Euhm ik dacht dat Allah in de Koran alle eigenschappen vertegenwoordigt (Allah is namelijk alles wat er is, en alles is door hem gemaakt) alleen Allah vraagt je wel om hem te gehoorzamen wil je komen in zijn rijk. Bij ongehoorzaamheid naar Allah toe word je niet toe gelaten in zijn rijk.quote:Op maandag 15 december 2014 00:18 schreef Beathoven het volgende:
Isis is niets nieuws. Toen de islam nog geen radicale kant kende (want die is nog maar zo oud als de laatste 50 jaar) werden er reizigers door nomaden vermoord in naam van de godin Kali tot en met begin 19e eeuw.
[ afbeelding ]
Dat is nu zogenaamd voor Allah maar het valt moeilijk tot niet in te passen in de koran. Hierin valt een passage te lezen dat iedereen die goed doet, het in de naam van God doet en iedereen die het tegenovergestelde doet een slecht persoon is. Ook geen geouwehoer met de duivel, gewoon meteen duidelijk.
Dus.. Kali, de blauwe evil smurfin. Het is gewoon barbarisme / piraterij uit nostalgie.
Ik leg een verband met ISIS en de Thugees, sektes die in afgelegen gebieden rondtrokken en reizigers wurgden en / of de keel doorsneden om de godin Kali een pleziertje te doen. Ritueel overblijfsel uit pre-Islamitische tijden.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:17 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Euhm ik dacht dat Allah in de Koran alle eigenschappen vertegenwoordigt (Allah is namelijk alles wat er is, en alles is door hem gemaakt) alleen Allah vraagt je wel om hem te gehoorzamen wil je komen in zijn rijk. Bij ongehoorzaamheid naar Allah toe word je niet toe gelaten in zijn rijk.
Men kent dus de uitdrukking niet van een goed of een slecht in Islam, men kent alleen gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid naar Allah toe De tegenstelling tussen een zogenaamd goed of kwaad hebben zich meer hier in westen ontwikkelt en zijn zeer benadrukt en opgelegd door middel van het christendom.
Met de woorden goed en kwaad kunnen je gedachten zich een makkelijk scheiding maken volgens jou beleving van de wereld. Als men de woorden aan kwaad weg zou laten en men zou alleen de dingen nemen voor als ze zijn dan zijn vele mensen in een soort van apathie ze zijn zogenaamde richtlijnen kwijt die voor hun het leven zogenaamd verduidelijken.
Het is voornamelijk de westerling die denkt dat hij in een duidelijke wereld leeft in waar zijn tegenstelling heersen, dus barbaars is slecht en democratie is goed. In de realiteit van het natuurlijk zijn is nog barbaars zijn slecht of democratie goed en het is de gedachte en de bepaling van de mens en zijn directe omgeving die zij aan deze uitdrukkingen geven, en onze natuurlijke wereld is minder duidelijk dan hij werkelijk voor ons als westerling lijkt.
Voor de Moslim heersen er geen tegenstellingen alleen Allah en daar ben je gehoorzaam aan of niet.
.
Er zijn ook verhalen van kinderen aan 't spelen met afgehakte hoofden als voetballen,gekaapte vrouwen als seks slavinnen,scorpion bommen.enz.enz.enz.De beelden daarvan zijn wel verdacht/nep,imo.quote:Op zondag 21 december 2014 19:33 schreef Izzy73 het volgende:
Een IS vlag op Facebook .. tuurlijk, lekkere betrouwbare bron ook dat FB.
Mark Zuckerberg is de kleinzoon van David Rockefeller.
Haha, wat bedoel je precies?quote:Op zondag 21 december 2014 20:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn ook verhalen van kinderen aan 't spelen met afgehakte hoofden als voetballen,gekaapte vrouwen als seks slavinnen,scorpion bommen.enz.enz.enz.De beelden daarvan zijn wel verdacht/nep,imo.
Ik vind heel veel dingen nep ja,en niet alleen van 't MSM.quote:Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha, wat bedoel je precies?
Het valt me op dat je veel dingen nep vindt,
sommige filmpjes kunnen inderdaad in scene zijn gezet of bewerkt.
Soms heb ik het idee dat je ervan uit gaat dat we in ons -The Matrix- bevinden
en alles wat we zien "nep" is.
Het is zeker mogelijk om tv beelden in scene te zetten ja, het isquote:Op zondag 21 december 2014 21:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik vind heel veel dingen nep ja,en niet alleen van 't MSM.
ik denk de obsessie met afgehakt hoofden themas is puur shock-horror sensationalisme.
Ik weet niet precies wat The Matrix over gaat.Ik heb 't niet gezien.
Edit-offtopic.quote:Op zondag 21 december 2014 21:45 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het is zeker mogelijk om tv beelden in scene te zetten ja, het is
alleen moeilijk in te schatten wanneer ze dit eventueel gebruiken.
De matrix is een theorie dat alles om ons heen en ook wijzelf een holografische projectie is.
Wat houdt je tegen om er zelf naartoe te gaan? Verzamelen we ff wat geld voor je ticket. Kun je mooi betere journalistiek gaan bedrijven.quote:Op zondag 21 december 2014 20:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn ook verhalen van kinderen aan 't spelen met afgehakte hoofden als voetballen,gekaapte vrouwen als seks slavinnen,scorpion bommen.enz.enz.enz.De beelden daarvan zijn wel verdacht/nep,imo.
Je durft niet eens Martin Vrijland te lezen volgens mij.quote:
Hoeft niet - ik heb genoeg geld om zelf 'n ticket te kopen,maar dankje voor 't aanbod.quote:Op maandag 22 december 2014 00:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om er zelf naartoe te gaan? Verzamelen we ff wat geld voor je ticket. Kun je mooi betere journalistiek gaan bedrijven.
Genoeg gelezen van hem.quote:Op maandag 22 december 2014 13:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je durft niet eens Martin Vrijland te lezen volgens mij.
quote:Op maandag 22 december 2014 13:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hoeft niet - ik heb genoeg geld om zelf 'n ticket te kopen,maar dankje voor 't aanbod.
Hoe meer je van die site leest hoe makkelijker het is in te zien hoe doorzichtig de retoriek en manipulatie is.quote:Op maandag 22 december 2014 13:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je durft niet eens Martin Vrijland te lezen volgens mij.
Ik lees ook niet veel van de site.quote:Op maandag 22 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe meer je van die site leest hoe makkelijker het is in te zien hoe doorzichtig de retoriek en manipulatie is.
Zal wel een ontslagen spindocter vd staat zijn of zo.
Dit denk ik dus ook.quote:Op maandag 22 december 2014 23:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe meer je van die site leest hoe makkelijker het is in te zien hoe doorzichtig de retoriek en manipulatie is.
Zal wel een ontslagen spindocter vd staat zijn of zo.
Ben altijd 'n beetje sceptisch over dit soort filmpjes.Lijkt me 'n beetje ' half-truth' te zijn...de meneer praat alsof IS/iISIS/ISL bestaat.quote:Op maandag 22 december 2014 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Hmz.. spreekt deze man de waarheid of heeft ie ook al een grote duim?
Er zijn ook een hoop half truthers idd, die een beetje vertellen maar ondertussen met de beul heulen. Waar zijn die Amerikanen nou niet bij betrokken kun je je beter af vragen? Israël heeft ook een dikke vinger in de pap sneaky op de achtergrond hebben ze de touwtjes in handen, vergeet de Britten trouwens niet!quote:Op maandag 22 december 2014 23:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ben altijd 'n beetje sceptisch over dit soort filmpjes.Lijkt me 'n beetje ' half-truth' te zijn...de meneer praat alsof IS/iISIS/ISL bestaat.
Beetje off-topic maar 't lijkt dat amerikanen hadden ook wat financieel hulp aan de IRA gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/NORAID
Het begint mij steeds meer op te vallen dat in ieder filmpje van IS en op elke fotoquote:Op maandag 22 december 2014 23:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ben altijd 'n beetje sceptisch over dit soort filmpjes.Lijkt me 'n beetje ' half-truth' te zijn...de meneer praat alsof IS/iISIS/ISL bestaat.
Beetje off-topic maar 't lijkt dat amerikanen hadden ook wat financieel hulp aan de IRA gegeven.
http://en.wikipedia.org/wiki/NORAID
Anders hebben Henk en Ingrid thuis niet door dat het IS is.quote:Op maandag 22 december 2014 23:57 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het begint mij steeds meer op te vallen dat in ieder filmpje van IS en op elke foto
er een mannetje staat met een IS vlag in zijn hand.
Lijkt me niet erg praktisch als je aan het strijden bent.
Mensen zoals Alex Jones,David Icke enz. zeggen ook wat waarheid maar tis allemaal stof dat is al bekend,dan gooien ze wat bij om alles te diskrediteren....of in twijfel te zetten.Tis ook delay en distract taktieken....en ze hebben altjd boeken,DVD's en nog wat te verkopen.quote:Op maandag 22 december 2014 23:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Er zijn ook een hoop half truthers idd, die een beetje vertellen maar ondertussen met de beul heulen. Waar zijn die Amerikanen nou niet bij betrokken kun je je beter af vragen? Israël heeft ook een dikke vinger in de pap sneaky op de achtergrond hebben ze de touwtjes in handen, vergeet de Britten trouwens niet!
Wie of wat zijn jouw bronnen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mensen zoals Alex Jones,David Icke enz. zeggen ook wat waarheid maar tis allemaal stof dat is al bekend,dan gooien ze wat bij om alles te diskrediteren....of in twijfel te zetten.Tis ook delay en distract taktieken....en ze hebben altjd boeken,DVD's en nog wat te verkopen.
'Sneaky in de achtergriond'? How very dare you! De Britten zijn natuurlijk veel te braaf om 'n deel te maken van zulke duistere praktijken!
Het is ook een beetje branding wat ze doen. Ze zullen ook wel iets van een perschef hebben. Iedere groepering wil zoveel mogelijk het logo in beeld.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Anders hebben Henk en Ingrid thuis niet door dat het IS is.
Lijkt me ook niet erg praktisch om $200,00 uit te geven(volgens een of ander video production expert) aan propaganda video's die ziet er nep uit.quote:Op maandag 22 december 2014 23:57 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het begint mij steeds meer op te vallen dat in ieder filmpje van IS en op elke foto
er een mannetje staat met een IS vlag in zijn hand.
Lijkt me niet erg praktisch als je aan het strijden bent.
Zoals al eerder aangegeven is dat er simpelweg niet voor betaald.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet erg praktisch om $200,00 uit te geven(volgens een of ander video production expert)
Niet zo nep als jouw kapsel.quote:aan propaganda video's die ziet er nep uit.
durrhurrquote:Ja - ze zijn ook allemaal gek op Red Bull en chocolate volgens bepaalde bronnen.
How dare those barbarians enjoy chocolate!
Wel veel inderdaadquote:Op dinsdag 23 december 2014 00:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet erg praktisch om $200,00 uit te geven(volgens een of ander video production expert) aan propaganda video's die ziet er nep uit.
Ja - ze zijn ook allemaal gek op Red Bull en chocolate volgens bepaalde bronnen.
How dare those barbarians enjoy chocolate!
Soms zie ik gewoon dingen in MSM dat zijn heel erg verdacht,imo.quote:
En dat maakt 't echt?Allemaal verzonnen door zulke organisaties van verschillende landen,imo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:05 schreef Izzy73 het volgende:
Er zijn genoeg bronnen die beweren dat IS / ISIS gerund wordt door Mossad.
Israël Secret Intelligence Service ISIS
Uganda's Secret Army zit erachter.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:05 schreef Izzy73 het volgende:
Er zijn genoeg bronnen die beweren dat IS / ISIS gerund wordt door Mossad.
Israël Secret Intelligence Service ISIS
Tsja wat is echt?quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:12 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat maakt 't echt?Allemaal verzonnen door zulke organisaties van verschillende landen,imo.
Wel toevallig dat de VS veel belang heeft bij de controle over die 2 landen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Uganda's Secret Army zit erachter.
Het stond voor" Islamic State of Iraq and Syria"
Daar begon 't mee, nu gewoon IS want men wil weer een groot Arabesk rijk. Irak en Syrie zijn te makkelijk in te nemen want dat is toch al een bende.
http://www.gewoon-nieuws.(...)-van-de-navo-en-gcc/quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:46 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk niet dat alle zetten per definitie zetten zijn om de VS te dwarsbomen. Rusland staat er economisch gezien niet zo florisant voor. Het dealt met iedereen die maar met ze wil dealen. De VS heeft goede relaties met Qatar en SA, dat is een feit maar niet een verborgen feit. Waarom zou IS daar tussenin moeten dansen.
Als IS in 't leven is geroepen om Rusland te sarren dan hadden ze net zo goed de zwitserse garde kunnen sturen.
Putin verzocht Erdogan al de rommel op te ruimen. Na deze gasdeal kunnen ze 't samen wel doen en als ik bij de IS zat dan zou ik 't wel weten, mooi wegwezen. Israel wil deze twee landen ook niet samen als één leger tegen zich trouwens. De troll van 't jaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:50 schreef Izzy73 het volgende:
Ik denk toch van wel, de koude oorlog 2.0
De BRICS landen vs het falende kapitalistische systeem van het westen.
De VS en de EU die sancties instellen tegen Rusland de olieprijzen omlaag
alles om Rusland het moeilijk te maken.
Resultaat, Poetin vecht terug.
Ook de situatie in Oekraïne speelt hierin een belangrijke rol.
Je link heeft een security check formulier.quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:51 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
http://www.gewoon-nieuws.(...)-van-de-navo-en-gcc/
Geen idee wat een security check formulier is.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je link heeft een security check formulier.
Maar geloof je echt dat IS er is om 't Rusland 'moeilijk' te maken? Het is misschien niet de Sovjet Unie van weleer maar zelfs de koerden maken 't IS een beetje lastig en dat zijn maar amateurs. Als Putin er omheen gaat plannen dan is IS binnen de kortste tijd weg.
Prachtig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:20 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik heb er veel over gelezen en geloof inderdaad dat IS in het leven is geroepen om de weg vrij te maken voor een gasleiding vanuit Qatar en SA en zodat de VS controle krijgt
Bedankt maar ik lees 't nieuws liever buiten de simplificaties om.quote:over de belangrijkste landen in het midden oosten om dit mogelijk te maken.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de VS en de NAVO zo'n kunstje flikt.
In Oekraïne liggen de 3 belangrijkste gasleidingen die de EU bevoorraden.
Dit hele gedoe gaat volgens mij dus inderdaad om Rusland's gas van Europa af te snijden
zodat de VS gas kan gaan leveren aan Europa via SA en Qatar.
Als je op internet zoekt naar : conflict midden oosten draait om gas
kom je vanzelf wel websites tegen die daar over gaan.
Ik denk dat men een beetje ligt te slapen wat deze conspiracy betreft want Turkije vaart al sinds vele jaren weg van de EU. Kwestie van de Turkse en internationale media volgen. Als men denkt dat Rusland dat niet zag dan is dat wel een hele grove onderschatting van Rusland, daar past wel een rectificatie bij.quote:Op dinsdag 23 december 2014 02:26 schreef Izzy73 het volgende:
Je hebt gelijk als Poetin dit gaat dwarsbomen wat ze waarschijnlijk niet verwacht hadden.
Ze zijn er vanuit gegaan dat Turkije zijn zinnen had gezet op aansluiting bij de EU.
Overal ter wereld waar iets uit de hand loopt is het meestal wel zo dat de rapen op dat moment ook gaar zijn.quote:Dan kan het goed zijn dat IS gaat verdwijnen maar ja dat blijft gissen.
Daarom is de situatie in Oekraïne zo link, als het daar uit de hand loopt zijn de rapen gaar.
Tsja, als je de NAVO coalitie van bijna 60 landen wil vergelijken met een amateurteam.quote:Op dinsdag 23 december 2014 06:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Prachtig.
Zoiets als Amateurvoetbalteams inzetten in de strijd om de Champions League en kijken hoe ver ze komen tegen Barcelona.
Bedankt maar ik lees 't nieuws liever buiten de simplificaties om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |