Oerhollands?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:17 schreef Onnoman het volgende:
Enige oerhollandse feest is kapot gemaakt.
Misschien kun jij de pers en de UN even educatie gaan geven hoe het precies in elkaar zit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het maakt dus het verschil tussen hypocriet gedrag van de UN en een misverstand bij de pers.
Dat lijkt me wel een goed advies.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Misschien kun jij de pers en de UN even educatie gaan geven hoe het precies in elkaar zit.
Dan komt het vast allemaal in orde, want het is slechts onwetendheid van hun kant dat ze niet de juiste mening hebben.
Moet dat onderzoek nog komen of was die vergelijking met de kerstman en (indirect) de slavernij het onderzoek?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het doen van onderzoek wordt gesteund, ja.
Ik heb dit argument uit de hoek van Gario ook gehoord. Ik vraag me het af. Waar zijn die schilderijen met een Zwarte Piet-figuur als huisslaaf? Het kan kloppen, maar ik ben ze niet tegengekomen. En al zeker niet vaak.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor mij is aanpassing ook niet zo heel erg nodig, maar ik ben niet zo toondoof dat ik er helemaal niet aan zou willen denken. Krampus-achtig kan ik ook mee leven, maar ook met zo'n oplossing gooi je iets overboord van 1,5 eeuw ZP traditie. Onze huidige ZP is nou eenmaal onmiskenbaar ook gebaseerd op een zwarte knecht die nou eenmaal heel erg lijkt op de zwarte huisslaven die je vaak op portretten uit een eerdere periode zag. Dat mensen in ZP een slaaf zien is misschien een beetje hysterisch, maar toch ook weer niet compleet raar.
De kerstman misbruikt rendieren, dat is weer ander verhaal.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Moet dat onderzoek nog komen of was die vergelijking met de kerstman en (indirect) de slavernij het onderzoek?
En de elfjes in zijn fabriek, die nooit het zonlicht zien en altijd moeten werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De kerstman misbruikt rendieren, dat is weer ander verhaal.
Niemand die me kan uitleggen wat die boom ermee te maken heeft.
Dat komt ook uit een oudere germaanse traditie.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De kerstman misbruikt rendieren, dat is weer ander verhaal.
Niemand die me kan uitleggen wat die boom ermee te maken heeft.
Is ook geklets.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb dit argument uit de hoek van Gario ook gehoord. Ik vraag me het af. Waar zijn die schilderijen met een Zwarte Piet-figuur als huisslaaf? Het kan kloppen, maar ik ben ze niet tegengekomen. En al zeker niet vaak.
Waren nota bene te zien bij "Typisch Nederlands". Een Surinaamse dame ging door het dolle heen.quote:
Ja, maar had dat kind een Zwarte Pieten-pakje? Of een ander kostuum.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren nota bene te zien bij "Typisch Nederlands". Een Surinaamse dame ging door het dolle heen.
Zou dat zwarte kind er niet op hebben gestaan dan zou ze overigens hysterisch hebben staan krijsen dat het wordt ontkend.
Dan zou ik de uitzending terug moeten kijken. Als ik het me goed voor de geest haal, dan zag ik het wel als een opvallend pak, maar niet als iets typisch voor ZP.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar had dat kind een Zwarte Pieten-pakje? Of een ander kostuum.
Niet gezien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waren nota bene te zien bij "Typisch Nederlands". Een Surinaamse dame ging door het dolle heen.
Zou dat zwarte kind er niet op hebben gestaan dan zou ze overigens hysterisch hebben staan krijsen dat het wordt ontkend.
Ik heb alleen de aankondiging gezien, weet het ook niet meer precies. Zoals ik al heb aangegeven is het kostuum van Zwarte Piet moeilijk te achterhalen waar het precies vandaan komt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zou ik de uitzending terug moeten kijken. Als ik het me goed voor de geest haal, dan zag ik het wel als een opvallend pak, maar niet als iets typisch voor ZP.
Ja zoiets, de gouden oorbellen zijn al weg inmiddels.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb alleen de aankondiging gezien, weet het ook niet meer precies. Zoals ik al heb aangegeven is het kostuum van Zwarte Piet moeilijk te achterhalen waar het precies vandaan komt.
Het lijkt op een kruising tussen een pagepakje, een beschermer zoals de Zwitserse garde en het kostuum van een exotische Moor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |