Doe dat ook graag even met de moslims en christenen dat Allah en God 1 grote fake is? Daar zullen wij iets meer aan hebben, sinterklaas is maar 1x per jaar 2 weken dat moslim en christen gezeik hebben wij het hele jaar door.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja, ik ben ook nog altijd trots op mijn zigeuner roots.
Leer die kinderen gewoon vanaf begin dat sinterklaas 1 grote fake is en er is niets aan de hand.
Dat doe ik met evenveel overtuiging het hele jaar door.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Doe dat ook graag even met de moslims en christenen dat Allah en God 1 grote fake is? Daar zullen wij iets meer aan hebben, sinterklaas is maar 1x per jaar 2 weken dat moslim en christen gezeik hebben wij het hele jaar door.
Je kan je ook door andere dingen dan een karikatuur onprettig voelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje vreemde vergelijking. Een hoofddoek is geen karikatuur van een Nederlander.
En nu reageer jij natuurlijk door te zeggen dat Zwarte Piet niks met negers heeft te maken, waarop ik zeg dat ik jou behoorlijk naïef vindt.
Beetje loze vergelijkingen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Je raakt hier de kern, denk ik. Tuurlijk mag iedereen voelen wat hij wil. Ik voel ook veel als ik meisjes in burka (hoe schrijf je dat) zie, of dure auto's met jonge mensen, of zwarte kousen kerk of whatever. Het ding is dat ik niet probeer dat allemaal af te schaffen. Zeker als je weet dat de overweldigende meerderheid er wel veel plezier aan beleeft
Als je constateert dat een bepaalde groep mensen binnen onze samenleving zich onprettig voelt bij een traditie die in de 18e eeuw is ontstaan, dan kun je twee dingen doen:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan je ook door andere dingen dan een karikatuur onprettig voelen.
En dat is waar tolerantie om draait: de kunst om geen bezwaar te maken tegen dingen die je nog zo onprettig, onwenselijk en verwerpelijk kan vinden, zolang je er zelf maar geen schade van ondervindt.
Zo'n burka is wel handig wanneer je op opsporingslijst staat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje loze vergelijkingen.
Overigens zijn er zat Nederlanders die de boerka in de ban willen doen. En ik weet niet precies hoe jij jonge mensen met dure auto's wil verbieden...
De oplossing is heel makkelijk hoor, maak van Sinterklaas een geloof, niemand mag spotten met een godsdienst!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat doe ik met evenveel overtuiging het hele jaar door.
Een rare kerel is het en wat komt ie hier eigenlijk doen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:33 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb als blanke problemen met Sinterklaas, komt vaak dommig en licht dement over.
Nonsens natuurlijk, er wordt aan alle kanten uitgebreid gespot met geloven.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
De oplossing is heel makkelijk hoor, maak van Sinterklaas een geloof, niemand mag spotten met een godsdienst!
Bedoel je dit:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die pedo met zijn baard is toch blank terwijl dat historisch voor geen meter klopt.
Een karikatuur van een demente bejaarde.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:33 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb als blanke problemen met Sinterklaas, komt vaak dommig en licht dement over.
Geloof is weer helemaal heilig tegenwoordig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
De oplossing is heel makkelijk hoor, maak van Sinterklaas een geloof, niemand mag spotten met een godsdienst!
Je weet dat het onzin is? Leuk voor een laugh, dat welquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Want er is inderdaad geen discussie over de islam. En het christendom zat nooit in het verdomhoekje in Nederland.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Je hebt dus duidelijk niet begrepen wat tolerantie inhoudt. Of je bent gewoon een intolerante zak hooi.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je constateert dat een bepaalde groep mensen binnen onze samenleving zich onprettig voelt bij een traditie die in de 18e eeuw is ontstaan, dan kun je twee dingen doen:
- Aanpassingen doorvoeren met als gevolg dat iedereen blij is
- Je vast blijven klampen aan dat een enkel aspect van een kinderfeest
Ik voel meer voor optie a.
Klopt, maar een geloof mag nooit afgeschaft worden of worden veranderd, zie Zwarte Piet maar als profeet Mohammedquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens natuurlijk, er wordt aan alle kanten uitgebreid gespot met geloven.
Dat is er 1 van de velen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je dit:
[ afbeelding ]
http://timerime.com/en/ev(...)cht+van+St+Nicolaas/
Die had toch een baard?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar een geloof mag nooit afgeschaft worden of worden veranderd, zie Zwarte Piet maar als profeet Mohammed
optie c: uitleg en dialoog aan degenen die zich onprettig voelenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je constateert dat een bepaalde groep mensen binnen onze samenleving zich onprettig voelt bij een traditie die in de 18e eeuw is ontstaan, dan kun je twee dingen doen:
DIt is een beetje de: "weg met ons" mentaliteit. De bepaalde groep waar jij aan refereert is volgens mij niet groter dan 1000 personen. Hun argumenten zijn ook meer dan zwak. Gaan we alles aanpassen als er iemand ergens een probleem van maakt? Er zijn belangrijkere zaken om je druk over te maken dan "zwarte piet" en hoe je dat herinnerd / associeert met de slavernij. Ik vrees dat een handevol mensen deze traditie aan het verkloten is, en elke keer als ik nu een zwarte piet zie, ik bang moet zijn dat er demontranten opduiken die hun punt moet gaan maklen, bah!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een heel slechte frame. Dat je tolerant bent, betekent niet dat je alles maar moet tolereren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Je hebt dus duidelijk niet begrepen wat tolerantie inhoudt. Of je bent gewoon een intolerante zak hooi.
Er zijn immers zo veel dingen waar "een bepaalde groep mensen binnen onze samenleving zich onprettig bij voelt" en die je kan afdoen als het vastklampen aan achterhaalde tradities. Ik noemde de hoofddoekjes al.
Het kenmerk van tolerantie is dat de mensen die zich onprettig voelen zich naar de situatie schikken, en niet het afschaffen van zulk soort gedrag.
Hier kun je geen verklaring voor verzinnen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:13 schreef zoost het volgende:
Een 7 jarige komt echt wel met de vraag hoe het kan dat er ook gekleurde pieten zijn. Hoe gaan jullie het je kinderen uitleggen dat er ook anders gekleurde Pieten bestaan. Ik kom niet verder dat dat geen "echte" zwart pieten zijn.
Hier stopte ik met lezen. Hoepel aub op die loze, uitgeholde kreet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:41 schreef zoost het volgende:
[..]
DIt is een beetje de: "weg met ons" mentaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |