abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146338986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
Ik dacht altijd dat men zat te springen om IT-ers. Zit hier niks bij? http://www.gemeentebanen.nl/vacatures?distance=5
pi_146344065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is eigenlijk de achtergrond van de meeste mensen in dit topic?

Zelf solliciteer ik "gelukkig" vanuit een baan. Heb MBO IT gedaan en HBO Small Business. Liefste ga ik verder in de IT maar dat is nog aardig lastig met mijn achtergrond. Heb meer kans als accountmanager maar dat hardcore sales vind ik maar niks. Net goede brief geschreven voor een baan als Tester dus in de IT.

Verder vorig jaar gesolliciteerd voor Defence maar kreeg een blessure, helaas.
MSc heb ik gehaald aan een sociale opleiding op een technische uni.

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146346267
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Overigens vandaag gebeld naar de werkgever die me aanspraak.. Ja gezegd!! Komende week tekenen. Ben echt onwijs blij. :)
Gefeliciteerd! *O*
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_146347673
quote:

Van harte! w/
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  donderdag 6 november 2014 @ 07:48:03 #280
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146357777
Iemand nog dat nieuwe baanprogramma gekeken gisteren? Hier de recensie uit de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)a385fbf4fa1d0429016e
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146358860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Iemand nog dat nieuwe baanprogramma gekeken gisteren? Hier de recensie uit de Volkskrant.

Niet gezien omdat Dyane Beekman erin zit. Ugh. Ik kan de recensie niet lezen.
  donderdag 6 november 2014 @ 09:23:04 #282
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146358998
quote:

[..]

Gefeliciteerd!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 6 november 2014 @ 09:45:53 #283
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_146359428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ja, ik vond het programma wat snel gaan, geen tijd om alle kandidaten goed aan het woord te laten. Maar het idee van het programma vond ik wel leuk.
pi_146365623
Pff mezelf introduceren en een verhaal in het Engels maken is nog best lastig. Moet mezelf voorbereiden op een internationale functie.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:45:51 #285
211040 Uccie
pi_146366344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:26 schreef LUFC het volgende:
Pff mezelf introduceren en een verhaal in het Engels maken is nog best lastig. Moet mezelf voorbereiden op een internationale functie.
Oh je bent al begonnen bij je nieuwe werkgever, is het verder leuk?
pi_146366692
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh je bent al begonnen bij je nieuwe werkgever, is het verder leuk?
Wel een positief gevoel, krijg veel hulp. Is wel gelijk een pittige functie waarvoor ik solliciteer, is in het Engels namelijk, maar ik ga het proberen.

Jij al nieuws verder?
  donderdag 6 november 2014 @ 14:08:17 #287
211040 Uccie
pi_146367049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:56 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wel een positief gevoel, krijg veel hulp. Is wel gelijk een pittige functie waarvoor ik solliciteer, is in het Engels namelijk, maar ik ga het proberen.

Jij al nieuws verder?
Alleen de tijd voor volgende week. Begin wel steeds nerveuzer te worden.
pi_146367695
Mijn vrouw had een sollicitatie verstuurd in juni/juli, werd ze in oktober gebeld of ze nog beschikbaar was voor een gesprek bij het bedrijf :')

2 weken later was ze aangenomen :+
Het is mogelijk, dus keep the spirit up :D
pi_146375365
Komende maandag twee sollicitatiegesprekken. :o

Ik heb een klein vraagje. Als je een eindje gereisd hebt met de trein (ik solliciteer niet alleen in de stad waar ik woon), dan vraagt men soms of ze je reiskosten kunnen vergoeden. Ik heb het in het verleden afgeslagen, omdat het wat mij betreft echt niet nodig is, maar ik heb gehoord dat dat slecht staat, omdat je dan onzakelijk overkomt. Hoe denken jullie hierover?
Copthorne 2.0
pi_146375684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:20 schreef Copthorne het volgende:

Ik heb een klein vraagje. Als je een eindje gereisd hebt met de trein (ik solliciteer niet alleen in de stad waar ik woon), dan vraagt men soms of ze je reiskosten kunnen vergoeden. Ik heb het in het verleden afgeslagen, omdat het wat mij betreft echt niet nodig is, maar ik heb gehoord dat dat slecht staat, omdat je dan onzakelijk overkomt. Hoe denken jullie hierover?
Succes! Gewoon accepteren :)
pi_146378300
Dat hebben ze mij 1 keer gevraagd en toen was ik met de fiets dus ja dan is 't wel lullig. :')
Hallon!
pi_146390416
Druk aan het zoeken nu in de bouw maar ik heb nu een baantje van 16 uur en kan bij een webshop fulltime werken maar qua salaris zou ik er 300 op achteruit gaan bij die nieuwe bijbaan tegenover als ik bij die van 16 uur fulltime werk.

Gewoon die 16 uur dumpen en fulltime gaan bij die ander ondanks het lagere loon? ( ik kan niet meer uren maken bij die van 16 )
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:48:28 #293
211040 Uccie
pi_146393615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:24 schreef kurk_droog het volgende:
Druk aan het zoeken nu in de bouw maar ik heb nu een baantje van 16 uur en kan bij een webshop fulltime werken maar qua salaris zou ik er 300 op achteruit gaan bij die nieuwe bijbaan tegenover als ik bij die van 16 uur fulltime werk.

Gewoon die 16 uur dumpen en fulltime gaan bij die ander ondanks het lagere loon? ( ik kan niet meer uren maken bij die van 16 )
Wat wil je zelf op langere termijn gaan doen. Heb je kans op groei.
Dat zijn wel dingen die je in je overweging kunt meenemen.
pi_146394360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:20 schreef Copthorne het volgende:

Waarom zou je dat in godsnaam afslaan? Kan me voorstellen dat je dan wat wanhopig overkomt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:28:10 #295
342418 VKV
Plausibel
pi_146394417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:24 schreef kurk_droog het volgende:

Maar bij die van nu werk je maar 16 uur dus ga je bij die andere meer verdienen. Als die nieuwe baan leuk is zou ik daar gewoon voor gaan, kan je tenminste goed sparen.
pi_146396377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:32 schreef Sandertje23 het volgende:

[..]

Succes! Gewoon accepteren :)
Dank. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam afslaan? Kan me voorstellen dat je dan wat wanhopig overkomt.
Omdat het me echt niet boeit om wat reiskosten te maken. Dat geld kan ik persoonlijk makkelijk missen. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om na een sollicitatie geld te moeten aannemen.

Daarnaast heb ik komende maandag twee sollicitaties (in Zeist en daarna in Utrecht). De kantoren weten niet dat ik er twee heb (dat is niet hun zaak), maar straks gaan ze allebei vragen of ze me moeten compenseren. Wat moet ik dan doen? Bij beiden de volledige reiskosten vangen?
Copthorne 2.0
pi_146396514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:42 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dank. :)

[..]

Omdat het me echt niet boeit om wat reiskosten te maken. Dat geld kan ik persoonlijk makkelijk missen. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om na een sollicitatie geld te moeten aannemen.

Daarnaast heb ik komende maandag twee sollicitaties (in Zeist en daarna in Utrecht). De kantoren weten niet dat ik er twee heb (dat is niet hun zaak), maar straks gaan ze allebei vragen of ze me moeten compenseren. Wat moet ik dan doen? Bij beiden de volledige reiskosten vangen?
Oh, je bedoelt de reiskosten voor de sollicitatie zelf? Dat had ik er niet van begrepen, ik dacht de reiskosten als je onder contract bent.

Ik vraag reiskosten voor sollicitaties alleen terug als ze echt heel hoog zijn. Heb de afgelopen 2 maanden erg veel gereisd voor gesprekken, maar nergens de kosten teruggevraagd. Bij de sollicitaties een paar jaar geleden (voor de baan die ik nu heb) heb ik het wel teruggevraagd. Maar die hadden 7 sollicitatierondes waarbij een retourtje met de trein me zo'n 40 Euro kostte per ronde. Was voor mij net even te veel om maar aan me voorbij te laten gaan.
pi_146396633
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt de reiskosten voor de sollicitatie zelf? Dat had ik er niet van begrepen, ik dacht de reiskosten als je onder contract bent.

Ik vraag reiskosten voor sollicitaties alleen terug als ze echt heel hoog zijn. Heb de afgelopen 2 maanden erg veel gereisd voor gesprekken, maar nergens de kosten teruggevraagd. Bij de sollicitaties een paar jaar geleden (voor de baan die ik nu heb) heb ik het wel teruggevraagd. Maar die hadden 7 sollicitatierondes waarbij een retourtje met de trein me zo'n 40 Euro kostte per ronde. Was voor mij net even te veel om maar aan me voorbij te laten gaan.
In dat geval kan ik het me goed voorstellen dat je dat terugvraagt. Ik ga komende maandag van Den Haag naar Zeist, terug naar Utrecht en weer naar Den Haag. Voor twee sollicitaties. Zal niet goedkoop zijn, gezien het dure OV in NL, maar als ze vragen of ze je reiskosten moeten vergoeden, dan kun je dat toch netjes afslaan, zonder dat je heel onprofessioneel / onzakelijk overkomt?
Copthorne 2.0
pi_146396735
Als ze het vragen dan zou ik er op ingaan. Als ze het niet vragen, niet over beginnen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:52:54 #300
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_146398305
Het is me duidelijk: binnen nu en 'n jaar woon ik niet meer in Nederland. :r Ga ook uit dit topic weg, ik heb hier geen zin meer in. Veel succes aan iedereen die hier nog werk zoekt.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')