abonnement Unibet Coolblue
pi_145630872
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek
Fotohandleiding met een rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:


[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 27-10-2014 13:41:58 ]
pi_145630909
Leendoek is een blend met linnen dus durf het niet aan om hem in de droger te gooien. Dat mag ze zelf doen. Idem voor strijken trouwens :{w

Ik heb al gevingerhaakt en hij ligt nu in donut. Straks maar eens wat knopen proberen.
pi_145631424
Wassen en met de hand uitwringen? Is het zo'n Natibaby Story? die zijn wel mooi!

Ik zit nog met mn verkleurde Ooga Booga. Ooiebeest zou contact opnemen met Natibaby, maar ik heb nog niks gehoord :{

En ik zag op FB een hele mooie RS langskomen van Oscha! Ga even zoeken :) edit: Oh, ik dacht dat er paars in zat maar hij is blauw met groen: http://www.oschaslings.co(...)%252F%253Fpage%253D1
pi_145631835
Wel een natibaby, niet de story. De sprookjesdoeken zijn in beperkte oplage gemaakt en een vriendin heeft er een kunnen bemachtigen.

Even fotootje gejat


NTS, kun je anders niet een korte doek laten verslingen?
pi_145632119
Oh hij is wel gaaf!
pi_145632368
Hij is trouwens wel meer paars dan op de foto. Het is de 214 geloof ik.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:21:09 #7
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145633754
Dot die is ook mooi ja! Alleen out of stock ;( .

Kyara eentje laten verslingen kan altijd nog inderdaad, maar ik dacht, ik zal eens eerst kijken of er wat pre-slinged van mijn gading bestaat :).

Oeh die Nati is wel mooi, meid!
pi_145642231
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:42 schreef Kyara het volgende:
Leendoek is een blend met linnen dus durf het niet aan om hem in de droger te gooien. Dat mag ze zelf doen. Idem voor strijken trouwens :{w

Ik heb al gevingerhaakt en hij ligt nu in donut. Straks maar eens wat knopen proberen.
Ik durf ook niks met leendoeken :P
Maar mijn eigen 50% linnen gaat braaf (kort) in de droger en wordt dan gestreken. No problemo!
pi_145643038
Op slapen, op de bank leggen en op zitten, hangmat over de tafel met kindjes erin ;) Kan ook allemaal om doeken zacht te krijgen.
Ben wel benieuwd hoe die er geknoopt uitziet Kyara. Had het idee dat de sprookjes niet mooi uit zouden komen dan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145643460
Zal vanavond wat foto's posten. Ik vind de sprookjes inderdaad niet zo heel goed zichtbaar. Vind zelf de "im wunderland" doeken eigenlijk mooier. Daar zit wat meer contrast in.
pi_145644178
Vraagje: Ik heb nu een maat 6, maar merk dat ik het vervelend vind dat ik steeds die knoop in m'n rug heb. Moet ik om dat te voorkomen op zoek naar een maat 7 of een maat 8 om nog een knoop naar voren te kunnen maken?

Ohja, en vandaag kreeg ik A. binnen vijf minuten in de doek en viel ze al in slaap toen ik de stof onder d'r billen aan het frummelen was *O*. Mooi dat die draagdoek mee gaat naar een verjaardag en naar opa en oma dit weekend! In de wandelwagen ligt ze standaard te jammeren, in de doek nooit O+ .

Ik moet alleen nog wat netter leren eten met kind in draagdoek. Heb al meerdere malen wortel, muisjes en hagelslag uit haar haartjes moeten pulken :@ .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2014 17:52:39 ]
pi_145644432
Als je iets 'scheef' start (dus middenmarkering niet in het midden), dan kan je wel in je zij afknopen ;)

Wat heerlijk dat jullie er zo van genieten Razz! O+
pi_145644550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:00 schreef GotC het volgende:
Als je iets 'scheef' start (dus middenmarkering niet in het midden), dan kan je wel in je zij afknopen ;)

Wat heerlijk dat jullie er zo van genieten Razz! O+
Ah thanks! Ja, dat ga ik eens proberen.
Ik geniet er echt van ja, en het is ook fijn dat zij tenminste overdag in die doek slaapt.

Moet wel zeggen dat ik het nog spannend vind om haar ergens anders in de doek te knopen. Krijg het nog niet voor elkaar zonder dat de stof op de grond komt, en bijv. buiten lijkt me dat erg onhandig. Zijn er ook manieren dat ik een geweven doek vooraf al kan knopen en haar er dan later in kan stoppen?

En de volgende stap wordt haar op m'n rug knopen, maar dat vind ik nog een heel eng idee :D .
pi_145644729
Ik ben zelf dol op de FCC: Vooraf knopen en kan je haar zo erin en eruit halen zonder problemen. Leuk om te oefenen voor over een paar maanden :Y

Staarten gaan gewoon op de grobd btw ;) Zo vies worden ze er niet van (zolang je ze niet in modder laat hangen), het zijn gebruiksvoorwerpen ennn! Wasmachine! ;)

Ik draag T. nog altijd het liefste op m'n buik, ondanks het feit dat hij 11kg weegt :P. Vandaag nog 6 uur gedragen, incl uurtje in de ruck. Maar dat vond hij ruk want ongezellig. :Y)
pi_145650904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:00 schreef GotC het volgende:
Als je iets 'scheef' start (dus middenmarkering niet in het midden), dan kan je wel in je zij afknopen ;)


Dat wilde ik net zeggen, zo doe ik het ook! :)
pi_145712141
Hoi :)

Ik heb gisteren en vandaag geoefend met Js in de storchenwieche carrier :) tot nu toe ben ik er blij mee en slaapt Js er al heerlijk in... Ik heb het gevoel dat hij er alleen nog niet perfect in zit :') dus misschien kunnen jullie mij ff helpen :)

Ik vroeg mezelf al af of hij nog hoger moet en of z'n benen goed zitten.
Maar misschien zien jullie nog wel meer :)

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YL6SJIXC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-H6OEB36D.jpg
pi_145712242
Ik ben geen expert maar volgens mij moet t geheel hoger zitten.

Hoe zn beentjes zitten kan ik niet zo goed zien, ik zou denken dat ze wijder en hoger moeten. Maar goed, ik ken alleen de foto's van hier en de instructies op internet dus ik ben wellicht niet de beste adviseur met buikbaby nog binnen :P
Kwak
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:54:27 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145712440
Als ie er in slaapt vindt hij zelf in elk geval dat hij lekker zit O+ Maar zn beentjes kunnen hoger en vooral wijder inderdaad. Kijk even naar het plaatje in de OP, dan zie je hoe hij zou moeten zitten. Knietjes moeten hoger dan zn kontje, en zijn lijfje moet helemaal tegen jou aan.
pi_145712912
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:11 schreef GotC het volgende:

Ik draag T. nog altijd het liefste op m'n buik, ondanks het feit dat hij 11kg weegt :P. Vandaag nog 6 uur gedragen, incl uurtje in de ruck. Maar dat vond hij ruk want ongezellig. :Y)
Ik ook! Wel met Tula maar zelfs met tweejarige van kilo of 12-13 :)

Loj, hij kan een stuk hoger en wijder ja. 'Heup'band moet in je taille en je moet je kind een kusje op z'n hoofd kunnen geven.
pi_145713033
Moeten de banden zo over de beentjes? Heb niet genoeg kennis van de Storchendinges, maar valt me op :)

Fijn dat J. het dragen ook fijn vindt O+!
pi_145713211
Kan wel dacht ik, maar ik vond het zelf minder prettig/comfortabel ogen, dus ik deed de banden er zelf onder.
pi_145713380
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:21 schreef Kyara het volgende:
Zal vanavond wat foto's posten. Ik vind de sprookjes inderdaad niet zo heel goed zichtbaar. Vind zelf de "im wunderland" doeken eigenlijk mooier. Daar zit wat meer contrast in.
Is het al avond? :D

Loj, wat lief. Jouw pasgeboren knul in die draagzak. Smelt O+
pi_145713465
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:06 schreef Mineola het volgende:
Kan wel dacht ik, maar ik vond het zelf minder prettig/comfortabel ogen, dus ik deed de banden er zelf onder.
Ja precies, vandaar mijn twijfel :) Je ziet beide varianten geloof ik..
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:56:37 #24
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145717368
Vandaag de beco nog eens gepakt en kreeg hem met hulp van mijn man wel beter passend maar nog steeds niet geweldig. Als ik kijk naar hoe hij op verkoopfoto's zit en hoe hij bij mij zit, dan zit hij onderaan gewoon een stuk losser. Ik merk ook dat het gewicht niet zozeer op mijn heupen zit maar voor een groot deel op mijn schouders rust. Dus na een uurtje wandelen deden die behoorlijk zeer. Voel ook continu een naar voren trekkend gevoel bij mijn schouders. Lucas heeft er overigens wel heerlijk in geslapen O+

Maar misschien doe ik iets verkeerd? Strakker dan dit kan hij overigens niet meer.

Wil nog eens proberen om ermee te rugdragen, misschien is dat fijner. Mag dat al met een baby onder de 7 kilo? Aangezien er in de handleiding die erbij zit alleen een draagvoorbeeld staat van onder de 7 kilo op je buik dragen.



Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:58:47 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145717462
Wat een knap stel!
pi_145717498
Mooi! O+
pi_145717726
Mooie foto chanty! Leuk om de beco weer te zien O+
Jammer dat hij niet goed zit/voelt. Heb helaas geen tips maar ik ben idd wel een stuk steviger dan jij.
  maandag 20 oktober 2014 @ 03:36:42 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145722903
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:
Mooie foto chanty! Leuk om de beco weer te zien O+
Jammer dat hij niet goed zit/voelt. Heb helaas geen tips maar ik ben idd wel een stuk steviger dan jij.
Ja helaas maar voor korte stukjes kan het wel en misschien dat hij op mijn rug fijner draagt. Mag je met die baby-insert rugdragen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145723117
Chanty jammer dat de beco niet fijn draagt voor jou. :*
Mooie foto's O+
pi_145724977
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:48 schreef Loj het volgende:

Js mag op Kushoogte :P En beentjes van knie tot knie ondersteund. En dan idd knietjes hoger dan de billen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 22:56 schreef Chanty het volgende:

Het kan goed zijn dat de beco niet bij jouw lijf past hoor. Het gewicht moet idd op je heupen steunen, niet aan je schouders hangen. Ik zou zeggen dat je een drager nodig hebt waarvan de heupband smaller af te stellen is.
Rugdragen maakt daarin niet het verschil, dan ben je niet ineens breder ;) Rugdragen op zich met een kleintje kan prima, met de baby-insert weet ik niet. Maar het advies is sowieso bij rugdragen van mini's dat je ze zo hoog mogelijk draagt, zodat het hoofdje kan rusten in de holling onder je nek. Geen idee of je dat met mini's in de drager voor elkaar krijgt. Meestal zitten die een stuk lager dan een doek...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:28:59 #31
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145731310
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:40 schreef Morretje het volgende:

[..]

Js mag op Kushoogte :P En beentjes van knie tot knie ondersteund. En dan idd knietjes hoger dan de billen.

[..]

Het kan goed zijn dat de beco niet bij jouw lijf past hoor. Het gewicht moet idd op je heupen steunen, niet aan je schouders hangen. Ik zou zeggen dat je een drager nodig hebt waarvan de heupband smaller af te stellen is.
Rugdragen maakt daarin niet het verschil, dan ben je niet ineens breder ;) Rugdragen op zich met een kleintje kan prima, met de baby-insert weet ik niet. Maar het advies is sowieso bij rugdragen van mini's dat je ze zo hoog mogelijk draagt, zodat het hoofdje kan rusten in de holling onder je nek. Geen idee of je dat met mini's in de drager voor elkaar krijgt. Meestal zitten die een stuk lager dan een doek...
Klopt maar heb het idee dat je meer gewicht kunt hebben op je rug dan aan de voorkant, dus dat het op de rug langer vol te houden is zonder dat het pijn gaat doen. Maar grote kans dat dat niks uitmaakt. En idd denk ik niet dat ik hem nog hoger krijg in de drager, dan moet ie immers nog smaller :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145731384
Ik heb net op de draagdoekenmarkt fb een doek gescoord. Grote maat 7 (6,75 m met punten inclusief) van ieland met dezelfde kledingmaat als ik O+

Een groene didymos met vlinders, al helemaal zacht. Ben heel benieuwd! Moet de doek nog betalen als mn salaris er is later deze week maar is gereserveerd met aanbetaling bij een nette dame.
Kwak
pi_145731410
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:28 schreef Chanty het volgende:

[..]

Klopt maar heb het idee dat je meer gewicht kunt hebben op je rug dan aan de voorkant, dus dat het op de rug langer vol te houden is zonder dat het pijn gaat doen. Maar grote kans dat dat niks uitmaakt. En idd denk ik niet dat ik hem nog hoger krijg in de drager, dan moet ie immers nog smaller :+
Gewoon te koop zetten en een andere drager kopen ;) Dan hebben jullie beiden er veel meer plezier van.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:33:18 #34
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145731445
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon te koop zetten en een andere drager kopen ;) Dan hebben jullie beiden er veel meer plezier van.
Ga eerst nog kijken of hij voor mijn man fijn draagt want die gaat sowieso geen doek knopen :P Dus als hij hem fijn vindt dan mag hij die gebruiken :Y En dan ga ik OF op zoek naar een winterdoek, of idd een andere drager O-)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:33:43 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145731461
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb net op de draagdoekenmarkt fb een doek gescoord. Grote maat 7 (6,75 m met punten inclusief) van ieland met dezelfde kledingmaat als ik O+

Een groene didymos met vlinders, al helemaal zacht. Ben heel benieuwd! Moet de doek nog betalen als mn salaris er is later deze week maar is gereserveerd met aanbetaling bij een nette dame.
Klinkt goed ben benieuwd *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145731740
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Klinkt goed ben benieuwd *O*
Deze:


En heel binnenkort hopelijk bij mij een lief klein jongetje erin...
Kwak
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:04:54 #37
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145732546
Mooooooi O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:35:12 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145735844
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 20:48 schreef Loj het volgende:
Hoi :)

Ik heb gisteren en vandaag geoefend met Js in de storchenwieche carrier :) tot nu toe ben ik er blij mee en slaapt Js er al heerlijk in... Ik heb het gevoel dat hij er alleen nog niet perfect in zit :') dus misschien kunnen jullie mij ff helpen :)

Ik vroeg mezelf al af of hij nog hoger moet en of z'n benen goed zitten.
Maar misschien zien jullie nog wel meer :)

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YL6SJIXC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-H6OEB36D.jpg
hoi Loj!

Hier zit Suus niet perfect maar ik heb ook even foto's gemaakt, misschien handig als plaatje bij het praatje :).

Ze komen eraan, ff uploaden!




nee, ik heb geen baard hoor :o


pi_145739177
Mooi soesa! Vindt Suus het fijn?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:53:34 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145739232
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:52 schreef Franny_G het volgende:
Mooi soesa! Vindt Suus het fijn?
mwoah, het gaat. Ze slaapt nu wel maar zit liever in de doek geloof ik :Y (maar dat vind ik zo warm binnen)
Oh, en ik vind de Bondolino comfortabeler dragen
pi_145739719
Doek is bij zo'n heel kleintje ook net wat fijner ja, vind ik. Bondolino ken ik niet. Wat een keuzes heb je toch he bij dat dragen. Ik heb een nieuwe doek. *O* .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145739765
Mooie doek kwak!! O+

Franny ook mooi! Welke is dat?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:13:12 #43
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145740096
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb net op de draagdoekenmarkt fb een doek gescoord. Grote maat 7 (6,75 m met punten inclusief) van ieland met dezelfde kledingmaat als ik

Dat is een absurde afmeting, weet je zeker dat 6,75 m klopt? want een maat 8 is zelfs maar ongeveer 5,7 a 5,8 :o wel heel mooi.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145740145
Ik vraag me toch ineens af of we met de storchiets verkeerd doen. Mijnes is (denk ik, want wat ouder) langer dan de jouwes, Soesa, maar ze verdwijnt er nog steeds in. De touwtjes aan de zijkant zijn aangetrokken, maar ze komt er niet echt boven uit met haar koppie.

En verder ben ik me toch zo blij met mijn draagdoek!
Had op twee spotgoedkope ellevills gereageerd op eens oort marktplaats, maar de verkoper reageert niet :(
pi_145740415
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:13 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat is een absurde afmeting, weet je zeker dat 6,75 m klopt? want een maat 8 is zelfs maar ongeveer 5,7 a 5,8 :o wel heel mooi.
Ik denk dat de schuine punten gemeten zijn erbij? Of diagonaal ofzo.

Maar aangezien ik fotos van de dame in kwestie heb gezien en weet dat zij een fwcc ermee gedaan kreeg denk ik dat hij, ook als t eigenlijk 5,75 is, groot genoeg is voor me. Mijn torso is vergelijkbaar met het hare.
Kwak
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:25:32 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145740558
de punten telt didymos zelf ook mee. Als jij graag een hele lange doek wil hebben is dat goed natuurlijk. :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145750419
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Franny_G het volgende:
Doek is bij zo'n heel kleintje ook net wat fijner ja, vind ik. Bondolino ken ik niet. Wat een keuzes heb je toch he bij dat dragen. Ik heb een nieuwe doek. *O* .

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:04 schreef Phaidra het volgende:
Mooie doek kwak!! O+

Franny ook mooi! Welke is dat?
Als t is wat ik denk de Didymos Lisca Minos. Beetje dikkig, lekker zacht, ik vind m wat uitzakken maar mijn lief is er wild van.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:00:18 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145750530
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:03 schreef Franny_G het volgende:
Doek is bij zo'n heel kleintje ook net wat fijner ja, vind ik. Bondolino ken ik niet. Wat een keuzes heb je toch he bij dat dragen. Ik heb een nieuwe doek. *O* .

[ afbeelding ]
Doek vind ik ook fijner ja, zachter :Y

En wauw, prachtige doek heb je gekocht!
pi_145750839
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

mwoah, het gaat. Ze slaapt nu wel maar zit liever in de doek geloof ik :Y (maar dat vind ik zo warm binnen)
Oh, en ik vind de Bondolino comfortabeler dragen
Misschien is de kangaruknoop dan fijner? FWCC is ook wel vrij warm.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:12:00 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145751211
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:06 schreef Morretje het volgende:

[..]

Misschien is de kangaruknoop dan fijner? FWCC is ook wel vrij warm.
Ziet er goed uit maar ik heb (tot nu toe) alleen een rekbare doek en volgens mij kan dan deze knoop niet?
pi_145751657
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:58 schreef Vanyel het volgende:

Als t is wat ik denk de Didymos Lisca Minos. Beetje dikkig, lekker zacht, ik vind m wat uitzakken maar mijn lief is er wild van.
Ja, dat is 'm! Vind het ook een heerlijk zachte doek, ideaal voor nu het wat kouder wordt, maar zakt inderdaad wel iets meer uit dan de LF doek die ik heb.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145751870
Mooi doekje Franny!
pi_145751893
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ziet er goed uit maar ik heb (tot nu toe) alleen een rekbare doek en volgens mij kan dan deze knoop niet?
:N nee idd..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:33:43 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145752571
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vraag me toch ineens af of we met de storchiets verkeerd doen. Mijnes is (denk ik, want wat ouder) langer dan de jouwes, Soesa, maar ze verdwijnt er nog steeds in. De touwtjes aan de zijkant zijn aangetrokken, maar ze komt er niet echt boven uit met haar koppie.

En verder ben ik me toch zo blij met mijn draagdoek!
Had op twee spotgoedkope ellevills gereageerd op eens oort marktplaats, maar de verkoper reageert niet :(
Hmm, geen idee? Mijn mini is bijna 5 weken. Zit jouw meisje ook met de beentjes zo als Suus?
pi_145752590
Mooiii Franny! O+
pi_145753354
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hmm, geen idee? Mijn mini is bijna 5 weken. Zit jouw meisje ook met de beentjes zo als Suus?
Ja ze lijkt er verder hetzelfde in te zitten. En ze komt altijd vrij laag bij mijn man, want die buikband zit laag op een of andere manier.
Hm. Morgen maar eens zeuren bij manleif :P
pi_145754544
De beloofde sprookjesdoekfoto (later meer ;) )

pi_145754696
Tnx voor de adviezen!
Ik ga morgen het weer ff proberen :)
pi_145763589
Roomsnoes, mijn dochtertje past ook nog niet helemaal lekker in de Storchenwiege omdat ze nog zo klein is. Ze verdwijnt erin, koppie steekt er niet bovenuit. Dus die bewaar ik nog maar even voor later.

O+ doeken O+
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 06:24:10 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145764911
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:18 schreef Amsel het volgende:
Roomsnoes, mijn dochtertje past ook nog niet helemaal lekker in de Storchenwiege omdat ze nog zo klein is. Ze verdwijnt erin, koppie steekt er niet bovenuit. Dus die bewaar ik nog maar even voor later.

O+ doeken O+
Ik snap (en deel) je voorkeur voor een doek bij een newborn maar je baby past er wel echt al in hoor :Y (zie mijn foto's eerder in het topic, Suus is 5 weken oud)
pi_145764936
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 06:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik snap (en deel) je voorkeur voor een doek bij een newborn maar je baby past er wel echt al in hoor :Y (zie mijn foto's eerder in het topic, Suus is 5 weken oud)
Het past op zich wel, maar baby's hoofd zit er nog heel laag in en dat vindt ze niet fijn. Zelfs met de zijkanten zo kort mogelijk gemaakt steekt de bovenkant van haar koppetje er maar net bovenuit, en tot voorkort zat ze er zelfs helemaal in verstopt. Ze heeft een klein bovenlijf, maat 56 rompers zitten bijvoorbeeld nog ruim, dus ze moet gewoon nog even groeien ;) Wel lange benen, maar die bungelen er gewoon uit natuurlijk :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Amsel op 21-10-2014 06:41:53 ]
pi_145765119
Blij met draagdoekfoto's die een vriendin maakte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de doek heeft zich al meer dan eens bewezen. Vannacht weer, toen ze met krampen alleen in de doek rustig werd. Ik ga er nog een kopen, zeker weten O+
pi_145766474
Wauw Razz! O+ Prachtig!
pi_145767210
Razz O+
♥ J & S
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:41:25 #65
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_145790610
O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_145791455
Mooi Razz! Ik heb vannacht gedroomd dat ik een doek van tientallen meters had en ik m moest leren knopen. Op mijn werk (middelbare school). Op de trap. En het lukte maar niet, maar ja, had ook nog geen baby om erin te doen :')

Hoera voor zwangerschapsdromen!
Kwak
pi_145791989
Razz, wat een knusse foto's O+

Ik gebruik sinds kort ook de Wompat naast de doeken. Hij zou vanaf 3,5 kilo moeten kunnen, maar L is nu zo'n beetje 5 kilo en nog heb ik het idee dat het toch niet zo heel mooi past als moet. Maar dat komt voornamelijk omdat ik haar beentjes er niet echt uit krijg, alsof ze nog te kort zijn, kan dat? Of alsof de lap stof te breed is. Lastig uit te leggen...

Ik snap dat een doek natuurlijk veel strakker en preciezer om je lichaam vast te knopen is dan een draagzak, maar van een Wompat verwacht ik toch ook wel dat ze echt goed zit. Misschien toch even wachten tot ze wat groter is.
pi_145795851
Ik gooi 'm er hier ook ff in: heb een heerlijke draagjas in V&A gezet!
Home is where the O+ is...
pi_145895644
Ik heb vandaag voor het eerst R. in mijn rekbare draagdoek (tricot slen) gedaan. Eerst geknoopt en toen beentjes erin, uitgespreid, buikband over de voetjes en over het ruggetje. Hij zat goed hoog, meteen onder mijn kin en het zat ook wel prettig maar zijn nekje wiebelde wel alle kanten op. Hij wou niet tegen me aan liggen maar rondkijken en dan moet je wel dat nekje ondersteunen. Tips?

Hij vond het nou niet meteen heel ontspannend geloof ik, maar ging in elk geval niet huilen :P
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:15:24 #71
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145917547
Heb je al een spuugdoekje in de nek gerold? Dat helpt heel goed!

Oh en ik ben @ Het Kasteel voor de draagconferentie, ben benieuwd naar alle doeken!
pi_145925278
Mooooie foto's Razz!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145937772
Dyre, het kan heel goed dat de wompat nog niet past. De kilo aanduiding van dragers zegt niet zoveel, het gaat om de broekmaat eigenlijk. Overspreiding is ook niet goed voor de heupjes. Ik zou idd even wachten nog..

LB, heb je nog wat interessants gezien? Ik heb rood/wit/blauwe yaro met d'ole grieze erop gekocht :@
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:51:42 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145950300
Haha serieus, was die er ook?? :D _O_

Ik heb enorm staan kwijlen bij die yaro's, en ook bij de Kokaidi's(?) met paddenstoeltjes, muzieknootjes en alle doeken met appeltjes erop O+

Leuk om je te zien trouwens! Je was me al opgevallen wegens leuke vrouw met leuk kind en ws zus met lief kindje, voordat het kwartje viel :D
pi_145950317
Hoe was het dames? Wilde ook wel gaan maarja..andere kant van het land :+
pi_145950419
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:51 schreef LadyBlack het volgende:
Haha serieus, was die er ook?? :D _O_

Ik heb enorm staan kwijlen bij die yaro's, en ook bij de Kokaidi's(?) met paddenstoeltjes, muzieknootjes en alle doeken met appeltjes erop O+

Leuk om je te zien trouwens! Je was me al opgevallen wegens leuke vrouw met leuk kind en ws zus met lief kindje, voordat het kwartje viel :D
:@ O+

Ja, die lag beneden. Zagen wij ook pas toen we weggingen, omdat lief nichtje ongelukkig was ;)

GotC wij hadden een dagticket, dus de meestenworkshops waren voor ons niet toegankelijk. Het centrale deel was een groot marktterrein waar je allerlei doek kon bepotelen en accessoires bekijken. Voor beginnende dragers waren de voor ons toegankelijke workshops interessanter denk ik. Bijv heupknopen met lange doek en fcc.
Maar wij waren ook al vroeg weer weg, dus ik heb niet alles meegekregen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 26 oktober 2014 @ 09:42:48 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145950856
Ik had me eigenlijk ingesteld op nog veeeeeeel meer kraampjes met doeken, maar heb me nu toch wel even flink kunnen verlekkeren ook :)

Wij hadden alleen besloten om onze dochters thuis te laten, maar dan loop je daar wel een beetje "ehhh ik heb óók wel een kind hoor!" :D :')
pi_145952407
Klinkt leuk, die conventie! Leuk om doeken te kunnen zien en voelen voor je ze evt koopt. dat vind ik nog erg lastig, om via een plaatje ene doek op kwaliteit te beoordelen. Vandaar dat ik wederom jullie expertise nodgig heb :P

Bijna jarig! Dus goede reden voor een nieuwe doek. Budget tot 120 E. Vind Oscha's heel mooi, maar dat wordt te duur, omdat je hier ook importbelasting moet betalen }:| (Maar misschien via NL laten sturen? Hm..)
Ik houd niet van plaatjes (visjes, vlinders oid), heb een roestrode herfst-winterjas, het wordt hier 's winters koud en hijmoet 4,7 of 1 maat kleiner zijn. Paars staat ons geen van beiden, en we hebben al een hoppediz darjeeling.

Heeft iemand ervaring met Ellevill? Andere tips? :9
pi_145952423
Een Diva Milano, Room? Die vind ik zo O+

Ik wist niets van een draagdoekconventie! ;(
pi_145952568
Of een Didymos?

Voor de warmte (temperatuur regulerend) is een doek met wol wel heel fijn.

Ellevill..zou iig niet direct van ze bestellen :+
pi_145952606
Oh die zijn mooi! <3 Heel mooi... Hmm... Die essenza's zijn niet zo duur...

Didymos jade... ook mooi!

Waarom zou je er neit direct bestellen? Gewoon, zomaar, of met een goede reden? :P

Als er toddler weave bij een doek staat (girasol rainbow), dan kan ie toch ook voor baby's? /zichdomvoelt.
pi_145952933
Zijn nogal wat troubles mee geweest bij een aantal in het topic ;) Duurde weken en extra douane rekening bij sommigen :{

Toddler weave kan ook prima voor baby's :Y Het is alleen een andere manier geweven (dubbele weft :+), dus super geschikt voor zwaardere kindjes. Doeken zijn daardoor stuk dikker.
Weet niet of het daardoor zo ideaal mee is om aks beginner mee te knopen (dikker=lastiger is mijn ervaring), maar zijn vast mensen die daar iets over kunnen roepen :)

Leuk he, doeken uitzoeken? O+
pi_145952970
Wij hebben een prachtige Ellevill (LE Gaia Linus) , en aantal bevriende stellen die ze al jaren gebruiken en heel happy mee zijn
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145953104
Ah, ik heb een dikkere doek (babylonia) en die vond ik lastig knopen. Dan is dat misschien niet echt iets voor mij. Wel warmer...

Ellevill is Noors, dwz buiten EU, vandaar de extra rekening ws. Jammer! Maar dat is hier geen probleem, ik woon immers in Noorwegen. (de internationale prijzen zijn overigens lager, dus zonder tax. Dat scheelt wel iets)
Goed om te horen, JM!

Heel leuk ja! wel lastig, want vanwege dat wij buiten de EU wonen wordt alles met gemak 20E duurder aan belasting. Erg flauw, want je betaalt dus dubbel (zowel in Nl als hier bijv). Hopelijk komt er binnenkort iemand op bezoek hier :P)
pi_145953762
Ellevill's zijn idd wel superzacht :)
pi_145953998
Ik heb een Bondolino te leen, wat een fijn ding is dat! Heb wel het idee dat A. nog iets groter moet groeien voordat ze er goed in past:





pi_145954064
Hoe zitten dr beentjes al je die verlengstukken losmaakt? Nu zitten dr beentjes te veel gespreid. Qua diepte vind ik het niet heel veel te groot, je Wilt die rol in dr nek hebben die zit nog iets hoger nu.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145954302
Ik kan niet kiezen zeg. Verschrikkelijk. Een klassieke à la milano Antico of een wat modernere met regenboogstrepen.
Waarom is little frog zo goedkoop, eigenlijk? Die sunny vind ik erg mooi <3
pi_145954568
Ohh die DV is idd prachtig! O+!

Volgens mij hangt de prijs samen met de kwaliteit van de stof :) Niet dat een LF slechte kwaliteit is!
pi_145959195
Ik heb ook een Ellevill. Geen gesodemieter gehad met douane oid en ook best snel binnen :Y
Verder bevalt hij prima. Het is alleen geen superdraagkrachtige doek, ik zou M er met zijn 15 kg niet snel inhangen.

Iemand trouwens ervaring met het wassen van een Tula? Ik heb er een modderige peuter in vervoerd :X
pi_145968155
Kyara, alle gespen vastmaken en een korte 30/40° wasje. Aan de lucht drogen :Y
Jullie hebben een Tula baby toch?
pi_145970506
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:44 schreef GotC het volgende:
Zijn nogal wat troubles mee geweest bij een aantal in het topic ;) Duurde weken en extra douane rekening bij sommigen :{
Douane is vaak niet zo snel. Lijkt hier vaak of Ellevill zo traag is, maar denk dat dat minstens zo vaak aan t douaneproces ligt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_145972459
Ellevil heeft vooral problemen met de juiste adressen en contact leggen gaat soms wat moeizaam.

Maar er zijn ook momenten dat het goed gaat ;)
♥ J & S
pi_145972497
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
♥ J & S
pi_145972550
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef klaprooss het volgende:
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
Woeiii, wat leuk! *O*
pi_145972663
Wat leuk zeg! Van harte!
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:02:00 #98
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_145973143
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een Bondolino te leen, wat een fijn ding is dat! Heb wel het idee dat A. nog iets groter moet groeien voordat ze er goed in past:


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
De stukjes bij de beentjes even losmaken en naar binnen wegvouwen, ook kun je het slaapkapje wat strakker oprollen.
Zo heb je hem al een stuk meer op maat :D


Heerlijk ding, de bondolino, ik wil er straks ook weer een :Y O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:02:32 #99
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_145973189
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef klaprooss het volgende:
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
Tof! Gefeliciteerd!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145973521
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef klaprooss het volgende:
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
Wat leuk *O*
pi_145973988
*O* dank jullie dames!

Goede reden voor extra doeken toch ;) ?
♥ J & S
pi_145974633
Kan jij mij niet van advies voorzien dan? Want ik kan niet kiezen :P

Ohja, wel voor 40E een tweedehands girasol gekocht. Maar die telt niet, want die koop ik zelf :P

De Girasol Earthy rainbow staat soms aangegeven als toddler weave, en zoals op deze site niet specifiek. Is dat dan dezelfde, of is deze dan dunner geweven? Ik vind 'm erg mooi, maar wil niet van dat stugge, dikke katoen.
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:41:57 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145975492
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:27 schreef GotC het volgende:
Kyara, alle gespen vastmaken en een korte 30/40° wasje. Aan de lucht drogen :Y
Jullie hebben een Tula baby toch?
Klopt!

Thanx! ^O^

Oh, en Klap, gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_145975794
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef klaprooss het volgende:
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
*O*
pi_145975851
Ik kom er morgen even op terug! Ben nu net thuis van een weekend vol drukte :)..
♥ J & S
pi_145975964
Er zijn wat links in de OP die niet werken:
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)

TS, kun je nog aanpassen?
pi_145976439
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:52 schreef klaprooss het volgende:
Oh en! Fok heeft er een draagconsulent bij w/ :)
*O*!
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:06:11 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145976834
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:51 schreef Roomsnoes het volgende:
Er zijn wat links in de OP die niet werken:
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)

TS, kun je nog aanpassen?
Ik ben de TS dus ja, ik kan alles aanpassen ;)

Heb alleen even geen tijd om de juiste linkjes te zoeken.
pi_145976934
Klaprooss, wat leuk! Gefeliciteerd! *O*

Ik heb ook bij Ellevill direct besteld en dat ging zonder problemen. Is wel 2 jaar geleden inmiddels :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145977071
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ben de TS dus ja, ik kan alles aanpassen ;)

Heb alleen even geen tijd om de juiste linkjes te zoeken.
^O^
Ik weet niet wat er onder de tricot-link stond, deze misschien?
Binana is uit de lucht iig.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:20:17 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145977672
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

^O^
Ik weet niet wat er onder de tricot-link stond, deze misschien?
Binana is uit de lucht iig.
Het eerste waar mijn oog op valt is een baby face forward in een rekbare doek _O-

Maar misschien heeft een van de consulenten nog goede linkjes?

Ik heb iig de niet werkende linkjes uit de OP gehaald.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:23:48 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145977906
Het probleem met Ellevill was trouwens hun invoervelden op de website. Daardoor pakte hij het huisnummer niet. Ik zag dat op tijd in de bevestiging (ook nav ervaringen van anderen) dus kon het nog wijzigen.
pi_145978016
Ik vind alle filmpjes van Wrapyouinlove heel fijn.. En ze heeft er heel wat gemaakt.

Klap, tof!!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145978150
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

Het eerste waar mijn oog op valt is een baby face forward in een rekbare doek _O-

Ow echt? Haha, ik keek aleen naar de voorkant :D. De titel was dezelfde als voorheen :)
Gut wat ziet dat er onhandig uit zeg, haha.
pi_145978553
Klap *O*
pi_145987853
Een vriendin van mij wil ook gaan dragen en heeft de stokke carrier gekocht. Is die ook goed?
pi_145990566
Leuk klap! Ik zoek nog een adresje voor een lesje rugdragen en de consulente die ik heb gezien op een mamacafe sprak me niet zo aan O-)
pi_145990620
Ik wil ook nog een lesje rugdragen! Krijgen we fok-korting? :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:12:48 #119
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145990747
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:29 schreef aapieannie het volgende:
Een vriendin van mij wil ook gaan dragen en heeft de stokke carrier gekocht. Is die ook goed?
Nee :N
de beentjes zitten niet in de juiste positie en het ruggetje zit alsnog in een geforceerde houding.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145990834
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:08 schreef L-E het volgende:
Ik wil ook nog een lesje rugdragen! Krijgen we fok-korting? :P
Ik ook wel ^O^ !
pi_145991056
Is er een draagzak waarbij het rugpand iets omlaag kan en zodoende de armen van mijn dreumes er uit kunnen?
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2014 @ 12:30:51 #122
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145991194
Voorstel voor in de OP, een fotohandleiding voor de rekbare doek:
http://www.amazonas.eu/images/pdf/amazonas-jersey-sling-instruction-poster.pdf
(Andere draagwijzen zou ik niet doen met een doorsnee rekbare doek.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_145993030
Ooh ik wil ook lesje rugdragen :+
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:42:57 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145993247
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:30 schreef Macka66 het volgende:
Voorstel voor in de OP, een fotohandleiding voor de rekbare doek:
http://www.amazonas.eu/images/pdf/amazonas-jersey-sling-instruction-poster.pdf
(Andere draagwijzen zou ik niet doen met een doorsnee rekbare doek.)
Thanx! Ik heb hem toegevoegd.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2014 @ 15:50:03 #125
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145997642
Klaprooss, wat goed, hallo collega ^O^

Nieuwsgierige mensen met Facebook, er staan leuke foto's van de Dutch Babywearing Conference online. (Dat mens met dat ooglapje dat half over tafel ligt ben ik. Baby in de drager schuiven zonder dat je hem hoeft op te tillen, als je dat niet kunt.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_145997829
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Macka66 het volgende:
Klaprooss, wat goed, hallo collega ^O^

Nieuwsgierige mensen met Facebook, er staan leuke foto's van de Dutch Babywearing Conference online. (Dat mens met dat ooglapje dat half over tafel ligt ben ik. Baby in de drager schuiven zonder dat je hem hoeft op te tillen, als je dat niet kunt.)
Ik heb je niet gezien zaterdag.. jammer.

Ik zie mezelf :+ (heel vaak ook }:| )

LB, jij staat er ook op!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2014 @ 16:17:42 #127
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_145998732
Ik had het beide dagen enorm druk. Behalve de drie workshops die ik al zou doen heb ik er nog een extra gedaan omdat iemand had afgezegd (Bijzondere vezels in draagdoeken). En ik heb zondag meeglopen in de modeshow :D (Had ik ook niet verwacht ooit te zullen doen.)
Wel jammer dat ik jullie dan gemist heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 27-10-2014 18:09:45 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_146000621
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:08 schreef L-E het volgende:
Ik wil ook nog een lesje rugdragen! Krijgen we fok-korting? :P
Ik ook!

Met mijn meitai gaat het heel goed nu, maar knopen is nog niet gelukt :)
pi_146000783
De ruck lukt me wel, maar ik wil graag andere knopen voor rugdragen leren! Ik sluit dus graag aan :D!

Jammer dat ik de conferentie moest missen. Peuter was ziekig, ik zelf ook niet fit en zag het daarom niet zitten om 5 uur te reizen totaal en daar ook nog eens 50 euro voor te moeten betalen (en dan nog entree en mogelijke aankoop doek :P). Maar het ziet er heel tof uit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146001166
Rugdraagmeet! :D
pi_146001589
Wat leuk, klap! Hoe wordt je dat eigenlijk? (Niet dat ik ambities heb in die richting hoor ;) .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146003255
Leuk om met zn alle rugdraagles te krijgen!

Moppert bedankt voor je antwoord. Ik dacht het zelf al, ze heeft ook mijn mei tai geprobeerd en dat vond ze ook wel fijn dus daar gaat ze zoch ook op orienteren
pi_146014851
Wat leuk klap!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_146026797
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:25 schreef GotC het volgende:
Rugdraagmeet! :D
Jaaaa O+
pi_146036966
Ik heb jullie hulp nodig. Ik kan voor 120e een Oscha margo verona overnemen, mt 5, 50% hennep. Goede koop, er van uitgaande dat ie in goede staat is? Of duur? Vind dat zo lastig, vi ainternet iets op waarde schatten waar ik eigenlijk de ballen verstand van heb :D
pi_146038485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik kan voor 120e een Oscha margo verona overnemen, mt 5, 50% hennep. Goede koop, er van uitgaande dat ie in goede staat is? Of duur? Vind dat zo lastig, vi ainternet iets op waarde schatten waar ik eigenlijk de ballen verstand van heb :D
Ik vind het een mooie prijs :) Nieuw is maat 5 nog te koop voor ¤145. En hennep O+ My fav!
pi_146038607
Hij staat iig voor 115 pond op de site. En geen importbelasting nu, dat scheelt ook gerust 20E hier, En hij is mooi <3
Wat is er zo fijn aan hennep eigenlijk?
pi_146041414
Sterk, wat warmer (imo) en hennep looooooves heat (=makkelijk met wassen en strijken :+) en wordt er lekker zacht door.
Maar vooral het sterke vindt ik erg fijn :) Erg geschikt voor grotere baby's/kids.
pi_146053562
Ik vind hennep wel wat lastig indragen. Is ie nieuw? Mijn hennep doek nieuw gekocht, en ondanks regelmatig gebruik, ook als deken, is ie nog steeds wat stug.

Maar goed. Mijn enige nieuwe doek. Rest is al gebruikt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_146142217
Hij is niet nieuw, dus ik denk dat ie al wel wat zacht is. En hij is onderweg, als het goed is ;)
Oh en ook een girasol ontvangen eergisteren. Erg fijne doek ook! En een nieuwe knoop geprobeerd, de fcc. Die is een stuk fijner dan de fwcc! En aangezien O haar koppie al een poos rechtop kan houden, gaan we maar met deze knoop verder.

Heeft iemand van jullie ervaring met een baby carrier cover, à la deze?
pi_146142533
FCC is echt heerlijk O+ Snel erin en eruit, niet meer constant hele doek los moeten maken.. Top!
pi_146142732
Inderdaad! Vooral op straat, in de metro, in cafés en weet ik waar, wil ik die doek niet steeds over de grond laten hangen.
pi_146142956
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:

Heeft iemand van jullie ervaring met een baby carrier cover, à la deze?
Nee, maar het ziet er best handig/lekker uit! Kunnen die beentjes inderdaad daarin?
Al vraag ik me ook af of je dat ding zelf makkelijk om krijgt en of hoeveel warmte het afgeeft met een doek/drager ertussen. Maar ik zou het best het proberen waard vinden!
pi_146143065
Hmnja, het is ook meer een isolatielaag, zeg maar. Daar zoek in naar in elk geval :D De echte warmte komt van de kleertjes die ze aanheeft, de doek en van mij.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:05:09 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146143095
Voor die 20 euro zou ik het proberen :Y

Maar is met de echte kou zo'n draagjas niet beter het allermakkelijkst?
pi_146143156
Geen ervaring met zo'n laag. Ik had wel een winterzwangerschapsjas die ik de eerste winter nog dicht kon knopen tot halverwege baby's rugje, dus dat was ook wel heel lekker!
pi_146143222
Oh, die cover lijkt mij ook wel wat! Weet iemand welk merk het is? De labels op de foto's zijn onleesbaar.
pi_146143277
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Voor die 20 euro zou ik het proberen :Y

Maar is met de echte kou zo'n draagjas niet beter het allermakkelijkst?
Cwen heeft nog een mooie te koop ;) (draagjas that is)
pi_146143289
Dat klop het wel hoor, LadyBlack, dat het warmer is.
Maar ik heb er nog geen gevonden die door de keuring komt. Veel jassen zijn gewoon te koud (een fleecejas is niet genoeg met -15) en ik vind veel van die dingen lelijk :@

Wup, die foto komt van ebay. Verder kom je een heel eind als je op baby carrier cover zoekt op google en pinterest.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:13:46 #150
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146143299
Ik vind zelf covers niet fijn maar dat is heel persoonlijk. Ik heb een Mam Aiska poncho (en dat vinden genoeg anderen weer niet fijn) Hoppediz heeft ook prima covers.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146143356
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:13 schreef Moppert het volgende:
Ik vind zelf covers niet fijn maar dat is heel persoonlijk. Ik heb een Mam Aiska poncho (en dat vinden genoeg anderen weer niet fijn) Hoppediz heeft ook prima covers.
Waarom niet fijn?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:18:15 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146143404
Te veel gedoe :D en het afstellen vond ik niet fijn zo onder de jas enzo.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146143405
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:13 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat klop het wel hoor, LadyBlack, dat het warmer is.
Maar ik heb er nog geen gevonden die door de keuring komt. Veel jassen zijn gewoon te koud (een fleecejas is niet genoeg met -15) en ik vind veel van die dingen lelijk :@

Wup, die foto komt van ebay. Verder kom je een heel eind als je op baby carrier cover zoekt op google en pinterest.
Ja dat vooral, die jassen en poncho's en vesten zijn echt niet mijn smaak idd. Ik deed altijd mijn jas gewoon open, maar ontzwangerend had ik het sowieso niet koud en het was een zachte winter :P
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:23:41 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146143538
Deze winkel had ook een stand op de draagconferentie, en die hadden een toonbare draagjas vond ik :D

https://www.facebook.com/(...)79778122?sk=timeline
pi_146143709
Ik denk dat ik eerder voor zo'n fleecepak ga dan een cover/jas/poncho. Alhoewel, misschien wel een cheapass poncho voor erbij.
Vind het allemaal niks namelijk :') :D
pi_146143790
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:18 schreef Moppert het volgende:
Te veel gedoe :D en het afstellen vond ik niet fijn zo onder de jas enzo.
Is dat dan niet 1 keer afstellen en dan klaar?
Wat mij handig lijkt is dat kind dan zonder jas kan en ik ook of m'n gewone jas kan kiezen.
pi_146143871
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:29 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat ik eerder voor zo'n fleecepak ga dan een cover/jas/poncho. Alhoewel, misschien wel een cheapass poncho voor erbij.
Vind het allemaal niks namelijk :') :D
Wat voor fleecepak bedoel je? Gewoon een fleecepak voor de beeb?
pi_146143874
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:34 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat voor fleecepak bedoel je? Gewoon een fleecepak voor de beeb?
Yup :Y

http://dragenenzo.nl/prod(...)ing/fleece-overalls/
Dit bijvoorbeeld!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:38:32 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146143958
Lijkt mij heel irritant omdat je dan ergens binnenkomt en gelijk met een zwetend kind zit.
pi_146143962
Hm dat heb ik idd wel. Maar het voordeel van zo'n cover is denk ik dat je het makkelijk af kan doen. Met -15 zullen we niet lang buiten zijn, maar als je dan een winkel in gaat, is het misschien fijn dat je zo'n cover wat makkelijker af kan doen.
Das zo typisch hier, ondanks de kou zijn mensen doodsbang om het koud te hebben. Lekker stoken dus, in die winkels. Kom je daar met je donzen jas :')
pi_146144054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:38 schreef LadyBlack het volgende:
Lijkt mij heel irritant omdat je dan ergens binnenkomt en gelijk met een zwetend kind zit.
Dat is ook weer zo.
pi_146144093
Wat is er trouwens anders aan een Hoppediz pak dan aan een pak van bv KikKid of Lindex? Omdat hier meestal naar die eerste verwezen wordt.
pi_146144096


:') :D
pi_146144182
Whahaha _O-

Mineola, ht verschil weet ik niet, maar die Lindex-pakken zijn heerlijk! Handig envelopmouwtjes en voetjes, zodat je niet met wantjes hoeft te klooien.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:00:31 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146144605
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:43 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]

:') :D
Djeeeeeez :')!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:06:17 #166
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146144789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:43 schreef Mineola het volgende:
Wat is er trouwens anders aan een Hoppediz pak dan aan een pak van bv KikKid of Lindex? Omdat hier meestal naar die eerste verwezen wordt.
Ik vind de pasvorm fijner :) En ook dunner en dan toch even warm O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146213477
Met pukkie even naar de stad, onrustig in de wagen, maar slaapt als een osje in de Emeibaby O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 2 november 2014 @ 18:27:04 #168
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146222379
Lekker he! En de emeibaby vind ik echt bij jullie passen :Y O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146246151
Dames, zit ie zo goed?

Ik denk dat zn knietjes iets hoger horen maar daar zitten mijn borsten al -O-

Lopen en staan in dit ding vindt hij heerlijk, zitten ermee is brullen...


We hebben ook een gewone doek, daar ga ik ook nog mee oefenen, maar deze hebben we vans choonvader gekregen dus wil hem ook echt wel gebruiken.

Hij clustert een beetje vanochtend dus t gehuil net op de banj kan ook zijn omdat hij liever tiet wil dan knuffelen ;) leg hem zo nog even aan.
Kwak
pi_146246381
Ziet er goed uit Kwak! Als je M ietsje (ietsje!)lager doet, kunnen z'n knietjes misschien wel wat hoger?

Wb draagoveralls/-covers,-jassen, bij hele kleintjes ben ik fan van draagjassen. Wel lekker elkaars warmte delen en makkelijk uitdoen als je ergens naar binnen gaat en het warm is. Zelf ga ik dit jaar nog voor een overall, voor de momenten dat T nog wel in de doek zit, maar die loopt ook erg graag zelf en dan is hij op beide momenten lekker warm.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146246542
Ja dat bedacht ik ook net. Nou, dat komt volgende keer wel, hij slaapt nu namelijk O+
Kwak
pi_146246949
FCC: had ik laatst ook weer geprobeerd met Jaap in de school run. Voelde echter als een fail:

Kreeg het niet goed strak. Jaap draaide telkens om, en daardoor voelde het niet prettig.
Dacht das mooi. Jaap op kdv afgeven, doek laten zitten en dan Sjaak naar school en ik naar auto / werk. Makkelijk! Maar voelde toch een beetje raar, zo'n lege maat 7 doek om je heen wapperend. Nog een hele dikke ook. :') had het uiteindelijk als ultieme Sjaal om mezelf gedrapeerd maar dan nog.

Ik houd t maar op mijn ringsling en ga eens kijken naar heup knopen met een maat 4 ofzo. Toch minder sjaal op dexterugweg
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 3 november 2014 @ 11:47:16 #173
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146248086
Ik heb trouwens deze

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146335367
Heeft er iemand ervaring met doeken van Diva Milano? Ik zoek een fijne zachte doek met wol en de varianten van Diva Milano zien er wel mooi uit.

Of anders suggesties voor fluffy wollen doeken? Ik ben wel een behoorlijk kieskeuring in kleur / patroon :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146353204
emeibaby is echt fijn met een newborn O+ en hij staat jullie zeker erg goed JM!

Kwak, eigenlijk wat morretje zegt, je zou hem als hij in het rugpand zit even wat dieper in het zakje kunnen krijgen door je hand tussen je mini en het rugpand door te strijken van de rug naar de billetjes toe. Maar het is idd minimaal, en voor een eerste keer ^O^ .
Tof kado trouwens :D
♥ J & S
pi_146363425
En vandaag in de gewone doek!


Zit goed zo denk ik? Strak spannen is best lastig...


En hoera voor gewone kleding *O*
Kwak
  donderdag 6 november 2014 @ 12:37:26 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146364137
Ziet er moooii en knus uit Kwak! O+

Tikkie hoog misschien, maar bij mij zakte het toch altijd nog wel ietsje ;)

Phaidra, ik vond de Diva's die ik op de conferentie heb gevoeld, heerlijk zacht!
  donderdag 6 november 2014 @ 12:39:14 #178
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146364187
Het zit goed! (ik was het op fb als je dat nog niet door had ;) )
Het kan idd wel iets strakker maar dit is al heel netjes *O* O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146364211
Ziet er echt netjes uit hoor kwak, zeker voor een eerste keer :Y! En lief, zo'n klein hummeltje O+

En JM O+! Staat jullie idd zo goed!

Wij zijn een ochtendje op stap geweest 8-) Gewoon m'n fleecevest over ons heen.

  donderdag 6 november 2014 @ 12:41:13 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146364249
Ach GotC O+, ik ben stiekem een beetje verliefd op T geloof ik!
  donderdag 6 november 2014 @ 12:48:46 #181
381212 Gulara
From the future
pi_146364425
Ik niet stiekem hoor. Wat een lekker ding! O+
En dat humpie van kwak. O+
pi_146364453
O+! Ik ook niet stiekem 8-)
pi_146364984
Ik ben stiekem best jaloers op de mama's met kind in draagdoek. Het lijkt me heerlijk!,Helaas ziet mijn kind het niet zo; het is na een paar minuten al huilen in de bondolino :( Iemand een positief verhaal over hun kindje die er opeens wel in wil?
pi_146365110
Ooh Gotc met fleecejas breng je mij op een idee om de fleecejas van vriend er overheen te doen en dan past mijn eigen jas er wel open overheen.
Zat al helemaal te bedenken hoe dat straks te gaan doen als het kouder wordt.
Eerst nog maar even een muts haken trouwens :D
(en wat een lekker opvreetbaar ventje heb je toch O+ )
  donderdag 6 november 2014 @ 13:12:20 #185
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben stiekem best jaloers op de mama's met kind in draagdoek. Het lijkt me heerlijk!,Helaas ziet mijn kind het niet zo; het is na een paar minuten al huilen in de bondolino :( Iemand een positief verhaal over hun kindje die er opeens wel in wil?
Zit het dan wel goed in de bondolino en wat ben je aan het doen als het huilen begint, ?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146365324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:12 schreef Moppert het volgende:

[..]

Zit het dan wel goed in de bondolino en wat ben je aan het doen als het huilen begint, ?
Zolang ik rondloop met haar in de bondolino dan gaat het goed. Ga ik zitten met haar in bondolino dan begint ze te huilen...

Volgens mij zit ze er goed in. Ik heb haar er zelf ingezet en vriend heeft het ook een paar keer gedaan. Beentjes hangen goed vrij, armpjes opgekruld tegen mij en ze kan ook gewoon goed en vrij ademen...

Dus het is mij een raadsel waarom ze er geen fan van is.
pi_146365339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:37 schreef LadyBlack het volgende:
Phaidra, ik vond de Diva's die ik op de conferentie heb gevoeld, heerlijk zacht!
Tnx! Alleen heb ik nu een AP Argus op het oog die mijn draagdoekenbudget direct oppeuzelt.. Is een linnenblend, lijkt me vooral fijn voor iets oudere kindjes en/of in de zomer, precies wat ik nu niet direct zoek/nodig heb :'). Maar ik ben verliefd geloof ik, mijn hormonen willen 'm O+.

Kwak & GotC O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146365446
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zolang ik rondloop met haar in de bondolino dan gaat het goed. Ga ik zitten met haar in bondolino dan begint ze te huilen...

Volgens mij zit ze er goed in. Ik heb haar er zelf ingezet en vriend heeft het ook een paar keer gedaan. Beentjes hangen goed vrij, armpjes opgekruld tegen mij en ze kan ook gewoon goed en vrij ademen...

Dus het is mij een raadsel waarom ze er geen fan van is.
Ik moest ook wel blijven lopen altijd. Mijnes vond de beweging gewoon erg fijn en voor mij prettig dat ik hem niet op de arm hoefde te dragen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146365548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik moest ook wel blijven lopen altijd. Mijnes vond de beweging gewoon erg fijn en voor mij prettig dat ik hem niet op de arm hoefde te dragen :+.
En bij zitten ook huilen?
  donderdag 6 november 2014 @ 13:26:29 #190
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365616
Bij ons is zitten ook huilen geweest altijd mits ze sliepen dan was zitten wel ok.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146365869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En bij zitten ook huilen?
Ja, inderdaad. Als hij diep in slaap was kon ik wel 10 minuutjes zitten, maar meestal werd hij dan toch wakker.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146365939
Jup hier ook niet te lang zitten...
Kwak
  donderdag 6 november 2014 @ 13:36:17 #193
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:18 schreef Phaidra het volgende:
Tnx! Alleen heb ik nu een AP Argus op het oog die mijn draagdoekenbudget direct oppeuzelt.. Is een linnenblend, lijkt me vooral fijn voor iets oudere kindjes en/of in de zomer, precies wat ik nu niet direct zoek/nodig heb . Maar ik ben verliefd geloof ik, mijn hormonen willen 'm .
Linnen kan natuurlijk ook prima met een baby, ik zeg doen :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146366104
Zitten met beeb in de draagdoek kon alleen als ie ziek was.. En dat was welgeteld 1 keer. Dus. :P
Laatst mijn nichtje in de doek gehad, moesten rond de avondspits oppassen en het kind was al overprikkeld van de dag ;( Toen kon ik voor het eerst zitten, en eten!, met een wakker kind in de doek.

Phaidra O+ Argus is mooi! Als het mijn budget was wist ik het wel :P Welke kleur?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146366143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:36 schreef Moppert het volgende:

[..]

Linnen kan natuurlijk ook prima met een baby, ik zeg doen :Y
:D

Mijn verstand vindt het nog moeilijk om direct ja te zeggen tegen zo'n bedrag ;). En dan is het ook nog een size 2. Ik kan waarschijnlijk wel een kangaroo carry knopen, maar verder toch meer geschikt als rs. Maar moooooooooi, had ik dat al gezegd??

Morretje, het is de cappuccino!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 november 2014 @ 13:41:50 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146366173
Oh, wat ben ik dan blij dat zitten in de doek hier wel mag van Suus :o. Ze slaapt er soms 3 of 4 uur lang in en al die tijd lopen is niks voor mij :+

Sun, heb je al eens een doek geprobeerd?
pi_146366363
Veel heen en weer lopen en staan is wel goed voor de lijn :P
Kwak
pi_146366552
Zitten mag alleen in de bus/tram, dan is er tenminste afleiding :P Verder vind hij het ook niks.
pi_146366809
Ik mocht ook alleen gaan zitten als hij diep in slaap was :Y

Mooie T.!

Ik heb Stip net weer eens geknoopt, maar dan in een FCC, maar ik vond het lastig om hem strak te krijgen zonder dat ik hem op ooghoogte had. Maar hij mag op zich nog wel wat ruimte hebben om naar achteren te hangen toch?
pi_146368538
Zitten was de eerste maanden ook een no go. Inmiddels mag ik het wel doen :).

en T O+ !
♥ J & S
pi_146368785
Ik dacht dat ze het niet fijn vond in draagzak maar jullie kindjes hebben het dus ook! Met die wetenschap durfde ik het wel aan om met r in draagzak naar de buurtsuper hier te gaan :) En het ging helemaal goed! Ik voelde me net zo trots als toen ik voor het eerst met kinderwagen op pad ging!
pi_146368822
Wat heerlijk Sun! O+!
pi_146369465
Kiek noe! Ze slaapt nu zelfs in zak. Dank jullie voor jullie reacties! Jullie hebben mijn dag gemaakt!
pi_146370814
Sun O+ O+

Ik mag ook echt niet zitten met L in de draagdoek. Lopen moet ik, of wiebelen, maar vooral niet stilstaan en hoe durf ik te gaan zitten :{w
pi_146371585
Sun wat goed!
Zitten mag hier ook niet en stilstaan is ook niet gewenst.

Vandaag was ik ook weer blij met m'n doek. Na zijn vaccinatie is het jongetje elke keer uit zijn hum en dan is zijn bed of bij mama zijn als hij wakker is toch favoriet.
Net heerlijk anderhalf uur gewandeld met hem en boodschappen gedaan erna.
Wat een attractie ben ik toch elke keer als hij in de doek zit. De oh's en ah's vliegen je om de oren.
pi_146372160
Oh, hier ook herkenning over het moeten bewegen. *; . Soms gaat het ook zo ver dat I pas stil wordt als ik de voordeur uitstap. Want ja, alleen binnenshuis is ook booooring. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 november 2014 @ 16:47:05 #207
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146372282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht dat ze het niet fijn vond in draagzak maar jullie kindjes hebben het dus ook! Met die wetenschap durfde ik het wel aan om met r in draagzak naar de buurtsuper hier te gaan :) En het ging helemaal goed! Ik voelde me net zo trots als toen ik voor het eerst met kinderwagen op pad ging!
Hier ook hoor. Altijd gehad ook :D En ze zijn nu allebei 3+ :P Stilstaan mag niet. Lopen met die handel!

En als mini inderdaad alleen als ze sliepen of ziek waren. Anders mocht ik echt niet zitten! Stilstaan alleen als het noodzakelijk was ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146372701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Altijd gehad ook :D En ze zijn nu allebei 3+ :P Stilstaan mag niet. Lopen met die handel!

En als mini inderdaad alleen als ze sliepen of ziek waren. Anders mocht ik echt niet zitten! Stilstaan alleen als het noodzakelijk was ;)
Nu wordt gewoon geroepen: "Lopen mama!! Verder lopen nu!", of ik krijg een duw in m'n rug :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146372786
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu wordt gewoon geroepen: "Lopen mama!! Verder lopen nu!", of ik krijg een duw in m'n rug :').
:D

En Franny ook de deur uit moeten is herkenbaar!
pi_146373740
Thanks all :)

Ziet er netjes uit Kwak!

En hier ook nietnietniet zitten met uk in emei of doek :)

En wat zijn jullie leuk GotC O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146374470
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:24 schreef BlueEyes het volgende:

Wat een attractie ben ik toch elke keer als hij in de doek zit. De oh's en ah's vliegen je om de oren.
Ja leuk hè O+ Al vind ik het soms ook lastig, want dan weet ik niet hoe/of ik moet reageren en waar ik moet kijken :@
pi_146375099
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:51 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja leuk hè O+ Al vind ik het soms ook lastig, want dan weet ik niet hoe/of ik moet reageren en waar ik moet kijken :@
Ja, kan ik me voorstellen. Ik zou me denk ik dan niet echt meer op mijn gemak voelen al is het goed bedoeld :)

En na een half uurtje in bondolino vond ze het wel genoeg geweest. Maakt niet uit, ik vind het een mooi begin O+
pi_146375544
En naast de emei nu ook beeldmateriaal van de Ellevill (LE Gaia Linus)

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 6 november 2014 @ 22:56:20 #214
381212 Gulara
From the future
pi_146386904
Ja hou eens op met al die minibaby's in doeken. :( ;) O+ O+ O+

En zitten met baby mocht hier ook niet. Ik stond na een aantal weken ook zonder kind een beetje debiel heen en weer te wiebelen. :')

Ik ga m'n draagdoeken verpatsen. Dus dan mag ik voor een verse baby een verse doek. O+
En dan wil ik ook nog een jpmb voor vriendlief.
Én ik heb drie tula's op het oog!

*O*
pi_146387009
Welke tula's? Jij hebt een toddler toch? Hoe zit pi daar in?
  donderdag 6 november 2014 @ 23:01:05 #216
381212 Gulara
From the future
pi_146387143
Nee, ik heb een baby.
En die zit tot aan z'n oksels.
Best raar, want de manduca is even groot en die zit hoger?
pi_146387651
Aah okey, hier ook nog een baby (waar ik ook M nog in prop) maar wil graag een toddler....
  donderdag 6 november 2014 @ 23:44:58 #218
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146388602
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:01 schreef Gulara het volgende:
Nee, ik heb een baby.
En die zit tot aan z'n oksels.
Best raar, want de manduca is even groot en die zit hoger?
Nee hoor heel logisch.
Daarom roep ik altijd dat je met de manduca langer voort kan qua rugpand. Het zitje is veel dieper. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 6 november 2014 @ 23:51:50 #219
381212 Gulara
From the future
pi_146388762
Ja de manduca is wat dat betreft ideaal.
Alleen vriend draagt maar minimaal en ik gebruik de tula.

Kyara, kan me voorstellen dat M de tula wel ontgroeit is.
Voor hier was de baby ideaal. Doordat ie niet te diep zat kon ie prima rondkijken.
Als we weer veel gaan dragen koop ik een toddler.
Volgens mij heeft Mineola er eentje.
pi_146391485
Hier ook een toddler. Ik hou ervan.
Mijn 9 maander gaat er nu in omdat de beco te klein is geworden. Die gaat dan V&A in.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_146392276
De wompat baby is nu langzaamaan ook echt te klein aan het worden voor peuter. Rugpand gaat nog wel, maar ondersteuning loopt al even niet meer van knie naar knie. Maar ik draag hem niet genoeg om een grotere te kopen, en daarbij ben ik van plan om straks de baby veel te dragen om mijn handen wat vaker vrij te hebben voor peuter.

Enne... Argus komt toch bij mij wonen, ik ben overstag gegaan :D :o *O* :o ):O
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:56:34 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146392601
Ooooooh wat gaaf Phaidra!

Voor M gebruik ik trouwens wel verbreders hoor. Maar de meiden zitten nu ook goed in maat 86 en ik draag toch nog best regelmatig. En ook voor M vind ik het ideaal, geen buggy mee bij lange afstanden.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:15:01 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146392892
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:39 schreef GotC het volgende:
Ziet er echt netjes uit hoor kwak, zeker voor een eerste keer :Y! En lief, zo'n klein hummeltje O+

En JM O+! Staat jullie idd zo goed!

Wij zijn een ochtendje op stap geweest 8-) Gewoon m'n fleecevest over ons heen.

[ afbeelding ]
Wat lijkt hij op jou :o O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146398654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:27 schreef JufMariska het volgende:
En naast de emei nu ook beeldmateriaal van de Ellevill (LE Gaia Linus)

[ knip ]
ooooh! Die doek vind ik echt heel mooi, en hij staat jullie ook prachtig zeg! O+

Ik moet inderdaad ook altijd lopen met kind in de drager, en soms is het zelfs pas buiten ok.

En ik heb inderdaad een Tula Toddler (grey zigzag) ja! Zijn kind en ik nog altijd blij mee. Hij zat pas echt redelijk goed vanaf maat 86 zo'n beetje vond ik, rugpand is vrij hoog en breed. Niet zo gek ook want toddler, haha.
pi_146457789
Gisteren op de ON-beurs kon ik me niet inhouden...
O+
pi_146457799
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat lijkt hij op jou :o O+
Daar ineens wel ja :D Verder is het echt een mini-Yur O+

En tof Wup!
  zondag 9 november 2014 @ 12:19:34 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146458303
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:57 schreef WupWup het volgende:
Gisteren op de ON-beurs kon ik me niet inhouden...
O+
[ afbeelding ]
Mooi!

ik was er ook.
pi_146458380
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 12:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mooi!

ik was er ook.
Weet ik. Je negeerde mij ;( }:|

Nee garp, je was druk in gesprek en mijn kinderen moesten aandacht ;)
  zondag 9 november 2014 @ 12:24:15 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146458426
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Weet ik. Je negeerde mij ;( }:|

Nee garp, je was druk in gesprek en mijn kinderen moesten aandacht ;)
:D

Jammer dat ik je gemist heb!
Hoe vond je het verder? Ik vond het zelf een klein beetje tegenvallen eigenlijk. Maar dat kwam misschien ook door een beperkter budget :+
pi_146458545
Ik vond de diversiteit van de kraampjes wat tegenvallen, maar op zich wel leuk. Fijn om niet continu van je sokken te worden gereden door kinderwagens, dat je overal kunt neerploffen om te voeden en dat dat ook en masse gebeurt :) en dat kinderen gezien worden en normaal behandeld worden. Maar die wafels waren smerig :D
Heb jij nog wat gekocht?
  zondag 9 november 2014 @ 12:34:59 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146458786
Ik had ook meer cadeau-achtige artikelen en speelgoed verwacht. Ik heb kinetisch zand en een paar rompers gekocht. Had gehoopt op een leuke Tula toddler aanbieding maar helaas.

Ik vond soms de moeders met kinderen op hun rug die vergaten dat ze nog een kind op hun rug hadden irritant. Sta je bij een kraampje, krijg je ineens een kind half in je gezicht omdat de moeder zich half omdraait.

Maar tegelijkertijd was dat soms ook ontzettend leuk. 2 moeders die bij een kraampje staan en dan de kinderen die even contact maken vanaf hun veilige plekjes op moeders rug O+

Ik weet niet, vorige keer vond ik het echt een heel leuk en gezellig sfeertje hebben en was het meer dan een beurs zeg maar. Nu vond ik het gewoon een beurs maar dan met wat meer kinderen.
pi_146460591
Op mijn to do lijst staat deze beurs. Is die ook leuk om je kind mee te nemen? Volgende keer is die al twee. :D
  zondag 9 november 2014 @ 13:29:14 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146460848
De juni beurs is zo leuk en ook enorm leuk voor kinderen. O+

Ik vond deze beurs niet leuk. Ik heb wat dingen kunnen kopen en op verzendkosten kunnen besparen maar dat was het dan ook -O- de enige stands met speelgoed hadden allemaal hetzelfde en net datgene wat ik al heb of niet kan waarderen.

En ik heb mij dood zitten ergeren aan hoe asociaal mensen waren bij sommige stands. Dat ze een elleboog voor je houden en met hun 2 kinderen zo door je heen proberen te baggeren.
En dat bij stands die niet eens een aanbieding hadden en altijd gratis verzendkosten :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146461436
Mooi Wup!

Ik wil komende juni echt naar de ON-beurs (mits het niet het weekend is van peuters verjaardag). Het zag er zo leuk uit vorige keer!

Gister de Argus binnengekregen O+. Hij is zo zacht! Ik vind het wel lastig om met losse ringen een RS te knopen.

Deze is het:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146461749
Mijn Neobulle Simon mt 4 staat in de verkoop. Richtprijs 50 euro (heb ik zelf ook betaald). Fijne, iets dikkere doek die heel makkelijk knoopt.



Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146462810
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 13:45 schreef Phaidra het volgende:
Mooi Wup!

Ik wil komende juni echt naar de ON-beurs (mits het niet het weekend is van peuters verjaardag). Het zag er zo leuk uit vorige keer!

Gister de Argus binnengekregen O+. Hij is zo zacht! Ik vind het wel lastig om met losse ringen een RS te knopen.

Deze is het:
[ afbeelding ]
Mooi!

Maar wat is er nu zo speciaal aan die APs dat er 1000 euro voor wordt betaald eigenlijk? :@
pi_146463766
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 14:22 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mooi!

Maar wat is er nu zo speciaal aan die APs dat er 1000 euro voor wordt betaald eigenlijk? :@
Dat zijn meestal de veilingen die zoveel opbrengen, ik heb ze nog nooit voor 1000 euro retailprijs gezien eigenlijk.

Ze zijn handgeweven van luxere stoffen dan standaard en er worden maar een paar gemaakt per kleur / design. Voor relatief normale prijzen (150-300 euro, enkele uitzonderingen daargelaten) kan je via de Etsy-shop kopen, maar die zijn altijd in 3 seconden uitverkocht.
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † zondag 9 november 2014 @ 23:19:54 #238
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_146484326
Zover ik weet is Artipoppe niet handgeweven, maar machinaal en in kleine oplage. Wat ook veel kost. (Om een lagere prijs te bereiken en toch ook winst voor de doekenproducent moeten er vele kilometers doek worden geweven en verkocht. Het instellen van de machines en inkopen van de productietijd bij de weverij kost een smak geld.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 09-11-2014 23:29:35 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 10 november 2014 @ 00:40:44 #239
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146486640
Artipoppe Two Birds Qiviut Raspberry ¤ 2500
Artipoppe Seahorses 2:14 ¤ 1225
Artipoppe Argus Little Two Eyes ¤ 560
Artipoppe Argus The Wizard King ¤ 550
Artipoppe Two Birds 5:2 ¤ 450
Artipoppe Two Birds Goldeneye ¤ 435
Artipoppe Seahorses Mongolian ¤ 435
Artipoppe Karakusa Too much Sushi ¤ 435
Artipoppe Karakusa Not enough Sushi ¤ 435
Artipoppe Two Birds Cornflower ¤ 422

Zo maar een greep uit de retail prijzen van artipoppe.
Ze zijn niet per definitie fijner en zachter dan andere merken en tjah vraag en aanbod en wat de gek er voor geeft. :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † maandag 10 november 2014 @ 01:43:46 #240
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_146487681
100 gram qiviut spinvezel van normale kwaliteit kost ¤ 100. En er zal zo'n 135 gram of meer in de doek zitten, van bijzonder goede kwaliteit waarschijnlijk.
Qiviut vezel is acht keer warmer dan wol, dus het is wel afzien in 56 % muskus os (vandaar dat die beesten zo zweten, die zitten in 100%) :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 10-11-2014 01:51:21 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_146489711
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:29 schreef Moppert het volgende:
De juni beurs is zo leuk en ook enorm leuk voor kinderen. O+

Ik vond deze beurs niet leuk. Ik heb wat dingen kunnen kopen en op verzendkosten kunnen besparen maar dat was het dan ook -O- de enige stands met speelgoed hadden allemaal hetzelfde en net datgene wat ik al heb of niet kan waarderen.

En ik heb mij dood zitten ergeren aan hoe asociaal mensen waren bij sommige stands. Dat ze een elleboog voor je houden en met hun 2 kinderen zo door je heen proberen te baggeren.
En dat bij stands die niet eens een aanbieding hadden en altijd gratis verzendkosten :+
Dit dus!
Ik was blij dat het een thuiswedstrijd was dus niet heel nl door voor deze beurs :@
pi_146493426
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:29 schreef Moppert het volgende:
De juni beurs is zo leuk en ook enorm leuk voor kinderen. O+

Ik vond deze beurs niet leuk. Ik heb wat dingen kunnen kopen en op verzendkosten kunnen besparen maar dat was het dan ook -O- de enige stands met speelgoed hadden allemaal hetzelfde en net datgene wat ik al heb of niet kan waarderen.

En ik heb mij dood zitten ergeren aan hoe asociaal mensen waren bij sommige stands. Dat ze een elleboog voor je houden en met hun 2 kinderen zo door je heen proberen te baggeren.
En dat bij stands die niet eens een aanbieding hadden en altijd gratis verzendkosten :+
Oh, zo blij dat ik niet ben gegaan dan! In juni zijn we wel weer van de partij dan. Mega-OUD-meet doen, wie komt? O+

Ik ben echt te krenterig om de hoge prijzen voor draagdoeken te begrijpen.
  maandag 10 november 2014 @ 11:40:12 #243
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146493484
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:29 schreef Moppert het volgende:
De juni beurs is zo leuk en ook enorm leuk voor kinderen. O+

Ik vond deze beurs niet leuk. Ik heb wat dingen kunnen kopen en op verzendkosten kunnen besparen maar dat was het dan ook -O- de enige stands met speelgoed hadden allemaal hetzelfde en net datgene wat ik al heb of niet kan waarderen.

En ik heb mij dood zitten ergeren aan hoe asociaal mensen waren bij sommige stands. Dat ze een elleboog voor je houden en met hun 2 kinderen zo door je heen proberen te baggeren.
En dat bij stands die niet eens een aanbieding hadden en altijd gratis verzendkosten :+
Waar en wanneer is de junibeurs? Ik heb dan ook eindelijk een doelgroepkind en kom dan misschien ook wel :Y (Alleen met baby dus :) )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146493500
Een doelgroepkind? Ik vind het echt niet alleen gericht op babies hoor, juist veel leuks te zien en doen voor grotere kindjes :)
  maandag 10 november 2014 @ 11:48:19 #245
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146493690
Oh ik neem juist de groterds mee naar die in juni O+

En ik ben in voor een FOK meet *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146494348
Me too. *O*
In juni neem ik Riley mee. En die is dan ruim 2 jaar :D
  maandag 10 november 2014 @ 12:21:48 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146494441
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 08:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit dus!
Ik was blij dat het een thuiswedstrijd was dus niet heel nl door voor deze beurs :@
Fijn om te lezen, dat maakt het gebrek aan kaartjes weer een beetje goed :+ :').
In juni ben ik er bij *O*.
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 12:23:04 #248
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146494458
Maar waar en wanneer in juni is het nou? :D
Ik kijk tzt wel wie ik wel en niet meeneem. Eerst goed orienteren :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 10 november 2014 @ 12:24:03 #249
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146494479
zaterdag 6 juni :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 10 november 2014 @ 12:26:16 #250
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146494527
Ah ^O^ en Waar? :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 10 november 2014 @ 12:29:20 #251
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146494610
Doorwerth :D

Voor al je volgende vragen http://oudersnatuurlijk.nl/ ;)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146494736
In Doorwerth, bij Arnhem.

Ik ben er waarschijnlijk ook weer. Misschien ook wel met 1 kind. Geen 3 in elk geval :N
pi_146494757
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fijn om te lezen, dat maakt het gebrek aan kaartjes weer een beetje goed :+ :').
In juni ben ik er bij *O*.
Ik moest inderdaad nog aan je denken. Had je bijna een berichtje gestuurd vanaf de beurs. Niet getreurd, je mist niks :D
  maandag 10 november 2014 @ 12:39:12 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146494828
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 12:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik moest inderdaad nog aan je denken. Had je bijna een berichtje gestuurd vanaf de beurs. Niet getreurd, je mist niks :D
O+ lief van je!
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 12:39:39 #255
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146494837
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 12:29 schreef Moppert het volgende:
Doorwerth :D

Voor al je volgende vragen http://oudersnatuurlijk.nl/ ;)
Sorry, luie modus :@ :* Thnx :)

Ik kom ook echt niet met drie kinderen :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 10 november 2014 @ 12:41:30 #256
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146494877
Partypoopers :( zit ik daar dan met 3
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146496553
Ik kom ook niet met 3 kinderen :p
Maar op de foto's van die van afgelopen zomer zag het er zo tof uit dat ik ook wel zin heb om hier heen te gaan... eens in de gaten houden
pi_146496856
Ja, meeten!! Ik zou ook beide kinderen meenemen denk ik, juist voor peuter lijkt het me erg leuk (en baby vooral erg praktisch bij waarschijnlijk nog geen 4 maanden ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 november 2014 @ 14:06:25 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146497007
Wij zijn vorige keer maar kort geweest ivm een andere afspraak in de middag. Maar ik zag ergens zwembadfoto's voorbij komen. Kan je op de zomereditie gewoon zwemmen? Of is dat alleen voor mensen die er ook blijven slapen?
KuikenGuppy
  maandag 10 november 2014 @ 14:17:00 #260
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146497345
Ja er is een zwembad buiten en 2 grote speel plekken met glijbaan etc. Er is een meer en een enorm groot grasveld.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146506752
We hebben de pepernotenprijsvraag gewonnen :D
pi_146580087
Ff een vraagje:
Hebben jullie zo enig idee wat ik fout doe?
Zowel m'n storchenwiege carrier en m'n tricot slen zakken heel snel.
Js ligt in beide echt prima en hij vindt het heerlijk, maar hij zakt behoorlijk naar beneden.
En hoe lager hij gaat hangen, hoe meer ik het voel in m'n rug (en ik word onzekerder of hij niet valt ;) )

Dus ik doe iets fout... Maar wat?
  woensdag 12 november 2014 @ 17:55:42 #263
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146580307
Het is duidelijk bij beide dan niet strak genoeg geknoopt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146580787
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:55 schreef Moppert het volgende:
Het is duidelijk bij beide dan niet strak genoeg geknoopt.
Nog strakker dus...
Hmz, krijg dat dan dus niet voor elkaar..
Draagdoekenmeet kan ik dus wel gebruiken ;)
pi_146581245
Misschien is het meer een kwestie van spanning vasthouden bij handelingen? Resultaat is hetzelfde natuurlijk :P
Heb je van de rekbare bv al een fijn knoopfilmpje gekeken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146581451
Ohh leuk misschien ben ik ook van de partij! :D
pi_146581910
Nou, wanneer gaan we meeten? O+
pi_146585216
Ja count me in hoor, rugdragen moet hier echt van de grond komen!
pi_146585328
Ik wil ook! Ik heb ook moeite met mijn storchenwiege carrier, de doek lukt best wel goed... (DH hier)

De carrier moet ik op mn buik afknopen (rug lukt net niet), kan dus niet twee keer onder de billen door, misschien dat het daar door komt? Hij lijkt zo los te zitten en t wordt erger als ik beweeg. Lijkt ook of hij niet goed aansluit bivenaan t rugje, dus zit hij ook niet zo mooi strak in een C-houding zoals in de doek...
Kwak
pi_146585657
Als het niet te ver is, wil ik ook wel aansluiten :) Utrecht bijv?
pi_146585790
Oh als het zo dichtbij is sluit ik graag aan... deze mini wil ik heel graag gaan dragen. Ik mag misschien van mijn vriendin al een mooie rekbare lenen/overnemen en zij wil graag een mooie geweven doek maar weet niet zo goed hoe of wat. Ik laat me heel graag informeren en uitproberen!
pi_146586212
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:09 schreef kwakz0r het volgende:
Ik wil ook! Ik heb ook moeite met mijn storchenwiege carrier, de doek lukt best wel goed... (DH hier)

De carrier moet ik op mn buik afknopen (rug lukt net niet), kan dus niet twee keer onder de billen door, misschien dat het daar door komt? Hij lijkt zo los te zitten en t wordt erger als ik beweeg. Lijkt ook of hij niet goed aansluit bivenaan t rugje, dus zit hij ook niet zo mooi strak in een C-houding zoals in de doek...
Ik heb precies hetzelfde probleem met de carrier.
Woon zelf in omgeving Nijmegen, maar omg. Rotterdam is ook prima dan plak ik er gelijk een rondje familiebezoek er achteraan of anders iets centraal als Utrecht?
  woensdag 12 november 2014 @ 20:29:57 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146586256
quote:
17s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:20 schreef Lijnloos het volgende:
Oh als het zo dichtbij is sluit ik graag aan... deze mini wil ik heel graag gaan dragen. Ik mag misschien van mijn vriendin al een mooie rekbare lenen/overnemen en zij wil graag een mooie geweven doek maar weet niet zo goed hoe of wat. Ik laat me heel graag informeren en uitproberen!
Je mag tzt ook wel van mij een doek lenen om uit te proberen?
KuikenGuppy
pi_146586446
Meeten vind ik altijd tof..
maar met een draagdoek erbij stiekem nog leuker :+
♥ J & S
pi_146586478
Afhankelijk van de datum doe ik ook mee! (als ik toevallig in NL ben dus :))
pi_146587372
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je mag tzt ook wel van mij een doek lenen om uit te proberen?
Oh wat lief van je! *O*
pi_146588513
Utrecht is wel lekker centraal ^O^ Misschien zelfde locatie als de januari 2014 meet?
pi_146589131
:Y meeten zodat iemand me rugdragen leren kan!
pi_146590099
Ja, wil ik ook!

En eens andere doeken voelen :) Ik heb geen dure gekocht omdat ik niet wist of ik veel zou dragen maar ik ben wel benieuwd wat het verschil nu is en of het ook anders draagt!

Ik merk nu dat ik alleen draag op kleine stukjes; dus van/naar de opvang, van de auto naar m'n afspraak, maar dus niet 'lange tijd'. En nu het weer kouder wordt vind ik het wel lastig om te bedenken hoe we nu beide warm blijven; ik zie mezelf echt niet met een draagjas oid :@
pi_146590144
Ik kan mijn mini stash wel meeslepen :Y Doeken voelen O+
pi_146590687
Leuk! Mijn stash is klein, maar ik ben wel benieuwd of mijn Natibaby echt zo stroef is of mijn Storchenwiege gewoon heel soepel :@ En ik heb een Bondolino :) En rugdragen wil ik leren!
pi_146593467
Oe meeten, leuk! En eng :o
pi_146603887
Tja, moet deze vraag hier of in het bv topic?

Ik heb Suus heel veel in de draagdoek overdag, en daarin slaapt ze ook heel veel en heel lang. Echt melden voor een voeding doet ze zich dan ook niet echt, meestal pas als ik een beetje klaar ben met de doek en hem af doe, of als ik haar wakker maak omdat ik het zelf wel weer tijd vind.

Nu zouden we binnen een week ongeveer de regeldag(en) krijgen volgens het boekje. Is het dan verstandiger om haar wat meer uit doek te houden? Ik zie het niet echt voor me dat ze dan veel wakker gaat zijn en zich wel continu meldt om te drinken.

Of onderschat ik nu De Kracht Van De Regeldag? :')
pi_146605558
DraagMeet? Leuk! Waar? Wanneer?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_146606258
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:29 schreef Spees_Eend het volgende:

Of onderschat ik nu De Kracht Van De Regeldag? :')
Weet ik niet. Ik weet wel dat ik een paar keer met een schreeuwendhuilende baby in draagdoek heb gelopen, omdat ze - ook net na een voeding - echt echt echt moest drinken. En ik begreep het maar niet (normaal gesproken gaat ze nu lekker slapen?) en toen viel uiteindelijk het kwartje wel dat het een regeldagje was en dat mijn plan om lekker te gaan wandelen moest worden omgezet in een bankhangdag. (Dat waren van die momentjes dat ik het wel moeilijk vond om 'mee te veren'.)

Ik zou dus zelf denken dat ze zich echt wel zal melden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146606421
Mijn jongste meldde zich ook niet altijd als ze in de doek zat. Die heb ik dus echt op gezette tijden eruit gehaald en dan realiseerde ze zichzelf ook vaak dat ze toch best wel wat lustte. Dus ik zou kind er inderdaad uithalen.
pi_146607978
M zette het laatst op eem schreeuwen in t park, toen bleek dat t drie en half uur na t begin van zn vorige voeding was. (Slechte timing van mama). Ik denk dat die van mij zich dus wel meldt...
Kwak
pi_146608607
Huilen of schreeuwen in de doek komt hier eigenlijk niet voor, meer zoals wupwups dochter. Dus ik denk dat ik haar rond de zes weken wat meer in de kinderwagenbak of wieg laat slapen zodat ze in ieder geval goed kan regelen als ze dat wil. Want dat moet toch gebeuren ben ik bang :+
pi_146608730
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 12:35 schreef Kyara het volgende:
In Doorwerth, bij Arnhem.

Ik ben er waarschijnlijk ook weer. Misschien ook wel met 1 kind. Geen 3 in elk geval :N
Ik ben vroeger veel in beurzen geweest en nu beetje een afkeer ervan gehad...die drukte, warmte, slenterende mensen, stank (ja mensen ruiken best sterk zo dichtbij op elkaar!)...is deze beurs anders? ik durf het niet om te proberen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 november 2014 @ 13:38:35 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146609103
Ja die in juni wel.
Ook omdat je gewoon gebruik kan maken van de 2 speeltuintjes en het meer buiten.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146616501
Ah! Speeltuintjes zijn tof! maar dan moet man mee om kind bezig te houden bij de speeltuin...:D nou goed het is nog geen Juni!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 13 november 2014 @ 17:46:09 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146618378
Ik heb een cadeautje van pax gehad :D


alleen vandaga is er trouwens nog 15% KORTING op ALLE Little Frog draagdoeken met de code DRAGEN!!!! http://www.naturebabies.nl/draa.../draagdoek-geweven.html...
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146619145
O+ Pax O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146629503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:09 schreef bitterend het volgende:
O+ Pax O+
Hou ook van jou O+
  donderdag 13 november 2014 @ 23:07:49 #295
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_146631174
Mine! :(
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_146653898
Misschien weet een van jullie hier iets op?

Ik heb een little frog draagdoek, maar als ik een fwcc daarmee knoop zakt de knoop steeds uit. Reteirritant, want daardoor hangt het gewicht zo aan mijn schouders. Hoe strak ik de knoop ook maak, lijkt het te gebeuren. Hoe knopen jullie de doek af? Ik doe nu een dubbele knoop maar dat werkt dus niet echt
pi_146656609
Ik denk dat je dan bij het maken vd knoop de spanning verliest in de banen. Oftewel, niet strak genoeg. Een dubbele knoop blijft normaliter wel zitten namelijk. Heb je alles strak voor je gaat afknopen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146656751
Hmm ja voor mijn gevoel wel. Ik zal er eens extra op letten. Het lijkt wel of de doek te glad is, maar dat zal wel niet.
pi_146659586
Redt je het om Tibetaans af te knopen? Dan doe je de banden eerst rond je middel en daarna nog schuin onder je schouderbanden door. Scheelt misschien nog iets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_146660312
Die ga ik even googlen, ik heb wel veel stof over dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Thanks voor de tips!
  zaterdag 15 november 2014 @ 15:52:03 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146682258
Vol
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')