Kun je of wil je dat niet betalen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
132.500 is de bodemprijs voor de verkoper, nadat ik hier naar gevraagd had.
Je vergeet voor het gemak de kk en eventuele andere kosten die de verkoper gemaakt heeft. Daarnaast kon jij nu die kk terug krijgen als ik het me goed herinner. Dus dat gaat weer van de verkoopprijs af.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:00 schreef Acradavos het volgende:
Jawel, maar dat vind ik het niet waard. Aangezien het appartement gekocht is voor 125.000, 2 jaar geleden. Nog geen 10k aan verbouwingen + een waardedaling van het appartement in 2 jaar tijd. Een nieuwe keuken, badkamer en toilet is leuk, maar zoals meerdere leden al zeiden; dit is emotie, geen waardeverhoging. Bovendien heeft de verkoper hier zelf van geprofiteerd.
Dan is het klaar en zou ik dat aan de verkoper laten weten. Overigens zonder je hele motivatie erbij, want die doet verder niet ter zake. Als de makelaar dan toch nog een keer reageert, dan zit er nog rek in. Reageert ie niet meer, dan was het echt de bodem en weet je dat je er niet uit was gekomen, omdat jij geen ¤ 132500 wilt betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:00 schreef Acradavos het volgende:
Jawel, maar dat vind ik het niet waard. Aangezien het appartement gekocht is voor 125.000, 2 jaar geleden. Nog geen 10k aan verbouwingen + een waardedaling van het appartement in 2 jaar tijd. Een nieuwe keuken, badkamer en toilet is leuk, maar zoals meerdere leden al zeiden; dit is emotie, geen waardeverhoging. Bovendien heeft de verkoper hier zelf van geprofiteerd.
'Komt er niet bij' bedoel je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:17 schreef FrankV34 het volgende:
Dus dat gaat weer van de verkoopprijs af.
Het gaat daarbij om de overdrachtsbelasting:quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:17 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak de kk en eventuele andere kosten die de verkoper gemaakt heeft. Daarnaast kon jij nu die kk terug krijgen als ik het me goed herinner. Dus dat gaat weer van de verkoopprijs af.
Het hangt er ook vanaf wat het je waard is om enkele weken in de puin te zitten, de stress van een verbouwing etc.
yep, je hoeft het in elk geval niet te betalen en is toch een 2500 euro die je bespaard ;-)quote:
10% in 2012? Ik denk het niet....quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef matthijst het volgende:
Hahah. Wat een gezwam van TS. De verkoper heeft 125.000 + 10% kk betaald, dus 137.500. Dat een nieuwe keuken en badkamer niet voor waardevermeerdering zorgen is normaal gesproken ook zo, aangezien het vaak niet de smaak van de koper is. Maar in jouw geval geef je aan dat het wel je smaak is, dus dan scheelt het je gewoon veel geld.
Dubbeltje eerste rang imho. Als je dit op 3,5 duizend voorbij laat gaan.
Ook goed. Punt is dat ze er met 125.000 niet waren. Volgens mij moet je daar ook niet teveel naar kijken: TS lijkt vooral bezig met kijken dat er niemand geld aan hem verdient dan met het kopen van een appartement dat grotendeels z'n smaak is.quote:
dit vind ik een zeer nette mail...de bal ligt weer bij jou....zoals ik ook al eerder heb aangegeven....het lijkt erop dat verkoper geen of weinig onderhandelingsruimte meer heeft en je hebt er met een beetje lullen al 7k vanaf gekregen, is zeker een mooi uurtarief...quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:42 schreef Acradavos het volgende:
Zojuist een mailtje van de makelaar gekregen.
Het is spijtig dat we elkaar niet hebben kunnen vinden vorige week. Ik had het idee dat we eruit gingen komen met elkaar...
Naar mijn idee koop je voor de bodemprijs van de verkoper een zeer verzorgd appartement met garantie voor een scherpe prijs.
De verkoper zal geen initiatief meer nemen op dit moment, dit zal van jouw kant moeten komen.
Dit lijkt wel chattaal..
als ik de keuze had zou ik voor dat nieuwbouwhuisje gaan van 125k met erfpachtquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:27 schreef Leandra het volgende:
Overigens, als ik dan toch per se in Ede zou moeten wonen en dat het budget zou zijn, dan zou ik eerder voor deze woning kiezen:
http://www.funda.nl/koop/ede/huis-48041617-lomboklaan-4/
Maar goed, dat stukje Ede ken ik dan weer niet, en gezien het een voormalige huurwoning lijkt te zijn (op basis van de kadastertekening), kan het natuurlijk heel goed zijn dat de rest van de straat wat minder is.
Ik zou iig niet snel een appartement kopen, het herstel van die markt is veel lastiger.
Inderdaad!quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
als ik de keuze had zou ik voor dat nieuwbouwhuisje gaan van 125k met erfpacht
http://www.funda.nl/koop/(...)-der-hagenstraat-44/
No way dat ik een erfpachtconstructie zou kiezen als ik ook de mogelijkheid had zonder erfpacht te wonen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
op de lange termijn is de grond kopen altijd goedkoper, voor een starter kan dit de oplossing zijn om toch te kunnen kopen/wonen....: voor dezelfde prijs als een appartementje toch een woninkje met tuin/bergingquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
No way dat ik een erfpachtconstructie zou kiezen als ik ook de mogelijkheid had zonder erfpacht te wonen.
Hahah.... ¤ 6,5kquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef matthijst het volgende:
Hahah. Wat een gezwam van TS. De verkoper heeft 125.000 + 10% kk betaald, dus 137.500. Dat een nieuwe keuken en badkamer niet voor waardevermeerdering zorgen is normaal gesproken ook zo, aangezien het vaak niet de smaak van de koper is. Maar in jouw geval geef je aan dat het wel je smaak is, dus dan scheelt het je gewoon veel geld.
Dubbeltje eerste rang imho. Als je dit op 3,5 duizend voorbij laat gaan.
min 2,5K die hij bij een andere woning waarschijnlijk wel moet betalen!quote:
Inderdaad, prijspakkertjequote:Op maandag 20 oktober 2014 11:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
deze is de eerste 10 jaar gegarandeerd goedkoper dan huren.....eerste jaar nettolasten onder de 500 euro...en de eerste 5 jaar geen onderhoud...quote:
Dus gekocht voor 125.000 + zo'n 4 procent k.k (5k) is 130k + zo'n 9k aan verbouwingen = 139k aan hypotheek voor de verkopende partij. Hij/zij wil dus al behoorlijk verlies nemen, maar naar mening van de TS niet voldoende. Zeg dan gewoon ik wil het niet betalen ik kijk verder, maar om de verbouwingen niet mee te nemen vind ik onzin. Vaak wordt gesproken dat het geen meerwaarde creeert als 25k verbouwen = 25k hogere waarde van de woning. Maar helemaal als de verbouwingen naar jouw smaak zijn gedaan is het echt onzinnig omdat dan maar weg te strepen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:00 schreef Acradavos het volgende:
Jamaar, de verkoper heeft er ook woongenot van gehadquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:00 schreef Sandyman het volgende:
Maar helemaal als de verbouwingen naar jouw smaak zijn gedaan is het echt onzinnig omdat dan maar weg te strepen.
Ja haha. In alles spreekt TS in het voordeel van de woning 'scherpe prijs', 'verbouwingen mijn smaak', maar op een paar k een woning van je smaak laten lopen zou ik zelf nooit doen. Maar mooi om te zien dat er mensen zijn die dit wel doen en verder zoeken naar iets waar ze wel 129k voor kunnen betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jamaar, de verkoper heeft er ook woongenot van gehad![]()
Ik denk dat TS de verkoper vraagt waar hij de keuken en badkamer vandaan heeft, vervolgens alles eruit sloopt en zelf 10k betaalt om exact hetzelfde terug te laten plaatsen. Maar wel mooi 3.5k korting op het appartement gehad
Dat klopt. Maar toch ben jij degene die aanhaalt wat de huidige eigenaar er voor betaalt heeft en wat de verbouwingen gekost hebben. Dan moet je helemaal niet over vorige prijzen praten. Jij vindt het iets waard en dat wil je ervoor betalen, dat is prima, maar dan moet je niet beginnen over oude prijzen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:40 schreef Acradavos het volgende:
Ik heb niks te maken met het feit wat hij betaald heeft, helemaal niks.
na hoeveel tijd ben je duurder uit ??quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:40 schreef Acradavos het volgende:
Erfpacht is helemaal geen optie, bovendien ben je na een tijd ook een stuk duurder uit. Bovendien zijn bovengenoemde opties, 2 woningen in een pauperbuurt. En bovendien wil ik m'n auto daar niet neerzetten.
Ik heb niks te maken met het feit wat hij betaald heeft, helemaal niks. 126.000 is op dit moment een realistisch bod, dat met de dag serieuzer wordt aangaande de datum van 15-12 nadert.
Waarom zou ik niet een weekje wachten? De makelaar komt er echt wel op terug. Mijn maximale hypotheek zit op 151.000 ofzo, echter wil ik dit niet besteden. Ik wil niet aan m'n top zitten, maar nog wel geld overhouden om te sparen, leuke dingen te doen. Bovendien betaal ik ook nog eens dikke 160 euro per maand aan de VVE.
Min de ¤ 75k die hij niet hoeft te betalen als hij geen huis maar een camper koopt?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:40 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
min 2,5K die hij bij een andere woning waarschijnlijk wel moet betalen!
Alsof TS nee zegt als de makelaar donderdagmorgen beltquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:52 schreef StretchingKoala het volgende:
Je vindt het dus duidelijk niet meer waard en je hebt je maximum bereikt.
Contact makelaar en zeg dat je bod tot woensdag 24:00 blijft staan waarna je je terugtrekt en verder gaat kijken. Let de bal maar bij hun neer, je vindt het niet meer waard namelijk!
TS heeft de makelaar al veel succes met de verkoop gewenst.... waarschijnlijk als onderdeel van de onderhandelingquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:52 schreef StretchingKoala het volgende:
Je vindt het dus duidelijk niet meer waard en je hebt je maximum bereikt.
Contact makelaar en zeg dat je bod tot woensdag 24:00 blijft staan waarna je je terugtrekt en verder gaat kijken. Let de bal maar bij hun neer, je vindt het niet meer waard namelijk!
Mwah. 30% is 75 euro schijnbaar. Dus dat valt wel mee. Nu betaal je 160 euro aan een VVE.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:40 schreef Acradavos het volgende:
Erfpacht is helemaal geen optie, bovendien ben je na een tijd ook een stuk duurder uit.
Jij vindt het teveel, zij vinden het te weinig.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:49 schreef Acradavos het volgende:
132.500 is de bodemprijs voor de verkoper, nadat ik hier naar gevraagd had.
en die 75 euro is netto 44 euro , want fiscaal aftrekbaarquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mwah. 30% is 75 euro schijnbaar. Dus dat valt wel mee. Nu betaal je 160 euro aan een VVE.
En je hebt dan een huis vs een appartement.
Beetje rare vergelijking.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Min de ¤ 75k die hij niet hoeft te betalen als hij geen huis maar een camper koopt?
Je lijkt mijn oma wel; die kocht twee jurken in de aanbieding, want dan verdiende ze dubbel...
Helft terugkrijgen? Dat gaat niet bij overdrachtsbelasting.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:04 schreef Acradavos het volgende:
K.K. reken je volgens mij niet mee met de overdrachtsbelasting.
132500 - 125000 = ¤ 7500,-
2% = ¤ 150,- belasting.
2% van 132500 = ¤ 2650.-
Een verschil van ¤ 2500, redelijk veel. (Buiten het feit om dat je de helft terug krijgt)
Hier wel, i.v.m. tijd tussen vorige aankoop en deze verkoop.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Helft terugkrijgen? Dat gaat niet bij overdrachtsbelasting.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:12 schreef Light het volgende:
[..]
Da's ook gunstig; het scheelt behoorlijk in de overdrachtsbelasting. Je krijgt namelijk volgens de belastingdienst een korting ter hoogte van het bedrag dat de huidige eigenaar betaald heeft. Dat scheelt je toch weer 2% van ¤ 125.000 = ¤ 2500. Gratis extra onderhandelingsruimte.
helft van wat ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier wel, i.v.m. tijd tussen vorige aankoop en deze verkoop.
[..]
en daar ben je niet in geinteresseerd ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Excuus, die kosten zijn niet fiscaal aftrekbaar. Toch houd ik 2500 euro in de zak. Overigens mailt de makelaar weer met een aantal argumenten. Zonder dat ik er naar vraag, wilt hij mij de facturen laten zien van de recente verbouwingen.
Yep, makelaar wil een deal zien. 130 laatste eindbod dan maar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Excuus, die kosten zijn niet fiscaal aftrekbaar. Toch houd ik 2500 euro in de zak. Overigens mailt de makelaar weer met een aantal argumenten. Zonder dat ik er naar vraag, wilt hij mij de facturen laten zien van de recente verbouwingen.
heeft de makelaar je ook al op dat voordeeltje van 2500 euro gewezen ??quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:31 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Yep, makelaar wil een deal zien. 130 laatste eindbod dan maar.
Mij niet, maar wellicht TS.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:33 schreef Ardo het volgende:
[..]
heeft de makelaar je ook al op dat voordeeltje van 2500 euro gewezen ??
Laten gaarkoken en vasthouden aan je 126Kquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Ben het eens met Piet_Piraat, ik zou die facturen lekker laten zitten en vasthouden aan 126.000.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |