abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:06:08 #51
188609 crew  Kensuke
pi_145673960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als 8chan die enquete kan invullen kan elk ander SJW idioot die enquete invullen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh ja, massaal achter de schermen invullen en dan roepen dat het door developers is ingevuld. Topkek
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

Jezebel. :') Onderdeel van Gawker net als dat Kotaku dat ook is. Feminisme staat hoog op hun agenda.
Waarom proberen jullie via deze bullshit omwegen haar onderzoek en het artikel in diskrediet te brengen? Is het makkelijker dan tegen haar argumenten ingaan?
pi_145674225
\
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:06 schreef Kensuke het volgende:

[..]

[..]

[..]

Waarom proberen jullie via deze bullshit omwegen haar onderzoek en het artikel in diskrediet te brengen? Is het makkelijker dan tegen haar argumenten ingaan?
Je kletst onzin. Daarom. Je hebt het over een enquete die vrij toegankelijk is en je beweert dat de enquete ingevuld zou zijn door 700 devs over een onderwerp zoals dit? Amehoela, daar geloof ik dus he-le-maal niks van. Maar goed, zij kan in jouw ogen blijkbaar niks fouts doen maar een serieuze onderzoeker had developers persoonlijk benaderd en de enquete niet publiekelijk opengezet voor iedereen.

700 devs? Hah! Eerder 699 Anti-GGers en 1 developer. Nee, haar kan ik niet serieus nemen.
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:14:55 #53
188609 crew  Kensuke
pi_145674257
quote:
Prima artikel met goede kritiek. Hij noemt een paar aspecten, zoals Sarkeesians gebruik van een paar wel hele sterke woorden, die ik ook niet goed vond. Toch vind ik niet dat die oudere games een free pass dienen te krijgen, simpelweg omdat ze zo simpel zijn.

De intentie van de ontwikkelaars is niet allesbepalend. De Damsel in Distress was misschien alleen bedoeld als simpele motivatie voor de speler. Maar als heel veel games hier gebruik van maken creëert dat op gegeven moment een ander beeld.

Verder heeft Anita later getoond dat de Damsel in Distress nog altijd heel veel in moderne games wordt gebruikt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kensuke op 18-10-2014 19:24:01 ]
pi_145674321
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nee, want dat is gewoon zo. Vrouwen moeten nou eenmaal zeuren en dat is een feit.
Oké. Vanaf dit moment reageer ik niet meer op jou. Sommige mensen zijn zo simpel dat ze de aandacht niet waard zijn.

Jammer dat er sommige rotte appels zitten onder de gamingcultuur. ;(
pi_145674382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kletst onzin. Daarom. Je hebt het over een enquete die vrij toegankelijk is en je beweert dat de enquete ingevuld zou zijn door 700 devs over een onderwerp zoals dit? Amehoela, daar geloof ik dus he-le-maal niks van. Maar goed, zij kan in jouw ogen blijkbaar niks fouts doen maar een serieuze onderzoeker had developers persoonlijk benaderd en de enquete niet publiekelijk opengezet voor iedereen.

700 devs? Hah! Eerder 699 Anti-GGers en 1 developer. Nee, haar kan ik niet serieus nemen.
Ze heeft het niet alleen over de enquête. Dat staat verder los van de inhoud van het artikel. Ze doet een goede analyse over de GamersGate-groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 19:19:10 ]
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:19:31 #56
188609 crew  Kensuke
pi_145674410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
\

[..]

Zoals ik al zei, het is niet vrij toegankelijk. Ik weet niet hoe die mensen van 8chan erop zijn gekomen.

Onderzoekers waken extreem voor contaminatie van data en worden daar ook op beoordeeld. Maar jij gelooft dat ze haar werk niet goed doet en risico's neemt die voor haar ontslag zouden kunnen zorgen. Wat moet ik daar nou mee? Als je al zo denkt over dingen ben je simpelweg onredelijk.

Het ziet er ook uit als een gigantische smoes om maar niet het artikel te lezen.
pi_145674442
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ze heeft het niet alleen over de enquête. Dat staat verder los van de inhoud van het artikel. Ze doet een goede analyse over de GamersGate-groep.
Een "onderzoeker" die op zo'n manier een enquete afneemt neem ik ook niet serieus op het gebied van in hokjes stoppen van mensen.
pi_145674525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:19 schreef Kensuke het volgende:
Zoals ik al zei, het is niet vrij toegankelijk.
Dit is een leugen in de puurste vorm

http://www.escapistmagazi(...)Women-in-Video-Games

Bij deze neem ik je niet meer serieus.
pi_145674534
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:14 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Prima artikel met goede kritiek. Hij noemt een paar aspecten, zoals Sarkeesians gebruik van een paar wel hele sterke woorden, die ik ook niet goed vond. Toch vind ik niet dat die oudere games een free pass dienen te krijgen, simpelweg omdat ze zo simpel zijn.

Verder heeft Anita later getoond dat de Damsel in Distress nog altijd heel veel in moderne games wordt gebruikt.
Mee eens. Dat het verhaal simpel is omdat het om de gameplay gaat hoeft het inderdaad geen free pass te zijn. In moderne games gaf ze inderdaad ook voorbeelden.

Verder vind ik het wel prima als mensen gewoon plezier aan die spellen beleven. Hell, ik ben wel de laatste die vindt dat je die spellen moet boycotten of bannen. Dat maakt Sarkeesian zelf ook duidelijk, al zijn haar woorden van afkeur wel erg sterk inderdaad.
pi_145674570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Een "onderzoeker" die op zo'n manier een enquete afneemt neem ik ook niet serieus op het gebied van in hokjes stoppen van mensen.
Gast, weet je hoeveel WO-studenten wel niet enquêtes afnemen met Qualtrics? Dat is best normaal hoor.
pi_145674593
Oh ja
http://fuckyeahethnicwome(...)r-diversity-in-video

Hahahaha, dit is echt een geweldig onderzoek van mevrouw Allaway.

Onderzoekster van niks
pi_145674663
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gast, weet je hoeveel WO-studenten wel niet enquêtes afnemen met Qualtrics? Dat is best normaal hoor.
Als je over een gevoelig onderwerp als dit een enquete afneemt en als enige check of diegene die het invult van waarde is voor jou een klik is ben je niet serieus te nemen.
pi_145674780
Wel grappig dat mevrouw Allaway alarm slaat als 8chan massaal de enquete gaat invullen maar als tumblr dat doet ze nergens te bekennen is. Wat mij betreft zijn al haar onderzoeken weg te zetten als ONZIN.
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:29:28 #64
188609 crew  Kensuke
pi_145674792
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Weet jij überhaupt hoe je onderzoek moet doen? Waarom zou iemand jouw mening hierover serieus nemen? Blijkbaar weet zij het wel, aangezien ze betaald wordt om onderzoek te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dit is een leugen in de puurste vorm

http://www.escapistmagazi(...)Women-in-Video-Games

Bij deze neem ik je niet meer serieus.
Ugh, lees je zelf de artikelen die je linkt? De dev-survey was apart van de consument-survey. Beide zijn nu dicht. Jij hebt geen idee of de dev survey zomaar open was. Verder zou dat niet eens uit hoeven maken, want zulke surveys zitten vol vragen die contaminatie tegen gaan. Als de survey goed is kan de wetenschapper er zo uit halen of een reactie echt of nep is.

Wanneer ga je nou eens inhoudelijk op het artikel reageren?
pi_145674820
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wel grappig dat mevrouw Allaway alarm slaat als 8chan massaal de enquete gaat invullen maar als tumblr dat doet ze nergens te bekennen is. Wat mij betreft zijn al haar onderzoeken weg te zetten als ONZIN.
Het is nogal een verschil of dat mensen gewoon de enquête serieus invullen of er allemaal dingen als "suck my dick" inzetten.
pi_145674827
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:29 schreef Kensuke het volgende:

Ugh, lees je zelf de artikelen die je linkt? De dev-survey was apart van de consument-survey. Beide zijn nu dicht. Jij hebt geen idee of de dev survey zomaar open was. Verder zou dat niet eens uit hoeven maken, want die zulke surveys zitten vol vragen die contaminatie tegen gaan. Als de survey goed is kan de wetenschapper er zo uit halen of een reactie echt of nep is.

Wanneer ga je nou eens inhoudelijk op het artikel reageren?
Heb je zelf het artikel wel gelezen? BEIDE links stonden in het bericht. Beide zijn klikbaar en voor beide waren er geen checks. Nee, ze is een waardeloze onderzoekster.
pi_145674854
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is nogal een verschil of dat mensen gewoon de enquête serieus invullen of er allemaal dingen als "suck my dick" inzetten.
Een enquete met suck my dick is net zo waardevol als een enquete van een user van tumblr
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:32:13 #68
188609 crew  Kensuke
pi_145674881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Heb je zelf het artikel wel gelezen? BEIDE links stonden in het bericht. Beide zijn klikbaar en voor beide waren er geen checks. Nee, ze is een waardeloze onderzoekster.
Oké. :')

Ik ben klaar.
pi_145674921
Maar goed het is mooi te zien dat Kotaku flink geraakt is door GG. Sponsoren trekken zich terug, de views dalen, het einde is in zicht. Adieu
pi_145674930
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Een enquete met suck my dick is net zo waardevol als een enquete van een user van tumblr
Als 8channers de enquête serieus invullen vindt ze dat waarschijnlijk ook niet erg.

En je weet dat een onderzoeker toch de gebruikersgroepen statistisch moet corrigeren? Als ze bijvoorbeeld ziet dat er heel veel vrouwen van 20 (ik zeg maar wat) de enquête invullen dan kun je die bijvoorbeeld minder zwaar laten tellen om het representatiever te maken.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:34:28 #71
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_145674961
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:04 schreef Kensuke het volgende:
8chan is helemaal niet zo lief als mensen hier doen lijken:
http://jezebel.com/gamerg(...)re-a-hate-1644984010

Het gaat dus niet om maar 'een paar trolls'.
Leuk verhaal, maar volgens haar definitie is de anti-gg groep ook een "hate group". Vrijwel alles wat ze beschrijft gebeurt in de andere groep ook. Doodsbedreigingen, doxxen, uitschelden, racisme, zorgen dat mensen hun baan kwijt raken, censuur, het niet in dialoog willen treden etc.

Kijk eens op /r/rgamerghazi bijvoorbeeld, waar veelal de zelfde retoriek als in /r/kotakuinaction wordt gebruikt. Ook grappig om te zien dat ze allebei denken dat ze aan het winnen zijn.

Beide groepen hebben een punt, maar ze schreeuwen over twee andere onderwerpen naar elkaar en willen niet naar elkaar luisteren. Daarbij legt de media de nadruk op de extreme uitspattingen, want dat trekt de meeste bezoekers. Niet vreemd ook dat ze weinig aandacht schenken aan de corruptie in games journalistiek.
pi_145674979
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als 8channers de enquête serieus invullen vindt ze dat waarschijnlijk ook niet erg.

En je weet dat een onderzoeker toch de gebruikersgroepen statistisch moet corrigeren? Als ze bijvoorbeeld ziet dat er heel veel vrouwen van 20 (ik zeg maar wat) de enquête invullen dan kun je die bijvoorbeeld minder zwaar laten tellen om het representatiever te maken.
Alleen jammer voor je dat ze op Tumblr wel weten hoe ze onderzoeken moeten beinvloeden. En dit gebeurt allemaal publiekelijk, moet je eens voorstellen wat ze achter de schermen doen _O-
pi_145675027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alleen jammer voor je dat ze op Tumblr wel weten hoe ze onderzoeken moeten beinvloeden. En dit gebeurt allemaal publiekelijk, moet je eens voorstellen wat ze achter de schermen doen _O-
Meestal worden resultaten met bijbehorende conclusies gewoon gepubliceerd, plus de gebruikte onderzoeksmethodiek.

Je laat vooral zien dat je niets van onderzoek snapt, in plaats van dat je een valide punt maakt.
pi_145675146
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Meestal worden resultaten met bijbehorende conclusies gewoon gepubliceerd, plus de gebruikte onderzoeksmethodiek.

Je laat vooral zien dat je niets van onderzoek snapt, in plaats van dat je een valide punt maakt.
Wat heb je er aan als men de resultaten publiceren? Er zijn 0 checks om te garanderen dat men niet liegt bij een enquete. Ik kon het onderzoek 100x invullen met 100x verschillende antwoorden, leeftijden, als developer, als consument, als man, als vrouw. Op het moment dat je een onderzoek gaat uitvoeren over een bepaald geslacht, een gevoelig onderwerp, waarvan het bekend is dat er actieve groeperingen zijn en je doet dit online ben je gewoon niet serieus te nemen. Al helemaal niet als je de link van de developer enquete online flikkert.
  Eindredactie Games zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:41:22 #75
188609 crew  Kensuke
pi_145675229
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:34 schreef Tweek het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar volgens haar definitie is de anti-gg groep ook een "hate group". Vrijwel alles wat ze beschrijft gebeurt in de andere groep ook h. Doodsbedreigingen, doxxen, uitschelden, racisme, zorgen dat mensen hun baan kwijt raken, censuur,et niet in dialoog willen treden etc.

Kijk eens op /r/rgamerghazi bijvoorbeeld, waar veelal de zelfde retoriek als in /r/kotakuinaction wordt gebruikt. Ook grappig om te zien dat ze allebei denken dat ze aan het winnen zijn.

Beide groepen hebben een punt, maar ze schreeuwen over twee andere onderwerpen naar elkaar en willen niet naar elkaar luisteren. Daarbij legt de media de nadruk op de extreme uitspattingen, want dat trekt de meeste bezoekers. Niet vreemd ook dat ze weinig aandacht schenken aan de corruptie in games journalistiek.
Het is niet haar definitie he. Ze heeft naar verschillende papers en boeken over hate groups gekeken en bepaalde elementen van hate groups geïdentificeerd in reacties van 8chan-posters.

Het is ook veel meer dan alleen die doodsbedreigingen, doxxen, etc. Het is de manier waarop ze zichzelf verkopen aan zichzelf en anderen.

Het zou kunnen dat gamerghazi dat ook is, al ziet het er uit als een subreddit waar ze alleen maar GG's belachelijk maken (wat ik verder niet veel vind toevoegen). Het is hoe dan ook veel kleiner dan 8chan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')