Volledige artikel:quote:Cijfers bewijzen: Steeds meer mensen willen verandering Zwarte Piet
Steeds meer mensen spreken zich uit voor verandering, en de deze week gelanceerde ‘Pietmakeover’ campagne biedt video’s met aansprekende voorbeelden van bekende en onbekende Nederlanders. Zowel de initiatiefnemers als mensen die erover twijfelen zich uit te spreken of lokaal veranderingen in te voeren mogen zich gesterkt weten: het aantal mensen dat veranderingen initieert en ondersteunt is weliswaar nog een minderheid, maar loopt wel in de miljoenen mensen en groeit sterk.
Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onderbouw eens. Waarom ben ik een racist?
Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij weet ook dat de storm niet meer gaat liggen. Verandering is onvermijdelijk.
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat je mensen en uitspraken loopt te verdedigen zoals die vrouw uit het filmpje. Uitspraken zoals dat alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet hoor je te verwerpen en niet goed te praten.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.
Speciaal voor jou.quote:
is verwerpelijk en tegelijkertijd slaat het nergens op, want welk "land" verraad je nou als je sinterklaas met ZP viert?quote:alle zwarte kinderen landverraders zijn als ze sinterklaas vieren met zwarte piet
Het is een walgelijke uitspraak van haar die haar ware aard toont. Om nog maar te zwijgen over haar uitspraken zoals dat de witte mensen de pest van de wereld zijn. Zulke uitspraken niet veroordelen, maar zeggen dat ze het anders bedoeld is fout.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze het waarschijnlijk anders heeft bedoeld, met andere woorden, ik verdedig juist niet de uitspraak zoals je die hier neerzet.
De honderdjarige Sinterklaas en Zwarte Piet oorlog?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er wordt al ruim 25 jaar geageerd tegen zwarte piet. De enige verandering die er was, gebeurde op natuurlijke wijze. De discussie zoals die er nu is, zal alleen maar leiden tot 2 kampen, waarin de ene groep geen enkele verandering zal doorvoeren bij zwarte piet.
Met Spanje hadden we ook 80 jaar oorlog.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:43 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De honderdjarige Sinterklaas en Zwarte Piet oorlog?
Ik wil erin meegaan dat ze iets doms heeft gezegd in haar emotie. Ik ben een voorstander voor de vrijheid van meningsuiting. Wel denk ik, dat er door veel mensen met twee maten gemeten wordt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 18:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is er wel aangifte gedaan dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef luxerobots het volgende:
Ik wil erin meegaan dat ze iets doms heeft gezegd in haar emotie. Ik ben een voorstander voor de vrijheid van meningsuiting. Wel denk ik, dat er door veel mensen met twee maten gemeten wordt.
Als een Nederlander zoiets zegt is het een groot probleem, worden mensen voor het gerecht gesleept. Zoals die man in Duindorp die op TV West liet blijken geweld goed te keuren tegen nieuwe donkere inwoners. Hij kreeg een taakstraf van dertig uur. Of zoals die man die zei: 'Is niets, is een neger', die ook een taakstraf kreeg. En zelfs Geert Wilders moet binnenkort voor de rechter verschijnen. Maar die Surinaamse docent op Pownews, die geweld bij tegen Zwarte Piet wel gepast vond. Die heeft geen enkele vervolging aan zijn broek gekregen.
Dus.. omdat ik liever in een wijk woon met Hollanders (omdat ik nogal verkaasd ben zoals ze zeggen, en meer aansluiting voel met hen dan Surinamers/Antillianen) ben ik een racist?.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel racisme er in de wereld en ook in Nederland is. Als het niet openlijk en geïnstitutionaliseerd is, dan wel onderhuids. Via keuzes in welke wijk je gaat wonen, wie je als vrienden en als partner kiest, waar je gaat werken en wie je als werknemers aanneemt, enzovoort.
Ik denk ook dat het een illusie is om te denken dat je zulk verborgen racisme helemaal kan uitroeien.
Typisch weer de overdrijvingen en fantasieën van mensen die discrimineren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef luxerobots het volgende:
In linkse kringen heerst het idee dat racisme verschrikkelijk is, maar dan alleen racisme van blanken naar donkeren toe, andersom zou niet bestaan. Iets dat we hier in dit topic ook weer terug zien.
Jij bent links, dus het idee leeft niet in linkse kringen. Ok.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is er wel aangifte gedaan dan?
Verder slaat je verhaal over "linkse kringen" nergens op. Ik ben ook links en vind dat die dame foute, racistische uitspraken gedaan heeft. Dag rant over links.
Heb je cijfers daarover ?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:10 schreef luxerobots het volgende:
Het is gewoon een feit dat blanken sneller een proces aan hun broek krijgen voor racisme of haatzaaien dan donkeren.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je observaties niet gebaseerd zijn op feitelijke gegevens. Maar overtuig me anders van het tegendeel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij bent links, dus het idee leeft niet in linkse kringen. Ok.
Antiwesters gelul heeft niets van doen met racisme.quote:Het is ook geen bewust idee. Linkse mensen staan niet op met het idee: 'Goh welke blanke zal ik vandaag weer eens pakken voor zijn racistische gedrag'.
Het is gewoon een feit dat blanken sneller een proces aan hun broek krijgen voor racisme of haatzaaien dan donkeren. Een uitspraak: 'Is niets, is een blanke/witte'. Daar was waarschijnlijk nauwelijks ophef over. Mensen als Theo van Gogh, Hans Janmaat en Geert Wilders zijn voor het gerecht gesleept (tegen Fortuyn zijn ook aanklachten ingediend, hij heeft het verdere verloop alleen niet meer mogen meemaken). Maar een islamist komt weg met zijn antiwesterse praat.
Kritiek op de politiek van westerse staten is een westerse traditie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:19 schreef Xa1pt het volgende:
Antiwesters gelul heeft niets van doen met racisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |