abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148413329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef jatochneetoch het volgende:
Dat cousin en nephew 2 verschillende dingen zijn :D
Dat geldt voor meer talen!
Dat is echt een leuk onderwerp: namen van familieleden in verschillende talen.
Mormor vs farmor voor oma.
Een oom die de broer van je vader of de broer van je moeder of de man van een zus van je vader of de man van een zus van je moeder is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:07:28 #242
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148418066
Het kinderlijke 'mijnes' is gewoon een min of meer correcte vervoeging van de genitief, die bezit uitdrukt, vergelijkbaar met het Duitse 'meines' :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:18:42 #243
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148418332
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
Even terugkomend hierop; sterker nog er zijn hier complete studies naar gedaan.

- Mandjes zetten ze altijd wat minder snel zichtbaar neer; mensen met karretjes nemen vaak meer mee (terwijl ze dat niet nodig hebben)
- Gezond eten staat dus altijd vooraan de winkel, - we hebben nu het gezonde gehad nu kunnen we chips pakken -
- Rechtsom winkelen; winkels waar je rechtsom winkelt, dus tegen de klok in krijg je het idee dat tijd minder snel gaat (serieus) en dus meer koopt.
- Stoppers, vaak heb je paden die eindigen in een 'stop'. Hier lopen mensen altijd tegen aan en zullen dus ook vaak iets pakken uit deze (vaak) manden.

En nog veel meer
pi_148443811
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:18 schreef xzaz het volgende:

[..]

Even terugkomend hierop; sterker nog er zijn hier complete studies naar gedaan.

- Mandjes zetten ze altijd wat minder snel zichtbaar neer; mensen met karretjes nemen vaak meer mee (terwijl ze dat niet nodig hebben)
- Gezond eten staat dus altijd vooraan de winkel, - we hebben nu het gezonde gehad nu kunnen we chips pakken -
- Rechtsom winkelen; winkels waar je rechtsom winkelt, dus tegen de klok in krijg je het idee dat tijd minder snel gaat (serieus) en dus meer koopt.
- Stoppers, vaak heb je paden die eindigen in een 'stop'. Hier lopen mensen altijd tegen aan en zullen dus ook vaak iets pakken uit deze (vaak) manden.

En nog veel meer
Rechtsom is met de klok mee....

OT
Er is ook regelmatig ge-experimenteerd met het verspreiden van geuren door winkels.
pi_148449816
quote:
12s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Rechtsom is met de klok mee....

OT
Er is ook regelmatig ge-experimenteerd met het verspreiden van geuren door winkels.

Dat is altijd een leuke verwarring.
Denk aan een rotonde.
Je rijdt rechts om de rotonde, maar je rijdt linksom.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:08:24 #246
262832 sniel123
Ja echt wel!
pi_148885353
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
pi_148888215
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef sniel123 het volgende:
Dat niet alle telefoonnummers van alle huizen in Nederland in het telefoonboek stonden dat hier vroeger in de kast lag :')
O ja en al die mensen die opeens een geheim telefoonnummer hadden; ze stonden niet meer in het telefoonboek.
pi_148900608
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 02:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dan moet je eens opletten hoe dicht je soms langs bepaalde hoeken langsloopt. Als je aan je omgeving gewend bent loop je soms maar op millimeters afstand langs een kozijn of de hoek van het aanrecht zonder dat je je er ooit tegenaan stoot :).
Ik bots in elk gebouw waar ik kom tegen kozijnen, tafels e.d. (zelfs op plekken waar ik al jaren woon/kom) aan en heb dan ook al tijd wel ergens een blauwe plek.

Ik ben nu sinds een paar dagen in mijn ouderlijk huis en ben nog nergens tegenaan gebotst. Ik woon hier al bijna 14 jaar niet meer! En nog is mijn innelijke GPS op dit huis ingesteld! Achterlijk!
Mon 'en!
  Redactie Frontpage woensdag 21 januari 2015 @ 09:35:44 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148900629
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:34 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik bots in elk gebouw waar ik kom tegen kozijnen, tafels e.d. (zelfs op plekken waar ik al jaren woon/kom) aan en heb dan ook al tijd wel ergens een blauwe plek.

Ik ben nu sinds een paar dagen in mijn ouderlijk huis en ben nog nergens tegenaan gebotst. Ik woon hier al bijna 14 jaar niet meer! En nog is mijn innelijke GPS op dit huis ingesteld! Achterlijk!
Even herprogrammeren dan :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148910411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:34 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

8)7
Nee lomp :P
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:08:45 #251
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148913859
Al Gore is zijn volledige naam, niet slechts zijn achternaam. In mijn verdediging, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
pi_148939815
Ik zat op Wikipedia te lezen over lucifers, zie ik dit staan:
quote:
In Europa worden lucifers meestal geleverd als houten stokjes in een doosje. Aan weerszijden van het doosje bevindt zich een strijkvlak. In Amerika is deze uitvoering onbekend: men ziet er kartonnen lucifers die uit een boekje moeten worden gescheurd.
:D
pi_148940052
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:08 schreef sniel123 het volgende:
De bibliotheek had ze wel :)
Overigens grappig was, dat iedereen zelf een titel mocht kiezen, dus je vond er nogal wat rare dingen, zo zag ik een keer iemand die was: "aardbol graveur", bleek dus gewoon een stratenmaker te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148943975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

De bibliotheek had ze wel :)
Overigens grappig was, dat iedereen zelf een titel mocht kiezen, dus je vond er nogal wat rare dingen, zo zag ik een keer iemand die was: "aardbol graveur", bleek dus gewoon een stratenmaker te zijn.
Ik heb voor mijn werk nog adressen moeten opzoeken in de volledige reeksen telefoonboeken èn giroboeken.
pi_148944143
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:25 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zul je denken? Ik weet wel dat ze opzettelijk de oven open laten na het brood bakken en dat kinderspul laag ligt en goederkoper spul hoog.
De goedkoopste varianten liggen onderin, zodat je moet bukken en er dan maar vanaf ziet.

Oven moet altijd open blijven staan na het bakken. Dat de hele winkel dan gezellig ruikt, is wel mooi meegenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:08 schreef Anosmos het volgende:
Al Gore is zijn volledige naam, niet slechts zijn achternaam. In mijn verdediging, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
Zal een afkorting zijn, misschien heet hij Albert of Albrecht en is hij eigenlijk een Appie.
  Moderator donderdag 22 januari 2015 @ 16:51:34 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148948371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:08 schreef Anosmos het volgende:
, Al is ook gewoon een stomme voornaam.
Al Bundy disagrees

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 januari 2015 @ 16:58:27 #257
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_148948686
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Al Bundy disagrees

[ afbeelding ]
Married with Children is de meest overschatte televisieserie ooit in de geschiedenis van de hele wereld, maar dat is weer een hele andere discussie.
pi_148949105
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Al Bundy disagrees

[ afbeelding ]
Paul Simon en Chevy Chase ook:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_148950687
Chevron. Altijd gedacht dat het een automerk of zo was. Maar onlangs kwam ik het tegen in een context dat het een dessin moest zijn, dus opgezocht. Het is de omgekeerde V. Wordt gebruikt als symbool in de heraldiek en bij uniformen zoals van het leger is het een rangstreep op de mouw. Het blijkt ook een stofdessin te zijn. Zoals er geruite en gestippelde stof is, is er ook chevronstof = zigzag gestreept.

Wiki: basisvorm Owen Tudor
pi_148951553
Het automerk wat je dacht was Chevrolet denk ik :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')