In your face. Onbeschaamd.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef Terecht het volgende:
[..]
HSBC, waar ken ik die naam toch van?
[..]
Honderden miljoenen dollars witwassen voor Mexicaanse drugskartels, zaken doen met terroristen en dit alles met complimenten van de staat want: too big to jail.![]()
![]()
.
Ik denk dat je de zaken omdraait hier. De politiek laat zich juist leiden door de banken. Dat spreekt voor zich als banken allemaal gered worden zoals de laatste jaren gebruikelijk. Als de politici niet voor het karretje van de bankiers waren gespannen hadden we wel wat banken (of delen van banken) failliet kunnen laten gaan.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:53 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Je geeft het één als alternatief voor het ander ('laten ze dan eens wat anders proberen'). Maar dan zijn we het er dus over eens dat dat hier niets mee te maken heeft.
[..]
Moeilijk te zeggen. Mijns inziens laat de ECB zich juist teveel leiden door de politiek. Zoals ik al aangaf is QE voor bijna niemand gunstig behalve de overheden. Niet voor niets wist Hollande al ruim voor de bekendmaking van QE door de ECB te melden dat die er zou komen, een vrij duidelijke aanwijzing dat de ECB zich laat sturen vanuit de politiek. Erg zorgwekkend.
[..]
De banken zijn niet happig op meedoen aan de TLTRO's omdat ze al voldoende eigen middelen beschikken om te voldoen aan de vraag naar krediet, daarom zijn die links bijzonder relevant. Als er meer vraag naar krediet was dan uit eigen middelen kon worden gefinancieerd zouden de banken echt geen probleem hebben om het gratis geld van de ECB aan te pakken.
Overigens staat in de derde bron die ik gaf ook gewoon letterlijk dat de vraag naar krediet vanuit het mkb laag is, voor het geval je het causale verband tussen de vraag naar LTRO's en vraag naar krediet niet wilt aannemen.
Je laatste punt is correct en benoemde ik ook al in mijn posts. Jij gooide het alleen op 'durven' en 'willen'.
De volgende grafiek zegt ook vrij veel trouwens (de vraag van grote ondernemingen neemt toe ivm fusies en overnames, maar is nog steeds relatief laag):
[ afbeelding ]
[..]
Dan begrijp je dus waarom hypotheken niet een erg goed voorbeeld zijn in dit verhaal (of juist wel, afhankelijk van het standpunt dat je inneemt).
Kan je nagaan als dat bij deze bank gebeurt zal het vast ook bij andere banken gebeuren. Dat laat weer zien dat alles en iedereen afhankelijk is van banken en banken dus alles kunnen doen wat ze willen. Ook drugdealers en wapenhandelaars faciliteren. En de staat kan(wil) er niks tegen doen.quote:Op maandag 9 februari 2015 11:19 schreef Terecht het volgende:
[..]
HSBC, waar ken ik die naam toch van?
[..]
Honderden miljoenen dollars witwassen voor Mexicaanse drugskartels, zaken doen met terroristen en dit alles met complimenten van de staat want: too big to jail.![]()
![]()
.
Deze generalisatie is imo weer iets te makkelijk, maar HSBC maakt het wel heel erg bont. Die zijn een paar jaar geleden ook nog beboet voor het verkopen van financiele producten aan bejaarden waarvan ze op basis van levensverwachtingsstatistieken wisten dat die bejaarden de eindstreep niet zouden halen:quote:Op maandag 9 februari 2015 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kan je nagaan als dat bij deze bank gebeurt zal het vast ook bij andere banken gebeuren. Dat laat weer zien dat alles en iedereen afhankelijk is van banken en banken dus alles kunnen doen wat ze willen. Ook drugdealers en wapenhandelaars faciliteren. En de staat kan(wil) er niks tegen doen.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:29 schreef Tingo het volgende:
Zembla is misschien interessant.Pas begonnen.
Hele goeie doc. Heb je hem gezien?quote:Op zondag 1 maart 2015 19:00 schreef Lavenderr het volgende:
Tip voor straks:
http://daskapital.nl/2015/03/kijktip_luyendijk_bij_tegenlic.html
VPRO Tegenlicht 21.05 op NED2
Ja das ook een goeie. Gaat over renteswaps, weer een ingewikkeld financieel product waarmee banken kleine bedrijven (MKB) hebben opgelicht.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 09:17 schreef bedachtzaam het volgende:
http://www.npo.nl/zembla/18-02-2015/VARA_101372909
Mij ook. Echt heel fraudegevoelig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:59 schreef theguyver het volgende:
http://www.radartv.nl/con(...)contactloos-betalen/
Dit al naar voren gekomen?
Ik zie het nut niet echt, het lijkt een beetje op chipknip maar dan in de vorm van de OV kaart ( en we weten allemaal dat die zorgt voor veel ergenis)
U rekent razendsnel en gemakkelijk kleine bedragen af, tot en met ¤ 25. U hoeft geen pincode in te toetsen. Even uw Betaalpas tegen de betaalautomaat aan houden en de betaling is voldaan. Handig bij het afrekenen van een kopje koffie, de krant of de dagelijkse boodschappen. Contactloos betalen is mogelijk sinds april 2014.
https://www.ing.nl/partic(...)betaalpas/index.html
Mocht je dus een pasje vinden, gelijk even naar de supermarkt!
Het lijkt me een waardeloos (geen daadwerkelijke nuttige waarde) en zwaar onveilig systeem!
Stap voor stap gaan we naar een ultrafacistische politistaat.quote:De beweging naar een maatschappij zonder cash-geld, gaat natuurlijk niet over één nacht ijs.. In plaats daarvan worden aan de randen van het cash-geldgebruik, langzaam, heel langzaam en systematisch, een serie opvolgende stappen genomen. Over de hele planeet, let wel, leggen overheden beperkingen op, aan het gebruik van cash geld. We krijgen als burgers-van-wie-het-geld-eigenlijk-is, te horen, dat dit wordt gedaan in de nimmer aflatende strijd tegen het terrrrrorrrisme, tegen criminelen in de drugshandel, tegen witwaspraktijken en als ‘krachtige maatregel’ tegen belastingontduiking…
En.. zo gaat dan het verhaal, het is natuurlijk veel simpeler om andere vormen van betaling te traceren voor overheden, en daarom gaat de voorkeur van overheden hier heen.. Maar we weten niet of je het in de gaten hebt, in analogie aan de quote van Hitler hierboven, maar we naderen heel snel een punt, waar het gebruik van cash geld wordt beschouwd als een ‘verdachte activiteit’, alleen al door het geld bij je te dragen.. Je gaat toch pinnen.. Wat moet jij met zoveel cash in je portemonnee..?
http://www.wanttoknow.nl/(...)-cash-geld-illegaal/
Wat een geweldig betoog van Rob Wijnberg!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |