Geld?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat verwacht je te bereiken wanneer je ze 'aan zou klagen'?
Maar natuurlijk. Klinkt meer alsof je alles uit de kast gaat trekken om niet gesloten te komen zitten. Gebeurt wel vaker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:37 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik moet naar de kinderrechter voor de machtiging gesloten, en als ik dit aankaart zal hij wel eens zien wie hier nou gek is. jeugdzorg of ik.
hun zijn de gekken die liegen, verdraaien en ze wísten van het seksueel misbruik maar er werd niet eens ingegrepen !
Je gaat wraken en aanklagen? Lijkt me beide niet je plek.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:38 schreef PsychoMirror het volgende:
Wil ik doen ,maar aangezien ik jeugd"zorg" ook verantwoordelijk stel, wraak ik ze
Daar is geen tijd meer voorquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Je gaat wraken en aanklagen? Lijkt me beide niet je plek.
Ga naar je huisarts / maatschappelijk werk oid en laat je bijstaan door iemand die weet waar hij / zij het over heeft en weet wat hij / zij doet.
Dan heb je pech. Aanklagen en wraken kan je niet.quote:
Wat kan ik nog wel doen om mijn recht te halen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Aanklagen en wraken kan je niet.
Aanklagen doet een Officier van Justitie en wraken doe je als je vermoedt dat een rechter niet neutraal is.
Waarmee kan je dat dan bewijzen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Wat kan ik nog wel doen om mijn recht te halen?
Mijn voogd heeft alles gemanipuleerd op mij gesloten te plaatsen, en dit kan k bewijzen.
Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt het beste aangifte doen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tegen wie? Tegen de kinderen, de instelling zelf of tegen jeugdzorg in het algemeen, of mijn voogd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al gezegd was, maar je kunt het beste aangifte doen.
Wie je misbruikt heeft of jou geweld heeft aangedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tegen wie? Tegen de kinderen, de instelling zelf of tegen jeugdzorg in het algemeen, of mijn voogd?
Tja, dat zijn er zoveelquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef italianquaker het volgende:
[..]
Wie je misbruikt heeft of jou geweld heeft aangedaan.
Wat wil je nou? Volgens mij een ding en dat is uit gesloten blijven. Er zal zeker wat gebeurd zijn want dat gebeurd in die instellingen in overvloede. Maar verwacht geen wonderen of dat je daarom een rechter ineens poeslief is.quote:
Dan doe je aangifte tegen allemaal. Als de OvJ er iets in ziet, dan komen ze vanzelf bij je voogd en Jeugdzorg. Kan jij je verder weer gaan bezighouden met leuke zaken.quote:
Dit wijst erop dat TS gewoon een probleem met jeugdzorg heeft en nu mogelijk een excuus nodig heeft om ze aan te kunnen klagenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk eerder dat je aangifte zou kunnen doen tegen diegenen die jou mishandeld hebben...
Tegen de persoon waar je bewijzen tegen hebt lijkt me een goede start. Sterkte in ieder geval.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Tegen wie? Tegen de kinderen, de instelling zelf of tegen jeugdzorg in het algemeen, of mijn voogd?
Anders was er hopelijk toch echt al aangifte gedaan....quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:57 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit wijst erop dat TS gewoon een probleem met jeugdzorg heeft en nu mogelijk een excuus nodig heeft om ze aan te kunnen klagen
Ik kan uit redelijk betrouwbare bron zeggen dat Jeugdzorg er best eens naast zit. Maar het grote complot waar TS op lijkt te doelen zit naar ik zomaar aanneem voor een deel in het hoofd van TS.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Zolder het volgende:
Ik heb nu al het gevoel dat TS een flink liegebeest is, ik denk dat jeugdzorg niet voor niks op haar kop zit
Het kan niet zo zijn van een aantal maanden terug is er iets gebeurt laat ik even vlug BJZ aanklagen zodat ik ergens niet heen hoef. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Zolder het volgende:
Ik heb nu al het gevoel dat TS een flink liegebeest is, ik denk dat jeugdzorg niet voor niks op haar kop zit
Knap zo op basis van wat posts. Jeugdzorg zal het over zijn algemeen goed bedoelen maar er zitten vast genoeg rotte appels tussen die daar helemaal niet horen. Net als in elke branche echter is een vernakt croissantje op zijn tijd minder erg dan een jeugdzorg persoon die totaal niet weet waar ie mee bezig is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Zolder het volgende:
Oh meer dan eens maar als je het in bepaalde context leest in TS haar geval. Mweh.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kan uit redelijk betrouwbare bron zeggen dat Jeugdzorg er best eens naast zit. Maar het grote complot waar TS op lijkt te doelen zit naar ik zomaar aanneem voor een deel in het hoofd van TS.
Gut nog zo'n helderziendequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef italianquaker het volgende:
[..]
Oh meer dan eens maar als je het in bepaalde context leest in TS haar geval. Mweh.
Niet spijbelen en weglopen..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:31 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen
Graag serieus advies!! Vragen zijn welkom
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niet spijbelen en weglopen..
en geen smoesjes verzinnen of nu opeens oude koeien uit de sloot gaan halen omdat het nu wel makkelijk uitkomt..
Doe aangifte als het moet.. maar niet omdat je nu opeens in een moeilijk parket komt..
Je kunt dat aankaarten maar een rechter zal dat dan niet behandelen. Je moet daar apart aangifte voor doen en e.e.a. onderbouwen, pas dan wordt iets eventueel in behandeling genomen. Het is een aparte zaak. Met jouw strategie ga je dus weinig kans maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:37 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik moet naar de kinderrechter voor de machtiging gesloten, en als ik dit aankaart zal hij wel eens zien wie hier nou gek is. jeugdzorg of ik.
hun zijn de gekken die liegen, verdraaien en ze wísten van het seksueel misbruik maar er werd niet eens ingegrepen !
Bewijs dan dat het niet zo is. Een voogd manipuleert niet 'zomaar'. Wat is het belang van de voogd om zogenaamd te manipuleren? Die voogd zit elke avond gewoon thuis aan de piepers hoor, of jij nou thuis, besloten of gesloten zit. Dat je het er niet mee eens bent is een ander verhaal en dat mag, maar dat betekent niet meteen dat de voogd de boel manipuleert. Het is nogal een beschuldiging.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef PsychoMirror het volgende:
[..]
Mijn voogd heeft alles gemanipuleerd op mij gesloten te plaatsen, en dit kan k bewijzen.
Waarom Jeugdzorg? Waarom klaag je de betreffende instelling waar dit is gebeurt niet aan? Of de gene die verantwoordelijk was/waren voor jouw veiligheid in die periode? Dus de groepsleiders, afdelingshoofd, directeur, etc. Jeugdzorg heeft niets met die instelling te maken en is ook niet verantwoordelijk voor wat daar is gebeurt (direct of indirect). Sterker nog, waarom ga je niet achter de gene aan die het gedaan heeft?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:31 schreef PsychoMirror het volgende:
Beste forumleden,
ik ben een meisje van 16 jaar en woon sinds juni 2013 niet meer thuis (vrijwillige keuze).
Na een plaatsing in een pleeggezin ben ik op een jeugdzorginstelling gedumpt (ben er inmiddels weg)
Hier heb ik veel meegemaakt, van geweld tot sexueel misbruik. kan ik jeugdzorg hiervoor aanklagen? Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen
omdat het ts te doen is die opname te voorkomenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Waarom Jeugdzorg? Waarom klaag je de betreffende instelling waar dit is gebeurt niet aan? Of de gene die verantwoordelijk was/waren voor jouw veiligheid in die periode? Dus de groepsleiders, afdelingshoofd, directeur, etc. Jeugdzorg heeft niets met die instelling te maken en is ook niet verantwoordelijk voor wat daar is gebeurt (direct of indirect). Sterker nog, waarom ga je niet achter de gene aan die het gedaan heeft?
Advocaat kan handig zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:31 schreef PsychoMirror het volgende:
Beste forumleden,
ik ben een meisje van 16 jaar en woon sinds juni 2013 niet meer thuis (vrijwillige keuze).
Na een plaatsing in een pleeggezin ben ik op een jeugdzorginstelling gedumpt (ben er inmiddels weg)
Hier heb ik veel meegemaakt, van geweld tot sexueel misbruik. kan ik jeugdzorg hiervoor aanklagen? Ik moet sowieso al een advocaat hebben, aangezien jeugdzorg mij nu in een gesloten jeugdzorgplus instelling wil plaatsen voor spijbelen en weglopen
Er is altijd tijd. Word je anders vermoord of opgesloten ofzo?quote:
De zitting zal binnenkort wel zijn. TS krijgt het nu heet onder haar voeten en is bang dat de machtiging gesloten jeugdzorg er nu echt gaan komen, na jaren van dreiging hiermee. En TS trekt nu alles uit de kast om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:38 schreef Ridocar het volgende:
De posts zijn nogal onsamenhangend en emotioneel. Probeer eens alles op een rijtje te zetten.
En wat betekent:
[..]
Er is altijd tijd. Word je anders vermoord of opgesloten ofzo?
Beroepscode voor de jeugdzorgwerkerquote:Mocht u er samen niet uit komen, en heeft u het idee dat uw maatschappelijk werker zich niet aan de Beroepscode houdt? Dan is het mogelijk dat u een schriftelijke klacht indient tegen het NVMW-lid bij het College van Toezicht, een onafhankelijk tuchtcollege (Leidseweg 80, 3531 BE Utrecht, F 030 293 92 25).
Leden van de NVMW hebben een lidmaatschapsnummer. Vraag hier zelf naar. Of u kunt hier navragen of uw hulpverlener lid is bij de NVMW.
Ook maatschappelijk werkers die geregistreerd staan in het Beroepsregister van Agogisch en Maatschappelijk werkers/BAMw vallen onder het verenigingstuchtrecht van de NVMW. Op de site van het BAMw staat een overzicht van geregistreerde professionals.
Als het College van Toezicht tot een uitspraak is gekomen worden partijen (onder voorwaarden) in de gelegenheid gesteld in beroep te gaan tegen deze uitspraak. Dit beroep wordt ingesteld bij het College van Beroep
bron: http://www.nvmw.nl/clienten.html
Sowieso lijkt plaatsing in een gesloten instelling voor spijbelen me behoorlijk overtrokken en weglopen me bijzonder begrijpelijk wanneer je in je leefsituatie slachtoffer bent van geweld en misbruik.quote:Heb je hulp nodig?
Vind jij dat jouw rechten worden geschonden? Of heb je een vraag over kinderrechten? De Kinderombudsman wil je graag helpen. Contact opnemen kan op verschillende manieren:
Bel gratis
Je kunt van maandag tot en met vrijdag gratis bellen van 12.00 uur tot 17.00 uur naar 0800 – 876 54 32. Als je belt, krijg je iemand van het team van de Kinderombudsman aan de telefoon. Zij zullen je vragen beantwoorden en kijken wat de Kinderombudsman voor je kan doen.
Dit. Vooral dit.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Als je enige kans wil maken zul je je opstelling moeten veranderen. Op deze manier neemt niemand je serieus.
'Gewoon' meewerken? Met hen die het onrecht dat jou onder hun toezicht is aangedaan zouden willen verdoezelen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:31 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dit. Vooral dit.
Hoe kut en onterecht het ook allemaal is TS. De snelste manier op eruit te komen is gewoon door mee te werken.
Ohja, want het hele verhaal staat natuurlijk in dit topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
'Gewoon' meewerken? Met hen die het onrecht dat jou onder hun toezicht is aangedaan zouden willen verdoezelen?
Heb je dit topic uberhaupt wel gelezen?
Tenzij je vader een overgelopen Russische spion is, die je moeder mishandelt en die je daarom in de fik hebt gezet. Waarna je je ontwikkelt tot superhacker en de hele boel aan het licht brengt met een journalist.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een voogd manipuleert niet 'zomaar'. Wat is het belang van de voogd om zogenaamd te manipuleren?
Beetje rare reactie, zeker komend van een mod.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:17 schreef Mark het volgende:
[..]
Tenzij je vader een overgelopen Russische spion is, die je moeder mishandelt en die je daarom in de fik hebt gezet. Waarna je je ontwikkelt tot superhacker en de hele boel aan het licht brengt met een journalist.
Maar dat zal hier wel niet het geval zijn.
Millennium trilogie niet kennenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje rare reactie, zeker komend van een mod.
Ik begreep de verwijzing direct maar om nou naar de over de top elementen te verwijzen uit een bekende boekenreeks terwijl het scenario van misbruik in de pleeg-/jeugdzorg juist bijzonder realistisch en helaas ook alledaags is.. tja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |