Ik hecht totaal geen belang aan hem. Maar alles wat nodig is om een tweestrijd op te stoken is één gek (Quinsy) met een kan olie (de media). De rest trapt er mooi weer in.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een invloed heeft die man. Niet te geloven.
Waarom hecht je zoveel belang aan die pannenkoek?
In Amsterdam is bij de intocht 25% Roet Piet. En dat zal binnen een paar jaar 100% worden. Dat lijkt me toch een grote verandering.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In nog geen 2% van de plaatsen wordt zwarte piet dus in de ban gedaan vergezeld van andere kleurtjes piet. Duidelijk dus hoe Nederland over het uiterlijk van zp denkt.
We zijn nu dus 30 jaar verder in de discussie en zp veranderd alleen op natuurlijke wijze. Hoe harder men tegen hem aanschopt, hoe meer mensen, instanties en gemeenten vast blijven houden aan een traditionele zwarte piet.
Dat zwarte piet met zijn tijd meegaat is goed, maar dus niet vanwege eisen en dreigementen van het anti-kamp. Die hebben slechts een averechts effect.
En zwarte piet zal nooit verdwijnen. Dit in tegenstelling tot al die users hier die roepen dat piet over 5, 10 of 20 jaar niet meer zal bestaan. In de laatste 30 jaar hebben jullie bereikt dat er in minder dan 2% ook een andersgekleurde piet bij is.In exact 0 gemeenten zullen de meeste pieten niet zwart zijn.
De overgrote meerderheid zal vast willen houden aan de belangrijkste uiterlijke kenmerken. Over 20 jaar zal je vast veel meer gekleurde pieten zien, maar ook dan zullen de meeste gewoon zwart zijn. Hopelijk is dan de strijd minder fel en zijn gekleurde pieten ook een aanleiding om feest mee te vieren.
Maar elke keer als er hier weer gejuicht wordt omdat er een winkel zwarte piet in de ban doet
ook producten heeft waar piet een ander kleurtje heeft, kan je gewoon laten zien dat er in 98% van de gemeentes alleen maar zwarte pieten zijn.
En dat is niet dankzij het anti-kamp, maar ondanks. Zonder die eisende en drammerige tegenstanders zouden mensen veel minder om het uiterlijk van zwarte piet geven en zouden er al meer aanpassingen zijn gedaan. Zwarte piet gaat langzaam met zijn tijd mee en dat is goed.
Als jullie niet willen dat er grote groepen gaan ontstaan die geen enkele concessie meer willen doen, dan kunnen jullie beter de toon matigen en minder eisen proberen af te dwingen. Dat werkt averechts.
Bron? Of is het duimzuigerij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
En dat zal binnen een paar jaar 100% worden. Dat lijkt me toch een grote verandering.
Leuke droom van je. Heb je ook enige onderbouwing voor deze fabel?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Amsterdam is bij de intocht 25% Roet Piet. En dat zal binnen een paar jaar 100% worden. Dat lijkt me toch een grote verandering.
Maar jij daar dus denken in wij versus zij, met dank aan Quincy?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik hecht totaal geen belang aan hem. Maar alles wat nodig is om een tweestrijd op te stoken is één gek (Quinsy) met een kan olie (de media). De rest trapt er mooi weer in.
Je veinsde net objectiviteit. Maar blijkbaar toch gevoelig punt dat zwarte piet zwart blijft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuke droom van je. Heb je ook enige onderbouwing voor deze fabel?
Amsterdam en Gouda heb ik overigens al heel lang opgegeven.
Bijzondere zin. En nee, ik denk niet in wij vs zij, alleen ben ik er van overtuigd dat dit soort dit soort gekken wel wordt bevorderd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar jij daar dus denken in wij versus zij, met dank aan Quincy?
Juist...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bijzondere zin. En nee, ik denk niet in wij vs zij, alleen ben ik er van overtuigd dat dit soort dit soort gekken wel wordt bevorderd.
Je weet gewoon niet wat er speelt, zeiksnor.quote:
http://www.nieuws.nl/alge(...)63s4tl7zj3c0uo2zkngrquote:De Amsterdamse burgemeester Van der Laan laat weten dat de negroïde stereotyperingen zullen verdwijnen, maar dat de vermomming blijft. Volgens Gario zullen 25% van de vooroplopende pieten in 2014 met alleen roetvegen besmeurd zijn. In 2015 wordt dat 50%, in 2016 75% en in 2017 kent de hoofdstad geen gitzwarte pieterbaas meer.
Maar hagelslag symboliseert de onderdrukking van de zwarte donkergekleurde medemens. De blanke rozegekleurde medemens eet letterlijk het zwarte op.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:35 schreef De_Guidance het volgende:
Afblijven van hagelslag, vuile linkse zelfhaters.
Juist.quote:
Nee, ik weet inderdaad niet wat er speelt. Degene waar jij je op beroept is Quinsy, bij voorbaat al een faal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet gewoon niet wat er speelt, zeiksnor.
[..]
http://www.nieuws.nl/alge(...)63s4tl7zj3c0uo2zkngr
Moet dit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zit ik nog ver verwijderd van de anti-ZP logica?
Quinsy heeft in overleg gezeten met de burgemeester.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ik weet inderdaad niet wat er speelt. Degene waar jij je op beroept is Quinsy, bij voorbaat al een faal.
Quincy is in dit stadium een klein, betrekkelijk onbeduidend deel van de discussie.quote:
Ja, maar die ene gek zou niet zo veel invloed hebben als er geen vruchtbare grond zou zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar jij daar dus denken in wij versus zij, met dank aan Quincy?
Tsja, voor iemand die onbeduidend wordt geacht, heeft hij wel een hoop invloed.
Bram slaat een beetje door. Maar dat krijg je nou eenmaal met autisten.quote:
Jouw mening. Hij is door de media helemaal opgeblazen en derhalve geen onbeduidend deel van de discussie meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Quincy is in dit stadium een klein, betrekkelijk onbeduidend deel van de discussie.
Waarom bevestigt van der laan het niet even zodat het zeker is? Quinsy kan wel roepen wat hij wil.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Quinsy heeft in overleg gezeten met de burgemeester.
Wauw, zelfs voor jou is dit laag, Koos...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bram slaat een beetje door. Maar dat krijg je nou eenmaal met autisten.
Je doe alsof de discussie staat of valt met Quincy. Dat is gewoon niet het geval.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw mening. Hij is door de media helemaal opgeblazen en derhalve geen onbeduidend deel van de discussie meer.
[..]
Waarom bevestigt van der laan het niet even zodat het zeker is? Quinsy kan wel roepen wat hij wil.
Mijn stuk is grotendeels objectief. En zoals je mogelijk in het stukje kon lezen, ergerde ik mij vooral aan de felheid en manier waarop het anti-kamp het feest verpest en dingen af probeert te dwingen. Op verschillende manieren van een gang naar de rechter, tot het beledigen van mensen die het feest met zwarte pieten durven te vieren, tot zelfs dreiging en fysiek geweld aan toe.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je veinsde net objectiviteit. Maar blijkbaar toch gevoelig punt dat zwarte piet zwart blijft.
Nou en.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wauw, zelfs voor jou is dit laag, Koos...
Kan me voorstellen dat het in de politiek natuurlijk niet 100% zeker is. Het zal niet de eerste keer zijn dat er gedraaid wordt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom bevestigt van der laan het niet even zodat het zeker is? Quinsy kan wel roepen wat hij wil.
Nee, dat doe ik niet. Zonder Quinsy was de discussie een stuk minder aanwezig en iig niet zo radicaal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je doe alsof de discussie staat of valt met Quincy. Dat is gewoon niet het geval.
Ook niet om een fatsoenlijke discussie te voeren. Helaas.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou en.
Ik ben hier niet om aardig gevonden te worden.
vdL is een beetje erg naïef. Hij kan dit wel allemaal plannen maar als het volk de roetPieten gaat uitjoelen, massaal met spandoeken langs de kant gaat staan etc. dan wordt het lastig om daar verder mee te gaan. Eerst dus maar eens afwachten hoe het volk hier op gaat reageren. Idem voor dat onnozele plan wat ze voor de NTR-intocht hebben. Misschien kijkt minder dan de helft in vergelijking met normaal, moet jij eens opletten hoe snel ze het weer in ere herstellen en met hoeveel bombarie dat gebeurt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet gewoon niet wat er speelt, zeiksnor.
[..]
http://www.nieuws.nl/alge(...)63s4tl7zj3c0uo2zkngr
Hij heeft het debat misschien aangeslingerd, maar ook zonder hem blijft het voortbestaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Zonder Quinsy was de discussie een stuk minder aanwezig en iig niet zo radicaal.
Het feit dat het over, OVERgrote deel van de gemeentes niks wil veranderen, sponsoren zich terug willen trekken bij veranderingen en de comités niks willen veranderen is ook een teken aan de wandquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het in de politiek natuurlijk niet 100% zeker is. Het zal niet de eerste keer zijn dat er gedraaid wordt.
Maar dat Amsterdam nu al 25% Roet Pieten inzet, is toch een teken aan de wand.
We kunnen alleen maar hopenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
vdL is [s]een beetje[/b] erg naïef. Hij kan dit wel allemaal plannen maar als het volk de roetPieten gaat uitjoelen, massaal met spandoeken langs de kant gaat staan etc. dan wordt het lastig om daar verder mee te gaan. Eerst dus maar eens afwachten hoe het volk hier op gaat reageren. Idem voor dat onnozele plan wat ze voor de NTR-intocht hebben. Misschien kijkt minder dan de helft in vergelijking met normaal, moet jij eens opletten hoe snel ze het weer in ere herstellen en met hoeveel bombarie dat gebeurt.
Zou wel behoorlijk triest zijn als mensen zo een kinderfeest willen verpesten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
vdL is [s]een beetje[/b] erg naïef. Hij kan dit wel allemaal plannen maar als het volk de roetPieten gaat uitjoelen, massaal met spandoeken langs de kant gaat staan etc. dan wordt het lastig om daar verder mee te gaan. Eerst dus maar eens afwachten hoe het volk hier op gaat reageren. Idem voor dat onnozele plan wat ze voor de NTR-intocht hebben. Misschien kijkt minder dan de helft in vergelijking met normaal, moet jij eens opletten hoe snel ze het weer in ere herstellen en met hoeveel bombarie dat gebeurt.
Duh, de meerderheid wil het feest gewoon houden zoals het is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het feit dat het over, OVERgrote deel van de gemeentes niks wil veranderen, sponsoren zich terug willen trekken bij veranderingen en de comités niks willen veranderen is ook een teken aan de wand
Ga huilen man.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ook niet om een fatsoenlijke discussie te voeren. Helaas.
treurig figuur ga gewoon weg niemand vind je leuk hierquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga huilen man.
Ben je hier nieuw ofzo dat je schrikt van de omgangsvormen?
Man man man.
Prima figuur hoor, die Koosquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
treurig figuur ga gewoon weg niemand vind je leuk hier
Moet dat dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
treurig figuur ga gewoon weg niemand vind je leuk hier
Nou, jij hebt echt het beste met de kinderen voor hoor ik al.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee, maar had het niet verwacht na al die discussies met Elfletterig waarin je hem van hetzelfde beschuldigd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga huilen man.
Ben je hier nieuw ofzo dat je schrikt van de omgangsvormen?
Man man man.
Ja, dat komt door Van der Laan. Benieuwd of het zo blijft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Duh, de meerderheid wil het feest gewoon houden zoals het is.
Maar toch opvallend dat de grootste stad van Nederland het meeste doet om het feest te veranderen.
Jij bent de 1e waar ik je even de cijfers ga verduidelijken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het in de politiek natuurlijk niet 100% zeker is. Het zal niet de eerste keer zijn dat er gedraaid wordt.
Maar dat Amsterdam nu al 25% Roet Pieten inzet, is toch een teken aan de wand.
Dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:17 schreef De_Guidance het volgende:
Ik wil niet meer op deze planeet leven.
Met Elf is het vooral andersom. Die loopt te janken als iemand hem iets noemt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, maar had het niet verwacht na al die discussies met Elfletterig waarin je hem van hetzelfde beschuldigd.
Wil je een filmpje?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand natuurlijk
Integendeel. Door het 1 keer een klein beetje te verpesten voorkom je dat het jaarlijks steeds meer wordt verpest. Vergelijk het maar met 1 terrorist vermoorden zodat die ene terrorist niet 1000 onschuldige mensen kan vermoorden. Ik hoop natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen doordat politici en bestuurders van de NTR op tijd luisteren naar wat het volk wil maar helaas, ivoren torentjes en de waan van morele verhevenheid en zo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:14 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Zou wel behoorlijk triest zijn als mensen zo een kinderfeest willen verpesten.
Nu pas ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:19 schreef De_Guidance het volgende:
Deze discussie drijft mij tot wanhoop.
Ga huilen om gekleurde pieten man.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel. Door het 1 keer een klein beetje te verpesten voorkom je dat het jaarlijks steeds meer wordt verpest. Vergelijk het maar met 1 terrorist vermoorden zodat die ene terrorist niet 1000 onschuldige mensen kan vermoorden.
Die felheid hoort bij een openbaar forum.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:19 schreef De_Guidance het volgende:
Deze discussie drijft mij tot wanhoop.
Alvast bedankt namens m'n nichtje van 4. Zij zal het vast een feest vinden als Sint en Piet worden uitgejoeld door een boze menigte.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel. Door het 1 keer een klein beetje te verpesten voorkom je dat het jaarlijks steeds meer wordt verpest. Vergelijk het maar met 1 terrorist vermoorden zodat die ene terrorist niet 1000 onschuldige mensen kan vermoorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |