abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:59:23 #1
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145587478
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:01:04 #2
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145587539
Laatste 3 posts uit vorige deel:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Misschien was ze niet bekend in de omgeving. Bijvoorbeeld in Zuid Holland staat een stoplicht net zo lang op oranje, als in Amsterdam de alle 3 de kleuren bij elkaar doorlopen worden.
Laatst twijfelde ik ook op doorrijden of remmen voor geel, die seconde was voldoende om uiteindelijk met de Brake Assist en knipperlichten (gaat vanzelf) stil te staan.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de weg af, niet van de stad.
Dus 80 staat langer op oranje dan 50.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker gevaarlijk, maar dat heeft niets met die flitser te maken, maar met achterlijk rijgedrag van de automobilist. Men kan flitsers wel verguisen, maar wanneer men zich aan de verkeerswet zou houden heb je niet eens een reden om het boeiend te vinden dat er uberhaupt flitsers bestaan. Nederlanders hebben doorgaans een laag van 12 cm boter op hun hoofd.
[..]
Bij een noodstop wel ja, maar oranje licht heeft niets met een noodstop te maken. Sowieso kan groen altijd op oranje springen, dus al tientallen meters voor het verkeerslicht moet je achter je kijken. Deze vrouw had dat klaarblijken helemaal niet gedaan, of reageert sowieso compleet overtrokken op een oranje licht. Hoe dan ook zat ze fout.
Overigens zeg ik daarmee niet dat lipjes alles perfect deed, maar die camera laat dan weer niet zien wat achter hem zit. Als die vrachtwagen bijvoorbeeld 10 meter achter hem had gezeten dan zou ik nog liever rood meepakken dan afremmen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_145587932
Maar ik nader een stoplicht, ik kijk in mijn spiegel en zie een bumperklever. Mag ik nu niet meer remmen als het licht op oranje gaat?
.
pi_145588026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:11 schreef Fer het volgende:
Maar ik nader een stoplicht, ik kijk in mijn spiegel en zie een bumperklever. Mag ik nu niet meer remmen als het licht op oranje gaat?
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:17:08 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145588137
De theorie is natuurlijk dat hij of voor jou vroeg op oranje gaat en dan heb je nog ruim genoeg meters over om langzaam te remmen, of hij gaat laat op oranje, maar dan heb je nog genoeg tijd over om het oranje licht te pakken.

In nederland vaak irrelevant omdat iedereen die het nog kan nog door oranje gaat en regelmatig ook nog een paar extra auto's. Wat dat betreft deed deze vrouw het tegenovergestelde van de gemiddelde Nederlander :P
pi_145588274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gozer, gewoon nee. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen.
De wet van vraag en aanbod dicteert de verkoopprijs van een product. De prijs die wij als consumenten voor een product of service betalen. Dát is de prijs die voor ons consumenten ertoe doet. Indirect heeft het uiteraard invloed op de winst van een bedrijf, maar dat is niet de clue.
Natuurlijk geld de wet van vraag en aanbod wél wanneer er schaarste is. Dat is juist wanneer de wet van vraag en aanbod geld. Bij een service niet schaars is, bijvoorbeeld lucht, geld het niet -- een bedrijf kan geen buitenlucht gaan verkopen...
Door meer parkeerplekken in de garage te zetten wordt de prijs per parkeerplek lager wanneer de winst gelijk blijft.
(hier een link voor iedereen die het gemist heeft op school: http://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand)
Overigens is betaald parkeren ook helemaal geen verkeerd idee. Het zorgt ervoor dat de parkeerplekken beschikbaar zijn voor mensen die dat belangrijk genoeg vinden ervoor te betalen. Vergelijk het met de congestion charge in Stockholm:
http://www.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.
pi_145588299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.
pindazakje
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:21:20 #8
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145588322
quote:
9s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Travel. het volgende:

[..]

Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merken :9
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:22:11 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_145588359
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.
Mee eens. Alhoewel dat ook voor twee boetes heeft gezorgd: door rood en te hard :')
pi_145588390
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merken :9
Geen idee, ik heb de discussie niet gevolgd. Maar ik vind het altijd vermakelijk wanneer men elkaar naar school verwijst, zulke tenenkrommende fouten maakt.
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2014 @ 23:24:28 #11
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145588455
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mij is zelfs geleerd, bij twijfel, gas bij, pak de boete.
Beter dan plat op het kruispunt komen te liggen.
[..]
Gelukkig niet de eerste keer, dus ben het wel gewend.
Prettig is anders, tevens ook de reden voor de cam op de motor.
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?
Tevens -purist.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:25:31 #12
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_145588505
Mensen die je met een idote snelheid inhalen vlak voor een stoplicht om vervolgens langzaam links te rijden en vlak voor het stoplicht je over 3 banen afsnijden om in het voorsorteervak naar rechts te gaan :')
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_145588706
- Doei -

[ Bericht 50% gewijzigd door Sounddragon op 16-10-2014 12:04:20 ]
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:40:29 #14
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_145589048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:24 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2014 @ 23:50:44 #15
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_145589410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Mogelijk, maar het had op z'n minst een significant stuk gescheeld, en in dat soort situaties kan zelfs 1 meter meer of minder al veel verschil maken.

Daarnaast ben je als motorrijder ook nog eens minder goed zichtbaar én is het, door het kleinere zichtbaarheidsoppervlak, lastiger om diens snelheid in te schatten. Dat je wat te hard rijdt is w.m.b. prima (ik ben zelf ook bepaald geen heilig boontje op de weg), maar je moet, op de motor nóg meer dan in de auto, wel extra bedacht zijn op de (indirecte) gevolgen daarvan ;)
Tevens -purist.
pi_145589778
Een oudje, maar oh zo waar: als je in het donker op de fiets weggaat, doe iets van licht aan, godverdomme. Je bent lang niet zo zichtbaar als je denkt, en al helemaal niet als je ergens fietst waar er niet om de 4 meter een lantaarnpaal staat.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_145589926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:59 schreef Omentuva het volgende:
Een oudje, maar oh zo waar: als je in het donker op de fiets weggaat, doe iets van licht aan, godverdomme. Je bent lang niet zo zichtbaar als je denkt, en al helemaal niet als je ergens fietst waar er niet om de 4 meter een lantaarnpaal staat.
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_145590007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)
Ik was zelf op de fiets. :') Geen groepjes van meer dan 3, though.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:27:31 #19
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145590594
Tsja, ik kom uit Friesland. Als ik daar geen licht opstak op de fiets dan fietste ik al snel een sloot in. Ik heb een aantal malen, als ik geen zin had mijn licht te fixen, daarom maar een zaklamp meegenomen.
pi_145600012
Reed gister door een zone met geslotenverklaring tijdens de spits (oeps, was even vergeten dat het spits was :P ). Er stond een agentje een bon uit te schrijven aan een automobilist, en er stond een politieauto. Ik heb er tussendoor geslalomd op mijn motor en doorgereden. Ik hoorde nog wel iets van "meneer!" toen ik er voorbij was, maar ik durfde niet achterom te kijken en te stoppen. Waarschijnlijk alsnog de lul op kenteken :( . FFUUUU
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:39:21 #21
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145601830
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
pi_145606709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Alles voor 8:30 uur
Irene is bae <3
pi_145608468
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

80km/h = 22,2 meter per seconde. 100km/h = 27,8 meter per seconde…
Gezien de lengte van het filmpje maakt in dit geval de snelheid van de motorrijder wel degelijk uit…
De gehele actie duurt zo'n 4 seconden, dus motorrijder had 4 x 5,6 meter = 22,4 meter verder van de auto verwijderd geweest als hij 80 had gereden. (nog even los van het feit of hij de auto wel of niet gezien had als hij de gehele weg de toegestane snelheid had gereden)

Bij 80 had ie misschien moeten afremmen, maar had dit waarschijnlijk met gas los voldoende geweest. In tegenstelling tot de remactie die hij nu moet uithalen.

Oh ja, ik heb geen idee wat de toegestane snelheid op betreffende weg was. Ik wil alleen een voorbeeld geven hoe verschil in snelheid wel degelijk uitmaakt.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145627862
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Tijden staan vaak op een onderbord.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145653626
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef lipjes het volgende:
Vanochtend, hier: http://goo.gl/maps/4IH8v
Mevrouw rijd ongeveer op de pijl en ziet het licht op oranje springen.
Haar reactie: vol in de rem, terwijl ik er achter reed (70-75, mag daar)
Rechts een vrachtwagen, links 2 autos, uitwijken geen optie, dus vol in de ankers.
Motor af laten slaan in de versnelling aangezien ik in alle haast de koppeling niet te pakken kreeg en alle remmen zo ver mogelijk in, net op tijd tot stilstand gekomen met slippend achterwiel.

Haar 1e reactie 'Handje omhoog'.
Alle bestuurders om mij heen 'WTF DEED ZIJ'

Ik zeg hem ernaast en vraag haar wat ze in godsnaam aan het doen is.
Haar 2e reactie 'Ik zei toch sorry'.

Haar even uitleggen wat er gebeurd als de auto achter mij 1 seconde niet had opgelet had geen enkel nut.
Gelukkig hebben we de beelden nog.....

De kop van de auto die naast mij kwam te staan en het allemaal zag gebeuren zegt momenteel wel even genoeg.
[ afbeelding ]
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')