abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145910646
Welkom in het Feedbacktopic van FHF!

Hier kun je al je verzoekjes vermelden m.b.t. moderatie.

Dit kan een aanvraag voor een TT-verandering zijn of voor het wijzen op een dubbel topic. Van het melden van een spammer tot het melden van een overbodig topic waar een slotje op mag und so weiter. Ook kun je hier je onderbouwde kritiek en complimenten kwijt

De FAQ vind je hier: FHF / FOK!kers Helpen FOK!kers FAQ

Veel plezier met FHF.

.
pi_145910668
Doe je zo je best, verschiet alles ineens in roze }:|

In de herhaling *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:34 schreef Queller het volgende:
In den beginne (oma vertelt) was het mooi en leuk en had het ook echt een functie. Er werd achter de schermen van alles en nog wat op poten gezet, geregeld en afgehandeld en dat was aan de voorkant zichtbaar in hartverwarmende topics.

Inmiddels is het verworden tot een soort prullenbak voor zegels, enquetes en (blijkbaar) dingen die gratis zijn. Ik mis iemand die de kar trekt en de boel smoel geeft.

Waar maak ik me druk om? Nou ja, nergens om eigenlijk :D Maar ik vind het jammer...
pi_145910706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:34 schreef Queller het volgende:
In den beginne (oma vertelt) was het mooi en leuk en had het ook echt een functie. Er werd achter de schermen van alles en nog wat op poten gezet, geregeld en afgehandeld en dat was aan de voorkant zichtbaar in hartverwarmende topics.

Inmiddels is het verworden tot een soort prullenbak voor zegels, enquetes en (blijkbaar) dingen die gratis zijn. Ik mis iemand die de kar trekt en de boel smoel geeft.

Waar maak ik me druk om? Nou ja, nergens om eigenlijk :D Maar ik vind het jammer...
Das ook een puntje natuurlijk, het is door Yvonne als leuk stokpaardje en 'kindje' opgezet, maar er is een tijd geweest dat de interesse uit de crew volgens mij below zero lag, het had geen mod, niks. Ik oordeel daar verder niet over, want die mensen zullen (als vrijwilliger zijnde) heus andere prioriteiten gehad hebben, maar het helpt in ieder geval niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 23:36:53 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:37:01 #4
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_145910728
Ik citeer deze post ook even, is ook een mooie. :Y

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, die acties zijn leuk, maar deels laat het zich natuurlijk niet dwingen, en is het juist de charme van spontane dingen als met JoyOfLife laatst waar FOK! echt z'n meerwaarde kan laten zien. Hartstikke leuk als je als 'community' zo'n meid even nét dat duwtje in de rug kan geven om op gang te komen.

Verder denk ik dat het in de basis al 'mis gaat', of in ieder geval; er wordt zo af en toe best bruikbaar spul aangeboden, maar er lijkt gewoon geen markt voor te zijn. Ik heb zelf wat topics gehad tijdje geleden, en er is gewoon geen interesse. Ik kan me nog Oognip d'r koelkast (?) topic herinneren, dat stond alleen maar vol met flauwe kutgrappen, en uiteindelijk is zowel haar 'oude meuk' als mijn 'oude meuk' via bv. een Marktplaats of Gratis op/af te halen.nl weggegaan.

Het moet heus geen veredelde dumpplek worden voor mensen die te lui zijn zelf naar het grofvuil te rijden, maar er zijn gewoon makkelijkere alternatieven als je van wat nog bruikbare spullen af moet. Facebook-groepen, speciale sites die er voor zijn (gratisaftehalen etc.), Marktplaats heeft er een 'hoekje' voor. En ik denk dat het bij iedereen redelijk hetzelfde werkt; het moet zo snel mogelijk weg, tegen zo min mogelijk inspanning. En hier is het gewoon vaak gesteggel, je moet je topic 10x kicken, dan wil wel iemand het, maar kunnen ze het niet halen, dus of je dan het even op een treinstation 20km verderop wil dumpen, want daar komt dan wéér een ander toevallig langs, en die neemt het dan wel mee en dropt het 15km bij de uiteindelijke eigenaar vandaan.

En ik denk dat dat toch een beetje de basis en je 'smoel' moet zijn. Dan zijn die acties leuk, maar face it; je kan geen forum laten draaien op een kerstpakkettenactie, of een incidentele 'JoyOfLife'...

Verder vind ik het overigens ook onzin alle enquêtes en andere onzin hierheen te schoppen, daar trap je een forum wat al niet zo geweldig loopt alleen maar dieper de stront in. Plus is het schijnbaar ook gewoon niet duidelijk genoeg wát FHF doet, gezien het grote aantal 'oh ik ben te stom iets zelf uit te zoeken, ik zet het in FHF' en 'Hmm, geen idee waar dit topic hoort, ik dump het wel in FHF' topics.

En het is natuurlijk op een gegeven moment redelijk ontspoord aangezien het beeld ontstond dat er een 'vaste kliek' was die aasde op van alles, en wat het hele imago van FHF geen goed heeft gedaan. Wat denk ik doorwerkt in dat mensen niet 'durven' vragen, en ik zou wel 3x nadenken als bepaalde users iets wel zouden kunnen gebruiken wat ik aanbied. Maar dat is meer omdat ik vind dat je niet afhankelijk van iets als dit moet blijven, waar sommige mensen het wel lekker makkelijk leken te vinden. Zo'n afweging kan iedere 'gever' voor zich maken natuurlijk.

Het hele 'voor de minderbedeelden' is ook gewoon lastig te checken, en door de weinige interesse gaan spullen soms naar mensen die al toegeven niet krap te zitten, maar het 'wel kunnen gebruiken', dus ja, om er dan maar vanaf te zijn...
Kaleidoscopiklimax
pi_145910852
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:36 schreef Loveless85 het volgende:
Das ook een puntje natuurlijk, het is door Yvonne als leuk stokpaardje en 'kindje' opgezet, maar er is een tijd geweest dat de interesse uit de crew volgens mij below zero lag, het had geen mod, niks. Ik oordeel daar verder niet over, want die mensen zullen (als vrijwilliger zijnde) heus andere prioriteiten gehad hebben, maar het helpt in ieder geval niet.
Het is ook een moeilijk forum om te modden. Of eigenlijk: moeilijk om er iets van te maken.
pi_145910917
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Het is ook een moeilijk forum om te modden. Of eigenlijk: moeilijk om er iets van te maken.
Het laat zich niet dwingen, en misschien is de conclusie wel gewoon dat er andere, makkelijkere, alternatieven zijn, en FHF z'n doel heeft verloren. Als gebruiker nummer 1 nu al roept dat ze tegenwoordig alles van Facebook e.d. haalt B-)
pi_145911047
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het laat zich niet dwingen, en misschien is de conclusie wel gewoon dat er andere, makkelijkere, alternatieven zijn, en FHF z'n doel heeft verloren. Als gebruiker nummer 1 nu al roept dat ze tegenwoordig alles van Facebook e.d. haalt B-)
Dat zou wmb een prima conclusie zijn!
pi_145911652
Ik zie nu ook net dat topic waar deze discussie begon.

Het neefje van de baas, really :') En dan omdat het 'gratis' is...

Fokkers helpen fokkers. Het woord waar het om gaat staat notabene 2x in de titel van dit forum.
pi_145911723
Kan deze hierheen gezet worden; GC / Folding@home

Het is wel niet voor een FOK!ker, maareh ja het is een goed doel, en gratis enzo...
pi_145911755
FOK! is langzaam maar zeker steeds rustiger aan het worden. FHF is daar een mooi maar triest voorbeeld van. Daarnaast is er zoveel gebeurt in dit subforum alsmede andere subforums dat mensen er simpelweg geen zin meer in hebben. Gebruikers welke geweldig waren zijn langzaam maar zeker weggejaagd door een vast kliekje tot het dood was/is. En dan word het nooit meer zoals het oude. Maar dat mag nooit gezegd worden.
pi_145912105
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:08 schreef Mark het volgende:
Dan niet
Seriously :')
pi_145912179
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Jullie hebben hem boos gemaakt :'(
pi_145912231
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:13 schreef Loveless85 het volgende:
Jullie hebben hem boos gemaakt :'(
Volgens mij was jij het >:)

Maar ff serieus... gebeurt er eens iets in FHF - alles vriendelijk en beleefd - reageer je zo.
Dat gaat 'm dan toch niet worden, of hoe ist?
pi_145912989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat :D

Iets meer uitleg naar TS was handig geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_145913873
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:33 schreef Cat22 het volgende:
Dat :D

Iets meer uitleg naar TS was handig geweest.
Jij hebt zijn emmertje en schepje kwijtgemaakt... ;(
  Admin zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:20:39 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_145919895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij hebt zijn emmertje en schepje kwijtgemaakt... ;(
Nou ja, dit nodigt natuurlijk ook niet uit tot een dialoog toch.

Heeft FHF nog wel nut in 2014?
Op facebook wordt je om de oren gemept met pagina's vol met gratiesssz spul.
En als ik heel eerlijk ben :@ Waarom een kerstpakketten-actie als men dit forum toch helemaal kut vindt of er iig nooit meer komt na een actie?

Voor de zegeltjes, bonnetjes en codes kan het natuurlijk net zo goed een hoekje krijgen in V&A
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_145920145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

En als ik heel eerlijk ben :@ Waarom een kerstpakketten-actie als men dit forum toch helemaal kut vindt of er iig nooit meer komt na een actie?

Voor de zegeltjes, bonnetjes en codes kan het natuurlijk net zo goed een hoekje krijgen in V&A
Ik kom er nog wel na de kerstpakkettenactie ;(
Twiddel
pi_145921592
Er spelen denk ik een paar dingen mee die zorgen dat FHF (jammer genoeg) niet meer is wat het geweest is.

1) een duidelijke haat en nijd tussen twee groepen, beide met hun eigen gelijk, groepen die niet tot elkaar zullen komen, maar waarvan je de haat en nijd tot op de dag van vandaag zo nu en dan tegen komt.
2) FHF is niet regio gebonden, waardoor dingen in zuid aangeboden kunnen zijn, terwijl er vraag is in noord of omgekeerd. Wanneer mensen zo gek zijn om die afstanden te overbruggen ontstaan de mooie emotionele topics, maar op een gegeven moment stopt die bereidheid, en dat kan zijn door een gevoel van misbruik (wordt er weer gevraagd dat ik tijd, energie en geld ergens insteek), of van het inzicht dat goedkoop of gratis iets in de buurt ophalen voordeliger is dan met veel transportkosten iets gratis ergens ver vandaan weghalen (vergelijkbaar met dat laatste is mijn onwil om koffie per 1 of 2 pakjes te versturen. porto is in dat geval hoger dan de waarde van de inhoud), of door simpelweg een verandering in belangstelling.
3) Bij het ontstaan is het forum gedragen door een groep gemotiveerde mensen, door deze motivatie was er ook een hoge inzet bij velen. Op een gegeven moment raakt de motivatie weg (door welke reden dan ook, en dat hoeft niet eens met 1 of 2 te maken te hebben hoewel dat wel mee kan spelen natuurlijk), en zouden andere gemotiveerden eigenlijk het stokje moeten overnemen om de motivatie erin te houden. En daarbij moet je concurreren met andere platformen, want waarom kiest dat nieuwe bloed voor jou, en niet voor een ander platform?

Al met al meer oorzaken dan oplossingen, oplossingen brengen vind ik ook lastiger dan het aanstippen van oorzaken, soms ook omdat er ergens geen oplossing voor bestaat
pi_145921634
quote:
Nee, maar een dialoog wilde hij waarschijnlijk toch niet, want we waren inmiddels een behoorlijke poos verder :)

quote:
Ik denk dat het nut zou kunnen hebben. Juist in 2014. Maar dan moet eraan getrokken worden. De vraag is of dat nut heeft, omdat er inderdaad zat plekken zijn waar het makkelijk gaat.

quote:
Ja, zullen ze leuk vinden daar _O-

Sorry :@
pi_145921730
quote:

[..]

Volgens mij vang je 90% van wat hier nu nog gebeurt inderdaad af met een algemeen hoekje/topic in V&A voor zegels en codes ruilen, en zo'n Wijnvoordeel topic kan ook best daar (of in GC lijkt me). Jaarlijks actietopic kan ook best in GC. Dus ja, wat is eigenlijk nog de meerwaarde. Ik denk dat 'we' nu eenmaal gewoon zijn ingehaald door Facebook weggeefhoeken en sites die alleen dat als doel hebben. Daar ben je gewoon sneller en makkelijker van je 'troep' af, en laat dat nou voor het gros van het volk het belangrijkste punt te zijn; je moet er snel en simpel vanaf zijn.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:42:01 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_145923386
Oke, heb ik ook nog een kleine toevoeging :)

Ik ben een aantal keer heel goed geholpen hier met dingen, heb ook af en toe zelf mensen kunnen helpen. Paar keer met succes (als gever en als ontvanger!) meegedaan met de kerstpakketten actie. Alleen als ik dan op een gegeven moment via PMs te horen krijg dat ik aardig op DJMO begin te lijken qua inhaligheid en gedrag dan is voor mij al snel de lol er af om ergens op te willen durven reageren. En dan is facebook idd als alternatief om de hoek.

Is de spirit weg? Neuh! Integendeel! Knal er een kerstpakkettenactie in en we gaan wee oliebollen bakken en verkopen om geld in te zamelen :)

(dit is overigens niet bedoeld als sneer naar DJMO toe en dat weet ze zelf ook, maar ik behoud graag mijn eigen identiteit en wil niet vergeleken worden met wie dan ook)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_145926815
Anders proberen we gewoon weer het kerstpakketten-actie topic en kijken we naar de hand daarvan of FHF nog actief is.
Twiddel
pi_145926939
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:45 schreef summer2bird het volgende:
Anders proberen we gewoon weer het kerstpakketten-actie topic en kijken we naar de hand daarvan of FHF nog actief is.
Sowieso een leuke actie, maar natuurlijk totaal niet representatief verder qua populariteit of drukte.
pi_145928608
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:42 schreef Ireth het volgende:
Oke, heb ik ook nog een kleine toevoeging :)

Ik ben een aantal keer heel goed geholpen hier met dingen, heb ook af en toe zelf mensen kunnen helpen. Paar keer met succes (als gever en als ontvanger!) meegedaan met de kerstpakketten actie. Alleen als ik dan op een gegeven moment via PMs te horen krijg dat ik aardig op DJMO begin te lijken qua inhaligheid en gedrag dan is voor mij al snel de lol er af om ergens op te willen durven reageren. En dan is facebook idd als alternatief om de hoek.

Is de spirit weg? Neuh! Integendeel! Knal er een kerstpakkettenactie in en we gaan wee oliebollen bakken en verkopen om geld in te zamelen :)

(dit is overigens niet bedoeld als sneer naar DJMO toe en dat weet ze zelf ook, maar ik behoud graag mijn eigen identiteit en wil niet vergeleken worden met wie dan ook)

Is dit ook niet iets om over na te denken bij de vraag hoe verder met FHF?
Het is uiting dat een community ook nadelen kan hebben. In het begin was de community (wij van FOK) een positief iets voor de inzet.
Maar hoe langer een groep bestaat, des te duidelijker worden je beelden over een groepsgenoot.
En binnen FHF zijn er een aantal die niet in stilte in armoede leven, en een aantal anderen die hun waarde oordeel over het handelen van de eerste groep niet voor zich kunnen houden (in de trant van "in zijn of haar situatie zou ik nu of in het verleden anders gehandeld hebben"). In het voorbeeld van Ireth komt daar dan de vergelijking met DJMO bij, maar het is ook een waardeoordeel die de sfeer kan bepalen (een waardeoordeel over een bepaald voor de verzender van de pm onwenselijk gedrag).

Is het voor het het voortbestaan van FHF niet handiger om ervan uit te gaan dat iedereen anders is, en dat het je vrij staat om aan te bieden, te vragen, te weigeren als je iets niet wilt, maar vooral een ander wel vrij te laten om wel te geven en vragen als jij zelf niet zou geven?

Een leven en laten leven zeg maar?
  Moderator zondag 26 oktober 2014 @ 13:29:25 #25
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_145955644
quote:

[..]

Er kan uiteraard een centraal zegels/bonnetjetopic komen. Een kortingscodetopic is er ook al. Maar dat is toch ook eigenlijk niet wat FHF was en toch ook eigenlijk niet wat FHF moet zijn.
FHF moet geen plek zijn om je overtollige shit te dumpen, maar kan natuurlijk prima gebruikt worden om een ander aan spullen te helpen die het nodig heeft als jij het anders toch maar voor een paar euro zou verkopen op MP aan iemand die het helemaal niet nodig heeft, bijvoorbeeld.

Ik snap dat die scheidingslijn heel dun is en wat de kerstpakketten betreft vind ik ook dat je gelijk hebt: mensen die er 1x komen voor het pakket en je daarna nooit meer ziet dat is gewoon profiteren en dat is nou net niet de gedachte achter FHF.
Net als het steeds weer opnieuw krijgen van spullen van een en dezelfde persoon (niemand in het bijzonder, maar er schijnen mensen te zijn die nogal veel krijgen en steeds opnieuw een noodkreet doen).

Het hinkt dus op twee gedachten: het is zo'n mooi, lief, leuk forum. Zonde als dat stop.
De andere kant: er wordt op een verkeerde manier gebruik van gemaakt door een aantal mensen en dat is kut. De topics die de overhand hebben kunnen elders terecht.

Misschien tijd voor een FHF-crew die structuur aanbrengt en het dan nog eens een doorstart geeft?
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')