Dan zijn er op zijn minst drie kampen:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:06 schreef jackie12 het volgende:
Wat slap allemaal. Beken toch kleur als je het een of het andere denkt
Inderdaad zijn er 2 kampen. Misdrijf tegenover verdwalen/ongeluk enz.
Op een enkeling na, en dan noem ik even Grijzemassa en Goorray (en misschien nog 1 of 2) post iedereen iedere keer weer vanuit zijn of haar idee of verdwalen of een misdrijf.
Ik heb mensen die denken aan een misdrijf nooit dingen zien plaatsen die duiden op verdwalen.
En verdwaaldenkers nog nooit iets wat wijst op een misdrijf.
Ik denk aan een misdrijf en als ik iets plaats weet ik van te voren al van wie ik kritiek krijg en van wie ik bijval krijg.
En das prima! maar ga niet zeggen dat er geen 2 kampen zijn.
Op dinsdag 1 april zouden er geen gidsen beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:26 schreef Saarah het volgende:
Maar ik vind het niet logisch dat Kris en Lisanne wél laten weten dat ze de koffietour en de hike naar de vulkaan hebben geboekt met gids, en dat ze dan in alle talen zouden zwijgen over de Pianista-trail (die ze dus in jouw veronderstelling tegelijk geboekt hebben, mét gids). Dat slaat toch nergens op?
Wacht even... deze hele tragedie zou toch niet een hele lange zieke 1 april grap zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op dinsdag 1 april zouden er geen gidsen beschikbaar zijn.
De ouders zouden aan de hand van de foto's moeten weten of ze een lift gekregen hebben tot een bepaald punt van de wandeling.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk, je hoeft alleen maar op de Canon camera de gewenste foto's te verwijderen in het menu.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef jackie12 het volgende:
Is dit moeilijk om te doen of kan iedereen die er maar een klein beetje verstand van heeft dit doen?
Dat is maar een aanname. Ik heb ook met zoom software gekeken naar de foto's van de inhoud van de rugzak van povere kwaliteit, maar het uiterlijk van standaard Sandisk SD kaarten en Sandisk ULTRA kaarten en de andere range die zij aanbieden, verschilt nauwelijks.. die emblemen zijn identiek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef Saarah het volgende:
Tnx voor de uitleg Perico!
Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: hoe weet je dat het (waarschijnlijk) ging om een geheugenkaart van 2 GB?
Ja dat heb ik ook gelezen, volgens mij zijn ze dus gewoon alleen gegaan, maar Jackie denkt dat ze op 1 april toch de Pianista-trail mét gids hebben gelopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die laatste is misschien a la minute opgekomen omdat er iemand aanbood (of aangeboden is) gids te zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:15 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gelezen, volgens mij zijn ze dus gewoon alleen gegaan, maar Jackie denkt dat ze op 1 april toch de Pianista-trail mét gids hebben gelopen.
Mij lijkt het dan raar dat ze 3 tochten met gids vastleggen (de koffie-tour, de hike naar de vulkaan, en de Pianista-hike) en alleen over die laatste niets vermelden
dat is ook mijn aanname aangezien de meiden juist zo op het eerste oog slecht waren voorbereid. De aanblik van hun kamer... de spullen op bed gegooid doen mij vermoeden. ..hup snel schoenen wisselen wat spullen in de tas. Konden ze meerijden ...mee hiken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:31 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die laatste is misschien a la minute opgekomen omdat er iemand aanbood (of aangeboden is) gids te zijn.
En de half-opgeladen telefoons...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef ToniB het volgende:
[..]
dat is ook mijn aanname aangezien de meiden juist zo op het eerste oog slecht waren voorbereid. De aanblik van hun kamer... de spullen op bed gegooid doen mij vermoeden. ..hup snel schoenen wisselen wat spullen in de tas. Konden ze meerijden ...mee hiken?
Wanneer dan? De avond ervoor hadden ze nog geen idee. Volgens mij hebben ze alleen die ochtend gekeken, op 1 april toen de gids ze voor het eerst zag en waarna ze minstens 2 hikes bij hem geboekt hebben. Hoe die boekingen gegaan zijn is een raadsel. Hij was blijkbaar daar ter plaatse maar zegt ze niet gesproken te hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef Saarah het volgende:
Maar ze hadden toch voordien al dingen opgezocht over de Pianista-hike? Dus dat spreekt toch weer tegen dat ze "snel snel" zouden vertrekken, ze waren toch al van plan om die hike te doen?
Ik dacht inderdaad dat het de ochtend van 1 april was, toen hebben ze gekeken in de map van de taalschool en op de pc.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:33 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wanneer dan? De avond ervoor hadden ze nog geen idee. Volgens mij hebben ze alleen die ochtend gekeken, op 1 april toen de gids ze voor het eerst zag en waarna ze minstens 2 hikes bij hem geboekt hebben. Hoe die boekingen gegaan zijn is een raadsel. Hij was blijkbaar daar ter plaatse maar zegt ze niet gesproken te hebben.
die informatie van de pc daar hebben we nooit meer iets van vernomen van familie of van nfi. Het was IL die wist te vertellen dat ze die trail hadden opgezocht. Ze wist het zeker...net zo zeker als dat ze om 13.00 uur de taalschool verlieten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef Saarah het volgende:
Maar ze hadden toch voordien al dingen opgezocht over de Pianista-hike? Dus dat spreekt toch weer tegen dat ze "snel snel" zouden vertrekken, ze waren toch al van plan om die hike te doen?
Het lijkt mij dat de computer toch wel onderzocht zal zijn achteraf, zodat ze konden zien naar welke websites er die ochtend gesurft is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
die informatie van de pc daar hebben we nooit meer iets van vernomen van familie of van nfi. Het was IL die wist te vertellen dat ze die trail hadden opgezocht. Ze wist het zeker...net zo zeker als dat ze om 13.00 uur de taalschool verlieten.
Volgens mij hebben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:39 schreef Saarah het volgende:
[..]
Àls ze tezelfdertijd besloten met hem naar de pianista-trail te gaan, waarom hebben ze dan wel verteld dat ze de hike naar de vulkaan en de koffietour hebben geboekt, maar zeiden ze niets over de Pianista-trail?
Ze moeten toch tegen iemand gezegd hebben dat ze met F. een koffietour geboekt hebben en een hike naar de vulkaan? Dat heeft veelvuldig in de kranten gestaan, dat ze die excursies hadden gepland (en de ouders hebben dat niet tegengesproken), dus iemand moest dat toch geweten hebben? Bv IL, of misschien hebben ze het wel tegen hun ouders gezegd, wat hun plannen waren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?quote:1. Hans zegt duidelijk dat ze maandagmorgen naar het kindertehuis gingen en daar weggestuurd werden. Gedurende de dag zijn er over en weer berichtjes gestuurd! over wat ze gingen doen die week. Er werd zelfs gesproken over een alternatieve school. Boeken wat tours bij F. via de taalschool voor woensdag en zaterdag. Willen ook nog wat watervallen zien zegt Hans. Gedurende de dag waren ze plannen aan het maken voor de week en hielden hun familie daarvan op de hoogte! Geen sms-je dat ze 's middags gaan wandelen of de berg alvast gaan verkennen.
Ik vind het niet aannemelijk dat ze dan ook nog even de Pianista gaan verkennen en dat niet melden.
Op dinsdag ontvangt de vriend van Kris een sms/whatts app? dat ze gaan wandelen.
Er wordt hier denk ik een denkfout gemaakt dat de ouders op 31 maart al wisten dat Kris en Lisanne op 2 april de aardbeien zouden doen en 5 april vulkaan Baru.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:45 schreef Saarah het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat de computer toch wel onderzocht zal zijn achteraf, zodat ze konden zien naar welke websites er die ochtend gesurft is.
Maar je hebt gelijk dat er uit officiële bronnen verder niets over vernomen is. Het frustrerende is dat er maar héél weinig uit officiële bronnen vernomen is hé :-s
",Het was al laat toen de twee vertrokken,"quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij bben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.
IL vertelt iets dat ze van E heeft gehoord. IL en/of E vermelden de Pianista dus niet, niet K en L.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Saarah het volgende:
[..]
Dus waarom hebben ze dan alleen die koffietoer en vulkaan-hike vermeld, maar níét de hike naar Pianista (als ze die op dezelfde moment bij F hebben geboekt)?
ja maar wat als de pianista min of meer "spontaan" kwam. 2 excursies geboekt bij f en die zegt bv we kunnen vandaag wel een stukje pianista doen... Hij praat nog wat met Eileen die de volgende dag mee wil naar de aardbeien farm. K en l bekijken ondertussen op de pc en het lijkt ze wel leuk. Kom we gaan zegt hij. Snel schoenen wisselen, wat spullen in de tas gooien en gaan. Aardige man toch.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:53 schreef Saarah het volgende:
Hier, in deze oudere post zegt ToniB:
[..]
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?
Ik ga de video nog eens bekijken, maar als dit klopt, hebben ze dus hun familie op de hoogte gebracht van hun plannen.
Als ze op dezelfde moment de hike naar de Pianista-trail boekten, zouden ze dat toch ook tegen hun familie hebben gezegd?
Plausibel verhaal. En hij heeft een licentie om verder de berg op te gaan met de auto dan andere auto's mogen komen. Is hij vervolgens met ze gaan lopen, heeft hij ze overgedragen aan een bekende onofficiële gids of heeft hij ze uitgezwaaid en zijn ze alleen verder gewandeld?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef ToniB het volgende:
[..]
ja maar wat als de pianista min of meer "spontaan" kwam. 2 excursies geboekt bij f en die zegt bv we kunnen vandaag wel een stukje pianista doen... Hij praat nog wat met Eileen die de volgende dag mee wil naar de aardbeien farm. K en l bekijken ondertussen op de pc en het lijkt ze wel leuk. Kom we gaan zegt hij. Snel schoenen wisselen, wat spullen in de tas gooien en gaan. Aardige man toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |