Die kans is uiteraard zeer klein zo niet nul.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. Hij kan niks doen behalve stoere praat. Zijn veels te veel belangen mee gemoeid. Er zou eens een politicus op moeten staan die het zijn missie maakt om het te veranderen.
Laten we maar hopen dat Italië struikelt. Dan kun dat ultrafascistische Europa en die euro-kutmunt opgedoekt worden.quote:Italië is te duur voor Europa
[..]
Vergis je niet, Italië en Europa krijgen geen tweede kans om zich te redden. Als de Italianen het opgeven, mag je vaarwel zeggen tegen de euro en het Europese project.
[url=bron]
http://beurs.com/2014/12/17/nog-even-en-niemand-herinnert-zich-de-problemen-van-italie-niet-meer/58391[/url]
Ben het hier trouwens zo goeds als helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 december 2014 14:59 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Die kans is uiteraard zeer klein zo niet nul.
Ik zie dat je goed door hebt hoe het financiële systeem werkt.
Jammer dat sommigen niet geloven dat geld uit het niets ontstaat.
Dat is niet alleen slecht voor het hele financiële systeem, maar heeft ook een machtswerking.
Bijna iedereen gaat gebukt onder een schuldenlast (hypotheek)
Dit geld ook voor overheden, die zijn gedwongen om rente te betalen.
En innen die bedragen om rentes af te kunnen betalen door belastingen.
Alle banken zijn privaat bezit en niet in handen van overheden ook al denken veel mensen dit.
De elite beheerst het hele financiële systeem. En ook overheden.
http://www.gewoon-nieuws.(...)-deelt/#.VI2Q1WhgWHt
Zelfs de EU is een financiële dictatuur. Onder controle van het EMS,
Het ECB is geheel buiten spel gezet door het EMS onder controle van Goldman Sachs.
Die zijn ook verantwoordelijk voor het ineenstorten van Griekenland.
En hebben de macht om ieder land binnen 7 dagen failliet te verklaren.
Lees dit maar eens:
http://moneycrisis.wordpr(...)e-europese-dictator/
Het is een corrupt systeem, banken creëren 100.000 euro
door een getal in te typen op een computer en wij mogen rente betalen.
Verder is ook de digitalisering van het geld zeer gevaarlijk, het lijkt handig maar is niet in
het voordeel van de burger.
De DSB bank is gevallen doordat mensen massaal hun geld van de bank haalden.
Wanneer al het geldverkeer digitaal is geworden, heeft het geen zin meer
om geld van de bank te halen want je kan er niets meer mee.
Wanneer alles digitaal is geworden hebben banken ons waar ze hebben willen.
Banken verzorgden ooit een service, tegenwoordig betaal je overal voor.
Internetbankieren, bankafschriften, en in de toekomst ga je banken zelfs betalen
om je geld te beheren ipv rente ontvangen.
Het is de wereld op zijn kop.
http://www.gewoon-nieuws.(...)dumpen/#.VI2TzGhgWHs
Als het aan Beppe Grillo ligt is Italie snel uit de euro in ieder geval. Weer iemand die wakker is geworden en nog wel de leider van de 2e grooste partij in Italie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat Italië struikelt. Dan kun dat ultrafascistische Europa en die euro-kutmunt opgedoekt worden.
Hoi, volgens mij zijn overheden heel goed op de hoogte van hoe onsquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:56 schreef Japie77 het volgende:
Supergoed nieuws! Er komt een burgeriniatief opgezet door Ons Geld, Ad Broere en het clubje acteurs onder leiding van George van Houts (die voorstellingen spelen over banken en geldcreatie oa) om zo 40000 handtekeningen te verzamelen om geldcreatie te bespreken in de tweede kamer. Hier een interview met de heren.
Nee hoor bijna alle politici hebben geen idee hoe ons financiele stelsel echt werkt. Zeker mbt de geldcreatie van de private banken. Het geld uit het niets principe.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:59 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hoi, volgens mij zijn overheden heel goed op de hoogte van hoe ons
corrupte banksysteem werkt.
Ik betwijfel dan ook of nut heeft om dit bespreekbaar te maken.
Het EMS heeft een chantabele macht over onze overheden.
En overheden hebben daardoor geen macht om dit systeem te doorbreken.
Ik geloof meer in de lokale munt, dit zijn lokale initiatieven gesteund door het MKB.
Er zijn wereldwijd al een aantal van dit soort munteenheden, bv. de Bristol Pound.
ook in Nederland zijn er al enkele initiatieven.
Dit systeem stimuleert de locale economie en is rentevrij.![]()
http://financieel.infonu.(...)ldalternatieven.html
Wat mij betreft totaal niet. Worden die multinationale banken nog groter. Goldmach Sux kan dan nog meer mensen uitknijpen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
China opent land verder voor buitenlandse banken
China gaat het land verder opstellen voor buitenlandse banken. Een deel van de bureaucratie die het openen van een vestiging door een buitenlandse financiële instelling met zich meebrengt wordt geschrapt.
Dit meldt het staatspersbureau Xinhua zaterdag.
Zo hoeven banken straks niet meer 100 miljoen yuan ( 13 miljoen euro) of een equivalent in andere valuta te bewaren als werkkapitaal in een nieuwe vestiging.
Verder wordt een investering van een moederbedrijf in de vestigingen anders behandeld waardoor er niet meer goedkeuring nodig is van meerdere instanties.
De regels zijn vanaf 2006 van toepassing op financiële instellingen, maar vanaf het nieuwe jaar vervallen ze.
"De aanpassing moet de drempel voor buitenlandse banken om vestigingen op te zetten en zaken te doen in China verlagen", zo quote het persbureau een onderzoeker. Volgens analisten worden door het schrappen van de regels buitenlandse en Chinese banken straks hetzelfde behandeld.
http://news.xinhuanet.com(...)2/20/c_133868317.htm
Dit is wel een goede ontwikkeling of toch niet?
Hoe hou je dit rente vrij dan? Is er niet vroeg of laat iemand die aardbeien verbouwt die ook in de winter wel eens voedsel wil kopen (en dus geen inkomsten van z'n aarbeitjes heeft). Gaat dat zonder rente op de pof of hoe moet ik dat zien?quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:59 schreef Izzy73 het volgende:
Dit systeem stimuleert de locale economie en is rentevrij.
Tja dat is een aanname van je. Wat er bij jou blijkbaar niet in wil is dat er iets moet veranderen en dat het veel belangrijker is om eerst gemeenschappelijke grond te vinden dan je op de uiteindelijke oplossing te richten. Zou het filmpje met George van Houts eens kijken. Dat word gehost door iemand die jou misschien meer aanspreekt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 23:24 schreef El_Matador het volgende:
Japie77, met zijn eenzijdige blik en bewust selectieve blindheid blijft maar de overheid vrijpleiten en het wil er maar niet in bij hem dat het het fiatgeld is dat de root of all evil hier is.
Ik voel me niet superieur hoor. Het is waarschijnlijk meer je eigen onzekerheid die jou inferieur laat voelen door dingen die ik typ,quote:Op zondag 21 december 2014 11:20 schreef nikao het volgende:
[..]
Wat voel jij je toch altijd superieur he? .. bah..
Onzekerheid? Zeker. Ik weet dat ik heel veel dingen niet weet. Jij daarentegen denkt alles te weten.quote:Op zondag 21 december 2014 13:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik voel me niet superieur hoor. Het is waarschijnlijk meer je eigen onzekerheid die jou inferieur laat voelen door dingen die ik typ,
quote:The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias wherein unskilled individuals suffer from illusory superiority, mistakenly rating their ability much higher than is accurate.
[..]
Conversely, highly skilled individuals tend to underestimate their relative competence, erroneously assuming that tasks which are easy for them are also easy for others
Nee hoor, ik weet ook heel veel dingen niet. Ik denk alleen dat ik op bepaalde gebieden wel redelijk wat weet en daar praat ik dan ook graag over. Zeker op het gebied van de geldcreatie aangezien dit de basis is van enorm veel corruptie in onze wereld. En aangezien ik een idealist ben maak ik me daar hard voor. En het gaat de goeie kant op zoals je kan zien aan "De Verleiders" en het komende burgerinitiatief.quote:Op zondag 21 december 2014 13:52 schreef nikao het volgende:
[..]
Onzekerheid? Zeker. Ik weet dat ik heel veel dingen niet weet. Jij daarentegen denkt alles te weten.
Eigenlijk een stereotype voorbeeld van het Dunning-Kruger effect.
[..]
Zolang jij met absolute zekerheid zaken blijft beweren (die vaak ook nog eens duidelijk niet kloppen) val je overduidelijk in de 1e categorie.quote:Op zondag 21 december 2014 13:54 schreef Japie77 het volgende:
Je bedoelt dat ik het 2e voorbeeld ben van die twee toch?
Tja structurele veranderingen zijn zeker nodig, wat dat betreft ben ik het met hem eens. Maar wat hij wil is gewoon verder gaan op dezelfde voet maar dan nog erger. Einstein zijn het al, mensen die bepaalde problemen hebben veroorzaakt kunnen niet voor een oplossing zorgen voor dezelfde problemen.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:08 schreef Lavenderr het volgende:
Draghi wil verder geïntegreerd economisch beleid in eurozone
Mario Draghi, de president van de Europese Centrale Bank (ECB), roept eurolanden op verder naar een monetaire unie toe te werken door economisch beleid meer te integreren.
Dit zegt hij in een woensdag gepubliceerd artikel in de Italiaanse krant Il Sole 24 Ore.
Structurele hervormingen zijn nodig, volgens Draghi, om te verzekeren dat elk land beter af is in de eurozone.
Een economische unie zou markten meer vertrouwen moeten geven over toekomstige groeiperspectieven en minder gevoelig maken voor tegenslagen zoals tijdelijke toenames van begrotingstekorten.
Als eurolanden te weinig hervormingen doorvoeren, neemt het gevaar toe dat een land uit de eurozone vertrekt. Dit raakt uiteindelijk alle eurolanden, aldus de centralebankpresident.
Lagarde
Christine Lagarde, topvrouw bij het Internationaal Monetair Fonds, schrijft in een opiniestuk in dezelfde krant dat haperende economische groei meer monetair beleid van centrale banken rechtvaardigt.
Volgens Lagarde is er een risico dat, zes jaar na de financiële crisis van 2008, de mondiale economie in een lange periode met lage economische groei en achterblijvende werkgelegenheid valt.
http://www.nu.nl/economie(...)eid-in-eurozone.html
De EU. Rupsje nooit genoeg.
Dat is het punt denk ik.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja structurele veranderingen zijn zeker nodig, wat dat betreft ben ik het met hem eens. Maar wat hij wil is gewoon verder gaan op dezelfde voet maar dan nog erger. Einstein zijn het al, mensen die bepaalde problemen hebben veroorzaakt kunnen niet voor een oplossing zorgen voor dezelfde problemen.
Draghi is gewoon een elite pion. En Lagarde ook trouwens.
Daarmee wordt dan eigenlijk gezegd dat mensen niet in staat zijn om te leren van de fouten die ze maken.quote:
Maar dit gaat om mensen die met opzet problemen hebben veroorzaakt en vervolgens zogenaamd proberen diezelfde problemen op te lossen. Dat is volksverlakkerij.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:57 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarmee wordt dan eigenlijk gezegd dat mensen niet in staat zijn om te leren van de fouten die ze maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |