neuh, de ellende leeft vooral op het internet. In de echte wereld zal het allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat kerst het van zwarte piet gaat winnen, na de huidige hetze.
Dat is het punt wel. Als je de discussie wil verheffen boven het niveau van "Ik vind persoonlijk dat we X wel moeten tolereren maar Y niet, en daar heb ik geen argumenten voor maar toch eis ik dat ik gelijk krijg" - waar jij mee bezig bent - dan moet je een maatstaf vastleggen en de gevallen X en Y langs die maatstaf leggen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk voor je, maar dat is het punt niet.
1700 jaar ouwe grijze manquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hier kun je geen verklaring voor verzinnen?
Een 300 jaar ouwe grijze man in een rode mijter die met een paard over de daken struint om kadootjes af te leveren via de schoorsteen (die of de meeste huizen niet meer hebben of waar met geen mogelijkheid die kadootjes doorpassen) was wel makkelijk uit te leggen? En dan dit vervolgens niet?
Beetje raar...
- Vuurwerk is voor de dommenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:49 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, daar hecht ik aan. Ik hecht aan traditie en folklore. En denk dat dat heel belangrijk is voor een maatschappij. Even een lijste met andere onzin:
• Vuurwerk verjaagd demonen
• Paashaas bestaat niet
• 1 rondje om de zon is niet jouw verdienste (geen verjaardag vieren)
• Hard werken loont
• Liefde bestaat
• Jij bent uniek
Allemaal zaken waarvan het prettig is om wel in te geloven
Gast, het ging om de vergelijking met religie. Lees anders even terug.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is het punt wel. Als je de discussie wil verheffen boven het niveau van "Ik vind persoonlijk dat we X wel moeten tolereren maar Y niet, en daar heb ik geen argumenten voor maar toch eis ik dat ik gelijk krijg" - waar jij mee bezig bent - dan moet je een maatstaf vastleggen en de gevallen X en Y langs die maatstaf leggen.
I stand corrected, dat maakt een verklaring inderdaad veel plausibeler.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
1700 jaar ouwe grijze man
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
Kerst ook afschaffen met die belachelijke boom.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat kerst het van zwarte piet gaat winnen, na de huidige hetze.
Die vergelijking is maar een voorbeeld. Maar het zou je sieren om op het eigenlijke argument van mij in te gaan ipv. alleen maar moeilijk te doen over dat je iets aan een voorbeeldje niet naar de zin is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, het ging om de vergelijking met religie. Lees anders even terug.
Jij zit nu op een compleet ander spoor in al je driftigheid.
Laat maar. Ik ga weer wat doen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Die vergelijking is maar een voorbeeld. Maar het zou je sieren om op het eigenlijke argument van mij in te gaan ipv. alleen maar moeilijk te doen over dat je iets aan een voorbeeldje niet naar de zin is.
Ik denk dat xenofoob Nederland er niet zo bijster veel invloed op heeft, behalve misschien bij twijfelaars. Dat geldt ook voor BN'ers. Maar als men via de rechtbank afgedwongen krijgt dat de traditionele ZP verdwijnt bij landelijke en plaatselijke intochten, als het Sinterklaasjournaal definitief overgaat op roetveeg- of regenboogpieten, en als ZP van de scholen, uit de schappen en uit de boekjes verbannen wordt, zal het wel snel afgelopen zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, voorwaarde is wel dat xenofoob Nederland zich een beetje kalm weet te houden. Daar zit de grote uitdaging.
Ik dacht dat jij intelligent genoeg was om een discussie op argumenten te kunnen voeren, ipv. alleen maar te trollen en te zieken en met niet meer dan "Laat maar" te komen als het op de inhoud aankomt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat maar. Ik ga weer wat doen.
Dood aan Zwarte Piet.
Straf aan de users die Zwarte Piet willen verbieden, godslasteraars!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat maar. Ik ga weer wat doen.
Dood aan Zwarte Piet.
Volgens mij heb ik nou juist niet lopen zieken in deze discussie. Punt is dat jij je focust op het wel of niet toestaan van een boerka, terwijl het daar helemaal niet om gaat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij intelligent genoeg was om een discussie op argumenten te kunnen voeren, ipv. alleen maar te trollen en te zieken en met niet meer dan "Laat maar" te komen als het op de inhoud aankomt.
Maar blijkbaar heb ik me vergist. Ik zal het onthouden voor in de toekomst.
Niet meer dan logisch gezien het Lutherse gedachtengoed.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:03 schreef Halcon het volgende:
In 1600 was het verboden in delen van Nederland. Luther was er ook op tegen.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Het kapen van Piet voor politieke doeleinden is echt riskant.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat xenofoob Nederland er niet zo bijster veel invloed op heeft, behalve misschien bij twijfelaars.
Zou eigenlijk niet weten hoe men dat bij de rechtbank afgedwongen zou moeten krijgen.quote:Dat geldt ook voor BN'ers. Maar als men via de rechtbank afgedwongen krijgt dat de traditionele ZP verdwijnt bij landelijke en plaatselijke intochten, als het Sinterklaasjournaal definitief overgaat op roetveeg- of regenboogpieten, en als ZP van de scholen, uit de schappen en uit de boekjes verbannen wordt, zal het wel snel afgelopen zijn.
Daar heeft niemand een probleem mee hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:19 schreef satecl het volgende:
Waarom maken we gewoon van Sinterklaas geen neger? Dan ben je toch klaar?
Sinterklaas is afgelopen zomer verdronken in de Middellandse zee en zijn zwarte broer neemt de BV over.
[ afbeelding ]
Ja, het heet nu "blackface" in een "slavenpage"-kostuum... Twee historische begrippen die de meeste Nederlanders (z/w) tot voor kort waarschijnlijk helemaal niets zeiden. In de jaren 70 en 80 ging de discussie over de rol die hij speelde, waarin de oude koloniale verhoudingen tot uiting zouden komen. Los van de eventuele legitimiteit ervan kwam die kritiek tenminste nog geloofwaardig over, omdat het karikaturale van een clowneske zwarte knecht met krompraat gemakkelijk spontaan te herkennen is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en hier geef je eigenlijk al aan dat je het standpunt van de tegenpartij niet of onvoldoende begrijpt. Het gaat namelijk niet om het karakter van Zwarte Piet en wat het inhoud. Het gaat puur en alleen om de verschijningsvorm.
Die kinderen kun je alles wijsmaken zolang dat nieuwe speelgoed maar blijft komen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:24 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Daar heeft niemand een probleem mee hoor
Kinderen zien dat echt niet hoor, wel een Kaas Piet, Regenboog Piet, Stroopwafel Piet dan denken kinderen ook of zij in een slechte LSD trip terecht zijn gekomen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die kinderen kun je alles wijsmaken zolang dat nieuwe speelgoed maar blijft komen.
Een kind van drie of vier kijkt meer naar het gedrag dan het uiterlijk vermoed ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kinderen zien dat echt niet hoor, wel een Kaas Piet, Regenboog Piet, Stroopwafel Piet dan denken kinderen ook of zij in een slechte LSD trip terecht zijn gekomen.
Persoonlijk vind ik de Drop Piet wel wat als optie.
Dan onderschat je ze aardig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:37 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kinderen zien dat echt niet hoor,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |