abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:15:41 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145952321
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als je zoveel geld oppot dan is dat zonde. De economie geef je een impuls met een hogere belasting op vermogen omdat mensen aangespoord worden om dat geld weer te investeren, door bijvoorbeeld te consumeren, te ondernemen etc.

In tijden als deze lijkt me dat helemaal niet zo'n slecht plan. :)
oh dear
Jij denkt als mensen vermogen hebben dat dit ligt te beschimmelen en dat consumeren investeren is.
Geen wonder dat je in dit soort propaganda trapt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145952335
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

oh dear
Jij denkt als mensen vermogen hebben dat dit ligt te beschimmelen en dat consumeren investeren is.
Geen wonder dat je in dit soort propaganda trapt.
Oh dear, wellicht dat jij beter moet lezen. Want consumeren en investeren noem ik los van elkaar. ;)

En oh dear, wellicht dat jij dit ook wat beter kan onderbouwen. Daarnaast bedoel ik meer een positieve stimulans voor de economie met investeren. Dat moet je niet te letterlijk nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2014 11:17:56 ]
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:17:07 #183
45206 Pietverdriet
pi_145952346
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lagere vermogens ontzien, op beperkte schaal lasten op arbeid omlaag.

Geloof je zelf dat dit zal gebeuren?
pi_145952370
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof je zelf dat dit zal gebeuren?
Een beetje een dooddoener voor ieder plan.
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:19:55 #185
45206 Pietverdriet
pi_145952398
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh dear, wellicht dat jij beter moet lezen. Want consumeren en investeren noem ik los van elkaar. ;)

En oh dear, wellicht dat jij dit ook wat beter kan onderbouwen. Daarnaast bedoel ik meer een positieve stimulans voor de economie met investeren. Dat moet je niet te letterlijk nemen.
Je zegt
quote:
om dat geld weer te investeren, door bijvoorbeeld te consumeren
Dus lijkt me dat jij vooral het misverstand de wereld in helpt, ook omdat je blijkbaar van mening bent dat vermogen nu niet geïnvesteerd is, wat denk je dat er gebeurd met geld op een bankrekening?
pi_145952402
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als ik een bedrag aan belasting op y-inkomen moet betalen dat gelijk staat aan (momenteel) een effectief bedrag aan belasting op x-vermogen, terwijl ik met het y-inkomen nooit het x-vermogen kan opbouwen, dan is er iets scheef in het systeem. Of de lasten op vermogen zijn te laag, of de lasten op arbeid te hoog.

Voorbeeld: op een inkomen van 55k betaal je - laten we voorzichtig zijn - 18k aan belasting. Om 18k aan box 3 heffing te betalen moet ik een vermogen van 500k hebben. Het is nagenoeg onmogelijk om - zelfs met beperkte lasten - 500k aan vermogen op te bouwen met dat inkomen. Dan moet je bijv. 14 jaar lang 0 euro uitgeven.
Dat gaat, bij een normale rente, redelijk hard rente op rente hoor.
Verder zijn dat soort vermogens veelal in veel langere termijnen opgebouwd.
En de crux: hoe ze worden opgebouwd zit 'm meer in de uitgave dan de inkomsten kant.

Als je 10k netto spaart, nu, dan is dat met 5% rente na 40 jaar 70k. Dat kan je doortrekken naar 500k, dan ben ik het 'nagenoeg onmogelijk' een beetje kwijt. Dat is deels een keuze, denk ik - en geduld.

Dat is meer omdat 'we' niet meer kunnen voorstellen om niet alles uit te geven, dan dat daar een indrukwekkend belastingeffect in zit.
so long and thanks for all the fish
pi_145952427
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Godverdomme :')
Nou daar gaat de laatste partij waar ik op had willen stemmen... Wat een land dit.
Blanco stemmen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_145952436
Hoog tijd dat de inkomstenbelasting eens omlaag gaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:41:22 #189
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145956036
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
Hoog tijd dat de inkomstenbelasting eens omlaag gaat.
Mee eens.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_145960116
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:07 schreef Friek_ het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)jonairstax~a3775515/

Klinkt als een prima plan. De alsmaar toenemende ongelijkheid moet een keer een halt toe geroepen worden, zoiets kan alleen via de belastingen. Als we dit niet doen staan ons zeventiende eeuwse praktijken te wachten, waarbij slechts een handjevol vermogenden alles te zeggen heeft.
Dan zetten die mensen dat geld even ergens anders neer en vangt Nederland er helemaal niets meer over. Wat is nu precies het goede plan?
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:57:10 #191
45206 Pietverdriet
pi_145960649
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan zetten die mensen dat geld even ergens anders neer en vangt Nederland er helemaal niets meer over. Wat is nu precies het goede plan?
Vermoed dat hij het liefst alles zou afpakken en aan de armen zou geven.
pi_145960704
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vermoed dat hij het liefst alles zou afpakken en aan de armen zou geven.
Ja, dat zijn van die lui die liever hebben dan iedereen even arm is. :{
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:00:59 #193
45206 Pietverdriet
pi_145960795
quote:
14s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die lui die liever hebben dan iedereen even arm is. :{
Die liever de armen armer hebben als er dan maar geen rijken meer zijn.
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:01:16 #194
45206 Pietverdriet
pi_145960802
quote:
Roemer wil links verbond voor vermogenstaks
AMSTERDAM -

De SP, PvdA, GroenLinks, de vakbonden en andere maatschappelijke organisaties zouden gezamenlijk met een voorstel moeten komen om vermogen meer te belasten en te zorgen dat de lagere inkomens erop vooruit gaan. Dat bepleitte SP-leider Emile Roemer zondag in het televisieprogramma Buitenhof.

Hij wil daarover graag overleggen met PvdA-leider Diederik Samsom. Het kabinet werkt aan een herziening van het belastingstelsel. Maar Roemer denkt dat de huidige regeringspartijen VVD en PvdA daar niet samen uitkomen en dat ze de plannen over de verkiezingen heen tillen.

Volgens hem is er een groot contrast tussen wat de VVD en de PvdA zeggen over het belastingplan. „De VVD zegt: het mag geen inkomenseffecten hebben en we mogen vooral de vermogenden niet meer belasten. Ik heb Samsom horen zeggen dat het goed zou zijn als de vermogens meer belast gaan worden”, aldus Roemer.

Hij kan zich niet voorstellen dat de linkse partijen „het laten varen om nu eindelijk eens een keer te zorgen dat het kapitaal belast gaat worden”. Voor de rijken is Nederland nu gewoon een belastingparadijs, zei Roemer.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vermogenstaks__.html
pi_145960863
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die liever de armen armer hebben als er dan maar geen rijken meer zijn.
Liever iedereen honger, dan wat inkomens en vermogensverschillen hè. Zo iemand moet wel overlopend van de afgunst geboren zijn.
pi_145962073
quote:
6s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Liever iedereen honger, dan wat inkomens en vermogensverschillen hè. Zo iemand moet wel overlopend van de afgunst geboren zijn.
Hoe heb ik precies meer honger als de belasting op arbeid omlaag gaat en de vermogenstaks stijgt?
pi_145962142
quote:
15s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe heb ik precies meer honger als de belasting op arbeid omlaag gaat en de vermogenstaks stijgt?
Jij weet ook wel dat de partijen die pleiten voor een extra vermogensbelasting voor een hoop nivellerende maatregelen pleiten.
pi_145962222
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij weet ook wel dat de partijen die pleiten voor een extra vermogensbelasting voor een hoop nivellerende maatregelen pleiten.
SP ben ik sowieso geen fan van. Ik ben echter niet per de gekant tegen een hogere vermogensbelasting in combinatie met verlaging van de belasting op arbeid.

Waarom zou ik ook? Ik profiteer daar juist van.
  zondag 26 oktober 2014 @ 16:54:30 #199
379943 Paper_Tiger
pi_145962463
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

SP ben ik sowieso geen fan van. Ik ben echter niet per de gekant tegen een hogere vermogensbelasting in combinatie met verlaging van de belasting op arbeid.

Opportunisme is de enige drijfveer van de kiezers. Altijd bezig het algemeen belang door een ander te laten financieren.
pi_145962607
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je over je verdiende euro belasting betalen.... Hogere belastingen voor de rijkeren, zijn wel een trigger voor die mensen om Nederland 'fiscaal' te verlaten en prikkels om belasting te ontduiken.

De vraag is dus of jij de SP-kiezer er dus financieel van gaat profiteren. Al zal voor een deel van die mensen het een soort van genoegdoening zijn als rijken extra moeten betalen, ook al levert dat de Nederlandse schatkist de facto geen euro op.
pi_145962699
quote:
15s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Opportunisme is de enige drijfveer van de kiezers. Altijd bezig het algemeen belang door een ander te laten financieren.
Denk je dat de vermogende tegen zijn eigenbelang gaat stemmen?

Natuurlijk niet. Had ik ook niet gedaan.
pi_145962756
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je over je verdiende euro belasting betalen.... Hogere belastingen voor de rijkeren, zijn wel een trigger voor die mensen om Nederland 'fiscaal' te verlaten en prikkels om belasting te ontduiken.

De vraag is dus of jij de SP-kiezer er dus financieel van gaat profiteren. Al zal voor een deel van die mensen het een soort van genoegdoening zijn als rijken extra moeten betalen, ook al levert dat de Nederlandse schatkist de facto geen euro op.
Hoeft ook niets op te leveren. Gewoon met de hogere vermogenstaks en belastingverlaging op arbeid financieren.
pi_145962921
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeft ook niets op te leveren. Gewoon met de hogere vermogenstaks en belastingverlaging op arbeid financieren.
Welke hogere vermogensbelasting? Verhoging van het toptarief (ook al zo'n stokpaardje van SP, PvdA en GL) levert bijvoorbeeld ook niets op. Dat kost alleen maar geld. Sterker nog, dat kost alleen maar geld. Hogere belastingen = meer kapitaalvlucht en meer belastingontduiking c.q. belastingvoorkoming.
pi_145963202
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Welke hogere vermogensbelasting? Verhoging van het toptarief (ook al zo'n stokpaardje van SP, PvdA en GL) levert bijvoorbeeld ook niets op. Dat kost alleen maar geld. Sterker nog, dat kost alleen maar geld. Hogere belastingen = meer kapitaalvlucht en meer belastingontduiking c.q. belastingvoorkoming.
Ik meen dat het voorstel is om de belasting op kapitaal te verhogen en de inkomstenbelasting te verlagen.

Als dat laatste er niet tegenover staat dan hoeft het niet van mij.
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:19:07 #205
379943 Paper_Tiger
pi_145963273
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk je dat de vermogende tegen zijn eigenbelang gaat stemmen?

Natuurlijk niet. Had ik ook niet gedaan.
In een notendop het zieke systeem wat parlementaire democratie heet beschreven. Via de stembus de rekening bij een ander leggen.
pi_145963355
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In een notendop het zieke systeem wat parlementaire democratie heet beschreven. Via de stembus de rekening bij een ander leggen.
Maar wanneer als ik middenklasser in het voordeel van minima of vermogenden stem, dan ben ik plots wel goed bezig?
pi_145963661
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik meen dat het voorstel is om de belasting op kapitaal te verhogen en de inkomstenbelasting te verlagen.

Als dat laatste er niet tegenover staat dan hoeft het niet van mij.
Dan heb je ook nog de optie dat de inkomsten van het eerste teruglopen en het tweede toch wordt doorgevoerd. Hoe sta je daar tegenover?

Belasting verlagen op inkomen ben ik voor. Oplossing is dan m.i, niet om elders meer belasting te heffen, maar om gewoon minder uit te geven.
pi_145963702
De SP roept weer eens iets wat toch niet realiseerbaar is. Zoiets kan pas als er een links meerderheidskabinet zet, niet zolang rechtse partijen als VVD en CDA macht hebben. En zelfs dan moet je je afvragen hoe zinvol dat is. In plaats van extra belastingen zou ik liever kiezen voor het beperken van fiscale voordelen zoals de HRA.
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:31:26 #209
379943 Paper_Tiger
pi_145963746
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wanneer als ik middenklasser in het voordeel van minima of vermogenden stem, dan ben ik plots wel goed bezig?
Nee. Het is de reikwijdte van de democratie die zuigt. Zulke beslissingen mogen niet democratisch tot stand komen. Het verziekt de maatschappij.
pi_145963752
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan heb je ook nog de optie dat de inkomsten van het eerste teruglopen en het tweede toch wordt doorgevoerd. Hoe sta je daar tegenover?

Belasting verlagen op inkomen ben ik voor. Oplossing is dan m.i, niet om elders meer belasting te heffen, maar om gewoon minder uit te geven.
Het heeft wellicht niet mijn eerste voorkeur, maar persoonlijk heb ik meer profijt van lagere inkomstenbelasting dan verlaging of een gelijkblijvende vermogenstaks.

Het is goddomme hoog tijd dat ik eens wat minder belasting betaal over mijn inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')