abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147543216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:35 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

IS doet dit over het algemeen dit in de gebieden waar ze hun strijd/oorlog voeren niet hier in de westerse landen waar het algemeen gaat over steun verlenen aan IS.

Tsja ik was het niet mee eens dat de USA ff twee atoombommen gooiden op Japans gebied ik was het ook niet er mee eens dat men in Vietnam men met clusterbommen werkte of met Napalm.

Maar oorlog en strijd voeren is nu eenmaal vuil werk, wat ik al zei het is geen bloemetjes plukken voor alle partijen die deelnemen in een oorlogsstrijd.
.
Dus? Dan gaat je vergelijking toch nog steeds mank?
En nee, ik heb geen enkel begrip voor de beestachtige methodes van IS. Ik vind het walgelijk wat ze hun medemoslims aandoen. Niks met bloemetjes plukken te maken.
pi_147545056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:24 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Euhm zie je dan de aanhangers van IS hier in het westen dan koppensnellend door de Westerse landen gaan?

Volgens mij onthoofden ze personen in hun bezette gebieden of in de gebieden waar zij mee in strijd zijn. Ik dacht te menen dat in Afrika het ook in streken normaal was om mensen hun armen af te hakken als men in strijd was of in de tijd van Oorlog.

Persoonlijk als ik de keuze zou hebben tussen martelingen te doorgaan van de tegenpartij of mijn hoofd er in een slag afgehakt te worden in een Oorlogstrijd. Dan kies ik voor het laatste.

Je kan de aanhangers van IS hier niet vergelijken met de strijders van IS die daadwerkelijk ook echt strijd en oorlog voeren. Oorlog voeren is namelijk vuil werk en geen bloemetjes plukken
Ik ook.
Geen leger op aarde is zonder schuld van 'oorlogsmisdaden'.(of psychological terrorism)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147545110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus? Dan gaat je vergelijking toch nog steeds mank?
En nee, ik heb geen enkel begrip voor de beestachtige methodes van IS. Ik vind het walgelijk wat ze hun medemoslims aandoen. Niks met bloemetjes plukken te maken.
Ik heb geen enkele begrip van 'beestachtige methoden' van wie dan ook.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_147547020
quote:
Is dit 'n MSM linkdump of zo?
The Guardian had ik wel respect ervoor....tot 10 of 12 jaren geleden.
  zaterdag 13 december 2014 @ 21:42:32 #156
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_147553371
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:37 schreef ems. het volgende:

Als ik een kalifaat wil stichten in Nederland heb jij er ook geen problemen mee als ik mensen ga onthoofden?
De vraag moet zijn, niet wat ik er van vindt of dat ik er problemen mee heb. Maar kan je er zelf mee leven of heb je er zelf problemen mee als je mensen onthoofd voor jou Kalifaat, ik ben niet jou of iemand anders zijn geweten zijn gedachte of zijn persoonlijkheid en daarom kan ik deze vraag ook niet beantwoorden.

Ik heb met niemand een probleem, maar iemand heeft met mij een probleem

quote:
Dat klopt. Maar er is een verschil tussen oorlog voeren en gewoon de boel afslachten. Een rationele oorlogvoerder zou de vijand op de knieën brengen maar vervolgens ook weer overeind helpen. Daar is bij IS geen sprake van.
Om je eerlijk te zeggen ik zag IS ook als een stelletje barbaren met een niet rationele manier van oorlogsvoering.

Alleen ik vraag mij tegenwoordig af is dit gewoon juist de bedoeling van hun, ook vraag ik mij eigen af is de Staat die zij voor ogen hebben niet gewoon een misleiding om chaos en verderf in hun regio te veroorzaken.

Ik vraag mijn eigen af waar al dat geplunderde kapitaal naar toe gaat en ik persoonlijk denk dat er een x percentage bij de grondleggers IS naar toegaat. Ik persoonlijk denk dat de meeste strijders van IS gewoon levende schietzakken of kanonnenvoer zijn voor hun leiders. Het zijn mijn persoonlijke gedachten en ik denk ook als de strijd met IS is afgelopen dat de grondleggers van IS en hun heil met de gestolen geplunderde miljoenen niet meer zal vinden.

Misleiding en chaos zijn overigens rationele tactieken die toegepast worden in een oorlog door kleinschalige groepen of groepen die geen traditioneel leger vormen. De Vietcong/Moehjahedien waren ook (verzets) legers die het moesten hebben van misleiding en chaos en hit en runs, daarbij hadden ze wel het voordeel van het terreinkennis waar de oorlog in gevoerd werd.

Onthoofding en genocide zijn ook rationele oorlogstactieken, het bezoemd de tegenstander een grote angst en afschuw in en daarbij als je tegenstander elimineert hoef je ook geen tegen actie meer van hem te verwachten. Dit komt IS nu beter uit dan de tegenstander te sparen ze hebben geen echt leger en kunnen ook niet verwachten dat hun meeste tegenstanders hun regime accepteren, dat betekent ook dat ze in hun veroverde gebieden een zeer strenge controle moeten uitvoeren, wat hun niet goed uitkomt want ze zijn nog volop aan het strijden met diverse partijen die hun niet zien zitten.

Dit soort tactieken doen mij denken aan nomaden/viking tactieken, alles afmaken en plunderen/verkrachten en in de brand steken/verwoesten, zodat je bij het terugtrekken geen weerstand meer hebt van je tegenstanders en met de buit er vandoor kan gaan.

Misschien is het een hele rationele strijdwijze die IS voert, men misbruikt het geloof om knapen aan te winnen die voor hun idealen zouden sterven en ook tot vergaande daden aan te zetten, men past de oorlogs of strijd tactieken aan op een laagschalig en goedkoop (verzets/nomadisch) leger en uiteindelijk zorg dat men dat de leidinggevende van IS bij de uittocht goed gevuld zijn.
Hoe stout is Konijntjuh!
  zondag 14 december 2014 @ 03:11:00 #157
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147562352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:42 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

De vraag moet zijn, niet wat ik er van vindt of dat ik er problemen mee heb. Maar kan je er zelf mee leven of heb je er zelf problemen mee als je mensen onthoofd voor jou Kalifaat, ik ben niet jou of iemand anders zijn geweten zijn gedachte of zijn persoonlijkheid en daarom kan ik deze vraag ook niet beantwoorden.

Ik heb met niemand een probleem, maar iemand heeft met mij een probleem

[..]

Om je eerlijk te zeggen ik zag IS ook als een stelletje barbaren met een niet rationele manier van oorlogsvoering.

Alleen ik vraag mij tegenwoordig af is dit gewoon juist de bedoeling van hun, ook vraag ik mij eigen af is de Staat die zij voor ogen hebben niet gewoon een misleiding om chaos en verderf in hun regio te veroorzaken.

Ik vraag mijn eigen af waar al dat geplunderde kapitaal naar toe gaat en ik persoonlijk denk dat er een x percentage bij de grondleggers IS naar toegaat. Ik persoonlijk denk dat de meeste strijders van IS gewoon levende schietzakken of kanonnenvoer zijn voor hun leiders. Het zijn mijn persoonlijke gedachten en ik denk ook als de strijd met IS is afgelopen dat de grondleggers van IS en hun heil met de gestolen geplunderde miljoenen niet meer zal vinden.

Misleiding en chaos zijn overigens rationele tactieken die toegepast worden in een oorlog door kleinschalige groepen of groepen die geen traditioneel leger vormen. De Vietcong/Moehjahedien waren ook (verzets) legers die het moesten hebben van misleiding en chaos en hit en runs, daarbij hadden ze wel het voordeel van het terreinkennis waar de oorlog in gevoerd werd.

Onthoofding en genocide zijn ook rationele oorlogstactieken, het bezoemd de tegenstander een grote angst en afschuw in en daarbij als je tegenstander elimineert hoef je ook geen tegen actie meer van hem te verwachten. Dit komt IS nu beter uit dan de tegenstander te sparen ze hebben geen echt leger en kunnen ook niet verwachten dat hun meeste tegenstanders hun regime accepteren, dat betekent ook dat ze in hun veroverde gebieden een zeer strenge controle moeten uitvoeren, wat hun niet goed uitkomt want ze zijn nog volop aan het strijden met diverse partijen die hun niet zien zitten.

Dit soort tactieken doen mij denken aan nomaden/viking tactieken, alles afmaken en plunderen/verkrachten en in de brand steken/verwoesten, zodat je bij het terugtrekken geen weerstand meer hebt van je tegenstanders en met de buit er vandoor kan gaan.

Misschien is het een hele rationele strijdwijze die IS voert, men misbruikt het geloof om knapen aan te winnen die voor hun idealen zouden sterven en ook tot vergaande daden aan te zetten, men past de oorlogs of strijd tactieken aan op een laagschalig en goedkoop (verzets/nomadisch) leger en uiteindelijk zorg dat men dat de leidinggevende van IS bij de uittocht goed gevuld zijn.
Oorlog oe het went of keert is gewoon Fout kut klote ruk bagger, misselijk makend en ga zo maar even door.
Maar niet alleen de manier waarop de IS te werk gaat maar ook het bewind wat er gevoerd word, Geeft aan dat erg veel landen het liever kwijt zijn, ondertussen bereigen ze elke staat op deze aardkloot, het maakt hun echt geen hol uit wie het is.

Hun plan
De na 1918 getrokken grenzen in het Midden-Oosten dienen te worden uitgewist. Dit kalifaat dient derhalve het gehele Midden-Oosten, Noord-Afrika, het Iberisch Schiereiland (al-Andalus) en de Balkan te omvatten. Christenen, yezidi's en andere niet-moslims krijgen de keus zich te bekeren, als dhimmi, als niet-moslim belasting, djizja, te betalen, of 'om te komen door het zwaard'. Niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiieten worden gezien als 'afgedwaald van de ware leer' en krijgen eveneens de keuze tussen de dood of bekering tot de salafistische puristische vorm van de islam die de IS propageert
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147562906
IS krijg je als je de VS terroristen laat sponsoren en uitrusten en de massamedia de campagne laat voeren om Lockheed Martin weer wat te spekken.

Op het laagste niveau zijn het moslimgekkies.
Het middenniveau doet dit om het geld en de top om macht en geld.

Een grote rattenkooi waarbij door de Elites ingezet kan worden op welke rat op de vuilste manier wint.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 13:52:53 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_147568115
quote:
18s.gif Op zondag 14 december 2014 06:25 schreef El_Matador het volgende:
IS krijg je als je de VS terroristen laat sponsoren en uitrusten en de massamedia de campagne laat voeren om Lockheed Martin weer wat te spekken.

Op het laagste niveau zijn het moslimgekkies.
Het middenniveau doet dit om het geld en de top om macht en geld.

Een grote rattenkooi waarbij door de Elites ingezet kan worden op welke rat op de vuilste manier wint.
En daar gaat het nu om he. Moslims die andere moslims op het matje roepen omdat ze in hun ogen niet goed genoeg geloven dus dan vermoorden ze ze maar.
En daar heeft de 'elite' niets mee van doen.
pi_147569625
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daar gaat het nu om he. Moslims die andere moslims op het matje roepen omdat ze in hun ogen niet goed genoeg geloven dus dan vermoorden ze ze maar.
Zeker wel als de 'elite' heeft deze verhalen gefabriceerd.
  zondag 14 december 2014 @ 15:51:34 #161
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147570930
Is dit filmpje al eens gepost hier?
Hierin verklaart Generaal Wesley Clark dat de plannen voor
het destabiliseren van het Midden-Oosten al gemaakt zijn in 1991.
Beetje vreemd niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Izzy73 op 14-12-2014 17:30:07 ]
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 14 december 2014 @ 16:06:24 #162
433749 Konijntjuh
pi_147571367
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 03:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Hun plan
De na 1918 getrokken grenzen in het Midden-Oosten dienen te worden uitgewist. Dit kalifaat dient derhalve het gehele Midden-Oosten, Noord-Afrika, het Iberisch Schiereiland (al-Andalus) en de Balkan te omvatten. Christenen, yezidi's en andere niet-moslims krijgen de keus zich te bekeren, als dhimmi, als niet-moslim belasting, djizja, te betalen, of 'om te komen door het zwaard'. Niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiieten worden gezien als 'afgedwaald van de ware leer' en krijgen eveneens de keuze tussen de dood of bekering tot de salafistische puristische vorm van de islam die de IS propageert
Ik mag aannemen dat van IS hun letterlijke propaganda materiaal is, om naïve moslims aan te trekken voor hun strijd en om afschuw of angst te zaaien bij degen die tegen hun strijden, toch?

Maar zover ik weet zijn de grondleggers en investeerders van IS toch voornamelijk van soennitische Irakese afkomst, met daarbij een geschoolde eventueel academische aan oud officiëren van het Iraakse leger die de strijders van IS aansturen ?

Als je niet te maken hebt met academische oud leger officiëren in IS, dan zou deze propaganda in de quote voldoende zijn.

Maar heb je wel te maken met academische oud leger officiëren dan is je quote gewoon eerste klas misleiding door IS.

Elke officier die een aansturende functie heeft bij IS weet dat ze een minderwaardig leger hebben, ze hebben geen luchtmacht of marine (zeemacht) en ze moeten het voornamelijk hebben van ongetrainde idealisten. Zo'n leger zou alleen zo'n grote strijd eventueel kunnen winnen als ze zich weten te verbergen en hit en run tactieken zouden toe passen of als hun aantallen zo groot zijn dat ze gemak of honderd duizenden strijders kunnen opofferen.

Deze strijd die ze nu leveren op deze manier kunnen ze nooit te winnen, en dit hadden ze al vanaf het begin kunnen weten, dat ze op vele fronten tegengewerkt zouden worden, door het westen en ook door hun eigen omgeving.

Ik heb persoonlijk toch meer het vertrouwen in dat de legerleiding van IS dat het weet waar het mee bezig en dat is wat ik al zei om alleen chaos en verderf angst te zaaien en te plunderen in de regio zelf en dat de zogenaamde Kalifaat waar zij voor vechten meer een propaganda materiaal voor hun is om leden (kanonnenvoer of schietzakken) aan te trekken dan het eigenlijk de bedoeling is om tot een echte grote Kalifaat (Staat) te komen.

Als IS echt zo'n grote Staat of Kalifaat willen stichten dan ga je heel anders te werk, en dan ben je niet één jaar bezig maar misschien wel twintig jaar en dat pak je aan met hele kleine stappen en ook gooi je niet overal je strijders neer om te strijden in de naam van het Kalifaat.

Je zorgt eerst dat je een waardig (klein) Kalifaat (een basis) hebt dat aantrekkelijk is en waar veel burgers willen wonen en die ook jou visie delen. En dan pas ga je kijken hoe kan ik mijn macht vergroten hoe kan ik meer volgers meekrijgen in mijn strijd om tot een groot Kalifaat te komen. En daarmee ben je wel eerst zo'n 5 of 10 jaar mee bezig..

Je stuurt bijvoorbeeld je imams naar andere steden om te kijken wie er mee wilt doen en je jou idealen te verkondigen als Kalifaat en daarbij ook nieuwe strijders te vinden, Je probeert contact te leggen met eventuele sponsors of eventuele bondgenoten voor je strijd

Hoe ze nu hun strijd leveren lijkt het eerder op een grote wanhoopsactie (lemmingsgedrag) en wat ik al zei dat is niet kloppend voor officieren die genoten hebben van een academische legeropleiding.
Hoe stout is Konijntjuh!
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 16:37:13 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_147572229
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 16:06 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat van IS hun letterlijke propaganda materiaal is, om naïve moslims aan te trekken voor hun strijd en om afschuw of angst te zaaien bij degen die tegen hun strijden, toch?

Maar zover ik weet zijn de grondleggers en investeerders van IS toch voornamelijk van soennitische Irakese afkomst, met daarbij een geschoolde eventueel academische aan oud officiëren van het Iraakse leger die de strijders van IS aansturen ?

Als je niet te maken hebt met academische oud leger officiëren in IS, dan zou deze propaganda in de quote voldoende zijn.

Maar heb je wel te maken met academische oud leger officiëren dan is je quote gewoon eerste klas misleiding door IS.

Elke officier die een aansturende functie heeft bij IS weet dat ze een minderwaardig leger hebben, ze hebben geen luchtmacht of marine (zeemacht) en ze moeten het voornamelijk hebben van ongetrainde idealisten. Zo'n leger zou alleen zo'n grote strijd eventueel kunnen winnen als ze zich weten te verbergen en hit en run tactieken zouden toe passen of als hun aantallen zo groot zijn dat ze gemak of honderd duizenden strijders kunnen opofferen.

Deze strijd die ze nu leveren op deze manier kunnen ze nooit te winnen, en dit hadden ze al vanaf het begin kunnen weten, dat ze op vele fronten tegengewerkt zouden worden, door het westen en ook door hun eigen omgeving.

Ik heb persoonlijk toch meer het vertrouwen in dat de legerleiding van IS dat het weet waar het mee bezig en dat is wat ik al zei om alleen chaos en verderf angst te zaaien en te plunderen in de regio zelf en dat de zogenaamde Kalifaat waar zij voor vechten meer een propaganda materiaal voor hun is om leden (kanonnenvoer of schietzakken) aan te trekken dan het eigenlijk de bedoeling is om tot een echte grote Kalifaat (Staat) te komen.

Als IS echt zo'n grote Staat of Kalifaat willen stichten dan ga je heel anders te werk, en dan ben je niet één jaar bezig maar misschien wel twintig jaar en dat pak je aan met hele kleine stappen en ook gooi je niet overal je strijders neer om te strijden in de naam van het Kalifaat.

Je zorgt eerst dat je een waardig (klein) Kalifaat (een basis) hebt dat aantrekkelijk is en waar veel burgers willen wonen en die ook jou visie delen. En dan pas ga je kijken hoe kan ik mijn macht vergroten hoe kan ik meer volgers meekrijgen in mijn strijd om tot een groot Kalifaat te komen. En daarmee ben je wel eerst zo'n 5 of 10 jaar mee bezig..

Je stuurt bijvoorbeeld je imams naar andere steden om te kijken wie er mee wilt doen en je jou idealen te verkondigen als Kalifaat en daarbij ook nieuwe strijders te vinden, Je probeert contact te leggen met eventuele sponsors of eventuele bondgenoten voor je strijd

Hoe ze nu hun strijd leveren lijkt het eerder op een grote wanhoopsactie (lemmingsgedrag) en wat ik al zei dat is niet kloppend voor officieren die genoten hebben van een academische legeropleiding.
Dat gebeurt toch al? Er komen regelmatig haatzaaiende predikers hier .
pi_147573882
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die lui worden gebruikt en opgehitst, zie je dat niet (in)?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_147574182
quote:
11s.gif Op zondag 14 december 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die lui worden gebruikt en opgehitst, zie je dat niet (in)?
Dus? Als ik wordt gebruikt en opgehitst om mensen overhoop te schieten ben ik degene die schuldig is.
Conscience do cost.
pi_147574355
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:31 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus? Als ik wordt gebruikt en opgehitst om mensen overhoop te schieten ben ik degene die schuldig is.
Ja, daar gaat het niet om. Het gaat om de touwtjes op de achtergrond; "veiligheid"sdiensten van VS, Israel, VK, etc.

IS is niet spontaan ontstaan, maar geregisseerd.

zondag 14 december 2014 @ 17:39:28 #167
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147574466
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het niet om. Het gaat om de touwtjes op de achtergrond; "veiligheid"sdiensten van VS, Israel, VK, etc.

Wat is niet geregisseerd ? Dan zijn we sneller klaar denk ik. :Y
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 14 december 2014 @ 18:23:39 #168
433749 Konijntjuh
pi_147576263
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch al? Er komen regelmatig haatzaaiende predikers hier .
Ja mijn bericht gaat toch over dat als je een degelijk Kalifaat wilt neerzetten in betrekking tot het gebied wat zij als hun Kalifaat beschouwen. Dat je dat niet in één jaar tijd kan doen zoals IS dit nu doet, dat je dit langzaam behoort op te bouwen en voor te bereiden en daar gaan misschien 10 jaren overheen. Dus stapje voor stapje probeer je steun te winnen in het gebied wat jij je eigen wilt maken en meestal doe je dat met iemand er naar toe zenden dus in IS hun geval een Imam die op een "diplomatieke" wijze gaat kijken hoe het naast gelegen dorp is en wie hij kan overtuigen voor de strijd en wie een gevaar is voor de strijd. (Informatie inwinnen) Als de Imam weet dat hij 60% van de inwoners meekrijgt in de strijd voor het kalifaat, dan kan hij via de leiding van IS als hij het wil het overlaten aan deze 60% om de andere 40 % van de inwoners te elimineren in het dorp. Zo dat dit dorp zich nu kan aansluiten bij Kalifaat.

IS heeft op dit moment toch nog geen interesse om Nederland tot een onderdeel van het Kalifaat te maken? Ze hebben niet eens een fatsoenlijk leger om ons uit te roeien of een strijd tegen Europa aan te gaan. Dus dan komen Imams hier toch alleen om kanonnenvoer en schietzakken te halen om te strijden in het Midden Oosten.
Hoe stout is Konijntjuh!
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 18:28:43 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_147576450
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:23 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Ja mijn bericht gaat toch over dat als je een degelijk Kalifaat wilt neerzetten in betrekking tot het gebied wat zij als hun Kalifaat beschouwen. Dat je dat niet in één jaar tijd kan doen zoals IS dit nu doet, dat je dit langzaam behoort op te bouwen en voor te bereiden en daar gaan misschien 10 jaren overheen. Dus stapje voor stapje probeer je steun te winnen in het gebied wat jij je eigen wilt maken en meestal doe je dat met iemand er naar toe zenden dus in IS hun geval een Imam die op een "diplomatieke" wijze gaat kijken hoe het naast gelegen dorp is en wie hij kan overtuigen voor de strijd en wie een gevaar is voor de strijd. (Informatie inwinnen) Als de Imam weet dat hij 60% van de inwoners meekrijgt in de strijd voor het kalifaat, dan kan hij via de leiding van IS als hij het wil het overlaten aan deze 60% om de andere 40 % van de inwoners te elimineren in het dorp. Zo dat dit dorp zich nu kan aansluiten bij Kalifaat.

IS heeft op dit moment toch nog geen interesse om Nederland tot een onderdeel van het Kalifaat te maken? Ze hebben niet eens een fatsoenlijk leger om ons uit te roeien of een strijd tegen Europa aan te gaan. Dus dan komen Imams hier toch alleen om kanonnenvoer en schietzakken te halen om te strijden in het Midden Oosten.
Ja. En dat is toch erg? Dat zijn mannen van het geloof notabene. Geloof zou iets moois moeten zijn. Niet iets om mensen voor te ronselen om andere mensen af te slachten.
pi_147576581
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja. En dat is toch erg? Dat zijn mannen van het geloof notabene. Geloof zou iets moois moeten zijn. Niet iets om mensen voor te ronselen om andere mensen af te slachten.
Dat is het dan ook in 99% van de gevallen. Jij bent voor de 1% gevallen.

zondag 14 december 2014 @ 18:36:09 #171
433749 Konijntjuh
pi_147576728
quote:
Kanonnenvoer en schietzakken zijn de mannen die dienen in de eerste linie, of soms als martelaar in deze strijd

Denk je nu echt dat de jongens die hier vanuit Nederland gaan om voor hun geloof te strijden dat ze gelijk een mooie positie hebben in IS. Die worden net zoals de oud gevangene van onze kruisriddertjes als honden behandelt door hun "broeders" en als ze misschien iets speciaals kunnen of hun strepen hebben verdiend dat ze dan iets meer aanzien krijgen in IS.

Ook al zal een westerse moslim niet iemand willen onthoofden als je eenmaal je eigen bij IS aansluit is iets wat je moet doen om volwaardig aangezien te worden door je "broeders".

Het enige wat zo'n jongen dan zou kunnen doen is om het hoofd er in een slag af te hakken om zijn tegenstander toch nog een waardige dood te geven. Anders is hij echt zelf de pineut en dan kan hij echt verwachten dat hij of een martelaarsdood moet ondergaan of hij mag gelijk bij de volgende strijd voorop lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Konijntjuh op 14-12-2014 19:05:17 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_147576886
quote:

[..]

IS heeft 'appeared out of nowhere'.
Tis zeker geregisserd - in meerdere manieren.
pi_147577181
quote:

[..]

Daar gaat het wel om. Je kan niet alleen met de vinger naar het boze westen wijzen.
quote:
Nope. Hoogstens georganiseerd.
Conscience do cost.
pi_147577289
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De IS krijgt zeker geen steun in onze multiculturele gemeenschap hier waar ik woon.
Paar jaren terug was er een of ander 'islam extremist' (ziet er uit als 16jaar oud of zo)buiten 't moskee om de hoek.In in 't achtergrond zag je alleen mensen aan 't lachen,of looks of mild bewildment op hun gezichten.
Zover als ik heb gezien over de laatste jaren hiero is dat moslim mensen willen gewoon doen- werken,kinderen in 'n nette manier opvoeden,voetbal kjken enz.

Ik ben zeker niet bang.:)
pi_147577290
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om. Je kan niet alleen met de vinger naar het boze westen wijzen.

[..]

Nope. Hoogstens georganiseerd.
Dat doe ik ook niet. De onderste laag, het voetvolk, haar het Westen. De andere lagen erboven worden erdoor gefinancierd.

De strijders zelf zijn veelal gesponsord door de "veiligheids"diensten. Ook met wapens. En die bijzonder gelikte video's moeten ook ergens vandaankomen.

pi_147577357
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De onderste laag, het voetvolk, haar het Westen.
Wat?
quote:
De andere lagen erboven worden erdoor gefinancierd.
Door de onderste lagen? Ik volg je even niet.
quote:
De strijders zelf zijn veelal gesponsord door de "veiligheids"diensten. Ook met wapens.
Welke veiligheidsdiensten?
quote:
En die bijzonder gelikte video's moeten ook ergens vandaankomen.
De video's waren niet bijzonder gelikt.
Conscience do cost.
pi_147577470
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat?

[..]

Door de onderste lagen? Ik volg je even niet.

[..]

Welke veiligheidsdiensten?

[..]

De video's waren niet bijzonder gelikt.
Wat ik eerder schreef. Het domme voetvolk komt zoals altijd in de media. Dr baasjes van de hogere lagen blijven juist expres buiten beeld.

Jij vond de video's niet gelikt, anderen vonden van wel.

Er is genoeg belang voor wapenproducerende landen als VS, Israel en Turkije om IS te gebruiken als reden om te bombarderen. En helaas werkt het. De grootste VShaters roepen nu ineens "ik ben tegen VSimperialisme, maar die IS verdienen het wel" :')

pi_147578464
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik eerder schreef. Het domme voetvolk komt zoals altijd in de media. Dr baasjes van de hogere lagen blijven juist expres buiten beeld.

Er is genoeg belang voor wapenproducerende landen als VS, Israel en Turkije om IS te gebruiken als reden om te bombarderen. En helaas werkt het. De grootste VShaters roepen nu ineens "ik ben tegen VSimperialisme, maar die IS verdienen het wel" :')
'Shock and Awe' media taktieken.
Niks aan de hand yo.
pi_147578539
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 19:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Shock and Awe' media taktieken.
Idd.
quote:
Niks aan de hand yo.
Mwah, "niks aan de hand" lijkt me ook een beetje overdreven...

pi_147579038
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idd.

[..]

Mwah, "niks aan de hand" lijkt me ook een beetje overdreven...
Is 't ook.Sorry. :)
  zondag 14 december 2014 @ 20:22:29 #181
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147581086
Mooi filmpje van een Amerikaanse soldaat die tijdens zijn missie in het midden oosten
in begint te zien dat de soldaten van de VS de terroristen zijn en niemand er baat bij
heeft behalve de rijken en de politici.

quote:
the American soldier who has been deceived, duped and lied to by our leaders making them think these illegal wars are necessary. Our soldiers no doubt believe they are doing the right thing. Although more and more soldiers are waking up to who the real terrorists are.
NOT A SINGLE ONE OF THEM DIED FOR YOUR FREEDOMS! THEY DIED FOR THE PROFITS OF THE INTERNATIONAL BANKERS AND THE DEFENSE CONTRACTORS WHO MAKE MONEY OFF OF HUMAN SUFFERING!
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 22:05:00 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_147585863
ISIS en de lessen van Orwell

Door Caroline Vonhoff

Een van de manieren om tirannie te vestigen en te behouden is het voeren van oorlog. En zoals je uit Orwell’s 1984 kunt leren: niets beter dan een permanente staat van oorlog, en dan graag eentje waarvan de vijand duidelijk is maar desondanks niet altijd dezelfde. Emmanuel Goldstein is de duidelijke en eeuwige vijand, de man die dan weer de ene dan weer de andere vijand in zijn verraderlijke zak steekt en even makkelijk van kant wisselt als een ander van zijn sokken. Gelukkig is er ‘Big Brother’ de geliefde leider van het land (de regio? Het Continent?) die geregeld op televisie verschijnt om het volk te vertellen dat hij nog net op tijd ontdekt heeft dat Emmanuel Goldstein van kant gewisseld is, zodat de oorlog nu niet langer tegen vijand A gevoerd hoeft te worden (met wie inmiddels een bondgenootschap is aangegaan) maar de strijd tegen vijand B dient te worden gevoerd. Na het toejuichen van Big Brother wordt vervolgens in groepsverband overgegaan tot de verplichte minuten haat waarbij het gezicht van Goldstein wordt geprojecteerd om die effectief te richten. Het werk van de held van het verhaal, Winston Smit, is om de volgende dag de geschiedenis te herschrijven (dat ging toen nog met écht knippen en plakken van de tekst, niet met een eenvoudig delete) en die in de archieven te doen opnemen.

Inmiddels zijn er in onze wereld ook allerlei vijanden waartegen oorlog gevoerd wordt, en onze Emmanuel Goldstein is het terrorisme. De vijand is dus duidelijk, maar met wie die wanneer heult dan weer niet.

Zo is het mogelijk dat het ene moment met en het andere moment tegen ISIS (hoe dan ook genaamd) wordt gevochten, en kan dat soms zelfs tegelijkertijd, want de wegen van Emmanuel Goldstein zijn niet altijd doorzichtig. Zo kan terrorisme (zeg ISIS) in het ene land vriend zijn (Libië, Syrië) en in het andere land vijand (Irak). En kan Emmanuel Goldstein onderwijl ook elders opduiken en zijn kwalijke werk doen, en dan heb je er opeens ook in het Oosten een vijand bij, of voer je oorlog tegen planten (drugs) of de zon zelf. Maar dat dat allemaal nu zo is als het nu is, dat kan zo wezen maar hoeft niet voor eeuwig zo te zijn, en eigenlijk liever niet. De geschiedenis kan iedere dag immers weer anders worden geschreven, en dan begint die weer opnieuw zonder overigens ooit anders geweest te zijn dan dat die vandaag is. De strijd, de oorlog, is eeuwig, alleen de partners wisselen.

Winston denkt te ontsnappen door zich aan te sluiten bij wat hij het verzet tegen Big Brother waant. Helaas blijkt dat verzet een schijngestalte van Big Brother en de gedroomde vrijheid, dat kleine beetje waar hij op hoopte, verliest hij, met zichzelf, op een vreselijke manier. Zijn laatste dagen slijt hij als on-persoon.

Wat zou die Big Brother daar nou zo leuk aan vinden, aan dat voortdurend conflicten en gedoe maken en aan het onderdrukken van het (eigen?) volk? In plaats van het leven voor (bijna) iedereen ellendiger te maken, maak je het met dezelfde moeite voor iedereen een beetje aardiger. Gewoon geen permanente oorlog voeren met bijbehorende oorlogseconomie (bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen en dan ombuigen) maar iedereen het zijne laten.

Mocht ik het voor het kiezen hebben, dan wist ik het wel, maar als stemmen hielp, dan zou het wel verboden zijn, zoals Twain al zei. Nou ja, gelukkig is het persoonlijke niet politiek.

http://joostniemoller.nl/2014/12/isis-en-de-lessen-van-orwell/

Deze column past hier wel.
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 22:10:19 #183
249559 crew  Lavenderr
pi_147586124
Terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft vandaag negentien Iraakse politieagenten onthoofd.

Dat zei een bron binnen de veiligheidsdiensten tegen het Spaanse persbureau EFE. De onthoofdingen vonden plaats in de westelijke provincie al-Anbar, zuidwestelijk van hoofdstad Ramadi. IS heeft in die provincie de afgelopen dagen flink wat terrein veroverd. De terroristen komen steeds dichter bij Ramadi.

Grote delen van het noorden en westen van Irak vielen in juni in handen van de soennitische extremisten van IS, schrijft het ANP.

http://www.powned.tv/nieu(...)_politieagenten.html

Wat een barbaren :r
pi_147591023
Isis is niets nieuws. Toen de islam nog geen radicale kant kende (want die is nog maar zo oud als de laatste 50 jaar) werden er reizigers door nomaden vermoord in naam van de godin Kali tot en met begin 19e eeuw.

Dat is nu zogenaamd voor Allah maar het valt moeilijk tot niet in te passen in de koran. Hierin valt een passage te lezen dat iedereen die goed doet, het in de naam van God doet en iedereen die het tegenovergestelde doet een slecht persoon is. Ook geen geouwehoer met de duivel, gewoon meteen duidelijk.

Dus.. Kali, de blauwe evil smurfin. Het is gewoon barbarisme / piraterij uit nostalgie.
  maandag 15 december 2014 @ 01:07:16 #185
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147592131
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik nog het meest gelikt vond was het begin van de video.
Waar je de IS strijders de messen uit de korf ziet pakken.
Veel geluidseffecten en verschillende camera standpunten.
En ook nog eens slow-motion beelden.
Dat ziet er wel erg "Hollywood" achtig uit vind je niet?

WAARSCHUWING!: Dit is het filmpje van de onthoofdingen.
Je kunt stoppen met kijken na 40 seconden.
Dan zie je wat ik bedoel, maar verder geen gore.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147592760
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 00:18 schreef Beathoven het volgende:
Dat is nu zogenaamd voor Allah maar het valt moeilijk tot niet in te passen in de koran. Hierin valt een passage te lezen dat iedereen die goed doet, het in de naam van God doet en iedereen die het tegenovergestelde doet een slecht persoon is. Ook geen geouwehoer met de duivel, gewoon meteen duidelijk
Goed en slecht zijn subjectieve begrippen. Daar is niets duidelijk aan. Daarnaast staan er ook genoeg andere zaken in de koran die dan weet niet zo lief zijn, waarom zouden die ondergeschikt zijn aan het lieve?
Conscience do cost.
pi_147596342
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 02:03 schreef ems. het volgende:

[..]

Goed en slecht zijn subjectieve begrippen. Daar is niets duidelijk aan. Daarnaast staan er ook genoeg andere zaken in de koran die dan weet niet zo lief zijn, waarom zouden die ondergeschikt zijn aan het lieve?
Welke?

Ik ben geen moslim maar ik zag b.v. Wilders een quote delen op twitter waar iedereen deze herdeelde. Toen even aan factchecking gedaan en er stond totaal iets anders wat maar voor één uitleg vatbaar was en wat totaal niets met zijn quote te maken had.

Ik ga 't even ruim nemen
Hij schreef 't als dat iedereen die men tegenkomt en niet gelooft wordt geadviseerd de keel door te snijden. Hoofdstuk en citaatnummer erbij.

In de koran stond dat in 't geval van een strijd in een oorlog men deze techniek op z'n tegenstander mocht toepassen op 't slagveld.

Er stond niet bij dat het een heilige oorlog was, dus 't geldt ook voor moslims onderling. Stukje art of war. Er wordt niet over burgers gesproken of mensen die anders denken.

Dat is wel een cruciaal verschil lijkt me.

Hij herschrijft deze teksten zelf of hij heeft er mensen voor die dat voor 'm doen maar iedereen die een beetje bekend is met onderzoek weet dat men bij citaten altijd bronnen moet controleren.

Zo'n man kan onze nieuwe MP worden en als hij teksten verdraaid dan kan hij iedereen wel in zijn voordeel laten spreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2014 11:30:53 ]
pi_147598944
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 01:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Wat ik nog het meest gelikt vond was het begin van de video.
Waar je de IS strijders de messen uit de korf ziet pakken.
Veel geluidseffecten en verschillende camera standpunten.
En ook nog eens slow-motion beelden.
Dat ziet er wel erg "Hollywood" achtig uit vind je niet?

WAARSCHUWING!: Dit is het filmpje van de onthoofdingen.
Je kunt stoppen met kijken na 40 seconden.
Dan zie je wat ik bedoel, maar verder geen gore.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind 't belachelijk.
Die Londense accent van de vent is grappig.
'Yeah,Mr.Cameron and if you carry on being unfriendly towards muslims we'll come and cut your bollocks off and you'll be wearing them as earrings."

Lijkt me dat er is zoveel 'real-life/true-crime/dramatised documentary/based on a true story(honest!)' dat mensen denken dat zulke onthoofding onzin is ook 'true'.

Wat hebben de 'experts' gezegd? Dat de laatste film heeft $200,000 gekost?
Volgens mij kunnen ze beter 'n echte film maken op 'n mobieltje.
Wat a fckin laugh! :)
pi_147600366
IS gaat hun werkterrein uitbreiden? :o

In een café in de Australische stad Sydney worden meerdere mensen al twaalf uur gegijzeld door een gewapende man, hoeveel precies is onbekend. Vijf mensen zijn het café ontvlucht.

Rond 9.45 uur (lokale tijd, 23.45 uur Nederlandse tijd) kwam bij de politie een melding binnen van een gijzeling in het Lindt Chocolat Cafe aan Martin Place in het centrum van Sydney. De omgeving van de winkel is geëvacueerd en afgezet.

Het Sydney Opera House, dat ruim een kilometer van het café ligt, is geëvacueerd na de vondst van een verdacht pakketje. Ook andere grote gebouwen in de stad zijn ontruimd.

Omstreeks 16.00 uur was op beelden van ABC te zien hoe drie mannen het café ontvluchtten. Kort daarna zijn nog twee vrouwen ontsnapt of vrijgelaten. Het zou gaan om medewerkers van het café. Daarna zou er nog een gijzelaar het gebouw hebben verlaten. Over deze laatste gijzelaar bestaat echter onduidelijkheid.

De politie heeft contact met de gijzelnemer, een lange man. Hij zou twee eisen hebben: een vlag van IS en een telefoongesprek met de premier van Australië, Tony Abbott.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-cafe-sydney.html
  maandag 15 december 2014 @ 17:00:29 #190
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147606600
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:08 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik vind 't belachelijk.
Die Londense accent van de vent is grappig.
'Yeah,Mr.Cameron and if you carry on being unfriendly towards muslims we'll come and cut your bollocks off and you'll be wearing them as earrings."

Lijkt me dat er is zoveel 'real-life/true-crime/dramatised documentary/based on a true story(honest!)' dat mensen denken dat zulke onthoofding onzin is ook 'true'.

Wat hebben de 'experts' gezegd? Dat de laatste film heeft $200,000 gekost?
Volgens mij kunnen ze beter 'n echte film maken op 'n mobieltje.
Wat a fckin laugh! :)
Ja, ik vind het sowieso typisch dat de "Beul" een Britt is.
En daarna een fransman, mijn gevoel zegt me dat de filmpjes toch wat fake overkomen.
Ik heb verschillende filmpjes op internet bekeken die zeggen 100% bewijs te leveren dat ze fake zijn.
Geen enkele daarvan vond ik echt overtuigend.
Bewijs dat ze fake zijn is er nog niet,
maar nogmaals voor mijn gevoel klopt er het een en ander niet.
Ik geloof ook niet dat IS is wat er beweerd wordt. :N
pi_147606837
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:00 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja, ik vind het sowieso typisch dat de "Beul" een Britt is.
Wat is daar typisch aan? Hoeveel britste onthoofders heeft IS voortgebracht?
Conscience do cost.
  maandag 15 december 2014 @ 17:10:27 #192
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147606997
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat is daar typisch aan? Hoeveel britste onthoofders heeft IS voortgebracht?
Hoeveel? Geen idee, maar ik zou het een stuk realistischer vinden wanneer de
beul voor de camera een echte extreme moslim zou zijn geweest die in het
Arabisch zou spreken.
pi_147607141
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:10 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Hoeveel? Geen idee, maar ik zou het een stuk realistischer vinden wanneer de
beul voor de camera een echte extreme moslim zou zijn geweest die in het
Arabisch zou spreken.
Waarom? Moslim zijn is niet afhankelijk van je huidskleur of afkomst en het is algemeen bekend dat een hoop "westerse" moslims die kant op zijn getrokken. Ik vind dat gedoe omtrent zijn accent maar een beetje strohalmen-werk en als de beste man puur arabisch sprak kon je net zo goed 10 redenen bedenken waarom dat 'verdacht' zou moeten zijn.
Conscience do cost.
  maandag 15 december 2014 @ 17:20:29 #194
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147607380
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom? Moslim zijn is niet afhankelijk van je huidskleur of afkomst en het is algemeen bekend dat een hoop "westerse" moslims die kant op zijn getrokken. Ik vind dat gedoe omtrent zijn accent maar een beetje strohalmen-werk en als de beste man puur arabisch sprak kon je net zo goed 10 redenen bedenken waarom dat 'verdacht' zou moeten zijn.
Ik ga er vanuit dat wanneer je jaren in het westen woont, je iets meer gecultiveerd bent.
En wat minder snel barbaars zal handelen,
dan wanneer je als moslim bent opgegroeid in het midden oosten waar dit soort geweld
wat vaker voorkomt.
Overigens zou ik geen rede kunnen bedenken waarom een Arabisch sprekende beul
verdacht zou zijn.
pi_147607442
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:20 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat wanneer je jaren in het westen woont, je iets meer gecultiveerd bent.
En wat minder snel barbaars zal handelen,
Hangt van je definitie van barbaars af, natuurlijk. Ongelovigen slachten is niet zo barbaars voor moslims.
quote:
dan wanneer je als moslim bent opgegroeid in het midden oosten waar dit soort geweld
wat vaker voorkomt.
Ok. Ik vind dat maar een voorbarige aanname.
quote:
Overigens zou ik geen rede kunnen bedenken waarom een Arabisch sprekende beul
verdacht zou zijn.
Omdat we op BNW zitten en er nog een complot achter een gekookt ei gevonden wordt. Als de man arabisch was geweest zaten jongetjes als tingo nog steeds te balken over dat er meer aan de hand is.
Conscience do cost.
  maandag 15 december 2014 @ 17:29:09 #196
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147607685
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Hangt van je definitie van barbaars af, natuurlijk. Ongelovigen slachten is niet zo barbaars voor moslims.

Nou ja ik vind iemand de keel doorsnijden toch redelijk barbaars hoor.
Maar goed ieder zijn mening.

quote:
Omdat we op BNW zitten en er nog een complot achter een gekookt ei gevonden wordt.
Dat geld niet voor mij, overigens is het nog steeds niet bewezen wat er eerst was,
de kip of het ei, dus genoeg rede voor complottheorieën lijkt me.
Maar goed dat heeft niets te maken met dit topic.
pi_147608512
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:29 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nou ja ik vind iemand de keel doorsnijden toch redelijk barbaars hoor.
Maar goed ieder zijn mening.
Niet als het een ongelovige is. Het is juist barbaars om die te laten leven. Daarnaast is het onduidelijk of de engelsman in kwestie ook daadwerkelijk het snijden heeft gedaan.

En ik begrijp dat er altijd een bepaald soort mensen zijn die complotten bedenken voor hun eigen gemoedsrust. Ik zeg alleen dat ik het krom vindt om te vallen over z'n accent terwijl het zo duidelijk is dat er honderden (duizenden?) moslims uit alle hoeken van de wereld die regio op gaan om de vrede van de islam te benadrukken. Anderzijds is het logisch dat dergelijke puntjes worden opgemerkt omdat er verder nou eenmaal totaal geen materiaal is om ook maar enigszins over complotten te praten.
Conscience do cost.
pi_147609173
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
ISIS en de lessen van Orwell

Door Caroline Vonhoff

Een van de manieren om tirannie te vestigen en te behouden is het voeren van oorlog. En zoals je uit Orwell’s 1984 kunt leren: niets beter dan een permanente staat van oorlog, en dan graag eentje waarvan de vijand duidelijk is maar desondanks niet altijd dezelfde. Emmanuel Goldstein is de duidelijke en eeuwige vijand, de man die dan weer de ene dan weer de andere vijand in zijn verraderlijke zak steekt en even makkelijk van kant wisselt als een ander van zijn sokken. Gelukkig is er ‘Big Brother’ de geliefde leider van het land (de regio? Het Continent?) die geregeld op televisie verschijnt om het volk te vertellen dat hij nog net op tijd ontdekt heeft dat Emmanuel Goldstein van kant gewisseld is, zodat de oorlog nu niet langer tegen vijand A gevoerd hoeft te worden (met wie inmiddels een bondgenootschap is aangegaan) maar de strijd tegen vijand B dient te worden gevoerd. Na het toejuichen van Big Brother wordt vervolgens in groepsverband overgegaan tot de verplichte minuten haat waarbij het gezicht van Goldstein wordt geprojecteerd om die effectief te richten. Het werk van de held van het verhaal, Winston Smit, is om de volgende dag de geschiedenis te herschrijven (dat ging toen nog met écht knippen en plakken van de tekst, niet met een eenvoudig delete) en die in de archieven te doen opnemen.

Inmiddels zijn er in onze wereld ook allerlei vijanden waartegen oorlog gevoerd wordt, en onze Emmanuel Goldstein is het terrorisme. De vijand is dus duidelijk, maar met wie die wanneer heult dan weer niet.

Zo is het mogelijk dat het ene moment met en het andere moment tegen ISIS (hoe dan ook genaamd) wordt gevochten, en kan dat soms zelfs tegelijkertijd, want de wegen van Emmanuel Goldstein zijn niet altijd doorzichtig. Zo kan terrorisme (zeg ISIS) in het ene land vriend zijn (Libië, Syrië) en in het andere land vijand (Irak). En kan Emmanuel Goldstein onderwijl ook elders opduiken en zijn kwalijke werk doen, en dan heb je er opeens ook in het Oosten een vijand bij, of voer je oorlog tegen planten (drugs) of de zon zelf. Maar dat dat allemaal nu zo is als het nu is, dat kan zo wezen maar hoeft niet voor eeuwig zo te zijn, en eigenlijk liever niet. De geschiedenis kan iedere dag immers weer anders worden geschreven, en dan begint die weer opnieuw zonder overigens ooit anders geweest te zijn dan dat die vandaag is. De strijd, de oorlog, is eeuwig, alleen de partners wisselen.

Winston denkt te ontsnappen door zich aan te sluiten bij wat hij het verzet tegen Big Brother waant. Helaas blijkt dat verzet een schijngestalte van Big Brother en de gedroomde vrijheid, dat kleine beetje waar hij op hoopte, verliest hij, met zichzelf, op een vreselijke manier. Zijn laatste dagen slijt hij als on-persoon.

Wat zou die Big Brother daar nou zo leuk aan vinden, aan dat voortdurend conflicten en gedoe maken en aan het onderdrukken van het (eigen?) volk? In plaats van het leven voor (bijna) iedereen ellendiger te maken, maak je het met dezelfde moeite voor iedereen een beetje aardiger. Gewoon geen permanente oorlog voeren met bijbehorende oorlogseconomie (bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen en dan ombuigen) maar iedereen het zijne laten.

Mocht ik het voor het kiezen hebben, dan wist ik het wel, maar als stemmen hielp, dan zou het wel verboden zijn, zoals Twain al zei. Nou ja, gelukkig is het persoonlijke niet politiek.

http://joostniemoller.nl/2014/12/isis-en-de-lessen-van-orwell/

Deze column past hier wel.
_O_

Dank!

maandag 15 december 2014 @ 20:23:59 #199
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_147613493
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet als het een ongelovige is. Het is juist barbaars om die te laten leven. Daarnaast is het onduidelijk of de engelsman in kwestie ook daadwerkelijk het snijden heeft gedaan.

En ik begrijp dat er altijd een bepaald soort mensen zijn die complotten bedenken voor hun eigen gemoedsrust. Ik zeg alleen dat ik het krom vindt om te vallen over z'n accent terwijl het zo duidelijk is dat er honderden (duizenden?) moslims uit alle hoeken van de wereld die regio op gaan om de vrede van de islam te benadrukken. Anderzijds is het logisch dat dergelijke puntjes worden opgemerkt omdat er verder nou eenmaal totaal geen materiaal is om ook maar enigszins over complotten te praten.
Iedere Europese burger heeft een ID/paspoort met traceerbare RFID chip,
als de veiligheidsdiensten echt niet willen dat moslim sympathisanten
naar het midden-oosten af reizen zouden ze die mijns inziens dus tegen kunnen houden.
Dergelijke puntjes? heb je je ooit al eens verdiept in IS/ISIS/ISIL?
Je kan er een heel dik boek over schrijven, er is zoveel info beschikbaar over banden
met de CIA, Mossad en andere "veiligheidsdiensten"
pi_147615266
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:23 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Iedere Europese burger heeft een ID/paspoort met traceerbare RFID chip,
als de veiligheidsdiensten echt niet willen dat moslim sympathisanten
naar het midden-oosten af reizen zouden ze die mijns inziens dus tegen kunnen houden.
Dergelijke puntjes? heb je je ooit al eens verdiept in IS/ISIS/ISIL?
Je kan er een heel dik boek over schrijven, er is zoveel info beschikbaar over banden
met de CIA, Mossad en andere "veiligheidsdiensten"
Ik had de naam maar 'n maanden gelden voor 't eerst gehoord.....en de verschillende wereld leiders gebruiken verschillend.
Misschien zouden ze hun scripts beter leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')