abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145833973
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:22 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik vind dat knap, op je 23e al 250K hypotheek aan durven / kunnen gaan.... *O* _O_
Tsja, vriendin met een goede baan en echt een te gaaf huis.
We zagen dit te koop staan en hebben het na 1 bezichtiging direct gekocht.
Ook zonder makelaar, heb er zelf nog 15K vanaf kunnen halen.

Voordeel is wel dat ik op mijn 53ste mijn hypotheek heb afbetaald, best een fijn idee (mocht alles volgens plan lopen).
Ook geen plannen om duurder te gaan wonen oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:57:26 #102
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_145833974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Jullie hebben geen hypotheekgarantie ?
Het was een keiharde eis voor de hypotheek, zonder dat was de rente een paar tiende hoger en zou ik geen hypotheek krijgen. Sowieso moest ik al vijf briefjes van duizend (gulden) inleveren bij de notaris. Tja, toen was de buffer leeg en moest ik creatief doen om niet op beton te wonen. Gelukkig kon ik een paar duizend lenen van een zus.

Of die NHG iets koste indertijd heb ik geen idee van. 25 jaar terug bijna. Wel spannende tijd of het allemaal zou lukken. Rente van 9,1 % maar liefst over de eerste vijf jaar.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  Moderator woensdag 22 oktober 2014 @ 22:25:02 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_145835372
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Tsja, vriendin met een goede baan en echt een te gaaf huis.
We zagen dit te koop staan en hebben het na 1 bezichtiging direct gekocht.
Ook zonder makelaar, heb er zelf nog 15K vanaf kunnen halen.

Voordeel is wel dat ik op mijn 53ste mijn hypotheek heb afbetaald, best een fijn idee (mocht alles volgens plan lopen).
Ook geen plannen om duurder te gaan wonen oid.
55 hier. Heerlijk!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_145842031
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een koophuis. Dit word mijn eerste en bij een jaarinkomen van 43k zoek ik niet hoger dan een koopsom van +/- 150k met NHG, dit om mn maandlasten enigsinds laag te houden zodat ik geld overheb voor leuke dingen/vakantie etc..
Wat wel interessant is om te kijken is om je rente voor een langere tijd vast te zetten.
Ik was bij mijn financieel adviseur en toen we gingen rekenen kwam ik uit op 3.6% voor 20jaar vast..

Kijk vooral even hier zodat je ziet wat sinds de jaren 60 de hypotheekrente doet:

Tevens ligt het er inderdaad helemaal aan WAAR je kijkt en dat is uiteraard persoonlijk..
Ikzelf zoek in Schiedam en daar kan ik voor dat geld best n huisje met een tuintje etc erbij kopen, echter heb ik mn paleisje nog niet gevonden...

succes met zoeken!
Keep on Tripp'n
pi_145842519
20 jaar vast voor 3,6 lijkt nu heel mooi...en zo'n lange rentevastperiode geeft natuurlijk ook rust en vastigheid.....

de huidige lage rente verleidt sommige mensen om voor kortere rentevastperiodes te kiezen, omdat dan de rente nog lager is. Of dat verstandig is zal de toekomst leren.....die mensen moeten dan nog maar zien dat bij hun renteherzieningsmoment de rente nog steeds zo laag staat.

Tevens kom ik op diverse fora vragen van mensen tegen die 4 of 5 jaar geleden hun hypotheek tegen 10 jaar vast tarief hebben afgesloten en nu zien dat de 10 jaars rente een stuk lager ligt dan toen zij de hypotheek afsloten. Tja, dat is dan jammer maar je hebt daar toen voor gekozen. Als de rente nu hoger lag dan toen hadden ze wel voordeel gehad.
pi_145842528
ik meen dat ik ooit ergens gelezen heb dat de meeste mensen wel voor minimaal 10 jaar vast gaan

of dat nu nog steeds zo is weet ik niet.
pi_145842547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:39 schreef Ardo het volgende:
20 jaar vast voor 3,6 lijkt nu heel mooi...en zo'n lange rentevastperiode geeft natuurlijk ook rust en vastigheid.....

de huidige lage rente verleidt sommige mensen om voor kortere rentevastperiodes te kiezen, omdat dan de rente nog lager is. Of dat verstandig is zal de toekomst leren.....die mensen moeten dan nog maar zien dat bij hun renteherzieningsmoment de rente nog steeds zo laag staat.

Tevens kom ik op diverse fora vragen van mensen tegen die 4 of 5 jaar geleden hun hypotheek tegen 10 jaar vast tarief hebben afgesloten en nu zien dat de 10 jaars rente een stuk lager ligt dan toen zij de hypotheek afsloten. Tja, dat is dan jammer maar je hebt daar toen voor gekozen. Als de rente nu hoger lag dan toen hadden ze wel voordeel gehad.
Is een oplossing voor: je rente helemaal niet vast zetten. Kun je hem op iedere gekozen moment alsnog vast zetten. Geen boetes, geen gezeur. :)
Make my day!
pi_145842553
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:43 schreef agter het volgende:

[..]

Is een oplossing voor: je rente helemaal niet vast zetten. Kun je hem op iedere gekozen moment alsnog vast zetten. Geen boetes, geen gezeur. :)
inderdaad, ook niet zeuren als die naar 6 procent gaat....mensen zijn geneigd om te extrapoleren: de laatste jaren is de rente alleen maar gedaald, dus zal dat de komende jaren ook wel zo blijven .

De werkelijkheid is soms net iets anders.
pi_145842572
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:43 schreef Ardo het volgende:

[..]

inderdaad, ook niet zeuren als die naar 6 procent gaat....mensen zijn geneigd om te extrapoleren: de laatste jaren is de rente alleen maar gedaald, dus zal dat de komende jaren ook wel zo blijven .

De werkelijkheid is soms net iets anders.
Dat is dan een kwestie van 1 telefoontje en de rente staat weer vast. Maar dat moment zie ik nu nog niet. :)
In de tussentijd wordt de hypotheek steeds lager, want we betalen bijna geen rente en dus lekker aflossen.
Make my day!
pi_145842582
er zijn ook mensen die een EURIBOR hypotheek hebben en nu een hypotheekrente van minder dan 1 procent betalen. Daar zou je als 10 jaar vast met 5 procent van 5 jaar geleden jaloers naar kunnen kijken. Diezelfde mensen hebben echter als hun hypotheek al langer loopt ook wel eens 6 procent betaald.
pi_145842601
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:46 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is dan een kwestie van 1 telefoontje en de rente staat weer vast. Maar dat moment zie ik nu nog niet. :)
In de tussentijd wordt de hypotheek steeds lager, want we betalen bijna geen rente en dus lekker aflossen.
ja , kun je van tevoren zien aankomen dat de rente hard gaat stijgen en wanneer ga je dat telefoontje doen. als de rente met een half procent gestegen is, bij 1 procent stijging of bij 5 ?
pi_145843040
ja wij hebben NHG.

gaf 0.5% korting voor een paar euro per maand.

het is wel zo, dat NHG niet zo heel veel word uitgekeerd.
je moet eerst ALLES hebben geprobeerd voor je aanspraak kan maken op de NHG en dan word het eerst nog getoetst.
ken meer zaken waarin mensen het niet kregen dan het wel kregen.
ik weet nu al dat ik er nooit aanspraak op kan maken.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:45:01 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145843098
Volgens mij wordt NHG ook nog al eens gedaan om die korting op de rente die je dan krijgt. Hebben wij althans wel gedaan, vier jaar geleden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145843129
Oplopende restschulden
De afgelopen jaren nam het aantal verliesdeclaraties elk jaar weer toe. Waren er in 2009 nog 763 ingediende verliesdeclaraties, in 2013 was dit opgelopen tot 4522. Ook de gemiddelde restschuld die NHG moest overnemen, nam flink toe. Deze bedroeg in 2009 nog +/- ¤ 26.500, maar was in 2013 opgelopen tot ¤ 38.877.
pi_145845952
koop gewoon een klushuis in Amsterdam, momenteel in de bijlmer voor een kleine ton heb je een prima huis groter dan 50m2
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:09:21 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145845986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:08 schreef piepkuiken21 het volgende:
koop gewoon een klushuis in Amsterdam, momenteel in de bijlmer voor een kleine ton heb je een prima huis groter dan 50m2
En de kluskosten neem je gewoon mee in de hypotheek?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145846012
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de kluskosten neem je gewoon mee in de hypotheek?
Jupz, ik zit nu voor +- 105K verbouwd naar mijn smaak in een flatje van 67m2
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:12:39 #118
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145846081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:10 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Jupz, ik zit nu voor +- 105K verbouwd naar mijn smaak in een flatje van 67m2
In de Bijlmer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145846098
aan de verbouwde en vernieuwde kant van de bijlmer met groen om je heen
pi_145846767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:50 schreef Ardo het volgende:

[..]

ja , kun je van tevoren zien aankomen dat de rente hard gaat stijgen en wanneer ga je dat telefoontje doen. als de rente met een half procent gestegen is, bij 1 procent stijging of bij 5 ?
Ja. Een rentestijging kun je zien aankomen.
Iets met een goed draaiende economie, geen crisis meer, en de ECB die de rentestijging aankondigt.

Gewoon het economisch nieuws in de gaten houden.
Maar nogmaals de hyp wordt steeds minder. Vanwege het feit dat we bijna niets betalen aan rentelasten. :)
Dus wellicht zetten we het nooit meer vast.
Make my day!
pi_145846863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:45 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij wordt NHG ook nog al eens gedaan om die korting op de rente die je dan krijgt. Hebben wij althans wel gedaan, vier jaar geleden.
Ligt ook een beetje aan de verhouding tussen hyp en waarde Vd woning.
Beneden de 55% maakt het vaak geen verschil meer.
Make my day!
pi_145847110
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:38 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Een rentestijging kun je zien aankomen.
Iets met een goed draaiende economie, geen crisis meer, en de ECB die de rentestijging aankondigt.

Gewoon het economisch nieuws in de gaten houden.
Maar nogmaals de hyp wordt steeds minder. Vanwege het feit dat we bijna niets betalen aan rentelasten. :)
Dus wellicht zetten we het nooit meer vast.
zou je mij dan even willen inseinen als je die stijging aan ziet komen?
pi_145847125
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:42 schreef agter het volgende:

[..]

sterker nog, dan krijg je dus een hogere korting dan met nhg

bij sommige banken dan, onder andere ing
  donderdag 23 oktober 2014 @ 12:00:42 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145847339
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:42 schreef agter het volgende:

[..]

Beneden de 55% lijkt het me sowieso zinloos om NHG te nemen/hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145849124
dat ben ik met Lea voor de verandering eens , want die nhg ,kost dan alleen maar geld

Reden voor de bank om korting te geven is namelijk dat zij minder risico lopen, als jij niet betaalt verkopen ze het huis onder je kont en krijgen ze hun geld toch altijd wel terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')