Ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
https://www.youtube.com/channel/UCZLddqn76ekxwgoXr0xh05w
http://www.advocatenuurta(...)denhoven-en-Laatsmanquote:Kantoor Advocatenkantoor Aldenhoven & Laatsman
Adres Molenstraat 53
Postcode 5341 GB
Woonplaats Oss
Postadres Postbus 159
Post-Postcode 5340 AD
Klinkt interessantquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
etc
Ik snap er in ieder geval niks van. Die website staan vol met wazige uitspraken met random hoofdletters hier en daar, maar wat het nu echt betekent als je soeverein zou zijn, geen idee. Je zomaar soeverein verklaren binnen een andere staat lijkt me ook niet mogelijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:10 schreef RedFever007 het volgende:
* RedFever007 verklaart zich bij deze soeverein!
Ga mij zo even inlezen wat dat precies voor mij betekent
Het idee is dat je je "contract" met de overheid opzegt en dat de overheid jouw naam niet meer mag gebruikenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Weird... Er is ook een pdf met meest gestelde vragen, nou, daar wordt het ook niet veel helderder van. Wat het nou voor voordeel heeft om jezelf soeverein te verklaren, geen idee. Ik krijg enkel het gevoel dat iemand er geld aan verdient.
Juridisch gezien dus grote onzin?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:37 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het idee is dat je je "contract" met de overheid opzegt en dat de overheid jouw naam niet meer mag gebruikenDus dan hoef je geen belasting en boetes meer te betalen, en de wetten gelden niet meer voor jou.
Leuk bedacht maar het werkt alleen niet. Veel mensen van die club zijn inmiddels al uit hun huis gegooid. Ze hebben ook continu rechtszaken omdat ze hun schulden niet betalen. Vervolgens gaan ze die rechters weer wraken en bedreigen. Je lacht je dood.
Het is jammer dat ze de samenleving een hoop schade opleveren met hun profiteergedrag en zinloze juridische procedures, maar ja, als je hun youtubekanalen volgt heb je er in ieder geval lol van.
Jep, en het kost ons (belasting)geld.quote:
Wat??? Als dat dus is bijgeschreven hebben ze dus wel gelijk. Uiteindelijk worden ze toch wel één voor één voor één de aivd uitgeschakeld maar jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:08 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
Een van die gasten was een keer opgepakt door de politie en moest een aantal dagen zitten. Die gast vertelde dat hij hierom de politie financieel aansprakelijk () had gesteld, vanwege gijzeling tegen een tarief van ¤800,- per uur.
Hij had de politie een factuur gestuurd en de politie zou deze volgens hem betaald hebben. Later liet hij ook nog zijn af- en bijschrijvingen zien en daar stond inderdaad ¤25.000,- bijgeschreven namens de politie. Het zag er behoorlijk echt uit...
Ik twijfelde even of het echt was, maar dat kan gewoon niet
Dit is trouwens ook echt prachtig, gekke Bea wordt hier afgevoerd.
"Gaan jullie weer aan der kut zitten ?"
Dat kan gewoon niet waar zijn, ook al word je door de politie onterecht vastgehouden dan krijg je volgens mij een vergoeding van ¤50,- per dag oid, geen ¤800,- per uur iigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:22 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Wat??? Als dat dus is bijgeschreven hebben ze dus wel gelijk. Uiteindelijk worden ze toch wel één voor één voor één de aivd uitgeschakeld maar ja
Die middelste rechter.quote:
Er is maar 1 rechter?quote:
Wat is er mis met deze mensen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
Heel vermoeiend dit soort mensen....quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
etc
Ja, het is allemaal bijgeloof en elkaar napapegaaien. Het komt van de "Freemen"-beweging uit de Verenigde Staten. https://en.wikipedia.org/wiki/Freemen_on_the_landquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:56 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Juridisch gezien dus grote onzin?
Zulk volk, man man manquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
etc
Aluhoedjes die andere aluhoedjes de les lezen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
http://urubin.com/waarom-(...)ept-niet-kan-werken/
Vaagheid alom zeg.
Geen belasting betalenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Weird... Er is ook een pdf met meest gestelde vragen, nou, daar wordt het ook niet veel helderder van. Wat het nou voor voordeel heeft om jezelf soeverein te verklaren, geen idee. Ik krijg enkel het gevoel dat iemand er geld aan verdient.
Het probleem daarmee is dat ze de wet gebruiken wanneer het hen uitkomt. De wet die - naar hun mening - niet op hen van toepassing is. Geen ID-kaart hebben, maar wel eisen (want dat is wettelijk verplicht) dat agenten zichzelf legitimeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken iemand die 'souverein' is geworden. Het zijn een aantal stappen die je moet doen waardoor je naam geen eigendom meer is van de staat ofzo. Het komt er op neer dat je dan geen staatsburger meer bent en ook geen belasting meer hoeft te betalen ofzo.
Die hippies vinden het fantastisch omdat ze dan niet meer deel zijn van de staat op papier maar de meeste politie-agenten en rechters hebben er schijt aan zoals je kan zien in die magda (x 100) video's
[..]
Geen belasting betalen
Niet afhankelijk zijn van de grote boze staat
Roverheidquote:
Als je niet afhankelijk wil zijn, zou je zeggen dat je ergens op een boerderij gaat wonen, alles zelf verbouwen en regelen. En dan ook niet komen zeuren om hulp. Of stomme YouTube-filmpjes maken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken iemand die 'souverein' is geworden. Het zijn een aantal stappen die je moet doen waardoor je naam geen eigendom meer is van de staat ofzo. Het komt er op neer dat je dan geen staatsburger meer bent en ook geen belasting meer hoeft te betalen ofzo.
Die hippies vinden het fantastisch omdat ze dan niet meer deel zijn van de staat op papier maar de meeste politie-agenten en rechters hebben er schijt aan zoals je kan zien in die magda (x 100) video's
[..]
Geen belasting betalen
Niet afhankelijk zijn van de grote boze staat
Ja sluit je aan bij een ecovillage bijvoorbeeldquote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als je niet afhankelijk wil zijn, zou je zeggen dat je ergens op een boerderij gaat wonen, alles zelf verbouwen en regelen. En dan ook niet komen zeuren om hulp. Of stomme YouTube-filmpjes maken.
Ja, ze beweren onder meer dat de staat ons probeert te foppen door op documenten namen in hoofdletters te schrijven. Dat is namelijk niet je echte naam, die heeft immers alleen een hoofdletter aan het begin!!1!einz!!1 Ze claimen dat de overheid weet dat ze geen recht hebben om dingen te eisen van jou, je bent immers een soeverein persoon. Daarom eist de overheid al die dingen van een nep-iemand met een verkeerd 'gespelde' naam die identiek is aan de jouwe, in de hoop dat jij denkt dat de brief aan jou gericht is en gehoorzaamt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal bijgeloof en elkaar napapegaaien. Het komt van de "Freemen"-beweging uit de Verenigde Staten. https://en.wikipedia.org/wiki/Freemen_on_the_land
Ze hebben mooie rituelen, zoals hun naam schrijven als "Voornaam; vdf (van de familie) Achternaam". Dat is de naam van de echte persoon, en de "Voornaam Achternaam" is de natuurlijke persoon die zich wel aan de wet moet houden, maar daar heeft de mens van vlees en bloed zich van losgekoppeld (of zo)
Ze accepteren ook massaal uitkeringen en dergelijke, met het motto: "Als soevereine burger ben ik niet gebonden aan de voorwaarden en zie ik het als een geschenk. Als de Nederlandse staat het geld zonder meer aan mij wil geven, mogen ze dat hoor."quote:Op woensdag 29 oktober 2014 00:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het probleem daarmee is dat ze de wet gebruiken wanneer het hen uitkomt. De wet die - naar hun mening - niet op hen van toepassing is. Geen ID-kaart hebben, maar wel eisen (want dat is wettelijk verplicht) dat agenten zichzelf legitimeren.
Dat volk denkt heel erg krom.
"Weet u waarom uw uniform blauw is? Om het verdriet na de Tweede Wereldoorlog te vergeten."quote:
Een per directe oplossing is alle brieven niet meer aan de statenpersoon in hoofdletters te schrijven maar gewoon in Voornaam Achternaam of voor mijn part Voornaam vdf Achternaam. Of gaan zij dan weer claimen dat je hun echte naam weer anders zou schrijven ofzoquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, ze beweren onder meer dat de staat ons probeert te foppen door op documenten namen in hoofdletters te schrijven. Dat is namelijk niet je echte naam, die heeft immers alleen een hoofdletter aan het begin!!1!einz!!1 Ze claimen dat de overheid weet dat ze geen recht hebben om dingen te eisen van jou, je bent immers een soeverein persoon. Daarom eist de overheid al die dingen van een nep-iemand met een verkeerd 'gespelde' naam die identiek is aan de jouwe, in de hoop dat jij denkt dat de brief aan jou gericht is en gehoorzaamt.
Het zou grappig zijn als het niet zo intriest was.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Weet u waarom uw uniform blauw is? Om het verdriet na de Tweede Wereldoorlog te vergeten."
Post #42...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
Op BNW hebben we er ook een topic over BNW / De soevereine mens
Oh sorry SB. Heb mijn dagje niet denk ikquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Post #42...
Wel opletten hoor!!
Die rechter blijft wel netjes en rustig moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
etc
Echt tè sneu gewoon. Kan het laatste filmpje dan ook niet eens afkijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:01 schreef hugecooll het volgende:
Is dat van deze idioten?
etc
Het is inderdaad te frustrerend. Plus wat plaatsvervangende schaamte.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:24 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Echt tè sneu gewoon. Kan het laatste filmpje dan ook niet eens afkijken.
Ah, dat is Azijn. Een bekende ja. Hij heeft zelf ook een kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCTsEMnT9uURbLwIJA-sU5mA/videosquote:
Ze claimen zelfs een eigen marechaussee te hebben....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:33 schreef Dimens het volgende:
Hoe kan hij trouwens een burgerarrest uitvoeren als hij geen burger meer zou zijn van de Nederlandse staat?
Brr, misschien zit er wel eentje naast me in de trein...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze claimen zelfs een eigen marechaussee te hebben....
Je zou er bijna bang van worden.
Zonder kaartje uiteraard. Hij of zij is immers van mening dat het kopen van een kaartje niet voor hem geldt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:40 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Brr, misschien zit er wel eentje naast me in de trein...
natuurlijk. Met de trein gaan is daarentegen wel een recht. Komt goed uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zonder kaartje uiteraard. Hij of zij is immers van mening dat het kopen van een kaartje niet voor hem geldt.
Het is een openbare ruimte dus mag je er komen. En aangezien je geen contract hebt met de NS kunnen ze geen boete uitschrijven.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
natuurlijk. Met de trein gaan is daarentegen wel een recht. Komt goed uit.
Die krijgt wel meer idioten voor zichquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Die rechter blijft wel netjes en rustig moet ik zeggen.
"ik leef niet in jullie land, ik leef hier gewoon op de grond!"quote:
Mja, rond 6 minuten schiet het ook lekker op:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:01 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
"ik leef niet in jullie land, ik leef hier gewoon op de grond!"
Dat einde van het filmpje trouwens![]()
![]()
![]()
Okay dan. Kunnen we deze mensen nou gewoon ècht niet de Nederlandse nationaliteit ongeldig laten verklaren om ze vervolgens als illegalen over de grens te kicken? Zoek dan maar een leeg stukje land waar je met z'n allen fijn Souverein kunt wezen. En dan ook geen financiële voorzieningen vanuit Nederland. Helemaal niks. Veel plezier met je eigen staat. Laters.quote:
Dit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:44 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Okay dan. Kunnen we deze mensen nou gewoon ècht niet de Nederlandse nationaliteit ongeldig laten verklaren om ze vervolgens als illegalen over de grens te kicken? Zoek dan maar een leeg stukje land waar je met z'n allen fijn Souverein kunt wezen. En dan ook geen financiële voorzieningen vanuit Nederland. Helemaal niks. Veel plezier met je eigen staat. Laters.
Gewoon commercieel aansprakelijk stellen toch. Klacht indienen en cashen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:55 schreef DrNick het volgende:
Wel een terechte klacht van die man dat 'ie zomaar van de weg wordt geplukt.
Dat is wel bagger, maar zulke politie/CJIB/belastingdienst/Rabobank/visboer controles slaan nergens op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:58 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Gewoon commercieel aansprakelijk stellen toch. Klacht indienen en cashen.
Geen idee. Ik hoorde die kerel in het filmpje erover. Sowieso slappe hap. Ze zien je hier al mee aankomen in de rechtbank. Vervolgens mag je dan dan ook gelijk door naar de gesloten inrichting.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:00 schreef DrNick het volgende:
Hoe werkt dat commercieel aansprakelijk stellen? Kan ik ook de Jumbo aansprakelijk stellen als de kassajuffrouw te langzaam is, en ik meer tijd in de winkel moet doorbrengen?
En terechtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:07 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoorde die kerel in het filmpje erover. Sowieso slappe hap. Ze zien je hier al mee aankomen in de rechtbank. Vervolgens mag je dan dan ook gelijk door naar de gesloten inrichting.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:09 schreef DrNick het volgende:
Ze hebben ook zo'n filmpje waarin ze zeggen dat de politie 600 euro over had gemaakt, omdat die man was opgesloten. 100 per uur gerekend ofzo Kan nooit.
Als overschrijfbeschrijving ook echt "Schadevergoeding ontvoeringsuren"quote:
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Tering wat sneuquote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:19 schreef DrNick het volgende:
Als overschrijfbeschrijving ook echt "Schadevergoeding ontvoeringsuren"
Erg geloofwaardig is het hele zooitje niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:21 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Tering wat sneu
Soberso, de overheid die binnen drie maanden betaalt. Dat gelooft toch niemand?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:22 schreef DrNick het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig is het hele zooitje niet.
"Mijn eerste keer"quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:13 schreef Pandaplint het volgende:
"Wetten die gelden voor mij niet!"
Volgens mij is er een groepje van 20 of zo die dat al gedaan hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:10 schreef MaximumRush het volgende:
Of anders een stuk grond voor ze beschikbaar stellen in Friesland oid. en dan mogen ze daar lekker spelen en elkaar's corporaties commercieel aansprakelijk stellen, maar geen ambtenaren meer lastig vallen of aanspraak maken op voorzieningen.
jammer dat je in ons verrotte naziland geen personen van je erf kan verjagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:01 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
"ik leef niet in jullie land, ik leef hier gewoon op de grond!"
Dat einde van het filmpje trouwens![]()
![]()
![]()
Meteen afschaffen hèquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jammer dat je in ons verrotte naziland geen personen van je erf kan verjagen.
Want agenten zijn smerige fascisten.
Dat is Amerika, geen Nederland.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe gingen jullie daarmee om dan? Probeer je het die mensen uit te leggen of negeer je het gewoon?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:46 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Bij mijn vorige baan hadden we ook tig brieven van dit soort malloten die dachten dat de wet opeens niet voor hun geldig was
Maar Lambiekje, waarom ga je niet gewoon lekker ergens anders wonen dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De afdeling waar ik toen werkte was meer uitvoerend dan beslissend, de mensen konden bezwaar maken tegen onze correspondentie. De afdeling bezwaar ging dat dan in behandeling nemen en liet de Sociale Verzekeringsbank uitzoeken wat de awbz status was van die lui, of ze wel of niet gewoon verzekerd moesten zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe gingen jullie daarmee om dan? Probeer je het die mensen uit te leggen of negeer je het gewoon?
Tja, het zorgt voor werkgelegenheid zullen we maar zeggen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:08 schreef BlackEyedAngel het volgende:
[..]
De afdeling waar ik toen werkte was meer uitvoerend dan beslissend, de mensen konden bezwaar maken tegen onze correspondentie. De afdeling bezwaar ging dat dan in behandeling nemen en liet de Sociale Verzekeringsbank uitzoeken wat de awbz status was van die lui, of ze wel of niet gewoon verzekerd moesten zijn.
Wel flink gelachen af en toe, sommige mensen hadden echt hele essays van 20 pagina's waarom ze een vrij mens van het universum waren etc
Precies. Kansloze idioten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:19 schreef Awsom het volgende:
"De wetten gelden niet voor ons" en ondertussen wel lekker met bijstand in een sociaal huurhuisje wonen. Maar betalen, ho maar.
Parasieten zijn het.
Ze zeggen zelf dat de wet niet voor hen geldt, dus daar zouden ze zelf van af moeten zien.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:05 schreef znarch het volgende:
Wat een complete mongolen zeg. Zijn dit mensen met stemrecht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |