abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145550768
Beste forumleden,
ik ben een meisje van 16 jaar en woon sinds juni 2013 niet meer thuis (vrijwillige keuze).
Na een plaatsing in een pleeggezin ben ik op een jeugdzorginstelling gedumpt (ben er inmiddels weg)

Hier heb ik veel meegemaakt, van geweld tot sexueel misbruik. kan ik jeugdzorg hiervoor aanklagen? Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen -O-

Graag serieus advies!! Vragen zijn welkom
pi_145550865
Ja dat kan. Enkel geef ik je heel weinig kans speelt nogal een doofpot mentaliteit en is het jouw woord tegen de hunne.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:33:31 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_145550885
Ik denk eerder dat je aangifte zou kunnen doen tegen diegenen die jou mishandeld hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  PR/Manusje van alles dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:33:37 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145550892
Wat verwacht je te bereiken wanneer je ze 'aan zou klagen'?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145550919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat verwacht je te bereiken wanneer je ze 'aan zou klagen'?
Geld?
pi_145551036
Ik moet naar de kinderrechter voor de machtiging gesloten, en als ik dit aankaart zal hij wel eens zien wie hier nou gek is. jeugdzorg of ik.

hun zijn de gekken die liegen, verdraaien en ze wísten van het seksueel misbruik maar er werd niet eens ingegrepen !
pi_145551122
Wil ik doen ,maar aangezien ik jeugd"zorg" ook verantwoordelijk stel, wraak ik ze
pi_145551130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:37 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik moet naar de kinderrechter voor de machtiging gesloten, en als ik dit aankaart zal hij wel eens zien wie hier nou gek is. jeugdzorg of ik.
hun zijn de gekken die liegen, verdraaien en ze wísten van het seksueel misbruik maar er werd niet eens ingegrepen !
Maar natuurlijk. Klinkt meer alsof je alles uit de kast gaat trekken om niet gesloten te komen zitten. Gebeurt wel vaker.
pi_145551140
AMK bellen
pi_145551332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:38 schreef PsychoMirror het volgende:
Wil ik doen ,maar aangezien ik jeugd"zorg" ook verantwoordelijk stel, wraak ik ze
Je gaat wraken en aanklagen? Lijkt me beide niet je plek.

Ga naar je huisarts / maatschappelijk werk oid en laat je bijstaan door iemand die weet waar hij / zij het over heeft en weet wat hij / zij doet.
pi_145551425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Je gaat wraken en aanklagen? Lijkt me beide niet je plek.
Ga naar je huisarts / maatschappelijk werk oid en laat je bijstaan door iemand die weet waar hij / zij het over heeft en weet wat hij / zij doet.
Daar is geen tijd meer voor
pi_145551509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Aanklagen en wraken kan je niet.

Aanklagen doet een Officier van Justitie en wraken doe je als je vermoedt dat een rechter niet neutraal is.
pi_145551568
Wanneer de klokken luidden is het al te laat TS.
pi_145551588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Aanklagen en wraken kan je niet.
Aanklagen doet een Officier van Justitie en wraken doe je als je vermoedt dat een rechter niet neutraal is.
Wat kan ik nog wel doen om mijn recht te halen?
Mijn voogd heeft alles gemanipuleerd op mij gesloten te plaatsen, en dit kan k bewijzen.
pi_145551639
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Mijn voogd heeft alles gemanipuleerd op mij gesloten te plaatsen, en dit kan k bewijzen.
Waarmee kan je dat dan bewijzen?
pi_145551709
quote:
[..]

Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt het beste aangifte doen.
pi_145551731
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt het beste aangifte doen.
Tegen wie? Tegen de kinderen, de instelling zelf of tegen jeugdzorg in het algemeen, of mijn voogd?
pi_145551774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tegen wie? Tegen de kinderen, de instelling zelf of tegen jeugdzorg in het algemeen, of mijn voogd?
Wie je misbruikt heeft of jou geweld heeft aangedaan.
pi_145551800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef italianquaker het volgende:
[..]
Wie je misbruikt heeft of jou geweld heeft aangedaan.
Tja, dat zijn er zoveel
pi_145551863
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tja, dat zijn er zoveel
Wat wil je nou? Volgens mij een ding en dat is uit gesloten blijven. Er zal zeker wat gebeurd zijn want dat gebeurd in die instellingen in overvloede. Maar verwacht geen wonderen of dat je daarom een rechter ineens poeslief is.
pi_145551874
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tja, dat zijn er zoveel
Dan doe je aangifte tegen allemaal. Als de OvJ er iets in ziet, dan komen ze vanzelf bij je voogd en Jeugdzorg. Kan jij je verder weer gaan bezighouden met leuke zaken.
pi_145551939
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk eerder dat je aangifte zou kunnen doen tegen diegenen die jou mishandeld hebben...
Dit wijst erop dat TS gewoon een probleem met jeugdzorg heeft en nu mogelijk een excuus nodig heeft om ze aan te kunnen klagen
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:57:33 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145551940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tegen de persoon waar je bewijzen tegen hebt lijkt me een goede start. Sterkte in ieder geval.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_145551976
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:57 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit wijst erop dat TS gewoon een probleem met jeugdzorg heeft en nu mogelijk een excuus nodig heeft om ze aan te kunnen klagen
Anders was er hopelijk toch echt al aangifte gedaan....
pi_145552023
Ik heb nu al het gevoel dat TS een flink liegebeest is, ik denk dat jeugdzorg niet voor niks op haar kop zit :')
pi_145552086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Zolder het volgende:
Ik heb nu al het gevoel dat TS een flink liegebeest is, ik denk dat jeugdzorg niet voor niks op haar kop zit :')
Ik kan uit redelijk betrouwbare bron zeggen dat Jeugdzorg er best eens naast zit. Maar het grote complot waar TS op lijkt te doelen zit naar ik zomaar aanneem voor een deel in het hoofd van TS.
pi_145552088
quote:
Het kan niet zo zijn van een aantal maanden terug is er iets gebeurt laat ik even vlug BJZ aanklagen zodat ik ergens niet heen hoef. Zo werkt het niet.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:01:47 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145552089
quote:
Knap zo op basis van wat posts. Jeugdzorg zal het over zijn algemeen goed bedoelen maar er zitten vast genoeg rotte appels tussen die daar helemaal niet horen. Net als in elke branche echter is een vernakt croissantje op zijn tijd minder erg dan een jeugdzorg persoon die totaal niet weet waar ie mee bezig is.
Vrijheid
pi_145552142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kan uit redelijk betrouwbare bron zeggen dat Jeugdzorg er best eens naast zit. Maar het grote complot waar TS op lijkt te doelen zit naar ik zomaar aanneem voor een deel in het hoofd van TS.
Oh meer dan eens maar als je het in bepaalde context leest in TS haar geval. Mweh.
pi_145552445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef italianquaker het volgende:
[..]
Oh meer dan eens maar als je het in bepaalde context leest in TS haar geval. Mweh.
Gut nog zo'n helderziende :')
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:10:52 #32
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145552449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:31 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen -O-
Niet spijbelen en weglopen..
en geen smoesjes verzinnen of nu opeens oude koeien uit de sloot gaan halen omdat het nu wel makkelijk uitkomt..

Doe aangifte als het moet.. maar niet omdat je nu opeens in een moeilijk parket komt..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145552727
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niet spijbelen en weglopen..
en geen smoesjes verzinnen of nu opeens oude koeien uit de sloot gaan halen omdat het nu wel makkelijk uitkomt..
Doe aangifte als het moet.. maar niet omdat je nu opeens in een moeilijk parket komt..
^O^
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:20:39 #34
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_145552799
Als het waar is wat je allemaal verteld,dan kan je naar het politiebureau gaan en dan vragen naar afdeling zeden.
Daar kan je dan je verhaal en je aangifte doen,en als je verhaal geloofwaardig is,dan gaan ze er echt wel wat aan doen.
Maar neem van mij aan dat dat niet gelijk de volgende dag is,want een onderzoek duurt wel ff.
En ondertussen als het onderzoek bezig is kan jij vragen naar overplaatsing en liefst in een andere stad.
Want reken er op dat Jeugdzorg alles tegen zal werken en natuurlijk alles ontkennen.
Want iemand hier op het forum zei al,ze stoppen het liefst alles in de doofpot!!
Maar ik neem ook aan dat je niet voor niks onder de jeugdzorg staat en dat dan mensen gaan denken waar rook is,is ook vuur.
Maar ik wens je success!! ^O^
pi_145552983
quote:
Je kunt dat aankaarten maar een rechter zal dat dan niet behandelen. Je moet daar apart aangifte voor doen en e.e.a. onderbouwen, pas dan wordt iets eventueel in behandeling genomen. Het is een aparte zaak. Met jouw strategie ga je dus weinig kans maken.
En zorg ook dan voor bewijs. Want enkel jouw geroep over seksueel misbruik zegt niets en maakt ook niet dat ze in actie komen. Sterker nog, als ze dat wel deden dan konden ze elk pubermeisje dat in een (semi-)gesloten instelling zit 1:1-begeleiding gaan geven want ze roepen het dan bijkans allemaal.
quote:
[..]
Bewijs dan dat het niet zo is. Een voogd manipuleert niet 'zomaar'. Wat is het belang van de voogd om zogenaamd te manipuleren? Die voogd zit elke avond gewoon thuis aan de piepers hoor, of jij nou thuis, besloten of gesloten zit. Dat je het er niet mee eens bent is een ander verhaal en dat mag, maar dat betekent niet meteen dat de voogd de boel manipuleert. Het is nogal een beschuldiging.
Schip ahoy!
pi_145554122
quote:
Beste forumleden,
ik ben een meisje van 16 jaar en woon sinds juni 2013 niet meer thuis (vrijwillige keuze).
Na een plaatsing in een pleeggezin ben ik op een jeugdzorginstelling gedumpt (ben er inmiddels weg)
Hier heb ik veel meegemaakt, van geweld tot sexueel misbruik. kan ik jeugdzorg hiervoor aanklagen? Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen -O-
Waarom Jeugdzorg? Waarom klaag je de betreffende instelling waar dit is gebeurt niet aan? Of de gene die verantwoordelijk was/waren voor jouw veiligheid in die periode? Dus de groepsleiders, afdelingshoofd, directeur, etc. Jeugdzorg heeft niets met die instelling te maken en is ook niet verantwoordelijk voor wat daar is gebeurt (direct of indirect). Sterker nog, waarom ga je niet achter de gene aan die het gedaan heeft?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_145554713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Waarom Jeugdzorg? Waarom klaag je de betreffende instelling waar dit is gebeurt niet aan? Of de gene die verantwoordelijk was/waren voor jouw veiligheid in die periode? Dus de groepsleiders, afdelingshoofd, directeur, etc. Jeugdzorg heeft niets met die instelling te maken en is ook niet verantwoordelijk voor wat daar is gebeurt (direct of indirect). Sterker nog, waarom ga je niet achter de gene aan die het gedaan heeft?
omdat het ts te doen is die opname te voorkomen
  woensdag 15 oktober 2014 @ 02:28:02 #38
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145556131
quote:
Beste forumleden,
Advocaat kan handig zijn.
Aangifte bij de politie van dat sexuele misbruik ook.
Hulp van derden, bijv. een vertrouwenspersoon van je school, kan ook handig zijn. Die zal je ook advies kunnen geven voor hulp.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145556207
De posts zijn nogal onsamenhangend en emotioneel. Probeer eens alles op een rijtje te zetten.

En wat betekent:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Er is altijd tijd. Word je anders vermoord of opgesloten ofzo?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_145557216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 02:38 schreef Ridocar het volgende:
De posts zijn nogal onsamenhangend en emotioneel. Probeer eens alles op een rijtje te zetten.
En wat betekent:
[..]
Er is altijd tijd. Word je anders vermoord of opgesloten ofzo?
De zitting zal binnenkort wel zijn. TS krijgt het nu heet onder haar voeten en is bang dat de machtiging gesloten jeugdzorg er nu echt gaan komen, na jaren van dreiging hiermee. En TS trekt nu alles uit de kast om dat te voorkomen.
Schip ahoy!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 07:38:35 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145557248
Als je enige kans wil maken zul je je opstelling moeten veranderen. Op deze manier neemt niemand je serieus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145557329
Allereerst natuurlijk bij de politie aangifte doen van alle incidenten van geweld en seksueel misbruik, vervolgens zou ik me richten op een klacht bij het college van toezicht:

quote:
Mocht u er samen niet uit komen, en heeft u het idee dat uw maatschappelijk werker zich niet aan de Beroepscode houdt? Dan is het mogelijk dat u een schriftelijke klacht indient tegen het NVMW-lid bij het College van Toezicht, een onafhankelijk tuchtcollege (Leidseweg 80, 3531 BE Utrecht, F 030 293 92 25).

Leden van de NVMW hebben een lidmaatschapsnummer. Vraag hier zelf naar. Of u kunt hier navragen of uw hulpverlener lid is bij de NVMW.

Ook maatschappelijk werkers die geregistreerd staan in het Beroepsregister van Agogisch en Maatschappelijk werkers/BAMw vallen onder het verenigingstuchtrecht van de NVMW. Op de site van het BAMw staat een overzicht van geregistreerde professionals.

Als het College van Toezicht tot een uitspraak is gekomen worden partijen (onder voorwaarden) in de gelegenheid gesteld in beroep te gaan tegen deze uitspraak. Dit beroep wordt ingesteld bij het College van Beroep

bron: http://www.nvmw.nl/clienten.html
Beroepscode voor de jeugdzorgwerker

Reglement voor de tuchtrechtspraak

Maar een vertrouwenspersoon benaderen of iemand anders bij wie je terecht kunt voor steun lijkt me zeker geen overbodige luxe. Sterkte/succes TS. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_145557394
Mocht bovenstaande op niets uitlopen en je wanhopig zijn - al lijkt het me gezien je situatie eigenlijk sowieso wel called for - kun je ook altijd nog dit proberen, is er anders dan de naam misschien lijkt te suggereren voor mensen t/m 18: ^O^

quote:
Heb je hulp nodig?

Vind jij dat jouw rechten worden geschonden? Of heb je een vraag over kinderrechten? De Kinderombudsman wil je graag helpen. Contact opnemen kan op verschillende manieren:
Bel gratis

Je kunt van maandag tot en met vrijdag gratis bellen van 12.00 uur tot 17.00 uur naar 0800 – 876 54 32. Als je belt, krijg je iemand van het team van de Kinderombudsman aan de telefoon. Zij zullen je vragen beantwoorden en kijken wat de Kinderombudsman voor je kan doen.
Sowieso lijkt plaatsing in een gesloten instelling voor spijbelen me behoorlijk overtrokken en weglopen me bijzonder begrijpelijk wanneer je in je leefsituatie slachtoffer bent van geweld en misbruik.
Je suis Charlie Sheen
pi_145557719
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Als je enige kans wil maken zul je je opstelling moeten veranderen. Op deze manier neemt niemand je serieus.
Dit. Vooral dit.
Hoe kut en onterecht het ook allemaal is TS. De snelste manier op eruit te komen is gewoon door mee te werken.
Onterechte automatische incasso
pi_145557921
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:31 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dit. Vooral dit.
Hoe kut en onterecht het ook allemaal is TS. De snelste manier op eruit te komen is gewoon door mee te werken.
'Gewoon' meewerken? Met hen die het onrecht dat jou onder hun toezicht is aangedaan zouden willen verdoezelen?

Heb je dit topic uberhaupt wel gelezen? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_145558122
quote:
15s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
'Gewoon' meewerken? Met hen die het onrecht dat jou onder hun toezicht is aangedaan zouden willen verdoezelen?
Heb je dit topic uberhaupt wel gelezen? :')
Ohja, want het hele verhaal staat natuurlijk in dit topic.
Lees ik daar toch helemaal overheen zeg!
Onterechte automatische incasso
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:17:31 #47
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_145559626
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een voogd manipuleert niet 'zomaar'. Wat is het belang van de voogd om zogenaamd te manipuleren?
Tenzij je vader een overgelopen Russische spion is, die je moeder mishandelt en die je daarom in de fik hebt gezet. Waarna je je ontwikkelt tot superhacker en de hele boel aan het licht brengt met een journalist.
Maar dat zal hier wel niet het geval zijn.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_145559700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:17 schreef Mark het volgende:
[..]
Tenzij je vader een overgelopen Russische spion is, die je moeder mishandelt en die je daarom in de fik hebt gezet. Waarna je je ontwikkelt tot superhacker en de hele boel aan het licht brengt met een journalist.
Maar dat zal hier wel niet het geval zijn.
Beetje rare reactie, zeker komend van een mod. :{
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:57:21 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145560607
quote:
15s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Millennium trilogie niet kennen :').
Vrijheid
pi_145560672
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik begreep de verwijzing direct maar om nou naar de over de top elementen te verwijzen uit een bekende boekenreeks terwijl het scenario van misbruik in de pleeg-/jeugdzorg juist bijzonder realistisch en helaas ook alledaags is.. tja. :') Sowieso geen onderwerp voor lolligheid. :N
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:01:44 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145560731
quote:
13s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik begreep de verwijzing direct maar om nou naar de over de top elementen te verwijzen uit een bekende boekenreeks terwijl het scenario van misbruik in de pleeg-/jeugdzorg juist bijzonder realistisch en helaas ook alledaags is.. tja. :') Sowieso geen onderwerp voor lolligheid. :N
Daar heb je verder wel een punt hoor. Ik hoop dat ze of liegt en anders dat ze de goede ingang vindt voor haar problemen.
Vrijheid
pi_145560883
quote:
15s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
quote:
10s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat dus :D
En hij probeert vooral te benadrukken dat hij dat manipulatieve complot ook niet echt geloofwaardig acht.
Schip ahoy!
pi_145561048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Dat dus :D
En hij probeert vooral te benadrukken dat hij dat manipulatieve complot ook niet echt geloofwaardig acht.
Google eens naar misbruik in de pleeg-/jeugdzorg. Kijk één van de diverse documentaires/reportages erover op uitzendinggemist. Het zal je misschien nog verbazen. En veelal niet eens zozeer complotten als wel enkele kwaadwillenden en enorme incompetentie/desinteresse bij overige betrokkenen.

Daarbij herkende ik de verwijzing direct, ik vind 'm alleen volstrekt misplaatst in een topic als dit en daarnaast ronduit dom. Juist dat misbruik (en alleen dat misbruik) is wel realistisch. |:( :')
Je suis Charlie Sheen
pi_145561291
Ik ben bekend met de documentaires en reportages. Maar goed, als we alles wat de media haalt en propageren als universele waarheid moeten behandelen gaan we het zwaar krijgen, denk je niet? ;)

Natuurlijk zijn er misstanden, excessen en gevallen van misbruik en geweld. En er lopen genoeg koekenbakkers rond die geen flauw idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn, en die totaal niet weten wat het bieden van goede jeugdzorg is. Dat zal ik allemaal niet ontkennen. Maar om zoiets aan te pakken moet je wel iets gefundeerd hebben en een dossier opbouwen ten opzichte van degene die het heeft gedaan. Dát is de rotte appel, niet heel Jeugdzorg. En het is in Nederland nou eenmaal zo dat je zonder bewijs niets kan.

Wat je tegenwoordig echter ziet is dat alles over één kam geschoren wordt onder de noemen van 'Jeugdzorg', en dat klopt niet. Een groep op een gesloten instelling waar door jeugdzorg naar verwezen is, is dus niet iets van Bureau Jeugdzorg, maar een op zichzelf staande instelling.

En zoals in het geval van TS: ze wil in beroep tegen de plaatsing, door BJZ, in een gesloten instelling. Dat mag. En dat kan. Maar vergt voorbereiding.
Tegelijkertijd wil ze ook een aanklacht indienen tegen de medewerker(s) die haar seksueel misbruikt zou hebben in een vorige instelling. Dat is echter een ander verhaal, andere instelling (of in elk geval andere behandelgroep), en dus niet ter zake doende in de casus over de gesloten machtiging.
Schip ahoy!
pi_145562518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben bekend met de documentaires en reportages. Maar goed, als we alles wat de media haalt en propageren als universele waarheid moeten behandelen gaan we het zwaar krijgen, denk je niet? ;)
Natuurlijk zijn er misstanden, excessen en gevallen van misbruik en geweld. En er lopen genoeg koekenbakkers rond die geen flauw idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn, en die totaal niet weten wat het bieden van goede jeugdzorg is. Dat zal ik allemaal niet ontkennen. Maar om zoiets aan te pakken moet je wel iets gefundeerd hebben en een dossier opbouwen ten opzichte van degene die het heeft gedaan. Dát is de rotte appel, niet heel Jeugdzorg. En het is in Nederland nou eenmaal zo dat je zonder bewijs niets kan.
Wat je tegenwoordig echter ziet is dat alles over één kam geschoren wordt onder de noemen van 'Jeugdzorg', en dat klopt niet. Een groep op een gesloten instelling waar door jeugdzorg naar verwezen is, is dus niet iets van Bureau Jeugdzorg, maar een op zichzelf staande instelling.
En zoals in het geval van TS: ze wil in beroep tegen de plaatsing, door BJZ, in een gesloten instelling. Dat mag. En dat kan. Maar vergt voorbereiding.
Tegelijkertijd wil ze ook een aanklacht indienen tegen de medewerker(s) die haar seksueel misbruikt zou hebben in een vorige instelling. Dat is echter een ander verhaal, andere instelling (of in elk geval andere behandelgroep), en dus niet ter zake doende in de casus over de gesloten machtiging.
:') Zelf werkzaam in de jeugdzorg ofzo dat je behoefte voelt het ervoor 'op te nemen'?

Natuurlijk zijn de termen die TS gebruikt niet de juiste en lijkt ze niet te weten welke stappen ze wél kan zetten, daarom komt ze ook hier met haar verhaal en een duidelijke vraag om hulp/advies.

Dan kun je leuke grapjes en verwijzingen gaan maken, of zoals jij met een lang semi-relevant verhaal de online wijsneus uithangen maar je kunt haar ook gewoon verwijzen naar (wellicht) bruikbare informatie en er voor het geval dat, maar gewoon even van uitgaan dat het een serieus topic is. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_145564574
Het advies aan TS is toch duidelijk? Zorg voor documentatie en maak je casus tegen degene die je moet hebben, en ga niet lukraak als een labiele puber jezelf belachelijk maken in de rechtbank. Veel bruikbaarder kan ik het niet maken :).
Jij hebt al linkjes e.d. geplaatst, dan is het wel klaar, toch?

En nee, ik werk zelf totaal niet in de Jeugdzorg. Maar wel ik wel behoorlijk moe van wordt zijn die Internetwijsneuzen die een keer een docu, reportage of nieuwsbericht hebben gezien over iets dat bij een organisatie mis is gegaan en dat vervolgens projecteren op de gehele sector, ondertussen volledig gespeend van enige eigen kennis over het onderwerp (zoals bij BJZ: huilende moeder in het nieuws dat het kind onterecht is weggehaald en het hele land staat op de achterste poten zonder dat ze er iets vanaf weten maar die wel makkelijk scorend naar BJZ wijzen dat niet wil/mag reageren). Dat zijn van die goedkope populistische opmerkingen die niets uithalen. Beetje van het niveau dat alle politieagenten alleen maar kunnen flitsen en hun bonnenquotum volgen (omdat een kleine groep inderdaad niet anders doet) en dat alle Turken en Marokkanen profiterende uitvreters zijn. Ik word daar een beetje flauw van. En als jij dan weer begint over één of andere documentaire die misschien 0,1% van de populatie belicht die rot is en dat weer allemaal op één hoop gooit, dan reageer ik daarop, ja.
Schip ahoy!
pi_145565604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 00:24 schreef Zolder het volgende:
[..]
omdat het ts te doen is die opname te voorkomen
Dat had ik niet expliciet zo gelezen. Ik begreep dat de Jeugdzorg wil aanklagen om de verleden plaatsing en een advocaat nodig heeft omdat ze wederom uit huis wordt geplaatst.

In dat geval geef ik TS weinig kans, want een rechter zal echt niet zeggen 'Oh, TS heeft een slechte ervaring in een overheidsinstelling. Bij deze leg ik op dat TS nooit meer mag worden vastgezet.'. Dat is gewoon niet hoe het werkt.

Je kan het voor laten komen, je tijd en geld er in steken en het enige dat de rechter zal zeggen is iets in de richting van 'de slechte ervaringen in de ene instelling hebben niets te maken met de instelling waar TS nu heen wordt gestuurd.'.

Daarbij stuurt Jeugdzorg (en de rechter) je niet zomaar naar een gesloten instelling, daar gaat behoorlijk wat aan vooraf. En als ik de berichtjes van TS zo lees dan krijg ik de indruk dat dat niet eens zo'n slecht idee is. En dat zeg ik als iemand die zelf ook lange tijd het 'slachtoffer' is geweest van Jeugdzorg en ook 4 maanden gesloten en anderhalf jaar 'open' heeft gezeten. Op dat moment had ik ook een hekel aan alles en iedereen van Jeugdzorg. Op het moment dat ze me kwamen ophalen heb ik volgens mij nog een doodsbedreiging richting mijn voogd geslingerd :+ Nu zijn we 12 jaar verder en kijk ik er op terug als iets wat toen wel echt nodig was en gelukkig ben ik op mijn pootjes terecht gekomen dankzij de gedwongen inmenging van Jeugdzorg.

Niemand zit graag in een gevangenis, want dat is zo'n gesloten jeugd instelling in principe gewoon, maar het zou TS hoogstwaarschijnlijk veel goed doen om daar de nodige discipline, structuur en eventueel hulp te krijgen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_145566801
quote:
ik weet het antwoord wel
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_145607864
quote:
3s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:01 schreef NotYou het volgende:
Mocht bovenstaande op niets uitlopen en je wanhopig zijn - al lijkt het me gezien je situatie eigenlijk sowieso wel called for - kun je ook altijd nog dit proberen, is er anders dan de naam misschien lijkt te suggereren voor mensen t/m 18: ^O^

[..]

Sowieso lijkt plaatsing in een gesloten instelling voor spijbelen me behoorlijk overtrokken en weglopen me bijzonder begrijpelijk wanneer je in je leefsituatie slachtoffer bent van geweld en misbruik.
pi_145692299
Verhaal verbaasd me niets, zelf ook jarenlang gezeik gehad met die gasten vroegah toen het nog vanuit riagg ging.

Ook misbruikt toen, praktisch iedereen die in pleeggezin of tehuis terecht komt krijgt ermee te maken.

Klagen heeft geen zin, je bereikt er niets mee zonder concreet bewijs en laat dat nou eens zeer lastig zijn in zulk soort zaken zonder fysiek bewijs, als je te jong bent om te begrijpen wat je überhaupt kan beschouwen als bewijs, zonder getuigen etc.

Mijn advies zou zijn : laat het gaan.
Bouw een goed leven op voor jezelf en nooit meer omkijken.
Mocht je de misbruikers ooit weer tegenkomen, gewoon ergens begraven in een bos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')