Als een vrouw bovenaan de lijst komt dan is dat om een statement te maken, uit PR-overwegingen of uit emancipatoire redenen. Zelden omdat ze de meest competente van de lijst is (helaas).quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neuh maar ook geen mannelijke. Ik vond het gewoon vreemd.
Oh ja. Maar dat is wel een minipartijtje natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:15 schreef Klokov het volgende:
Marianne Tieme is toch een prima fractieleider voor de PvdD?
Misschien kun je me even uitleggen wat zij precies bereikt heeft, anders dan het verspillen van gemeenschapsgeld aan honderden kansloze Kamervragen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:15 schreef Klokov het volgende:
een partij voor de dieren de kamer en zelfs het EP in weten te loodsen is een prestatie op zichquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je me even uitleggen wat zij precies bereikt heeft, anders dan het verspillen van gemeenschapsgeld aan honderden kansloze Kamervragen?
Voor een relatief kleine partij weet ze toch een relatief grote invloed uit te oefenen op het beleid omtrent dieren en milieu. Dat is volgens mij het doel van de partij en hoewel en in die zin doet ze het dus prima.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kun je me even uitleggen wat zij precies bereikt heeft, anders dan het verspillen van gemeenschapsgeld aan honderden kansloze Kamervragen?
Ook op mannen zonder pakken hoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geilend op 'indrukwekkende' skylines en mannen in pakken. Jaja.
Ow, het is Onno Hoes in disguisequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook op mannen zonder pakken hoor.
Whehe.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo gek toch, ik ben de nieuwe gedaante van je destijds favoriete moderator Bolkesteijn.
Vooral dat laatste.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geilend op 'indrukwekkende' skylines en mannen in pakken. Jaja.
Schandelijke standpunten ontkrachten die stelling.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:15 schreef Klokov het volgende:
Ga jij nog vertellen waar je op heb gestemd. PVV'ert?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:42 schreef waht het volgende:
[..]
Schandelijke standpunten ontkrachten die stelling.
POL / Jouw stemhistoriequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ga jij nog vertellen waar je op heb gestemd. PVV'ert?
Kun je een paar voorbeelden noemen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:42 schreef waht het volgende:
[..]
Schandelijke standpunten ontkrachten die stelling.
Alle PvdD-stemmers zijn ons daar excuses voor verschuldigd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of het nou midden of rechts genoemd moet worden. Het gaat uiteindelijk om de standpunten. Die standpunten daar is D66 de laatste jaren vrij helder over en wijken in de akkoorden die gesloten zijn ook niet veel af op wat water bij de wijn na.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
D66 profileerde zich een paar jaar geleden nog heel nadrukkelijk als het radicale midden. Het CDA deed ongeveer net zoiets. Beide partijen zitten duidelijk rechts van het midden en namen dus een loopje met de werkelijkheid.
Je streeft naar een coalitie waarmee je zoveel mogelijk van je huidige agenda kan realiseren. En de hervormingsplannen van D66 stroken niet echt met wat de SP wil. Dan is het niet handig daarmee een samenwerking aan te gaan als je je kiezers wat te bieden wil hebben. D66 werkt doorgaans het liefst in een middencoalitie (Paars of PvdA-CDA-D66) hoewel centrumrechts (CDA-VVD-D66) of theoretisch centrumlinks (PvdA-Groenlinks-D66). ook niet uitgesloten zijn. Coalities met niet-gematigde partijen als PVV of SP worden liever vermeden.quote:Het is niet zozeer dat ik de keuzes van D66 veroordeel, het is meer dat de rechtse neiging me opvalt. Met partijen als VVD en CDA werkt men graag samen, links aan een meerderheid helpen is volgens D66 steevast "uitgesloten". En daar komt dan nog de PvdA-aversie overheen.
Jouw persoonlijke mening doet er niet toe. De PvdA was met de mond voor die gekozen burgemeester maar liet op het cruciale moment de zaak vallen om een kabinet pootje te kunnen haken. Dan moet je niet opkijken als er enige wrok tegen je partij ontstaat.quote:Wat de gekozen burgemeester betreft: een extreem slecht idee om burgers, die de ballen van politiek weten en voor geen meter weten wat een burgemeester doet, een burgemeester te laten kiezen. D66 wil het verkeerde soort democratische vernieuwingen. Een gekozen burgemeester (een partijloos persoon waar de burger qua besluitvorming niks aan heeft),
Tja, bescherming van burgers tegen een te nieuwsgierige overheid is nou eenmaal een van die punten waar de D66 achterban veel waarde aan hecht. Niks doen was voor D66 juist een stuk veiliger in die context. It is strictly business.quote:Wat Plasterk betreft: er is een verschil tussen een motie ondersteunen of als haantje de voorste gretig bij de microfoon gaan staan om die motie (mede namens Wilders en consorten) uit te spreken. Nee, voor mij voorlopig geen D66 meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |