Dat zeggen ze ja. Putin heeft vanaf het begin Assad gesteund he.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien beetje vreemde vraag he, maar heeft IS. ergens gezegd dat ze Rusland willen aanvallen ?
Maar dat gaat ze toch nooit lukken ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ja. Putin heeft vanaf het begin Assad gesteund he.
Aanvallen? natuurlijk wel, aanslagen plegen is ook een aanvalquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dat gaat ze toch nooit lukken ?
Aanslagen plegen wel, gebieden veroveren niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dat gaat ze toch nooit lukken ?
twitter:ColdKurd twitterde op zondag 19-10-2014 om 21:53:58#sere_Kaniye#YPG advancing on the western front of the countryside and took control of two villages, " Dahma , Adoania "... #ISIS reageer retweet
Valt wel mee hoor, Rusland is een land in verval.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja zo bedoel ik het ook eigenlijk. Wel gedurfd :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ahja...
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, Rusland is een land in verval.
Je weet hoe arabs zijn schrijven eh?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ze dan de + er gewoon achter zetten.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/syrienkrieg/status/523956479410597888
In #Syrien werden unsere Jugendlichen von #NATO-bewaffneten, FREMDEN Terroristen brutal geschlachtetWaarom z'n broek uit? GaaaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ahja...
Isis gebruikt ondergoedbommen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waarom z'n broek uit? Gaaay
twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:35:55#Aleppo before and after ... http://t.co/rxR2KW0ZE6 reageer retweet
Bij mij nu ook...quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
This video has been removed because its content violated YouTube's Terms of Service.
Zie het van de positieve kant: hoe meer huizen en andere zaken er kapot gaan, hoe meer bouwvakkers men nodig heeft om het weer op te bouwen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:35:55#Aleppo before and after ... http://t.co/rxR2KW0ZE6 reageer retweet
Prachtig die 'revolutie'.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zie het van de positieve kant: hoe meer huizen en andere zaken er kapot gaan, hoe meer bouwvakkers men nodig heeft om het weer op te bouwen.
Nu de innovatie nog.
Ja zo ver kwam ik zelf ook maar waarom? Wie ? Etc ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een soldaat die op andermans hoofd staat en gasten eromheen die filmen
Terrorist met ondergoedbom en just for the fun.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja zo ver kwam ik zelf ook maar waarom? Wie ? Etc ?
Ik zag geen ondergoedbom. Vond dat geschreeuw niet echt tof ofzo...quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terrorist met ondergoedbom en just for the fun.
Ik ook niet, kwamen geen tranen en echte smeekgebeden bij kijken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zag geen ondergoedbom. Vond dat geschreeuw niet echt tof ofzo...
Aleppo is een betonnen jungle geworden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Damascus_01 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:35:55#Aleppo before and after ... http://t.co/rxR2KW0ZE6 reageer retweet
Ik vond het wel genoeg.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ook niet, kwamen geen tranen en echte smeekgebeden bij kijken.
Dat Arabisch is trouwens echt irritant.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:16 schreef SadPanda het volgende:
YPG heeft een kindsoldaat van ISIS gevangengenomen
https://www.facebook.com/video.php?v=831542670200664&permPage=1
Echt he, waarom niet gewoon Nederlands spreken..quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat Arabisch is trouwens echt irritant.
Wat zegt hij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:16 schreef SadPanda het volgende:
YPG heeft een kindsoldaat van ISIS gevangengenomen
https://www.facebook.com/video.php?v=831542670200664&permPage=1
Dus dat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt he, waarom niet gewoon Nederlands spreken..
Aanpassen of opkrassen.
he was captured by Syrian Free Army in Kobani but he is not from Kobane, ISIS gave him weapon and say he can go take motorcycles from people (robbery)...........quote:
twitter:Shahr2ad twitterde op zondag 19-10-2014 om 21:18:51Watch #SerenaShim last report on #Turkey's developments across #Syrian borders.#RIPShimhttp://t.co/NKcOsIc33q reageer retweet
twitter:Shiyoki87 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:30:40WHAT HAVE I BEEN TELLING U FOR YEARS! Turkish NGO's been used to deliver weapons & jihadist into #Syria #twitterkurds http://t.co/vR98LbY0Yg reageer retweet
Dank. Gewoon op het pad des doods gejaagd dus.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
he was captured by Syrian Free Army in Kobani but he is not from Kobane, ISIS gave him weapon and say he can go take motorcycles from people (robbery)...........
in last of video someone from Syrian Free Army told him thats wrong and we are not Infidel like ISIS told him
Nee. En het verbaast me ook niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:33 schreef .Exe het volgende:
Toeval?twitter:Shahr2ad twitterde op zondag 19-10-2014 om 21:18:51Watch #SerenaShim last report on #Turkey's developments across #Syrian borders.#RIPShimhttp://t.co/NKcOsIc33q reageer retweet
twitter:Shiyoki87 twitterde op zondag 19-10-2014 om 23:30:40WHAT HAVE I BEEN TELLING U FOR YEARS! Turkish NGO's been used to deliver weapons & jihadist into #Syria #twitterkurds http://t.co/vR98LbY0Yg reageer retweet
Goede fipo :-))quote:
Beetje dom dit van je. Het had veel meer indruk gemaakt als het was geweest: Erdogan heeft in een jaar meer opgebouwd dan Assad in 3 a 4 jaar heeft gesloopt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 01:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goede fipo :-))
Inderdaad, Erdogan heeft in die 12 jaar dat hij heeft geregeerd meer opgebouwd dan Assad in een jaar heeft gesloopt.
Je hebt helemaal gelijk. .....ik wilde eigenlijk benadrukken hoeveel Assad eigenlijk heeft gesloopt, maar dat andere is beter. ;-)quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje dom dit van je. Het had veel meer indruk gemaakt als het was geweest: Erdogan heeft in een jaar meer opgebouwd dan Assad in 3 a 4 jaar heeft gesloopt.
De handelswijze van Hezbollah is niet de enige factor die nu de problemen veroorzaakt in Libanon, maar wel de katalysator, dat wel. Maar laten we eerlijk zijn, Hezbollah is geen Libanese partij. Nooit geweest, en zal dat ook nooit worden. Uit dat oogpunt is haar bemoeienis met Syri volledig begrijpelijk, ze hebben zich nou eenmaal te schikken naar de wil van Iran. En dat feit zorgt al decennia voor problemen in Libanon(en daarbuiten), niet alleen nu. De huidige situatie vind ik nog een child's play in vergelijking met 2008 bijv. Ik kan alleen maar hopen dat Libanon dit zal doorstaan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hizbullah he...brengen Libanon de vernietiging met hun bemoeienis in Syrie waar ze tot in Aleppo de in Damascus aanwezige sjitische shrines "bewaken"![]()
En iedereen heeft ze ervoor gewaarschuwd![]()
Ze trekken heel Libanon mee terug een grote burgeroorlog in en de Syrische burgeroorlog slaat langzaam aan over op Libanon is al langer duidelijk
Idd. Hezbollah is het kindje van Iran, natuurlijk dat ze dan doen wat Iran zegt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 02:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De handelswijze van Hezbollah is niet de enige factor die nu de problemen veroorzaakt in Libanon, maar wel de katalysator, dat wel. Maar laten we eerlijk zijn, Hezbollah is geen Libanese partij. Nooit geweest, en zal dat ook nooit worden. Uit dat oogpunt is haar bemoeienis met Syri volledig begrijpelijk, ze hebben zich nou eenmaal te schikken naar de wil van Iran. En dat feit zorgt al decennia voor problemen in Libanon(en daarbuiten), niet alleen nu. De huidige situatie vind ik nog een child's play in vergelijking met 2008 bijv. Ik kan alleen maar hopen dat Libanon dit zal doorstaan.
quote:VS dropt wapens voor Koerden bij Kobani
De Amerikaanse luchtmacht heeft zondagavond wapens, munitie en medicijnen gedropt in de buurt van de Syrische stad Kobani.
Daar vechten Koerdische strijders al weken tegen de terreurgroep Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS) om de stad te verdedigen. Dat heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie bekendgemaakt.
Het zijn de eerste hulpgoederen die zijn gedropt vanuit de lucht in de stad bij de grens met Turkije. Die werden geleverd door de Koerdische autoriteiten in Irak. Het is de bedoeling dat er meer spullen worden gebracht, zodat de Koerden kunnen blijven vechten tegen IS.
Strijders van IS belegeren Kobani al wekenlang. Internationale beleidsmakers, politici en topmilitairen zien de strijd om de stad als een belangrijke test voor de internationale coalitie om IS te stoppen.
Afgelopen dagen zijn er 135 luchtaanvallen uitgevoerd in de buurt van Kobani, waarvan 11 op zondag. Honderden IS-strijders zijn daarbij gedood.
De afgelopen maanden heeft de soennitische terreurgroep de controle gekregen over grote delen van Irak en Syri.
quote:
USA werfen erstmals Waffen fr Kurden ab
Das US-Militr hat erstmals Waffen und Munition fr die kurdischen Kmpfer in der von der Terrormiliz Islamischer Staat belagerten Stadt Kobane abgeworfen. Auf dem gleichen Weg seien die Verteidiger der syrischen Stadt mit medizinischen Bedarfsgtern versorgt worden, teilte das US-Militrkommando Centcom mit.
"Mehrere Versorgungsflge"
Es habe "mehrere" Versorgungsflge gegeben. Mit dem Nachschub knnten die um Kobane kmpfenden Kurden der Dschihadistenmiliz Islamischer Staat (IS) weiterhin "Widerstand leisten". An dem Einsatz waren drei US-Frachtmaschinen vom Typ C-130 beteiligt, wie ranghohe Regierungsvertreter spter bei einer Telefonkonferenz bekanntgaben. Die Transportflugzeuge warfen demnach 27 Bndel mit Handfeuerwaffen, Munition und Medizin ab. Zwar werde der Ablauf der Aktion noch geprft, sagte ein Vertreter des Weien Hauses. Doch habe das Gros der fr die Kurden bestimmten Lieferungen ihr Ziel erreicht, fgte er hinzu. Bei den Flgen ber syrischem Luftraum habe es keine Bodenattacken auf die Frachtmaschinen gegeben.
Es droht rger mit der Trkei
Die Stadt Kobane an der Grenze zur Trkei ist schwer umkmpft. Eine US-gefhrte Militrallianz bombardiert dort seit Wochen mutmaliche IS-Stellungen. Mit der Hilfsaktion aus der Luft gehen die USA auf Konfrontationskurs zur Trkei: Noch am Sonntag hatte der trkische Prsident Recep Tayyip Erdogan eine Bewaffnung der kurdischen Kmpfer in Syrien erneut abgelehnt. Die Verteidiger in Kobane seien mit der kurdischen Arbeiterpartei PKK in der Trkei gleichzusetzen, so Erdogan. Die Regierung in Ankara stuft die PKK als Terrororganisation ein.
Ik denk dat het door de regime komtquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef SadPanda het volgende:
rusland wil hen wel aanvallen, en de IS heeft Rusland en de Nato de oorlog aangezegdquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien beetje vreemde vraag he, maar heeft IS. ergens gezegd dat ze Rusland willen aanvallen ?
De turken, dachten dat ze ottomaanse empire konden bouwen door overal moslimbroerders te zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:39 schreef DustPuppy het volgende:
Wie zei er ook alweer dat de VS Kobane al had opgegeven?
En is de Moslimbroederschap zo slecht dan. Zelfs in jouw Koerdistan heb je een tak van de Moslimbroederschap.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:41 schreef Djibril het volgende:
[..]
De turken, dachten dat ze ottomaanse empire konden bouwen door overal moslimbroerders te zetten.
En dat wil zeggen dat het dan OK isquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:01 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
En is de Moslimbroederschap zo slecht dan. Zelfs in jouw Koerdistan heb je een tak van de Moslimbroederschap.
Ik geloof er eigenlijk niets van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
BREAKING: TURKEY TO ALLOW PESHMERGA TO GET TO KOBANE
Reinforcements arriving from the north!
Vraag me wel af wat de Turken hier voor terug willen hebben.
Ik vraag me als eerste af of dit waar is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Het zal me verbazen mocht dit waar zijn. 1st zien dan geloven. Pas als de Peshmerga in Kobane aankomen ben ik overtuigd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Turkije is vijand van de pkk en niet van peshmerga daar doen ze hele goede zaken mee op economisch gebied en cultureel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:45 schreef DustPuppy het volgende:
Dat zijn wel hele kleine tanks dan. Tank heb je ook niet zoveel aan in een stadsoorlog.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:30 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk zitten er wat tanks in die droppings.
[ afbeelding ]
Je hoeft alleen maar de onderdelen te droppen, zo'n Abrams tank is in principe gewoon een Ikea bouwpakket.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele kleine tanks dan. Tank heb je ook niet zoveel aan in een stadsoorlog.
Maar volgens sommige strijders hebben ze wel anti-tank wapens ontvangen.
Maar het A-Team schiet nooit iemand dood. Daar heb je ook niks aan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:40 schreef Mani89 het volgende:
En anders airdroppen ze toch gewoon The A-Team en Macgyver boven Kobane. Dan komt het vanzelf goed.
Die vliegt wel erg laag natuurlijk. Makkelijk doelwit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:49 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik denk dat ze beter gebaat zijn bij Airwolf
Ik denk dat je nu in verwarring bent met blue thunderquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die vliegt wel erg laag natuurlijk. Makkelijk doelwit.
Helikopters vliegen per definitie redelijk laag (iig binnen bereik van de IS strijders).quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:53 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu in verwarring bent met blue thunder
Peshmerga heeft daar totaal geen behoefte aan. Kobani was een doorn in het oog van Turkije omdat het krioelde van de terroristische pkk die mensen verplichte om voor hun te vechten, als je dat niet deed werd je familie gewoon afgeknald.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:04 schreef Mani89 het volgende:
Zijn er nog risico's op onderlinge conflicten als de Peshmerga mede met de eer wil gaan strijken?
Alleen barzani heeft goede banden met turkije, peshmergas niet. Vooral niet die onder PUK vallen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Peshmerga heeft daar totaal geen behoefte aan. Kobani was een doorn in het oog van Turkije omdat het krioelde van de terroristische pkk die mensen verplichte om voor hun te vechten, als je dat niet deed werd je familie gewoon afgeknald.
De rest van het Koerdisch gebied heb je dit probleem niet, vooral in Noord Irak hebben Peshmerga het overwicht en die kunnen goed door een deur met Turkije en Turkije doet hele goede zaken op economisch gebied met de Peshmerga.
Kobani was een geval apart en een heel heikel doorn in het oog i.v.m. de aanwezigheid van de terroristische pkk.
In die droppings zit Chuck Norris. Hij kan namelijk op meerdere plekken tegelijk zijn. Overigens bestuurd hij het vliegtuig en verzorgt hierdoor zijn eigen dropping. Dat hij nu pas aan komt is omdat hij belangrijkere zaken aan zijn hoofd had.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:30 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk zitten er wat tanks in die droppings.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:00 schreef TeenWolf het volgende:
Vandaag is de toestemming gehonoreerd door Turkije, beter peshmerga dan de criminele pkk daar.
Dogen heet dat, dogen. Betekent niet dat de hele pkk dan goed is opeens, gedaan in een noodsituatie. Uiteindelijk zal de peshmerga iedereen gaan besturen en niet de terroristische pkk, dit is allang besloten door Amerika en zijn bondgenoten. Laat de pkk/ypg maar lekker het vuile werk opknappen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:41 schreef Djibril het volgende:
[..]
Alleen barzani heeft goede banden met turkije, peshmergas niet. Vooral niet die onder PUK vallen.
Leuke knieval van erdogan, alweer het goed proberen te praten. Plus de ypg heeft wapens gekregen van de peshmergas die het zo goed kunnen vinden met turkije. Dus "terroristen" ypg/pkk worden versterkt door de peshmergas die het zo goed kunnen vinden met turkije.
Ehm nee. Op diplomatisch gebied zal je het wel zien als al het erge achter de rug is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]![]()
Peshmerga en PKK zijn gewoon hetzelfde hoor, beide onafhankelijkheidsstrijders, de Peshmerga heeft decennia lang tegen het Iraakse leger gestreden, net zoals de PKK al decennia lang tegen het Turkse leger strijdt. In Irak vechten PKK en peshmerga strijders zij aan zij bij Maxmour en Kirkuk.
Nee hoor, er is geanticipeerd op verzoek van Barzani. Kobani kan nog steeds vallen, ze zijn van 4 kanten belegerd door IS.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
Turkije zag dat de Koerden aan de winnende hand waren en heeft onder druk van de VS snel van partij geswitcht zoals Itali en Turkije dat in WO2 ook deden.
Dat verzoek is keihard genegeerd door Turkije.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Nee hoor, er is geanticipeerd op verzoek van Barzani. Kobani kan nog steeds vallen, ze zijn van 4 kanten belegerd door IS.
Genegeerd, haha. Er is best wel snel een beslissing gevallen na 12 dagen. Normaal neemt Turkije langer de tijd om zulke beslissingen te nemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat verzoek is keihard genegeerd door Turkije.Pas toen de VS ingreep met luchtaanvallen en de Koerden konden terugslaan ging Turkije akkoord.
Toen de nazi's verslagen werden was Turkije ook ineens anti-nazi.
Onzin.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Genegeerd, haha. Er is best wel snel een beslissing gevallen na 12 dagen. Normaal neemt Turkije langer de tijd om zulke beslissingen te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |