En ook het feit dat het doorgaans een plek is waar je graag wil wonen, liefst ook enige tijd. Mezelf helemaal opwinden voor een perongelukkig voordeeltje dat de verkoper zich mogelijk wenst toe te eigenen.... tja, ach joh leven en laten leven denk ik dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar de ervaring leert dat de meeste mensen wat minder nuchter in het hele proces staan en emotie bij velen ook een rol speelt en soms nog meer dan ratio
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:13 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Even he, los van de overwegingen van TS en anderen. Jij hebt een woning op het oog. De bent uit de koopprijs, datum, meeverkochte roerende zaken de hele rambam. Je hebt zelfs al een notaris uitgezocht en alle kosten zijn tot op de cent bij jou bekend.
Dan krijg je de overeenkomst en zie je dat een eventueel belastingvoordeel wordt vergoed aan verkoper. En dan is er wat jou betreft toch geen koop? Want jij laat het afketsen op enkel duizenden euro's die je niet verwacht had te kunnen besparen? Het is immers niet dat jij er bij inschiet.![]()
Tja, dan hoop ik maar dat jij nooit loten voor jezelf en een ander koopt waarbij de andere een prijs wint, gelijk de vriendschap over!![]()
Als ik zo genaaid word doordat iemand zich even mijn voordeel toe-eigent? Absoluut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarbij; het concept koopcontract hoort die informatie ook al te hebben, hadden ze het maar tot onderhandelingsonderwerp moeten maken, zij willen iets hebben dat mij toebehoort, dat zet je niet zonder overleg in het koopcontract.
Overigens snap ik niet wat je loten-vergelijking er mee te maken heeft?
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 21-10-2014 15:43:52 ]
In jouw ogen word je genaaid. De verkoper ziet het anders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik zo genaaid wordt doordat iemand zich even mijn voordeel toe-eigent? Absoluut.
de onderhandeling is in de fase van gaar laten koken..ofwel sudderen.....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:15 schreef matthijst het volgende:
Voorlopig maakt TS zich druk ok niks, aangezien er niet meer onderhandeld lijkt te worden.
Hoezo "vaak weten kopers dit niet"?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:36 schreef noutie het volgende:
Normaal moet je 2% betalen. Nu niet omdat het huis pas kort in bezit is. TS weet dit, vaak weten kopers zoiets niet. Dan houd je rekening met 2% bij het bieden.
De verkoper heeft het nergens over gehad en gaat ervan uit dat de TS de normale 2% betaalt. Zo denkt de verkopende makelaar ook. De makelaar weet het, de verkoper weet het. Ze hebben het er niet met TS over gehad omdat het voor hem niet uitmaakt. Als ze de intentie hadden om het voordeel aan TS te geven, dan hadden ze dat al lang gemeld. Daar kan TS straks heel teleurgesteld over doen, maar zo gaat het lopen.
De verkoper die een onderhandelingspunt buiten de onderhandeling houdt om het als "verrassing" in het koopcontract te zetten, naait je.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:37 schreef noutie het volgende:
[..]
In jouw ogen word je genaaid. De verkoper ziet het anders.
En omdat je dat ziet, zeg je, dat is zo niet afgesproken. Streep je het eruit en onderteken je het contract zonder er veel over te zeggen. Net zoals de verkoper er niets over heeft gezegd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:39 schreef Leandra het volgende:
De verkoper die een onderhandelingspunt buiten de onderhandeling houdt om het als "verrassing" in het koopcontract te zetten, naait je.
pay peanuts and you get monkeysquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:17 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
En ook het feit dat het doorgaans een plek is waar je graag wil wonen, liefst ook enige tijd. Mezelf helemaal opwinden voor een perongelukkig voordeeltje dat de verkoper zich mogelijk wenst toe te eigenen.... tja, ach joh leven en laten leven denk ik dan.
Prima.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:41 schreef noutie het volgende:
[..]
En omdat je dat ziet, zeg je, dat is zo niet afgesproken. Streep je het eruit en onderteken je het contract zonder er veel over te zeggen. Net zoals de verkoper er niets over heeft gezegd.
en de verkoper wacht net zolang tot je omhoog gaat met je eindbod......wie heeft de langste ademquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:00 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Als je goed LEEST, wordt er sommige gevallen opgenomen dat de verkoper het gedeelte van de overdrachtsbelasting krijgt. Dan betaal ik als ware zijn deel, wat hij 2 jaar geleden aan de belastingdienst heeft betaald. 2500 euro (2% van 125.000) Dat is hetzelfde bedrag als het verschil waar ik van kan profiteren.
[..]
Goh, je bent wel heel zeker van je zaak.
[..]
Ik wacht net zo lang af tot de verkoper gaat zakken met zijn "bodemprijs."
Ja, maar je gaat daar geen woorden aan vuil maken. Zij moeten het aansnijden. Het maakt ook niet uit, je hebt een mondelinge overeenkomst waarin dit niet is meegenomen. Het is een foutje in het contract.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima.
Dat is dus hetzelfde als geen deal als de verkoper er aan vasthoudt.
In de huidige markt voor appartementen in Ede --> KOPERquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
en de verkoper wacht net zolang tot je omhoog gaat met je eindbod......wie heeft de langste adem
en wat is zo belangrijk aan 1 januari (behalve dan dat 104 naar 103 gaat)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:06 schreef Acradavos het volgende:
De koopdatum heb ik via het kadaster opgevraagd, door middel van een SMS service. Daarna ben ik door één van de FOK leden geïnformeerd omtrent dit voordeeltje. Ik wil best wel wachten, net zo lang totdat de verkoper zijn bodemprijs verlaagd...
MAAR, een offerteaanvraag zit gemiddeld op 6 a 8 weken op dit moment. Mocht ik voor 1 januari de sleutel willen, dan zou ik deze week tot een overeenkomst moeten komen.
Het is dus de vraag of dat voor deze woning zo is, of dat de termijn voor woningen die na 1 januari verkocht worden weer teruggaat naar 6 maanden....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:24 schreef Acradavos het volgende:
En het voordeel omtrent de overdrachtsbelasting. Die regel komt per 1 januari te vervallen.
volgens mij ga je sowieso 1 januari niet halen...zeker als het sudderen nog wat langer duurt....je moet ook nog bij de notaris terecht kunnen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is dus de vraag of dat voor deze woning zo is, of dat de termijn voor woningen die na 1 januari verkocht worden weer teruggaat naar 6 maanden....
Zo klinkt de regeling niet, want men heeft het specifiek over 36 maanden, en die termijn zou door geen enkele woning gehaald kunnen worden als de uitzondering slechts van 1 september 2012 tot 1 januari 2015 zou gelden.
De koper.. want de verkoper wilt er straks heel graag vanaf ivm dubbele lasten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
en de verkoper wacht net zolang tot je omhoog gaat met je eindbod......wie heeft de langste adem
Dat zijn dingen waar je erg makkelijk op kan besparen. Kan honderden euro's schelen voor een en dezelfde akte, wat het best de moeite maakt om dr wat km's voor af te leggen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:10 schreef Leandra het volgende:
Het kan trouwens wel behoorlijk snel allemaal, ik had vorig jaar:
08-06 Een eerste kennismakingsgesprek met de hypotheekadviseur
15-06 Samen met mijn (inmiddels) man een gesprek met de hypotheekadviseur
17-06 De opdrachtbevestiging voor de hypotheekadviseur in de mail en getekend
19-06 Is de taxatieopdracht verstrekt
25-06 Was het taxatierapport binnen
01-07 Was de hypotheekofferte binnen
08 tot 10 - 07 Alle aanvullende gegevens voor de hypotheek aangeleverd
15-07 Bevestiging dat de hypotheekaanvraag akkoord bevonden was.
07-08 Overdracht
Moet ik wel zeggen dat zelfs de hypotheekadviseur van slag was dat de aanvraag zo snel ging
Indien gewenst kan ik je de naam van de hypotheekadviseur wel geven (die zit ook in de regio Ede)
Overigens hadden we een goedkope notaris:
Totaal levering ¤ 406,05
Totaal hypotheek ¤ 374,00
TOTAAL ¤ 780,05
Yep, en we hadden nog wat zaken te regelen (testamenten, huwelijkse voorwaarden), maar die paar keer heen en weer rijden heeft z'n geld dubbel en dwars opgeleverd, zelfs met een benzineslurpende autoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:15 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
De koper.. want de verkoper wilt er straks heel graag vanaf ivm dubbele lasten.
[..]
Dat zijn dingen waar je erg makkelijk op kan besparen. Kan honderden euro's schelen voor een en dezelfde akte, wat het best de moeite maakt om dr wat km's voor af te leggen.
De regeling geldt 36 maanden vanaf de overdrachtsdatum ongeacht of die volgende verkoopdatum voor of na 1-1-2015 ligt. Overdracht op 31-12-2014, mag je tot 31-12-2017 doorverkopen zonder overdrachtsbelasting verschuldigd te zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is dus de vraag of dat voor deze woning zo is, of dat de termijn voor woningen die na 1 januari verkocht worden weer teruggaat naar 6 maanden....
Zo klinkt de regeling niet, want men heeft het specifiek over 36 maanden, en die termijn zou door geen enkele woning gehaald kunnen worden als de uitzondering slechts van 1 september 2012 tot 1 januari 2015 zou gelden.
en bij overdracht op 2-1-2015 ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:31 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De regeling geldt 36 maanden vanaf de overdrachtsdatum ongeacht of die volgende verkoopdatum voor of na 1-1-2015 ligt. Overdracht op 31-12-2014, mag je tot 31-12-2017 doorverkopen zonder overdrachtsbelasting verschuldigd te zijn.
Als TS op 02-1-2015 aankoopt is er niets aan de hand, mits het appartement na 01-09-2012 in eigendom is verkregen door de verkoper.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |