties kende ik nog nietquote:Op maandag 3 november 2014 09:47 schreef Risu het volgende:
Phaidra, ik ben vandaag 23 weken en mijn kind draait ook heel veel. Net alsof het een hele bonk in je buik is, helemaal hard ook. Met de pretecho lag ze bijvoorbeeld met de voeten beneden, maar na weer zo'n draaiactie later op de dag zaten de voeten echt bij mijn navel.
Denk dat ze er vanzelf wel mee stoppen, en dan hopelijk nog wel even eerst met hoofd naar beneden draaien. Zit soms ook welleens te denken van jemig, hoe moet dat als ze veel groter is.
Ik weet niet hoe een harde buik voelt, want eerste kind, maar het voelt wel gek zo'n draaiactie. Ik moet dan vaak ook wel even weer zuchten.
ja hequote:Op maandag 3 november 2014 11:18 schreef Crumpette het volgende:
LT wat een rare vraag ook van die glazenzetteralsof je, als je had moeten werken, niet thuis had moeten zijn om open te doen voor de glazenzetter
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed zo. ze moeten maar eens opschieten met zulk soort dingenquote:Op maandag 3 november 2014 11:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat een hoop weekwissels!.
Ik heb net een boze mail gestuurd naar de ontwerpster van de geboortekaartjes en raamstickers (aanpassingen aan geboortekaartje duurden steeds al eeuwen, en nu wacht ik al vijf weken op raamstickers die met een paar dagen klaar zouden zijn). Ben benieuwd hoe veel spijt ik hiervan ga krijgen....
ik moet altijd correcties binnen een dag of 2 werkdagen terug sturen. Behalve als het anders is afgesproken of een grote opdracht is. HEEL slordig. ik had het al eerder gedaan denk ik.
quote:Op maandag 3 november 2014 12:11 schreef Risu het volgende:
Ha, die glazenzetter. Het is op een gegeven moment ook zo normaal aan het worden dat mensen het zien of er opmerkingen over maken. Zo kocht ik laatst wat wol in duidelijke meisjeskleurtjes voor een dekentje. En de mevrouw aan de kassa vroeg wat het ging worden. Ik zeg gewoon met mijn zwangere kop 'een meisje' en toen na 2 seconden dacht ik, joh muts ze bedoelt je wol. Dus toen kon ik er nog meisjesdeken van maken.![]()
heerlijk!
Hier ligt een roze aankleedkussen op tafel een een roze met wit gestreept dekentje, en de glazenman vroeg ook terwijl hij op 2 meter afstand stond wat het ging wordendat vond ik wel een beetje dom.
in de winkels krijg ik vaak te horen '' oh je bent zwanger'' dan wil ik altijd antwoorden met '' goh meent u dat? ik dacht al, wat is er toch met mij aan de hand''
maar dat doe ik dan maar niet.
Born to Lose, but Built to Win.
Nou ja ik vind ook niet dat het echt pijn doet. maar ik vind het ook niet lekker voelen.quote:Op maandag 3 november 2014 11:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Voor mij is het dan de tweede, maar peuter lag eigenlijk al goed voor de uitgang vanaf de 20-wekenecho. Trapte wel veel, en af en toe kwam er een kontje voorbijschuiven. Maar dit soort draaiacties kende ik nog niet.
@LT: Harde buiken vond/vind ik altijd een beetje vervelend voelen. Niet direct pijnlijk, maar wel oncomfortabel.
Die glazenzetter.
ditquote:Op maandag 3 november 2014 12:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind het lezen van alle bevallingsverhalen nu echt super interessant!ik wordt er niet bang van, gelukkig, heb juist het idee dat ik er zekerder van wordt hahah! Heb nu zelfs wel zin om te bevallen, kom maar op
Ik vind het tweede trimester een beetje saaiquote:Op maandag 3 november 2014 13:50 schreef Heliotrope het volgende:
Wat zijn de eerste en tweede trimester dames stilletjes trouwens de laatste tijd. of misschien is dat mijn vervormde wereldbeeld door teveel vrije tijd
ik verspil ook tijd vooral op Netflixquote:Op maandag 3 november 2014 13:53 schreef krijgerrtje het volgende:
Teveel vrije tijd kan het ook best zijn hoor helio!dat probleem heb ik ook wel, haha! Maar toch zie ik nog regelmatig Posts over de 'eerste' kwaaltjes, dus ze zijn er wel
Maar iedereen met verlof (en net zo weinig energie als ik
) zit natuurlijk veel meer tijd te verspillen op fok
Haha ja ik heb het druk met dreumes en peuter! Lees wel alles mee maar geen tijd om op alles te reageren!quote:Op maandag 3 november 2014 13:50 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vind het ook interessanter dan eerst om te lezen. Toen drong vooral het einde tot me door (en meestal ontroerend) maar nu lees ik het veel gedetailleerder merk ik. Ik heb er ook juist wel zin in!
(Wacht maar..?)
Risu vervelend, beterschap!
Wat zijn de eerste en tweede trimester dames stilletjes trouwens de laatste tijd. of misschien is dat mijn vervormde wereldbeeld door teveel vrije tijd
Bevallen kan echt heel mooi zijnquote:Op maandag 3 november 2014 13:50 schreef Heliotrope het volgende:
Ik vind het ook interessanter dan eerst om te lezen. Toen drong vooral het einde tot me door (en meestal ontroerend) maar nu lees ik het veel gedetailleerder merk ik. Ik heb er ook juist wel zin in!
(Wacht maar..?)
+1quote:Op maandag 3 november 2014 14:34 schreef Phaidra het volgende:
En ik vind zwanger icm peuter wel een behoorlijk tandje zwaarder. Ik merk dat ik veel meer rust nodig heb en dat zwanger zijn nu niet alleen maar 'leuk' is (vond de vorige zwangerschap van begin tot eind een eitje, voelde me super). Speelt ook wel mee in het minder meeposten denk ik.
Ik wil even zeggen dat ik het tof vind om te lezen dat je er, na lang wachten terwijl je zo graag wilde, er nu zo van kunt genietenquote:Op maandag 3 november 2014 14:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vond het tweede trimester heerlijk.. Al kan het er ook mee te maken hebben dat ik toen net zes weken zomervakantie had.
. Buik groot genoeg om mee te pronken, maar nog niet zo groot dat 'ie in de weg zat.
De laatste weken werken vond ik ronduit zwaar en ik moest toen ook echt middagdutjes doen om het een beetje vol te kunnen houden, maar de laatste weken voel ik me juist weer heel goed, zolang ik rekening houd met de beperkingen die hoogzwanger zijn met zich meebrengt. En ik vind het zó bijzonder, deze laatste tijd met zijn tweetjes en het niet weten wanneer ons gezinnetje gevormd gaat worden..
Ik bedenk me serieus nu dat ik ook al een week in het tweede trimester zit..!quote:Op maandag 3 november 2014 13:50 schreef Heliotrope het volgende:
Wat lief van je.quote:Op maandag 3 november 2014 15:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik wil even zeggen dat ik het tof vind om te lezen dat je er, na lang wachten terwijl je zo graag wilde, er nu zo van kunt genieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |