Wat is je situatie? Beetje te weinig info zo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:04 schreef Chay_Marc het volgende:
Welke verzekeringen vinden jullie noodzakelijk?
Dure inboedel?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:14 schreef Chay_Marc het volgende:
Ik ben zelf vrijgezel, heb geen kinderen en geen huisdieren, Wel een klein autootje.
Ik mis bij jou nog de inboedelverzekering.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:22 schreef Socios het volgende:
Alleen de verplichte zorgverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering.
Verder voor huiseigenaren een opstalverzekering en voor autobezitters een WA-verzekering.
De rest is overbodig.
WA verzekering voor de auto is ook verplicht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Geen enkele verzekering is noodzakelijk.
Wettelijk verplicht is een zorgverzekering.
Verder is een AVP handig, wellicht inboedel, auto, opstal, rechtsbijstand, levensverzekering, allemaal afhankelijk van je situatie.
Niet als je geen auto hebtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
WA verzekering voor de auto is ook verplicht.
Het is net wat je zegt. Hoe groot is de kans? Volgens mij is die kans niet zo groot. Durf zelf het risico wel te lopen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:49 schreef Ardo het volgende:
tja, want hoe groot is de kans dat je een schade van 1.5 miljoen euro maakt ?? mocht je dat overkomen dan geldt zowiezo : van een kale kip..........
ik heb ook al mijn hele leven avp en nog nooit iets geclaimd, voor die 2,5 euro per maand ga ik het risico niet nemen...(de nederlanden van nu)
Eén keer een "oeps" met de auto waarbij je iemand kreupel rijdt en je zit al snel op dat bedrag. Maar ieder moet voor zichzelf afvragen of ze dat risico willen lopen en of ze, als het gebeurt, de rest van hun leven daarmee financieel geconfronteerd willen blijven worden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:01 schreef Chay_Marc het volgende:
Het is net wat je zegt. Hoe groot is de kans? Volgens mij is die kans niet zo groot. Durf zelf het risico wel te lopen.
avp dekt geen schades veroorzaakt met auto, daar zijn autoverzekeringen voorquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Eén keer een "oeps" met de auto waarbij je iemand kreupel rijdt en je zit al snel op dat bedrag. Maar ieder moet voor zichzelf afvragen of ze dat risico willen lopen en of ze, als het gebeurt, de rest van hun leven daarmee financieel geconfronteerd willen blijven worden.
van wie is opstal verplicht?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:10 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Alleen opstal voor huiseigenaren en een WA voor de eigenaar van een motorvoertuig zijn verplicht. Zelfs die niet als je voldoende geld op de bank hebt of gemoedsbezwaard bent ofzo iets
Maar het risico is natuurlijk wel dat de kale kip de eerste 20 jaar geen nieuwe veren kan groeien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:49 schreef Ardo het volgende:
tja, want hoe groot is de kans dat je een schade van 1.5 miljoen euro maakt ?? mocht je dat overkomen dan geldt zowiezo : van een kale kip..........
ik heb ook al mijn hele leven avp en nog nooit iets geclaimd, voor die 2,5 euro per maand ga ik het risico niet nemen...(de nederlanden van nu)
Een aansprakelijkheidsverzekering (met een hoog eigen risico en lage premie) is veel belangrijker dan een inboedelverzekering!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:26 schreef Chay_Marc het volgende:
[..]
Ik mis bij jou nog de inboedelverzekering.
Een aansprakelijkheidsverzekering heb ik ook lang over nagedacht. Ben zelf zoals gezegd alleen. Mocht ik toch per ongeluk iets slopen, dan vergoed ik dat wel.
lolquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef Varg89 het volgende:
Zorgverzekering
Autoverzekering
[ afbeelding ]
Tenzij je iemand per ongeluk in een rolstoel helpt, dan ben je de rest van je leven aan het netalen. Dan zou ik toch eerder de inboedelverzekering laten schieten, als je toch geen waardevolle spullen hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:26 schreef Chay_Marc het volgende:
[..]
Ik mis bij jou nog de inboedelverzekering.
Een aansprakelijkheidsverzekering heb ik ook lang over nagedacht. Ben zelf zoals gezegd alleen. Mocht ik toch per ongeluk iets slopen, dan vergoed ik dat wel.
Als je geld hebt om je hypotheek af te betalen, heb je ook wel geld over voor een opstalverzekering...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:25 schreef Ardo het volgende:
een hypotheekvrij huis hoef je volgens mij geen opstal voor af te sluiten, of het verstandig is is een tweede..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |