SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 30-10-2014 20:04:17 ]F means you're fucked![]()
Zo dan de MY.ASICS loopschema heeft mijn streeftijd voor de HM geupdate van 2:04:40 ofzo naar 1:33:52
Lijkt me wel heel voorbarig, een kwartiertje meer zou ik geloofwaardiger vinden, maar we zullen het zien![]()
![]()
Een oud collega van me doet trouwens aan Orienteering iemand daar wel eens aan gedaan?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Zozo...op basis waarvan gebeurt dat dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:49 schreef HDLed het volgende:
Zo dan de MY.ASICS loopschema heeft mijn streeftijd voor de HM geupdate van 2:04:40 ofzo naar 1:33:52
Lijkt me wel heel voorbarig, een kwartiertje meer zou ik geloofwaardiger vinden, maar we zullen het zienF means you're fucked![]()
Wut?!?!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:49 schreef HDLed het volgende:
Lijkt me wel heel voorbarig, een kwartiertje meer zou ik geloofwaardiger vinden, maar we zullen het zienSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
LOL! TT![X] guiltyquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Normale vraag hoor, er zijn nog steeds heel veel asfaltridders hier die trailen een wandelsport vindenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Net ook weer een "stukje" gelopen. Was van plan het op een kilometer of 12 tot 15 te houden. Had nog niet verder dan 15 gelopen, maar bij 13 kilometer had ik zoiets van: "Hmm, het gaat lekker zo, laat ik eens kijken hoe ver ik kom".
Na ongeveer een kilometer of 16 begon ik mijn benen wel te voelen. Het werd wat zwaarder, maar het ging nog prima. Rond de 18 begonnen mijn benen nog zwaarder te worden en kwamen de pijntjes opzetten. Toch was het nog steeds te doen en ik besloot door te lopen tot een halve marathon.
En dat is gelukt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit stuk 2x...Kan het me nog niet voorstellen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 21:52:26 ]![]()
Afstand van kruk naar de barquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Zozo...op basis waarvan gebeurt dat dan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
De tijden die ik gelopen heb moet ik invullen daar op de site.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Zozo...op basis waarvan gebeurt dat dan?![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Net ook weer een "stukje" gelopen. Was van plan het op een kilometer of 12 tot 15 te houden. Had nog niet verder dan 15 gelopen, maar bij 13 kilometer had ik zoiets van: "Hmm, het gaat lekker zo, laat ik eens kijken hoe ver ik kom".
Na ongeveer een kilometer of 16 begon ik mijn benen wel te voelen. Het werd wat zwaarder, maar het ging nog prima. Rond de 18 begonnen mijn benen nog zwaarder te worden en kwamen de pijntjes opzetten. Toch was het nog steeds te doen en ik besloot door te lopen tot een halve marathon.
En dat is gelukt!
Netjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit stuk 2x...Kan het me nog niet voorstellen.
Mooi constant gelopen ook!
Wel niet te vaak doen ineens zoveel verder he.
![]()
Thanks!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:53 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Netjes!Mooi constant gelopen ook!
Wel niet te vaak doen ineens zoveel verder he.
Nee, schijnt niet zo best te zijn voor je pezen en gewrichten, begreep ik. Die afstanden zijn de benen nog niet gewend. Toch?![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Thanks!
Nee, schijnt niet zo best te zijn voor je pezen en gewrichten, begreep ik. Die afstanden zijn de benen nog niet gewend. Toch?![]()
![]()
Dat jaquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Thanks!
Nee, schijnt niet zo best te zijn voor je pezen en gewrichten, begreep ik. Die afstanden zijn de benen nog niet gewend. Toch?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dankjewel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:56 schreef Murmeli het volgende:
Jokkebrok:well done!
En wat jero zegt
En nee, zal dit niet te vaak doen.
![]()
Hoeveel kost je trip naar de Eiger trail, YUR?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jokkebrokquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dankjewel.
![]()
![]()
![]()
He, ik denk dat je daar beneden net rechts van de weg mijn camping ziet liggen ofzo... die zit in interlaken.quote:![]()
![]()
Geenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dankjewel.
nodig hoor. Je merkt vanzelf als je te ver gaat. Misschien morgen wat extra spierpijn
Ik zou wel ff rustig aan doen komende 2 weekjes. Je ging best snel. Tenzij je normaal natuurlijk 4 min/km loopt, dan heb ik niks gezegd.
Gewoon leuk dat zoiets lukt verder, vind ik
Lekker gekrachttrained, morgen weer met de loopgroep mee
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zeker leuk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Geennodig hoor. Je merkt vanzelf als je te ver gaat. Misschien morgen wat extra spierpijn
Ik zou wel ff rustig aan doen komende 2 weekjes. Je ging best snel. Tenzij je normaal natuurlijk 4 min/km loopt, dan heb ik niks gezegd.
Gewoon leuk dat zoiets lukt verder, vind ik
Volgens Endomondo is mijn average pace 5:53, maar de laatste tijd loop ik over het algemeen rond de 5:30 (op hogere afstanden gaat het wat meer richting de 6 zoals nu). Nu inderdaad even een tijdje wat rustiger aan
Stond net op van de bank en voel die benen wel zeg.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 22:28:27 ]![]()
quote:Ze gingen lekkerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jij ook! Gingen ze lekker?![]()
Jaloers op de baan!![]()
Bijna allemaal op 1.00 min, snelste in 57 sec en langzaamste in 1.03min (want ik zat opgesloten tussen 5 lopers)
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Verder nog gekeken naar een clinic van Rosina Hodde bij de jeugd, die waren tegelijkertijd op de baan bezig. Mên, wat snel!
En ik las hier iets over YUR's plannen voor 2015... Bizar!
En dat is gelukt!
Geweldig! Mooi vlak ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit stuk 2x...Kan het me nog niet voorstellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mijn brutal workout was inderdaad best brutal, maar wel leuk! Ik vind het wel leuk om één keer in de week wat meer kracht te trainen. Al heb ik niet echt een geschikte plek voor optrekken (en kan ik dat ook niet echt), dus daar moet ik wat anders op verzinnen. Nu een beetje springend/hangend aan een deurpost gedaan.
En dat opdrukken met je hoofd naar de vloer is ook echt moeilijk, dat kan ik maar 5 cm naar beneden of zo
Dit was dus de workout.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ditquote:zonder die baan dan. Mocht nog niet helemaal los (vanwege lvml)
http://app.endomondo.com/workouts/431112997/17664187
Maar die laatste wel en die was wel erg lekkerTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Dankquote:Pffff.... heavy de pevvy, zo te zien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn brutal workout was inderdaad best brutal, maar wel leuk! Ik vind het wel leuk om één keer in de week wat meer kracht te trainen. Al heb ik niet echt een geschikte plek voor optrekken (en kan ik dat ook niet echt), dus daar moet ik wat anders op verzinnen. Nu een beetje springend/hangend aan een deurpost gedaan.
En dat opdrukken met je hoofd naar de vloer is ook echt moeilijk, dat kan ik maar 5 cm naar beneden of zo
Dit was dus de workout.![]()
Misschien is zo'n optrekstang voor in de deurpost iets voor je:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor een paar tientjes heb je zo'n ding.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 23:14:55 ]![]()
Hehe... zoiets verwachtte ik alquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag je vriendelijk die foto van mij weg te halen![]()
![]()
Lijkt mij ook wel erg leuk, daarom denk ik dat ik ook lid ga worden. Paar weken terug al een keer een rondje mogen doen, 400 meter in 1.26 min. Volgens mij is dat best netjes.quote:![]()
![]()
probleem met ultra-vrienden.... ze verzinnen steeeds krankzinnigere trainingsrondjes..
Dit kreeg ik vanmorgen via messenger
rondje vliegen, stukje van 45km rennen. als training voor de Keplersorry work, but you have to miss me one day...quote:Hi guys,
Chopper trip planned on Kepler 15th November to top of Luxmore(or other way if you want to get up super early) then run/hike out to rainbow reach or control gates.not sure on cost yet as it depends on how many people.let me know if there are any others that would be keen.
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 30-10-2014 01:57:28 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Maandag laatste rondje gejogd en door drukte op het werk tot zondag niet lopen....frustratie begint een beetje op te lopen en ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen... mood swings,grumpiness....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 05:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maandag laatste rondje gejogd en door drukte op het werk tot zondag niet lopen....frustratie begint een beetje op te lopen en ik begin ontwenningsverschijnselen te krijgen... mood swings,grumpiness....
Klote he?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Grindelwald heeft eventueel ook een prettige camping.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:07 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
He, ik denk dat je daar beneden net rechts van de weg mijn camping ziet liggen ofzo... die zit in interlaken.
In de vallei.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Genieten toch!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
probleem met ultra-vrienden.... ze verzinnen steeeds krankzinnigere trainingsrondjes..
rondje vliegen, stukje van 45km rennen. als training voor de Kepler
[..]
sorry work, but you have to miss me one day...
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Wat gaaf! Terecht dat je dan een vrije dag opneemtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
En dat is gelukt!
Netjes! Jij hebt ook een beste groeispurt gemaakt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dit stuk 2x...Kan het me nog niet voorstellen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hmm dan mag je nog met de trein.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:07 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
He, ik denk dat je daar beneden net rechts van de weg mijn camping ziet liggen ofzo... die zit in interlaken.
Dan zou ik die 5,5 uur niet doen trouwens
Of sneller of langzamer, want de treinen rijden rond het middaguur maar eens per uur.
Of je blijft in het "finishdorp" hangen
of rijden jullie met de auto vanuit NL naar Interlaken?
[ Bericht 2% gewijzigd door Guard op 30-10-2014 07:50:57 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Normaal gesproken zou ik je volmondig gelijk geven maar deze week past het echt niet...morgenavond wel prize giving diner bij mijn harriers club dus dat tel ik dan maar als "running related"quote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
thanks!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:33 schreef Murmeli het volgende:
Kluizenaar, ik vind het zo tof dat je er weer bent!!![]()
Nu ik zelf weer kan opbouwen is het ook leuker om succesverhalen te lezen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dank
[..]
Pffff.... heavy de pevvy, zo te zien.![]()
Misschien is zo'n optrekstang voor in de deurpost iets voor je:Ja we hebben zoiets maar dan een die je in de deur zelf klemt, maar de deurkozijnen zijn te smal in dit huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor een paar tientjes heb je zo'n ding.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ik heb er wel zo een als op het plaatje, precies 1 deurpost waar ik hem kan gebruikenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja we hebben zoiets maar dan een die je in de deur zelf klemt, maar de deurkozijnen zijn te smal in dit huis
heb je alweer wedstrijdjes op het oog of ben je (nog) niet zover?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:04 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
thanks!![]()
Nu ik zelf weer kan opbouwen is het ook leuker om succesverhalen te lezen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat snap ik ja!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:04 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
thanks!![]()
Nu ik zelf weer kan opbouwen is het ook leuker om succesverhalen te lezen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Autoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Hmm dan mag je nog met de trein.
Dan zou ik die 5,5 uur niet doen trouwens
Of sneller of langzamer, want de treinen rijden rond het middaguur maar eens per uur.
Of je blijft in het "finishdorp" hangen
of rijden jullie met de auto vanuit NL naar Interlaken?
Maar sowieso daar wel blijven hangen! Zal vast supergezellig zijn!![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:20 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Auto
Maar sowieso daar wel blijven hangen! Zal vast supergezellig zijn!Lekker met je alcoholvrij finishbiertje op het gras bijkomen, allemaal blije gezichten om je heen.
Dat is f*ing snelquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel erg leuk, daarom denk ik dat ik ook lid ga worden. Paar weken terug al een keer een rondje mogen doen, 400 meter in 1.26 min. Volgens mij is dat best netjes.
3:35min/km...
Nee niet echt gekeken nog. Ik weet dat ik in maart de 20vanalphen wil lopen dacht misschien de safarirun maar moet nog rondkijken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:14 schreef Guard het volgende:
[..]
heb je alweer wedstrijdjes op het oog of ben je (nog) niet zover?
Heb nu eerst de focus op sterker worden, 10k halen, gewichtsverlies en gewoon genieten van het lopen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Stippel een mooi pad uit voor jezelfquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:34 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Nee niet echt gekeken nog. Ik weet dat ik in maart de 20vanalphen wil lopen dacht misschien de safarirun maar moet nog rondkijken.
Heb nu eerst de focus op sterker worden, 10k halen, gewichtsverlies en gewoon genieten van het lopen.Ga ik ook doen
F means you're fucked![]()
Tja zeker weer wat aangekomen tijdens je verplichte looppauze?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:34 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Nee niet echt gekeken nog. Ik weet dat ik in maart de 20vanalphen wil lopen dacht misschien de safarirun maar moet nog rondkijken.
Heb nu eerst de focus op sterker worden, 10k halen, gewichtsverlies en gewoon genieten van het lopen.
Dat gaat altijd zo snel![]()
Maar goed dat je weer terug bent
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:25 schreef Guard het volgende:
[..]Lekker met je alcoholvrij finishbiertje op het gras bijkomen, allemaal blije gezichten om je heen.
![]()
Komende zaterdag trouwens 19 graden, gewoon kort - kort in november lopen![]()
![]()
Alcoholvrij bier is de beste isotone sportdrankquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:46 schreef spiritusbus het volgende:
[..]![]()
Komende zaterdag trouwens 19 graden, gewoon kort - kort in november lopen![]()
Plus, ik kan niet meer zo goed tegen alcohol als vroegah![]()
Oh en kort kort nog steeds hier hoor, ook bij 13 a 14 graden zoals eerder deze weekMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Das waar, maar een gewoon biertje na een wedstrijd is iig goedkoop dronken wordenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Alcoholvrij bier is de beste isotone sportdrank![]()
Plus, ik kan niet meer zo goed tegen alcohol als vroegah![]()
Oh en kort kort nog steeds hier hoor, ook bij 13 a 14 graden zoals eerder deze week
En kort - kort doe ik onder de 15 graden niet meer bij intervallen vanwege het afkoelen tussendoor.![]()
Jij hebt al hele knappe dingen gedaan en al een paar schitterende dingen in het vooruitzicht gezetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Stippel een mooi pad uit voor jezelfGa ik ook doen
Mja, echt oppassen voor die vicieuze cirkel, ik-kan-niet-lopen, ik-neem-comfort-food, ik-ben-zwaarder-geworden, ik-kan-weer-wat-lopen-maar-de-bank-is-lekker-warm.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Tja zeker weer wat aangekomen tijdens je verplichte looppauze?
Dat gaat altijd zo snel![]()
Maar goed dat je weer terug bent
+2.5 kg maar we gaan er weer voor!
oh dat valt nog mee 2,5 kg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:50 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Jij hebt al hele knappe dingen gedaan en al een paar schitterende dingen in het vooruitzicht gezet
[..]
Mja, echt oppassen voor die vicieuze cirkel, ik-kan-niet-lopen, ik-neem-comfort-food, ik-ben-zwaarder-geworden, ik-kan-weer-wat-lopen-maar-de-bank-is-lekker-warm.
+2.5 kg maar we gaan er weer voor!
die ben ik afgelopen weekend aangekomen...![]()
Wel een dag later alweer een kilo kwijt, maar het kan nogal schommelenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja dat heb ik ook. Dit is netto, bruto is het na het weekend een kilo of wat meerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:52 schreef Guard het volgende:
[..]
oh dat valt nog mee 2,5 kg.
die ben ik afgelopen weekend aangekomen...![]()
Wel een dag later alweer een kilo kwijt, maar het kan nogal schommelen
Zo, dat was een pittige intervaltraining gisteren.
Na het inlopen en rekken en strekken naar een punt met flink hoogteverschil gegaan. Als intervaltraining via de weg naar beneden (aardig steil en dus flink tempo maken), klein rondje en via de trap ook weer op flink tempo omhoog. Dan even rust en op 90% de rest van de klim tot het startpunt. Daar een kleine rond op rustig tempo en dat hele riedeltje vier keer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het hoogste tempo was volgens mijn Polar 3:13/km. Op Runkeeper zie ik wel een aantal keer rond de 4:00/km, maar niet deze snelheid. Hoe dan ook, het ging goed hard naar beneden.
Nu nog eens kijken of er nog een leuk loopje is om volgend weekend (dus niet aankomend weekend maar de week erna) of het weekend van 22/23 november te lopen...![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:17 schreef McTwente het volgende:
Zo, dat was een pittige intervaltraining gisteren.
Na het inlopen en rekken en strekken naar een punt met flink hoogteverschil gegaan. Als intervaltraining via de weg naar beneden (aardig steil en dus flink tempo maken), klein rondje en via de trap ook weer op flink tempo omhoog. Dan even rust en op 90% de rest van de klim tot het startpunt. Daar een kleine rond op rustig tempo en dat hele riedeltje vier keer.Kun je het volgende keer niet beter andersom doen? Meestal doe je bij een heuveltraining; hard tegen de berg/brug omhoog rennen, en dan rustig weer (via de trap of heuvel) naar beneden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het hoogste tempo was volgens mijn Polar 3:13/km. Op Runkeeper zie ik wel een aantal keer rond de 4:00/km, maar niet deze snelheid. Hoe dan ook, het ging goed hard naar beneden.
Nu nog eens kijken of er nog een leuk loopje is om volgend weekend (dus niet aankomend weekend maar de week erna) of het weekend van 22/23 november te lopen...
Tenzij je specifiek je techniek bergaf wilt verbeteren natuurlijk..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Naar beneden heuveltrainen is ook iets wat gewoon als afwisseling wordt aangeraden door bijvoorbeeld trailrunning magazine
Gisteren combinatie gedaan van dit alles, incl speed training. 400m rondjes waarvan de eerste 200 omhoog, laatste stuk omlaag en daarna 30sec rust. Dit 8 keer gedaan. De 2km terug naar de club waren nog nooit zo zwaar!
En dat was ook nog voor een groot deel heuvelop....
[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 30-10-2014 09:43:24 ]Ja doei.![]()
Vanavond weer een rondje op de planning.
Kijken of ik de 3k kan aantikken en afhankelijk hoe het loopt verder.| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:24 schreef GotC het volgende:
We keken net een filmpje van de Eiger trail en het eerste wat ik zei: 'Zo hoort lopen toch te zijn, niet op dat stomme asfalt.'![]()
![]()
![]()
![]()
Nu een weekje of 9 bezig met hardlopen en loop ook al een tijdje te lurken in dit topic.
Uiteraard ben bezig met Hardlopen met Evy app, maar dat is na week 10 afgelopen. Dus mijn vraag is ook kan ik dan beter 5km voor gevorderden oppakken of 10km voor beginners?
Heb ik daarvoor dan ook een hartslagmeter voor nodig, zo ja, welke werkt samen met de hardlopen met Evy app?
Of kan ik beter Evy achter mij laten en een andere trainingsmethode proberen?
Uiteraard heb ik gegoogled en de website van Evy bekeken, maar ik kan helaas geen goede antwoorden op deze vragen vinden.![]()
Ligt eraan wat je doelen zijn. Wil je 10km lopen? Dan dat schema. Wil je 5km blijven lopen, dan dat schema.Ja doei.![]()
Mijn doel is de 5 km binnen de 30 minuten (PR staat nu op 33.52), daarna wil ik mij oriënteren op de 10 km.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ligt eraan wat je doelen zijn. Wil je 10km lopen? Dan dat schema. Wil je 5km blijven lopen, dan dat schema.
[ Bericht 0% gewijzigd door NikeyAjax op 30-10-2014 09:54:59 (typo) ]![]()
Ga van het weekend eens met je ajax shirt voor het utrecht/feyenoord/den haag stadion staanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Mijn doel is de 5 km binnen de 30 minuten (PR staat nu op 33.52), daarna wil ik mij oriënteren op de 10 km.dan kan je meteen focussen op de 10 :p
Trek eens aan mijn vinger?
Ik zal het doorgeven aan de trainer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kun je het volgende keer niet beter andersom doen? Meestal doe je bij een heuveltraining; hard tegen de berg/brug omhoog rennen, en dan rustig weer (via de trap of heuvel) naar beneden..
Tenzij je specifiek je techniek bergaf wilt verbeteren natuurlijk..![]()
Hij had het op deze manier bedacht. Andersom had inderdaad ook gekund.
Onderweg naar dit startpunt van het "hoofdblok" van de training inderdaad ook ditzelfde stuk al naar boven mogen lopen.![]()
Als je een snellere 5 km wilt lopen zal je wat volume moeten opbouwen is mijn ervaring. Dus LD-loopjes die boven de 10 km gaan. Daarnaast zal je wat snelheidblokken moeten doen. Zoek dus een schema dat zowel LDL's heeft met enige afstand als intervaltrainingen. Sowieso is het in de meeste gevallen aan te bevelen om eerst een sub-30 te lopen voor je op de 10 km te storten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:
Mijn doel is de 5 km binnen de 30 minuten (PR staat nu op 33.52), daarna wil ik mij oriënteren op de 10 km.LOLquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:58 schreef CaLeX het volgende:
Ga van het weekend eens met je ajax shirt voor het utrecht/feyenoord/den haag stadion staan (..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Denk dat je bij het Den Haag stadion nergens last van hebt komend weekend. Verder goede tip natuurlijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ga van het weekend eens met je ajax shirt voor het utrecht/feyenoord/den haag stadion staandan kan je meteen focussen op de 10 :p
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Voor het supportershome zullen genoeg tommosjes staan om het je moeilijk te maken hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:04 schreef SiIk het volgende:
[..]
Denk dat je bij het Den Haag stadion nergens last van hebt komend weekend. Verder goede tip natuurlijk
Meanwhile in Switzerland:quote:UPDATE DER ANMELDUNGEN / UPDATE REGISTRATION
E101 - noch 180 Startnummern verfügbar / 180 bibs not taken yet
E51 - noch 130 Startnummern verfügbar / 130 bibs not taken yet
E16 - noch 370 Startnummern verfügbar / 380 bibs not taken yetMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
9 weken is nog niet heel lang natuurlijk, misshcien in dat opzicht handiger nog even op de 5km te blijven? Ivm overbelasting enzo...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:47 schreef NikeyAjax het volgende:
Nu een weekje of 9 bezig met hardlopen en loop ook al een tijdje te lurken in dit topic.
Uiteraard ben bezig met Hardlopen met Evy app, maar dat is na week 10 afgelopen. Dus mijn vraag is ook kan ik dan beter 5km voor gevorderden oppakken of 10km voor beginners?
Heb ik daarvoor dan ook een hartslagmeter voor nodig, zo ja, welke werkt samen met de hardlopen met Evy app?
Of kan ik beter Evy achter mij laten en een andere trainingsmethode proberen?
Uiteraard heb ik gegoogled en de website van Evy bekeken, maar ik kan helaas geen goede antwoorden op deze vragen vinden.
Maar als het goed voelt en je gaat voor een 10k schema zal dit ook een positief effect hebben op je 5k tijd.
En een hartslagmeter heb je niet perse nodig, je kunt ook redelijk uit de voeten met globale indicaties als ademhaling en kijken of je nog kunt praten tijdens het lopen. Heb je wel een hardloophorloge of loop je met je telefoon? Dat je je tempo een beetje in de gaten kunt houden?![]()
Loop met telefoon, die geeft elke paar minuten mijn gemiddelde snelheid per uur, plus ik hou het tempo altijd zo, dat ik geen steken krijg in mijn zij en dat ik gewoon nog kan praten zonder te klinken als een hijgend paard.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:28 schreef m0ridin het volgende:
[..]
9 weken is nog niet heel lang natuurlijk, misshcien in dat opzicht handiger nog even op de 5km te blijven? Ivm overbelasting enzo...
Maar als het goed voelt en je gaat voor een 10k schema zal dit ook een positief effect hebben op je 5k tijd.
En een hartslagmeter heb je niet perse nodig, je kunt ook redelijk uit de voeten met globale indicaties als ademhaling en kijken of je nog kunt praten tijdens het lopen. Heb je wel een hardloophorloge of loop je met je telefoon? Dat je je tempo een beetje in de gaten kunt houden?![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:32 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Loop met telefoon, die geeft elke paar minuten mijn gemiddelde snelheid per uur, plus ik hou het tempo altijd zo, dat ik geen steken krijg in mijn zij en dat ik gewoon nog kan praten zonder te klinken als een hijgend paard.Afwisselen met een intervaltraining in de week dan komt het goed.
Verder wat Corniel zegt, als je gaat trainen voor de 10 dan komt de 30 minuten grens ook dichterbij.Trek eens aan mijn vinger?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:32 schreef Murmeli het volgende:
Vandaag weer lopen en vanaf vanmiddag bijna 2 weken vrijbetere nieuws.
ik heb idd 9 vakantiedagen nogToday is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Dank! Yup, het gaat lekker. Best wat geplaagd geweest door blessures, maar de laatste tijd gaat ie goed!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:50 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Netjes! Jij hebt ook een beste groeispurt gemaakt!
Hoe vergaat het lopen jou?
Edit: Oh.. ik maak uit jouw posts op dat je een tijdje uit de roulatie geweest bent. Mooi dat je het nu weer oppakt!
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 11:30:09 ]![]()
Als inwoner van Rotterdam ben ik zeer tevreden met een grote delegatie Ajax-supportersquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:28 schreef Quoi het volgende:
Blikje 020 opengetrokken op Fok!![]()
Maar jullie zijn allemaal welkom hoor![]()
En Jokkebrok, lekker gelopen hoor, gewoon je eerste halve marathon in training aantikken![]()
![]()
Op zich moet dat goed te doen zijn, ik denk dat vrijwel iedereen in staat is de 10 KM binnen het uur te lopen, en daar hoef je niet eens dagelijks voor te trainen, ik weet niet hoe oud je bent en wat je postuur is, maar dat speelt ook wel beetje mee natuurlijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Mijn doel is de 5 km binnen de 30 minuten (PR staat nu op 33.52), daarna wil ik mij oriënteren op de 10 km.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)smartwatch-band.html
Interessant. GPS in het horloge zelf + hartslagmeter![]()
Dat moet inderdaad voor de meeste mensen wel haalbaar zijn als je maar vaak genoeg loopt. Het wordt op een gegeven moment gewoon routine.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zich moet dat goed te doen zijn, ik denk dat vrijwel iedereen in staat is de 10 KM binnen het uur te lopen, en daar hoef je niet eens dagelijks voor te trainen, ik weet niet hoe oud je bent en wat je postuur is, maar dat speelt ook wel beetje mee natuurlijk
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 30-10-2014 11:17:09 ]![]()
Danke maestro! Kwam vanmorgen wel wat moeilijk de trap af, maar nu gaat het wel weer. Knieën hebben een klein tikje gehad, voel ik, maar niets ernstigs. Even een tijdje rust lijkt me in ieder geval niet onverstandig nu. Ben ook niet de allerjongste meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:54 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als inwoner van Rotterdam ben ik zeer tevreden met een grote delegatie Ajax-supporters![]()
En Jokkebrok, lekker gelopen hoor, gewoon je eerste halve marathon in training aantikken
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 11:23:06 ]![]()
ik ben het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zich moet dat goed te doen zijn, ik denk dat vrijwel iedereen in staat is de 10 KM binnen het uur te lopen, en daar hoef je niet eens dagelijks voor te trainen, ik weet niet hoe oud je bent en wat je postuur is, maar dat speelt ook wel beetje mee natuurlijk
iedereen is anders, en dat speelt ook mee.
daarnaast is de aanlooptijd naar het uiteindelijk wel halen voor iedereen andersToday is life -
Dale Carnegie![]()
Daarom ook mijn opmerking: vrijwel iedereen, ik ken bijvoorbeeld iemand die toch echt al een paar jaar loopt, een perfect lichaam ervoor heeft, maar slechts met heel veel moeite die grens doorbreekt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben het daar niet mee eens.
iedereen is anders, en dat speelt ook mee.
daarnaast is de aanlooptijd naar het uiteindelijk wel halen voor iedereen anders🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Mochten mensen zich nog niet langzaam voelen, stel je voor dat je door deze krasse knar voorbij gestoomd wordt! http://online.wsj.com/art(...)nd-beyond-1414598330NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch vergelijkbaar met die TomTom horloges?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:06 schreef ChuckBartowski het volgende:
Interessant. GPS in het horloge zelf + hartslagmeter
Die hebben ook de hartslagmeter ingebouwd in het horloge...
Niets nieuws onder de zon dus...![]()
Bijna alle mannen (tussen de 20 en de 50) die ik ken en een poosje lopen halen dit. Bij vrouwen is dat een ander verhaal. Ik ken vrij veel vrouwen die serieus met hardlopen bezig zijn, en die net wel of niet een sub-30 op de 5km halen, maar waarbij een sub-60 op de 10 km een lastig zo niet onhaalbaar doel is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:57 schreef raptorix het volgende:
Op zich moet dat goed te doen zijn, ik denk dat vrijwel iedereen in staat is de 10 KM binnen het uur te lopen (..)
Pas altijd op dat je je eigen mogelijkheden niet als uitgangspunt neemt bij het beoordelen van de prestaties van anderen.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Jawel dus...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:50 schreef McTwente het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch vergelijkbaar met die TomTom horloges?
Die hebben ook de hartslagmeter ingebouwd in het horloge...
Niets nieuws onder de zon dus...
Het is een crossover tussen een smartwatch en een fitnessarmband. Dat zijn die TomTom dingen niet. Of dit zo'n bandje interessant maakt is een tweede.![]()
![]()
Ik dacht ook altijd "10km binnen een uur kan iedereen wel" maar dat klopt dus inderdaad niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Corniel het volgende:
[..]
Bijna alle mannen (tussen de 20 en de 50) die ik ken en een poosje lopen halen dit. Bij vrouwen is dat een ander verhaal. Ik ken vrij veel vrouwen die serieus met hardlopen bezig zijn, en die net wel of niet een sub-30 op de 5km halen, maar waarbij een sub-60 op de 10 km een lastig zo niet onhaalbaar doel is.
Pas altijd op dat je je eigen mogelijkheden niet als uitgangspunt neemt bij het beoordelen van de prestaties van anderen.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Op zich wel, maar het zal op zichzelfstaand geen volledige sportswatch zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:06 schreef ChuckBartowski het volgende:
Interessant. GPS in het horloge zelf + hartslagmeter
Geen intervallen in te stellen, geen zones e.d.
Dan zal je waarschijnlijk weer je telefoon moeten meezeulen (en zal wel een WP moeten zijn).
Meer een gadget dan een nuttige hardloop accessoire imoMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat van WP is sowieso niet het geval, alle gangbare nieuwe smartphones kunnen er mee werken, wat betreft zones, dat zit er misschien niet standaard op, maar mogelijk kan dat met 3th party apps, ik ben zelf MS ontwikkelaar maar kon op dit moment totaal geen informatie over het development platform vinden, ik vermoed .NET microframework (soort basisframework voor microsoft omgevingen) maar ben daar niet zeker van.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het zal op zichzelfstaand geen volledige sportswatch zijn.
Dan zal je waarschijnlijk weer je telefoon moeten meezeulen (en zal wel een WP moeten zijn).
Meer een gadget dan een nuttige hardloop accessoire imo🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
En de TomTom Cardio horloges kosten twee keer zoveel... ik hoop dat DCRainmaker 'm gaat reviewen, ben erg benieuwd!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jawel dus...
Het is een crossover tussen een smartwatch en een fitnessarmband. Dat zijn die TomTom dingen niet. Of dit zo'n bandje interessant maakt is een tweede.![]()
Het is inderdaad meer een accessoire dan een op zich staand apparaat, dat is het grote verschil denk ik. Maar alsnog kan het een nuttige accessoire zijn...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Guard het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het zal op zichzelfstaand geen volledige sportswatch zijn.
Meer een gadget dan een nuttige hardloop accessoire imo
Nu zitten mensen te klooien met telefoons op hun bovenarm, daar op kijken, etc. Al dan niet met oordopjes. Deze smartwatch kan daar wel in helpen...
Neemt niet weg dat een dedicated sportwatch voor mij de voorkeur heeft.![]()
Ik denk dat je er niet al teveel van moet verwachten en dat je puur voor hardlopen meer hebt aan een goed sporthorloge.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:56 schreef TMan het volgende:
[..]
En de TomTom Cardio horloges kosten twee keer zoveel... ik hoop dat DCRainmaker 'm gaat reviewen, ben erg benieuwd!![]()
Nu ben ik wel benieuwd of iemand kan onderbouwen hoe dit kan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:52 schreef Corniel het volgende:
[..]
Bijna alle mannen (tussen de 20 en de 50) die ik ken en een poosje lopen halen dit. Bij vrouwen is dat een ander verhaal. Ik ken vrij veel vrouwen die serieus met hardlopen bezig zijn, en die net wel of niet een sub-30 op de 5km halen, maar waarbij een sub-60 op de 10 km een lastig zo niet onhaalbaar doel is.
Pas altijd op dat je je eigen mogelijkheden niet als uitgangspunt neemt bij het beoordelen van de prestaties van anderen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Een combinatie van en wisselwerking tussen alle factoren die je maar kunt bedenken, waaronder aanleg, training (type en intensiteit) en 'self-efficacy'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:52 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd of iemand kan onderbouwen hoe dit kan?![]()
![]()
Niet eens nodig. Je hoeft alleen maar de gemiddelde finishtijden van alle 10ks in Nederland te nemen, en de standaarddeviatie en dan kun je laten zien dat 95% die gemiddelde tijd +2x de standaarddeviatie moet kunnen lopenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:00 schreef Quoi het volgende:
[..]
Een combinatie van en wisselwerking tussen alle factoren die je maar kunt bedenken, waaronder aanleg, training (type en intensiteit) en 'self-efficacy'
Dan ga je natuurlijk wel voorbij aan de selectiebias van alle mensen die niet meedoen, maar goed ervanuitgaande dat zij die meedoen aan 10k loopjes een representatieve steekproef zijn kan het..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kappen nou zeg. Ik zit niet op mijn werkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet eens nodig. Je hoeft alleen maar de gemiddelde finishtijden van alle 10ks in Nederland te nemen, en de standaarddeviatie en dan kun je laten zien dat 95% die gemiddelde tijd +2x de standaarddeviatie moet kunnen lopen
Dan ga je natuurlijk wel voorbij aan de selectiebias van alle mensen die niet meedoen, maar goed ervanuitgaande dat zij die meedoen aan 10k loopjes een representatieve steekproef zijn kan het..![]()
(je hebt deels gelijk, maar toch spelen er verschillende factoren een rol, denk ik zo)![]()
Dat is idd de data waar je het mee moet doen. Hardlooptijden zijn redelijk goed normaal verdeeld zag ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet eens nodig. Je hoeft alleen maar de gemiddelde finishtijden van alle 10ks in Nederland te nemen, en de standaarddeviatie en dan kun je laten zien dat 95% die gemiddelde tijd +2x de standaarddeviatie moet kunnen lopenZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Hoeft niet eens, wet van grote getallenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:07 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat is idd de data waar je het mee moet doen. Hardlooptijden zijn redelijk goed normaal verdeeld zag ik.
Een snelle berekening met het eerste loopje waarvan ik een excel file kon vinden, geeft dan de volgende getallen:
Gemiddelde finishtijd (m/v) 0:47:16, stddev 441 sec. =7 min. 21.
Dat x 2 = 14.42 min. dus 95% van de mensen finisht tussen 32 minuten en 1 uur 2.
Dit is dan wel een klein loopje, zou grappig zijn om te kijken of het met grotere samples veel verschilt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
Dit zijn ook nog wel mooie plaatjes w.b. de discussie van laatst wanneer iets nou kwalificeerde als een nette marathontijd of niet
Gemiddelde vallen toch best tegen vind ik, ik had het iig sneller verwacht!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
En nu een antwoord in gewonemensentaal aan Nanook?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Een snelle berekening met het eerste loopje waarvan ik een excel file kon vinden, geeft dan de volgende getallen:
Gemiddelde finishtijd (m/v) 0:47:16, stddev 441 sec. =7 min. 21.
Dat x 2 = 14.42 min. dus 95% van de mensen finisht tussen 32 minuten en 1 uur 2.
Dit is dan wel een klein loopje, zou grappig zijn om te kijken of het met grotere samples veel verschilt.![]()
Dat in principe 95% van de mensen rond het uur een 10km kan lopen, maar dat betekent niet dat íedereen uiteindelijk in staat zal zijn om dat te doen. Dat hangt dan weer van de door jou genoemde factoren afquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:45 schreef Quoi het volgende:
[..]
En nu een antwoord in gewonemensentaal aan Nanook?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat in principe 95% van de mensen rond het uur een 10km kan lopen, maar dat betekent niet dat íedereen uiteindelijk in staat zal zijn om dat te doen. Dat hangt dan weer van de door jou genoemde factoren af![]()
![]()
Als ik alleen de vrouwen neem is het gemiddelde trouwens 49.45 met een standdaarddeviatie van 7 min. 13, dus bij de vrouwen rent 95% binnen de 1 uur 4Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Bij kleine loopjes zal de gemiddelde finishtijd over het algemeen sneller zijn dan bij massale evenementen, omdat bij massale evenementen relatief veel meer echte recreanten meedoen.
Denk ik.F means you're fucked![]()
Dat vermoeden heb ik ook wel, zou leuk zijn om het te kunnen testen. Dus als iemand nog een groter loopje met excel uitslagen heeft, ik bied me aanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:56 schreef YUR het volgende:
Bij kleine loopjes zal de gemiddelde finishtijd over het algemeen sneller zijn dan bij massale evenementen, omdat bij massale evenementen relatief veel meer echte recreanten meedoen.
Denk ik.
Ah, Leidsche Rijnloop gevonden! Dat is wel 15km maar prima.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gemiddelde: 1 uur 18, standaarddeviatie 10 min. 30. Dus 95% van de mensen liep tussen de 57 minuten en 1 uur 39!
Als ze diezelfde snelheid op de 10km zouden aanhouden, zou dat tussen de 38 minuten en 1 uur 6 zijn. Maar waarschijnlijk kunnen ze wel iets sneller op de 10 dus heel veel scheelt het in feite niet.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
*werk ontwijkend gedrag*Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik denk dat de grafieken in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam lager liggen, omdat hier een vrij strikte limiet gehanteerd wordt m.b.t. de finishtijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn ook nog wel mooie plaatjes w.b. de discussie van laatst wanneer iets nou kwalificeerde als een nette marathontijd of niet
Gemiddelde vallen toch best tegen vind ik, ik had het iig sneller verwacht!
Als je ziet hoeveel er meer dan 6 uur over doen in bijvoorbeeld Chicago:
http://results.chicagomarathon.com/2014/
Dat trekt het gemiddelde natuurlijk aardig omhoog.![]()
Ja er zijn natuurlijk wel veel run-walk marathoners in de VSquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:09 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik denk dat de grafieken in bijvoorbeeld Amsterdam of Rotterdam lager liggen, omdat hier een vrij strikte limiet gehanteerd wordt m.b.t. de finishtijd.
Als je ziet hoeveel er meer dan 6 uur over doen in bijvoorbeeld Chicago:
http://results.chicagomarathon.com/2014/
Dat trekt het gemiddelde natuurlijk aardig omhoog.Ben wel benieuwd naar de cijfers van Boston!
Je neemt aan dat het normaal verdeeld is?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik alleen de vrouwen neem is het gemiddelde trouwens 49.45 met een standdaarddeviatie van 7 min. 13, dus bij de vrouwen rent 95% binnen de 1 uur 4
Ik denk dat de verdeling alles behalve symmetrisch is![]()
![]()
Mooi dat je weer terug bent Kluizenaar!
Speciaal voor Daywalker en Mctwente: voor komende editie van Enschede marathon zijn de tijden vervroegd, hele is met 10.00 half uur eerder en de halve is met 11.45 maar liefst 2 uur eerder.
Vond het prima tijd voor de halve dit jaar, maar blijkbaar wilden veel mensen hem eerder lopen en dat er minder tijd tussen de verschillende afstanden zou zitten.![]()
Ik denk dat dat best een redelijke aanname is hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je neemt aan dat het normaal verdeeld is?
Ik denk dat de verdeling alles behalve symmetrisch isEn vanaf een bepaalde grootte maakt het niet meer zoveel uit.
Ik wilde het even snel voor je checken maar in excel blijkt dat niet zo makkelijk en ik moet ook eigenlijk echt weer aan mijn echte werk
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is die Excel ergens te vinden online?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best een redelijke aanname is hoorEn vanaf een bepaalde grootte maakt het niet meer zoveel uit.
Ik wilde het even snel voor je checken maar in excel blijkt dat niet zo makkelijk en ik moet ook eigenlijk echt weer aan mijn echte werk![]()
Als je excelfiles hebt wil ik ze morgen best even in SPSS gooien.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ik word altijd een beetje verdrietig van SPSS, ik zie liever het opensource programma R.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:25 schreef SiIk het volgende:
Als je excelfiles hebt wil ik ze morgen best even in SPSS gooien.![]()
Ik ben er bijna uit, 1 moment (kon het toch niet opgeven)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:24 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is die Excel ergens te vinden online?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wel vaker over gehoord, maar nooit gebruikt dus geen idee hoe het werkt. Voor wat wij tot nu toe doen met statistiek vind ik SPSS best prima.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:27 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van SPSS, ik zie liever het opensource programma R.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
![]()
Variable Obs Pr(Skewness) Pr(Kurtosis) adj chi2(2) Prob>chi2
kmsec 873 0.6716 0.0912 3.03 0.2199
Gewoon normaal verdeeld hoor!
Heb de tijden even omgerekend naar seconden omdat dat makkelijker rekent. Volledige bestand is hier te vinden: https://twitter.com/remhelms/status/472047934826373121
Maar je moet de tijden onder de 60 minuten wel even goed invoeren, want dat hebben ze een beetje dom gedaan![]()
Oh ja en Stata >>> SPSSIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik niet, maar ben dan ook beheerder en geen onderzoekerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:27 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje verdrietig van SPSS, ik zie liever het opensource programma R.
Statistiek
Ik was er tijdens m'n studie echt goed in, maar als ik het nu (na 4 jaar niet mee bezig zijn) zie dan is het toch een grote
Dit is nog niet eens echt statistiek te noemen
ik heb altijd ruzie over statistiek met Gogo. Zij denkt dat zij gelijk heeft en ik dat ik dat heb. En beiden kunnen we het niet uitleggen
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dit is dan ook niet de enige plek waar ik data onder ogen krijgquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit is nog niet eens echt statistiek te noemen
Wat jij post snap ik allemaal wel, maar ik realiseer me wel dat ik zelf erg moet graven... "Hoe zat het ook alweer..?"
Vroeger kon ik die cijfers onder je grafiekje wel uitleggen, maar nu niet meer.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik vind eigenlijk dat uitslagenbestanden altijd in excel moeten worden aangeleverd, met macro's. Nu bij Amsterdam stond er dat ik 314e van mijn categorie geworden was, maar dat gaat op bruto tijd, en ik zou ook wel willen kijken hoeveelste ik van alle vrouwen geworden ben of zo, en op netto tijd.
Al zie ik nu dat er een soort 'mypace' website is toegevoegd bij Amsterdam waar je wat meer statistiekjes vindt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Totale beginner hier. Vroeg me af hoe ik het beste kan trainen.
Loop nu ongeveer 3,5 kilometer met een gemiddeld tempo van 6minuten per kilomer. Niet raar voor een roker die jaren geen fuck heeft uitgevoerd. Nu wil ik aan de ene kant naar 5 km per uur trainen maar vooral ook mij gemiddelde snelheid verhogen.
Wat is het beste volgende doel volgens algemeen aanvaardde beste trainingsmethoden?
4 km a 6 minuten per km.
Of 3,5 km a 5,5 minuten per km?![]()
Sorry, hij is te makkelijk... trainen naar 5 kilometer per uur moet lukken hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:53 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Totale beginner hier. Vroeg me af hoe ik het beste kan trainen.
Loop nu ongeveer 3,5 kilometer met een gemiddeld tempo van 6minuten per kilomer. Niet raar voor een roker die jaren geen fuck heeft uitgevoerd. Nu wil ik aan de ene kant naar 5 km per uur trainen maar vooral ook mij gemiddelde snelheid verhogen.
Wat is het beste volgende doel volgens algemeen aanvaardde beste trainingsmethoden?
4 km a 6 minuten per km.
Of 3,5 km a 5,5 minuten per km?![]()
![]()
En om ook even serieus te reageren. Beide is mogelijk, dat ligt meer net aan je doel. Wil je langere afstanden lopen of (eerst) sneller worden?![]()
Lol. Ja net wat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:59 schreef McTwente het volgende:
[..]
Sorry, hij is te makkelijk... trainen naar 5 kilometer per uur moet lukken hoor.![]()
![]()
En om ook even serieus te reageren. Beide is mogelijk, dat ligt meer net aan je doel. Wil je langere afstanden lopen of (eerst) sneller worden?
Het lijkt me nuttig eerst de snelheid op orde te hebben en de pauzes er uit te trainen. Maar goed, als dat beter werkt door eerst langere afstanden te gaan lopen dan doe ik dat.
Kans is natuurlijk best groot dat ik als ik op snelheid train steeds meer over hou aan het eind van mijn rit en er dus ook langzaam afstand bij op train.![]()
Dank voor de "uitleg" dames
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ynske
![]()
Bedankt voor de zon...![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat in principe 95% van de mensen rond het uur een 10km kan lopen, maar dat betekent niet dat íedereen uiteindelijk in staat zal zijn om dat te doen. Dat hangt dan weer van de door jou genoemde factoren afik ben van de speciale 5%
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Hoe heb je het opgebouwd naar die 3,5km?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:01 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Lol. Ja net wat.
Het lijkt me nuttig eerst de snelheid op orde te hebben en de pauzes er uit te trainen. Maar goed, als dat beter werkt door eerst langere afstanden te gaan lopen dan doe ik dat.
Kans is natuurlijk best groot dat ik als ik op snelheid train steeds meer over hou aan het eind van mijn rit en er dus ook langzaam afstand bij op train.
En als je die 6m/km loopt ben je dan nog in staat om te communiceren?Trek eens aan mijn vinger?
Bedankt. Ik zag inderdaad wat voorbij komen over het parcours en de starttijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:13 schreef Voccar het volgende:
Mooi dat je weer terug bent Kluizenaar!
Speciaal voor Daywalker en Mctwente: voor komende editie van Enschede marathon zijn de tijden vervroegd, hele is met 10.00 half uur eerder en de halve is met 11.45 maar liefst 2 uur eerder.
Vond het prima tijd voor de halve dit jaar, maar blijkbaar wilden veel mensen hem eerder lopen en dat er minder tijd tussen de verschillende afstanden zou zitten.
Prima starttijd, als Daywalker een beetje doorloopt kunnen we samen finishen. Maar dan moet hij wel ergens tussen de 3.30 en 3.45 finishen...![]()
![]()
Maar dat trek je toch heel simpel met een Perl scrippie van de site af? (Python mag ook, hatsquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind eigenlijk dat uitslagenbestanden altijd in excel moeten worden aangeleverd, met macro's. Nu bij Amsterdam stond er dat ik 314e van mijn categorie geworden was, maar dat gaat op bruto tijd, en ik zou ook wel willen kijken hoeveelste ik van alle vrouwen geworden ben of zo, en op netto tijd.
Al zie ik nu dat er een soort 'mypace' website is toegevoegd bij Amsterdam waar je wat meer statistiekjes vindt.)
Statistieken over hardlopen![]()
![]()
Jawel. Een stuiptrekking is het gaat nog, 2 is ik lig dood te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoe heb je het opgebouwd naar die 3,5km?
En als je die 6m/km loopt ben je dan nog in staat om te communiceren?
Nee echt praten tijdens lopen zou wel lastig worden.![]()
Ynske
![]()
Bedankt voor de zon...![]()
Dan loop je te hard.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Jawel. Een stuiptrekking is het gaat nog, 2 is ik lig dood te gaan.
Nee echt praten tijdens lopen zou wel lastig worden.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dan loop je ws op wedstrijd tempo (ergo te snelquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:42 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Jawel. Een stuiptrekking is het gaat nog, 2 is ik lig dood te gaan.
Nee echt praten tijdens lopen zou wel lastig worden.)
Tip die je hier vaak hoort = van langzaamlopen wordt je sneller.quote:
Ik heb het ook zo ervaren. Als je op je limiet loopt, dan loop je dingen kapot namelijk.
Sinds wanneer loop je nu?Trek eens aan mijn vinger?
Van beuken word je niet sneller en ga je ook niet meer uithoudingsvermogen creëren. Van langzamer lopen word je sneller en ga je wel meer uithoudingsvermogen creëren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:45 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ja ik moet het toch opbouwen. Straks loop ik me niet meer kapot natuurlijk. Gewoon beuken.
Laat het beuken maar zitten tot bij spaarzame korte intervaltrainingen en wedstrijden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou, dan is 't vrij simpel. Elke dag 50m verder sprinten!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:45 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ja ik moet het toch opbouwen. Straks loop ik me niet meer kapot natuurlijk. Gewoon beuken.
Ja doei.![]()
Leuke aanbieding voor degenen die nog kerstverlichting nodig hebben![]()
: http://www.lifestyledeal.(...)nd-in-5-kleuren.htmlI can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Een weekje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:47 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tip die je hier vaak hoort = van langzaamlopen wordt je sneller.
Ik heb het ook zo ervaren. Als je op je limiet loopt, dan loop je dingen kapot namelijk.
Sinds wanneer loop je nu?![]()
Jip klinkt als een prima tip. Had nu ook nog genoeg over eigenlijk dus volgende keer 4km moet ook wel lukken. Vanaf daar iedere keer 100 meter erbij ofzoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, dan is 't vrij simpel. Elke dag 50m verder sprinten!![]()
![]()
Op het moment ben je hét recept voor een blessurequote:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:09 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
ver eigenlijk dus volgende keer 4km moet ook wel lukken. Vanaf daar iedere keer 10incrowd garpje is dat
Ik merk toch dat ik iedere keer beter loop.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Van beuken word je niet sneller en ga je ook niet meer uithoudingsvermogen creëren. Van langzamer lopen word je sneller en ga je wel meer uithoudingsvermogen creëren.
Laat het beuken maar zitten tot bij spaarzame korte intervaltrainingen en wedstrijden.![]()
Ik had zelf al wel eens onderzoek gedaan naar wat loopjes die ik deed. De conclusie was toen dat e.a. nagenoeg normaal verdeeld was. En ook nu blijkt dat weer. En SPSS versus R, dat hoor ik thuis ook vaak. En dan heb je ook MX nog.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ach welnee joh. Als ik problemen voel opkomen doe ik het wel rustiger aan. Ken mijn grenzen inmiddels wel aardig en weet wanneer ik moet minderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:10 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Op het moment ben je hét recept voor een blessure![]()
Topquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:11 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Ach welnee joh. Als ik problemen voel opkomen doe ik het wel rustiger aan. Ken mijn grenzen inmiddels wel aardig en weet wanneer ik moet minderen.
Dan niet, ik ken nog een goede fysioquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:11 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Ach welnee joh. Als ik problemen voel opkomen doe ik het wel rustiger aan. Ken mijn grenzen inmiddels wel aardig en weet wanneer ik moet minderen.
Ow, nee, ik dacht dat je vroeg hoe je beter kon trainen. Maar je bedoelt dat je even wilde horen dat je zo stoer bezig bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:10 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Ik merk toch dat ik iedere keer beter loop.
Zeg dat dan.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ow, nee, ik dacht dat je vroeg hoe je beter kon trainen. Maar je bedoelt dat je even wilde horen dat je zo stoer bezig bent.
Zeg dat dan.![]()
![]()
hoho hij loopt al een week hé!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:17 schreef mosselmossel het volgende:
Ow, nee, ik dacht dat je vroeg hoe je beter kon trainen. Maar je bedoelt dat je even wilde horen dat je zo stoer bezig bent.
Zeg dat dan.
Dan voel je zoiets zelf wel aan
er is niets mis met beginnen en gewoon 3.5km lopen..... ik kan iemand die ook gewoon zo begonnen is
Maar ik ga het met interesse volgen....'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Er is ook niks mis met beginnen en dan 3,5km lopen. Maar als je vraagt om advies hoe je het beste kan trainen, dan snap ik niet dat je de antwoorden niet wil horen. Of zeg dan iets van: ow, moet dat zo, dat vind ik niet leuk, dus ga het anders doen. Of iets dergelijks.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
er is niets mis met beginnen en gewoon 3.5km lopen..... ik kan iemand die ook gewoon zo begonnen is
Maar ik ga het met interesse volgen....Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb ruime voetbalsrvring dat is alleen al even geleden. Ik ga ieder jaar minimaal 2 weken knallen op snowboard. Ik weet prima hoe ik bijvoorbeeld overbelasting kan herkennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hoho hij loopt al een week hé!
Dan voel je zoiets zelf wel aan![]()
Hoe zo. Ik leg 2 opties voor. Jullie willen me aan de derde hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:34 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Er is ook niks mis met beginnen en dan 3,5km lopen. Maar als je vraagt om advies hoe je het beste kan trainen, dan snap ik niet dat je de antwoorden niet wil horen. Of zeg dan iets van: ow, moet dat zo, dat vind ik niet leuk, dus ga het anders doen. Of iets dergelijks.![]()
![]()
Ik vroeg me al af waar je bleefquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Maar dat trek je toch heel simpel met een Perl scrippie van de site af? (Python mag ook, hats)
Statistieken over hardlopen
Statistiek
Ik heb alles verdrongen
Misschien omdat allebei die opties niet zulke hele goeie trainingsmethodes zijn. Maar boeie. Doe je ding, heb plezier, maar kom niet om advies vragen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:35 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Hoe zo. Ik leg 2 opties voor. Jullie willen me aan de derde hebben.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
en opeens ben ik gestopt met volgen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:34 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Ik heb ruime voetbalsrvring dat is alleen al even geleden. Ik ga ieder jaar minimaal 2 weken knallen op snowboard. Ik weet prima hoe ik bijvoorbeeld overbelasting kan herkennen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah jij bent van het voorkomen ik snap hem. Dat doe je niet als je duur betaal d hebt voor je wintersport.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en opeens ben ik gestopt met volgen...
Geloof me. 2 weken 9 uren per dag met een half uurtje pauze, een biertje tussendoor en een stukkie brood van de piste vegen, dat is vragen om problemen. Die 20 minuten 1 keer in de 2 dagen hardlopen valt echt wel mee.![]()
Nee joh, niet zo aanstellen rd.
Kijk, je kunt wel heel voorzichtig gaan trainen en proberen om blessures en overbelasting te voorkomen, mááár, stel nou dat je helemaal niet geblesseerd of overbelast raakt! Dan ben je voorzichtig voor niets en had je al zoveel sneller kúnnen zijn.
#yolo #livingontheedgeJa doei.![]()
Veel plezier!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:57 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou genoeg. Jullie horen wel weer eens van me.
Ja ik wou dat ik het verzonnen had, was meteen een hardloop- en fysiokliniek begonnenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers, Guard. Jaloers.
wat je me eigenlijk probeer te vertellen is, dat als ik niet zo kakkebroekerig was geweest in nu allang de Tahoe200 had kunnen lopen??quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
Nee joh, niet zo aanstellen rd.
Kijk, je kunt wel heel voorzichtig gaan trainen en proberen om blessures en overbelasting te voorkomen, mááár, stel nou dat je helemaal niet geblesseerd of overbelast raakt! Dan ben je voorzichtig voor niets en had je al zoveel sneller kúnnen zijn.
#yolo #livingontheedge
Ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat je me eigenlijk probeer te vertellen is, dat als ik niet zo kakkebroekerig was geweest in nu allang de Tahoe200 had kunnen lopen??Ja doei.![]()
lafheid is een keuze.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat je me eigenlijk probeer te vertellen is, dat als ik niet zo kakkebroekerig was geweest in nu allang de Tahoe200 had kunnen lopen??![]()
![]()
see you in Tahoe brother!!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Of niet. Ook goed hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:57 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou genoeg. Jullie horen wel weer eens van me.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Niet zo onaardig, Yuki! Iedereen is hier welkom! Van Evy tot Ultra en van zwakzinnige tot statistiekspecialist.quote:Ja doei.![]()
maar die zorgen er wel voor dat het zwaar terug lezen is op de goede morgen hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo onaardig, Yuki! Iedereen is hier welkom! Van Evy tot Ultra en van zwakzinnige tot statistiekspecialist.
Of je slaat 't gewoon over!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar die zorgen er wel voor dat het zwaar terug lezen is op de goede morgen hoor
Ja doei.![]()
Ik let even niet op en het gaat over Ren Python
(SPSS en Perl
)
En verder voelt hats zich niet erg fit, dus niet trainen vanavond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat klinkt dan weer als abacadabra voor mij, ben geen ICTerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Maar dat trek je toch heel simpel met een Perl scrippie van de site af? (Python mag ook, hats)
Statistieken over hardlopen
Ik móést uitgerekend vandaag SPSSenErfenisje van mijn oude werk.
Hats, wie weet wat hier nog uitrolt. Hier staat er een enorme verkoudheid op doorbreken dus ook hier even minder fit.
En nieuwkomers, welkom in de sekte![]()
![]()
ziteven mijn vakantieplannen aan het bijschaven voor zover het al lukt... kom ik toch gewoon bij een wedstrijd van HAAG uit'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Lolquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
ziteven mijn vakantieplannen aan het bijschaven voor zover het al lukt... kom ik toch gewoon bij een wedstrijd van HAAG uit
Welke?F means you're fucked![]()
de 9 uur van Den Haag op 20 juniquote:
Als ik in juni kan komen betekent dat ook dat ik in augustus de 100miler in Naseby ga lopen dus dan zou de 9 uur bij HAAG een mooie training zijn.
Nog even toekomstplannen maar ik stuur er iig wel op aan...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ah, tof. Hou er rekening mee dat het rondjes van 1800 meter zijn hequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de 9 uur van Den Haag op 20 juni
Als ik in juni kan komen betekent dat ook dat ik in augustus de 100miler in Naseby ga lopen dus dan zou de 9 uur bij HAAG een mooie training zijn.
Nog even toekomstplannen maar ik stuur er iig wel op aan...
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:02 schreef YUR het volgende:
[..]
Ah, tof. Hou er rekening mee dat het rondjes van 1800 meter zijn he
komt ik wel overheen hoop ik.... dat maakt de rondjes van 10km in Naseby een ultra-afstand in een ultra'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zoiets jaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
komt ik wel overheen hoop ik.... dat maakt de rondjes van 10km in Naseby een ultra-afstand in een ultra
alleen nog even mijn accent aanpassen voor die tijd want tussen al die townies kan West-Fries natuurlijk nietquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Townie wannabee, je bent een West-Fries of je bent het niet hoor!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alleen nog even mijn accent aanpassen voor die tijd want tussen al die townies kan West-Fries natuurlijk niet"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
West-Fries met af en toe wat Kiwi Denglish er doorheenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:09 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Townie wannabee, je bent een West-Fries of je bent het niet hoor!
Hoe belangrijk is drinken eigenlijk op bijvoorbeeld halve marathon afstand? Realiseer me nu ineens dat ik misschien wel dom bezig ben geweest gisterenavond door niets te drinken. Ja, voor ik de deur uit ging even snel een paar slokken water, maar geen water mee genomen tijdens het lopen.
Had geen dorst tijdens het lopen overigens. Vrijwel nooit eigenlijk. Heb altijd een kauwgompje in tijdens mijn loopjes en daardoor nooit echt last van een droge mond.![]()
Dat kauwgompje is niet slim, daar kun je in stikken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
ngrijk is drinken eigenlijk op bijvoorbeeld halve marathon afstand? Realiseer me nu ineens dat ik misschien wel dom bezig ben geweest gisterenavond door niets te drinken. Ja, voor ik de deur uit ging even snel een paar slokken water, maar geen water mee genomen tijdens het lopen.
Had geen dorst tijdens het lopen overigens. Vrijwel nooit eigenlijk. Heb altijd een kauwgompje in tijdens mijn loopjes en daardoor nooit echt last van een droge mond.
Verder is het inderdaad ook niet handig om niet te drinken, je zal nu zeker meer hersteltijd nodig hebben dan wanneer je wel goed gedronken had. Droge mond is niet een indicatie van hoeveel water je nodig hebt, vanaf een uur lopen is het toch wel goed om water bij je te hebben, je verliest toch wel veel vocht en dat is niet goed voor je prestatieniveau.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kauwgompje heb ik echt altijd in mijn mond tijdens lopen. Vaak zit ie tussen wang en kiezen en kauw ik er niet op. Zo nu en dan kauw ik even en stop ik m weer weg. Stikken ben ik dan weer niet zo bang voor.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:20 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat kauwgompje is niet slim, daar kun je in stikken.
Verder is het inderdaad ook niet handig om niet te drinken, je zal nu zeker meer hersteltijd nodig hebben dan wanneer je wel goed gedronken had. Droge mond is niet een indicatie van hoeveel water je nodig hebt, vanaf een uur lopen is het toch wel goed om water bij je te hebben, je verliest toch wel veel vocht en dat is niet goed voor je prestatieniveau.
Maar de volgende keer toch maar wat water mee dan. Heb alleen nog geen belt, dus misschien toch maar eens voor gaan kijken
Overigens moet ik zeggen dat ik me vandaag prima voel. Wat stijfjes en lichte pijntjes, maar geen vermoeidheid of whatsoever.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 19:26:44 ]![]()
http://www.utrechtmarathon.com/evenement/parcours/
Marathon Utrecht lijkt toch van de grond te komen! Dan wordt het toch wel verleidelijk.. lekker makkelijk vanaf huis! Ook wel een fijn parcours zo te zien.
Wel irritant dat ze pas om 12.15 starten..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je drinkt niet omdat je anders een droge bek krijgt, je zit niet in de kroeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe belangrijk is drinken eigenlijk op bijvoorbeeld halve marathon afstand? Realiseer me nu ineens dat ik misschien wel dom bezig ben geweest gisterenavond door niets te drinken. Ja, voor ik de deur uit ging even snel een paar slokken water, maar geen water mee genomen tijdens het lopen.
Had geen dorst tijdens het lopen overigens. Vrijwel nooit eigenlijk. Heb altijd een kauwgompje in tijdens mijn loopjes en daardoor nooit echt last van een droge mond.
Je moet drinken omdat je vocht verliest.
Nu was het vandeweek niet super warm enzo, maar toch verlies je ongemerkt veel vocht.
Dat moet aangevuld worden. Mij is gezegd dat je eigenlijk vanaf 10 km voor drinken moet zorgen (al doe ik dat zelf ook niet altijd.
Een HM zonder drinken is dan ook niet het beste idee ooit.
Handheld, bottle belt, hydrationpack, flesje water op je route verstoppen, langs een waterpunt lopen, allemaal manieren om je aan je water te komen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hmz, vertrouwen voor de 7^^ is even wat minder... Na mijn duurloop van zaterdag had ik veel kleine pijntjes. Niet superernstig, maar wel die pijntjes die in het verleden een voorbode waren voor beginnende shinsplints en dergelijke ellende. Maandag dus niet naar de training gegaan en vandaag weer rustig aan gelopen. Maar rustig aan was in slakkentempo en dan wel het gevoel hebben daar hard voor te moeten werken en toch een beetje een zeurend scheenbeen (aan de kant waar ik door mijn enkel was gegaan).
Mijn idee nu is om tot de 7^^ wél 3x per week te lopen, mits ik geen echte pijn heb, maar om mijn 15 km van komende maandag te schrappen en daar een 10 van te maken. Ik heb dan 1x 12 en 1x 14 gelopen en dat is geen ideale voorbereiding, maar ik denk dat dat beter is dan mezelf komende maandag echt overbelasten (althans, dat is het risico). Verder veel rust houden en oefeningen (echt) doen. Dat laatste deed ik de laatste week al iets vaker, maar hou er gewoon niet van... Al is het voor een goed doel. Wat denken jullie hier van? Nog tips?![]()
Oeh. Dat ziet er leuk uit, voor een oud-Utrechter als ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Marathon Utrecht lijkt toch van de grond te komen! Dan wordt het toch wel verleidelijk.. lekker makkelijk vanaf huis! Ook wel een fijn parcours zo te zien.
Wel irritant dat ze pas om 12.15 starten..
Eentje voor op de lijst.![]()
Helemaal doen zoals jij het wilt. Nu al gaat de 7HL je lukken, op je gemakje beginnen en de laatste 4 km 'uitrollen'quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef Gogo83 het volgende:
Hmz, vertrouwen voor de 7^^ is even wat minder... Na mijn duurloop van zaterdag had ik veel kleine pijntjes. Niet superernstig, maar wel die pijntjes die in het verleden een voorbode waren voor beginnende shinsplints en dergelijke ellende. Maandag dus niet naar de training gegaan en vandaag weer rustig aan gelopen. Maar rustig aan was in slakkentempo en dan wel het gevoel hebben daar hard voor te moeten werken en toch een beetje een zeurend scheenbeen (aan de kant waar ik door mijn enkel was gegaan).
Mijn idee nu is om tot de 7^^ wél 3x per week te lopen, mits ik geen echte pijn heb, maar om mijn 15 km van komende maandag te schrappen en daar een 10 van te maken. Ik heb dan 1x 12 en 1x 14 gelopen en dat is geen ideale voorbereiding, maar ik denk dat dat beter is dan mezelf komende maandag echt overbelasten (althans, dat is het risico). Verder veel rust houden en oefeningen (echt) doen. Dat laatste deed ik de laatste week al iets vaker, maar hou er gewoon niet van... Al is het voor een goed doel. Wat denken jullie hier van? Nog tips?![]()
![]()
Inschrijving voor de Utrecht marathon is geopend, ze lijken er toch serieus mee aan de slagZe hebben ook een 5, 10 en HM, denk dat ik die laatste ga doen als voorbereiding op Rotterdam!
![]()
Marathon = 2 rondjes.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef pijll het volgende:
[..]
Oeh. Dat ziet er leuk uit, voor een oud-Utrechter als ik.
Eentje voor op de lijst.
Ikzelf heb ook even nagedacht wat ik de komende tijd wil doen op loopgebied, maar kwam tot de conclusie dat ik het (in lijn met wat ik momenteel sowieso prettig vind) klein en dichtbij wil houden. Dus ik kom de provincie niet of nauwelijks uit voorlopig. Aangezien mevrouw Z op de grens van ZH en UT woont, zal ik wellicht af en toe ook in Utrecht lopen. Een grotere uitzondering maak ik eind december voor de Barnsley Harriers, voor twee leden ervan althans.
Deze maand kwam ik uit op bijna 165 km, voor mij een record. Ik heb in ieder geval genoeg duurvermogen opgebouwd voor de Meijendelloop eind november. Dat wordt vast heel zwaar, want het is daar niet vlak. Ik hoop en mik op een tijd nét onder de 2:30.![]()
Goeie tipquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:03 schreef E.T. het volgende:
Leuke aanbieding voor degenen die nog kerstverlichting nodig hebben![]()
: http://www.lifestyledeal.(...)nd-in-5-kleuren.htmlIk heb er 4 besteld, ben al een paar keer bijna van m'n sokken gereden!
![]()
Heb jij een andere Marathon gezien dan ik? Wat een compleet waardeloze Marathon. Strartplek is zeer onhandig en onlogisch. De route is ook niet om over naar huis te schrijven. Je loopt twee rondjes. En om het lekker makkelijk te maken start je tegelijk met de halve marathon die dan maar 1 rondje hoeft te doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel irritant dat ze pas om 12.15 starten..![]()
Ik zit te broeden op een leuke blognaam. Broeden jullie mee?
Momenteel hang ik op "Yur everyday runner"F means you're fucked![]()
Wow, ik zie nu dat die om 8:00 uur begint en dan is het nog donkerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:56 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Marathon = 2 rondjes.
Ikzelf heb ook even nagedacht wat ik de komende tijd wil doen op loopgebied, maar kwam tot de conclusie dat ik het (in lijn met wat ik momenteel sowieso prettig vind) klein en dichtbij wil houden. Dus ik kom de provincie niet of nauwelijks uit voorlopig. Aangezien mevrouw Z op de grens van ZH en UT woont, zal ik wellicht af en toe ook in Utrecht lopen. Een grotere uitzondering maak ik eind december voor de Barnsley Harriers, voor twee leden ervan althans.
Deze maand kwam ik uit op bijna 165 km, voor mij een record. Ik heb in ieder geval genoeg duurvermogen opgebouwd voor de Meijendelloop eind november. Dat wordt vast heel zwaar, want het is daar niet vlak. Ik hoop en mik op een tijd nét onder de 2:30.Hoop op helder weer en mooie luchten
@YUR: YuRan Today![]()
![]()
Mag ik er bij?!
1
2
3[b]7 december 2014 - Montferlandrun ('s-Heerenberg)[/b]
[*]Tarahumara - 15 km
[*]De_Kluizenaar - 7.5 km
De 15 lukt mij dan nog niet, maar mooi nog een wedstrijdje na er 3 te hebben moeten laten schieten!
Donequote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
Mag ik er bij?!
[ code verwijderd ]
De 15 lukt mij dan nog niet, maar mooi nog een wedstrijdje na er 3 te hebben moeten laten schieten!
Tegen Dennis Kimetto lopenquote:
Een poepie laten en hij valt omquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Tegen Dennis Kimetto lopen
• Niet miepen maar lopenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:59 schreef YUR het volgende:
Ik zit te broeden op een leuke blognaam. Broeden jullie mee?
Momenteel hang ik op "Yur everyday runner"
• Als je maar lol hebt
• Per ongeluk
• Up Yurs![]()
Dan ga ik er van uit dat je dat stiekem toch gedaan hebtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Mmm..... beter om dit niet te visualiseren.
Ja, kan het op zich ook wel, maar ben gewoon bang iets te overbelasten ofzo...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Helemaal doen zoals jij het wilt. Nu al gaat de 7HL je lukken, op je gemakje beginnen en de laatste 4 km 'uitrollen'![]()
Daarom vind ik het verstandig van je dat je nu even een stapje terug doetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:18 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ja, kan het op zich ook wel, maar ben gewoon bang iets te overbelasten ofzo...
1 /thelaudprince has entered the room ![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:41 schreef Guard het volgende:
[..]
Je drinkt niet omdat je anders een droge bek krijgt, je zit niet in de kroeg.Nee, dat idee had ik zojuist dus ook. Gisteren totaal niet over nagedacht, al was het plan vooraf ook niet om een halve marathon te gaan lopen. Gaandeweg besloten.quote:Je moet drinken omdat je vocht verliest.
Nu was het vandeweek niet super warm enzo, maar toch verlies je ongemerkt veel vocht.
Dat moet aangevuld worden. Mij is gezegd dat je eigenlijk vanaf 10 km voor drinken moet zorgen (al doe ik dat zelf ook niet altijd.
Een HM zonder drinken is dan ook niet het beste idee ooit.Moet ff kijken wat het gaat worden. Verstoppen van een flesje is eigenlijk niet echt een optie voor mij, al kan ik me voorstellen dat sommigen dat doen. Tappunten zijn hier ook niet in de buurt en als ze er al zijn, dan zijn ze zeer schaars. Maar goed... andere opties zat. Heb zelf nog een camelbak in de kast liggen, hoewel ik denk dat deze niet echt geschikt is voor een duurloop. Ooit gekocht toen ik nog geregeld op de mountainbike zat en met skiën is ie ook van pas gekomen.quote:Handheld, bottle belt, hydrationpack, flesje water op je route verstoppen, langs een waterpunt lopen, allemaal manieren om je aan je water te komen.
Toch maar eens kijken voor zo'n bottle belt of handheld oid. Dank voor je reactie![]()
![]()
Welk Haags loopje bedoel je?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:24 schreef thelaudprince het volgende:
Ik heb zo'n zin in m'n volgende wedstrijd![]()
Zie dat er al best wat mensen in Den Haag gaan lopen![]()
Ben zelf geen groot fan van gordels e.d. trouwens,op een HM pak ik absoluut iedere drankpost mee maar om zelf van alles mee te sjouwen, no thanks![]()
![]()
Dat heb ik liever ook niet, maar als je alleen loopt moet je toch wat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:39 schreef thelaudprince het volgende:
Ben zelf geen groot fan van gordels e.d. trouwens,op een HM pak ik absoluut iedere drankpost mee maar om zelf van alles mee te sjouwen, no thanks![]()
oh, in een training....mm...zelf drink ik minstens een halve liter voor ik zo'n afstand ga lopen en direct erna flink eten en weer minstens een halve liter water, bij mij werkt het maar dat kan bij jou anders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat heb ik liever ook niet, maar als je alleen loopt moet je toch wat.![]()
Bij mij werkt het ook wel, maar toch... La Tramposa en guard hebben wel gelijk dat je toch veel vocht verliest op de grotere afstanden. Moet je eigenlijk wel aanvullen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:43 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
oh, in een training....mm...zelf drink ik minstens een halve liter voor ik zo'n afstand ga lopen en direct erna flink eten en weer minstens een halve liter water, bij mij werkt het maar dat kan bij jou anders zijn natuurlijk.![]()
Mijn elke-dag sport plan faalt nu al.. Plan was zwemmen maar ik ben even helemaal ingestort net dus lig nu op bed met een boek.. Zal wel nodig zijn..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hebben ze zeker ja, maar ik vind het lastig meenemen...Een fietser meenemen die je water aanreikt om de zoveel kmquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bij mij werkt het ook wel, maar toch... La Tramposa en guard hebben wel gelijk dat je toch veel vocht verliest op de grotere afstanden. Moet je eigenlijk wel aanvullen.![]()
![]()
... en met een telefoon / laptop / tabletquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn elke-dag sport plan faalt nu al.. Plan was zwemmen maar ik ben even helemaal ingestort net dus lig nu op bed met een boek.. Zal wel nodig zijn..
Kan ook lekker zijn
Enjoy
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 20:49:38 ]![]()
Lezenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn elke-dag sport plan faalt nu al.. Plan was zwemmen maar ik ben even helemaal ingestort net dus lig nu op bed met een boek.. Zal wel nodig zijn..![]()
that reminds me...al lang niet gedaan hahaha![]()
ciao !!!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ga een biertje doen in de kroeg. Fijne avond iedereen.![]()
nee, helaasquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand de Keuringsdienst van Waarde gezien over "superfood"? Het was hilarisch.![]()
Alleen telefoon, maar die moet ik eigenlijk ook wegdoen.. Ben ook een beetje media-moe..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
... en met een telefoon / laptop / tablet
Kan ook lekker zijn
EnjoyIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zit al een aantal uur (zo voelt het tenminste) programma's te kijken over gouddelvers op Discovery en NGC.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand de Keuringsdienst van Waarde gezien over "superfood"? Het was hilarisch.
Komend weekend weer een bijeenkomstje met de (running) family, kijken of er als iets bekend is over een eventuele deelname aan de CPC.
Ik neig echter steeds meer en meer naar alles behalve de CPC.
3bergenloop is de koploper voor dat weekend
Dan zou ik gewoon lekker de 3bergenloop gaan doenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zit al een aantal uur (zo voelt het tenminste) programma's te kijken over gouddelvers op Discovery en NGC.
Komend weekend weer een bijeenkomstje met de (running) family, kijken of er als iets bekend is over een eventuele deelname aan de CPC.
Ik neig echter steeds meer en meer naar alles behalve de CPC.
3bergenloop is de koploper voor dat weekend
Ik was bang voor een parcours a la singelloop dus ij ben blij met het stuk door de uithof/bunnik. Twee rondjes is jammer maar vind ik niet zo heel erg, is wel praktisch voor ze. Naar de onhandigheden van de start heb ik niet echt gekeken, wat is daarmee dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Heb jij een andere Marathon gezien dan ik? Wat een compleet waardeloze Marathon. Strartplek is zeer onhandig en onlogisch. De route is ook niet om over naar huis te schrijven. Je loopt twee rondjes. En om het lekker makkelijk te maken start je tegelijk met de halve marathon die dan maar 1 rondje hoeft te doen.
Het lijkt alleen wel alsof ze van plan zijn maar heel weinig drank posten in te richten. Blijft toch wel een gok, je inschrijven voor een marathon bui zo'n onervaren organisatie. Voor de halve durf ik het sowieso wel aan..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Singelloop in Utrecht, is die leuk ? Heb dit jaar in Haarlem gelopen die dag, zat te denken om volgend jaar Utrecht te proberen...![]()
Dat is eigenlijk ook mijn uitgangspunt, de CPC ga ik alleen doen als pa en zus er ook gaan lopen. Want met familie naar een loopje (ook al is ie zo massaal als de CPC) is wel het leukstequote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon lekker de 3bergenloop gaan doen
Groot gelijk. Liep jouw zus niet ook Berlijn eigenlijk?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:07 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook mijn uitgangspunt, de CPC ga ik alleen doen als pa en zus er ook gaan lopen. Want met familie naar een loopje (ook al is ie zo massaal als de CPC) is wel het leukste![]()
Van langzaam lopen schijn je snel te worden, dus bij deze!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verkenning van onze night trail die volgende week plaats gaat vinden. In het donker, om een idee te hebben of het een beetje te doen was. Route iets ingekort, anders zou het te lang gaan duren, maar met 8km hebben we toch een leuk rondje die voor zo'n 80% onverlicht en onverhard is!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Mensen die volgend jaar een HM willen lopen op een typisch zeeuws parcours, Vrouwenpolder op 5 september is een aanrader (met 9k strand)![]()
Omg heb me kapot geërgerd tijdens de training vanavondlol gaat er hard af zo... Later verder klagen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nee dat was ooit het plan, maar het duurde haar te lang, dus ging ze in het voorjaar al een marathon lopen, in Madrid.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Groot gelijk. Liep jouw zus niet ook Berlijn eigenlijk?
Volgend jaar lopen we wel samen in Vegas
Het laatste stuk:Yquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand de Keuringsdienst van Waarde gezien over "superfood"? Het was hilarisch.
Negerzaad
Gelukkig geloofde ik al niet echt in superfood.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Spit it out !!!!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:17 schreef SEMTEX het volgende:
Omg heb me kapot geërgerd tijdens de training vanavondlol gaat er hard af zo... Later verder klagen
lekker loopliedje trouwens dat![]()
![]()
Ik ben lekker met twee anderen uit de loopgroep wezen lopen. Zij herstellen ook van een marathon en dat was wel relaxed. Maar ik kan inmiddels wel stellen dat trainen voor een marathon leuk is, een marathon lopen ook, maar dat herstellen.... pff.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vegas, wow. Leuk om samen te doenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:19 schreef Guard het volgende:
[..]
Nee dat was ooit het plan, maar het duurde haar te lang, dus ging ze in het voorjaar al een marathon lopen, in Madrid.
Volgend jaar lopen we wel samen in VegasEn hoe deed zij Madrid?
![]()
Ik heb het nu net op gezet, maar ik lig binnen vijf minuten al dubbel van alle onzin.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Iemand de Keuringsdienst van Waarde gezien over "superfood"? Het was hilarisch.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vorige edities was de start bij de Jaarbeurs, logistiek een stuk praktischer dan de uithof. Twijfel zelf heel erg, inschrijven op een parcours wat niet echt optimaal is. Maar aan de andere kant kan het zo maar zijn dat dit de eerste en meteen ook weer de laatste keer is dat hij wordt gehouden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik was bang voor een parcours a la singelloop dus ij ben blij met het stuk door de uithof/bunnik. Twee rondjes is jammer maar vind ik niet zo heel erg, is wel praktisch voor ze. Naar de onhandigheden van de start heb ik niet echt gekeken, wat is daarmee dan?
Het lijkt alleen wel alsof ze van plan zijn maar heel weinig drank posten in te richten. Blijft toch wel een gok, je inschrijven voor een marathon bui zo'n onervaren organisatie. Voor de halve durf ik het sowieso wel aan..![]()
Tijdens de loop in de kas in februari j.l. kon ik gratis gojibessen proeven. Waren precies als rozijntjes. Nu ben ik van kinds af aan al gek op rozijntjesquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:19 schreef Yuki het volgende:
Gelukkig geloofde ik al niet echt in superfood.![]()
Ik bedenk me opeens, zou een zak rozijntjes geen fantastisch voer zijn voor tijdens een lange loop? Het eet namelijk heel makkelijk weg en zit vol suikers.![]()
Viel haar tegen, weinig echt lange duurlopen gedaan in de voorbereiding, en ze had geen rekening gehouden met de hoogtemeters die Madrid heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Vegas, wow. Leuk om samen te doenEn hoe deed zij Madrid?
Ze gaat nu overigens in het voorjaar Parijs doen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Camelbak is juist ideaal voor de echte lange duurlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat idee had ik zojuist dus ook. Gisteren totaal niet over nagedacht, al was het plan vooraf ook niet om een halve marathon te gaan lopen. Gaandeweg besloten.
[..]
Moet ff kijken wat het gaat worden. Verstoppen van een flesje is eigenlijk niet echt een optie voor mij, al kan ik me voorstellen dat sommigen dat doen. Tappunten zijn hier ook niet in de buurt en als ze er al zijn, dan zijn ze zeer schaars. Maar goed... andere opties zat. Heb zelf nog een camelbak in de kast liggen, hoewel ik denk dat deze niet echt geschikt is voor een duurloop. Ooit gekocht toen ik nog geregeld op de mountainbike zat en met skiën is ie ook van pas gekomen.
Toch maar eens kijken voor zo'n bottle belt of handheld oid. Dank voor je reactie![]()
Yup. Tijdens de CPC trainingen had iemand altijd zo'n rood doosje rozijntjes bij zich. Ging goedquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Tijdens de loop in de kas in februari j.l. kon ik gratis gojibessen proeven. Waren precies als rozijntjes. Nu ben ik van kinds af aan al gek op rozijntjes![]()
Ik bedenk me opeens, zou een zak rozijntjes geen fantastisch voer zijn voor tijdens een lange loop? Het eet namelijk heel makkelijk weg en zit vol suikers.![]()
![]()
zou trailmix niet eigenlijk ideaal zijn voor tijdens het trailen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Tijdens de loop in de kas in februari j.l. kon ik gratis gojibessen proeven. Waren precies als rozijntjes. Nu ben ik van kinds af aan al gek op rozijntjes![]()
OK. Maar wel dus nog eentjequote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Viel haar tegen, weinig echt lange duurlopen gedaan in de voorbereiding, en ze had geen rekening gehouden met de hoogtemeters die Madrid heeft.
Ze gaat nu overigens in het voorjaar Parijs doen.![]()
@Mossel: balen dat je herstel niet gaat zoals je wil.![]()
Rode doosjes met dat vrouwtje op de voorkantquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Yup. Tijdens de CPC trainingen had iemand altijd zo'n rood doosje rozijntjes bij zich. Ging goedDat klinkt als een product dat speciaal bedacht is om in de markt te kunnen zetten. Net als alle superfoods.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
zou trailmix niet eigenlijk ideaal zijn voor tijdens het trailen?
Swets heeft gewoon gelijk. Vreet normaal en je krijgt genoeg binnen.![]()
Balen man, maar het is niet vreemd. Het is pas 3,5 week geleden. Wel jammer, want ik kan me herinneren dat je in eerste instantie dacht dat je al na een week hersteld was?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:21 schreef mosselmossel het volgende:
Maar ik kan inmiddels wel stellen dat trainen voor een marathon leuk is, een marathon lopen ook, maar dat herstellen.... pff.![]()
![]()
night trail
merkte wel dat het een loopje was na een zware training gisterenen het was benauwd. Potdomme bijna november!
_!
Ja doei.![]()
Ja, dat is het verneukeratieve. Je voelt je topfit, nergens last van. En dan ga je lopen. En dan gaat dat beroerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Balen man, maar het is niet vreemd. Het is pas 3,5 week geleden. Wel jammer, want ik kan me herinneren dat je in eerste instantie dacht dat je al na een week hersteld was?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Logistiek is de Jaarbeurs makkelijker, ja. (Voor de lopers. Voor de organisatie niet, want dan moet je een nig groter deel van de stad stilleggen, denk ik.)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vorige edities was de start bij de Jaarbeurs, logistiek een stuk praktischer dan de uithof. Twijfel zelf heel erg, inschrijven op een parcours wat niet echt optimaal is. Maar aan de andere kant kan het zo maar zijn dat dit de eerste en meteen ook weer de laatste keer is dat hij wordt gehouden.
Maar de Uithof en Zuidwest-Utrecht, dat is het deel van Utrecht waar ik goede herinneringen aan heb.
(En dat de hele marathon 2 keer de halve is, is voor mij een pre: dan hoef ik eigenlijk alleen maar de halve te lopen, en dan heb ik toch het hele parcours gezien.)![]()
Het straalt er echt vanaf dat ze zo min mogelijk willen afzetten in plaats van een leuke route uit te zetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:31 schreef pijll het volgende:
[..]
Logistiek is de Jaarbeurs makkelijker, ja. (Voor de lopers. Voor de organisatie niet, want dan moet je een nig groter deel van de stad stilleggen, denk ik.)
Maar de Uithof en Zuidwest-Utrecht, dat is het deel van Utrecht waar ik goede herinneringen aan heb.
(En dat de hele marathon 2 keer de halve is, is voor mij een pre: dan hoef ik eigenlijk alleen maar de halve te lopen, en dan heb ik toch het hele parcours gezien.)![]()
Ja, rozijnen werken prima. Zit veel energie in. Nadeel is dat ze wel klein zijn, dus kan wat lastiger zijn met pakken/eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik bedenk me opeens, zou een zak rozijntjes geen fantastisch voer zijn voor tijdens een lange loop? Het eet namelijk heel makkelijk weg en zit vol suikers.
Dadels werken ook erg goed, zijn ook energiebommetjes!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hmmm dan doe ik iets niet goed. Vanavond piramideloop gedaan op Keniaanse snelheid. Het voelde allemaal heel erg makkelijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:12 schreef Wolve000 het volgende:
Van langzaam lopen schijn je snel te worden, dus bij deze!![]()
![]()
Dan zouden ze niet over de Maliebaan en door de binnenstad gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het straalt er echt vanaf dat ze zo min mogelijk willen afzetten in plaats van een leuke route uit te zetten.
Ik vind het een leuke mengeling van stad en platteland. Veel beter dan het parcours van een paar jaar terug, dat voor het grootste deel door een Vinexwijk liep.![]()
Hoezo dan? Pijntjes? Moe? Je had ook wel een zware, langdurende uitgekozenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, dat is het verneukeratieve. Je voelt je topfit, nergens last van. En dan ga je lopen. En dan gaat dat beroerd.
Ja, dat gewoon een zooi van die kleine dingetjes. Niks ergs ofzo, maar gewoon kut. Was gewoon te vroeg begonnen met de zwaarste trainingen. Had ik niet moeten doen. Maar goed. Zo leer je weer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoezo dan? Pijntjes? Moe? Je had ook wel een zware, langdurende uitgekozenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die route had me dan wel weer een biertje opgeleverd en die zou ik ju dan mis lopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan zouden ze niet over de Maliebaan en door de binnenstad gaan.
Ik vind het een leuke mengeling van stad en platteland. Veel beter dan het parcours van een paar jaar terug, dat voor het grootste deel door een Vinexwijk liep.![]()
![]()
Is tegelijk met de vuurtorentrail...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan zouden ze niet over de Maliebaan en door de binnenstad gaan.
Ik vind het een leuke mengeling van stad en platteland. Veel beter dan het parcours van een paar jaar terug, dat voor het grootste deel door een Vinexwijk liep.
Verder lijkt utrecht me ook een leuke stad voor een HM.
Utrecht
Ik heb wel zin gekregen in Devil's Trail. Het is voor mij nog onontgonnen terrein dus ik ben benieuwd of het iets voor mij is. Het zal niet heel spannend worden, want Amsterdamse bos. Ik hoop alleen dat ik niet vergeet dat het geen mud run is en onderweg per ongeluk ergens in een sloot spring. Dan gaat het helemaal goed komen.![]()
Daarna was ik wel kapot, dus ik had het niet nog een paar keer kunnen doen. En snel is ook maar relatief: in die loopgroep ben ik een van de snellere. In mijn andere groep ben ik het sukkeltje.quote:
Overigens was ik wel goed in ultrakorte sprints. Als basisschoolleerling ooit 60 meter in 9:96 gelopen, waarbij ik de laatste meters wandelde omdat, toen ik omkeek, bleek dat de jongen tegen wie ik moest racen ergens halverwege was.![]()
![]()
Ik zou zo graag dit weekend willen vliegen door de bossen op mijn Hoka's.
Eigenlijk ben ik ook een masochist om hier alles mee te blijven lezen.![]()
Kan niet slapen, en ben ik op zoek naar loopjes voor 2015.
Nu heb ik deze gevonden: De Nacht van West-Vlaanderen
Lijkt me geweldig, start om 20.00 's avonds (HM en M), en volgens mij loop je veel door buitengebied.
Marathon is 2 rondes, maar ja de tweede ronde loop je in het (schemer)donker, dus dan is dat toch anders dan de eerste ronde. En volgens mij loop je dan ook de 2e ronde zowat alleen, gezien het lage aantal deelnemers op de marathon.
Ergens trekt me dat wel, alleen, in het donker, lange rechte wegen. Dikke kans dat je jezelf daar goed tegenkomt.
Ik onthoud hem even
kan niet, dan hebben we al de ultra bij HAAG!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:51 schreef Guard het volgende:
Kan niet slapen, en ben ik op zoek naar loopjes voor 2015.
Nu heb ik deze gevonden: De Nacht van West-Vlaanderen
Lijkt me geweldig, start om 20.00 's avonds (HM en M), en volgens mij loop je veel door buitengebied.
Marathon is 2 rondes, maar ja de tweede ronde loop je in het (schemer)donker, dus dan is dat toch anders dan de eerste ronde. En volgens mij loop je dan ook de 2e ronde zowat alleen, gezien het lage aantal deelnemers op de marathon.
Ergens trekt me dat wel, alleen, in het donker, lange rechte wegen. Dikke kans dat je jezelf daar goed tegenkomt.
Ik onthoud hem even
maar anders had ik hem ook even meegepakt!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Marathon... even meepakken.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:10 schreef _Peach_ het volgende:
Mag ik er ook bij bij de cpc 5 km?officieel ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: