Geen idee hoe hij dat doet. Wil je zeggen dat die oude man zelf al die honderden stoute Pieten heeft meegenomen? En vervolgens ook nog eens allemaal onder duim weet te houden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die neemt die pieten toch mee of niet dan?
Als je 7 jaar bent is het ook wel een beetje klaar met geloven in Sinterklaas.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:13 schreef zoost het volgende:
Een 7 jarige komt echt wel met de vraag hoe het kan dat er ook gekleurde pieten zijn. Hoe gaan jullie het je kinderen uitleggen dat er ook anders gekleurde Pieten bestaan. Ik kom niet verder dat dat geen "echte" zwart pieten zijn.
Nee man! Heel groep 4 gelooft nog. En zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je 7 jaar bent is het ook wel een beetje klaar met geloven in Sinterklaas.
Gelijk vanaf begin vertellen hoe het in elkaar zit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je 7 jaar bent is het ook wel een beetje klaar met geloven in Sinterklaas.
Ah, je bedoelde niet mijn reactie maar de reactie die ik in mijn reactie quotte.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O wacht... sarcasme niet begrijpen. O wacht: aangesproken voelen.![]()
In mijn herinnering was ik rond die leeftijd wel aardig up to date wat betreft de Sint.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee man! Heel groep 4 gelooft nog. En zo hoort het ook.
Er bestaan al 25 jaar bonte pieten, ze zijn in het Sinterklaasjournaal geweest en er is geloof ik inmiddels zelfs een film over (maar dat laatste weet ik niet zeker).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:13 schreef zoost het volgende:
Een 7 jarige komt echt wel met de vraag hoe het kan dat er ook gekleurde pieten zijn. Hoe gaan jullie het je kinderen uitleggen dat er ook anders gekleurde Pieten bestaan. Ik kom niet verder dat dat geen "echte" zwart pieten zijn.
Meeste kinderen hebben dat al veel eerder door zulk een lulverhaal, maar houden zich dom.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn herinnering was ik rond die leeftijd wel aardig up to date wat betreft de Sint.
Dat er in Nederland een kleine groep "makkelijk gekwetsten" bestaat, die het voor elkaar hebben gekregen dat er ook nep-zwarte pieten bij moeten omdat ze zwart geen mooie kleur vinden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Er bestaan al 25 jaar bonte pieten, ze zijn in het Sinterklaasjournaal geweest en er is geloof ik inmiddels zelfs een film over (maar dat laatste weet ik niet zeker).
Hoe vertelde je ze dat eerder dan ?
Behalve zoost, die begon op z'n 12e een donkerbruin vermoeden te krijgen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meeste kinderen hebben dat al veel eerder door zulk een lulverhaal, maar houden zich dom.
Dan blijf je dat toch gewoon zeggenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:21 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat er in Nederland een kleine groep "makkelijk gekwetsten" bestaat, die het voor elkaar hebben gekregen dat er ook nep-zwarte pieten bij moeten omdat ze zwart geen mooie kleur vinden.
Wat een racist. Waarom geen kaasgeel vermoeden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Behalve zoost, die begon op z'n 12e een donkerbruin vermoeden te krijgen.
Donkerbruin mag ook niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Behalve zoost, die begon op z'n 12e een donkerbruin vermoeden te krijgen.
Ik vroeg mij op mijn 6e af hoe je met een stoomboot van Madrid naar Amsterdam kon varen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Meeste kinderen hebben dat al veel eerder door zulk een lulverhaal, maar houden zich dom.
Omdat niet iedereen kaas lust.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een racist. Waarom geen kaasgeel vermoeden?
Bij ons was het vanaf groep 5 over en uit met het Sinterklaassprookje. In groep 4 werd het i.i.g. op school nog gekoesterd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn herinnering was ik rond die leeftijd wel aardig up to date wat betreft de Sint.
Maar het wordt dan al wel op het schoolplein verkondigt door bijdehante kinderen die het geheim al hebben ontrafeld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij ons was het vanaf groep 5 over en uit met het Sinterklaassprookje. In groep 4 werd het i.i.g. op school nog gekoesterd.
Spreek voor jezelf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het altijd frappant dat wij blanken voor donkere mensen gaan bepalen dat zij zich niet raar of ongemakkelijk mogen voelen bij ZP.
Tja, zo gaat dat hè. Moslims zeggen ook dat wij ons maar gewoon even niet ongemakkelijk moeten voelen in een straat vol hoofddoekjes. Dat is voor hun ook makkelijk lullen, maar ze hebben wel gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik het altijd frappant dat wij blanken voor donkere mensen gaan bepalen dat zij zich niet raar of ongemakkelijk mogen voelen bij ZP.
Wij zijn niet donker en hebben dus makkelijk lullen.
Die pedo met zijn baard is toch blank terwijl dat historisch voor geen meter klopt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje vreemde vergelijking. Een hoofddoek is geen karikatuur van een Nederlander.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, zo gaat dat hè. Moslims zeggen ook dat wij ons maar gewoon even niet ongemakkelijk moeten voelen in een straat vol hoofddoekjes. Dat is voor hun ook makkelijk lullen, maar ze hebben wel gelijk.
Je raakt hier de kern, denk ik. Tuurlijk mag iedereen voelen wat hij wil. Ik voel ook veel als ik meisjes in burka (hoe schrijf je dat) zie, of dure auto's met jonge mensen, of zwarte kousen kerk of whatever. Het ding is dat ik niet probeer dat allemaal af te schaffen. Zeker als je weet dat de overweldigende meerderheid er wel veel plezier aan beleeftquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:23 schreef KoosVogels het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |