Wat zijn mensen die er niet horen? Mensen die geen huursubsidie op grond van hun inkomen krijgen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt omdat er mensen zitten in die woning. Mensen die er feitelijk niet horen te wonen.
DIT!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:57 schreef BasEnAad het volgende:
Nee. De woningmarkt is verpest en kunstmatig hoog.
PVDA gooit er wel weer extra huursubsidie bij voor die doelgroep. Want woningstichtingen gooien huur lekker weer omhoog maar huursubsidie dekt dat mooi weer af (hoezo geld in bodemloze potje gooienquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En dat gaat vrolijk door onder de partij die het voor de minder bedeelden der samenleving zou moeten opnemen. Maar de PvdA doet vrolijk mee aan dit feest der huurverhoging. En dan ook nog hameren op het ene pardon na het andere en het constant tegenwerken van het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerden. Dus de PvdA-doelgroep kan dus ook nog eens moeilijker aan die dure 'sociale' huurwoning komen. Dat er geen opstand binnen die partij plaatsvindt.
Jij denkt nog aan de PvdA-achterban zoals ze in de jaren 70 was.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En dat gaat vrolijk door onder de partij die het voor de minder bedeelden der samenleving zou moeten opnemen. Maar de PvdA doet vrolijk mee aan dit feest der huurverhoging. En dan ook nog hameren op het ene pardon na het andere en het constant tegenwerken van het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerden. Dus de PvdA-doelgroep kan dus ook nog eens moeilijker aan die dure 'sociale' huurwoning komen. Dat er geen opstand binnen die partij plaatsvindt.
700.000 huishoudens wonen scheef. Dus het is niet heel raar dat je op een wachtlijst staat. En die lui hebben over het algemeen een relatief lage woonquote. 400.000 zelfs een woonquote van 15%. Ze wonen dus feitelijk te goedkoop en ze houden de wachtlijsten vol.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Wat zijn mensen die er niet horen? Mensen die geen huursubsidie op grond van hun inkomen krijgen?
Die betalen toch de volle mep plus een extra heffing? Vraag is dan of ze uberhaupt wel een hypotheek kunnen krijgen.
Welke mensen zijn een risicogroep om in de huurachterstand te komen?
Idd. Heerlijke tijden wat die rente betreft!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn hypotheekbedragen zijn (fors) gedaald.
Mensen die met 30.000 euro in een gesubsidieerde woning van 350 euro wonen. Die mensen zijn dat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:09 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Wat zijn mensen die er niet horen? Mensen die geen huursubsidie op grond van hun inkomen krijgen?
Die betalen toch de volle mep plus een extra heffing? Vraag is dan of ze uberhaupt wel een hypotheek kunnen krijgen.
Welke mensen zijn een risicogroep om in de huurachterstand te komen?
350 euro huur, 10 jaar geleden misschien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Mensen die met 30.000 euro in een gesubsidieerde woning van 350 euro wonen. Die mensen zijn dat.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Mensen die met 30.000 euro in een gesubsidieerde woning van 350 euro wonen. Die mensen zijn dat.
Dan zal het nu 400 euro zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
350 euro huur, 10 jaar geleden misschien.
Aan de hand van de cijfers die ik gaf kun je de nodige voorbeelden uitrekenen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zal het nu 400 euro zijn.
En ik ken ze, mensen die officieel met 1 persoon een woning bewonen, voor de huursubsidie. Maar ondertussen gewoon samenwonen, en een modaal salaris hebben.
Kom op zeg, daar zijn die woningen niet voor bedoeld. Maar het is wel lekker makkelijk.
Met een modaal salaris koop je niks, hoogstens een tochtige portiekflat in noord-oost Groningen. Daarom stromen mensen ook niet door. Koopwoningen zijn simpelweg veel te duur, er is amper aanbod tot zo'n 150k. De inkomensgrens voor sociale huur is dus eigenlijk veel te laag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dan zal het nu 400 euro zijn.
En ik ken ze, mensen die officieel met 1 persoon een woning bewonen, voor de huursubsidie. Maar ondertussen gewoon samenwonen, en een modaal salaris hebben.
Kom op zeg, daar zijn die woningen niet voor bedoeld. Maar het is wel lekker makkelijk.
Joh, die mensen kijken niet eens. Waarom zouden ze?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Met een modaal salaris koop je niks, hoogstens een tochtige portiekflat in noord-oost Groningen. Daarom stromen mensen ook niet door. Koopwoningen zijn simpelweg veel te duur, er is amper aanbod tot zo'n 150k. De inkomensgrens voor sociale huur is dus eigenlijk veel te laag.
Ik heb ze (gelukkig o.a.) als klant. Breek me de bek niet open.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:55 schreef LXIV het volgende:
Met een gezinsinkomen van 3500 euro netto, wat in 2006 echt nog wel een prima inkomen was, is het tegenwoordig al opletten wat je uitgeeft.
Inderdaad. Als je als gezin niet met 3500 euro niet kan rondkomen dan kan je niet budgetteren of leef je boven je stand.quote:
Waar kan ik een terecht voor een huis van anderhalve ton voor 350 euroquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:07 schreef Djeez het volgende:
Wegens omstandigheden geen eigen huis kunnen kopen. Nu heb ik een goeie baan en krijg elk jaar bijna 7 procent huurverhoging. Echt belachelijk, voor een huis van anderhalve ton betaal je per maand 350 euro, terwijl ik aan huur al bijna het dubbele kwijt ben.
Zoveel is dat niet hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je als gezin niet met 3500 euro niet kan rondkomen dan kan je niet budgetteren of leef je boven je stand.
Ja?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waar kan ik een terecht voor een huis van anderhalve ton voor 350 euro? Dat wil ik ook! Mijn huis van anderhalve ton kost namelijk meer dan het dubbele.
rentekosten net iets meer dan 500 euro (bruto) , aflossing rond de 200 euro, verzekeringen rond de 50 euro, gemeentelijke belastingen rond de 100 euro en onderhoud verschilt per jaar maar reken op 1% van de woningwaarde paar jaar aan onderhoudskosten. ofwel, ook nog ruim 100 euro per maand.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja?
Wat ben je dan kwijt aan onderhoud, rentekosten (minus HRA), verzekeringen, etc?
Daar staat dus gewoon dat jonge mensen nu vaker moeten kiezen voor huur ipv koop.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
Hier staat dus dat huurders in de grote steden meer risico lopen omdat daar meer jonge mensen wonen die een grotere kans hebben op een restschuld.
Waar komt die restschuld dan vandaan?
Aflossing valt strikt genomen niet onder de kosten natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
rentekosten net iets meer dan 500 euro (bruto) , aflossing rond de 200 euro, verzekeringen rond de 50 euro, gemeentelijke belastingen rond de 100 euro en onderhoud verschilt per jaar maar reken op 1% van de woningwaarde paar jaar aan onderhoudskosten. ofwel, ook nog ruim 100 euro per maand.
Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aflossing valt strikt genomen niet onder de kosten natuurlijk.De rentekosten vallen lager uit door belastingvoordeel.
Het zijn uitgaven, geen kosten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |