Niemand kan multitasken. Je kunt alleen heel snel afwisselend verschillende dingen na elkaar doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:44 schreef aeque het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook multitasken hoor, alleen bij specifieke zaken.
Precies. En een vrouw bepaalde aandacht geven en voetbal kijken kan ik gewoonweg niet tegelijk. Dan kan ik niet volop genieten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand kan multitasken. Je kunt alleen heel snel afwisselend verschillende dingen na elkaar doen.
Precies. Al moet ik zeggen dat een vrouw toch meestal wel wint van voetbal als ze hard genoeg haar best doet. Tenzij heel spannend.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef artelligence het volgende:
[..]
Precies. En een vrouw bepaalde aandacht geven en voetbal kijken kan ik gewoonweg niet tegelijk. Dan kan ik niet volop genieten.
Het gaat er dan toch om dat zij geniet? Anders geeft ze jou aandacht.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef artelligence het volgende:
[..]
Precies. En een vrouw bepaalde aandacht geven en voetbal kijken kan ik gewoonweg niet tegelijk. Dan kan ik niet volop genieten.
I call it a draw...Ik heb niet zo'n trek in bier eigenlijkquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef artelligence het volgende:
[..]
Eh... Knuffelen met kussen. Vergeten bij te zettendus samenvattend:
Alleen vs. met vrienden
Water vs. bier
Ik weet wel wat de upgrade is
Ow fijn...sterkte daarmeequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb geen plannen vanavond. Ja, misschien beginnen aan het opiniestuk waarmee mijn groepsgenoot me heeft laten stikken.
Maar je moet er wel met je hoofd bij zijn. Als je voetbal probeert te volgen kun je niet een andere complexe taak uitvoeren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:53 schreef aeque het volgende:
[..]
Het gaat er dan toch om dat zij geniet? Anders geeft ze jou aandacht.
Hm, Barcelona - Ajax versus vrouw. Ik denk dat ik weet wie dat bij mij zou winnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ja eens. Dan ben ik ook zwak. Maar het is ook tof om een vrouw naast je te hebben die je even lekker voetbal laat kijken en niet direct na afloop van een verschrikkelijke partij zegt: "Het is maar een spelletje."quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Al moet ik zeggen dat een vrouw toch meestal wel wint van voetbal als ze hard genoeg haar best doet. Tenzij heel spannend.
Barcelona - Ajax natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef yats het volgende:
[..]
Hm, Barcelona - Ajax versus vrouw. Ik denk dat ik weet wie dat bij mij zou winnen.
Ik heb een hekel aan "het is maar een spelletje". Natuurlijk is het een spelletje, wat is dat voor non-argument. Ik ben juist boos omdat het spelletje niet goed gaat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:55 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ja eens. Dan ben ik ook zwak. Maar het is ook tof om een vrouw naast je te hebben die je even lekker voetbal laat kijken en niet direct na afloop van een verschrikkelijke partij zegt: "Het is maar een spelletje."
Nee ik kan daar wel overik kan voetbal snel vergeten. Me druk maken over een verliespartij is nutteloos.
*zoemer* U gaat niet door voor de wasmachine. Maar als troost mag u in de kleine finale spelen om een waterkoker.quote:
samequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef yats het volgende:
[..]
Hm, Barcelona - Ajax versus vrouw. Ik denk dat ik weet wie dat bij mij zou winnen.
Ze zouden het zelfs beter moeten kunnen dan vrouwen, aangezien hun hersenen (gemiddeld genomen) sterker zijn gelateraliseerd. #psychgeneuzelquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:44 schreef aeque het volgende:
[..]
Mannen kunnen ook multitasken hoor, alleen bij specifieke zaken.
Verkrachting versus romantisch samen zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef yats het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan "het is maar een spelletje". Natuurlijk is het een spelletje, wat is dat voor non-argument. Ik ben juist boos omdat het spelletje niet goed gaat.
En Vitesse - Barcelona dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef yats het volgende:
[..]
*zoemer* U gaat niet door voor de wasmachine. Maar als troost mag u in de kleine finale spelen om een waterkoker.
Dan zit ik in het stadion, dus dan heb ik die keus niet. En andersom sla ik liever over, ik heb al genoeg slachtpartijen gezien.quote:
Vrouw kan toch ook een andere keer komen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:54 schreef yats het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrouw kan toch ook een andere keer komen.
Ik vind schrijven wel leuk hoor. En mijn mening geven (anders zat ik natuurlijk niet op FOK!).quote:
Dat kan zeker, al heb ik er niet zo'n moeite mee voetbal terzijde te schuiven voor een leuke vrouwquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Droomvrouwquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wow... En zou je die thuiswedstrijd ook overslaan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:59 schreef yats het volgende:
[..]
Dan zit ik in het stadion, dus dan heb ik die keus niet. En andersom sla ik liever over, ik heb al genoeg slachtpartijen gezien.
Dat hangt er vanaf welke vrouw het is, al kan ze ook gewoon mee naar het stadion natuurlijk. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik niet naar een thuiswedstrijd ga.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:07 schreef artelligence het volgende:
[..]
Wow... En zou je die thuiswedstrijd ook overslaan?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:08 schreef Tchock het volgende:
Gisteren boerenkool gemaakt en nu hoef ik zeven dagen niet te kokenSuper chill
Iets met knuppel in het hoenderhok.quote:
Ja, daarom. Ik vind het echt super lekker maar 's zomers eigenlijk nooit zin in.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Iets met knuppel in het hoenderhok.
Het is wel echt de goede tijd voor dingen als boerenkool, hutspot en zo vind ik.
Waarom, het is niet dat je er iets aan kunt veranderen. Boos zijn is vrij nutteloos, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan "het is maar een spelletje". Natuurlijk is het een spelletje, wat is dat voor non-argument. Ik ben juist boos omdat het spelletje niet goed gaat.
Boos zijn is altijd over iets wat al gebeurd is dus wat je per definitie niet kunt veranderen, toch?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom, het is niet dat je er iets aan kunt veranderen. Boos zijn is vrij nutteloos, lijkt me.
Rauwe-andijviestamppot is heel lekker. Gekookte niet zo. En preistamppot vind ik zelf verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Myraela het volgende:
Sowieso alle stamppotten.behalve andijvie.
Verdrietig zijn ook, blij zijn ook. Emoties zijn niet erg functioneel. Behalve angst.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom, het is niet dat je er iets aan kunt veranderen. Boos zijn is vrij nutteloos, lijkt me.
Moet het nut hebben dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als het boos is om iets wat je zelf veroorzaakt hebt, kun je er iig nog lering uit trekken. Op voetbal op tv heb je geen enkele invloedquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Boos zijn is altijd over iets wat al gebeurd is dus wat je per definitie niet kunt veranderen, toch?
Oh, ik vind emoties verre van nutteloos, eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Verdrietig zijn ook, blij zijn ook. Emoties zijn niet erg functioneel. Behalve angst.
Soms wel hoor, dat je het beter niet op kunt zetten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als het boos is om iets wat je zelf veroorzaakt hebt, kun je er iig nog lering uit trekken. Op voetbal op tv heb je geen enkele invloed.
Ah, maar dat kun je van tevoren niet weten. Tenzij je helderziend bent.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:20 schreef yats het volgende:
[..]
Soms wel hoor, dat je het beter niet op kunt zetten.
Ik ben blij als "mijn" club wint, dus als dat dan om frustrerende reden niet gebeurt vind je dat wel vervelend. Niet dat ik altijd boos ben hoor, je verliest nou eenmaal soms. Maar als dat op knullige en/of onnodige wijze gebeurd en dan zeker tegen een tegenstander waar je niet van zou moeten verliezen (zoals zondagquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als het boos is om iets wat je zelf veroorzaakt hebt, kun je er iig nog lering uit trekken. Op voetbal op tv heb je geen enkele invloed.
Alle emoties hebben een functie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Verdrietig zijn ook, blij zijn ook. Emoties zijn niet erg functioneel. Behalve angst.
Dat is niet waar, hè. Als iets wat niet (meer) nodig is ook niet hindert hoeft het niet te verdwijnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alle emoties hebben een functie.Anders hadden we ze niet (meer) gehad...
Ja inderdaad, ik dacht er bij het invoeren nog aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar, hè. Als iets wat niet (meer) nodig is ook niet hindert hoeft het niet te verdwijnen.
Niet alleen bij mensen, trouwens. Veel dieren vertonen vergelijkbare reacties bij angst, stress en vreugde.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik dacht er bij het invoeren nog aan.Maar het universele karakter van bepaalde emoties klopt wel.
Jaloezie is echt verschrikkelijk inderdaad. Totaal nutteloos en uitzonderlijk vervelend.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef Samzz het volgende:
Jaloezie is een kut emotie. Die mag van mij tot op zekere hoogte afgeschaft.
Oh die vind ik wel lekkerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:18 schreef Myraela het volgende:
Sowieso alle stamppotten.behalve andijvie.
Eens, al is een inschatting soms wel aardig te maken. Aan de andere kant ben ik ook vaak xzat naar het stadion gegaan met goede hoop om vervolgens een dikke nederlaag te zien. Maar dat hoort er nu eenmaal bij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ah, maar dat kun je van tevoren niet weten. Tenzij je helderziend bent.
Eens, al heb ik er gelukkig zelden last van.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:23 schreef Samzz het volgende:
Jaloezie is een kut emotie. Die mag van mij tot op zekere hoogte afgeschaft.
Ook niet, kan je minder goed denken en alles rationeel oplossen. Alertheid is wel nuttig, maar da's geen emotiequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je mag ook wel een bakkie komen brengen voor mijn vriesvakjequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:12 schreef Tchock het volgende:
Voor de duidelijkheid: ik bedoel niet zeven dagen achter elkaar.
En dat suggereert een (belangrijke) functie. Anders zouden er meer mensen/dieren moeten zijn zonder deze emoties (omdat het dan geen voordeel zou opleveren in de voortplanting).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet alleen bij mensen, trouwens. Veel dieren vertonen gelijkende reacties bij angst, stress en vreugde.
Het levert bij de voortplanting toch ook niet echt een voordeel op? Het is meer bij het overleven an sich dat het iets op zal leveren (want door boosheid jaag je vijanden/concurrenten weg etc)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dat suggereert een (belangrijke) functie. Anders zouden er meer mensen/dieren moeten zijn zonder deze emoties (omdat het dan geen voordeel zou opleveren in de voortplanting).
Dat hangt af van de emotie. Het zou kunnen inspelen op sociale aspecten (voortplanting), maar ook op de overleving. Maar aan overleven heb je evolutionair gezien nog niks als je verder niet voortplant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:32 schreef yats het volgende:
[..]
Het levert bij de voortplanting toch ook niet echt een voordeel op? Het is meer bij het overleven an sich dat het iets op zal leveren (want door boosheid jaag je vijanden/concurrenten weg etc)
Ik las kwakkiequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef artelligence het volgende:
[..]
Je mag ook wel een bakkie komen brengen voor mijn vriesvakje![]()
Dan moet ik extra koken. Ik houd niet van koken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef artelligence het volgende:
[..]
Je mag ook wel een bakkie komen brengen voor mijn vriesvakje![]()
Die mag ergens andersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:38 schreef artelligence het volgende:
[..]
Die mag ergens andersDe Faxismen worden iets te frequent bij jou.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik oefen alleen op voortplantingquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat hangt af van de emotie. Het zou kunnen inspelen op sociale aspecten (voortplanting), maar ook op de overleving. Maar aan overleven heb je evolutionair gezien nog niks als je verder niet voortplant.
En net als je dat zegt pleur ik er weer een comment onderquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De Faxismen worden iets te frequent bij jou.
Ik raad shocktherapie aanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef artelligence het volgende:
[..]
En net als je dat zegt pleur ik er weer een comment onderHelp me!
O ja, deadline over 2 jaar toch?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ik oefen alleen op voortplanting
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:38 schreef artelligence het volgende:
[..]
Die mag ergens andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Minder zelfs...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
O ja, deadline over 2 jaar toch?
Die productietijd van 9 maanden is wel erg lang. Kan dat niet wat sneller?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
O ja, deadline over 2 jaar toch?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:45 schreef yats het volgende:
[..]
Die productietijd van 9 maanden is wel erg lang. Kan dat niet wat sneller?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |