Probleem is wel dat uit begrip onevenredige acceptatie voortkomt. Dat is zelfs de basis van dit hele probleem.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:09 schreef theunderdog het volgende:
Nee, maar yasmin heeft natuurlijk gewoon gelijk. Het is van belang dat we een maatschappij creeeren waarin we mensen vooral niet proberen te begrijpen.
Begrijpen - begrip.......quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Probleem is wel dat uit begrip onevenredige acceptatie voortkomt. Dat is zelfs de basis van dit hele probleem.
Ik gun Yasmin de troll de eer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:12 schreef LelijKnap het volgende:
We gaan gewoon hier verder omdat ik hier reageerde.
begripquote:
Leuk, maar wanneer ik de reden van Robert M zijn daden begrijp, wil dat nog niet zeggen dat ik er begrip voor heb.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
begrip
het begrip zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈxrɪp] 1) het begrijpen (1) Voorbeelden: `vlot van begrip zijn`, `traag van begrip zijn`, `Zonder begrip van de theorie, kun je het probleem niet oplossen.`mijn begrip te boven gaan (te moeilijk voor mij zijn...
Okequote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Nou wees trots op jullie begripvolle karakter maar ik heb een grens.
Ik zit niet in de politiek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij gaat wel met ze aan tafel en proberen hun onvrede weg te nemen ?
Je hebt dan begrip van wat hem bewoog, dat wil inderdaad niet zeggen dat je het accepteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
Leuk, maar wanneer ik de reden van Robert M zijn daden begrijp, wil dat nog niet zeggen dat ik er begrip voor heb.
Hmm, zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar begrijpen en begrip hebben voelt toch anders in sociale context.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je hebt dan begrip van wat hem bewoog, dat wil inderdaad niet zeggen dat je het accepteert.
Weer een voorbeeld van de onnozelheid v.d. Nederlandse taal.
Agenten aanvallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zelfs nadat ze van alles hadden gesloopt, agenten aangevallen ?
Dan is er meer veiligheid in het land, zijn er minder mensen in uitkeringen, en heb je geen culturen die tegen elkaar opbostsen. West-Europese cultuur in een West-Europees land, zou prachtig zijn.quote:
Ik troll terug.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan zeg je dat ik een troll ben ?
O ja, de racisme-roepers tegen de PVV-mongolen. Nou, dat zal me een feestje worden...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:
Dit gaat ook in Nederland gebeuren maar dan tegen anti-zwarte piet volk.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:18 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Dan is er meer veiligheid in het land, zijn er minder mensen in uitkeringen, en heb je geen culturen die tegen elkaar opbostsen. West-Europese cultuur in een West-Europees land, zou prachtig zijn.
Je bent constant aan het zuigen en dat terwijl je de basis niet snapt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat was geen vreemde vraag.
Ligt vooral aan wat er na komt, voor of [/i]van[/i].quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:18 schreef theunderdog het volgende:
Hmm, zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar begrijpen en begrip hebben voelt toch anders in sociale context.
Nee ik heb gewoon geen begrip voor ze. Absoluut niet. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent constant aan het zuigen en dat terwijl je de basis niet snapt.
Okequote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik heb gewoon geen begrip voor ze. Absoluut niet. Zo simpel is het.
Maar goed, ik begrijp waarom die neo nazi,s er zijn, maar ik heb geen begrip voor hen als in "acceptatie".quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt vooral aan wat er na komt, voor of [/i]van[/i].
Het zou wat zijn als je dat niet zou kunnen begrijpenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:22 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, ik begrijp waarom die neo nazi,s er zijn, maar ik heb geen begrip voor hen als in "acceptatie".
Jij hebt je ogen dicht zitten, maak ze eens open aub.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ik heb gewoon geen begrip voor ze. Absoluut niet. Zo simpel is het.
Heb jij begrip voor IS?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:23 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Jij hebt je ogen dicht zitten, maak ze eens open aub.
Zeker, maar waar het ook omgaat is dat we daar iets mee moeten doen. Ik ben van mening dat een gezonde maatschappij kijkt waar de onvrede vandaan komt en daar dan iets mee gaat doen. De "neo nazi,s zijn tuig en daar heb ik geen begrip voor !!" mentaliteit vind ik maar niets, en ik denk dat dat de problemen alleen maar groter maakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als je dat niet zou kunnen begrijpen
Ik zat juist te denken om ze uit te nodigen in D'Haag.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja hopelijk blijft dat tuig in Duitsland.
Schilderswijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zat juist te denken om ze uit te nodigen in D'Haag.
Doe maar niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zat juist te denken om ze uit te nodigen in D'Haag.
Dat is een zeer democratisch denken. Ben ik het uiteraard mee eens, maar het hoeft niet te betekenen dat we ook maar iets inwilligen. Overwegen en afwegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:24 schreef theunderdog het volgende:
Zeker, maar waar het ook omgaat is dat we daar iets mee moeten doen. Ik ben van mening dat een gezonde maatschappij kijkt waar de onvrede vandaan komt en daar dan iets mee gaat doen. De "neo nazi,s zijn tuig en daar heb ik geen begrip voor !!" mentaliteit vind ik maar niets, en ik denk dat dat de problemen alleen maar groter maakt.
In mijn tieffuswijk mogen ze ook wel langs komen anders.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Of anders gewoon bij jouw in de straat. Kijken of je dan nog zo probleemoplossend wil denken.
Dat zal de onvrede niet weg nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is een zeer democratisch denken. Ben ik het uiteraard mee eens, maar het hoeft niet te betekenen dat we ook maar iets inwilligen. Overwegen en afwegen.
Mee eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is een zeer democratisch denken. Ben ik het uiteraard mee eens, maar het hoeft niet te betekenen dat we ook maar iets inwilligen. Overwegen en afwegen.
Die mensen hebben niets te zoeken bij mij in de straat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of anders gewoon bij jouw in de straat. Kijken of je dan nog zo probleemoplossend wil denken.
Is maar goed ook. Want dan vind je het niet meer zo leuk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die mensen hebben niets te zoeken bij mij in de straat.
Zodra ze daar nodig zouden zijn is het al niet meer leukquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Is maar goed ook. Want dan vind je het niet meer zo leuk.
Integendeel, die mensen zijn welkom.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is maar goed ook. Want dan vind je het niet meer zo leuk.
Ja ze waren ook nodig op de plek waar ze nu waren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zodra ze daar nodig zouden zijn is het al niet meer leuk
??quote:
Snapt ze niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
??
Overwegen en afwegen = kan leiden tot handelen of niet. Wat wel of niet onvrede kan wegnemen.
Ze eerst een luisterend oor bieden en er vervolgens niks mee doen ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
??
Overwegen en afwegen = kan leiden tot handelen of niet. Wat wel of niet onvrede kan wegnemen.
Dat is de vraag.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja ze waren ook nodig op de plek waar ze nu waren.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze eerst een luisterend oor bieden en er vervolgens niks mee doen ?
Je hebt gelijk.quote:
Het is inderdaad van belang dat wij als maatschappij kijken waarom er mensen zijn die sympathie hebben voor ISIS en daar ook openlijk voor uitkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja moeten we dat ook doen met kwaadaardige salafisten.
Je moet er dan ook wat mee doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is inderdaad van belang dat wij als maatschappij kijken waarom er mensen zijn die sympathie hebben voor ISIS en daar ook openlijk voor uitkomen.
Zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je moet er dan ook wat mee doen.
Ja. TBS bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je moet er dan ook wat mee doen.
Zou mooi zijn als dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ook met andere mensen die genocide, slavernij, marteling en racisme verheerlijken.
TBS voor een mening?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dat gaat gebeuren.
Yep. Helaas is dat strijdig met de vrijheid van religie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dat gaat gebeuren.
Nou... We hebben het hier over mensen die bijvoorbeeld voor ISIS protesteren. Dan heb je het niet meer over zomaar een mening, maar over een levensgevaarlijke houding naar de maatschappij.quote:
Ik had het ook over neo nazi's.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... We hebben het hier over mensen die bijvoorbeeld voor ISIS protesteren. Dan heb je het niet meer over zomaar een mening, maar over een levensgevaarlijke houding naar de maatschappij.
Zolang het bij woorden blijft moet het kunnen in mijn ogen, ben voor absolute vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... We hebben het hier over mensen die bijvoorbeeld voor ISIS protesteren. Dan heb je het niet meer over zomaar een mening, maar over een levensgevaarlijke houding naar de maatschappij.
Ik zie weinig verschil.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik had het ook over neo nazi's.
Mooi.quote:
Ik ook hoor. Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen zeggen, ik zeg dat die mensen niet vrij rond zouden moeten lopen omdat ze levensgevaarlijk gestoord zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zolang het bij woorden blijft moet het kunnen in mijn ogen, ben voor absolute vrijheid van meningsuiting.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen zeggen, ik zeg dat die mensen niet vrij rond zouden moeten lopen omdat ze levensgevaarlijk gestoord zijn.
Het een sluit het ander niet uit hè...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mooi.
Maar dit gaat natuurlijk te ver.
Beter is natuurlijk als we kijken waar de onvrede vandaan komt.
Bij salafisten en neo nazi's maakt het mij eigenlijk niet uitquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit hè...
Ik vind dat dit topic potentie heeft, maar dat het nu aardig verneukt wordt door slowchat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat vind jij er allemaal van dan ?
En wat vind je van het onderwerp zelf ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic potentie heeft, maar dat het nu aardig verneukt wordt door slowchat.
Inderdaad...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vind dat dit topic potentie heeft, maar dat het nu aardig verneukt wordt door slowchat.
Het is een logisch gevolg van wat er in de wereld gaande is. Mensen laten zich opnaaien door de media en menen het "recht" in eigen hand te moeten gaan nemen omdat de overheid in hun ogen (al dan niet terecht) te weinig doet. Dat neonazi's dit aangrijpen om hun agenda door te drukken en de boel te slopen is erg jammer, maar te voorspellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat vind je van het onderwerp zelf ?
Tja, globalisering en de bijkomende vermenging van culturen is a bitch.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:18 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Dan is er meer veiligheid in het land, zijn er minder mensen in uitkeringen, en heb je geen culturen die tegen elkaar opbostsen. West-Europese cultuur in een West-Europees land, zou prachtig zijn.
Waarom mag er volgens jou dan wél gemeenschapsgeld gaan naar die boer, die bidt (waarmee dus vaststaat dat hij tegen het homohuwelijk en abortus is) en níet naar het culturele centra en gebedshuizen, waar ze, tegen het gebruik van de meerderheid in, hun schoenen uittrekken? Dat is ongelijke behandeling! Geloofsuiting = geloofsuiting. Ed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat een BS. Natuurlijk is het belangrijk dat een school goed onderwijs levert, maar ik vind persoonlijk dat op school meer 'levensles' gegeven moet worden, aangezien dit thuis bij veel ouders onvoldoende is. En dan op een seculiere / humanitaire basis ipv. een religieuze.
En je voorbeeld van die boerderij is nog meer BS. Natuurlijk moeten die boeren zelf weten of bidden aan tafel. Ik heb het over gebedshuizen en 'culturele centra', waar geen gemeenschapsgeld naar toe moet en ook eventuele andere voorkeursbehandelingen.
Waarom ben jij tegen die demonstratie?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:38 schreef De_Guidance het volgende:
Mooi,Duitse polizei kan goed meppen.
Ik vermoed dat ze zich voornamelijk gaan verzetten tegen winkelruiten en auto's van willekeurige burgers.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom ben jij tegen die demonstratie?
Salafisme is verwerpelijk. Goed dat mensen zich daar tegen verzetten.
Dat komt vaak omdat de antifascisten een tegendemonstratie houden wat olie op het vuur is. En de politie provoceert ook vaak onnodig, zo heb je alle ingrediënten om te rellenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze zich voornamelijk gaan verzetten tegen winkelruiten en auto's van willekeurige burgers.
Omdat er dan wellicht doden gaan vallen en de boel gaat escaleren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als ze dan per se tegen salafisten moeten demonstreren, waarom dan niet dwars door een wijk waar er veel zitten?
Ze zijn toch uit op escalatie?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat er dan wellicht doden gaan vallen en de boel gaat escaleren?
Dat denk je. Die lui vinden het heerlijk om hun lange lat te mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hun misschien, maar de ordetroepen niet.
Voetbalhooligans hebben doorgaans inderdaad te kampen met antifascisten inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:41 schreef xodox het volgende:
[..]
Dat komt vaak omdat de antifascisten een tegendemonstratie houden wat olie op het vuur is. En de politie provoceert ook vaak onnodig, zo heb je alle ingrediënten om te rellen
Dat soort griezelige mensen wil ik helemaal niet in mijn buurt hebbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voetbalhooligans hebben doorgaans inderdaad te kampen met antifascisten inderdaad.
Van mij mogen alle groepen mensen met beperkte verstandelijke vermogens en een agressieprobleem verdwijnen, of het nou fascisten, antifascisten, salafisten of hooligans betreft. Allemaal tuig van de richel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:05 schreef xodox het volgende:
[..]
Dat soort griezelige mensen wil ik helemaal niet in mijn buurt hebben
Aan welke eisen van extreem rechts precies zou de duitse regering gehoor moeten geven...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
Extreem rechts heeft zich de afgelopen jaren vrij 'rustig' gehouden, meer afgeven op de Euro en/of het nationale gevoel verheerlijken dan echt heel veel uitingen van geweld. Gemakkelijkste oplossing is voor de Duitse regering om gehoor te geven aan de angst die bij veel Europeanen leeft. Pak Jihadisten keihard aan en sta niet toe te kijken hoe de moslims verder radicaliseren en dan hebben deze lui ook geen legitieme reden meer om de straat op te gaan.
Canada zou genoeg bewijs moeten zijn dat je de radiale Islam niet mag tolereren.
Escalatie zou in dit geval op termijn gunstig zijn. Eerst wordt de bestrijding van extreemrechts weer belangrijk en in het kielzog daarvan de bestrijding van het salafisme.quote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:
neonazi's en hooligans zijn net zo verwerpelijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:37 schreef xodox het volgende:
[..]
Waarom ben jij tegen die demonstratie?
Salafisme is verwerpelijk. Goed dat mensen zich daar tegen verzetten.
Heeft niets te maken met neonazi'squote:Op zondag 2 november 2014 01:26 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
neonazi's en hooligans zijn net zo verwerpelijk.
Ik merkte alleen op dat ik hooligans en salafisten allebei verwerpelijk vind.quote:Op zondag 2 november 2014 02:14 schreef xodox het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met neonazi's
En hooligans met salafisten vergelijken? Really?Dan heb je echt totaal geen idee wat hooliganisme inhoudt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Mani89 het volgende:
De zwakzinnigen op FOK! hebben het topic gevonden hoorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |