abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:03:17 #251
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_146118082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:06 schreef jackie12 het volgende:
Wat slap allemaal. Beken toch kleur als je het een of het andere denkt

Inderdaad zijn er 2 kampen. Misdrijf tegenover verdwalen/ongeluk enz.

Op een enkeling na, en dan noem ik even Grijzemassa en Goorray (en misschien nog 1 of 2) post iedereen iedere keer weer vanuit zijn of haar idee of verdwalen of een misdrijf.

Ik heb mensen die denken aan een misdrijf nooit dingen zien plaatsen die duiden op verdwalen.
En verdwaaldenkers nog nooit iets wat wijst op een misdrijf.

Ik denk aan een misdrijf en als ik iets plaats weet ik van te voren al van wie ik kritiek krijg en van wie ik bijval krijg.

En das prima! maar ga niet zeggen dat er geen 2 kampen zijn.
Dan zijn er op zijn minst drie kampen:

- De misdrijf-getuigen.

- De verdwaal-denkers.

- En dan nog een kamp met weldenkenden die beide opties openhouden **) ***)

**) waarbij aangetekend moet worden dan de waarschijnlijkheid van een misdrijf gering is en de waarschijnlijkheid van een verdwaling enorm groot.

***) inclusief de mogelijkheid dat er sprake is van zowel een verdwaling als een misdrijf
pi_146118145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:26 schreef Saarah het volgende:
Maar ik vind het niet logisch dat Kris en Lisanne wél laten weten dat ze de koffietour en de hike naar de vulkaan hebben geboekt met gids, en dat ze dan in alle talen zouden zwijgen over de Pianista-trail (die ze dus in jouw veronderstelling tegelijk geboekt hebben, mét gids). Dat slaat toch nergens op?
Op dinsdag 1 april zouden er geen gidsen beschikbaar zijn.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:05:47 #253
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_146118172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:04 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Wacht even... deze hele tragedie zou toch niet een hele lange zieke 1 april grap zijn?
pi_146118187
quote:

[..]

De ouders zouden aan de hand van de foto's moeten weten of ze een lift gekregen hebben tot een bepaald punt van de wandeling.
Als zij zeggen ca 11.00 uur begonnen aan de wandeling, zullen ze daar hun redenen voor hebben.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:09:01 #255
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146118286
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef jackie12 het volgende:
Is dit moeilijk om te doen of kan iedereen die er maar een klein beetje verstand van heeft dit doen?
Dat is niet moeilijk, je hoeft alleen maar op de Canon camera de gewenste foto's te verwijderen in het menu.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 16:57 schreef Saarah het volgende:
Tnx voor de uitleg Perico!

Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: hoe weet je dat het (waarschijnlijk) ging om een geheugenkaart van 2 GB?
Dat is maar een aanname. Ik heb ook met zoom software gekeken naar de foto's van de inhoud van de rugzak van povere kwaliteit, maar het uiterlijk van standaard Sandisk SD kaarten en Sandisk ULTRA kaarten en de andere range die zij aanbieden, verschilt nauwelijks.. die emblemen zijn identiek.

Ik heb het gebaseerd op, de archiefnamen... als je de camera nieuw koopt begint die met 100.. theoretisch tot je er 9999 foto's mee maakt, maar als je er een nieuwe geheugenkaart instopt verspringt hij naar 101... en de foto's in Panama, behoren bij archief 102, zoals naar voren komt in de EXIF data..

Ik ga er dan vanuit (niet wetenschappelijk onderbouwd), dat archief 100 behoorde bij de eerste volle geheugenkaart die leeggehaald werd.. en archief 101 bij de tweede..

Het is mijn aanname (ook niet wetenschappelijk onderbouwd) dat de nummering van de foto's wel doorliep.. en dat ze in Panama zijn begonnen na foto 400, bij de introductie van de derde ingevoerde geheugenkaart sinds de aanschaf van de camera in 2013, aldus (die wel steeds hergebruikt is en vol raakt na zo'n tweehonderd foto's).

Maar hier is geen consensus over, Domnivoor en anderen nemen aan, dat de trip in Panama begon met foto 102-0001.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 30-10-2014 17:14:55 ]
pi_146118474
quote:

[..]

Ja dat heb ik ook gelezen, volgens mij zijn ze dus gewoon alleen gegaan, maar Jackie denkt dat ze op 1 april toch de Pianista-trail mét gids hebben gelopen.
Mij lijkt het dan raar dat ze 3 tochten met gids vastleggen (de koffie-tour, de hike naar de vulkaan, en de Pianista-hike) en alleen over die laatste niets vermelden ;)
pi_146118945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:15 schreef Saarah het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gelezen, volgens mij zijn ze dus gewoon alleen gegaan, maar Jackie denkt dat ze op 1 april toch de Pianista-trail mét gids hebben gelopen.
Mij lijkt het dan raar dat ze 3 tochten met gids vastleggen (de koffie-tour, de hike naar de vulkaan, en de Pianista-hike) en alleen over die laatste niets vermelden ;)
Die laatste is misschien a la minute opgekomen omdat er iemand aanbood (of aangeboden is) gids te zijn.
pi_146120691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:31 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Die laatste is misschien a la minute opgekomen omdat er iemand aanbood (of aangeboden is) gids te zijn.
dat is ook mijn aanname aangezien de meiden juist zo op het eerste oog slecht waren voorbereid. De aanblik van hun kamer... de spullen op bed gegooid doen mij vermoeden. ..hup snel schoenen wisselen wat spullen in de tas. Konden ze meerijden ...mee hiken?
pi_146120943
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef ToniB het volgende:

[..]

dat is ook mijn aanname aangezien de meiden juist zo op het eerste oog slecht waren voorbereid. De aanblik van hun kamer... de spullen op bed gegooid doen mij vermoeden. ..hup snel schoenen wisselen wat spullen in de tas. Konden ze meerijden ...mee hiken?
En de half-opgeladen telefoons...
pi_146120966
Maar ze hadden toch voordien al dingen opgezocht over de Pianista-hike? Dus dat spreekt toch weer tegen dat ze "snel snel" zouden vertrekken, ze waren toch al van plan om die hike te doen?
pi_146121260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef Saarah het volgende:
Maar ze hadden toch voordien al dingen opgezocht over de Pianista-hike? Dus dat spreekt toch weer tegen dat ze "snel snel" zouden vertrekken, ze waren toch al van plan om die hike te doen?
Wanneer dan? De avond ervoor hadden ze nog geen idee. Volgens mij hebben ze alleen die ochtend gekeken, op 1 april toen de gids ze voor het eerst zag en waarna ze minstens 2 hikes bij hem geboekt hebben. Hoe die boekingen gegaan zijn is een raadsel. Hij was blijkbaar daar ter plaatse maar zegt ze niet gesproken te hebben.
pi_146121455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wanneer dan? De avond ervoor hadden ze nog geen idee. Volgens mij hebben ze alleen die ochtend gekeken, op 1 april toen de gids ze voor het eerst zag en waarna ze minstens 2 hikes bij hem geboekt hebben. Hoe die boekingen gegaan zijn is een raadsel. Hij was blijkbaar daar ter plaatse maar zegt ze niet gesproken te hebben.
Ik dacht inderdaad dat het de ochtend van 1 april was, toen hebben ze gekeken in de map van de taalschool en op de pc.
Als je daar tijd voor hebt, is het toch niet zo dat je enorm gehaast moet vertrekken.

En wat ik in jouw reactie in het vet gezet heb, vind ik dus vreemd. Het was geweten dat ze die hikes naar de vulkaan en de koffietour bij Feliciano geboekt hebben. Àls ze tezelfdertijd besloten met hem naar de pianista-trail te gaan, waarom hebben ze dan wel verteld dat ze de hike naar de vulkaan en de koffietour hebben geboekt, maar zeiden ze niets over de Pianista-trail?

Mij lijkt het echt gewoon dat ze 's ochtends iets zochten om te doen, dat ze in de map keken en op de computer, en dus besloten om alleen de Pianista-trail te gaan lopen. Die stond in de map van de taalschool ook beschreven als "a pleasant day hike", dus afgaande op die beschrijving had je er geen gids voor nodig.
pi_146121534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef Saarah het volgende:
die informatie van de pc daar hebben we nooit meer iets van vernomen van familie of van nfi. Het was IL die wist te vertellen dat ze die trail hadden opgezocht. Ze wist het zeker...net zo zeker als dat ze om 13.00 uur de taalschool verlieten.
pi_146121737
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef ToniB het volgende:

[..]

die informatie van de pc daar hebben we nooit meer iets van vernomen van familie of van nfi. Het was IL die wist te vertellen dat ze die trail hadden opgezocht. Ze wist het zeker...net zo zeker als dat ze om 13.00 uur de taalschool verlieten.
Het lijkt mij dat de computer toch wel onderzocht zal zijn achteraf, zodat ze konden zien naar welke websites er die ochtend gesurft is.

Maar je hebt gelijk dat er uit officiële bronnen verder niets over vernomen is. Het frustrerende is dat er maar héél weinig uit officiële bronnen vernomen is hé :-s
pi_146121825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:39 schreef Saarah het volgende:

[..]

Àls ze tezelfdertijd besloten met hem naar de pianista-trail te gaan, waarom hebben ze dan wel verteld dat ze de hike naar de vulkaan en de koffietour hebben geboekt, maar zeiden ze niets over de Pianista-trail?
Volgens mij hebben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.
pi_146121915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:48 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.
Ze moeten toch tegen iemand gezegd hebben dat ze met F. een koffietour geboekt hebben en een hike naar de vulkaan? Dat heeft veelvuldig in de kranten gestaan, dat ze die excursies hadden gepland (en de ouders hebben dat niet tegengesproken), dus iemand moest dat toch geweten hebben? Bv IL, of misschien hebben ze het wel tegen hun ouders gezegd, wat hun plannen waren.

Dus waarom hebben ze dan alleen die koffietoer en vulkaan-hike vermeld, maar níét de hike naar Pianista (als ze die op dezelfde moment bij F hebben geboekt)?

Ik hoop dat het wat duidelijk is wat ik wil zeggen, ik krijg het niet helder uitgelegd, sorry. :P
pi_146122028
Hier, in deze oudere post zegt ToniB:

quote:
1. Hans zegt duidelijk dat ze maandagmorgen naar het kindertehuis gingen en daar weggestuurd werden. Gedurende de dag zijn er over en weer berichtjes gestuurd! over wat ze gingen doen die week. Er werd zelfs gesproken over een alternatieve school. Boeken wat tours bij F. via de taalschool voor woensdag en zaterdag. Willen ook nog wat watervallen zien zegt Hans. Gedurende de dag waren ze plannen aan het maken voor de week en hielden hun familie daarvan op de hoogte! Geen sms-je dat ze 's middags gaan wandelen of de berg alvast gaan verkennen.
Ik vind het niet aannemelijk dat ze dan ook nog even de Pianista gaan verkennen en dat niet melden.
Op dinsdag ontvangt de vriend van Kris een sms/whatts app? dat ze gaan wandelen.

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?

Ik ga de video nog eens bekijken, maar als dit klopt, hebben ze dus hun familie op de hoogte gebracht van hun plannen.
Als ze op dezelfde moment de hike naar de Pianista-trail boekten, zouden ze dat toch ook tegen hun familie hebben gezegd?
pi_146122215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:45 schreef Saarah het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de computer toch wel onderzocht zal zijn achteraf, zodat ze konden zien naar welke websites er die ochtend gesurft is.

Maar je hebt gelijk dat er uit officiële bronnen verder niets over vernomen is. Het frustrerende is dat er maar héél weinig uit officiële bronnen vernomen is hé :-s
Er wordt hier denk ik een denkfout gemaakt dat de ouders op 31 maart al wisten dat Kris en Lisanne op 2 april de aardbeien zouden doen en 5 april vulkaan Baru.

Kris en Lisanne hadden in Nederland al het een en ander uitgezocht wat ze wilden gaan doen in Boquete: Baru en de watervallen.

De ouders wisten wel dat ze allerlei dingen wilden ondernemen maar ik denk dat ze pas achteraf gehoord hebben dat ze de aardbeien en Baru op 2 en 5 april zouden gaan doen.
Lisanne zegt heel duidelijk volgens Guerra dat ze nog geen plannen hadden de avond ervoor.
Hadden ze al wel plannen dan had ze deze wel verteld.
pi_146122253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:48 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Volgens mij bben ze IL helemaal niet gesproken dus wat bedoel je met dat ze niets zeiden over de Pianista? Het is IL die de Pianista niet noemt in dat stukje.
",Het was al laat toen de twee vertrokken,"

Maar we weten nu dat het niet zo laat was als ze dacht ( haar verteld is), geen 13.00 uur.
Dus wat wordt gezien als 'laat'en vanaf welk punt is laat laat?
I.L. was die dag zelf niet in Boquete (kan zo gauw bron niet meer vinden)
pi_146122265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Saarah het volgende:

[..]

Dus waarom hebben ze dan alleen die koffietoer en vulkaan-hike vermeld, maar níét de hike naar Pianista (als ze die op dezelfde moment bij F hebben geboekt)?
IL vertelt iets dat ze van E heeft gehoord. IL en/of E vermelden de Pianista dus niet, niet K en L.
pi_146122324
Hmm ja het is allemaal zo onduidelijk wie wat gezegd heeft; en wie wat wist.
Ik ga dit weekend in elk geval die video nog eens bekijken waar ToniB het over heeft (in mijn bovenstaande post), misschien dat die iets meer duidelijkheid verschaft.
pi_146122648
IL heeft er belang bij dat de noodlottige hike niet in verband gebracht wordt met haar school. Het kan waar zijn wat ze vertelt maar ze kan ook een onwelgevallig detail verzwijgen.
pi_146122690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:53 schreef Saarah het volgende:
Hier, in deze oudere post zegt ToniB:

[..]

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #80 - lus of geen lus?

Ik ga de video nog eens bekijken, maar als dit klopt, hebben ze dus hun familie op de hoogte gebracht van hun plannen.
Als ze op dezelfde moment de hike naar de Pianista-trail boekten, zouden ze dat toch ook tegen hun familie hebben gezegd?
ja maar wat als de pianista min of meer "spontaan" kwam. 2 excursies geboekt bij f en die zegt bv we kunnen vandaag wel een stukje pianista doen... Hij praat nog wat met Eileen die de volgende dag mee wil naar de aardbeien farm. K en l bekijken ondertussen op de pc en het lijkt ze wel leuk. Kom we gaan zegt hij. Snel schoenen wisselen, wat spullen in de tas gooien en gaan. Aardige man toch.
pi_146122819
Ingrid Lommers

"So I think I should write down what really happened and happening since in Holland in the media I read that they went up Volcán Barú what is really not true since they booked that tour with us for Saturday; they were going to go with a guide on Saturday and they were also specifically told not to do Baru alone as well as that it was already 13:00 pm.

So we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL) so we suspect they went to that trail, but they still could have go hiking somewhere else or maybe they didnt go hiking anywhere.

http://www.misdaadjournalist.nl/2014/05/zoeken-naar-lisanne-en-kris-in-panama-voorzichtig-manoeuvreren/

Hier staat dat ze zelf niet in Boquete was/ K en L daar niet niet gezien/hoord/sproken heeft.
pi_146122881
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef ToniB het volgende:

[..]

ja maar wat als de pianista min of meer "spontaan" kwam. 2 excursies geboekt bij f en die zegt bv we kunnen vandaag wel een stukje pianista doen... Hij praat nog wat met Eileen die de volgende dag mee wil naar de aardbeien farm. K en l bekijken ondertussen op de pc en het lijkt ze wel leuk. Kom we gaan zegt hij. Snel schoenen wisselen, wat spullen in de tas gooien en gaan. Aardige man toch.
Plausibel verhaal. En hij heeft een licentie om verder de berg op te gaan met de auto dan andere auto's mogen komen. Is hij vervolgens met ze gaan lopen, heeft hij ze overgedragen aan een bekende onofficiële gids of heeft hij ze uitgezwaaid en zijn ze alleen verder gewandeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')