http://www.volkskrant.nl/(...)g-kerkleer~a3770977/quote:'Het document is een verslag van wat gezegd is', aldus Eijk. 'Dat kan dus ook de mening zijn van een minderheid. Maar een meerderheid is voor de leer van de kerk en die is duidelijk over het huwelijk als liefde tussen man en vrouw, gericht op voortplanting. Homo's moeten zich houden aan onthouding', beklemtoonde de kardinaal.
Omdat niet gaat gebeuren. Religie is geaccepteerd, Bijna tot heilig verklaard.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
Benieuwd of het nu weleens gaat over hoe de Wjz uitgevoerd zou moeten worden i.p.v. geroeptoeter.
Dat is jouw mening. Laten we ons echter even beperken tot de feiten. Dat is al ingewikkeld genoeg.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En het is dan ook volslagen idioot dat een geaardheid tot dezelfde categorie behoort niet ?
Feit is dat religie verzonnen is. En dat geaardheid geen keuze is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Laten we ons echter even beperken tot de feiten. Dat is al ingewikkeld genoeg.
Gelukkig hoeven we ons hier niet te beperken tot "wat er volgens Piet of Jan wel of niet gaat gebeuren".quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat niet gaat gebeuren. Religie is geaccepteerd, Bijna tot heilig verklaard.
Nja dan stellen we religie strafbaar en mensen die hun kinderen toch naar de kerk sturen worden uit de ouderlijke macht gezet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we ons hier niet te beperken tot "wat er volgens Piet of Jan wel of niet gaat gebeuren".
Feit is dat jij dat eerste niet kunt bewijzen en dat ook religieuze opvattingen, opvattingen zijn en op dat tweede heb ik al gereageerd. Als dat zo is, er zijn meer dingen die feitelijk geen keuze zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Feit is dat religie verzonnen is. En dat geaardheid geen keuze is.
Ach in de RKK is er tenminste nog discussie over gevoerd, je zou eens dit soort dingen moeten proberen te bespreken in een moskeequote:Op maandag 20 oktober 2014 13:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)g-kerkleer~a3770977/
Met andere woorden: ben je praktiserend homoseksueel dan ga je nog steeds naar de hel. Je zou het door het sympathieke optreden van Paus Fransiscus bijna gaan geloven dat er misschien de broodnodige verandering zou komen, maar de RKK blijft nog steeds een kwaadaardig, hypocriet en psychotisch instituut. Onze kardinaal Eijkel hoort trouwens bij de reactionaire meerderheid die tegen verandering heeft gestemd, mocht je in de verkeerde veronderstelling zijn dat juist een kardinaal uit Nederland wat liberaler of toleranter zou zijn.
Wat is dit? Enige bewijs voor een god is de bijbel.. That's it. En op basis van dat boekje worden mensen gewoon verstoten en gediscrimineerd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Feit is dat jij dat eerste niet kunt bewijzen en dat ook religieuze opvattingen, opvattingen zijn en op dat tweede heb ik al gereageerd. Als dat zo is, er zijn meer dingen die feitelijk geen keuze zijn.
Alleen de Kerk? Waarom onderscheid tussen de Kerk en andere geloofsinstituten? En waarom onderscheid tussen geloof en zaken waarvan je kunt stellen dat ze schadelijk zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dan stellen we religie strafbaar en mensen die hun kinderen toch naar de kerk sturen worden uit de ouderlijke macht gezet.
Dat is onzin natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is dit? Enige bewijs voor een god is de bijbel.. That's it. En op basis van dat boekje worden mensen gewoon verstoten en gediscrimineerd.
Niet de bewijslast om gaan draaien nu. Jij stelt dat bepaalde zaken een zonde zijn. Dat stel je vanuit de bijbel en je presenteert het als feit. Welnu, dan is het aan jou om te bewijzen dat je denkbeeldige vriendje daadwerkelijk bestaat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Feit is dat jij dat eerste niet kunt bewijzen en dat ook religieuze opvattingen, opvattingen zijn en op dat tweede heb ik al gereageerd. Als dat zo is, er zijn meer dingen die feitelijk geen keuze zijn.
Uiteraard elke religie he....quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen de Kerk? Waarom onderscheid tussen de Kerk en andere geloofsinstituten? En waarom onderscheid tussen geloof en zaken waarvan je kunt stellen dat ze schadelijk zijn?
En hoe denk je het in de praktijk uit te voeren?
Niet. Er zijn te veel kinderen slachtoffer van fundamentalistische ouders.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:06 schreef Halcon het volgende:
En hoe denk je het in de praktijk uit te voeren?
Ik doelde op jouw eerste zin.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is toch een zonde ?
Er zijn ook veel kinderen slachtoffer van ouders die geen verstand hebben van fatsoenlijk voedsel bereiden of gezond leven. Hoe los je dat dan op? Of is het recht op kinderen schade toebrengen exclusief voorbehouden aan atheïsten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Niet. Er zijn te veel kinderen slachtoffer van fundamentalistische ouders.
Nogmaals: het is veel handiger om de kerk (en andere religieuze instellingen) te bewegen zich minder achterlijk te gaan gedragen.
Nee. Ook geen bewijs dat Hij niet bestaat. Daarom heet het ook "geloof" en niet "vaststaand feit".quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is er nog ander 'bewijs' voor het bestaan van een god dan de boeken ?
Er zit een fundamenteel verschil tussen koters die af en toe ongezond eten (overigens wordt daar aardig wat voorlichting op ingezet) en koters indoctrineren met gedachtengoed dat institutioneel discriminerend is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn ook veel kinderen slachtoffer van ouders die geen verstand hebben van fatsoenlijk voedsel bereiden of gezond leven. Hoe los je dat dan op? Of is het recht op kinderen schade toebrengen exclusief voorbehouden aan atheïsten.
Religie verbieden onder de 18.quote:En wat als religieuze instellingen hun opvattingen niet bijstellen?
Nou waar hebben we het dan over? Des te meer idioot dat homoseksuelen worden verstoten en gediscrimineerd !quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ook geen bewijs dat Hij niet bestaat. Daarom heet het ook "geloof" en niet "vaststaand feit".
Gezien het aantal te dikke koters blijft het niet bij af en toe. Maar goed, ik begrijp dat voorlichting het wondermiddel is. Voorlichtingscampagnes tegen religie dan maar?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zit een fundamenteel verschil tussen koters die af en toe ongezond eten (overigens wordt daar aardig wat voorlichting op ingezet) en koters indoctrineren met gedachtengoed dat institutioneel discriminerend is.
[..]
Religie verbieden onder de 18.
Dan komen we weer bij het punt van de andere mensen waarvan gesteld wordt dat ze in "zonde" leven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou waar hebben we het dan over? Des te meer idioot dat homoseksuelen worden verstoten en gediscrimineerd !
Toch ?
Goed idee !quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien het aantal te dikke koters blijft het niet bij af en toe. Maar goed, ik begrijp dat voorlichting het wondermiddel is. Voorlichtingscampagnes tegen religie dan maar?
Dus je bent het er mee eens dat het onzin is dat deze mensen zogenaamd in zonde leven ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan komen we weer bij het punt van de andere mensen waarvan gesteld wordt dat ze in "zonde" leven.
Je kunt wel door blijven gaan en de zooi het absurde in trekken, maar blijkbaar snap je gewoon echt niet dat de fundamentalistische standpunten van de diverse religieuze instituten gigantische schade aanrichten. Dood, verderf, psychische schade, mensen die worden verstoten en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien het aantal te dikke koters blijft het niet bij af en toe. Maar goed, ik begrijp dat voorlichting het wondermiddel is. Voorlichtingscampagnes tegen religie dan maar?
Nee. Ik heb er ook zelf voor gekozen. Ik ben atheïstisch opgevoed en ben voor mijn 18e misschien drie keer in een kerk geweest.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goed idee !
Denk je dat het jou van religie zal genezen ?
Ja bij jou is religie een keuze geweest, Bij de meeste mensen niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ik heb er ook zelf voor gekozen. Ik ben atheïstisch opgevoed en ben voor mijn 18e misschien drie keer in een kerk geweest.
Een technische vergelijking: er zijn campagnes over vuurwerk, ongezond eten en roken. Toch doen veel mensen dat nog.
Nee. Daar kan ieder mens een eigen opvatting over hebben. Was ook helemaal het punt niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus je bent het er mee eens dat het onzin is dat deze mensen zogenaamd in zonde leven ?
Wat was het punt dan wel ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Daar kan ieder mens een eigen opvatting over hebben. Was ook helemaal het punt niet.
Ik trek niets in het absurde. Ik hengel naar jouw opvatting over de uitvoering van de Wjz of eventueel naar jouw opvattingen over een grondige verbouwing van de wet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:16 schreef justanick het volgende:
[..]
Je kunt wel door blijven gaan en de zooi het absurde in trekken, maar blijkbaar snap je gewoon echt niet dat de fundamentalistische standpunten van de diverse religieuze instituten gigantische schade aanrichten. Dood, verderf, psychische schade, mensen die worden verstoten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ongezond gedrag is niet verboden. Als iemand wil roken, prima, zolang hij of zij alleen zichzelf daarmee schaadt. Idem voor religie. Wil jij een oud boekje aanhangen en tegen een denkbeeldig vriendje aanpraten? Prima. Maar val anderen er niet mee lastig, inclusief je eigen kinderen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef Halcon het volgende:
Een technische vergelijking: er zijn campagnes over vuurwerk, ongezond eten en roken. Toch doen veel mensen dat nog.
Het punt is dat ze best naar de Kerk kunnen gaan als ze dat willen en als ze dat niet willen dat ze dan vooral niet moeten gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat was het punt dan wel ?
Dat gelovige homoseksuelen zich niet zo moeten aanstellen en gewoon niet meer naar de kerk moeten gaan?
Maar ik mag mijn kinderen wel lastig vallen met sigarettenrook, asociaal gedrag of ongezond eten?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Ongezond gedrag is niet verboden. Als iemand wil roken, prima, zolang hij of zij alleen zichzelf daarmee schaadt. Idem voor religie. Wil jij een oud boekje aanhangen en tegen een denkbeeldig vriendje aanpraten? Prima. Maar val anderen er niet mee lastig, inclusief je eigen kinderen.
Maar toch blijf je ontkennen dat het vaak veel verder gaat dan de kerk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het punt is dat ze best naar de Kerk kunnen gaan als ze dat willen en als ze dat niet willen dat ze dan vooral niet moeten gaan.
Dan komen we weer bij eerder door mij aangehaalde punten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar toch blijf je ontkennen dat het vaak veel verder gaat dan de kerk.
Zeg ik dat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar ik mag mijn kinderen wel lastig vallen met sigarettenrook, asociaal gedrag of ongezond eten?
Nja half uur verder en ik ben jouw standpunt dus gewoon kwijt. Zelf gelovig maar het wel vergelijken met ongezonde keuzes ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan komen we weer bij eerder door mij aangehaalde punten.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar ik mag mijn kinderen wel lastig vallen met sigarettenrook, asociaal gedrag of ongezond eten?
Lezen is moeilijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:20 schreef justanick het volgende:
[..]
zolang hij of zij alleen zichzelf daarmee schaadt.
Ik stelde jou een vraag. Stel dat jij een dag de kans zou krijgen om een wetsvoorstel: zou je dan ook door blijven emmeren over opvattingen of zou je dan tegen vieren ook eens iets op papier gaan zetten?quote:
Dus religie is schadelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daar schaadt je dus niet alleen jezelf mee. Het blijkt: lezen is moeilijk.
Dat maak jij er weer van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daar schaadt je dus niet alleen jezelf mee. Het blijkt: lezen is moeilijk.
Je bent dus eigenlijk ook voor een consumptieverbod tot 18 jaar, je maakt je alleen zorgen over de handhaving.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:38 schreef Halcon het volgende:
En dat regel je d.m.v. een pasjessysteem?
Oh, dus als ik rook heeft iemand anders daar ineens op magische wijze lichamelijke schade van?quote:
Meeroken en structureel ongezond eten zijn onschadelijk?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:37 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh, dus als ik rook heeft iemand anders daar ineens op magische wijze lichamelijke schade van?
Nooit geweten dat dit mogelijk was. Hoe gaat dat dan, een denkbeeldig vriendje die ineens mijn buurman kanker geeft ofzo?
Wie heeft het over meeroken? Ik heb het daar niet over gehad, dat haal jij er ineens bij...quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meeroken en structureel ongezond eten zijn onschadelijk?
Nooit geweten
Daar heb ik het al de hele tijd over. Je draait wel heel erg rond de pot....quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Wie heeft het over meeroken? Ik heb het daar niet over gehad, dat haal jij er ineens bij...
Roken en meeroken zijn niet hetzelfde. Je sprak consequent over roken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb ik het al de hele tijd over. Je draait wel heel erg rond de pot....
In een context van kinderen er mee lastig vallen. Dat doe je, buiten het slechte voorbeeld geven, niet door in de tuin een sigaret te roken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Roken en meeroken zijn niet hetzelfde. Je sprak consequent over roken.
En wat is nu je punt? Omdat sommige ouders zo debiel zijn om hun koters mee te laten roken, mogen fundamentalistische relidioten hun kinderen geestelijk verpesten, medische behandelingen ontzeggen en (indien ze homo zijn) verstoten ofzo? Verkapte 'maar hunnie doen het ook' argumentatie?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
In een context van kinderen er mee lastig vallen. Dat doe je, buiten het slechte voorbeeld geven, niet door in de tuin een sigaret te roken.
Het is minder slecht dan binnen roken maar het richt nog steeds schade aan via tertiaire rook (schadelijke deeltjes die op de kleding en zo blijven zitten en binnen loskomen). Het best dus niet roken als je kinderen hebt of veel bij kinderen komt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
In een context van kinderen er mee lastig vallen. Dat doe je, buiten het slechte voorbeeld geven, niet door in de tuin een sigaret te roken.
Goede aanvulling. Ouders kunnen dus het beste niet roken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is minder slecht dan binnen roken maar het richt nog steeds schade aan via tertiaire rook (schadelijke deeltjes die op de kleding en zo blijven zitten en binnen loskomen). Het best dus niet roken als je kinderen hebt of veel bij kinderen komt.
Nee. Dit was naar aanleiding van een vraag die ik aan jou stelde over kinderen schade toebrengen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef justanick het volgende:
[..]
En wat is nu je punt? Omdat sommige ouders zo debiel zijn om hun koters mee te laten roken, mogen fundamentalistische relidioten hun kinderen geestelijk verpesten, medische behandelingen ontzeggen en (indien ze homo zijn) verstoten ofzo? Verkapte 'maar hunnie doen het ook' argumentatie?
Hoeft niet en kan ook niet. Wat wel kan is de wet consequent boven religie stellen en alle geloofszaken tot louter privéaangelegenheden maken. In de publieke ruimte moet er geen plaats voor zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |