Blankenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Altijd weer banken naar beneden halen.
bankenquote:
Verborgen boodschappen zijn nooit toevallig. Zoals ik al zei....heel smooth van Mani.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:41 schreef DrMabuse het volgende:
Volgens mij is het gewoon een jongen(tje) in een rood-wit-blauwe jas die toevallig voorbij een raam loopt op de achtergrond.
quote:Opstootjes rond de pietendiscussie
Toegevoegd: vrijdag 31 okt 2014, 13:42
De pietendiscussie is zo hoog opgelopen, dat hier en daar openlijke spanningen ontstaan tussen voor- en tegenstanders. Enkele sinterklaas-verhuurbedrijven in de Randstad zeggen last te hebben van bedreigingen op straat.
RTV Rijnmond schrijft dat Zwarte Pieten in sommige wijken in Rotterdam en Den Haag niet op straat durven uit angst voor agressie. Volgens Omroep West neemt een sinterklaas-verhuurder niet alle klussen meer aan, als er geen beveiliging is.
Doodsbedreiging
Ook tegenstanders van Zwarte Piet voelen zich niet altijd op hun gemak. Peter R. de Vries, die zich tégen een zwarte kleur voor Piet uitsprak, werd eerder deze maand met de dood bedreigd. Jurist Frank King, die zich inzette voor mensen die moeite hebben met Zwarte Piet, stopte met zijn werk vanwege doodsbedreigingen.
en wat was de verborgen boodschap in jouw ui toen je een duitsland vlag had verwerkt dat je fout was in de oorlogquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Verborgen boodschappen zijn nooit toevallig. Zoals ik al zei....heel smooth van Mani.![]()
Beetje respect graag dat hij dat er zo onopvallend in verwerkt heeft graag.
joop is nog erger dan de staatSSmedia die liegen alles in hun eigen voordeel geloof hun dus nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is verzonnen nieuws.
http://www.joop.nl/media/(...)shandelingsverhalen/
Je bent wel mijn favoriete troll he.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:49 schreef Mani89 het volgende:
[..]
joop is nog erger dan de staatSSmedia die liegen alles in hun eigen voordeel geloof hun dus niet
Het gaat hier om meerdere verhalen zoals je duidelijk kan lezen. Tevens joop.nl gebruikenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is verzonnen nieuws.
http://www.joop.nl/media/(...)shandelingsverhalen/
Het is allemaal te herleiden tot dezelfde bron.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gaat hier om meerdere verhalen zoals je duidelijk kan lezen. Tevens joop.nl gebruikenRT.com is nog een betere bron
In nog geen 2% van de plaatsen wordt zwarte piet dus in de ban gedaan vergezeld van andere kleurtjes piet. Duidelijk dus hoe Nederland over het uiterlijk van zp denkt.quote:
Doe maar popcorn, anders raken mensen nog beledigd door de kleur van de pepernoten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:52 schreef bijdehand het volgende:
Enfin, ben wel benieuwd of de extremen in deze discussie met elkaar op de vuist gaan. Maar mijn dilemma: moet ik dan popcorn of pepernoten eten als ik er verlekkerd naar sta te kijken?
Ik vind het enorm triest hoe de media mensen tegen elkaar opzetten met verzonnen berichten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:52 schreef bijdehand het volgende:
Enfin, ben wel benieuwd of de extremen in deze discussie met elkaar op de vuist gaan. Maar mijn dilemma: moet ik dan popcorn of pepernoten eten als ik er verlekkerd naar sta te kijken?
Ja, er zijn verschillende radicalen die het een beetje verstieren. Gelukkig zijn alle anti-piet bronnen waardeloos en zijn alleen de bronnen waarin staat dat pro-pieten de klootzakken zijn waarquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:52 schreef De_Guidance het volgende:
Dat anti-zwartepiet figuren zijn aangevallen heeft wel betrouwbare bronnen inderdaad.
Los van het Joop-stuk; erg geloofwaardig is het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gaat hier om meerdere verhalen zoals je duidelijk kan lezen. Tevens joop.nl gebruikenRT.com is nog een betere bron
Jullie, wij , zij , pro anti.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In nog geen 2% van de plaatsen wordt zwarte piet dus in de ban gedaan vergezeld van andere kleurtjes piet. Duidelijk dus hoe Nederland over het uiterlijk van zp denkt.
We zijn nu dus 30 jaar verder in de discussie en zp veranderd alleen op natuurlijke wijze. Hoe harder men tegen hem aanschopt, hoe meer mensen, instanties en gemeenten vast blijven houden aan een traditionele zwarte piet.
Dat zwarte piet met zijn tijd meegaat is goed, maar dus niet vanwege eisen en dreigementen van het anti-kamp. Die hebben slechts een averechts effect.
En zwarte piet zal nooit verdwijnen. Dit in tegenstelling tot al die users hier die roepen dat piet over 5, 10 of 20 jaar niet meer zal bestaan. In de laatste 30 jaar hebben jullie bereikt dat er in minder dan 2% ook een andersgekleurde piet bij is.In exact 0 gemeenten zullen de meeste pieten niet zwart zijn.
De overgrote meerderheid zal vast willen houden aan de belangrijkste uiterlijke kenmerken. Over 20 jaar zal je vast veel meer gekleurde pieten zien, maar ook dan zullen de meeste gewoon zwart zijn. Hopelijk is dan de strijd minder fel en zijn gekleurde pieten ook een aanleiding om feest mee te vieren.
Maar elke keer als er hier weer gejuicht wordt omdat er een winkel zwarte piet in de ban doet
ook producten heeft waar piet een ander kleurtje heeft, kan je gewoon laten zien dat er in 98% van de gemeentes alleen maar zwarte pieten zijn.
En dat is niet dankzij het anti-kamp, maar ondanks. Zonder die eisende en drammerige tegenstanders zouden mensen veel minder om het uiterlijk van zwarte piet geven en zouden er al meer aanpassingen zijn gedaan. Zwarte piet gaat langzaam met zijn tijd mee en dat is goed.
Als jullie niet willen dat er grote groepen gaan ontstaan die geen enkele concessie meer willen doen, dan kunnen jullie beter de toon matigen en minder eisen proberen af te dwingen. Dat werkt averechts.
De reacties van de comités en hun sponsoren zeggen genoeg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het enorm triest hoe de media mensen tegen elkaar opzetten met verzonnen berichten.
Lijkt wel alsof ze willen dat mensen echt gaan vechten.
Het feest wordt echt geraped aan alle kante.
Nee. Maar in dit specifiek geval lijkt een bepaald deel van de verhaal verzonnen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, er zijn verschillende radicalen die het een beetje verstieren. Gelukkig zijn alle anti-piet bronnen waardeloos en zijn alleen de bronnen waarin staat dat pro-pieten de klootzakken zijn waar
Dat onderscheid mag je wat mij betreft wijten aan Quinsy.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jullie, wij , zij , pro anti.
Sorry, maar hier heb je dus niks aan.
Wat een invloed heeft die man. Niet te geloven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat onderscheid mag je wat mij betreft wijten aan Quinsy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |