Oké gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die felheid hoort bij een openbaar forum.Bij de middenstandsvereniging van mijn werk was er nooit discussie en blijft alles zoals het altijd al was. En op de 2 scholen waar mijn moeder werkzaam was, was het ook geen discussie. Daar verandert ook niets en komen op beide scholen 2 leraren weer verkleed langs.
Jaquote:
Niet zo overdrijven mattie. Ik wil gewoon niet dat een kleine terroriserende minderheid het feestje verpest voor onze kindjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ga huilen om gekleurde pieten man.
Volgens sommigen mogen de kindertraantjes rijkelijk vloeien.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alvast bedankt namens m'n nichtje van 4. Zij zal het vast een feest vinden als Sint en Piet worden uitgejoeld door een boze menigte.
Wat wel het mooie aan deze discussie is dat de ware aard van veel mensen naar boven komt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben over de troll-fase heen en ik zie weer hoe kinderachtig het is.
Niets, ik geef aan dat deze felle discussie alleen op openbare fora word gevoerd. Niets om je tot wanhoop te laten drijven. Buiten fora en de media is er nauwelijks discussie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Oké gefeliciteerd.
Wat maakt het verder uit?
Ik zal het je ook verduidelijken, want lezen kan je blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij bent de 1e waar ik je even de cijfers ga verduidelijken.
In minder dan 2% van de gemeentes zullen er alleen zwarte pieten te zien zijn. In die andere 4 gemeentes zullen er naast voornamelijk zwarte pieten ook pieten met een ander kleurtje zijn. In geen enkele gemeente zullen de zwarte pieten in de minderheid zijn.
En dat al na ruim 30 jaar discussie.
Je wil een soort massale uitjouwpartij bij een intocht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven mattie. Ik wil gewoon niet dat een kleine terroriserende minderheid het feestje verpest voor onze kindjes.
Ik praat er gewoon niet meer over met veel van mijn autochtone vrienden. De rationelen zijn echt in de minderheid. Vorig jaar kregen we bijna ruzie erdoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Niets, ik geef aan dat deze felle discussie alleen op openbare fora word gevoerd. Niets om je tot wanhoop te laten drijven. Buiten fora en de media is er nauwelijks discussie.
Gast, het gaat helemaal niet om de kinderen. Die interesseert het namelijk geen ene reet als er naast Zwarte Piet ook een blauwe of rode Piet meeloopt tijdens de intocht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven mattie. Ik wil gewoon niet dat een kleine terroriserende minderheid het feestje verpest voor onze kindjes.
Hou dan alsjeblieft op met triomfantelijk te gaan juichen op jouw 'overwinning' Amsterdam.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zal het je ook verduidelijken, want lezen kan je blijkbaar niet.
A. Ik zeg toch dat de meerderheid van de mensen het feest willen vieren zoals het is.
B. Zoals het er nu naar uitziet heeft de grootste stad van Nederland over enkele jaren alleen maar Roet Pieten bij de optocht.
Mijn neefje van 2 zal daarentegen een leuker Sinterklaasfeest krijgen ontdaan van al dat gezeik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alvast bedankt namens m'n nichtje van 4. Zij zal het vast een feest vinden als Sint en Piet worden uitgejoeld door een boze menigte.
Waarschijnlijk bedoel je 98% van de gemeenten. Of 2% van de gemeenten met alleen gekleurde Pieten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In minder dan 2% van de gemeentes zullen er alleen zwarte pieten te zien zijn.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je 98% van de gemeenten. Of 2% van de gemeenten met alleen gekleurde Pieten.
De discussie verstomt niet meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn neefje van 2 zal daarentegen een leuker Sinterklaasfeest krijgen ontdaan van al dat gezeik.
De kinderen zullen er inderdaad geen aanstoot aan nemen, de vraag is of het voor de kinderen net zo interessant is als enkel Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, het gaat helemaal niet om de kinderen. Die interesseert het namelijk geen ene reet als er naast Zwarte Piet ook een blauwe of rode Piet meeloopt tijdens de intocht.
Het zijn de volwassenen die daar aanstoot aan nemen, niet de kinderen.
Domme eikel, ik heb zelfs meerdere keren gezegd dat ik vind dat een Zwarte Piet het mooiste is. Dat de anti-pieten niet zo'n ophef moeten maken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hou dan alsjeblieft op met triomfantelijk te gaan juichen op jouw 'overwinning' Amsterdam.
Leuk man. Een beladen feest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn neefje van 2 zal daarentegen een leuker Sinterklaasfeest krijgen ontdaan van al dat gezeik.
Daarom fanatiek willen politiseren. Weet je tenminste zeker dat het verpest wordt...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De kinderen zullen er inderdaad geen aanstoot aan nemen, de vraag is of het voor de kinderen net zo interessant is als enkel Zwarte Piet.
Ik reageerde op deze stelling van jou:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Domme eikel, ik heb zelfs meerdere keren gezegd dat ik vind dat een Zwarte Piet het mooiste is. Dat de anti-pieten niet zo'n ophef moeten maken.
Wat dus complete onzin is. Niemand geeft een neuk en in 30 jaar is er nauwelijks iets veranderd.quote:Maar dat Amsterdam nu al 25% Roet Pieten inzet, is toch een teken aan de wand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |