abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:17:38 #201
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147634277
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 00:18 schreef Beathoven het volgende:
Isis is niets nieuws. Toen de islam nog geen radicale kant kende (want die is nog maar zo oud als de laatste 50 jaar) werden er reizigers door nomaden vermoord in naam van de godin Kali tot en met begin 19e eeuw.

[ afbeelding ]

Dat is nu zogenaamd voor Allah maar het valt moeilijk tot niet in te passen in de koran. Hierin valt een passage te lezen dat iedereen die goed doet, het in de naam van God doet en iedereen die het tegenovergestelde doet een slecht persoon is. Ook geen geouwehoer met de duivel, gewoon meteen duidelijk.

Dus.. Kali, de blauwe evil smurfin. Het is gewoon barbarisme / piraterij uit nostalgie.
Euhm ik dacht dat Allah in de Koran alle eigenschappen vertegenwoordigt (Allah is namelijk alles wat er is, en alles is door hem gemaakt) alleen Allah vraagt je wel om hem te gehoorzamen wil je komen in zijn rijk. Bij ongehoorzaamheid naar Allah toe word je niet toe gelaten in zijn rijk.

Men kent dus de uitdrukking niet van een goed of een slecht in Islam, men kent alleen gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid naar Allah toe De tegenstelling tussen een zogenaamd goed of kwaad hebben zich meer hier in westen ontwikkelt en zijn zeer benadrukt en opgelegd door middel van het christendom.

Met de woorden goed en kwaad kunnen je gedachten zich een makkelijk scheiding maken volgens jou beleving van de wereld. Als men de woorden aan kwaad weg zou laten en men zou alleen de dingen nemen voor als ze zijn dan zijn vele mensen in een soort van apathie ze zijn zogenaamde richtlijnen kwijt die voor hun het leven zogenaamd verduidelijken.

Het is voornamelijk de westerling die denkt dat hij in een duidelijke wereld leeft in waar zijn tegenstelling heersen, dus barbaars is slecht en democratie is goed. In de realiteit van het natuurlijk zijn is nog barbaars zijn slecht of democratie goed en het is de gedachte en de bepaling van de mens en zijn directe omgeving die zij aan deze uitdrukkingen geven, en onze natuurlijke wereld is minder duidelijk dan hij werkelijk voor ons als westerling lijkt.

Voor de Moslim heersen er geen tegenstellingen alleen Allah en daar ben je gehoorzaam aan of niet en ik dacht dat Allah alleen bepaald wat deze gehoorzaamheid in houdt.

Ik ben geen aanhanger van de Islam nog het Christendom of de andere echte godsdiensten, als ik mijn zelf zou indelen dan kom ik dicht bij de Filosofie van Confucius of het Taoïsme.

.

[ Bericht 2% gewijzigd door Konijntjuh op 16-12-2014 13:28:58 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147634640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:17 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Euhm ik dacht dat Allah in de Koran alle eigenschappen vertegenwoordigt (Allah is namelijk alles wat er is, en alles is door hem gemaakt) alleen Allah vraagt je wel om hem te gehoorzamen wil je komen in zijn rijk. Bij ongehoorzaamheid naar Allah toe word je niet toe gelaten in zijn rijk.

Men kent dus de uitdrukking niet van een goed of een slecht in Islam, men kent alleen gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid naar Allah toe De tegenstelling tussen een zogenaamd goed of kwaad hebben zich meer hier in westen ontwikkelt en zijn zeer benadrukt en opgelegd door middel van het christendom.

Met de woorden goed en kwaad kunnen je gedachten zich een makkelijk scheiding maken volgens jou beleving van de wereld. Als men de woorden aan kwaad weg zou laten en men zou alleen de dingen nemen voor als ze zijn dan zijn vele mensen in een soort van apathie ze zijn zogenaamde richtlijnen kwijt die voor hun het leven zogenaamd verduidelijken.

Het is voornamelijk de westerling die denkt dat hij in een duidelijke wereld leeft in waar zijn tegenstelling heersen, dus barbaars is slecht en democratie is goed. In de realiteit van het natuurlijk zijn is nog barbaars zijn slecht of democratie goed en het is de gedachte en de bepaling van de mens en zijn directe omgeving die zij aan deze uitdrukkingen geven, en onze natuurlijke wereld is minder duidelijk dan hij werkelijk voor ons als westerling lijkt.

Voor de Moslim heersen er geen tegenstellingen alleen Allah en daar ben je gehoorzaam aan of niet.

.
Ik leg een verband met ISIS en de Thugees, sektes die in afgelegen gebieden rondtrokken en reizigers wurgden en / of de keel doorsneden om de godin Kali een pleziertje te doen. Ritueel overblijfsel uit pre-Islamitische tijden.

Niet zoveel anders als wat de Azteken deden met offeren voor hun god. In die tijd offerde men niet aan Allah, de Islam bracht wat het Christendom Amerika bracht. Waarover te debatteren valt of het goed of slecht is, het valt onder dezelfde noemer maar het gebied is anders en de heidense streekgoden zijn ingepast zoals men ook met de streekgoden in Europa en overal ter wereld deed. Heidense goden zie je b.v. terug in onze dagen van de week, onze tradities, feestdagen etc. Maar in 't Midden-Oosten kun je Thor, Vreya en Saturnus moeilijk inpassen tenzij ze daar al vereerd werden. Daarom zijn daar de dagen van de week anders genoemd, net als de maanden en de tradities etc.

Het was Mohammed zelf die een stokje wilde steken met barbaarse praktijken. Voor de Islam z'n intrede deed kwam het nog geregeld voor dat men dochters levend begroef omdat men liever een zoon wilde. Dit werd drastisch aangepakt. Het is ook om die reden dat Mohammed 1 God in het leven heeft geroepen zodat de barbaarse rituelen voor verschillende goden gestopt werden. In de Kaaba stond b.v. een dozijn aan beeldjes van verschillende goden wat volkeren moeilijker bij elkaar bracht. Eén God maakt één volk, daarmee maak je mensen gelijk zonder dat ze elkaar te lijf gaan omdat het ene dorp iets drastisch anders gelooft dan 't andere. En dat was dezelfde God als die van het Jodendom en Christendom want het oude testament geldt gewoon voor de Islam, ook al gaven ze de naam van 1 van de streekgoden aan de ene God, het principe van de ene God lag parallel aan het Jodendom en het Christendom, dat is God de vader. Jezus heeft b.v. ook gewoon een rol in de koran, net als alle andere profeten. Dat zou conflicteren als 't om een andere God dan "God de vader" gaat. Maar de Koran is daar best wel duidelijk in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 16-12-2014 13:38:59 ]
pi_147738894
US counter-terrorism officials backed a high-stakes negotiation involving two of the world’s most prominent jihadi clerics as well as former Guantánamo detainees in an attempt to save the life of an American hostage held by Islamic State, the Guardian can reveal.

Emails seen by the Guardian show how tentative talks with the spiritual leadership of Isis to secure the release of Abdul-Rahman (Peter) Kassig began in mid-October and ran for several weeks, with the knowledge of the FBI.

Kassig – who converted to Islam while imprisoned for more than a year – was the most recent western hostage to be killed by Isis. The jihadi group announced his death on 16 November with a typically grisly video.

The ultimately unsuccessful initiative to save him was the brainchild of a controversial New York lawyer, Stanley Cohen, who has represented Osama bin Laden’s son-in-law and members of Hamas in US courts.

Cohen persuaded two senior clerics aligned with al-Qaida to intervene with Isis on behalf of the American. One, Abu Muhammed al-Maqdisi, is regarded as the world’s most influential living jihadi scholar, while the other, Abu Qatada, was once branded by a Spanish judge as al-Qaida’s “spiritual ambassador” in Europe.

Cohen – who is due to go to prison for 18 months in January after pleading guilty to federal tax offences last April – also engaged another of his jihadi contacts in the effort, a Kuwaiti al-Qaida veteran and one-time Guantánamo Bay detainee whom the Guardian has been asked not to name for security reasons.

In response to Cohen’s request for help to free Kassig, the Kuwaiti replied: “We want to save him.”

Their aim was not just to free Kassig but to get Isis permanently out of the business of taking and murdering civilian hostages, a tactic that has horrified many jihadis and deepened the theological battle between the group and al-Qaida.
A picture released by his family shows Peter Kassig in front of a truck somewhere along the Syrian border between late 2012 and autumn 2013.Photograph: HANDOUT/AFP/Getty Images
FBI staff confirmed that senior officials at its headquarters were kept abreast of Cohen’s actions. The bureau also confirmed it would pay $24,000 (£15,000) of expenses incurred by Cohen and his Arabic translator during 17 days in the Middle East. Had it been successful, the negotiation would have carried a high risk for the US. In return for renouncing hostage-taking, Isis was offered a clerical détente: Maqdisi, Abu Qatada and other senior religious figures in al-Qaida’s sphere of influence would stop publicly denouncing Isis as extremists without proper Islamic qualifications.

Cohen flew to the Middle East on 13 October and drew up a “protocol” for the FBI and Jordanian authorities to sign off that would have allowed Maqdisi to make contact with his former student Turki al-Binali, a young Bahraini cleric who is the chief “scholar at arms” for Isis.

Dated 22 October, the protocol email reads: “Jordan agrees that it will not require him [Maqdisi] to make the calls [to Isis] from one of its intelligence locations, nor file charges against him for the calls or otherwise interrogate him about them.

“The calls will not be controlled or tracked for purposes of military or drone attacks. The sheikh, if allowed, would also like to discuss the need for a complete halt to taking hostages that are journalists, relief workers, civilians and Muslims and obviously execution of any of them by any means.” The next day a reply from a counter-terrorism official in the Washington field office said: “Was just told by my co-worker in the country you’re in, the call is a go.”

An FBI official told the Guardian the bureau did not obtain or provide assurances that Maqdisi or anyone else involved in this effort would be immune from possible reprisal after reaching out to Isis.

But Cohen believed the deal had been agreed and Maqdisi then began a series of exchanges with Binali through the social media platform WhatsApp.

Cohen said Isis gave him assurances through intermediaries that Kassig would be kept alive while talks were ongoing. The lawyer said Maqdisi told him on 26 October that he was confident Kassig would be released, based on the continuing dialogue with the Isis cleric.

But the next day, Jordanian security services arrested Maqdisi for “using the internet to promote and incite views of jihadi terrorist organisations” and the negotiations collapsed.

Cohen said he felt betrayed because the protocol he drew up to prevent Maqdisi’s arrest had been breached. “I feel we lost a golden opportunity to not only save Kassig but other potential hostages.”

Cohen believed from his email dialogue with the FBI official that the US had attempted to reach out to their Jordanian counterparts to see if they could release Maqdisi to get the talks back on track. The FBI has not commented on whether other US agencies may or may not have been involved.

Maqdisi remains in prison in Jordan, but Abu Qatada confirmed the details of the negotiation channel.

http://www.theguardian.co(...)rt-save-hostage-life

Cohen is natuurlijk geen onbesproken figuur.
pi_147773878
Koerden trekken op tegen IS in Kobani

Koerdische strijders hebben na zware gevechten met leden van de extremistische organisatie Islamitische Staat terreinwinst geboekt in de Syrische grensstad Kobani.

Dat hebben een Koerdische politicus en het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zaterdag gezegd.

Volgens Nawaf Khalil van de Koerdische Democratische Eenheidspartij hebben de Koerdische strijders terreinwinst geboekt in zes wijken. Bovendien hebben ze een beleg geslagen rond een cultureel centrum in het oosten van de stad dat in handen van IS is.

Het Observatorium meldt dat de belangrijkste Koerdische strijdmacht, de Volksbeschermingseenheden (YPG), diverse IS-strijders heeft gedood.

IS begon het offensief in Kobani in september. De extremisten wisten delen van de stad te veroveren evenals tientallen dorpen die om de stad heen liggen. Koerdische strijders hebben de extremisten de afgelopen tijd weten terug te dringen, daarbij gesteund door luchtaanvallen van de internationale coalitie die onder leiding van de Verenigde Staten staat.

http://www.nu.nl/isis/3958487/koerden-trekken-in-kobani.html

^O^
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 18:09:54 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_147809859
Aanvaller politiebureau Frankrijk had IS-vlag op Facebook

De 20-jarige man die zaterdag een politiebureau in Frankrijk aanviel, had de vlag van terreurorganisatie Islamitische Staat op zijn Facebookpagina staan.
Ook had hij meerdere radicaal-islamitische teksten en slogans op het sociale netwerk geplaatst, schrijven Franse media zondag.

De man uit het overwegend christelijke Burundi, Bertrand Nzohabonayo, had zich onlangs bekeerd tot de islam. Na zijn bekering had hij de naam Bilâl aangenomen.

De man woonde sinds enkele jaren in Joué-lès-Tours, 250 kilometer ten zuiden van Parijs. Daar viel hij zaterdag het politiebureau zwaaiend met een mes binnen en riep in het Arabisch ''God is groot". Hij verwondde een aantal agenten met zijn mes. Een agent trok daarop zijn dienstwapen en schoot de man dood.

Opdracht

Volgens het OM was er kennelijk sprake van noodweer. De autoriteiten onderzoeken nog of de man op eigen initiatief handelde of in opdracht van een persoon of organisatie.

Voor zover bekend heeft hij geen brief of boodschap achtergelaten.

Van IS is bekend dat zij haar aanhangers wereldwijd oproept aanslagen te plegen op westerse doelen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)d-vlag-facebook.html

Bekeerlingen zijn vaak fanatiek.
  zondag 21 december 2014 @ 19:33:03 #206
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147813395
Een IS vlag op Facebook .. tuurlijk, lekkere betrouwbare bron ook dat FB.
Mark Zuckerberg is de kleinzoon van David Rockefeller.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147817441
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:33 schreef Izzy73 het volgende:
Een IS vlag op Facebook .. tuurlijk, lekkere betrouwbare bron ook dat FB.
Mark Zuckerberg is de kleinzoon van David Rockefeller.
Er zijn ook verhalen van kinderen aan 't spelen met afgehakte hoofden als voetballen,gekaapte vrouwen als seks slavinnen,scorpion bommen.enz.enz.enz.De beelden daarvan zijn wel verdacht/nep,imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 21 december 2014 @ 21:11:13 #208
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147818276
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn ook verhalen van kinderen aan 't spelen met afgehakte hoofden als voetballen,gekaapte vrouwen als seks slavinnen,scorpion bommen.enz.enz.enz.De beelden daarvan zijn wel verdacht/nep,imo.
Haha, wat bedoel je precies?
Het valt me op dat je veel dingen nep vindt,
sommige filmpjes kunnen inderdaad in scene zijn gezet of bewerkt.
Soms heb ik het idee dat je ervan uit gaat dat we in ons -The Matrix- bevinden
en alles wat we zien "nep" is. ;)
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_147819213
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Haha, wat bedoel je precies?
Het valt me op dat je veel dingen nep vindt,
sommige filmpjes kunnen inderdaad in scene zijn gezet of bewerkt.
Soms heb ik het idee dat je ervan uit gaat dat we in ons -The Matrix- bevinden
en alles wat we zien "nep" is. ;)
Ik vind heel veel dingen nep ja,en niet alleen van 't MSM.
ik denk de obsessie met afgehakt hoofden themas is puur shock-horror sensationalisme.

Ik weet niet precies wat The Matrix over gaat.Ik heb 't niet gezien.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  zondag 21 december 2014 @ 21:45:48 #210
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147820295
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik vind heel veel dingen nep ja,en niet alleen van 't MSM.
ik denk de obsessie met afgehakt hoofden themas is puur shock-horror sensationalisme.

Ik weet niet precies wat The Matrix over gaat.Ik heb 't niet gezien.
Het is zeker mogelijk om tv beelden in scene te zetten ja, het is
alleen moeilijk in te schatten wanneer ze dit eventueel gebruiken.

De matrix is een theorie dat alles om ons heen en ook wijzelf een holografische projectie is. :)
pi_147824891
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:45 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is zeker mogelijk om tv beelden in scene te zetten ja, het is
alleen moeilijk in te schatten wanneer ze dit eventueel gebruiken.

De matrix is een theorie dat alles om ons heen en ook wijzelf een holografische projectie is. :)
Edit-offtopic.
  maandag 22 december 2014 @ 00:12:56 #212
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147827758
Opzienbarend nieuws over IS:

ISRAËL EN AMERIKA OPRICHTERS VAN IS

Een delegatie van de website Veterans Today
reisde af naar Damascus in Syrië om de wereld een signaal te geven over hoe het internationale terrorisme écht in elkaar steekt. Tijdens een conferentie over terrorisme en religieus extremisme wond Gordon Duff -senior editor van Veterans Today, oud marinier en Vietnam veteraan – er geen doekjes om. Hij legde in korte en bondige bewoordingen uit dat Amerika gerund wordt door Israël en dat Amerika (en dus Israël) achter ISIS zit.
Duff gaf aan dat er geen sprake is van terrorisme,
maar van een internationale misdaadkartel dat de Amerikaanse senaat volledig in haar greep heeft.
Duff benoemde de generaals McInerney en Vallelyals en senator John McCain als degenen
die verantwoordelijk zijn voor de oprichting van ISIS

http://www.veteranstoday.(...)es-around-the-world/
http://www.martinvrijland(...)-israel-runnen-isis/
pi_147828218
Martin Vrijland. Enough said :')
pi_147828385
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:56 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen om er zelf naartoe te gaan? Verzamelen we ff wat geld voor je ticket. Kun je mooi betere journalistiek gaan bedrijven.
pi_147840046
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:24 schreef Lavenderr het volgende:
Martin Vrijland. Enough said :')
Je durft niet eens Martin Vrijland te lezen volgens mij.
pi_147840085
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen om er zelf naartoe te gaan? Verzamelen we ff wat geld voor je ticket. Kun je mooi betere journalistiek gaan bedrijven.
Hoeft niet - ik heb genoeg geld om zelf 'n ticket te kopen,maar dankje voor 't aanbod.
pi_147840273
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Genoeg gelezen van hem.
pi_147846809
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoeft niet - ik heb genoeg geld om zelf 'n ticket te kopen,maar dankje voor 't aanbod.
  maandag 22 december 2014 @ 23:21:30 #219
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147862478

Hmz.. spreekt deze man de waarheid of heeft ie ook al een grote duim?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_147862937
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoe meer je van die site leest hoe makkelijker het is in te zien hoe doorzichtig de retoriek en manipulatie is.
Zal wel een ontslagen spindocter vd staat zijn of zo.
pi_147863163
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe meer je van die site leest hoe makkelijker het is in te zien hoe doorzichtig de retoriek en manipulatie is.
Ik lees ook niet veel van de site.
pi_147863205
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.
pi_147863861
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:

Hmz.. spreekt deze man de waarheid of heeft ie ook al een grote duim?
Ben altijd 'n beetje sceptisch over dit soort filmpjes.Lijkt me 'n beetje ' half-truth' te zijn...de meneer praat alsof IS/iISIS/ISL bestaat.
Beetje off-topic maar 't lijkt dat amerikanen hadden ook wat financieel hulp aan de IRA gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/NORAID
  maandag 22 december 2014 @ 23:51:40 #224
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_147864335
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ben altijd 'n beetje sceptisch over dit soort filmpjes.Lijkt me 'n beetje ' half-truth' te zijn...de meneer praat alsof IS/iISIS/ISL bestaat.
Beetje off-topic maar 't lijkt dat amerikanen hadden ook wat financieel hulp aan de IRA gegeven.
Er zijn ook een hoop half truthers idd, die een beetje vertellen maar ondertussen met de beul heulen. Waar zijn die Amerikanen nou niet bij betrokken kun je je beter af vragen? Israël heeft ook een dikke vinger in de pap sneaky op de achtergrond hebben ze de touwtjes in handen, vergeet de Britten trouwens niet!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 22 december 2014 @ 23:57:06 #225
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147864616
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 23:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Het begint mij steeds meer op te vallen dat in ieder filmpje van IS en op elke foto
er een mannetje staat met een IS vlag in zijn hand.
Lijkt me niet erg praktisch als je aan het strijden bent. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')