Beetje dom dit van je. Het had veel meer indruk gemaakt als het was geweest: Erdogan heeft in een jaar meer opgebouwd dan Assad in 3 a 4 jaar heeft gesloopt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 01:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goede fipo :-))
Inderdaad, Erdogan heeft in die 12 jaar dat hij heeft geregeerd meer opgebouwd dan Assad in een jaar heeft gesloopt.
Je hebt helemaal gelijk. .....ik wilde eigenlijk benadrukken hoeveel Assad eigenlijk heeft gesloopt, maar dat andere is beter. ;-)quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje dom dit van je. Het had veel meer indruk gemaakt als het was geweest: Erdogan heeft in een jaar meer opgebouwd dan Assad in 3 a 4 jaar heeft gesloopt.
De handelswijze van Hezbollah is niet de enige factor die nu de problemen veroorzaakt in Libanon, maar wel de katalysator, dat wel. Maar laten we eerlijk zijn, Hezbollah is geen Libanese partij. Nooit geweest, en zal dat ook nooit worden. Uit dat oogpunt is haar bemoeienis met Syrië volledig begrijpelijk, ze hebben zich nou eenmaal te schikken naar de wil van Iran. En dat feit zorgt al decennia voor problemen in Libanon(en daarbuiten), niet alleen nu. De huidige situatie vind ik nog een child's play in vergelijking met 2008 bijv. Ik kan alleen maar hopen dat Libanon dit zal doorstaan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah he...brengen Libanon de vernietiging met hun bemoeienis in Syrie waar ze tot in Aleppo de in Damascus aanwezige sjitische shrines "bewaken"![]()
En iedereen heeft ze ervoor gewaarschuwd![]()
Ze trekken heel Libanon mee terug een grote burgeroorlog in en de Syrische burgeroorlog slaat langzaam aan over op Libanon is al langer duidelijk
Idd. Hezbollah is het kindje van Iran, natuurlijk dat ze dan doen wat Iran zegt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De handelswijze van Hezbollah is niet de enige factor die nu de problemen veroorzaakt in Libanon, maar wel de katalysator, dat wel. Maar laten we eerlijk zijn, Hezbollah is geen Libanese partij. Nooit geweest, en zal dat ook nooit worden. Uit dat oogpunt is haar bemoeienis met Syrië volledig begrijpelijk, ze hebben zich nou eenmaal te schikken naar de wil van Iran. En dat feit zorgt al decennia voor problemen in Libanon(en daarbuiten), niet alleen nu. De huidige situatie vind ik nog een child's play in vergelijking met 2008 bijv. Ik kan alleen maar hopen dat Libanon dit zal doorstaan.
quote:VS dropt wapens voor Koerden bij Kobani
De Amerikaanse luchtmacht heeft zondagavond wapens, munitie en medicijnen gedropt in de buurt van de Syrische stad Kobani.
Daar vechten Koerdische strijders al weken tegen de terreurgroep Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) om de stad te verdedigen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie bekendgemaakt.
Het zijn de eerste hulpgoederen die zijn gedropt vanuit de lucht in de stad bij de grens met Turkije. Die werden geleverd door de Koerdische autoriteiten in Irak. Het is de bedoeling dat er meer spullen worden gebracht, zodat de Koerden kunnen blijven vechten tegen IS.
Strijders van IS belegeren Kobani al wekenlang. Internationale beleidsmakers, politici en topmilitairen zien de strijd om de stad als een belangrijke test voor de internationale coalitie om IS te stoppen.
Afgelopen dagen zijn er 135 luchtaanvallen uitgevoerd in de buurt van Kobani, waarvan 11 op zondag. Honderden IS-strijders zijn daarbij gedood.
De afgelopen maanden heeft de soennitische terreurgroep de controle gekregen over grote delen van Irak en Syrië.
quote:
USA werfen erstmals Waffen für Kurden ab
Das US-Militär hat erstmals Waffen und Munition für die kurdischen Kämpfer in der von der Terrormiliz Islamischer Staat belagerten Stadt Kobane abgeworfen. Auf dem gleichen Weg seien die Verteidiger der syrischen Stadt mit medizinischen Bedarfsgütern versorgt worden, teilte das US-Militärkommando Centcom mit.
"Mehrere Versorgungsflüge"
Es habe "mehrere" Versorgungsflüge gegeben. Mit dem Nachschub könnten die um Kobane kämpfenden Kurden der Dschihadistenmiliz Islamischer Staat (IS) weiterhin "Widerstand leisten". An dem Einsatz waren drei US-Frachtmaschinen vom Typ C-130 beteiligt, wie ranghohe Regierungsvertreter später bei einer Telefonkonferenz bekanntgaben. Die Transportflugzeuge warfen demnach 27 Bündel mit Handfeuerwaffen, Munition und Medizin ab. Zwar werde der Ablauf der Aktion noch geprüft, sagte ein Vertreter des Weißen Hauses. Doch habe das Gros der für die Kurden bestimmten Lieferungen ihr Ziel erreicht, fügte er hinzu. Bei den Flügen über syrischem Luftraum habe es keine Bodenattacken auf die Frachtmaschinen gegeben.
Es droht Ärger mit der Türkei
Die Stadt Kobane an der Grenze zur Türkei ist schwer umkämpft. Eine US-geführte Militärallianz bombardiert dort seit Wochen mutmaßliche IS-Stellungen. Mit der Hilfsaktion aus der Luft gehen die USA auf Konfrontationskurs zur Türkei: Noch am Sonntag hatte der türkische Präsident Recep Tayyip Erdogan eine Bewaffnung der kurdischen Kämpfer in Syrien erneut abgelehnt. Die Verteidiger in Kobane seien mit der kurdischen Arbeiterpartei PKK in der Türkei gleichzusetzen, so Erdogan. Die Regierung in Ankara stuft die PKK als Terrororganisation ein.
Ik denk dat het door de regime komtquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:35:55#Aleppo before and after ... http://t.co/rxR2KW0ZE6 reageer retweet
Prachtig die 'revolutie'.
rusland wil hen wel aanvallen, en de IS heeft Rusland en de Nato de oorlog aangezegdquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien beetje vreemde vraag he, maar heeft IS. ergens gezegd dat ze Rusland willen aanvallen ?
De turken, dachten dat ze ottomaanse empire konden bouwen door overal moslimbroerders te zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:39 schreef DustPuppy het volgende:
Wie zei er ook alweer dat de VS Kobane al had opgegeven?
En is de Moslimbroederschap zo slecht dan. Zelfs in jouw Koerdistan heb je een tak van de Moslimbroederschap.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:41 schreef Djibril het volgende:
[..]
De turken, dachten dat ze ottomaanse empire konden bouwen door overal moslimbroerders te zetten.
En dat wil zeggen dat het dan OK isquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:01 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
En is de Moslimbroederschap zo slecht dan. Zelfs in jouw Koerdistan heb je een tak van de Moslimbroederschap.
Ik geloof er eigenlijk niets van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
BREAKING: TURKEY TO ALLOW PESHMERGA TO GET TO KOBANE
Reinforcements arriving from the north!
Vraag me wel af wat de Turken hier voor terug willen hebben.
Ik vraag me als eerste af of dit waar is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Het zal me verbazen mocht dit waar zijn. 1st zien dan geloven. Pas als de Peshmerga in Kobane aankomen ben ik overtuigd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Turkije is vijand van de pkk en niet van peshmerga daar doen ze hele goede zaken mee op economisch gebied en cultureel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Dat zijn wel hele kleine tanks dan. Tank heb je ook niet zoveel aan in een stadsoorlog.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:30 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk zitten er wat tanks in die droppings.
[ afbeelding ]
Je hoeft alleen maar de onderdelen te droppen, zo'n Abrams tank is in principe gewoon een Ikea bouwpakket.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele kleine tanks dan. Tank heb je ook niet zoveel aan in een stadsoorlog.
Maar volgens sommige strijders hebben ze wel anti-tank wapens ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |