Done.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:26 schreef Accursius het volgende:
Zou iemand mij in de OP kunnen zetten. Studeer aan de RUG.
de k het wel. Maar dit is de casus:quote:
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHSHE:2008:BC2420quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:09 schreef mapima het volgende:
[..]
de k het wel. Maar dit is de casus:
Piet koopt een lcd tv bij Otto voor 99 euro en piet krijgt een mail dat het 999 euro moest zijn maar er een typfouten is. Piet denkt dat er wel gewoon een koopovereenkomst is.
Ik hoor nu ook wat over de dubbele grondslag van wil en vertrouwen maar moet je dat dan uitwerken in of piet gelijk heeft? Ik heb gebruik gemaakt van of er wordt voldaan aan de artikelen van 3:35 bw
En dan vermoed de advocaat ook nog eens dat hij daarvan maar 1 jaar daadwerkelijk in de gevangenis moet doorbrengen en de rest onder huisarrest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:01 schreef Mshauri het volgende:
Vijf jaar voor Pistorius dus. Gevoelsmatig een wat milde straf
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Terechte topic pointer trouwens. Topmod hier in SES.
Dan staat dat in elk geval niet ter discussie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:13 schreef Etsu het volgende:
Al ben ik wel eens met de inhoud van het linkje.![]()
over een ontvangstbevestiging hoef ik niks te beantwoorden. Maar er staat dat je een wetsartikel moet opzoeken en daarvan de voorwaarden noteren en de eis van Piet eraan toetsen. Dat is dus gewoon 3:35 en moet je nou het woord dubbele grondslag expliciet vermelden?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHSHE:2008:BC2420
Opdracht 3 al gemaakt?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:15 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Zou je mij ook willen doen?Ook aan de RuG
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:26 schreef Accursius het volgende:
Zou iemand mij in de OP kunnen zetten. Studeer aan de RUG.
Dan moeten jullie hier ook blijven posten, hè. Veel te vaak komen grapjassen melden dat ze in de OP willen en dan zie je ze nooit meer terug. Tot er een keer twee jaar later iets niet begrepen wordt voor een tentamen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:15 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Zou je mij ook willen doen?Ook aan de RuG
Naja het gaat erom of Piet er redelijkerwijs op had mogen vertrouwen (3:35 BW) dat de verklaring van Otto (aanbod van ¤99) overeenstemde met de wil van Otto (3:33 BW).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:16 schreef mapima het volgende:
[..]
over een ontvangstbevestiging hoef ik niks te beantwoorden. Maar er staat dat je een wetsartikel moet opzoeken en daarvan de voorwaarden noteren en de eis van Piet eraan toetsen. Dat is dus gewoon 3:35 en moet je nou het woord dubbele grondslag expliciet vermelden?
Ik durf wel te gokken dat dat in dit geval niet zo is. Verschil tussen prijs en originele prijs is te hoog.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja het gaat erom of Piet er redelijkerwijs op had mogen vertrouwen (3:35 BW) dat de verklaring van Otto (aanbod van ¤99) overeenstemde met de wil van Otto (3:33 BW).
Die dubbele grondslag is dus dat als de wil van Otto blijkbaar niet overeenkwam met de verklaring van Otto (zei ¤99 maar bedoelde ¤999), dat dan alsnog (dus de tweede manier, vandaar dubbel) een overeenkomst tot stand gekomen kan zijn als Piet er redelijkerwijs op mocht vertrouwen dat dat wel zo was.
Maar is nou wel of geen overeenkomst tot stand gekomen?
Grijze en zwarte lijst gekeken? Geen zin om ze er bij te pakken maar kan me goed voorstellen dat zoiets vermoed wordt onrechtmatig te zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:34 schreef Etsu het volgende:
Ben ik weer met een vraag (waar ik waarschijnlijk zelf een antwoord op weet, maar toch even jullie inzicht wil hebben):
A en B hebben een contract afgesloten. In algemene voorwaarden staat dat bij annulering van het leveren van een dienst binnen 3 maanden voor de afgesproken datum B aan A geld schuldig is. Staat A kansloos als het 5 maanden van te voren wordt geannuleerd of kan A nog 'iets'?
Ik begrijp niet wat hier staat maar ik deel je frustratiequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:35 schreef Valid het volgende:
UPC Horizonbox kan wel 5Ghz netwerk opzetten (dus als je hem als modem gebruikt), maar niet verbinden met een 5Ghz netwerk opgezet vanaf een externe modem. Kutding.
Goeie! Even kijken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grijze en zwarte lijst gekeken? Geen zin om ze er bij te pakken maar kan me goed voorstellen dat zoiets vermoed wordt onrechtmatig te zijn.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:11 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Terechte topic pointer trouwens. Topmod hier in SES.
Jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef Thereyougo het volgende:
Vrienden, wellicht een domme vraag: kun je ex art. 15 lid 1 GW zeggen dat delegatie mogelijk is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |