abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145850109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:53 schreef Ardo het volgende:

[..]

sterker nog, dan krijg je dus een hogere korting dan met nhg

bij sommige banken dan, onder andere ing
Idd.
Bij ING krijg je wel weer een opslag als je hyp te laag is voor ze. Onder de 10.000 euro, dacht ik.
Make my day!
pi_145850232
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:37 schreef agter het volgende:

[..]

Idd.
Bij ING krijg je wel weer een opslag als je hyp te laag is voor ze. Onder de 10.000 euro, dacht ik.
boeven zijn het.....alsof je dan nog niet genoeg rente aan hun betaald hebt
pi_145856885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:53 schreef Ardo het volgende:

sterker nog, dan krijg je dus een hogere korting dan met nhg

Ja, gaaf hé die ING. Zitten wij bij; lekker profiteren met lage hypotheekkosten. Netto hypotheekrente is lager dan de spaarrente. Iets met al dan niet aflossen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_145860095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:08 schreef piepkuiken21 het volgende:
koop gewoon een klushuis in Amsterdam, momenteel in de bijlmer voor een kleine ton heb je een prima huis groter dan 50m2
Kleiburg zeker?

Ik vind dat echt een tof project en denk dat het een goede investering is, omdat de Bijlmer in opkomst is, nu vooral onder studenten (woonde zelf in Diemen-Zuid dus praktisch ook Bijlmer).

Voor nu is één van mijn beperkte eisen wel dat het binnen de ring is. Ik woon nu ook binnen de ring en wat het mede zo fijn maakt is de levendigheid op straat, het kunnen kruipen naar de kroeg, de trams, auto's en fietsers die onder het balkon door scheuren... Dat zou ik wel missen als ik terug ging naar de Bijlmer.
pi_145864634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:40 schreef Ardo het volgende:
ik meen dat ik ooit ergens gelezen heb dat de meeste mensen wel voor minimaal 10 jaar vast gaan

of dat nu nog steeds zo is weet ik niet.
Voor het verkrijgen van NHG is het verplicht om bij afsluiten de hypotheekrente 10 jaar of langer vast te zetten. En de rente voor een hypotheek met NHG voor 10 jaar vast is vaak gelijk aan of lager dan de rente voor een hypotheek zonder NHG waar de rente 5 jaar wordt vastgezet (uitgaande van volledige financiering), dus niet duurder dan 5 jaar vast. Voor het verkrijgen van een aanvullende starterslening is een hypotheek met NHG een vereiste.

Overigens kan een variabele rente inderdaad veel voordeel opleveren. Als je de lagere maandlasten dan ook nog eens deels gebruikt om versnel af te lossen, worden de gevolgen van een eventuele rentestijging ook aardig beperkt.

Als je eerst 5 jaar gemiddeld2 2% rente betaald en daarna 5 jaar 6% rente, dan ben je met een hypotheek waar maandelijks/jaarlijks een bedrag op wordt afgelost zoals nu 'verplicht' voor nieuwe hypotheken goedkoper uit dan wanneer je de rente 10 jaar vast zet tegen 4%. Je betaalt immers lage rente over hoog bedrag en hogere rente over een laag bedrag.
pi_145867123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:06 schreef El_Liberaliste het volgende:
Kleiburg zeker?

Ik vind dat echt een tof project en denk dat het een goede investering is, omdat de Bijlmer in opkomst is, nu vooral onder studenten (woonde zelf in Diemen-Zuid dus praktisch ook Bijlmer).

Voor nu is één van mijn beperkte eisen wel dat het binnen de ring is. Ik woon nu ook binnen de ring en wat het mede zo fijn maakt is de levendigheid op straat, het kunnen kruipen naar de kroeg, de trams, auto's en fietsers die onder het balkon door scheuren... Dat zou ik wel missen als ik terug ging naar de Bijlmer.
uhu. voor t einde van het jaar het grote klusproject beginnen. Levendig genoeg met straatschoffies
pi_145868983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Voor het verkrijgen van NHG is het verplicht om bij afsluiten de hypotheekrente 10 jaar of langer vast te zetten.
Is dat ergens terug te vinden??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_145871475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Is dat ergens terug te vinden??
Oeps, ik ben een beetje in de war.
Voor een starterslening moet de rente op de eerste hypotheek (met NHG) minimaal 10 jaar worden vastgezet.

Wie een hypotheek wil met NHG kan wel een kortere rentevaste periode nemen, maar dan is de maximale hypotheek die je kunt krijgen stukken lager, omdat er dan gerekend wordt met de toetsrente. Die is momenteel 5%. Zet je de rente voor 10 jaar of langer vast, dan mag gerekend worden met de werkelijke rente in de berekening voor de maximaal haalbare hypotheek. Bij 3,1% voor 10 jaar vast in plaats van 5% scheelt dat zomaar een 20% op het bedrag wat maximaal geleend kan worden.

Voor veel mensen genoeg reden om 10 jaar of langer vast te zitten omdat anders de hypotheek niet toereikend is voor de beoogde woning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')