quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:02 schreef Fer het volgende:
Misschien was ze niet bekend in de omgeving. Bijvoorbeeld in Zuid Holland staat een stoplicht net zo lang op oranje, als in Amsterdam de alle 3 de kleuren bij elkaar doorlopen worden.
Laatst twijfelde ik ook op doorrijden of remmen voor geel, die seconde was voldoende om uiteindelijk met de Brake Assist en knipperlichten (gaat vanzelf) stil te staan.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hangt van de snelheid van de weg af, niet van de stad.
Dus 80 staat langer op oranje dan 50.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:58 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zeker gevaarlijk, maar dat heeft niets met die flitser te maken, maar met achterlijk rijgedrag van de automobilist. Men kan flitsers wel verguisen, maar wanneer men zich aan de verkeerswet zou houden heb je niet eens een reden om het boeiend te vinden dat er uberhaupt flitsers bestaan. Nederlanders hebben doorgaans een laag van 12 cm boter op hun hoofd.
[..]
Bij een noodstop wel ja, maar oranje licht heeft niets met een noodstop te maken. Sowieso kan groen altijd op oranje springen, dus al tientallen meters voor het verkeerslicht moet je achter je kijken. Deze vrouw had dat klaarblijken helemaal niet gedaan, of reageert sowieso compleet overtrokken op een oranje licht. Hoe dan ook zat ze fout.
Overigens zeg ik daarmee niet dat lipjes alles perfect deed, maar die camera laat dan weer niet zien wat achter hem zit. Als die vrachtwagen bijvoorbeeld 10 meter achter hem had gezeten dan zou ik nog liever rood meepakken dan afremmen.
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:11 schreef Fer het volgende:
Maar ik nader een stoplicht, ik kijk in mijn spiegel en zie een bumperklever. Mag ik nu niet meer remmen als het licht op oranje gaat?
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gozer, gewoon nee. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen.
De wet van vraag en aanbod dicteert de verkoopprijs van een product. De prijs die wij als consumenten voor een product of service betalen. Dát is de prijs die voor ons consumenten ertoe doet. Indirect heeft het uiteraard invloed op de winst van een bedrijf, maar dat is niet de clue.
Natuurlijk geld de wet van vraag en aanbod wél wanneer er schaarste is. Dat is juist wanneer de wet van vraag en aanbod geld. Bij een service niet schaars is, bijvoorbeeld lucht, geld het niet -- een bedrijf kan geen buitenlucht gaan verkopen...
Door meer parkeerplekken in de garage te zetten wordt de prijs per parkeerplek lager wanneer de winst gelijk blijft.
(hier een link voor iedereen die het gemist heeft op school: http://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand)
Overigens is betaald parkeren ook helemaal geen verkeerd idee. Het zorgt ervoor dat de parkeerplekken beschikbaar zijn voor mensen die dat belangrijk genoeg vinden ervoor te betalen. Vergelijk het met de congestion charge in Stockholm:
http://www.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar een fucking noodstop maken voor oranje slaat natuurlijk nergens op, dat snapt iedereen.
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merkenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Leuk betoog, maar als je 'geldt' als 'geld' schrijft dan heb je zelf een paar lessen gemist op school.
Mee eens. Alhoewel dat ook voor twee boetes heeft gezorgd: door rood en te hardquote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oranje betekent terug naar 3 schakelen en gas erop.
Geen idee, ik heb de discussie niet gevolgd. Maar ik vind het altijd vermakelijk wanneer men elkaar naar school verwijst, zulke tenenkrommende fouten maakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja inhoudelijk dus niks op aan te merken
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mij is zelfs geleerd, bij twijfel, gas bij, pak de boete.
Beter dan plat op het kruispunt komen te liggen.
[..]
Gelukkig niet de eerste keer, dus ben het wel gewend.
Prettig is anders, tevens ook de reden voor de cam op de motor.
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:24 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuk, dat filmpje, maar volgens mij is dat geen 100 KM/u weg, of wel? Of wijkt jouw snelheidsmeter dik 20 KM/u af naar boven?
Mogelijk, maar het had op z'n minst een significant stuk gescheeld, en in dat soort situaties kan zelfs 1 meter meer of minder al veel verschil maken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:59 schreef Omentuva het volgende:
Een oudje, maar oh zo waar: als je in het donker op de fiets weggaat, doe iets van licht aan, godverdomme. Je bent lang niet zo zichtbaar als je denkt, en al helemaal niet als je ergens fietst waar er niet om de 4 meter een lantaarnpaal staat.
Ik was zelf op de fiets.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt he, dan zie je een groepje van 6 tegemoet komen, die dan volop zwart gekleed zijn, totaal geen enkele verlichting hebben, en dan ook nog half buiten het fietspad fietsen met zn 6en, dan krijg je toch spontaan neiging om een schijnbeweging die kant op te maken? (Nee ik doe het niet)
Alles voor 8:30 uurquote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
80km/h = 22,2 meter per seconde. 100km/h = 27,8 meter per seconde…quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 80 km/h had ie ook in de remmen gemoeten. Afslaande bestuurder heeft hem gewoon niet zien aankomen, of dacht nog even snel voorlangs te kunnen. Niet gezien of inschattingsfout, kan allebei gebeuren, gelukkig ging het dus goed.
Tijden staan vaak op een onderbord.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:39 schreef twiFight het volgende:
Ik zou bij god niet eens weten wat de officiele spitsuren zijn.
Als jij zo hard moet remmen, dan heb je niet voldoende afstand gehouden. Heel simpel eigenlijk..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:48 schreef lipjes het volgende:
Vanochtend, hier: http://goo.gl/maps/4IH8v
Mevrouw rijd ongeveer op de pijl en ziet het licht op oranje springen.
Haar reactie: vol in de rem, terwijl ik er achter reed (70-75, mag daar)
Rechts een vrachtwagen, links 2 autos, uitwijken geen optie, dus vol in de ankers.
Motor af laten slaan in de versnelling aangezien ik in alle haast de koppeling niet te pakken kreeg en alle remmen zo ver mogelijk in, net op tijd tot stilstand gekomen met slippend achterwiel.
Haar 1e reactie 'Handje omhoog'.
Alle bestuurders om mij heen 'WTF DEED ZIJ'
Ik zeg hem ernaast en vraag haar wat ze in godsnaam aan het doen is.
Haar 2e reactie 'Ik zei toch sorry'.
Haar even uitleggen wat er gebeurd als de auto achter mij 1 seconde niet had opgelet had geen enkel nut.
Gelukkig hebben we de beelden nog.....
De kop van de auto die naast mij kwam te staan en het allemaal zag gebeuren zegt momenteel wel even genoeg.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |