Het hoort gewoon niet. Iedereen heeft recht om rustig de straat op te kunnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:48 schreef datismijnmening het volgende:
Het is inderdaad altijd de schuld van de mannen
Inb4: dit filmpje dat gebruikt wordt door kort pittig kapsel feministen
Het hoort absoluut niet. Aan de andere kant blijft het bij "complimentjes" en wordt ze niet nageroepen voor hoer en weet ik het, dus het is echt niet het grootste probleem in de wereld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:57 schreef xodox het volgende:
[..]
Het hoort gewoon niet. Iedereen heeft recht om rustig de straat op te kunnen.
Kan me voorstellen dat het erg lastig is. Wil je als vrouw gewoon eens halfuurtje de stad in, sebiet een hoop geile mannen met irritante fluitjes, irritant geroep, praatje willen maken etc achter je aan.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Sorry hoor, maar ik begrijp de ophef niet zo, de meeste commentaren zijn in de trend van how you're doing, of god bless you, of have a nice day. Het is weliswaar ongevraagd, maar van lastig vallen kun je hier toch nauwelijks spreken. Als je je hier al aan stoort moet je een aluminiumhoedje opzetten, en thuis op de bank gaan zitten en NOOIT meer naar buiten gaan. Het enige ongepaste wat ik zag waren een paar zwarten die haar echt hardnekkig acherna bleven lopen en op een zeurderige toon zich bleven opdringen, maar geen enkele keer heb ik een onvertogen woord horen vallen.
Dit. Ga aandacht vragen voor een echt probleem ofzo.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Sorry hoor, maar ik begrijp de ophef niet zo, de meeste commentaren zijn in de trend van how you're doing, of god bless you, of have a nice day. Het is weliswaar ongevraagd, maar van lastig vallen kun je hier toch nauwelijks spreken. Als je je hier al aan stoort moet je een aluminiumhoedje opzetten, en thuis op de bank gaan zitten en NOOIT meer naar buiten gaan. Het enige ongepaste wat ik zag waren een paar zwarten die haar echt hardnekkig acherna bleven lopen en op een zeurderige toon zich bleven opdringen, maar geen enkele keer heb ik een onvertogen woord horen vallen.
Iets met kop en spijkerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef breaky het volgende:
Dan nog...je wilt gewoon rustig over straat kunnen gaan. Kijken mag en daar moet het dan ook bij blijven. En vooral gasten in dat filmpje die maar aanblijven dringen of naast haar blijven lopen...je zou ze toch gelijk een klap voor hun harses willen geven!
Wait wut, lees ik dit nou serieus?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
Trouwens, haar uiterlijk en kleding helpt hierbij wel. Mooi koppie, grote borsten, strakke kleding. Actie/reactie. Ik zeg niet dat ze in een burka rond moet lopen of dat ze er om vraagt of wat dan ook, maar als je er zo uit ziet moet je toch beseffen dat het bepaalde reacties op levert.
Komt omdat het dubbel is. Als je er zo uitziet, kan je een reactie verwachten. Maar de gegeven reacties vind ik wel erg overdreven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:35 schreef Kinshima het volgende:
[..]
Wait wut, lees ik dit nou serieus?Je weet het om tegenstrijdig te zijn in een post van maar een aantal zinnen.
Wat een verschrikkelijk pretentieus mensquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:47 schreef xodox het volgende:
Iedereen herinnert zich ongetwijfeld de documentaire ‘Femme de la rue’ over seksisme op straat in Brussel. Maar hoe zit het in andere steden? In deze video zien we een jonge vrouw in heel normale kledij door de straten van New York wandelen. Op 10 uur tijd werd de dame liefst 100 keer aangesproken, en dan tellen we het vele nafluiten en knipogen nog niet mee.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20141028_01347659
Mannen zijn toch beesten.
Jij vergelijkt op straat van A naar B te gaan in jeans en een shirt met het zwaaien met een nepbom ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dit. Ga aandacht vragen voor een echt probleem ofzo.
Trouwens, haar uiterlijk en kleding helpt hierbij wel. Mooi koppie, grote borsten, strakke kleding. Actie/reactie. Ik zeg niet dat ze in een burka rond moet lopen of dat ze er om vraagt of wat dan ook, maar als je er zo uit ziet moet je toch beseffen dat het bepaalde reacties op levert.
Als ik met een nepbom rond ga zwaaien duikt er ook heel snel een kudde agenten bovenop me.
Nee, ik zeg dat bepaalde zaken bepaalde gevolgen hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:21 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij vergelijkt op straat van A naar B te gaan in jeans en een shirt met het zwaaien met een nepbom ?![]()
Joh, echt ? Ik dacht werkelijk waar dat vrouwen alleen naar buiten kwamen om te paraderen voor mannen.quote:Jouw reactie laat precies zien wat het probleem is; vrouwen zijn ook mensen met een leven die wel eens op straat moeten komen om ergens heen te gaan hoor, we komen niet speciaal buiten om te provoceren of om een show op te voeren voor toevallig passerende mannen.
Ja, en daarna houdt 'ie verder z'n muil. Zij moet niets. Hij mag best wat zeggen.quote:In het filmpje draagt iemand die vrouw op om te lachen. Ze moet niks, waar bemoeien ze zich mee. Ze is daar niet voor hen.
Jemig, een ongevraagd compliment ! Hoe grof en asociaal van die man om vantevoren niet te vragen of hij een compliment mag maken ! Echt, wat een walgelijke beestenquote:Iemand zegt dat ze moet bedanken voor een ongevraagd compliment. Waarom zou ze, ze heeft er niet om gevraagd en hij heeft het recht niet haar tijd op te eisen.
Inderdaad. Ik loop ook wel eens met een chagrijnige blik over straat en heb vaker van meisjes/vrouwen die langsliepen gehoord dat ik moet lachen. Voelde echt niet als seksuele intimidatie. Irritant, dat wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat bepaalde zaken bepaalde gevolgen hebben.
[..]
Joh, echt ? Ik dacht werkelijk waar dat vrouwen alleen naar buiten kwamen om te paraderen voor mannen.
[..]
Ja, en daarna houdt 'ie verder z'n muil. Zij moet niets. Hij mag best wat zeggen.
[..]
Jemig, een ongevraagd compliment ! Hoe grof en asociaal van die man om vantevoren niet te vragen of hij een compliment mag maken ! Echt, wat een walgelijke beesten
En als je echt goed opgelet had, dan kan je, met enige moeite zien, dat ze alle opmerkingen negeert en het haar letterlijk geen tijd kost.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:06 schreef ems. het volgende:
Niets bijzonders. Als man maak je vrijwel exact hetzelfde tegen:
http://www.funnyordie.com(...)king-in-nyc-as-a-man
In een dorp is dat heel normaal, in de stad blijkbaar niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:13 schreef Klaploper het volgende:
Over straat lopen en elke man aankijken die langs loopt. Dan krijg je het al snel. Als iemand mij recht in de ogen aankijkt dan begroet ik diegene. Of het nou een man of vrouw is. Of hij of zij lelijk of mooi is. Er zitten natuurlijk debielen tussen, maar dat zijn er maar een paar.
Als iemand je recht in de ogen aankijkt vind ik het eerder raar om niet te reageren.
Dit dus. Niet meer en niet minder.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Ik vind haar totaal niet boven gemiddeld hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:45 schreef timmmmm het volgende:
Wel opmerkelijk dat ze dit soort dingen nooit met lelijke vrouwen doen. Of gemiddeld uitziende vrouwen.
Het lijkt wel of ze weten wat voor resultaat ze uit hun onderzoek willen en het onderzoek zo manipuleren dat dat eruit komt. Quelle surprise
Ze heeft alleen heupen, dikke billen en dikke tetten, gezicht vind ik mwah mja dat maakt voor veel mannen niet uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:51 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik vind haar totaal niet boven gemiddeld hoor
en nog een keer dezelfde linkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
De vraag is nu: moeten de reacties aangepast worden, of moet de kleding aangepast worden. Als jij vindt dat de kleding aangepast moet worden, ben je niets beter dan de boerkabrigade.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als ik met een nepbom rond ga zwaaien duikt er ook heel snel een kudde agenten bovenop me.
Want als alleen knappe vrouwen lastiggevallen worden, is er geen probleem.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:45 schreef timmmmm het volgende:
Wel opmerkelijk dat ze dit soort dingen nooit met lelijke vrouwen doen. Of gemiddeld uitziende vrouwen.
Het lijkt wel of ze weten wat voor resultaat ze uit hun onderzoek willen en het onderzoek zo manipuleren dat dat eruit komt. Quelle surprise
Allemaal leuk en aardig, maar geen enkeling op dit filmpje groet deze dame uit beleefdheid of goed fatsoen. Die denken maar één ding: 'Heej, een lekker ding, daar ga ik wat naar roepen.' Totaal kansloos. Een vrouw van 70 met een wandelstok laten ze gewoon lopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou nou, 'goedendag' zeggen is ook wel echt vreselijk intimiderend. Dan sta je als vrouw echt te knikken op je knieën omdat je bijna verkracht gaat worden.
Alleen die idioten die haar achtervolgen zouden een pak slaag moeten krijgen.
Niemand beweert dat ze dat doen uit fatsoen of beleefdheid. Ze doen dat om haar te versieren. Als je iemand wilt versieren, zul je eerst een gesprek moeten initiëren. En hoe initieer je een gesprek? Bijvoorbeeld door iemand te groeten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:20 schreef Fargo het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar geen enkeling op dit filmpje groet deze dame uit beleefdheid of goed fatsoen. Die denken maar één ding: 'Heej, een lekker ding, daar ga ik wat naar roepen.' Totaal kansloos. Een vrouw van 70 met een wandelstok laten ze gewoon lopen.
Moet je eens in new york rondlopen, dan denk je daar wel anders over. Sowieso is de gemiddelde vrouw in de VS minstens 20 kilo zwaarderquote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:51 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik vind haar totaal niet boven gemiddeld hoor
Als het alleen om knappe vrouwen gaat, moet je het anders verkopen dan dat ze nu doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want als alleen knappe vrouwen lastiggevallen worden, is er geen probleem.
Dat vast veel kans van slagen hebben met deze actie kleding:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:21 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ze heeft alleen heupen, dikke billen en dikke tetten, gezicht vind ik mwah mja dat maakt voor veel mannen niet uit.
Verder maakt ze er wel echt een groot probleem van.. als ik zo even de reacties op reddit/youtube lees dan willen de vrouwen dat het verboden word voor mannen om interesse te tonen in vrouwen die op straat lopen :/
Achtervolgen is kut.. maar nog nooit van flirten gehoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou nou, 'goedendag' zeggen is ook wel echt vreselijk intimiderend. Dan sta je als vrouw echt te knikken op je knieën omdat je bijna verkracht gaat worden.
Alleen die idioten die haar achtervolgen zouden een pak slaag moeten krijgen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:13 schreef Twiitch het volgende:
Die mannen waren nog zeer netjes vergeleken met die cultuurverrijkers in Brussel.
Waarom?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als het alleen om knappe vrouwen gaat, moet je het anders verkopen dan dat ze nu doen.
Achtervolgen is een volkomen ongepaste manier van flirten. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n vrouw in die situatie bang is. Maar bang worden van iemand die 'goedendag' zegt, dat is echt belachelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Achtervolgen is kut.. maar nog nooit van flirten gehoord.
Ho, wacht even. Bedoel hier dat de rest gewoon flirten is. Dat achtervolgen dat is gewoon zielig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Achtervolgen is een volkomen ongepaste manier van flirten. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n vrouw in die situatie bang is. Maar bang worden van iemand die 'goedendag' zegt, dat is echt belachelijk.
Sat doet ze niet eens, kijkt strak voor zich uitquote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:13 schreef Klaploper het volgende:
Over straat lopen en elke man aankijken die langs loopt. Dan krijg je het al snel. Als iemand mij recht in de ogen aankijkt dan begroet ik diegene. Of het nou een man of vrouw is. Of hij of zij lelijk of mooi is. Er zitten natuurlijk debielen tussen, maar dat zijn er maar een paar.
Als iemand je recht in de ogen aankijkt vind ik het eerder raar om niet te reageren.
Zij ziet dr gewoon gemiddeld uit. Maar ik ben dan ook van mening dat dit soort mannen bij de meeste vrouwen dit wel doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:45 schreef timmmmm het volgende:
Nou stellen ze dat dit vrouwen in het algemeen dagelijks overkomt. Dat is ook overduidelijk het doel, dat resultaat wilde ze voor ze dat op deze wijze gingen 'onderzoeken'. Om tot dat resultaat te komen pakken ze in plaats van een vrouw in het algemeen, een gemiddelde vrouw, een aantrekkelijke vrouw. Wat een extreem vertekend beeld oplevert als je het resultaat op vrouwen in het algemeen weerspiegelt.quote:
Onwaar. Zoals ik eerder al zei, is de gemiddelde vrouw in de VS in ieder geval al minstens 20 kilo zwaarderquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Zij ziet dr gewoon gemiddeld uit. Maar ik ben dan ook van mening dat dit soort mannen bij de meeste vrouwen dit wel doen.
New York is dan weer niet echt representatief voor de rest van de VS.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moet je eens in new york rondlopen, dan denk je daar wel anders over. Sowieso is de gemiddelde vrouw in de VS minstens 20 kilo zwaarder
Dit. Deze chick heeft goede heupen en goede tetten, die door de strakke kleding erg goed naar voren komen. Wil dit weleens zien als ze losse kleding draagt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onwaar. Zoals ik eerder al zei, is de gemiddelde vrouw in de VS in ieder geval al minstens 20 kilo zwaarder
Ik vraag me idd af of dat nou altijd voorkomt in New York, maar geloof me aub als ik zeg dat dit soort mannen dit ook roepen naar best onaantrekkelijke vrouwen. Als ze maar verzorgd zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou stellen ze dat dit vrouwen in het algemeen dagelijks overkomt. Dat is ook overduidelijk het doel, dat resultaat wilde ze voor ze dat op deze wijze gingen 'onderzoeken'. Om tot dat resultaat te komen pakken ze in plaats van een vrouw in het algemeen, een gemiddelde vrouw, een aantrekkelijke vrouw. Wat een extreem vertekend beeld oplevert als je het resultaat op vrouwen in het algemeen weerspiegelt.
Sorry, maar zij heeft echt geen mooi hoofd en daar kijk ik als vrouw naar. In new york lopen toch allemaal van die knappe dunne modellen? En mooie succesvolle zakenvrouwen. Dat is m'n beeld erbij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onwaar. Zoals ik eerder al zei, is de gemiddelde vrouw in de VS in ieder geval al minstens 20 kilo zwaarder
Die wonen voornamelijk in het zuiden van Manhattan. Daarbuiten valt het wel meequote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:10 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Sorry, maar zij heeft echt geen mooi hoofd en daar kijk ik als vrouw naar. In new york lopen toch allemaal van die knappe dunne modellen? En mooie succesvolle zakenvrouwen. Dat is m'n beeld erbij.
Nee hoor, ik woon in de stad, en ik maak niet anders mee, als je aangekeken word, volgt er meestal een groet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:25 schreef betyar het volgende:
[..]
In een dorp is dat heel normaal, in de stad blijkbaar niet.
Je zou toch bijna niet meer over straat durven....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:01 schreef WRH het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind: het feit dat dit gebeurt, het feit dat dit blijkbaar bij mannen niet bekend is dat dit gebeurt, of het feit dat er blijkbaar heel erg veel mannen zijn die dit volkomen normaal vinden en niet begrijpen dat het op zijn minst erg vervelend en storend is.
Opmerkingen als 'ja maar ze draagt dan ook strakke kleding' of 'ja maar er worden op zich geen schokkende dingen of beledigende dingen gezegd' getuigt van het niet begrijpen hoe dit voelt voor een vrouw, dag in, dag uit, achter elkaar door.
Ik heb zelf ook wel eens een nauwelijks in te houden gevoel gehad van iemand bij de zoveelste fluiten, opmerking nastaren eens flink tegen te keer te gaan, maar dat doe je tegenwoordig ook niet, omdat je nauwelijks weet hoe dáár dan weer op gereageerd wordt. Vrouwen slaan was vroeger iets dat je niet deed, tegenwoordig gebeurt het wel gewoon.
Dus ja, ook een simpel 'goeiemorgen' kan al vervelend en zelfs bedreigend voelen, je weet als vrouw toch niet wat er mee bedoeld wordt, wat voor type het is en hoe het zou kunnen escaleren?
en dan nog, je ziet toch in het filmpje dat het niet een gewoon 'goeiemorgen' is, kom op, de manier waarbij er gekeken wordt, hoe simpel ben je als je dan niet wilt snappen wat de onderliggende toon is.
het gaat erom dat met name mannen maar denken dat een vrouw het leuk vind om 80x per dag door volkomen onbekende kerels nageroepen te worden. nee, dat vinden maar heel weinig vrouwen leuk, gedraag je. we leven niet meer in de oertijd.
Dit is geen wetenschappelijk onderzoek hé.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou stellen ze dat dit vrouwen in het algemeen dagelijks overkomt. Dat is ook overduidelijk het doel, dat resultaat wilde ze voor ze dat op deze wijze gingen 'onderzoeken'. Om tot dat resultaat te komen pakken ze in plaats van een vrouw in het algemeen, een gemiddelde vrouw, een aantrekkelijke vrouw. Wat een extreem vertekend beeld oplevert als je het resultaat op vrouwen in het algemeen weerspiegelt.
Omkijken =/= achtervolgen of vieze dingen roepen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:06 schreef HeatWave het volgende:
Ja, je bent 24/7 bezig met je uiterlijk, doet er alles aan om zo mooi en aantrekkelijk mogelijk te zijn met strakke kleding, make up en hoge hakken etc. En dan kijken er mensen naar je.
Dat was niet de bedoeling!x1000000
Als jij 100 keer lastiggevallen zou worden door Marokkaantjes, zelfs in een jaar, dan zou je waarschijnlijk moord en brand schreeuwen. Maar vrouwen moeten zich niet zo aanstellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind 100 echt super weinig in 10 uur en in een miljoenenstad. Hoeveel is 100 man nou helemaal?
Het is duidelijk dat vrouwen zich aanstellen en dat er nauwelijks sprake is van seksisme op straat.
Vieze dingen zoals "have a nice day!".quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omkijken =/= achtervolgen of vieze dingen roepen.
Zeg ik dat dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vieze dingen zoals "have a nice day!".
Smeerlappen
Dat kan hoor, vreet vanaf vandaag alleen nog maar McDonalds, en trek alleen nog maar van die leggings aan waarin we precies kunnen tellen hoeveel putten je in je kont hebt, en je zal van niemand nog last hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:21 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ze heeft alleen heupen, dikke billen en dikke tetten, gezicht vind ik mwah mja dat maakt voor veel mannen niet uit.
Verder maakt ze er wel echt een groot probleem van.. als ik zo even de reacties op reddit/youtube lees dan willen de vrouwen dat het verboden word voor mannen om interesse te tonen in vrouwen die op straat lopen :/
Haha lolquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vieze dingen zoals "have a nice day!".
Smeerlappen
Als het een keer is is het niet zo,n probleem, maar constant......quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:01 schreef Disorder het volgende:
"Hey hoe gaat het?"
HARASSMENT!! Sign the petition here..
Ik begrijp heel goed dat het vervelend kan zijn, aangezien de insteek natuurlijk seksueel is, ook bij zulke onschuldige vragen. Maar om dit nou 'harassment' te noemen?
Oh zeker mee eens. Zolang die opmerkingen op zichzelf maar niet als 'harassment' worden gezien. Tel je ze bij elkaar op..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:04 schreef Fargo het volgende:
Als dezelfde persoon 100 keer per dag een poging doet om jou te versieren valt het gewoon onder de noemer 'harassment'. Loop je over straat en gebeurt het door 100 verschillende mannen in eenzelfde tijdsbestek, dan zou het ineens allemaal onschuldig zijn? Ik kan me héél goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en het na twee zogenaamde complimentjes al helemaal kotsbeu bent.
Ja. Mensen groeten is geen misdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:04 schreef Fargo het volgende:
Als dezelfde persoon 100 keer per dag een poging doet om jou te versieren valt het gewoon onder de noemer 'harassment'. Loop je over straat en gebeurt het door 100 verschillende mannen in eenzelfde tijdsbestek, dan zou het ineens allemaal onschuldig zijn?
Waarom zou jij je leven negatief laten beïnvloeden door mensen die een positieve opmerking maken? Dan ben je gewoon een dramaqueen.quote:Ik kan me héél goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en het na twee zogenaamde complimentjes al helemaal kotsbeu bent.
Waarom leven ze dan voor complimentjes en aandacht?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:04 schreef Fargo het volgende:
Als dezelfde persoon 100 keer per dag een poging doet om jou te versieren valt het gewoon onder de noemer 'harassment'. Loop je over straat en gebeurt het door 100 verschillende mannen in eenzelfde tijdsbestek, dan zou het ineens allemaal onschuldig zijn? Ik kan me héél goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en het na twee zogenaamde complimentjes al helemaal kotsbeu bent.
Een beetje generaliserend, lijkt me.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom leven ze dan voor complimentjes en aandacht?
Mij (en dat is dus persoonlijk) lijkt me niets irritanter, werkelijk helemaal niks, dan mensen achter je aan hebben die wat van je willen terwijl jij er helemaal niet op zit te wachten/geen behoefte aan hebt. En dat is precies wat ik in het filmpje zie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:27 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Waarom zou jij je leven negatief laten beïnvloeden door mensen die een positieve opmerking maken? Dan ben je gewoon een dramaqueen.
Vast, maar er zijn tonnen mensen die de hele dag kutopmerkingen krijgen omdat ze te dik, te joods, te arabisch, te dun, te rood, te kaal zijn. En dan ga je als vrouw janken als je complimentjes krijgt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:28 schreef Fargo het volgende:
[..]
Een beetje generaliserend, lijkt me.
Met gemeende complimentjes is niks mis. Met teksten als 'God Bless You', 'DAMN!', of 'I see a thousand dollars' kun je als vrouw toch helemaal niks? Of valt dat ook onder de noemer complimentjes wat jou betreft?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast, maar er zijn tonnen mensen die de hele dag kutopmerkingen krijgen omdat ze te dik, te joods, te arabisch, te dun, te rood, te kaal zijn. En dan ga je als vrouw janken als je complimentjes krijgt?
Nou, wat een moederneukende ramp zeg!
Dit. Ik was kortgeleden nog in NY, in het zuidelijk deel van Manhattan is het percentage mooie vrouwen erg hoog. Verder van Manhattan wordt het weer een beetje Amerikaans zoals het beeld hier er van bestaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Die wonen voornamelijk in het zuiden van Manhattan. Daarbuiten valt het wel mee
Nee, er zijn uiteraard wel grenzen, maar het blijft een beetje gezeur vind ik. Je hebt de mazzel dat je er goed uitziet, daar doe je je hele leven je voordeel mee, op elk vlak, en dit hoort er dan ook bij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef Fargo het volgende:
[..]
Met gemeende complimentjes is niks mis. Met teksten als 'God Bless You', 'DAMN!', of 'I see a thousand dollars' kun je als vrouw toch helemaal niks? Of valt dat ook onder de noemer complimentjes wat jou betreft?
Maar in de bus en de metro word je stiekem in je billen geknepen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef Jorikjet het volgende:
Dan pak je toch gewoon de bus, als je tien uur moet lopen.
Dan heb je een zeer gezegend leven en een behoorlijk verknipt wereldbeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:30 schreef Fargo het volgende:
Mij (en dat is dus persoonlijk) lijkt me niets irritanter, werkelijk helemaal niks, dan mensen achter je aan hebben die wat van je willen terwijl jij er helemaal niet op zit te wachten/geen behoefte aan hebt.
Dan zou je wel een burka aan willen trekken om van het gezeik af te wezenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:39 schreef IrCute het volgende:
Ik ben totaal niet feministisch, maar het is wel een soort van cultuur in NYC daar. Ik woon zelf vlakbij Philadelphia, maar de 2x dat ik alleen in NYC liep werd ik ook constant nagefloten/getoeterd en aangesproken etc. Dat heb ik in mijn stad nog niet meegemaakt. En nee, dat is niet leuk en als je nou in NYC woont en dat iedere dag meemaakt, kan ik mij goed voorstellen dat je daar schijtziek van wordt.
Zoals?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het toch wel een serieus maatschappelijk probleem. Het is hinderlijk voor vrouwen en het is bovendien tekenend voor het gebrek aan fatsoen en zelfbeheersing. Sommige mensen kennen geen enkele remming en beheersing. Die zijn alleen maar bezig met hun eigenbelang en met hun eigen lusten.
Het is simpelweg niet acceptabel en er zou meer aan gedaan moeten worden om dit soort hinderlijk gedrag aan te pakken.
Precies! Alle mensen die snel toegeven aan hun instincten moeten we afschaffen en afvoeren!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het toch wel een serieus maatschappelijk probleem. Het is hinderlijk voor vrouwen en het is bovendien tekenend voor het gebrek aan fatsoen en zelfbeheersing. Sommige mensen kennen geen enkele remming en beheersing. Die zijn alleen maar bezig met hun eigenbelang en met hun eigen lusten.
Het is simpelweg niet acceptabel en er zou meer aan gedaan moeten worden om dit soort hinderlijk gedrag aan te pakken.
Hoe kom je nou ineens bij Marokkaantjes? Zijn die zoveel in New York, komen die zoveel voor in het filmpje?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als jij 100 keer lastiggevallen zou worden door Marokkaantjes, zelfs in een jaar, dan zou je waarschijnlijk moord en brand schreeuwen. Maar vrouwen moeten zich niet zo aanstellen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:06 schreef ems. het volgende:
Ik heb niet altijd de oplossingen panklaar als ik een misstand signaleer, sorry. Maar je zou kunnen denken aan een voorlichtingscampagne of methodes om vrouwen - waar nodig - weerbaarder te maken. En natuurlijk is opvoeding ook een component.quote:
Goedenavond.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:20 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Nou nou mevrouw moet zich niet zo aanstellen, wat is er zo mis met goedenavond? Ik zou wel blij zijn als vreemden dat elke dag tegen mij zeiden.
Wat mensen van dieren onderscheidt, is dat dieren puur op basis van instinct handelen. Bij mensen wordt zoiets als verstand verondersteld; een hersenpan met inhoud, met vaardigheden waar zelfbeheersing en het toepassen van normale omgangsvormen onderdeel van zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:09 schreef elplato het volgende:
[..]
Precies! Alle mensen die snel toegeven aan hun instincten moeten we afschaffen en afvoeren!
Denk je niet dat zulk soort dingen op den duur zo gewoon worden dat je ze niet eens meer hoort? Verstand op nul en gewoon doorlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:37 schreef Karboenkeltje het volgende:
Elke zes minuten tijdens een wandeling een "compliment" krijgen wordt vanzelf vervelend. Zelfs al lijkt het redelijk onschuldig. Ik heb medelijden gekregen met mooie vrouwen.
Mmm, ik kan me voorstellen dat het irritant (of erger) blijft.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Denk je niet dat zulk soort dingen op den duur zo gewoon worden dat je ze niet eens meer hoort? Verstand op nul en gewoon doorlopen.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat sommige vrouwen juist trots zijn op die rondingen en dat ook gewoon willen laten zien? Er zijn er genoeg die het vervelend vinden als ze juist helemaal geen aandacht zouden krijgen. Het zijn juist de kerels zoals sommigen in dat filmpje die hier niet mee om kunnen gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:41 schreef Jellereppe het volgende:
Ik wil niet pietluttig doen, maar misschien een modieuze lange jas aan doen als je weet dat men lastig doet. Dan bedek je de vrouwelijke vormen. Gewoon een oplossing. Men kan waarschijnlijk zijn ogen niet afhouden van deze vrouw en voelt ook nog de behoefte om wat te roepen.
"Dus vrouwen zijn het probleem en moeten leren veranderen, he? VROUWENHATER!!! PAK M HIJ IS EEN VROUWENHATER!!"quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niet altijd de oplossingen panklaar als ik een misstand signaleer, sorry. Maar je zou kunnen denken aan een voorlichtingscampagne of methodes om vrouwen - waar nodig - weerbaarder te maken.
De VS en Europa zijn al vrij gynocentrisch wat betreft opvoeding. Dat lijkt dus niet in de weg te staan voor sommige mannen. Dus wat nu? (vraag ik oprecht).quote:En natuurlijk is opvoeding ook een component.
Dat moeten ze zelf weten. Ik zeg alleen wat een mogelijke oplossing zou zijn voor die vrouwen. Dit ga je niet oplossen met wat commercials. De gemakkelijkste oplossing is een jas aan doen. Voor vrouwen tegenwoordig meer dan genoeg keus en die vrouw kan best 200/300 dollar kwijt voor een beetje modieuze lange jas.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat sommige vrouwen juist trots zijn op die rondingen en dat ook gewoon willen laten zien? Er zijn er genoeg die het vervelend vinden als ze juist helemaal geen aandacht zouden krijgen. Het zijn juist de kerels zoals sommigen in dat filmpje die hier niet mee om kunnen gaan.
En als het buiten nou 30 graden is?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat moeten ze zelf weten. Ik zeg alleen wat een mogelijke oplossing zou zijn voor die vrouwen. Dit ga je niet oplossen met wat commercials. De gemakkelijkste oplossing is een jas aan doen. Voor vrouwen tegenwoordig meer dan genoeg keus en die vrouw kan best 200/300 dollar kwijt voor een beetje modieuze lange jas.
Minder strakke kleding om het geroep te minderen of ze moet de magic hebben om de mentaliteit van die mannen te veranderen, zodat ze hun smoel houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
En als het buiten nou 30 graden is?
Daarin verschillen we dan van mening, het zijn gewoon de kerels die een gedragstoornis vertonen, omdat er een hoop alleen maar kunnen denken met hun lul inplaats van met hun hersenen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:50 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Minder strakke kleding om de het geroep minderen of ze moet de magic hebben om de mentaliteit van die mannen te veranderen, zodat ze hun smoel houden.
Want er zijn geen wetten tegen geweld op straat? Deze misstanden komen aan de oppervlakte omdat het een cultureel probleem is wat niet via strafrecht aan te pakken is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:47 schreef SpecialK het volgende:
"Dus vrouwen zijn het probleem en moeten leren veranderen, he? VROUWENHATER!!! PAK M HIJ IS EEN VROUWENHATER!!"
[..]
De VS en Europa zijn al vrij gynocentrisch wat betreft opvoeding. Dat lijkt dus niet in de weg te staan voor sommige mannen. Dus wat nu? (vraag ik oprecht).
Want op een of andere manier geraken deze misstanden altijd weer aan de oppervlakte keer op keer terwijl geweld tegen mannen op straat onderbelicht en onbehandeld blijft terwijl dat probleem 80x erger is qua passieve en actieve psychologische impact.
In Brussel was het inderdaad de ene salope na de andere, nogal een verschil met how are you doing.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Die Amerikanen in New York zijn tenminste vriendelijk terwijl die moslims in Brussel meteen begonnen te dreigen en beledigen.
Nee, het was maar om aan te geven dat 100 keer in 10 uur lastiggevallen worden best veel is. De Marokkaantjes zijn een poging om aan te sluiten bij de leefwereld van Vader_Aardbei.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kom je nou ineens bij Marokkaantjes? Zijn die zoveel in New York, komen die zoveel voor in het filmpje?
Daar hoef je niet voor naar Brussel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Die Amerikanen in New York zijn tenminste vriendelijk terwijl die moslims in Brussel meteen begonnen te dreigen en beledigen.
Als ik bepaalde figuren mag geloven moet dit ook via strafrecht aangepakt worden. In Frankrijk hadden ze er al plannen voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Want er zijn geen wetten tegen geweld op straat? Deze misstanden komen aan de oppervlakte omdat het een cultureel probleem is wat niet via strafrecht aan te pakken is.
Geniaal!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:06 schreef ems. het volgende:
Het zijn Amerikanen, dus dat is vaak het gevalquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:18 schreef RipMcPants het volgende:
maar de reactie is naar mijn mening ietwat overdreven.
Dat blijkt aan de edit te liggen; http://www.slate.com/blog(...)_nyc_edited_out.htmlquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:59 schreef NickGrouwen het volgende:
"involving people of all backgrounds"
waarvan zeker 70% zwart en 20% hispanic lol
Ach ja, natuurlijk (nuancequote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:26 schreef Cue_ het volgende:
Mensen die zeggen dat ze maar een jas aan moet trekken of iets in die geest. Ze kleed zich niet uitdagend ofzo, ze lacht niet vrolijk naar iedereen, ze loopt gewoon (chagrijnig/standaard gezicht) over straat.
Als je dit dag in dag uit meemaakt lijkt me dit verdomde irritant. Al zijn veel reacties best oke en niet eng ofzo.
Maarja wat moet je als vrouw doen dan? Erop ingaan? Dan kom je er misschien helemaal niet vanaf. Of negeren en dan evt nog wat opmerkingen naar je hoofd krijgen. Tis gewoon lastig, omdat je niet altijd weet met welke insteek iemand wat zegt of wat hun volgende stap gaat zijn.
Maar ze heeft 10 uur op straat gewoon overleefd
Dat is de clou. Ik neem aan dat jij ook van mening bent dat er opgetreden moet worden tegen asociaal gedrag. Misschien niet vanuit de overheid, maar wel vanuit de samenleving. Die moet een duidelijk signaal sturen dat zulks gedrag onacceptabel is. Dat is wat hier gebeurt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is misschien wat grof, wat puberaal, wat seksistisch wellicht zelfs
Waarom dan alleen tegen vrouwen? Waarom mag je een dikke vent prima belachelijk maken, of een kale?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is de clou. Ik neem aan dat jij ook van mening bent dat er opgetreden moet worden tegen asociaal gedrag. Misschien niet vanuit de overheid, maar wel vanuit de samenleving. Die moet een duidelijk signaal sturen dat zulks gedrag onacceptabel is. Dat is wat hier gebeurt.
Daar komt nog bij dat sommige van die acties erg intimiderend zijn. Mannen hoeven er nooit bij stil te staan, maar een vrouw moet in haar achterhoofd altijd rekening houden met verkrachters en aanranders. Een vrouw die meteen 'verkrachter' denkt als iemand de tijd vraagt, is natuurlijk een schrikachtige doos, maar sommige van de dingen in het filmpje (zoals achtervolgen en kwaad worden als ze niet reageert) doen toch wel wat alarmbellen rinkelen.
True. En vrouwelijk, dus dan weet je het wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het zijn Amerikanen, dus dat is vaak het geval
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is de clou. Ik neem aan dat jij ook van mening bent dat er opgetreden moet worden tegen asociaal gedrag. Misschien niet vanuit de overheid, maar wel vanuit de samenleving. Die moet een duidelijk signaal sturen dat zulks gedrag onacceptabel is. Dat is wat hier gebeurt.
Daar komt nog bij dat sommige van die acties erg intimiderend zijn. Mannen hoeven er nooit bij stil te staan, maar een vrouw moet in haar achterhoofd altijd rekening houden met verkrachters en aanranders. Een vrouw die meteen 'verkrachter' denkt als iemand de tijd vraagt, is natuurlijk een schrikachtige doos, maar sommige van de dingen in het filmpje (zoals achtervolgen en kwaad worden als ze niet reageert) doen toch wel wat alarmbellen rinkelen.
Er zijn maar zeer weinig mensen die de behoefte hebben om een vrouw te verkrachten, er is dus geen enkele reden voor "de vrouw" om daar constant bang voor te zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
ja, omdat je altijd loopt te janken en zeuren als vrouw voornamelijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:43 schreef speknek het volgende:
Omdat een vrouw in een zwakkere positie staat, cultureel en fysiek.
Jij bent toch ook niet bang dat een of andere vent je opeens een mes tussen de ribben steekt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:43 schreef speknek het volgende:
Omdat een vrouw in een zwakkere positie staat, cultureel en fysiek.
Als een man me achterna zit ben ik bang dat ie een mes tussen m'n ribben steekt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent toch ook niet bang dat een of andere vent je opeens een mes tussen de ribben steekt?
Want tegenover iemand met een mes, zit jij ook in de zwakkere positie.
Als je 100 keer van verschillende vrouwen hoort dat je er goed uitziet (in 10 uur), dan zal jij paranoïde worden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Als een man me achterna zit ben ik bang dat ie een mes tussen m'n ribben steekt.
Als ik honderd keer per dag aangesproken wordt op straat omdat iemand wat van me wil zou ik zeker paranoide worden en een zwakkere positie krijgen.
Dat is ook onacceptabel, maar de meeste mensen zich daarvan bewust. Veel mensen (lees: mannen) zijn zich er niet van bewust hoe onacceptabel hun gedrag richting vrouwen soms kan zijn. Bij het uitschelden van dikke of kale mensen is het dus een kwestie van aso's die bewust sociale regels overtreden. Bij seksuele intimidatie zijn het mensen die a) het onbewust doen en b) geen sociale regels overtreden, omdat die regels er simpelweg niet zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom dan alleen tegen vrouwen? Waarom mag je een dikke vent prima belachelijk maken, of een kale?
Iedere keer dat iemand met z'n gedrag - geheel onbewust en absoluut niet van plan iets te doen - de suggestie geeft dat er wél iets kan gebeuren, moet zo'n vrouw voor haar lichamelijke integriteit vrezen. Dan kun je nog zo 'Beyonce-indepentent' zijn, daar heb je geen fuck aan als een groter en sterker iemand zich aan je opdringt.quote:Vrouwen zijn toch allemaal Beyonce-independent tegenwoordig? I dont need no man blablabla....
Ze hoeven daar ook niet constant bang voor te zijn. Maar ergens in hun hoofd houden ze er wel constant rekening mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Er zijn maar zeer weinig mensen die de behoefte hebben om een vrouw te verkrachten, er is dus geen enkele reden voor "de vrouw" om daar constant bang voor te zijn.
Ik moet zeggen dat op Fok! een bijzondere wereld (die van een toch best grote groep van het mannelijk geslacht) voor me open ging. Vele malen was ik met stomheid geslagen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:01 schreef WRH het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind: het feit dat dit gebeurt, het feit dat dit blijkbaar bij mannen niet bekend is dat dit gebeurt, of het feit dat er blijkbaar heel erg veel mannen zijn die dit volkomen normaal vinden en niet begrijpen dat het op zijn minst erg vervelend en storend is.
Opmerkingen als 'ja maar ze draagt dan ook strakke kleding' of 'ja maar er worden op zich geen schokkende dingen of beledigende dingen gezegd' getuigt van het niet begrijpen hoe dit voelt voor een vrouw, dag in, dag uit, achter elkaar door.
Ik heb zelf ook wel eens een nauwelijks in te houden gevoel gehad van iemand bij de zoveelste fluiten, opmerking nastaren eens flink tegen te keer te gaan, maar dat doe je tegenwoordig ook niet, omdat je nauwelijks weet hoe dáár dan weer op gereageerd wordt. Vrouwen slaan was vroeger iets dat je niet deed, tegenwoordig gebeurt het wel gewoon.
Dus ja, ook een simpel 'goeiemorgen' kan al vervelend en zelfs bedreigend voelen, je weet als vrouw toch niet wat er mee bedoeld wordt, wat voor type het is en hoe het zou kunnen escaleren?
en dan nog, je ziet toch in het filmpje dat het niet een gewoon 'goeiemorgen' is, kom op, de manier waarbij er gekeken wordt, hoe simpel ben je als je dan niet wilt snappen wat de onderliggende toon is.
het gaat erom dat met name mannen maar denken dat een vrouw het leuk vind om 80x per dag door volkomen onbekende kerels nageroepen te worden. nee, dat vinden maar heel weinig vrouwen leuk, gedraag je. we leven niet meer in de oertijd.
Waarom? zoals ik al zei: ik als man hou er ook niet rekening mee dat ik opeens een mes tussen mijn ribben krijg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hoeven daar ook niet constant bang voor te zijn. Maar ergens in hun hoofd houden ze er wel constant rekening mee.
Niet zo generaliseren. Misschien dat vrouwen die eens verkracht zijn daar veel mee bezig zijn, maar dat geldt lang niet voor iedereen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hoeven daar ook niet constant bang voor te zijn. Maar ergens in hun hoofd houden ze er wel constant rekening mee.
Zodra iemand jou op straat achtervolgt of agressief bejegent, zul jij ook vast rekening houden met geweld tegen je persoontje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? zoals ik al zei: ik als man hou er ook niet rekening mee dat ik opeens een mes tussen mijn ribben krijg.
En dat terwijl dat helemaal niet onrealistisch is op bepaalde plekken.
Als iemand jou achtervolgt, houd jij er dan geen rekening mee dat hij wel eens snode plannen kan hebben?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren. Misschien dat vrouwen die eens verkracht zijn daar veel mee bezig zijn, maar dat geldt lang niet voor iedereen natuurlijk.
Manie is inderdaad een vorm van labiliteit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je 100 keer van verschillende vrouwen hoort dat je er goed uitziet (in 10 uur), dan zal jij paranoïde worden?
Labiel much.
Oh, gaat het over achtervolgen? Ja, dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als iemand jou achtervolgt, houd jij er dan geen rekening mee dat hij wel eens snode plannen kan hebben?
Jaja, maar jij doet alsof de gemiddelde vrouw daar vaak last van heeft, ik moet daar nog een betrouwbare bron van zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zodra iemand jou op straat achtervolgt of agressief bejegent, zul jij ook vast rekening houden met geweld tegen je persoontje.
Nee, ik zeg toch ook niet dat al dat andere niet irritant is. Ben van mening dat je gewoon je andere uberhaupt niet met dergelijke opmerkingen moet lastig vallen. Dus ook een vrouw niet, een jood niet, een kale of een dikkerd. Simple as that.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk (nuance) is het vast irritant, maar so what? Leven in een grote stad levert nou eenmaal irritaties op, dat krijg je met zoveel mensen op 1 kluit.
Als je er rondloopt wordt je ook steeds lastig gevallen door verkopers en zwervers etc. Wat doe je eraan verder?
En nogmaals, is het nou zoveel erger dan een kale vent die overal HEY KALE!! te horen krijgt? Of een dikke vent die overal met de nek wordt aangekeken? Of een Jood die de hele tijd anti-semitische kreten naar zijn kop geslingerd krijgt?
Het is misschien wat grof, wat puberaal, wat seksistisch wellicht zelfs, maar het is iig een teken dat je er goed uitziet, er zijn echt ergere dingen.
En nogmaals, dan zet je een koptelefoon, of oordopjes en negeer je alles als het echt zo enorm verschrikkelijk is. Ik ken vrouwen die het eerst ook irritant noemden, tot ze ouder werden en het niet meer gebeurde, toen voelden ze zich opeens ook kut.
Dat wel ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Manie is inderdaad een vorm van labiliteit.
Als het systematisch is, dan verandert het je kijk op de wereld. Dat satirische filmpje van funny or die geeft goed weer hoe overladen met complimentjes ook hinderlijk kan zijn.
Dit gaat erover dat vrouwen, als ze lastiggevallen worden, eerder bang zullen zijn voor verkrachting dan mannen. Vrijwel geen enkele man zal in zo'n situatie denken dat hij mogelijk verkracht wordt. Veel vrouwen zullen dat wel denken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh, gaat het over achtervolgen? Ja, dat is een ander verhaal.
In de situatie dat je in het openbaar, midden op straat, nageroepen wordt? Kan me niet echt voorstellen, maar heb er geen onderzoek naar gedaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit gaat erover dat vrouwen, als ze lastiggevallen worden, eerder bang zullen zijn voor verkrachting dan mannen. Vrijwel geen enkele man zal in zo'n situatie denken dat hij mogelijk verkracht wordt. Veel vrouwen zullen dat wel denken.
De meerderheid van de mannen heeft die behoefte niet hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:59 schreef SteveBudin het volgende:
Die vrouw straalt alleen maar negativiteit uit, kleding is ook niet bijzonder.
Ik voel ook nooit de behoefte om vrouwen op straat aan te spreken of na te roepen. Ga nu wel aan mijn mannelijkheid twijfelen.
Boven citeer ik een artikel van de Washington Post waarin gesproken wordt over 1/3 tot 2/3 van alle vrouwen. De kans is dus groot dat ook jouw moeder, vrouw en/of dochter het ondergaan heeft. Vraag ze anders eens hoe ze dat vonden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar jij doet alsof de gemiddelde vrouw daar vaak last van heeft, ik moet daar nog een betrouwbare bron van zien.
En dan bedoel ik niet knip en plakwerk filmpjes zoals in de OP.
Mijn moeder heeft er wel eens over gesproken en ze deed het af als "hinderlijk", maar niet meer dan dat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Boven citeer ik een artikel van de Washington Post waarin gesproken wordt over 1/3 tot 2/3 van alle vrouwen. De kans is dus groot dat ook jouw moeder, vrouw en/of dochter het ondergaan heeft. Vraag ze anders eens hoe ze dat vonden.
Jij vindt hinderlijk gedrag niet iets waar mensen mee moeten stoppen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft er wel eens over gesproken en ze deed het af als "hinderlijk", maar niet meer dan dat.
Ik vind het hinderlijker als de cassiere geen 'goeiedag' terug zegt, of als mensen voordringen in de metro. Maar dat zijn dingen waar je niet zoveel aan doet, en dat geldt denk ik ook voor het naroepen op straat. Enige wat je kunt doen is er wat van zeggen tegen de persoon. Zo'n filmpje als in de OP vind ik echt gedoe om niks.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt hinderlijk gedrag niet iets waar mensen mee moeten stoppen?
De wereld is nu eenmaal niet perfect.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
WTFquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:47 schreef SpecialK het volgende:
Want op een of andere manier geraken deze misstanden altijd weer aan de oppervlakte keer op keer terwijl geweld tegen mannen op straat onderbelicht en onbehandeld blijft terwijl dat probleem 80x erger is qua passieve en actieve psychologische impact.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:07 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik vind het hinderlijker als de cassiere geen 'goeiedag' terug zegt, of als mensen voordringen in de metro. Maar dat zijn dingen waar je niet zoveel aan doet, en dat geldt denk ik ook voor het naroepen op straat. Enige wat je kunt doen is er wat van zeggen tegen de persoon. Zo'n filmpje als in de OP vind ik echt gedoe om niks.
Dat in Brussel ging tenminste nog ergens over, en liet tenminste echt beledigende opmerkingen zien die ook van dagelijkse orde zijn daar. Maar het is niet alsof daar nu iets veranderd is, gisteren nog een gast die riep dat ik aan zijn pik kon zuigen, tja.
Dat viel mij ook al op. Echt zo'n verzuurd droevig feministisch ''kijk mij eens slachtoffer zijn'' smoelwerk. Mijn pik zou niet eens overeind komen bij zo'n mormel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:59 schreef SteveBudin het volgende:
Die vrouw straalt alleen maar negativiteit uit, kleding is ook niet bijzonder.
Nee heb je, ja kan je krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:07 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik vind het hinderlijker als de cassiere geen 'goeiedag' terug zegt, of als mensen voordringen in de metro. Maar dat zijn dingen waar je niet zoveel aan doet, en dat geldt denk ik ook voor het naroepen op straat. Enige wat je kunt doen is er wat van zeggen tegen de persoon. Zo'n filmpje als in de OP vind ik echt gedoe om niks.
Dat in Brussel ging tenminste nog ergens over, en liet tenminste echt beledigende opmerkingen zien die ook van dagelijkse orde zijn daar. Maar het is niet alsof daar nu iets veranderd is, gisteren nog een gast die riep dat ik aan zijn pik kon zuigen, tja.
ja. vooral vrouwen die midden op straat stil gaan staan, of 1 stap uit de bus doen en eens uitgebreid gaan kijken waar ze zijn, of die in een deuropening een prima plek vinden om het weekend te bespreken. Of die 10 min op een bus wachten en pas als ze binnen zijn in dat zwarte gat dat handtas heet hun OV chipkaart gaan zoeken. Of wachten tot de cassiere alles heeft gescanned en dan pas gaan afrekenen en daarna pas inpakken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat zegt echt niemandquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:11 schreef HeatWave het volgende:
Alsof mannen als enige irritant zijn zeg.
Dus moeten we maar stoppen met te proberen die te verbeteren?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wereld is nu eenmaal niet perfect.
Dat zegt ook niemand.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja. vooral vrouwen die midden op straat stil gaan staan, of 1 stap uit de bus doen en eens uitgebreid gaan kijken waar ze zijn, of die in een deuropening een prima plek vinden om het weekend te bespreken. Of die 10 min op een bus wachten en pas als ze binnen zijn in dat zwarte gat dat handtas heet hun OV chipkaart gaan zoeken. Of wachten tot de cassiere alles heeft gescanned en dan pas gaan afrekenen en daarna pas inpakken.
Alsof mannen als enige irritant zijn zeg.
Nee, maar ik stoor me dus aan dit soort berichten. Boehoe, we zijn zo zielig!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt echt niemand![]()
Doordat er 1 ergernis besproken wordt, moeten gelijk ook alle andere ergernissen besproken worden?
Laten we eerst de echte problemen proberen op te lossen , voordat we ons met dit soort non-issues gaan bezig houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus moeten we maar stoppen met te proberen die te verbeteren?
Zoals wat? En waarom zouden we dat niet allemaal kunnen doen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we eerst de echte problemen proberen op te lossen , voordat we ons met dit soort non-issues gaan bezig houden.
Hoe verwacht je dit op te lossen dan ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zoals wat? En waarom zouden we dat niet allemaal kunnen doen?
Er worden elke dag een zooi mensen doodgeschoten in NY, maar "hey lekker ding!" is prio 1 hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1: Verkrachting, moord, hoge aantal zelfmoordcijfers enz.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En na de beoordeling: "Die smeerlap zat de hele tijd naar mijn tieten te kijken"quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar ik stoor me dus aan dit soort berichten. Boehoe, we zijn zo zielig!
"even mijn tieten er goed uit laten komen straks bij mijn beoordeling hoor"
Hypocriet ook voornamelijk.
Oplossen zal niet lukken, maar je kunt het flink verminderen door mensen ervan bewust te maken dat zulk gedrag hinderlijk en onacceptabel is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe verwacht je dit op te lossen dan ?
Het gedrag in het filmpje bedoel je toch ? Zo erg is het niet toch ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oplossen zal niet lukken, maar je kunt het flink verminderen door mensen ervan bewust te maken dat zulk gedrag hinderlijk en onacceptabel is.
In Afrika gaan kinderen dood van de hongerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er worden elke dag een zooi mensen doodgeschoten in NY, maar "hey lekker ding!" is prio 1 hoor.
Want het is onmogelijk voor de politie om moord tegen te gaan, als tegelijk een private organisatie een campagne opzet om mensen bewust te maken van seksuele intimidatie ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er worden elke dag een zooi mensen doodgeschoten in NY, maar "hey lekker ding!" is prio 1 hoor.
En dat moet een ander doen voor de vrouwen? Typisch weer, feminisme, tot het een beetje lastig wordtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oplossen zal niet lukken, maar je kunt het flink verminderen door mensen ervan bewust te maken dat zulk gedrag hinderlijk en onacceptabel is.
Die kunnen niet aangepakt worden als iemand tegelijk probeert hinderlijk flirtgedrag tegen te gaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Verkrachting, moord, hoge aantal zelfmoordcijfers enz.
Door mensen ervan bewust te maken dat zulke opmerkingen hinderlijk, vervelend en soms zelfs ronduit intimiderend zijn.quote:2: Hoe wil je het maken van opmerkingen tegengaan?
Kennelijk zijn er een boel vrouwen die er wel degelijk last van hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het gedrag in het filmpje bedoel je toch ? Zo erg is het niet toch ?
Er scheldt niemand, en ze doen het zelf. Of wil je soms dat vrouwen ermee stoppen dat anderen opmerkingen maken? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat moet een ander doen voor de vrouwen? Typisch weer, feminisme, tot het een beetje lastig wordt.
Doe het lekker zelf als je er zo'n last van hebt, en gebruik je brein, begin niet meteen met schelden.
Dan moeten een boel vrouwen er iets van zeggen, op normale toon, en niet gaan janken op internet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er een boel vrouwen die er wel degelijk last van hebben.
Het is natuurlijk wel vreemd dat lekkere mensen (en dan vooral vrouwen) meer goedemorgens in ontvangst mogen nemen dan andere mensen. Ik heb met mijn lelijke rotkop + Y chromosoom in totaal 10 goede morgens in mijn leven mogen ontvangen op straat...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:20 schreef Happel het volgende:
Dus ik mag uit beleefdheid geen hoi of goedemorgen meer zeggen?
Oké. Dan mag jij ook niet meer op internet janken over lastige Marokkaantjes, totdat je ze zelf eerst hebt aangesproken. Op normale toon, uiteraard.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moeten een boel vrouwen er iets van zeggen, op normale toon, en niet gaan janken op internet.
Ja, want lastige marokkaantjes geven de hele dag complimenten, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké. Dan mag jij ook niet meer op internet janken over lastige Marokkaantjes, totdat je ze zelf eerst hebt aangesproken. Op normale toon, uiteraard.
Denk jij niet dat die gasten stiekem donders goed weten dat het hinderlijk kan zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die kunnen niet aangepakt worden als iemand tegelijk probeert hinderlijk flirtgedrag tegen te gaan?
[..]
Door mensen ervan bewust te maken dat zulke opmerkingen hinderlijk, vervelend en soms zelfs ronduit intimiderend zijn.
Bij jou niet ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want lastige marokkaantjes geven de hele dag complimenten, daar heb je gelijk in.
Ja, echt de hele dag door, hey je ziet er goed uit (no homo) en, mooie schoenen zeg!quote:
Hmm ik ken ze niet maar ik denk echt niet dat je hier wat aan kan doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er een boel vrouwen die er wel degelijk last van hebben.
Hinderlijk gedrag is hinderlijk gedrag.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, want lastige marokkaantjes geven de hele dag complimenten, daar heb je gelijk in.
Ik denk dat die gasten dat over het algemeen niet doorhebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk jij niet dat die gasten stiekem donders goed weten dat het hinderlijk kan zijn?
Ja, maar "hey kankerhoer!" is echt echt ECHT hinderlijker dan, hey lekker ding..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hinderlijk gedrag is hinderlijk gedrag.
En dat kun jij zo, als man, vanaf je zolderkamertje bepalen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar "hey kankerhoer!" is echt echt ECHT hinderlijker dan, hey lekker ding..
Ah, de zolderkamerkanjer. Als je het echt niet meer weet gooi je het daar maar op. kansloos.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dat kun jij zo, als man, vanaf je zolderkamertje bepalen.
Nou kankerhoer is wel wat irritanter ja...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meen je dat nu? heel vaak worden dat soort opmerking ook geplaatst in de context dat ze met wat vrienden aan het dollen zijn..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat die gasten dat over het algemeen niet doorhebben.
Nee. Het is niet in scene gezet. Er is (uiteraard) alleen in geknipt en de kritiek is dat vooral de opmerkingen van blanke mannen er uit zijn geknipt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:50 schreef Njosnavelin het volgende:
Oh blijkbaar is dat filmpje uit de OP in scene gezet? Zou wel veel verklaren.
Of gewoon 'goeiemiddag! lach eens!'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar "hey kankerhoer!" is echt echt ECHT hinderlijker dan, hey lekker ding..
Het was natuurlijk wel op een flirt achtige manier bedoeld allemaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Of gewoon 'goeiemiddag! lach eens!'echt, schandalig dat mensen dat zeggen.
en ondertussen zet de dame in kwestie vast heel instagram vol met selfies vol #hashtags voor aandacht van diezelfde mannen.
Bijna net zo kansloos als zeggen dat vrouwen zich hinderlijk gedrag maar moeten laten welgevallen omdat jij het niet echt hinderlijk vindt en ze überhaupt blij moeten zijn en ze het zelf uitlokken en er ergere dingen in de wereld zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, de zolderkamerkanjer. Als je het echt niet meer weet gooi je het daar maar op. kansloos.
Deze uitspraak zegt nogal wat over jouw wereldbeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:31 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Deze uitspraak zegt nogal wat over jouw wereldbeeld.
Ja, en? De hypothetische instagramfoto's lokken dat vervolgens ook uit, bevestiging van er goed uitzien. Het gros van de mensen wíl dat stiekem wel. Maar als je het dan krijgt (en dan niet van het type 'hey geile slet, neuken?' maar een flirterige 'hello! how are you doing!) is het weer niet goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was natuurlijk wel op een flirt achtige manier bedoeld allemaal.
En, neuk je nou nog een beetje met je white knight gedrag?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bijna net zo kansloos als zeggen dat vrouwen zich hinderlijk gedrag maar moeten laten welgevallen omdat jij het niet echt hinderlijk vindt en ze überhaupt blij moeten zijn en ze het zelf uitlokken en er ergere dingen in de wereld zijn.
Als je nog even zegt dat het de schuld is van de feminazi's, dan heb ik MRA-bingo.
Valt wel mee. Waarschijnlijk wel meer dan jij met je fedora.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En, neuk je nou nog een beetje met je white knight gedrag?
Heel goed dat het je niet interesseert, maar je hebt toch wel de empathie om te begrijpen dat andere vrouwen het wel irritant vinden?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, en? De hypothetische instagramfoto's lokken dat vervolgens ook uit, bevestiging van er goed uitzien. Het gros van de mensen wíl dat stiekem wel. Maar als je het dan krijgt (en dan niet van het type 'hey geile slet, neuken?' maar een flirterige 'hello! how are you doing!) is het weer niet goed.
Maar misschien ben ik gewoon te vrolijk en /care-ing dat ik dat gewoon allemaal wel leuk en prima vind en de mensen in kwestie óók een fijne dag toewens.
Uhuh, meteen weer even iets verzinnen, na zolderkamer, om nog meer gelijk te hebben dan je in je vernevelde brein al hebtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Valt wel mee. Waarschijnlijk wel meer dan jij met je fedora.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, meteen weer even iets verzinnen, na zolderkamer, om nog meer gelijk te hebben dan je in je vernevelde brein al hebt.
Goede poging bro, maar nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, meteen weer even iets verzinnen, na zolderkamer, om nog meer gelijk te hebben dan je in je vernevelde brein al hebt.
Het toont aan dat je iets basaal als gradaties in hinderlijk gedrag niet kunt onderscheiden.quote:
Dat kan ik best, maar niet voor een ander.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Het toont aan dat je iets basaal als gradaties in hinderlijk gedrag niet kunt onderscheiden.
En terecht dat ze je naroepen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
De grote aantallen mensen (van oude mannetjes tot jongere heren) die ik hier elke keer tijdens m'n hardlooprondje tegenkom die 'Eyup Love! Y'alright?' tegen me zeggen met een grote lach moet ik dan voortaan maar negeren denk ik, want dat KAN TOCH NIET
Dat is gewoon normaal. Meer mensen zouden dat normaal moeten vinden...
Wat nou poging? JIj verzint constant zogenaamd negatieve dingen over mij die echt totaal nergens op slaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede poging bro, maar nee.
Je hebt trouwens nog steeds geen goede reden gegeven waarom we hinderlijk gedrag maar moeten accepteren.
Pssst, dat zeggen ze tegen iedereen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En terecht dat ze je naroepen.
Aldus de man die een stuip trekt als vrouwen zeggen dat ze het hinderlijk vinden om achtervolgd en nageroepen te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat nou poging? JIj verzint constant zogenaamd negatieve dingen over mij die echt totaal nergens op slaan?.
Jawel hoor, mensen moeten eens nokken met janken om alles en iedereen, dat is het enige wat er moet veranderen, stelletje hypersensitive watjes zijn het.
Stuip, zolderkamer, fedora. Komt er nog iets ongelogen of verzonnen uit je ramplank of was dit het eindelijk?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aldus de man die een stuip trekt als vrouwen zeggen dat ze het hinderlijk vinden om achtervolgd en nageroepen te worden.
Waarom projecteer je dat gebrek aan empathisch vermogen dan wel op anderen? Dat is nogal paradoxaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat kan ik best, maar niet voor een ander.
Zij kunnen zich niet voorstellen dat een ander iets hinderlijk vindt, dus het is volgens hen niet hinderlijk. Als je je niet voor kunt stellen dat anderen een andere belevingswereld hebben, heb je het empathisch vermogen van een goudvis.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:41 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Waarom projecteer je dat gebrek aan empathisch vermogen dan wel op anderen? Dat is nogal paradoxaal.
Dat van die stuip is ongelogen en niet verzonnen. Je zit nou al een hele tijd te fulmineren over vrouwen die het gore lef hebben te zeggen dat iets hinderlijk is, terwijl jij vindt van niet. Dat klinkt behoorlijk hypersensitief.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Stuip, zolderkamer, fedora. Komt er nog iets ongelogen of verzonnen uit je ramplank of was dit het eindelijk?
Ik heb niet gezegd dat het niet hinderlijk is Pinokkio, ik heb alleen gezegd dat je niet zo moet janken omdat het hele leven vol zit met ergernissen. Zie de reactie van moblo een VROUW, die snapt het tenminste.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat van die stuip is ongelogen en niet verzonnen. Je zit nou al een hele tijd te fulmineren over vrouwen die het gore lef hebben te zeggen dat iets hinderlijk is, terwijl jij vindt van niet. Dat klinkt behoorlijk hypersensitief.
Dat begrijp je dan ook verkeerd. Mensen kunnen het zich wel voorstellen maar vinden het aanstellerij.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zij kunnen zich niet voorstellen dat een ander iets hinderlijk vindt, dus het is volgens hen niet hinderlijk. Als je je niet voor kunt stellen dat anderen een andere belevingswereld hebben, heb je het empathisch vermogen van een goudvis.
Dat is fantastisch. Maar dat je objectief niet het onderscheid kunt maken in positieve en negatieve benaderingen heeft daar niks mee te maken.quote:Ik erken dat ik mij nooit voldoende zal kunnen inleven, maar heb tenminste het begrip dat andere dingen anders zien dan ik.
De ene vrouw is de andere niet. De ene vrouw krijgt weinig of niet van zulke opmerkingen en is dus erg blij ze eens te krijgen, de ander kan niet over straat zonder lastig gevallen te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het niet hinderlijk is Pinokkio, ik heb alleen gezegd dat je niet zo moet janken omdat het hele leven vol zit met ergernissen. Zie de reactie van moblo een VROUW, die snapt het tenminste.
Ben jij nu tegen jezelf aan het praten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:55 schreef Rockefellow het volgende:
Dat is fantastisch. Maar dat je objectief niet het onderscheid kunt maken in positieve en negatieve benaderingen heeft daar niks mee te maken.
Hoe ervaar jij dit op straat ?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De ene vrouw is de andere niet. De ene vrouw krijgt weinig of niet van zulke opmerkingen en is dus erg blij ze eens te krijgen, de ander kan niet over straat zonder lastig gevallen te worden.
Dat moblo blij is eens gegroet te worden heeft dus geen enkele betekenis.
Als je absoluut altijd ergens iets achter wil zoeken is het nooit goed ongeacht wat er gezegd wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij nu tegen jezelf aan het praten?
Een 'Hee hallo!' is altijd positief?
Hahaha ja dat wist ik al hoor ik maakte maar een grapje, deze vrouwen wanneer ze hun videos maken lopen altijd in de buurten met de etnische minderheden enzoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat blijkt aan de edit te liggen; http://www.slate.com/blog(...)_nyc_edited_out.html
Moet ik je nu echt uitleggen dat het minder hinderlijk is dan 'hey kankerhoer!'?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ben jij nu tegen jezelf aan het praten?
Een 'Hee hallo!' is altijd positief?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het juist erg hinderlijk als mensen NIET de moeite nemen om je gedag te zeggen op straat als je op de een of andere manier oogcontact maakt. OK, in een drukke stad ga je niet iedereen de hele tijd maar goedemiddag zeggen, dan blijf je bezig, maar af en toe als je toch oogcontact maakt, of iemand zegt het tegen jou, dan zeg je toch hallo terug? Echt, geen énkel voorbeeld uit dit filmpje zou ik als vervelend beschouwen. Vind het eerder een wonder dat ze haar alsnog aanspreken omdat ze zo chagerijnig als de neten kijkt
Ervóór helpt niet ....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef breaky het volgende:
Dan nog...je wilt gewoon rustig over straat kunnen gaan. Kijken mag en daar moet het dan ook bij blijven. En vooral gasten in dat filmpje die maar aanblijven dringen of naast haar blijven lopen...je zou ze toch gelijk een klap voor hun harses willen geven!
Ik woon niet in de Randstad of grote stad en heb er zeker niet op dagelijkse basis last van. Een paar keer per week echter wel. Zowel op straat als bv toen op mijn werk (soms zelfs zo overdreven dat het hilarische werd).quote:
Maar das anders he, internet aandacht is echt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Of gewoon 'goeiemiddag! lach eens!'echt, schandalig dat mensen dat zeggen.
en ondertussen zet de dame in kwestie vast heel instagram vol met selfies vol #hashtags voor aandacht van diezelfde mannen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
1st world problems![]()
[ entering crazy femenizi mode ]
Have a nice day kan als iets onschuldig gezien worden maar mensen (lees mannen) weten niet welke schadelijke effecten dit kan hebben op de psyche van de vrouw . Je zegt hiermee hoe de ander zich moet gedragen en juist dit kan kwaad bloed opropeoen . Want niet zo heel lang geleden was de vrouw de slaaf van de man .Wanneer je dan ziet dat er WEER een pogging word gedaan om de vrouw te onderdrukken ( hoe ''onschuldig dan ook '') KAN dit kan traumatische gevoelens bij vrouwen triggeren
Als we have a nice day accepteren dan accepteren we Patriarchy and mesageny
Als we patriarchy accepteren dan accepteren we ook groping
Als we groping acceteren dan accepteren we ook beating
ALs we beating accepteren accepteern we ook Rape
EN als we rape accepteren dan zijn we stiekem allemaal NAZIS!!!4!!
So are you a Nazi?
[leaving feminism mode]
Nu even een serieuze vraag; Groeten die mannen iedereen die langs loopt of alleen vrouwen die zij als bijzonder aantrekkelijk ervaren?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
1st world problems![]()
[ entering crazy femenizi mode ]
Have a nice day kan als iets onschuldig gezien worden maar mensen (lees mannen) weten niet welke schadelijke effecten dit kan hebben op de psyche van de vrouw . Je zegt hiermee hoe de ander zich moet gedragen en juist dit kan kwaad bloed opropeoen . Want niet zo heel lang geleden was de vrouw de slaaf van de man .Wanneer je dan ziet dat er WEER een pogging word gedaan om de vrouw te onderdrukken ( hoe ''onschuldig dan ook '') KAN dit kan traumatische gevoelens bij vrouwen triggeren
Als we have a nice day accepteren dan accepteren we Patriarchy and mesageny
Als we patriarchy accepteren dan accepteren we ook groping
Als we groping acceteren dan accepteren we ook beating
ALs we beating accepteren accepteern we ook Rape
EN als we rape accepteren dan zijn we stiekem allemaal NAZIS!!!4!!
So are you a Nazi?
[leaving feminism mode]
Idioot.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
lol zoiets jaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
![]()
"Goeiemiddag!"
-DAT BEPAAL IK ZELF WEL JA!![]()
![]()
VROUWENHATER!
Wat dacht je van alles wat, afhankelijk van wat je zelf wilt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De vraag is nu: moeten de reacties aangepast worden, of moet de kleding aangepast worden. Als jij vindt dat de kleding aangepast moet worden, ben je niets beter dan de boerkabrigade.
Heb geen mindreading skills maar ik ga voor de tweede optiequote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu even een serieuze vraag; Groeten die mannen iedereen die langs loopt of alleen vrouwen die zij als bijzonder aantrekkelijk ervaren?
Dat je accepteert dat iets zo is, mag je er toch nog wel eens over klagen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:
- En je kan ook accepteren dat als je er zo uit ziet, je opmerkingen krijgt.
Is ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je accepteert dat iets zo is, mag je er toch nog wel eens over klagen?
(en ja de reactie/conclusie van het filmpje is overdreven)
Er is een verschil tussen klagen en je wil forceren op de rest van de bevolkingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je accepteert dat iets zo is, mag je er toch nog wel eens over klagen?
(en ja de reactie/conclusie van het filmpje is overdreven)
quote:
quote:Shoshana Roberts, the actor in the 10-minute New York street harassment video released this week, defends the project. Roberts says the video didn't show all the incidents of harassment or document more serious cases of harassment, such as groping or sexual assault. She says harassment causes 'unnecessary stress' and that people need to be told to stop doing it
Prima, helemaal mee eens.quote:
Ongelooflijk dit zeg. Nu moeten vrouwen zelfs blij zijn dat ze lastig worden gevallen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:29 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb geen mindreading skills maar ik ga voor de tweede optie
Bovendien iemand met zon chagrijnige kut kop mag blij zijn dat ondanks dat alles mannen zijn die haar willen leren kennen
Weet je wat echt debiel is ? Dit kwalificeren als ''ongewenst gedrag''quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ongelooflijk dit zeg. Nu moeten vrouwen zelfs blij zijn dat ze lastig worden gevallen?
Dit afdoen met 'het is gewoon beleefd groeten' is natuurlijk compleet debiel.
Boerka invoeren? Ik zie niets opvallend uitdagends aan haar kleren. Helemaal niets. Als jij dit al 'uitlokking' noemt dan kan het haast niet anders dan dat je voor het invoeren van de boerka bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Weet je wat echt debiel is ? Dit kwalificeren als ''ongewenst gedrag''
Ze doet bewust make up op, draagt kleding waar haar rondingen goed te zien zijn . Om vervolgens te gaan huilen als iemand er iets van zegt
Ha. Ik wist het.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:56 schreef Disorder het volgende:
https://www.facebook.com/(...)80183&type=1&theater
Hypocriet mormelquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:56 schreef Disorder het volgende:
https://www.facebook.com/(...)80183&type=1&theater
STOP OPPRESSING ME!!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.facebook.com/(...)1067.&type=3&theater
En daar liked ze de comments over haar uiterlijk ook gewoon
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:00 schreef Disorder het volgende:
https://www.facebook.com/(...)055FD&size=720%2C960
Make up kan echt een verschil maken zegquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
WAAROM KIJK JE NAAR MIJN TIETEN!!!!!????.
Er zijn er genoeg die je het bloed onder de nagels vandaan halen inderdaad, maar die zie ik niet in dit specifieke filmpje terugquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:02 schreef Disorder het volgende:
Ik wil hiermee niet goedpraten dat sommige mannen wel érg vervelend of creepy kunnen zijn, maar het lijkt me tegelijk een type die het ook aantrekt.
Ach nee, er zijn natuurlijk ook wel mannen die te ver gaan, maar dat viel allemaal wel mee in dat flimpje ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:02 schreef Disorder het volgende:
Ik wil hiermee niet goedpraten dat sommige mannen wel érg vervelend of creepy kunnen zijn, maar het lijkt me tegelijk een type die het ook aantrekt.
Ze weet donders goed wanneer je een legging aantrekt je extra aandacht krijgt , Maar goed had ze dit niet gedaan dan zou ze ook niet zoveel aandacht krijgen . Dit komt der goed uit want nu kan e huilen over al dat ongewenste gedrag.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Boerka invoeren? Ik zie niets opvallend uitdagends aan haar kleren. Helemaal niets. Als jij dit al 'uitlokking' noemt dan kan het haast niet anders dan dat je voor het invoeren van de boerka bent.
Lekkere instelling hoor. 'Houd je bek want anderen hebben het ook zwaar'. Als we altijd zo hadden gedacht, hadden we nog in het stenen tijdperk geleefd. 'Hoezo wil jij het wiel uitvinden? Anderen moeten soms ook zware lasten torsen, houd gewoon je bek, jij jankerd!'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het niet hinderlijk is Pinokkio, ik heb alleen gezegd dat je niet zo moet janken omdat het hele leven vol zit met ergernissen. Zie de reactie van moblo een VROUW, die snapt het tenminste.
Je argumenten worden echt met de minuut sterker.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lekkere instelling hoor. 'Houd je bek want anderen hebben het ook zwaar'. Als we altijd zo hadden gedacht, hadden we nog in het stenen tijdperk geleefd. 'Hoezo wil jij het wiel uitvinden? Anderen moeten soms ook zware lasten torsen, houd gewoon je bek, jij jankerd!'
Maar een heleboel vrouwen doen dat dan ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moeten een boel vrouwen er iets van zeggen, op normale toon, en niet gaan janken op internet.
Ze vinden het aanstellerij omdat ze zich niet in kunnen leven in die vrouwen. Als zijzelf dagelijks tientallen keren met hinderlijke opmerkingen te maken zouden krijgen, zouden ze ook klagen. Maar vrouwen moeten niet janken, want...?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:55 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Dat begrijp je dan ook verkeerd. Mensen kunnen het zich wel voorstellen maar vinden het aanstellerij.
Ten eerste zijn niet al die benaderingen van vrouwen positief. Kwaad worden omdat een vrouw niet ingaat op je avances is niet echt positief. Daarnaast kunnen ook positief bedoelde opmerkingen of acties negatief uitpakken. Bijvoorbeeld doordat ze hinderlijk of intimiderend zijn.quote:[..]
Dat is fantastisch. Maar dat je objectief niet het onderscheid kunt maken in positieve en negatieve benaderingen heeft daar niks mee te maken.
Deze reacties druipt echt van de vagijn haat...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Ik had al genuanceerd hoor, dat echt niet alles kan nee.
Maar dan moet je de hand in eigen boezem steken en ook geen voordeel halen uit je "lekkerheid" of het nou in de club is voor een drankje, een promotie, een gunst van een monteur, onder een boete uitkomen, je rijexamen halen of likes op Facebook zoals die foto hierboven oid. Want dan kan het opeens allemaal wel?
En kom niet aan dat dat niet gebeurt, dan ben je echt meteen niet serieus meer te nemen.
Ter verdediging moet ik dan wel zeggen dat als het gewoon om gedag zeggen e.d. gaat ik het er roerend mee eens ben dat dat niet hinderlijk is. Als iemand dat als hinderlijk ervaart dan denk ik dat het vooral tijd is om naar jezelf te kijken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zij kunnen zich niet voorstellen dat een ander iets hinderlijk vindt, dus het is volgens hen niet hinderlijk. Als je je niet voor kunt stellen dat anderen een andere belevingswereld hebben, heb je het empathisch vermogen van een goudvis.
Ik erken dat ik mij nooit voldoende zal kunnen inleven, maar heb tenminste het begrip dat andere dingen anders zien dan ik.
Ja, idd, en dit topic stinkt gelukkig niet naar mannenhaat, dat scheelt weer. maar dat is prima, want mannen moeten dood en zijn overal de oorzaak vanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Deze reacties druipt echt van de vagijn haat...
Echt.. wat laat jij je kennen.
Stel je voor dat jij dagelijks door straattuig wordt nageroepen. Je klaagt daarover en iemand zegt dan: "Als je zo autistisch bent dat je niet tegen een opmerking kunt: blijf lekker thuis zitten met de gordijnen dicht. Het is nog steeds geen verkrachting, aanranding of wat dan ook. Je moet gewoon accepteren dat als je er zo uitziet, je opmerkingen krijgt."quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat dacht je van alles wat, afhankelijk van wat je zelf wilt.
- Als je zo autistisch bent dat je niet meer tegen een opmerking kan: blijf lekker thuis zitten met de gordijnen dicht.
- Die mannen zijn erg overdreven bezig, maar het is nog steeds geen verkrachting, aanranding of wat dan ook. En het zijn ook geen rare opmerkingen zoals 'hoer' of 'slet'. Je kan dus hooguit in en campagne vragen of het wat minder mag (maar die campagne krijgt van mij geen cent, want het is schijnbaar nooit goed).
- En je kan ook accepteren dat als je er zo uit ziet, je opmerkingen krijgt.
Opnieuw: jij wilt dus dat vrouwen stoppen met anderen te doen roepen? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je argumenten worden echt met de minuut sterker.
In jouw vergelijking zou het zijn "ik eis dat iemand het wiel voor me uitvindt, want ik heb geen zin in zware lasten tillen, maar ben te belazerd om er zelfs iets aan te doen"
Hoi, zou je niet zulke vervelende dingen tegen me willen zeggen, ik vind het nogal storend.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Opnieuw: jij wilt dus dat vrouwen stoppen met anderen te doen roepen? Hoe zie je dat voor je?
Hoe haal jij dát er nu weer uit? Echt.. dat zit volledig tussen jouw oren en niet in dit topic.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, idd, en dit topic stinkt gelukkig niet naar mannenhaat, dat scheelt weer. maar dat is prima, want mannen moeten dood en zijn overal de oorzaak van.
Dat verschilt alleen van elkaar in schaal. In jouw voorstel zegt ze het tegen één man per keer, nu proberen ze een heleboel mannen tegelijk te bereiken. Waarom heb je dan zo'n problemen tegen nummertje 2, terwijl je zelf nummertje 1 voorstelt?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoi, zou je niet zulke vervelende dingen tegen me willen zeggen, ik vind het nogal storend.
Now THAT was fucking rocket science zeg!!!
Wat een baarlijke onzin. Tuurlijk gebeurt dat, maar gemeengoed is het ook weer niet. Daarnaast is het simpelweg zo dat het 2 verschillende zaken zijn. Als je als man een goed balletje kan slaan met golfen en daar gebruik van maakt om je netwerk en dus carriere een extra duwtje te geven is het ook niet eens OK om daar op straat mee lastig gevallen te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Maar dan moet je de hand in eigen boezem steken en ook geen voordeel halen uit je "lekkerheid" of het nou in de club is voor een drankje, een promotie, een gunst van een monteur, onder een boete uitkomen, je rijexamen halen of likes op Facebook zoals die foto hierboven oid. Want dan kan het opeens allemaal wel?
En kom niet aan dat dat niet gebeurt, dan ben je echt meteen niet serieus meer te nemen.
En dan? Alsof dit typ man dan stopt, alsof die dan ineens inziet dat hij verkeerd bezig is. De praktijk heeft mij snel en hard geleerd dat het gedrag van dit type man al eng genoeg is zonder dat ik er wat van zeg, dat dat alleen maar erger wordt als ik er wat van zeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoi, zou je niet zulke vervelende dingen tegen me willen zeggen, ik vind het nogal storend.
Now THAT was fucking rocket science zeg!!!
Ben je toch weer voor anderen aan het denken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze vinden het aanstellerij omdat ze zich niet in kunnen leven in die vrouwen.
Je weet zelfs hoe ze zich zouden gedragen in specifieke situaties. Het wordt steeds mooier.quote:Als zijzelf dagelijks tientallen keren met hinderlijke opmerkingen te maken zouden krijgen, zouden ze ook klagen. Maar vrouwen moeten niet janken, want...?
Het ging over het verschil tussen 'hey kankerhoer!' en 'hee Hallo'.quote:Ten eerste zijn niet al die benaderingen van vrouwen positief. Kwaad worden omdat een vrouw niet ingaat op je avances is niet echt positief. Daarnaast kunnen ook positief bedoelde opmerkingen of acties negatief uitpakken. Bijvoorbeeld doordat ze hinderlijk of intimiderend zijn.
Waarom moet ik lastig gevallen worden omdat een paar mannen nare opmerkingen maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een baarlijke onzin. Tuurlijk gebeurt dat, maar gemeengoed is het ook weer niet. Daarnaast is het simpelweg zo dat het 2 verschillende zaken zijn. Als je als man een goed balletje kan slaan met golfen en daar gebruik van maakt om je netwerk en dus carriere een extra duwtje te geven is het ook niet eens OK om daar op straat mee lastig gevallen te worden.
Het kan op die momenten wel omdat de vrouw in kwestie het dan bewust doet, ze zal dan ook geen last hebben van de reactie. Hier gaat het om ongevraagd lastig gevallen sporen, zonder dat de vrouw ook maar 1 zinnig signaal geeft dat ze daarvoor open staat.
En daarbij, waarom moet ik lastig gevallen worden omdat er een aantal vrouwen zijn die hun tieten misschien in de strijd hebben gegooit om een promotie te krijgen? Het is niet zo dat vrouwen op straat een duidelijk merkteken dragen, een ik misbruik mijn uiterlijk om er beter van te worden....
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Wordt je dat dan???????????????????quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom moet ik lastig gevallen worden omdat een paar mannen nare opmerkingen maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |