abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145631053
heeft iemand mijn linkje nog bekeken?

http://i4.minus.com/iTHHQ2Gj6eCc.jpg

er zit een goed filmpje in over verdwalen: why can't we walk straight

Ik ben benieuwd of Geruisloos deze vanuit westerse menselijke pre-destinatie ontstaande 'gewoonte' cirkels van verdwaald lopende mensen eens zou kunnen bekijken, om te zien of het de moeite waard zou zijn om deze in te tekenen op zijn goene kaart. Om zo te zien of de dames ook zo gedwaald hebben / kunnen hebben tot aan de vindplaatsen?

[ Bericht 47% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 11:48:20 ]
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:10:16 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_145631570
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 06:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan doe je dat achterlangs. Dan kun je het er verkapt voorlangs over hebben.
dit

en dit

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 07:50 schreef SAJ het volgende:

[..]

Dat komt omdat er, ongefundeerd, nogal eens bepaalde gidsen met naam en toenaam in die scenario's worden betrokken. En dan komen we bij de gisteren hier gemaakte opmerkingen over smaad en laster; dat mag dus niet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:11:06 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145631598
Hoe is het met het forum dat opgezet zou worden?
pi_145631715
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:48 schreef Poekje01 het volgende:
Ik ben benieuwd of Geruisloos deze 'gewoonte' cirkels van verdwalende mensen zou kunnen intekenen op zijn goene kaart, om te zien of de dames ook zo gedwaald hebben / kunnen hebben tot aan de vindplaatsen?
Die theorie gaat mank op het moment dat je een leidraad hebt. Dat kan een zichtbaken zijn zoals een kerk, berg of rivier maar ook een berghelling. Je loopt helling op, helling af, met de berg links van je of de berg rechts van je. Als je dan in cirkels gaat lopen ben je wel extreem dom.
En waar de meiden verdwenen zijn was een berg(helling).
pi_145631855
dus eh: maakt dat dan niet de kans gelijk een stuk kleiner dat de dames verdwaald zijn gelopen?

[ Bericht 24% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 11:28:48 ]
pi_145632494
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:11 schreef Marrije het volgende:
Hoe is het met het forum dat opgezet zou worden?
ik wil die poster van laatst best meehelpen opzetten maar zit persoonlijk even met het feit dat poster alle eigendomsrechten bezit, en als individu het volledig beheer heeft over:

- software (als in straks gevulde data base)
- webdomein
- webserver
- ICT netwerk en internet toegang
- moderation
- user toegang
- beveiliging
- admin toegang
- mail faciliteiten
- SQL of bv Firebird databases
- backupprocedures en processen
- TMG server / DMZ server
- iedere poster zijn input en denk ideeen
- fotomateriaal, kaarten
- eigendomsrechten
etc etc

mijn voorkeur zou daaarom uitgaan naar:

a) een gezamenlijk aangeschaft domein die je
b) bij een webhoster laat hosten, en
c) een te kiezen verenigingsvorm als een stichting oid.

Zo hou je het m.i. ook zuiverder omdat je dan met meerdere mensen beheer en bestuur netjes kan inregelen met elkaar. Functiescheiding ed. Plus dat veel technische processen door de hostingpartij worden afgehandeld. M.n. qua backup en security.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 14:49:36 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:48:36 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145632727
Aha. Ok.
Hmm. Mja.
Geen idee. Tweede klinkt beter maar ingewikkelder.
pi_145632876
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:21 schreef Poekje01 het volgende:
dus eh: maakt dat dan niet de kans gelijk een stuk kleiner dat de dames verdwaald zijn gelopen?
En dan ook nog helemaal niemand tegenkomen terwijl er full op je gehunt wordt.
pi_145633054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:21 schreef Poekje01 het volgende:
Kans kleiner? Kans kleiner dan ten opzichte van wat / hoe / waar?
Toch al geruime tijd bekend dat laatste foto op een berghelling was?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:57:45 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145633057
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lavenderr op 17-10-2014 12:11:39 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145633087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die theorie gaat mank op het moment dat je een leidraad hebt. Dat kan een zichtbaken zijn zoals een kerk, berg of rivier maar ook een berghelling. Je loopt helling op, helling af, met de berg links van je of de berg rechts van je. Als je dan in cirkels gaat lopen ben je wel extreem dom.
En waar de meiden verdwenen zijn was een berg(helling).
Weet jij dan waar ze precies verdwenen zijn?
Het gebied bestaat uit meerdere bergen en hellingen.
En er is ook niet maar 1 Mirador. Je kunt daar een hele Mirador-route lopen.
Make my day!
pi_145633177
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:48 schreef Marrije het volgende:
Aha. Ok.
Hmm. Mja.
Geen idee. Tweede klinkt beter maar ingewikkelder.
valt wel mee. PVA zou zijn:
- verenig. vorm kiezen plus bestuur, financieen en functies inregelen
- juridische entiteit en kopie legitimaties inschrijven bij Kvk
- webdomeinnaam kiezen
- vastleggen bij SIDN
- webhoster kiezen

Poster kan die freeware software inrichten, en thuis testen. Als het ingericht is in overleg met aan te wijzen Administrator uploaden naar de webhoster, middels ftp. Poster wordt daarna 'gewoon' poster, en kan niet meer op de back-end bij de software of dbases komen. Webadmin. beheert usersetup, toegang en moderation procedures. Hoster doet security, ev. webpagina https certificaat, en backup. Gemid. doorlooptijd: 5 werkdagen.

of je gaat verder op een reeds ingericht en draaiend forum

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 12:08:57 ]
pi_145633238
kans tov. "niet verdwaald" zijn, maar ongeluk, ziekte, roofdieren, inmenging derden, of combinatie

[ Bericht 52% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 12:14:45 ]
pi_145633415
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:58 schreef agter het volgende:

[..]

Weet jij dan waar ze precies verdwenen zijn?
Ja; ze zijn verdwenen na het eerste bergbeekje. Verdwenen betekent namelijk dat we niet meer weten waar ze zijn en het laatste punt waarvan we weten waar ze waren is daar.
Maar je zult bedoelen waar ze 'verdwaald zijn'.
Dan moet je dus eerst vaststellen wat we onder verdwalen verstaan:
1) Op het pad maar niet weten waar dat heen leidt?
2) Op het pad maar niet weten waar ze zijn?
3) Van het pad af en het pad niet terug kunnen vinden?
In het geval van 1 en 2 ga je dus niet in rondjes lopen maar volg je het pad een gekozen richting op.
Voor wat betreft 3 weten we dat ze in dat geval verdwaald moeten zijn tussen het eerste bergbeekje en de rivier. Kijkend naar de bekende kaarten van dat gebied zien we een sterke afdaling van de Mirador tot de rivier met één enkele lagere heuvelrug er tussen. We zien ook veel openplekken met goed zicht op de omgeving. Dus je loopt eerst berg af tot je niet meer berg af kunt lopen omdat je onderaan bent gekomen. Dan kijk je op zo'n openplek om je heen. Je ziet achter je de Mirador, voor je een lagere top. Op dat moment maak je een nieuwe keuze aan welke kant van je je welke berghelling houdt.
quote:
Het gebied bestaat uit meerdere bergen en hellingen.
En er is ook niet maar 1 Mirador. Je kunt daar een hele Mirador-route lopen.
pi_145633548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:03 schreef Poekje01 het volgende:
kans tov. "niet verdwaald" zijn, maar ongeluk, ziekte, roofdieren, inmenging derden
Het zou wel lekker zijn als je quote.. nu ben je onduidelijk.

Het is voor mij een reden om niet te geloven in het 'verdwaal' scenario waarbij ze het pad zijn kwijt geraakt. Niet met de wetenschap dat hun resten in de rivier zijn gevonden en het broekje zelfs bij een kabelbrug. Daar kan ik dan nog aan toevoegen dat A) getuigen stellen dat het één duidelijk pad is en video's dat ondersteunen en B) gidsen uitgaan van een 'verdwaling' waarbij ze van een kabelbrug zijn gevallen en je derhalve mag concluderen dat zij met verdwalen niet bedoelen dat de meiden het pad kwijt waren daar die kabelbruggen zich op het pad bevinden.
pi_145633864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het zou wel lekker zijn als je quote.. nu ben je onduidelijk.

Het is voor mij een reden om niet te geloven in het 'verdwaal' scenario waarbij ze het pad zijn kwijt geraakt. Niet met de wetenschap dat hun resten in de rivier zijn gevonden en het broekje zelfs bij een kabelbrug. Daar kan ik dan nog aan toevoegen dat A) getuigen stellen dat het één duidelijk pad is en video's dat ondersteunen en B) gidsen uitgaan van een 'verdwaling' waarbij ze van een kabelbrug zijn gevallen en je derhalve mag concluderen dat zij met verdwalen niet bedoelen dat de meiden het pad kwijt waren daar die kabelbruggen zich op het pad bevinden.
ah, sorry, ok.

Mee eens, maakt het verdwalen er voor mij ook niet waarschijnlijker op. Maar stel dat er iemand met een machete op je afkomt in zo een geul, waar ga je dan naar toe? Je holt hard weg ...en verstopt je... waar?

(afgelopen maand 29 maart kwam een Boquetian, Walter S., met iemand anders, nog 2 mannen met een machete tegen op het Pianista pad, bron: ik dacht van Grijzemassa en staat hier:)

4de post van onderen:

http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A591237

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 12:42:26 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:29:01 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145633995
Gebruikt vader Kremers het donateursgeld en energie eigenlijk niet verkeerd door het Panamese OM aan te klagen? Beter zet hij een expeditie op die volgens het plan van Geruisloos (zie http://i5.minus.com/iC7ebVaOu0lVj.jpg) nog een keer het gebied minutieus uitkamt. Wie weet worden er resten en aanwijzingen gevonden die weer wat van het mysterie ontrafelen. Eigenlijk ben je al te laat daarmee, maar goed...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145634095
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:24 schreef Poekje01 het volgende:
Mee eens, maakt het verdwalen er voor mij ook niet waarschijnlijker op. Maar stel dat als iemand met een machete op je afkomt in zo een geul, waar ga je dan naar toe? Je holt hard weg ...en verstopt je... waar?
Dan laat je dus het 'simpele verdwaal' scenario los en betrek je derden in het scenario.
Dat is dus ook wat ik doe; Ook ik betrek een heftige gebeurtenis van derden (mens of dier) in het scenario. Ik denk echter dat ze het pad nooit kwijt zijn geweest. Wellicht daar bij de rivier vanaf geweken maar dan wel wetende hoe ze terug moesten komen bij dat pad.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:41:41 #169
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145634345
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:24 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ah, sorry, ok.

Mee eens, maakt het verdwalen er voor mij ook niet waarschijnlijker op. Maar stel dat als iemand met een machete op je afkomt in zo een geul, waar ga je dan naar toe? Je holt hard weg ...en verstopt je... waar?

(afgelopen maand 29 maart kwam een Boquetian, Walter S., met iemand anders, nog 2 mannen met een machete tegen op het Pianista pad, bron: ik dacht van Grijzemassa en staat hier:)

4de post van onderen:

http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A591237
Het lijkt me verdomde handig om in het oerwoud een kapmes bij je te hebben.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145634472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:41 schreef Gorraay het volgende:

[..]

zeker. Dus dat hoeft dan helemaal niets te betekenen.

Of in een tropisch bos, als je toch op weg bent naar je werk op een bananenplantage.

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 17-10-2014 13:13:03 ]
pi_145636633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:42 schreef 11en30 het volgende:

Bedoel je de zwakke reflectie van een rechte lijn in het water? Geen idee of dat een kabel is.
Wat kan het anders zijn? Een draad spinnenweb dat toevallig bijna voor de lens was?
Het lijkt wel precies bij de steen te stoppen, grote kans dat de lijn/kabel wel echt daar is.

quote:
Maar hoe kom je erbij dat er helemaal geen kabel is?
De kabel bij mijn steen is een paar keer verplaatst maar hij is er nog gewoon hoor.
Als de we kabel op jouw foto niet zien, heb je dan een andere waar hij wel te zien is?
Waarom zou daar een kabel moeten zijn, mensen kunnen zo door de rivier oversteken.
pi_145636651
Dit is nieuw voor mij maar het staat ergens in de OP spoiler over bellen.....
Op 3 september zijn er nieuwe botten gevonden die toebehoren aan Lisanne. Een tibia en fibula bot. (scheenbeen en een ....?)
http://www.telemetro.com/(...)92.html#.VED_9uN_spr
pi_145636989
Wie wil dit in goed Nederlands vertalen? Google vertalen maakt er een onduidelijk verhaal van.
"pero que hay un detalle confuso, debido a que el día 4 sale como descargado uno de los celulares y que el 7 y el 11 de abril marcaron señal ambos teléfonos".
pi_145637076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:29 schreef eigendeegcookie het volgende:

onder t verhaal staat een reactie van ene Ruud: #5, sorry, mag dat niet plakken hier, maar wat hij zegt klinkt heel redelijk.
Nee, dit is allang achterhaald, we weten inmiddels allemaal allang dat ze niet rond 3 uur pas aan
de wandeling begonnen en dat het juist wel erg mooi weer was (zie foto's die ze zelf gemaakt hebben). Lees het hele verhaal nog eens goed door en dan met name de latere reacties, die uitgaan van de huidige informatie die tot nu toe beschikbaar is.
pi_145637332
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 12:41 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Mee eens maar als toerist kun je daar wel van schrikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')