SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan was er een vol punt bovenop gegaan. Helaas, meneer Nolan moest een te uitgebreid en te cheesy verhaal ervan maken.
De vele fysische en exogeologische fouten zijn ook jammer. Zeker met dit budget en de hoeveelheid special effects had dat beter gekund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is zeker geen slechte film, maar door dat soort dingen, net als de zogenaamd hoogwaardige "uitleg" van de landing die de hoofdpersoon op een gegeven moment op het bord tekent, gaan er gewoon punten af.
Wel een erg leuk detail in het begin over de bemande maanlandingen die al dan niet plaatsgevonden zouden hebben, grappige toevoeging aan deze monsterproductie.
Al met al na 165 minuten spektakel toch nog een 7,513974 en een film die je zeker (in de bioscoop) gezien moet hebben.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wet je zeker dat het geen 7,513975 of 7,513973 moet zijn?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Interstellar (2014)
Al met al na 165 minuten spektakel toch nog een 7,513974
De rest van de recensie vond je niet interessant?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Wet je zeker dat het geen 7,513975 of 7,513973 moet zijn?
quote:Op woensdag 26 november 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Interstellar (2014)
Meneer Nolan heeft de eer dat hij de enige regisseur is van wie ik alle films (zelfs de shorts en eerste producties) gezien heb en de enige wiens laatste 3 films ik in de bioscoop mocht aanschouwen.
En dat terwijl ik niet eens wist dat Interstellar van hem was, dat zag ik pas bij de aftiteling. Op basis van een filmposter en hoofdacteur en een ruw idee van het thema gingen we naar deze film. Het originele plan was om naar een 4D-bioscoop (2D + bewegingen) te gaan, maar achteraf ben ik blij dat we deze bijna 3 uur lange zit niet in een marteling hebben laten uitmonden.
Interstellar is een bijzondere en prachtig gemaakte film, zoals we van de man gewend zijn. Een film die je doet nadenken en een film met een enorme hoop special effects. Ook de cast is prima in orde.
Wat de film helaas niet tot een topper kan maken zijn 2 dingen:
- de vele fysische fouten
- het einde
Had de film een half uur korter geduurd en ge-eindigd metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dan was er een vol punt bovenop gegaan. Helaas, meneer Nolan moest een te uitgebreid en te cheesy verhaal ervan maken.
De vele fysische en exogeologische fouten zijn ook jammer. Zeker met dit budget en de hoeveelheid special effects had dat beter gekund.Ik sta daar toch altijd wat minder kritisch in. Kom op, het is een film. Logisch dat niet alles helemaal logisch en coherent met de wetenschappelijke werkelijkheid is. Dan zou het een documentaire heten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is zeker geen slechte film, maar door dat soort dingen, net als de zogenaamd hoogwaardige "uitleg" van de landing die de hoofdpersoon op een gegeven moment op het bord tekent, gaan er gewoon punten af.
Wel een erg leuk detail in het begin over de bemande maanlandingen die al dan niet plaatsgevonden zouden hebben, grappige toevoeging aan deze monsterproductie.
Al met al na 165 minuten spektakel toch nog een 7,513974 en een film die je zeker (in de bioscoop) gezien moet hebben.![]()
Ik zie dergelijke dingen ook wel maar kan ze makkelijk negeren. I'm just on board for the ride.
The Lord of the Rings geef ik ook geen minpunten voor dergelijke zaken die in het echt niet kunnen. En natuurlijk pretendeert Interstellar wetenschappelijk te zijn, maar het is en blijft een film. Eentje waar ik voor het eerst ooit voor een tweede keer naartoe ben gegaan in de bios, waarna ik hem een dikke vette 10 geef, vanwege ultiem, en toch ook wel hoogstaand (naar hollywood maatstaven), vermaak. En daar kom ik voor naar de bioscoop.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
Ok. Mijn reactie staat hier trouwens:quote:Op woensdag 26 november 2014 20:40 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik sta daar toch altijd wat minder kritisch in. Kom op, het is een film. Logisch dat niet alles helemaal logisch en coherent met de wetenschappelijke werkelijkheid is. Dan zou het een documentaire heten.![]()
Ik zie dergelijke dingen ook wel maar kan ze makkelijk negeren. I'm just on board for the ride.
The Lord of the Rings geef ik ook geen minpunten voor dergelijke zaken die in het echt niet kunnen. En natuurlijk pretendeert Interstellar wetenschappelijk te zijn, maar het is en blijft een film. Eentje waar ik voor het eerst ooit voor een tweede keer naartoe ben gegaan in de bios, waarna ik hem een dikke vette 10 geef, vanwege ultiem, en toch ook wel hoogstaand (naar hollywood maatstaven), vermaak. En daar kom ik voor naar de bioscoop.
Nee, ik lees nooit recensies met spoilers zolang ik een film zelf niet heb gezien.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De rest van de recensie vond je niet interessant?
Dan sla je de spoilers over, neem ik aan? Sowieso kijkwaardig, wel in de bioscoop of je moet zelf net zo'n grote thuis hebben.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, ik lees nooit recensies met spoilers zolang ik een film zelf niet heb gezien.
Moet je Dancer in the Dark maar eens kijken, dat is een vrolijke film.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:41 schreef axeseller het volgende:
Hellboy (2004)
Its a great movie but not for the weak of heart to say the least. Super-depressing.
Had meer iets verwacht in de setting van Adulthood en Kidulthood. Wat rauwer. Maar dat is my bad.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:02 schreef fliert het volgende:
^ dat meerdere mensen tot die beslissing komen vind ik nogal opmerkelijk, prachtfilm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen indruk gemaakt dus.Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6.1
Ik: 3
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 15:53:11 ]
quote:Op maandag 1 december 2014 15:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Autómata (2014)
[ afbeelding ]
Wat een draak van een film. Tergend traag en geen climax te bekennen. Ik kon er op een gegeven moment gewoon niet meer naar kijken en heb hem afgezet.vind normaal niet dat je een film kan beoordelen als je m hebt afgezet, maar in dit geval is het terechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6.1
Ik: 3zielloze film.
Wie dit leest is hek.
Zielloos is wel meteen de perfecte omschrijving van het probleem met deze filmquote:Op maandag 1 december 2014 15:57 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
vind normaal niet dat je een film kan beoordelen als je m hebt afgezet, maar in dit geval is het terechtzielloze film.
quote:Op maandag 1 december 2014 15:49 schreef UltraR het volgende:
Ik kan me er eigenlijk nauwelijks iets van herinneren, maar 1 scene helder voor de geest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen indruk gemaakt dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conscience do cost.
Man, jij zou Gooische vrouwen nog een 9 geven en deze lager. Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Ik vond deze film anders wel aardig hoor zeker een 7,5 waard.quote:Op maandag 1 december 2014 20:26 schreef casper019 het volgende:
FURY
[ afbeelding ]
ik snap echt de hoge beoordelingen niet van deze film, vond hem erg tegenvallen.. Niet slecht.. maar alles behalve ''goed''
Het grootste gebrek van de film was een echt verhaal, het was gewoon heel miniem.. en niet meeslepend, nauwlijks spannend.. en op 1 scene na was de actie ook tegenvallend.
Het acteerwerk was opzich goed, maar nergens uitblinkend.
Het verhaal gaat over brad pitt die lid is van een tankteam in de 2e wereld oorlog.. die eropuit trekt..
En tja.. daar is eignelijk alles bijna mee gezegt.
Het eind gevecht was wel mooi, en t zag er verder wel mooi uit.. vandaar nog een 6je maar absoluut geen topper en alles behalve een must see
Ben het eens met je review, een leuke film en prachtige beelden. Wel een kleine sidenote: alle beelden zijn opgenomen in IJsland, ook die van de Himalaya, Afghanistan en Groenland. Vond ik HEEL erg storend.quote:Op dinsdag 2 december 2014 23:38 schreef emil23 het volgende:
The secret life of Walter Mitty
8,5/10
Ik ben geen groot Ben Stiller liefhebber, maar in deze film speelt ie een top-rol. Leuke komedie/drama/feelgood met als belangrijkste motto het doorbreken van de dagelijkse sleur en je dromen najagen.
Mooie beelden vanuit Groenland, IJsland en de Himalaya, tezamen met een goed verhaal zorgen voor en verrassende film.
Waarom is dat storend?quote:Op woensdag 3 december 2014 09:36 schreef Privileged het volgende:
[..]
Ben het eens met je review, een leuke film en prachtige beelden. Wel een kleine sidenote: alle beelden zijn opgenomen in IJsland, ook die van de Himalaya, Afghanistan en Groenland. Vond ik HEEL erg storend.
Omdat IJsland totaal niet lijkt op Afghanistan? Laat staan op de Himalaya?quote:
Was mij als "leek" in ieder geval niet opgevallen.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:51 schreef Privileged het volgende:
[..]
Omdat IJsland totaal niet lijkt op Afghanistan? Laat staan op de Himalaya?
Ze filmen een (hele bekende) waterval in IJsland alsof die in het Himalayagebied ligt. Voor mij was dat een storende onderbreking van de film omdat ik dacht: ehh? De beelden van "Groenland" zijn overigens niet storend omdat dat ook daadwerkelijk lijkt op Groenland.
Ik weet niet wat voor soort omgeving ze proberen na te maken maar je hebt echt wel grote stukken in Afghanistan die je makkelijk na kan bootsen door te filmen in Ijsland. Met name de vruchtbare gebieden dan. (waar er veel van zijn) Ook het bergachtige gebied van IJsland lijkt op dat van Afghanistan.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:51 schreef Privileged het volgende:
[..]
Omdat IJsland totaal niet lijkt op Afghanistan?
Ja zoals ik dus al zei maken ze in die scenes o.a. gebruik van een bekende waterval (http://www.filmapia.com/s(...)%2011-25-56%20AM.jpg) wat een van de toeristenpleisters van IJsland is.. roept bij mij geen Afghanistan gevoel op, wat het best zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor soort omgeving ze proberen na te maken maar je hebt echt wel grote stukken in Afghanistan die je makkelijk na kan bootsen door te filmen in Ijsland. Met name de vruchtbare gebieden dan. (waar er veel van zijn)
I'll give it a shotquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet je Dancer in the Dark maar eens kijken, dat is een vrolijke film.Zeker als je Hellboy depressief vindt
Same here. Als leek niet aan gestoord.quote:Op woensdag 3 december 2014 09:59 schreef emil23 het volgende:
[..]
Was mij als "leek" in ieder geval niet opgevallen.
Respecteer ieder zijn mening?quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:36 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Man, jij zou Gooische vrouwen nog een 9 geven en deze lager. Je moet het wel in de juiste context plaatsen. Ik vond deze film anders wel aardig hoor zeker een 7,5 waard.
Dit was echt een verassing voor mij, bij Ben Stiller denk ik normaal aan niet grappige komedies. Maar The secret life of Walter Mitty heeft echt een geweldige indruk achter gelatenquote:Op dinsdag 2 december 2014 23:38 schreef emil23 het volgende:
8,5/10
Ik ben geen groot Ben Stiller liefhebber, maar in deze film speelt ie een top-rol. Leuke komedie/drama/feelgood met als belangrijkste motto het doorbreken van de dagelijkse sleur en je dromen najagen.
Mooie beelden vanuit Groenland, IJsland en de Himalaya, tezamen met een goed verhaal zorgen voor en verrassende film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn rating: 6
IMDB: 6,4/
Kutfilm iddquote:Op woensdag 3 december 2014 15:43 schreef Verbal het volgende:
Walter Mitty vond ik juist érg tegenvallen. Hooguit aardig.
Vond het origineel met Danny Kaye leuker.
V.
ha helemaal mee eens!quote:Op woensdag 3 december 2014 11:41 schreef habitue het volgende:
Sws, je moet het in de juiste context plaatsen, vind ik altijd zon baggerargument. Als je dan een film uit 1930 extreem kut vind, "Ja maar je moet het in de context van die tijd plaatsen." Nee ik vind het gewoon een extreem saaie kutfilm.
Check true detective ook, erg goede acteur inderdaadquote:Op woensdag 3 december 2014 23:27 schreef emil23 het volgende:
Vanavond Dallas Buyers Club gezien. Ik was geen Matthew mcConaughey-fan, maar fuck he, wat speelt ie goed in deze film.
Gaat over een terminale aidspatient in Dallas in de jaren 80, die tegen doktersadvies in z'n eigen medicatie regelt en vervolgens een hele handel opzet.
8,0/10
In Frailty is hij ook een baas.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Check true detective ook, erg goede acteur inderdaad
prachtige vent, ziet er verschrikkelijk onbetrouwbaar uit en speelt ook altijd dat soort rollen. Hou ik wel vanquote:Op zondag 7 december 2014 14:09 schreef Burrito het volgende:
Ik vind die Aiden Gillen zo'n slechte acteur. Ik weet niet wat het precies maar ik moet elke keer zuchten als ik die vent zie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 7,9
Ik: 6,7There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Ik zit deze nu te kijken. Leuke film idd. Zitten ook wel een aantal leuke visuele trucjes inquote:Op dinsdag 2 december 2014 23:38 schreef emil23 het volgende:
8,5/10
Na het lezen van de bovenstaande review heb ik deze serie dit weekend ook gekeken! En het is er 1 die voor mij naast Band of Brothers genoemd mag worden. Ook al zijn de afleveringen 3 verschillende momenten en belichtingen van de eerste wereldoorlog, het is me blijven boeien van begin tot eind.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef Keano het volgende:
"Our World War" (2014)
"Our World War"
Driedelige serie uitgezonden door de BBC
De drie afleveringen staan op zich en hebben dus ook andere acteurs, waardoor er drie facetten van de Eerste Wereldoorlog worden belicht. Elke aflevering is gebaseerd op een gebeurtenis die wordt beschreven in een dagboek/verslag door een soldaat die zelf die bepaalde gebeurtenis heeft meegemaakt.
Ikzelf was positief verrast door deze serie. De combinatie van het goed acteerwerk, de af en toe 'moderne' radarbeelden en 'echte beelden werkte goed voor mij
9/10
Op 'te zien-lijst' gezet.quote:Op maandag 8 december 2014 09:24 schreef MaleDuck het volgende:
Na het lezen van de bovenstaande review heb ik deze serie dit weekend ook gekeken! En het is er 1 die voor mij naast Band of Brothers genoemd mag worden. Ook al zijn de afleveringen 3 verschillende momenten en belichtingen van de eerste wereldoorlog, het is me blijven boeien van begin tot eind.
Juist ook door bepaalde verfrissende camera technieken en de combinatie van een stukje documentaire achtige helicopterviews van de gevechtsgronden is het voor mij wel een compleet geheel geworden.
Daarom helemaal eens met de beoordeling van Keano:
9/10
Heldenfilmquote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Iemand91 het volgende:
Bad Santa (2003)
[ afbeelding ]
Toffe film. Vooral het begin is echt goed (Tony Cox als sneeuwpop door warenhuis).
Maar verder ook niet echt iets wat je lang bij blijft hangen.
Helaas ook de laatste film voor John Ritter en ook Bernie Mac had z'n meeste films nu al achter zich.
Overigens waren ook Bill Murray en Jack Nicholson geïnteresseerd in de hoofdrol; ben op zich wel benieuwd hoe de film dan uitgepakt had.
quote:Op zondag 7 december 2014 13:33 schreef Jungle_Jim het volgende:
Calvary (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Van dezelfde regisseur als The Guard en weer met Brendan Gleeson in de hoofdrol. Film begint met een priester die tijdens de biecht te horen krijgt dat hij vermoord gaat worden, de bedreiger is vroeger misbruikt en wilt een voorbeeld stellen door een goede, onschuldige priester te vermoorden.
Erg goede film. The Guard was erg leuk maar vond ik iets te luchtig, dat is bij deze film wel anders. Toch zit er weer heel veel geniale zwarte, Ierse humor in. Soundtrack is ook goed (townes van zandt) en het einde best mooi.
Een van de betere films van het jaar.
Een 7,64 op de schaal van JJ.
Aiden Gillen (game of thrones, the wire, rechter gast op de foto) is ook weer geweldig als rat, met z'n rattenkop
Ook gezien gister, nog best aardig, zeker niet "de slechtste film". zeventje.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:29 schreef Terreros85 het volgende:
The Prince
Vroegere crimineel komt erachter dat zijn dochter vermist is. Tijdens zijn zoektocht moet hij afrekenen met het verleden en zijn vroegere vijanden.
Dit was de slechtste film die ik in jaren gezien heb. Het verhaal is flinterdun, de actie is waardeloos en zelfs topacteurs John Cusack en Bruce Willis kunnen geen potten breken.
Ik: 4
IMDB: 4,5
Geniale film, kijken we sinds we Home Alone zijn ontgroeid elk jaar voor kerst.quote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Iemand91 het volgende:
Bad Santa (2003)
[ afbeelding ]
Toffe film. Vooral het begin is echt goed (Tony Cox als sneeuwpop door warenhuis).
Helaas ook de laatste film voor John Ritter en ook Bernie Mac had z'n meeste films nu al achter zich.
Overigens waren ook Bill Murray en Jack Nicholson geïnteresseerd in de hoofdrol; ben op zich wel benieuwd hoe de film dan uitgepakt had.
Oh ja, deze heb ik ook gezien, snap dat METACRIT cijfer van 76 helemaal niet, is het gehyped ofzo? Want het IMDb cijfer is ook al flink aan het dalen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:56 schreef dumble het volgende:
The Guest (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Het begint een beetje als een erg slechte hollywood thriller, maar al gauw merk je dat het verhaal toch best interessant is. Een man klopt aan bij een familie en zegt dat hij een vriend was van hun oudste zoon die recent is omgekomen in de oorlog, maar je merkt al vrij snel dat hij niet helemaal is wie hij zegt dat hij is. De film bouwt vervolgens op naar een climax, en ondanks lowbudget toch redelijk in elkaar geflanst met behoorlijk wat actie, vooral de scene in de halloween aangeklede school is echt geniaal. Beetje fout wel, maar je moet er van houden.
Ik: 9*
Imdb: 7.1
Mooie film inderdaad, en erg goeie muziek.quote:Op donderdag 11 december 2014 09:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Koyaanisqatsi
Heel lang heb ik 't weten uit te stellen om deze te kijken. Ooit wel een keer begonnen en na tien minuten uitgezet. Als je niet in de stemming bent voor de film is 't niet te doen. Maar goed, ik dacht, zet m'n laptop even op de grond en doe wat push ups met dit op de achtergrond. Uiteindelijk toch wel fascinerend, zeker de shots met mensen en in de steden zelf. Je wordt er wel een beetje depressief van moet ik zeggen. De afwisselende shots tussen mensen en machines die hetzelfde werk doen. Op een gegeven moment zag ik de kinderen in de shots ook meer als kleine robotjes, die op een gegeven moment het druilerige leven van hun ouders zullen overnemen. Misschien een combinatie van de treurnis van de jaren '80 in de shots en het lopende band werk dat voornamelijk gevisualiseerd wordt.
Al met al toch wel een film die je gezien moet hebben, gewoon qua beleving en om over na te denken. De shots in de mindere wijken en flatcomplexen was ook erg sterk, diepe treurnis alom. Mijn favoriete shots zitten in het latere deel, ongeveer vanaf 1 uur en 10 minuten. Een oude man in pak met hoed op straat die zich droog scheert middenin de menigte. Een oudere vrouw met sigaret en aansteker die blijft weigeren. De (dronken) bewusteloze man met nette broek en overhemd en versleten leren schoenen die wordt weggesleept door de politie.
Dat de muziek goed is lijkt me wel bekend.
IMDB: 8.3/10
Ik: 9*
*Uniek qua film, had liever nog meer beelden uit de stad gehad maar je kan niet alles hebben.
Mijn favoriete kertfilm of all time .quote:Op zondag 7 december 2014 17:09 schreef Iemand91 het volgende:
Bad Santa (2003)
[ afbeelding ]
Ouderwets leuke actiefilm inderdaad, ik geef hem een.quote:Op zondag 14 december 2014 11:03 schreef casper019 het volgende:
THE EQUALIZER
[ afbeelding ]
Geen TOPTOP film, wel een hele vermakelijke film.
Verhaal is erg standaard en voorspelbaar, EX politieagent die zijn oude leven achter zich heeft gelaten.. is nu model burger, Komt een ''zielige'' hoer tegen.. Red haar en komt in problemen met de mafia en gaat vervolgens het hele mafia en ''slechte'' gebeuren aanpakken...
Acteerwerk is goed, actie is prima
gewoon lekkere wegkijk film
7
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |