Het probleem is hier ook dat ANDEREN melden dat ie een baby heeft voordat ie het zelf kan vertellen.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee dat is iets heel anders, want die persoon leeft nog als ie meldt dat ie een baby heeft.
De truuk is dat je op facebook niet anders doet dan IRL. Als je weet dat iemand dood is en je komt later een familielid tegen in de supermarkt dan vertel je dat ook gewoon even. En onze familie is zo hecht dat het niet uitmaakt of ik iets van mijn moeder of van mijn neef hoor. Soms vertellen ze het aan mijn moeder en vertelt zij het aan mij en soms vertellen ze het aan mij en daarna verwachten ze dat ik het aan mijn moeder vertel.. daar is niets raar aan die volgorde.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het probleem is hier ook dat ANDEREN melden dat ie een baby heeft voordat ie het zelf kan vertellen.
Ik zou het ook best stom vinden om online te moeten lezen dat mijn oma dood is terwijl ik dat nog niet eens van mijn eigen moeder heb gehoord.. Het zou hier geen reden zijn voor een familieruzie want mijn oma zie ik misschien 1x per jaar, maar toch
Maar dat is al een kwestie van uren of al dagen ipv dat je iedereen instant bereikt. De kans dat het dan al algemeen bekend is is al een stuk groter.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De truuk is dat je op facebook niet anders doet dan IRL. Als je weet dat iemand dood is en je komt later een familielid tegen in de supermarkt dan vertel je dat ook gewoon even.
Ja en so what, het lijkt me juist fijn om het binnen een paar uur te weten ipv het via de officiële kanalen te horen. Dan kun je alvast vrij vragen voor de begrafenis en alvast een condoleancekaart schrijven.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar dat is al een kwestie van uren of al dagen ipv dat je iedereen instant bereikt. De kans dat het dan al algemeen bekend is is al een stuk groter.
Jij hebt er geen issue mee, ik persoonlijk ook niet... maar kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja en so what, het lijkt me juist fijn om het binnen een paar uur te weten ipv het via de officiële kanalen te horen. Dan kun je alvast vrij vragen voor de begrafenis en alvast een condoleancekaart schrijven.
Dat is echt zo stom als mensen dat doen.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:55 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als gaan lopen melden dat *naam* en *naam* een baby hebben en dat ze zelf nog niks hebben verteld. Of dat je ze gaat lopen feliciteren op hun pagina zonder dat ze dat zelf hebben gedaan![]()
![]()
Hier gaat mijn FB tegen die tijd mooi weer op slot
En als je telefoon leeg is maar je wel online op facebook bent? Gebeurt vaak genoeg da je even niet op je telefoon kijkt maar wel op facebook zit. Ik zou juist boos zijn als je gewoon over koetjes en kalfjes gaat praten op facebook en 1000 like deel en win spelletjes met me deelt terwijl je weet dat m'n familielid dood is.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Jij hebt er geen issue mee, ik persoonlijk ook niet... maar kan me wel voorstellen dat mensen er moeite mee hebben.
Aan de andere kant; er zijn weinig mensen waar ik vrij voor zou vragen om naar de begrafenis te gaan. Als het zo nabij is hoop ik toch dat men mij even belt ipv dat ik het via Facebook moet horen
'O sorry, je zus is dood... had je het niet gezien op facebook?'
Linkedin? Trackingcookie van FB op de achtergrond?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:22 schreef Gehenna het volgende:
WTF Facebook! Ik heb bewust geen enkele collega in mijn vriendenlijst en nergens heb ik aangegeven (waar of) voor wie ik werk en toch staat mijn lijst met 'mensen die je misschien kent' sinds vandaag ineens vol met collega's.Hoe komen ze aan die info
Als de persoon belangrijk genoeg is dat men mij persoonlijk wil spreken weten ze me wel te bereiken ook als mijn gsm leeg is.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En als je telefoon leeg is maar je wel online op facebook bent? Gebeurt vaak genoeg da je even niet op je telefoon kijkt maar wel op facebook zit. Ik zou juist boos zijn als je gewoon over koetjes en kalfjes gaat praten op facebook en 1000 like deel en win spelletjes met me deelt terwijl je weet dat m'n familielid dood is.
Je staat bij al die mensen in de mailinglijst?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:22 schreef Gehenna het volgende:
WTF Facebook! Ik heb bewust geen enkele collega in mijn vriendenlijst en nergens heb ik aangegeven (waar of) voor wie ik werk en toch staat mijn lijst met 'mensen die je misschien kent' sinds vandaag ineens vol met collega's.Hoe komen ze aan die info
De facebook app op je telefoon heeft ook toegang tot je telefooncontacten e.d. (en die worden doorgesluisd naar FB).quote:Op donderdag 27 november 2014 11:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je staat bij al die mensen in de mailinglijst?
Je kan je email contacten namelijk aan facebook geven zodat facebook de bijbehorende email adressen kan voorstellen als bekende.
Dus als al die collega's dat gedaan hebben en ze hebben jouw email adres waarmee je je facebook aangemaakt hebt erin staan komen zij ook als suggesties bij jou voor.
LinkedIn is niet gekoppeld. Trackingcookies zijn geblokkeerd met Ghostery...quote:Op donderdag 27 november 2014 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Linkedin? Trackingcookie van FB op de achtergrond?
oh dat zou kunnen idd, of dat hun de app wel gebruiken...quote:Op donderdag 27 november 2014 11:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je staat bij al die mensen in de mailinglijst?
Je kan je email contacten namelijk aan facebook geven zodat facebook de bijbehorende email adressen kan voorstellen als bekende.
Dus als al die collega's dat gedaan hebben en ze hebben jouw email adres waarmee je je facebook aangemaakt hebt erin staan komen zij ook als suggesties bij jou voor.
Los van die oma dan; als iedereen nog niet gebeld is of de kaarten zijn nog niet verstuurd; JA.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die oma weet niet eens wat facebook is... moet je dan wachten tot iedereen te bereiken is voordat je op facebook verdrietig mag zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
Lijkt me onzin, zoals ik zei je moet je op facebook gedragen zoals je in het echt ook zou doen. Dus als je je familie tegen komt en ze weten het nog niet vertel je het gewoon even netjes. Dan ga je nie tmooi weer spelen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Los van die oma dan; als iedereen nog niet gebeld is of de kaarten zijn nog niet verstuurd; JA.
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:28 schreef Ceased2Be het volgende:
google image search op 'dead grandma selfie'WTFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, daar moet je mee wachten.quote:Op donderdag 27 november 2014 08:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die oma weet niet eens wat facebook is... moet je dan wachten tot iedereen te bereiken is voordat je op facebook verdrietig mag zijn?
niet iedereen post elke scheet op FB en áls je iemNd dan niet kan bereiken, stuur dan n privebericht oidquote:Op donderdag 27 november 2014 09:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En als je telefoon leeg is maar je wel online op facebook bent? Gebeurt vaak genoeg da je even niet op je telefoon kijkt maar wel op facebook zit. Ik zou juist boos zijn als je gewoon over koetjes en kalfjes gaat praten op facebook en 1000 like deel en win spelletjes met me deelt terwijl je weet dat m'n familielid dood is.
familie kun je tegenkomen in de supermarkt, niet op FB.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lijkt me onzin, zoals ik zei je moet je op facebook gedragen zoals je in het echt ook zou doen. Dus als je je familie tegen komt en ze weten het nog niet vertel je het gewoon even netjes. Dan ga je nie tmooi weer spelen.
En dan nog; niet HEEL je familie tegelijk neem ik aan .....quote:Op donderdag 27 november 2014 14:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
familie kun je tegenkomen in de supermarkt, niet op FB.
Er is n verschil tussen 'mooi weer spelen' en op FB pleuren dat oma dood is
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:28 schreef Ceased2Be het volgende:
google image search op 'dead grandma selfie'Ik gok dat ze daar nog niet dood was, meer een soort van laatste selfie met haar in 't ziekenhuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat gok/hoop ik
Ja doei.
gebruik mijn google opdracht maar eens, er zijn er bij waar je echt niet twijfelt aan de hartslag van omaquote:Op donderdag 27 november 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik gok dat ze daar nog niet dood was, meer een soort van laatste selfie met haar in 't ziekenhuis.
Maar dat gok/hoop ik
Die foto ziet er nu niet bepaald levendig uitquote:Op donderdag 27 november 2014 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik gok dat ze daar nog niet dood was, meer een soort van laatste selfie met haar in 't ziekenhuis.
Maar dat gok/hoop ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |