Als je geen pijn hebt, moet je echt direct naar de dokter. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef Doublepain het volgende:
Ik heb al 2 maanden geen spierpijn gehad, wel als ik bijvoorbeeld druk op de spier die ik een dag ervoor getrained heb. Zal wel goed zijn denk ik?
tijdens je noobgains-periode is het soms nog wel mogelijk om zowel vet te verliezen als spier aan te komen, maar dat gaat nu ontzettend moeilijk worden denk ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:29 schreef yozd het volgende:
Ik heb een vraagje over vetpercentage verlagen en spieropbouw.
Even een intro'tje:
Ik heb 3 jaar lang hardgelopen. Begonnen met Evy start to run, je kent het wel, en daarna in 2 jaar rustig uitgebouwd naar halve marathon afstanden. Na een tijdje kreeg ik een blessure in mijn bovenbeen (knie) en daardoor kon ik geen km meer lopen. Elke keer na 2 á 3 maanden rust en rustig aan opnieuw beginnen, kreeg ik na 1 km al enorme steken in mijn knie. Ik ben toen begonnen met krachttraining. In eerste instantie om mijn been sterker te maken, maar ik begon het erg leuk te vinden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op krachttraining. Dat is inmiddels 1,5 jaar geleden.
Ik hield me nooit zo bezig met voeding. Ook niet tijdens het hardlopen en ik woog toen ik begon met krachttraining 63 kilo (ik ben 176cm). Na een maandje krachttraining en wat inlezen, heb ik een voedingsschema opgesteld en ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. Ik ging elke keer omhoog in de gewichten en mijn omgeving (vooral familie die me maar 1x per jaar zien) vond me positief veranderd. Blijkbaar zag ik er nogal ondervoed uit...
Vorige week ben ik verhuisd en heb me direct ingeschreven bij een nieuwe sportschool. Daar ben ik gewogen en mijn vetpercentage bleek op 20 procent te zitten... Alhoewel ik hier en daar wel wat vet kan vastpakken (vooral rond mijn middel) vind ik mezelf nog niet dik. Toch is 20 procent veel te hoog denk ik?
Wat kan ik nu het beste doen? Volgens diegene van de sportschool is het mogelijk om vet af te vallen en toch spiermassa te winnen, zolang je maar goed op je voeding let. Ik heb eigenlijk altijd begrepen dat je alleen spiermassa wint als kcal in > kcal out. En kcal in > kcal out betekent ook dat je vetpercentage omhoog gaat...
Ik train 4x per week (soms 3x). Als ik mijn kcal gelijk houd en elke keer na de krachttraining een half uur ga fietsen/crosstrainen, zou mijn vetpercentage dan kunnen dalen en kan ik spiermassa behouden/winnen? Of moet ik nu gewoon keihard gaan cutten?
-edit-
tl;dr pff lang verhaal:
Kort: kan je vetpercentage verlagen en spieropbouwen?
Ja ik vind het zelf ook vervelend. Zowel highbar als lowbar gaat 99% goed maar zodra ik het gewicht boven de 90kilo doet gaat m'n form zwaar achteruit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt wel al een lange tijd erg veel problemen met je squat, of niet?Mja, als het pijn pijn doet, is het niet goed iig. Beter upload je een keer een filmpje oid.
Welkom!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.
Vorig jaar afgevallen van 108 naar 92, nu weer van 92 naar 102#viesdik
Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.
Maandag: chestday en armen
Dinsdag: legday en rug
Woensdag: cardio of rust
Donderdag: chest en armen
Vrijdag: rust
Weekend: legday en rug
De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Daarna vaak nog een HIIT sessie van 15 minuten.
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd
als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Meld mij hier ook weer, de topics in lif waren meer huisvrouwen en gezwets over groene thee.
Afgelopen weken weer begonnen met serieus trainen, meestal 4-5 keer in de week. Ben daarvoor 2 maand gestopt met krachttraining en alleen een beetje hardgelopen en op de crosstrainer.
De trainingen duren bij mij over het algemeen niet heel lang, ongeveer tussen de 45 en 55 minuten.
Doel is om in januari rond de 95 te zitten, wat dus inhoud dat ik 7kg moet afvallen in 8-9-10 weken tijd
Ik geloof nog steeds dat afvallen en spieren opbouwen goed samen kan gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:41 schreef stinkie het volgende:
[..]
als je primaire doel afvallen is en niet zozeer spieren kweken, dan kun je de maandag en donderdag efficiënter gebruiken. Heel veel verbrand je niet door je armen te trainen van de grote spiergroepen is je borst ook de minst zware.
Zelf beste resultaat met 3 keer/week fullbody gehad. Upper/lower split werkt op zich ook wel.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:30 schreef Sapstengel het volgende:
Is ook wel belangrijk vaak wisselen van schema want je lichaam raakt gewend en nu krijgt het weer nieuwe impulsen om te groeien.
Wat doe je dan wel? Heb je een schema?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:
Wissel sowieso wel vaak van schema.
Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets
Zal em inderdaad een gaatje lager doen. Het is niet helemaal de intentie om high bar te squatten, maar ik heb bijna geen vel/spier op mijn rug/lats voor low bar squats waardoor het iedere keer paarsblauw is na het squatten en veel pijn doetquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:02 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
vanaf 0:50, zet de bar aub wat lager in t rack, hij ligt nu boven je schouders waardoor je bijna op je tegen moet om hem goed te leggen, ik heb hem
Zelf ongeveer op borsthoogte, verder ziet het er prima uit..
Het is je intentie om high bar te squatten?
Ga het uitproberen. Inb4 ik mijn nek breek met het maken van een goodmorning bewegingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 07:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je wijder gaat staan, ook je voeten/tenen naar buiten laten wijzen, en je knieen het pad van je tenen laten volgen, zodat je ruimte krijgt om je core kwijt te gaan raken tussen je benen onderin. Voor het moment dat je die buttwink gaat krijgen moet je jezelf toelaten naar een "goodmorning" achtige beweging toe te gaan.
Beetje grof uitgelegd zo met een goodmorning, maar dit ipv dat je een kromming en/of die wink gaat krijgen onderin.
De bar zou dan wel lager op je rug mogen liggen met een wijde squat
Buttwink zorgt ervoor dat je onderste wervel (vlak boven je heup) moet buigen, en de volle laag krijgt. Overigens vraag ik me af of dit wel buttwink genoeg is om er wat aan te moeten doen. Volgens mij is het minimaal. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen![]()
Ja, dat is het enige waar ik zelf ook aan twijfelde, dat ik de bar nogal ver van mij af houd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Bij het eerste setje heb je het de laatste 2 reps duidelijk meer dan de eerste. afgezien van wat al gezegd is zou je kunnen proberen bij het omhoog komen je bovenlichaam eerder proberen te strekken. Is je core sterk genoeg? Anders meer fucus op deadlifts. En m.b.t. de deadlifts: bij die SLDL's: hoor je dan niet ook de barbell dichter bij je lichaam te houden? Spiegels zouden ook kunnen helpen. Wel mooi dat je thuis een powerrack hebt, trouwens.
Dat scheef omhoog gaan zie ik zelf nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:29 schreef Dizorn het volgende:
Allemaal premature guys hier. Want als sex te lang duurt is het cardio en killt het je gains, moet je niet willen.
IrCute: Squats is al genoemd. Over je DL: Je gaat scheef omhoog? Verder zou ik iets meer rust nemen onderin. Zorgen dat ie echt goed stilligt, desnoods opnieuw je positie pakken, dan pas weer liften. En pas op dat je je rug niet te hol trekt (hyperextensie), is minstens net zo slecht voor je als met een bolle rug tillen.
Oh en met zakken zou ik eerst je rug verder buigen. Dan hoef je niet om je knieën heen ^^
Wat bedoel je met slechte spanning?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Butt wink kan ook komen door slechte spanning. Overigens heb je een butt wink waarbij de kont onder je rug schuift en je onderrug inzakt (slecht) en een butt wink waarbij je kont naar beneden zakt, maar je rug wel recht blijft (niet slecht).
LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Graag in het FB topic verderquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:17 schreef IrCute het volgende:
[..]
LIF / [DE GYM voedingsclub #1] geen huisvrouwen hier.
Hij is aan het trollen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:33 schreef Kazenbazen het volgende:
Wissel sowieso wel vaak van schema.
Ook veel oefeningen per spiergroep zijn aan mij niet besteed. Liever iets zwaarder/langzamer uitgevoerd als per spiergroep 5-6 oefeningen doen met 4-5 sets
Zijn een paar punten die je kan verbeteren. De meeste geeft Ray al aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 04:54 schreef IrCute het volgende:
Volgens mij heb ik een behoorlijke buttwink. Verder heb ik het idee dat ik een beetje met mijn heupen/knien draai tijdens het squatten en tijdens de gewone deadlift ook een beetje. Verder nog tips/commentaar op mijn squat/stiff leg deadlift en deadlift? Sorry voor de onflateuze broek trouwens![]()
![]()
![]()
![]()
Spanning in de core.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:04 schreef IrCute het volgende:
[..]
Zal em inderdaad een gaatje lager doen. Het is niet helemaal de intentie om high bar te squatten, maar ik heb bijna geen vel/spier op mijn rug/lats voor low bar squats waardoor het iedere keer paarsblauw is na het squatten en veel pijn doetKomt over een paar weken wel weer denk ik.
[..]
Ga het uitproberen. Inb4 ik mijn nek breek met het maken van een goodmorning beweging
[..]
Ja, dat is het enige waar ik zelf ook aan twijfelde, dat ik de bar nogal ver van mij af houd.
[..]
Dat scheef omhoog gaan zie ik zelf nietEn ja ik had voorheen nogal de neiging om met een bolle rug te tillen, misschien dat dit dan weer iets te hol is. Zoveel kleine dingetjes waaraan je moet denken, maarja beter nu mijn form proberen te verbeteren dan later problemen.
[..]
Wat bedoel je met slechte spanning?
Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Kazenbazen het volgende:
Moest lachen om de eerste alinea;quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:13 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.
Daarnaast moet je niet om de 6 weken je hele schema veranderen. Dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. Wat er eigenlijk moet gebeuren is een verandering in je training qua gewicht, herhalingen, rust, snelheid etc. Het is dus gerust mogelijk om een half jaar lang hetzelfde schema aan te houden, maar wel het gewicht of aantal herhalingen te verhogen wanneer dit kan.
quote:Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons!
BodyBuilding FOK! Programma A Versie 45 nu voor maar 97 euro!
Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Moest lachen om de eerste alinea;
[..]
Doel van januari is slechts een tussendoel (is dat een woord:')).quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:13 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat is je doel wanneer je in januari op 95 kg zit? Spieropbouw, kracht, explosiviteit, spieruithoudingsvermogen? Want dan kan je de training daar alvast helemaal op afstellen met behulp van ons. Ben ook wel benieuwd naar je lengte.
Daarnaast moet je niet om de 6 weken je hele schema veranderen. Dit wordt heel vaak verkeerd begrepen. Wat er eigenlijk moet gebeuren is een verandering in je training qua gewicht, herhalingen, rust, snelheid etc. Het is dus gerust mogelijk om een half jaar lang hetzelfde schema aan te houden, maar wel het gewicht of aantal herhalingen te verhogen wanneer dit kan.
Kom op, kom op, kom op nouhouu!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!
Gainz for life!11quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met ons revolutionaire schema maakt U geheid de gains van UW leven!!
Dus wel een klassiek bodybuilding programma tot je het doel bereikt hebt? Kan je ook eens weergeven hoe de chest/armen en legs/rug trainingsdagen eruit zien? Dus oefeningen/sets/herhalingen/rust.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:20 schreef Kazenbazen het volgende:
[..]
Doel van januari is slechts een tussendoel (is dat een woord:')).
Het tussendoel is vetpercentage omlaag krijg van 21 naar max 17.
Ben 1.94 meter en wil na het cutten echt massa opbouwen zonder dat het asociaal wordt.
Zag laatst deze (volgens mij niet via hier):quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 04:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
76 jaar oud.
https://www.facebook.com/video.php?v=970544702972760
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |