Tsja, vriendin met een goede baan en echt een te gaaf huis.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 07:22 schreef Ardo het volgende:
[..]
ik vind dat knap, op je 23e al 250K hypotheek aan durven / kunnen gaan....![]()
Het was een keiharde eis voor de hypotheek, zonder dat was de rente een paar tiende hoger en zou ik geen hypotheek krijgen. Sowieso moest ik al vijf briefjes van duizend (gulden) inleveren bij de notaris. Tja, toen was de buffer leeg en moest ik creatief doen om niet op beton te wonen. Gelukkig kon ik een paar duizend lenen van een zus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hebben geen hypotheekgarantie ?
55 hier. Heerlijk!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Tsja, vriendin met een goede baan en echt een te gaaf huis.
We zagen dit te koop staan en hebben het na 1 bezichtiging direct gekocht.
Ook zonder makelaar, heb er zelf nog 15K vanaf kunnen halen.
Voordeel is wel dat ik op mijn 53ste mijn hypotheek heb afbetaald, best een fijn idee (mocht alles volgens plan lopen).
Ook geen plannen om duurder te gaan wonen oid.
Is een oplossing voor: je rente helemaal niet vast zetten. Kun je hem op iedere gekozen moment alsnog vast zetten. Geen boetes, geen gezeur.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:39 schreef Ardo het volgende:
20 jaar vast voor 3,6 lijkt nu heel mooi...en zo'n lange rentevastperiode geeft natuurlijk ook rust en vastigheid.....
de huidige lage rente verleidt sommige mensen om voor kortere rentevastperiodes te kiezen, omdat dan de rente nog lager is. Of dat verstandig is zal de toekomst leren.....die mensen moeten dan nog maar zien dat bij hun renteherzieningsmoment de rente nog steeds zo laag staat.
Tevens kom ik op diverse fora vragen van mensen tegen die 4 of 5 jaar geleden hun hypotheek tegen 10 jaar vast tarief hebben afgesloten en nu zien dat de 10 jaars rente een stuk lager ligt dan toen zij de hypotheek afsloten. Tja, dat is dan jammer maar je hebt daar toen voor gekozen. Als de rente nu hoger lag dan toen hadden ze wel voordeel gehad.
inderdaad, ook niet zeuren als die naar 6 procent gaat....mensen zijn geneigd om te extrapoleren: de laatste jaren is de rente alleen maar gedaald, dus zal dat de komende jaren ook wel zo blijven .quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:43 schreef agter het volgende:
[..]
Is een oplossing voor: je rente helemaal niet vast zetten. Kun je hem op iedere gekozen moment alsnog vast zetten. Geen boetes, geen gezeur.
Dat is dan een kwestie van 1 telefoontje en de rente staat weer vast. Maar dat moment zie ik nu nog niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:43 schreef Ardo het volgende:
[..]
inderdaad, ook niet zeuren als die naar 6 procent gaat....mensen zijn geneigd om te extrapoleren: de laatste jaren is de rente alleen maar gedaald, dus zal dat de komende jaren ook wel zo blijven .
De werkelijkheid is soms net iets anders.
ja , kun je van tevoren zien aankomen dat de rente hard gaat stijgen en wanneer ga je dat telefoontje doen. als de rente met een half procent gestegen is, bij 1 procent stijging of bij 5 ?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is dan een kwestie van 1 telefoontje en de rente staat weer vast. Maar dat moment zie ik nu nog niet.
In de tussentijd wordt de hypotheek steeds lager, want we betalen bijna geen rente en dus lekker aflossen.
En de kluskosten neem je gewoon mee in de hypotheek?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:08 schreef piepkuiken21 het volgende:
koop gewoon een klushuis in Amsterdam, momenteel in de bijlmer voor een kleine ton heb je een prima huis groter dan 50m2
Jupz, ik zit nu voor +- 105K verbouwd naar mijn smaak in een flatje van 67m2quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En de kluskosten neem je gewoon mee in de hypotheek?
In de Bijlmer.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:10 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Jupz, ik zit nu voor +- 105K verbouwd naar mijn smaak in een flatje van 67m2
Ja. Een rentestijging kun je zien aankomen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 07:50 schreef Ardo het volgende:
[..]
ja , kun je van tevoren zien aankomen dat de rente hard gaat stijgen en wanneer ga je dat telefoontje doen. als de rente met een half procent gestegen is, bij 1 procent stijging of bij 5 ?
Ligt ook een beetje aan de verhouding tussen hyp en waarde Vd woning.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:45 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij wordt NHG ook nog al eens gedaan om die korting op de rente die je dan krijgt. Hebben wij althans wel gedaan, vier jaar geleden.
zou je mij dan even willen inseinen als je die stijging aan ziet komen?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Een rentestijging kun je zien aankomen.
Iets met een goed draaiende economie, geen crisis meer, en de ECB die de rentestijging aankondigt.
Gewoon het economisch nieuws in de gaten houden.
Maar nogmaals de hyp wordt steeds minder. Vanwege het feit dat we bijna niets betalen aan rentelasten.
Dus wellicht zetten we het nooit meer vast.
sterker nog, dan krijg je dus een hogere korting dan met nhgquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:42 schreef agter het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de verhouding tussen hyp en waarde Vd woning.
Beneden de 55% maakt het vaak geen verschil meer.
Beneden de 55% lijkt het me sowieso zinloos om NHG te nemen/hebben.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:42 schreef agter het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de verhouding tussen hyp en waarde Vd woning.
Beneden de 55% maakt het vaak geen verschil meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |