Wat wil je nu zeggen? Jij denkt dat het enige streven van de OVERHEID (of zelfs de samenleving an such) is het perfectioneren (iets wat niet eens kan, omdat er ook hier geen eindpunt is voor zover wij weten) van technologie?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk, hier zit dus exact het probleem. Een conservatief is niet instaat om technologisch gezien op langer termijn te denken.
Het gaat niet om de MacBook (heb er geen trouwens).
twitter:ResistanceER twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 22:04:25#ISIS did infact retreat in East #Kobane and #YPG recaptures Tal alshaeer. #Syria#TwitterKurds #KURDSagainstISIS #AynAlArab reageer retweet
Stop eens met dat focussen op de overheid, de overheid is niets meer dan een abstractie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Jij denkt dat het enige streven van de OVERHEID (of zelfs de samenleving an such) is het perfectioneren (iets wat niet eens kan, omdat er ook hier geen eindpunt is voor zover wij weten) van technologie?
En dat conservatisme niet in staat is om technologische ontwikkeling te genereren terwijl ik jou al heb uitgelegd dat technologische ontwikkeling hoofdzakelijk voortvloeit uit de private sector?
Naar mijn weten zijn het bedrijven als Google, Microsoft, SpaceX en dergelijke die met de technologische ontwikkelingen komen, niet het Binnenhof.
Foucault, ben jij dat?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stop eens met dat focussen op de overheid, de overheid is niets meer dan een abstractie.
Ja, dat lijkt mij verstandig...quote:Maar goed, lets agree to disagree.
Truequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is maar wat je kwaliteit vind Vigen.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Foucault, ben jij dat?
[..]
Ja, dat lijkt mij verstandig...
Kijk! Goed nieuws eindelijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:ResistanceER twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 22:04:25#ISIS did infact retreat in East #Kobane and #YPG recaptures Tal alshaeer. #Syria#TwitterKurds #KURDSagainstISIS #AynAlArab reageer retweet
quote:ISIS fighter in Koban: “Erdoğan has helped us a lot”
ISIS defiant as Syria’s civil war threatens to spill over into Turkey: “Erdoğan has helped us a lot, but we don’t need him anymore. Turkey is next.”
-knip-
quote:
quote:Now ISIS is under attack from guerrillas itself: Ultra-secret White Shroud group strike fear into terrorists by picking off fighters one by one
http://www.dailymail.co.u(...)ighters-one-one.html
Omdat het van de dailymail komt, en het leest allemaal nogal bombastisch.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou dat sensatienieuws zijn?
Kijk eens aan, het pokerspelletje van Erdogan begint tegen hem te werken. Speltip nummer 8: bluf niet elk potje dat je speelt.quote:
True, maar ik las dit ook al ergens anders.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat het van de dailymail komt, en het leest allemaal nogal bombastisch.
Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant is die hele stad de kanker in gebombardeerd. Voor de stukken die ze hebben heroverd op IS is al honderden miljoenen nodig om dat weer netjes op te bouwen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:44 schreef De_Guidance het volgende:
We don't need him anymore?
Omdat het zo goed met ze gaat?
En waarom zou je ineens tegen iemand keren waar je zoveel aan hebt.
Gewoon verzonnen quote
De quote mag dan wel verzonnen zijn, toch is Erdogan hoogst naef als hij denkt dat IS Turkije met rust gaat laten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:44 schreef De_Guidance het volgende:
We don't need him anymore?
Omdat het zo goed met ze gaat?
En waarom zou je ineens tegen iemand keren waar je zoveel aan hebt.
Gewoon verzonnen quote
Jij denkt dat er geen propaganda is?quote:
twitter:TelegraphNews twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 22:25:50US launches its heaviest bombardment yet in support of Kurdish forces fighting for Kobane http://t.co/cVOGUCM12x reageer retweet
Ik denk niet dat hij het denkt. Ik denk zelf dat er ze er best bang voor zijn als regering.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De quote mag dan wel verzonnen zijn, toch is Erdogan hoogst naef als hij denkt dat IS Turkije met rust gaat laten.
Dit kan best propaganda zijn, maar je denkt dat Turkije niet "next" kan zijn ben je toch wel naef hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen propaganda is?
Als Erdogan IS daadwerkelijk zou helpen, hebben ze hem nu harder nodig dan ooit.
"We don't need him anymore, Turkey is next"
Gewoon typisch oorlogspropaganda.
Door ISIS geen stro breed in de weg te liggen kan ook al als 'hulp' beschouwd worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geloofwaardige quote ook.
Waarom zou je ooit zoiets zeggen
Nee dat Turkije next kan zijn is juist evident.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit kan best propaganda zijn, maar je denkt dat Turkije niet "next" kan zijn ben je toch wel naef hoor.
Daarom had hij nu volop in de aanval moeten gaan. De beste verdediging is de aanval. Hij had tienduizend IS ratten van zijn grens kunnen wegvagen en zich populair kunnen maken bij de Koerden in n klap (zelfs als het hem niet om de Koerden te doen was, je wil die ratten niet aan je poort hebben staan). Waar was IS dan geweest met hun grote mond?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:46 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het denkt. Ik denk zelf dat er ze er best bang voor zijn als regering.
Dan hoef je nog steeds geen quotes te verzinnen op Twitter.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Door ISIS geen stro breed in de weg te liggen kan ook al als 'hulp' beschouwd worden.
Niet in de weg zitten kan ook helpen zijn, maja whatever.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee dat Turkije next kan zijn is juist evident.
Maar een IS strijder die zegt Bedankt Erdogan, we hebben je niet meer nodig, jullie zijn next.
Is erg ongeloofwaardig. Vooral in combinatie met 'Hij heeft ons echt geholpen".
Als dat zo is, hebben ze hem juist nu nodig.
Verzonnen quotes
sgeen twitter G.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan hoef je nog steeds geen quotes te verzinnen op Twitter.
Iran verklaarde al bijna de oorlog aan Turkije toen ze het uberhaupt in het parlement bespraken. Ze doen ook moeilijk over de handel tussen Turkije en Iran nu en Iran heeft zelfs in het vrijdaggebed gezegt dat Erdogan slecht was omdat ze Syri willen binnenvallen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarom had hij nu volop in de aanval moeten gaan. De beste aanval is de verdediging. Hij had tienduizend IS ratten van zijn grens kunnen wegvagen en zich populair kunnen maken bij de Koerden in n klap (zelfs als het hem niet om de Koerden te doen was, je wil die ratten niet aan je poort hebben staan). Waar was IS dan geweest met hun grote mond?
Nee das een andere heuvel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522123520416182272
Er deden zich geruchten rond dat IS teruggedrongen was uit dit deel van Kobane. Dit is alleen niet waar
[ afbeelding ]
Godverdomme, kun je nu zelfs de Koerden omtrent hun eigen onderwerpen niet meer vertrouwen??quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee das een andere heuvel.
Oostkant.
Ow sorry, volgende keer zal ik weer braaf CNN Turk of Todays Zaman qouten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Insta Face twitta Tumblr BBC allemaal zelfde G
Als Turkije tegen IS wil vechten is Iran het laatste land wat ze tegen zou houden. Waar Iran op tegen is zijn de haast imperialistische trekjes van de sultan. Hij wil een deel van Syri bezetten en de huidige regering omver werpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Iran verklaarde al bijna de oorlog aan Turkije toen ze het uberhaupt in het parlement bespraken. Ze doen ook moeilijk over de handel tussen Turkije en Iran nu en Iran heeft zelfs in het vrijdaggebed gezegt dat Erdogan slecht was omdat ze Syri willen binnenvallen.
Syri, Rusland idem. Tevens zit de YPG ook niet te wachten op Turkse soldaten. Hebben ze duidelijk gezegd.
Jij denkt dat je zomaar een ander land kunt binnenvallen?
En dan vechten tegen Syri, Iran, YPG en IS tegelijk?
Ik denk eerder de nerdjes die aan het fotosoepen zijn geslagen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme, kun je nu zelfs de Koerden omtrent hun eigen onderwerpen niet meer vertrouwen??
Weet jij toevallig meer over die aanvallen op de Koerden in Irak?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als Turkije tegen IS wil vechten is Iran het laatste land wat ze tegen zou houden. Waar Iran op tegen is zijn de haast imperialistische trekjes van de sultan. Hij wil een deel van Syri bezetten en de huidige regering omver werpen.
Die nederlandse Koerden leek echt een oprechts twitteraar, helaas.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk eerder de nerdjes die aan het fotosoepen zijn geslagen.
Syri kan hem niks maken, die heeft geen leger in de buurt van zijn grens. Iran is een hoop bluf, maar als hij daadwerkelijk tienduizend IS ratten had weggevaagd was er niks gebeurd. De reden dat ze dat niet toestaan, is omdat ze weten dat Erdogan dat deel dan direct zou inlijven bij Turkije.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Iran verklaarde al bijna de oorlog aan Turkije toen ze het uberhaupt in het parlement bespraken. Ze doen ook moeilijk over de handel tussen Turkije en Iran nu en Iran heeft zelfs in het vrijdaggebed gezegt dat Erdogan slecht was omdat ze Syri willen binnenvallen.
Syri, Rusland idem. Tevens zit de YPG ook niet te wachten op Turkse soldaten. Hebben ze duidelijk gezegd.
Jij denkt dat je zomaar een ander land kunt binnenvallen?
En dan vechten tegen Syri, Iran, YPG en IS tegelijk?
Ze hebben een sterk leger, maar dat kunnen ze niet hoor.
Ik denk dat er een misverstand is en dat het om gebieden binnen Turkije zelf gaat, aan de grens met Irak.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Weet jij toevallig meer over die aanvallen op de Koerden in Irak?
Goed artikel vandaag hoor!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ow sorry, volgende keer zal ik weer braaf CNN Turk of Todays Zaman qouten.
Beide geen Erdogan fans.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ow sorry, volgende keer zal ik weer braaf CNN Turk of Todays Zaman qouten.
Ik lees toch liever Hurriyet Daily omdat Zaman nogal boter op hun hoofd heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goed artikel vandaag hoor!
http://www.todayszaman.co(...)so-angry_361585.html
Heldere column, lezen Turken het zelf het ook?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goed artikel vandaag hoor!
http://www.todayszaman.co(...)so-angry_361585.html
http://www.hurriyetdailyn(...)=72969&NewsCatID=341quote:Istanbul University students concerned about campus attacks by ISIL supporters
Gadverdamme, is ze aangevallen...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:01 schreef De_Guidance het volgende:
Dit meisje maakt anti-IS poster op een Turkse universiteit.
[ afbeelding ]
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=72969&NewsCatID=341
Links > ISquote:"I couldn't understand what was happening at first," the 21-year-old said of the moment she first spotted baton-wielding youths striding across the Department of Literature, shouting: "Allahu Akbar! Within minutes, she and other leftist students had been sucked into a fight, with both sides hurling glass bottles at each other and trashing a science fair set up in the main hall.
Daar zijn de jongeren tenminste nog gengageerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:06 schreef IPA35 het volgende:
Ik ken iemand die studeert in Istanboel. Gevechten op de campus lijken daar de orde van de dag.
Wat zou jij doen als dit soort mensen op je campus waren ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:06 schreef IPA35 het volgende:
Ik ken iemand die studeert in Istanboel. Gevechten op de campus lijken daar de orde van de dag.
Altijd Koerden tegen Grijze Wolven en zo en nu heb je dan ook de ISIS types en zo. Lijkt me echt klote...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Daar zijn de jongeren tenminste nog gengageerd.
Wat is daar vreemd aan dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Ik kan dat maar niet rijmen he, ISIS-sympathisanten op een universiteit.
Waar is het misgegaan?
Ja ik weet van familie in een stad dat op de middelbare school al dat CHP'ers en AKP'ers gewoon eigen vriendengroepen en eigen planeetjes zijn in zo'n klas.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Altijd Koerden tegen Grijze Wolven en zo en nu heb je dan ook de ISIS types en zo. Lijkt me echt klote...
Het ISIS gedachtegoed botst toch frontaal met alle wetenschappelijk kennis die je op zo'n instelling vergaart?quote:
Je moet dan wel voor jezelf opkomen, assertiviteit is dan gewoon een plicht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als dit soort mensen op je campus waren ?
Ik vind het wel lastig.
Mwau, hoeft niet hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het ISIS gedachtegoed botst toch frontaal met alle wetenschappelijk kennis die je op zo'n instelling vergaart?
Dat heb ik dan weer niet gehoord. Wel eens met een meisje gepraat over de cultuur van de refo's en dat elke kerk een eigen bakker heeft en zo. Toen vertelde zij dat bij Turken hetzelfde was maar dan meer op basis van politieke verschillen. Ik weet niet of ze daarmee Turken in NL of TR bedoelde.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja ik weet van familie in een stad dat op de middelbare school al dat CHP'ers en AKP'ers gewoon eigen vriendengroepen en eigen planeetjes zijn in zo'n klas.
En als je dan als meisje met iemand van de andere groep gaat is het not done enzo.
Politieagenten daar gaan ook gewoon in hun achtertuin staat schieten met hun familie uit Nederland...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:11 schreef De_Guidance het volgende:
Ander grappig verhaal. En neef van mij uit Nederland ging een dagje meelopen op een school in Diyarbakir. (Zijn oom is daar politieagent dus woont daar).
Maar dat is natuurlijk een nogal conservatieve stad.
Hij ging met zijn Nederlandse hoofd naast een meisje zitten. Uiteindelijk kwamen jongens aan het einde van de les verhaal halen en hem duidelijk maken dat hij dat voortaan uit zijn hoofd moest halen.
Nja ik zeg het verkeerd. Hij was geloof ik bewaker van een ambassade ofzo. Tijdje geleden alweer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Politieagenten daar gaan ook gewoon in hun achtertuin staat schieten met hun familie uit Nederland...
Details, details...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nja ik zeg het verkeerd. Hij was geloof ik bewaker van een ambassade ofzo. Tijdje geleden alweer.
Ik zei toch al dat het fotosoep wasquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522123520416182272
Er deden zich geruchten rond dat IS teruggedrongen was uit dit deel van Kobane. Dit is alleen niet waar
[ afbeelding ]
Neequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat het fotosoep was
?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh jawel.
Toen waren we downie's weet je nog ?
Je bedoeld hiermee YPG/FSA neem ik aan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:29 schreef IPA35 het volgende:
Wat Koban betreft moet ik mijn respect bekennen voor de mensen die tegen beter weten in als ware leeuwen vechten tegen de zwartvlag homofielen, daar waar anderen reeds lang waren gevlucht of onthoofd. Deze mensen sterven liever eervol dan dat ze zich onderwerpen/vluchten/laten vangen en executeren. Ware helden die beelden oproepen van Thermopylae en Warschau.
Niet de FSA.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bedoeld hiermee YPG/FSA neem ik aan?
Zij zijn zelf ook beesten, YPG niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is inderdaad ongelofelijk hoe ze strijden tegen de beesten van ISIS.
Jammer wel dat je homo's beledigt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:29 schreef IPA35 het volgende:
Wat Koban betreft moet ik mijn respect bekennen voor de mensen die tegen beter weten in als ware leeuwen vechten tegen de zwartvlag homofielen, daar waar anderen reeds lang waren gevlucht of onthoofd. Deze mensen sterven liever eervol dan dat ze zich onderwerpen/vluchten/laten vangen en executeren. Ware helden die beelden oproepen van Thermopylae en Warschau.
YPG tegen ISIS bedoel ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij zijn zelf ook beesten, YPG niet.
Spreekwoordelijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Jammer wel dat je homo's beledigt.
Aye.quote:
twitter:jorisluyendijk twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 22:25:52Ha, we halen weer eens het wereldnieuws. Netherlands says OK for biker gangs to fight Islamic State http://t.co/EDOYN0oacU via @YahooNews reageer retweet
Homofiel is in de Nederlandse taal nu eenmaal een gangbare belediging. Of het doel van de belediging dan ook daadwerkelijk homofiel is, is van ondergeschikt belang.quote:
Het zijn rebellengroepen van de FSA die niets kwaads op hun kerfstok hebben. Vanwaar deze haat nog?quote:
Gebruik gewoon lekker niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Homofiel is in de Nederlandse taal nu eenmaal een gangbare belediging. Of het doel van de belediging dan ook daadwerkelijk homofiel is, is van ondergeschikt belang.
Onze links-liberale inborst protesteert.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Homofiel is in de Nederlandse taal nu eenmaal een gangbare belediging. Of het doel van de belediging dan ook daadwerkelijk homofiel is, is van ondergeschikt belang.
Landverraad, ontketenen van oorlog door "revolutie", het zijn van Islamist, etc.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het zijn rebellengroepen van de FSA die niets kwaads op hun kerfstok hebben. Vanwaar deze haat nog?
Kanker ook (gebruik het zelf ook af en toe), toch ben ik sportief genoeg om te erkennen dat het een uiterst achterlijke en ordinaire indruk maakt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft mij vroeger geleerd dat Turken homoseksualiteit hebben uitgevonden in hun badhuizen. True story.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Onze links-liberale inborst protesteert.
Dat kan zomaar eens waar zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft mij vroeger geleerd dat Turken homoseksualiteit hebben uitgevonden in hun badhuizen. True story.
Wel knap, aangezien het bij alle dieren voorkomt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft mij vroeger geleerd dat Turken homoseksualiteit hebben uitgevonden in hun badhuizen. True story.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kan zomaar eens waar zijn.
Tja, daar kon je op wachten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:39 schreef theunderdog het volgende:
http://www.welt.de/region(...)enal-in-Hamburg.html
Putzfrau entdeckt Waffenarsenal in Hamburg
Fijn.....
Vele maanden lang werden er demonstranten neergeschoten door het leger, de landverraders zijn de assadloversquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Landverraad, ontketenen van oorlog door "revolutie", het zijn van Islamist, etc.
Waarom is het terecht ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:53 schreef De_Guidance het volgende:
Gelukkig worden iedereen wel vertegenwoordigd in dit topic.
Behalve IS (terecht)
Geen idee. Dit is het slow chat topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:07 schreef NaturalScience het volgende:
Wat is de huidige status in Kobane?
it's complicatedquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:07 schreef NaturalScience het volgende:
50٪ van Kobani is in handen van Isis aapjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:07 schreef NaturalScience het volgende:
Koban, wat is dat?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:07 schreef NaturalScience het volgende:
Als je maar ver genoeg teruggaat heb je gelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eigenlijk is helemaal niets van de Koerden.
Genoeg IS supporters/goedpraters hebben we gehad. Allemaal verbannen denk ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:53 schreef De_Guidance het volgende:
Behalve IS (terecht)
Ook niks van de Arabieren/Turken, oorspronkelijke bewoners van het MO zijn een minderheid/geassimileerd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eigenlijk is helemaal niets van de Koerden.
Zoals wie??quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:31 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Genoeg IS supporters/goedpraters hebben we gehad. Allemaal verbannen denk ik.
Helaas zijn er nog Ba'athisten en Saddamisten onder ons.
Ja ok zaid, maar de rest heeft toch niets met Baathisme te maken?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:32 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Baklava, de Illias en nog een paar waren ISIS-fanboys/apologisten.
Zaid is een saddamist.
Een tijdje geleden in het Irak topic waren er een paar die Saddam en Irak onder Ba'ath gingen goedpraten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja ok zaid, maar de rest heeft toch niets met Baathisme te maken?
Dat waren/zijn gewoon mensen die sympathie hebben voor het salafisme. Ik bedoel echt de mensen die vinden dat alles van de Arabieren moeten zijn en dat de minderheden maar moeten oprotten (of nog erger), zijn die hier??
Keihard de zuiveringen jegens de Koerden toegeven en er trots op zijn?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:37 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Een tijdje geleden in het Irak topic waren er een paar die Saddam en Irak onder Ba'ath gingen goedpraten.
Het is maar hoe je het ziet he. Arabieren horen op heel veel plekken niet thuis in het Midden-Oosten, toch zitten ze er.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:40 schreef mylamboisblack het volgende:
Arabieren zijn de zwakte schakel in het Midden-Oosten. Elk Arabisch land is een puinhoop, lol.
Arme ISquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:53 schreef De_Guidance het volgende:
Behalve IS (terecht)
Klopt, maar kijk ook naar hun leefomstandigheden, niemand wil zo een leven. Enige Arabische landen die het (voor een Arabisch land) redelijk doen, zijn Qatar/VAE e.d, en dat komt omdat ze veel olie hebben vergeleken met hun inwonersaantal.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het ziet he. Arabieren horen op heel veel plekken niet thuis in het Midden-Oosten, toch zitten ze er.
Ook knap.
De bevolking in Qatar en VAE zijn over het algemeen erg arm + er is vrijwel geen vrijheid, hoe bedoel je ze doen het goed?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Klopt, maar kijk ook naar hun leefomstandigheden, niemand wil zo een leven. Enige Arabische landen die het (voor een Arabisch land) redelijk doen, zijn Qatar/VAE e.d, en dat komt omdat ze veel olie hebben vergeleken met hun inwonersaantal.
Egypte deed 't ook wel redelijk, totdat de Moslimbroederschap Egypte tientallen jaren de tijd terug in stuurde.
Uh neequote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bevolking in Qatar en VAE zijn over het algemeen erg arm + er is vrijwel geen vrijheid, hoe bedoel je ze doen het goed?
Ze zijn ten eerste niet arm, dat zijn vooral de buitenlandse werkers die moderne slaven zijn. De autochtonen hebben het voor een Arabisch land, goed. Daarnaast zei ik voor Arabische landen, dat maakt heel veel verschil.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bevolking in Qatar en VAE zijn over het algemeen erg arm + er is vrijwel geen vrijheid, hoe bedoel je ze doen het goed?
Egypte doet en deed het niet redelijk. Een hogere effectieve bevolkingsdichtheid dan Nederland, tal van jongemannen die nooit aan het werk komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Klopt, maar kijk ook naar hun leefomstandigheden, niemand wil zo een leven. Enige Arabische landen die het (voor een Arabisch land) redelijk doen, zijn Qatar/VAE e.d, en dat komt omdat ze veel olie hebben vergeleken met hun inwonersaantal.
Egypte deed 't ook wel redelijk, totdat de Moslimbroederschap Egypte tientallen jaren de tijd terug in stuurde.
Inderdaad. De autochtonen hebben het redelijk, de slaven worden als dieren behandeld door deze Arabische apartheidsfanaten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ze zijn ten eerste niet arm, dat zijn vooral de buitenlandse werkers die moderne slaven zijn. De autochtonen hebben het voor een Arabisch land, goed. Daarnaast zei ik voor Arabische landen, dat maakt heel veel verschil.
Dus ze zijn wel degelijk arm. Je moet armoede niet meten door naar de algemene inkomsten te gaan kijken he (die van de overheid). je moet kijken naar wat de gemiddelde burgers er aan overhoud.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ze zijn ten eerste niet arm, dat zijn vooral de buitenlandse werkers die moderne slaven zijn. De autochtonen hebben het voor een Arabisch land, goed. Daarnaast zei ik voor Arabische landen, dat maakt heel veel verschil.
Mijn tekst gaat steeds over landen in de Arabische wereld. Ten opzichte van Nederland doet geen een Arabisch land 't goed.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Egypte doet en deed het niet redelijk. Een hogere effectieve bevolkingsdichtheid dan Nederland, tal van jongemannen die nooit aan het werk komen.
Ik heb het over de autochtone burgers, die leven gewoon goed. Je kan die moderne slaven niet tot de ''normale bevolking'' rekenen want die zijn vooral geimporteerde gastarbeiders die worden behandeld als slaaf. Ze worden op een zelfde manier beschouwd als honden in Nederland. Die mensen zullen nooit een goed leven krijgen, ze zijn juist daarheen gehaald om vies werk te doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus ze zijn wel degelijk arm. Je moet armoede niet meten door naar de algemene inkomsten te gaan kijken he (die van de overheid). je moet kijken naar wat de gemiddelde burgers er aan overhoud.
Ik heb het ook over de autochtone burger. Maar goed, we zullen wel andere standaarden hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb het over de autochtone burgers, die leven gewoon goed. Je kan die moderne slaven niet tot de bevolking rekenen want die zijn vooral geimporteerde gastarbeiders die worden behandeld als slaaf. Die mensen zullen nooit een goed leven krijgen, ze zijn juist daarheen gehaald om vies werk te doen.
Gezellig land...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb het over de autochtone burgers, die leven gewoon goed. Je kan die moderne slaven niet tot de ''normale bevolking'' rekenen want die zijn vooral geimporteerde gastarbeiders die worden behandeld als slaaf. Ze worden op een zelfde manier beschouwd als honden in Nederland. Die mensen zullen nooit een goed leven krijgen, ze zijn juist daarheen gehaald om vies werk te doen.
Ja dat zegt niks, je moet naar wereldstandaarden kijken. Dan blijkt dat Egypte gewoon een pauperland is dat het helemaal niet goed doet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:02 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Mijn tekst gaat steeds over landen in de Arabische wereld. Ten opzichte van Nederland doet geen een Arabisch land 't goed.
Welnee, Erdogan moet weer even stoer doenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:05 schreef kurd0w het volgende:
http://www.theguardian.co(...)urdish-positions-pkk
Wordt gezellig in het midden-oosten... Vraag mij af wat doel van Erdogan nu echt is... Eerst 2 jaar lang Koerden lekker maken over een mogelijke vredesverdrag en nu binnen een maand tijd alles kapot maken, vlak na de verkiezingen in Augustus. Makes one wonder...Civil war coming up?
Het grappige is, dat ze PKK wel bombarderen maar moeilijk doen over ISIS.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:05 schreef kurd0w het volgende:
http://www.theguardian.co(...)urdish-positions-pkk
Wordt gezellig in het midden-oosten... Vraag mij af wat doel van Erdogan nu echt is... Eerst 2 jaar lang Koerden lekker maken over een mogelijke vredesverdrag en nu binnen een maand tijd alles kapot maken, vlak na de verkiezingen in Augustus. Makes one wonder...Civil war coming up?
Mijn oorspronkelijke bericht ging over de Arabische landen en welke het goed deden ten opzichte van anderen. Dat ze geen vrijheid hebben betekent niet dat ze geen geld hebben of dat ze niet in mooie huizen wonen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het ook over de autochtone burger. Maar goed, we zullen wel andere standaarden hebben.
Over zoiets subjectiefs valt bijna niet te discussiren. De mensen in Kobani zullen de mensen die hier naar de voedselbank gaan ook aanstellers vinden, maar of het dan wenselijk is dat wij ook zo tegen die mensen gaan aankijken vraag ik mij af.
Alles is relatief
Voor onze standaarden niet nee, maar de mensen in Egypte hebben eenmaal een andere cultuur en zullen bepaalde dingen die wij belangrijk vinden, helemaal niet belangrijk vinden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat zegt niks, je moet naar wereldstandaarden kijken. Dan blijkt dat Egypte gewoon een pauperland is dat het helemaal niet goed doet.
Hij zit nu letterlijk om een burgeroorlog te vragen in Turkije... Die man denkt echt dat de Koerden achterlijk zijn of massaal alzheimer hebben, want hoe kan hij nu weer in gesprek met ze gaan? Belachelijk...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee, Erdogan moet weer even stoer doen
Jij denkt dat de VAE geen arme gedeeltes heeft ja?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:07 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke bericht ging over de Arabische landen en welke het goed deden ten opzichte van anderen. Dat ze geen vrijheid hebben betekent niet dat ze geen geld hebben of dat ze niet in mooie huizen wonen.
Het zal allemaal wel niet zover komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:08 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Hij zit nu letterlijk om een burgeroorlog te vragen in Turkije... Die man denkt echt dat de Koerden achterlijk zijn of massaal alzheimer hebben, want hoe kan hij nu weer in gesprek met ze gaan? Belachelijk...
Zelfs Europese landen hebben dat. Ik denk dat iedereen liever in de VAE/Qatar woont dan in welk andere arabisch gebied dan ook. Armoede is niet uit te roeien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VAE geen arme gedeeltes heeft ja?
Ja, inderdaad. Ook grappig dat hij enkele maanden geleden een kei grote mond had tegen Israel en dat dat echt niet kon. In Kobani zijn het twee 'strijdende terroristen'. Iets met dubbele maten enzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:07 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het grappige is, dat ze PKK wel bombarderen maar moeilijk doen over ISIS.
Tunesi, Marokko, Algerije, zou ik allemaal wel willen wonen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zelfs Europese landen hebben dat. Ik denk dat iedereen liever in de VAE/Qatar woont dan in welk andere arabisch gebied dan ook. Armoede is niet uit te roeien.
Vandaag is de deadline tussen Ocalan en de overheid. Als zij geen actie ondernemen in Kobani dan neemt de PKK officieel weer de wapens op. Dus ik zou het maar niet zo bagatelliseren....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel niet zover komen.
Omdat PKK binnen de landsgrenzen opereert en militaire buitenposten bestookt misschien? Het is geen rocket science...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:07 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het grappige is, dat ze PKK wel bombarderen maar moeilijk doen over ISIS.
Wapens oppakken is een ding, echt iets doen is een tweede. Er is zolang niets gebeurd, kan mij niet voorstellen dat de Pkk,ers staan te dansen om aanslagen te plegen. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:10 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vandaag is de deadline tussen Ocalan en de overheid. Als zij geen actie ondernemen in Kobani dan neemt de PKK officieel weer de wapens op. Dus ik zou het maar niet zo bagatelliseren....
Ik hoop ook dat er geen oorlog komt en dat de vredesonderhandelingen gewoon doorgaan. Nu zou juist het perfecte moment moeten zijn voor de twee volkeren om samen te werken en de strijdbijl neer te gooien, alleen jammer dat Turkije te weinig/niks doet tegen ISIS.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wapens oppakken is een ding, echt iets doen is een tweede. Er is zolang niets gebeurd, kan mij niet voorstellen dat de Pkk,ers staan te dansen om aanslagen te plegen. Het zijn uiteindelijk ook gewoon mensen.
Man man, opereert... Ze hebben de wapens anderhalve jaar geleden neergelegd, vergeten? Sinds newroz 2013.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Omdat PKK binnen de landsgrenzen opereert en militaire buitenposten bestookt misschien? Het is geen rocket science...
15 miljoen Koerden waarvan bij lange na niet allemaal PKK-sympathisanten of die voor afscheiding zijn. Hoe had je je een burgeroorlog precies voorgesteld?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:10 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Vandaag is de deadline tussen Ocalan en de overheid. Als zij geen actie ondernemen in Kobani dan neemt de PKK officieel weer de wapens op. Dus ik zou het maar niet zo bagatelliseren....
Ik heb een erg naar gevoel bij Erdogan, het lijkt er inderdaad op alsof hij veel chaos (burgeroorlog wil ik niet zeggen) wil creren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:15 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat er geen oorlog komt en dat de vredesonderhandelingen gewoon doorgaan. Nu zou juist het perfecte moment moeten zijn voor de twee volkeren om samen te werken en de strijdbijl neer te gooien, alleen jammer dat Turkije te weinig/niks doet tegen ISIS.
Er is weinig vrijheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohnee, ze stikken van de vrijheid..
Sorry man
20 mil. Daarnaast heb je maar 500 duizend mensen nodig voor een burgeroorlog, overgrote meerderheid vecht nooit. Een grote factor tegenwoordig is de bereikbaarheid van media, waardoor alles intensief gevolgd kan worden e.d. Zie bijvoorbeeld project X haren(totaal niet te vergelijken, maar slechts een verduidelijking hoe gevaarlijk de media kan zijn) Sowieso triest als het gebeurt, ik hoop het niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
15 miljoen Koerden waarvan bij lange na niet allemaal PKK-sympathisanten of die voor afscheiding zijn. Hoe had je je een burgeroorlog precies voorgesteld?
De jaren '70 en '90 waren veel turbulenter in Turkije, maar toch is het niet uitgedraaid op een burgeroorlog.
Nee, klopt, want het is veel beter om ze eerst lekker te maken voor meer zelf-bestuur maar na het winnen van de verkiezingen keihard de deur dicht slaan zal niet tot rellen leiden. En de situatie bouwt zich steeds meer richting de jaren 70 en 90. Polarisatie binnen de samenleving neemt toe.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
15 miljoen Koerden waarvan bij lange na niet allemaal PKK-sympathisanten of die voor afscheiding zijn. Hoe had je je een burgeroorlog precies voorgesteld?
De jaren '70 en '90 waren veel turbulenter in Turkije, maar toch is het niet uitgedraaid op een burgeroorlog.
Ik heb geen haat tegen Turken, althans tegen rationele Turken welke de Koerden hun door god gegeven rechten gunnen. Maar nationalistische Turken die niet verder kunnen kijken dan hun witte bril met rode glazen, daar heb ik minachting voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
20 mil. Daarnaast heb je maar 500 duizend mensen nodig voor een burgeroorlog, overgrote meerderheid vecht nooit. Een grote factor tegenwoordig is de bereikbaarheid van media, waardoor alles intensief gevolgd kan worden e.d. Zie bijvoorbeeld project X haren(totaal niet te vergelijken, maar slechts een verduidelijking hoe gevaarlijk de media kan zijn) Sowieso triest als het gebeurt, ik hoop het niet.
Ook iets raars: het overgrote deel van ISIS is Arabier, ipv dat Koerden en Turken boos worden op Arabieren, worden ze boos op elkaar.Koerden en Turken moeten eens samen werken man. Ik irriteer me er zo aan hoe vijandig ze zijn.
Ik hoop dat je voor elke Nationalist minachting hebt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:22 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik heb geen haat tegen Turken, althans tegen rationele Turken welke de Koerden hun door god gegeven rechten gunnen. Maar nationalistische Turken die niet verder kunnen kijken dan hun witte bril met rode glazen, daar heb ik minachting voor.
Blind nationalisme heb ik inderdaad minachting voor, en het maakt niet uit of je dan zwart of wit, chinees of turk bent.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop dat je voor elke Nationalist minachting hebt.
Nationalisme is per definitie blind.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:28 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Blind nationalisme heb ik inderdaad minachting voor, en het maakt niet uit of je dan zwart of wit, chinees of turk bent.
Touch, daar heb je een punt. Meer in faveure van patriottismequote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nationalisme is per definitie blind.
Dit jaar nog hebben ze aanslagen gepleegd waarbij militairen zijn gesneuveld, waaronder Emre As. Dus waar heb je het over? Daarnaast houden ze regelmatig wegblokkades in het oosten en ontvoeren ze Koerdische jongeren. Volg je het nieuws wel?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:16 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Man man, opereert... Ze hebben de wapens anderhalve jaar geleden neergelegd, vergeten? Sinds newroz 2013.
Met patriottisme is helemaal niets mis. Sterker nog, dat is prachtig.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:33 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Touch, daar heb je een punt. Meer in faveure van patriottisme
Bovenstaande incidenten gerapporteerd door de Turkse media welke natuurlijk uiterst objectief is, zonder enig staatsinvloed of partij invloed, niet?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit jaar nog hebben ze aanslagen gepleegd waarbij militairen zijn gesneuveld, waaronder Emre As. Dus waar heb je het over? Daarnaast houden ze regelmatig wegblokkades in het oosten en ontvoeren ze Koerdische jongeren. Volg je het nieuws wel?
In de jaren '70 was er een strijd tussen links en rechts in het algemeen, ook onder Turken, en niet specifiek tegen een Koerdische beweging. Daarom was het veel groter en ingrijpender dan nu het geval is en mogelijk het geval kan zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:20 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nee, klopt, want het is veel beter om ze eerst lekker te maken voor meer zelf-bestuur maar na het winnen van de verkiezingen keihard de deur dicht slaan zal niet tot rellen leiden. En de situatie bouwt zich steeds meer richting de jaren 70 en 90. Polarisatie binnen de samenleving neemt toe.
Sterk man, gooi het maar op propaganda.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:36 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Bovenstaande incidenten gerapporteerd door de Turkse media welke natuurlijk uiterst objectief is, zonder enig staatsinvloed of partij invloed, niet?
Als jou informatie niet objectief is maar door de Turkse overheid gegeven wordt dan heeft het toch geen zin om een discussie aan te gaan, gezien de kern al niet klopt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sterk man, gooi het maar op propaganda.
De dode militairen zijn verzonnen? of gewoon door het Turkse leger zelf gedaan of wat?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:51 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Als jou informatie niet objectief is maar door de Turkse overheid gegeven wordt dan heeft het toch geen zin om een discussie aan te gaan, gezien de kern al niet klopt.
Mooi en wel, vergeet de jaren ertussen even niet h... Jaren 80 onder dhr. Evren en zijn kliek. En ik beweer niet dat de burgeroorlog ALLEEN tussen Koerden en Turken zal zijn, maar grotendeels. Althans, dat is mijn amateuristische inschatting. Het westen is relatief welvarend en het oosten niet, al dan niet door het toe doen van de 'terroristische' PKK (ook al is de terroristische aard volledig arbitrair).quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
In de jaren '70 was er een strijd tussen links en rechts in het algemeen, ook onder Turken, en niet specifiek tegen een Koerdische beweging. Daarom was het veel groter en ingrijpender dan nu het geval is en mogelijk het geval kan zijn.
Wanneer terreur nu de kop opsteekt, hebben links en rechts de neiging om te verzoenen, buiten wat marginale extreem-linkse groepjes, dus de PKK maakt geen kans om een beroep te doen op polarisatie. Dat zagen we in de jaren '90 toen de PKK-terreur een toppunt had bereikt, maar ook in 2008 toen het leger ingreep over de grens in Irak.
Je bent zelf een Turkse Koerd, zei je eens, dus het lijkt me sterk dat dit je allemaal ontgaan is. Doe niet alsof alle media in handen van de regering zijn, want dat klopt gewoon niet. Er zijn genoeg mediakanalen, hoewel zeer in de minderheid, die onafhankelijk en kritisch zijn. En dit zijn geen feiten die men zomaar naar wens kan verdraaien. We leven in 2014.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:51 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Als jou informatie niet objectief is maar door de Turkse overheid gegeven wordt dan heeft het toch geen zin om een discussie aan te gaan, gezien de kern al niet klopt.
Waaruit haal je dat ik alles op propaganda gooi? Ben ik een PKK-sympathisant? Ja. Ik vind dat ze historisch gezien en in het huidige Turkije een bestaansrecht hebben gezien de (culturele en economische) onderdrukking van de Koerden in Turkije. Ben ik van mening dat de PKK een heilige is? Absoluut niet! De PKK heeft dingen gedaan waar geen Koerd trots op zal zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De dode militairen zijn verzonnen? of gewoon door het Turkse leger zelf gedaan of wat?
Het klopt dat Turkije erg aan propaganda doet (de Koerden trouwens ook) maar alles maar daarop gooien is gewoon kinderachtig.
Hieraan ontbreekt elke logica......quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:57 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Waaruit haal je dat ik alles op propaganda gooi? Ben ik een PKK-sympathisant? Ja. Ik vind dat ze historisch gezien en in het huidige Turkije een bestaansrecht hebben gezien de (culturele en economische) onderdrukking van de Koerden in Turkije. Ben ik van mening dat de PKK een heilige is? Absoluut niet! De PKK heeft dingen gedaan waar geen Koerd trots op zal zijn.
Ik ben een Koerd, voorop gesteld, maar of ik een Turkse ben weet ik niet meer zo goed. Maar goed, dat staat los. Klopt, ik zal niet ontkennen dat er een zeer kleine minderheid is binnen de mainstream Turkse media welke verder kijkt dan Turks nationalisme en redelijk objectief is. En sommige dingen zijn mij wel ontgaan jammer genoeg. Enfin, zulke incidenten zijn vast gebeurd. Maar verandert niets aan mijn stelling dat Erdogan een gevaarlijk spel speelt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je bent zelf een Turkse Koerd, zei je eens, dus het lijkt me sterk dat dit je allemaal ontgaan is. Doe niet alsof alle media in handen van de regering zijn, want dat klopt gewoon niet. Er zijn genoeg mediakanalen, hoewel zeer in de minderheid, die onafhankelijk en kritisch zijn.
Het is 2 uur man. Niet alles hoort logisch te zijn. :p Maak een punt duidelijk. Maar ik ben niet verblind door PKK liefde, dat bedoel ik duidelijk te maken. Mocht er een beter alternatief bestaan dan de PKK voor de Koerden, dan zal ik deze steunen. Ik ben het overigens met je eens dat de PKK ook gebruik maakt van extreme propaganda.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hieraan ontbreekt elke logica......
Eeh een echte man is altijd helder..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:01 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het is 2 uur man. Niet alles hoort logisch te zijn. :p Maak een punt duidelijk. Maar ik ben niet verblind door PKK liefde, dat bedoel ik duidelijk te maken. Mocht er een beter alternatief bestaan dan de PKK voor de Koerden, dan zal ik deze steunen. Ik ben het overigens met je eens dat de PKK ook gebruik maakt van extreme propaganda.
Niet na drie sollicitaties voor finance programma's en een lange dag met colleges... Mocht je dan helder zijn dan ben je een autistquote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eeh een echte man is altijd helder..
Je bent nog best gevat anders...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:05 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Niet na drie sollicitaties voor finance programma's en een lange dag met colleges... Mocht je dan helder zijn dan ben je een autist
Childquote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent nog best gevat anders...
Autist
Erdogan's politiek is er een die teert op polarisatie en een gecreerd vijandsbeeld waar hij alles op kan gooien, dat hoef je mij niet te vertellen. Toch hebben de Koerden onder de AKP-regering wel de rechten gekregen die een volwaardige burger mag verwachten, zoals je weet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:55 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Mooi en wel, vergeet de jaren ertussen even niet h... Jaren 80 onder dhr. Evren en zijn kliek. En ik beweer niet dat de burgeroorlog ALLEEN tussen Koerden en Turken zal zijn, maar grotendeels. Althans, dat is mijn amateuristische inschatting. Het westen is relatief welvarend en het oosten niet, al dan niet door het toe doen van de 'terroristische' PKK (ook al is de terroristische aard volledig arbitrair).
De Koerden hebben bovendien nog steeds geen zelf-beschikking, en het proces naar 'vrede' zo langzaam verloopt maar dan ineens weer snel gaat richting de verkiezingen en dan nu weer dreigt stuk te lopen vraag ik mij af of dit niet een gevaarlijk politiek spel is van Erdogan welke zal leiden tot verdere polarisatie.
Niet mee eens, maar het is veel te laat voor mij om nu een goed argument te typen. Zal er morgen (mocht ik het herinneren) op terug komen! Fijne avond.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Erdogan's politiek is er een die teert op polarisatie en een gecreerd vijandsbeeld waar hij alles op kan gooien, dat hoef je mij niet te vertellen. Toch hebben de Koerden onder de AKP-regering wel de rechten gekregen die een volwaardige burger mag verwachten, zoals je weet.
Zelfbeschikking tast het unitaire karakter van de staat aan en vraagt om aanpassing van de grondwet. Dat zie ik niet gebeuren en het zal ook nooit steun krijgen in het parlement. Ongeduldig worden en de wapens weer oppakken om je wil door te drukken, werkt alleen maar averechts en je verliest er de steun van de Turkse bevolking die de Koerden hun rechten gunt ook mee.
Klopt maar dat is gewoon een uiting van pure onmacht en frustratie.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Erdogan's politiek is er een die teert op polarisatie en een gecreerd vijandsbeeld waar hij alles op kan gooien, dat hoef je mij niet te vertellen. Toch hebben de Koerden onder de AKP-regering wel de rechten gekregen die een volwaardige burger mag verwachten, zoals je weet.
Zelfbeschikking tast het unitaire karakter van de staat aan en vraagt om aanpassing van de grondwet. Dat zie ik niet gebeuren en het zal ook nooit steun krijgen in het parlement. Ongeduldig worden en de wapens weer oppakken om je wil door te drukken, werkt alleen maar averechts en je verliest er de steun van de Turkse bevolking die de Koerden hun rechten gunt ook mee.
Goedenacht!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:16 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Niet mee eens, maar het is veel te laat voor mij om nu een goed argument te typen. Zal er morgen (mocht ik het herinneren) op terug komen! Fijne avond.
Dit, zeer herkenbaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 02:00 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Ik ben een Koerd, voorop gesteld, maar of ik een Turkse ben weet ik niet meer zo goed.
Ik heb een naar gevoel bij het bestaan van zolderkamer wezens die tot ver in de nacht hun frustraties opbouwenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb een erg naar gevoel bij Erdogan, het lijkt er inderdaad op alsof hij veel chaos (burgeroorlog wil ik niet zeggen) wil creren.
Dat mens is niet goed bij haar hoofd.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:12 schreef SadPanda het volgende:
MEET THE YOUTUBE SENSATION WHO PREDICTS SYRIA’S FUTURE
http://www.vice.com/read/(...)edicts-syrias-future
Opvallend veel "gingy's"quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef firefly3 het volgende:
In het gebied van de rebellen : een ambulance medewerker betaald eten voor katten op straat met een deel van zijn eigen loon. [ afbeelding ]
Neh, zelfde als gisteren. De YPG is nu bezig ISIS te proberen verdrijven uit het oosten van de stad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is flink achteruit gegaan afgelopen nacht
Best aardige pijplippen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:12 schreef SadPanda het volgende:
MEET THE YOUTUBE SENSATION WHO PREDICTS SYRIA’S FUTURE
http://www.vice.com/read/(...)edicts-syrias-future
Heel oud, nieuwswaarde... 0,0.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef firefly3 het volgende:
In het gebied van de rebellen : een ambulance medewerker betaald eten voor katten op straat met een deel van zijn eigen loon. [ afbeelding ]
....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:30 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522290787057680385
Turken labelen de huizen van Koerden met een K, zodat ze weten welke huizen ze in brand moeten steken #Turkije
[ afbeelding ]
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522311078559358976
Steun van #Turkije aan de IS doet voort: IS commandant Abu Muhammad behandeld in Turkije
[ afbeelding ]
Nazipraktijken als dat waar is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:30 schreef theunderdog het volgende:
Turken labelen de huizen van Koerden met een K, zodat ze weten welke huizen ze in brand moeten steken #Turkije
[ afbeelding ]
Weet vrijwel zeker dat het waar is, dit zal alleen niet met de medewerking van de overheid zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nazipraktijken als dat waar is.
twitter:ResistanceER twitterde op woensdag 15-10-2014 om 10:16:46Syrian Arab Army has liberated Taloul Al-Hawa from ISIS in east Homs #Syria reageer retweet
twitter:
Nicequote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:42 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:ResistanceER twitterde op woensdag 15-10-2014 om 10:16:46Syrian Arab Army has liberated Taloul Al-Hawa from ISIS in east Homs #Syria reageer retweet
twitter:
Er is een verschil tussen weinig en geen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
Laatst was er trouwens een bericht dat de luchtaanvallen van de VS weinig effect hebben, maar dat is toch totaal niet logisch?
Ieder materiaal dat kapot gaat aan ISIS kant en iedere ISIS strijder die doodgaat is een verzwakking.
Maar dan nog, wat is weinig?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen weinig en geen.
"Iraakse grondtroepen"...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef UpsideDown het volgende:
Militaire leiders zeggen trouwens dat grondtroepen noodzakelijk zijn om ISIS te verdrijven:
Middendorp: grondtroepen zijn nodig
"die de IS steunt", gold dat voor het sletje of voor Turkije? Of allebei?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:27 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522311812591919104
Romantische jihadist haalt zijn import bruidje/sexslaaf op vanuit #Turkije die de IS steunt
[ afbeelding ]
Zo mooi....
Moet je niet willen. Dan zullen er nog meer jihadstrijders die kant opgaan om tegen 'het grootste kwaad' Amerika te vechten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef UpsideDown het volgende:
Militaire leiders zeggen trouwens dat grondtroepen noodzakelijk zijn om ISIS te verdrijven:
Middendorp: grondtroepen zijn nodig
Dus er gaan geen grondtroepen komen..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In de sunni delen heb je niks aan Iraakse grondtroepen.
Er gaan uiteraard geen grondtroepen komen van de VS. Obama is heel duidelijk geweest, hij heeft geen zin in al die Amerikaanse grafkisten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:51 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Moet je niet willen. Dan zullen er nog meer jihadstrijders die kant opgaan om tegen 'het grootste kwaad' Amerika te vechten.
Alleen aan FSA 'gematigde' rebbelen. Niet de YPG, want die kan het doorgeven aan de PKK.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"die de IS steunt", gold dat voor het sletje of voor Turkije? Of allebei?
En die bloemen, kwamen die uit Nederland? Levert Nederland nu bloemen aan ISIS strijders?
Liefde heet dat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:51 schreef Toga het volgende:
[..]
"die de IS steunt", gold dat voor het sletje of voor Turkije? Of allebei?
En die bloemen, kwamen die uit Nederland? Levert Nederland nu bloemen aan ISIS strijders?
Dat is waar, maar hij zit er nog een jaar(volgens mij). Wanneer mensen dit steeds vaker bespreken, zal de Amerikaanse publieke opinie hier ook steeds meer achter staan. Daardoor dus ook beide toekomstige president kandidaten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er gaan uiteraard geen grondtroepen komen van de VS. Obama is heel duidelijk geweest, hij heeft geen zin in al die Amerikaanse grafkisten.
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 15-10-2014 om 11:46:51#Kobane situation map for 15 October #ISIS via @macroarch http://t.co/dY4R7Z4B5l reageer retweet
Dat wordt een interessante verkiezing;quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij zit er nog een jaar(volgens mij). Wanneer mensen dit steeds vaker bespreken, zal de Amerikaanse publieke opinie hier ook steeds meer achter staan. Daardoor dus ook beide toekomstige president kandidaten.
Naja, ik ben er wel heilig van overtuigd dat de VS geen grondtroepen gaat sturen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij zit er nog een jaar(volgens mij). Wanneer mensen dit steeds vaker bespreken, zal de Amerikaanse publieke opinie hier ook steeds meer achter staan. Daardoor dus ook beide toekomstige president kandidaten.
Dat mag hoor en dat hoop ik ook, maar ik denk dat ze er alles aan zullen doen dat Iran het probleem in Irak niet oplost. Dus zij doen het of niemand niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, ik ben er wel heilig van overtuigd dat de VS geen grondtroepen gaat sturen.
Welnee, de VS heeft er allang vrede mee genomen dat Iran nu ook eenmaal een belangrijke rol speelt in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat mag hoor en dat hoop ik ook, maar ik denk dat ze er alles aan zullen doen dat Iran het probleem in Irak niet oplost. Dus zij doen het of niemand niet.
Je zit al met je piemeltje in je handjes ja?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat duurt het trouwens lang voor het volgende onthoofdingsfilmpje verschijnt
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zit al met je piemeltje in je handjes ja?
Dat bedoelde ik, de coalitie zelf wil wel degelijk dat er grondtroepen heen gaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:04 schreef theunderdog het volgende:
http://time.com/3509160/i(...)t-troops-iraq-syria/
More Americans Say Boots Are Needed on the Ground to Fight ISIS
Approximately 41% of Americans surveyed said the military campaign against ISIS should include “air strikes and combat troops,” compared with the 35% who said the offensive should be constrained to aerial bombardments. Of the individuals polled, just 15% said they believed no military action should be taken against the radical Islamist group.
Toch gaat het niet gebeuren, wedden?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, de coalitie zelf wil wel degelijk dat er grondtroepen heen gaan.
An sich kan ik wel met jou gaan wedden, jij beweerde ook dat Kobane binnen korte tijd zou vallen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch gaat het niet gebeuren, wedden?
En dit gaat voornamelijk over het Amerikaanse volk
Dat beweerde ik niet. Ik zei dat het niet meer lang gaat duren, en dat is subjectief he.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
An sich kan ik wel met jou gaan wedden, jij beweerde ook dat Kobane binnen korte zou vallen.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat beweerde ik niet. Ik zei dat het niet meer lang gaat duren, en dat is subjectief he.
Als het binnen enkele maanden is gebeurd met Kobane dan vind ik dat vrij snel.
Volgens mij kunnen ze beter de A-10's weer uit de mottenballen halen. Een perfect wapen om alle toevoerlijnen te doorbreken en dan alle losse cellen wegresomeren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, de coalitie zelf wil wel degelijk dat er grondtroepen heen gaan.
Misschien was een gele ster wel beter geweest...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:30 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/KoerdenNL/status/522311078559358976
Steun van #Turkije aan de IS doet voort: IS commandant Abu Muhammad behandeld in Turkije
[ afbeelding ]
Serieus?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
Maar begrijp mij goed, ik zou erg pro VS grondtroepen zijn. Dan kan ik binnenkort weer met een glimlach naar dit soort beelden/foto,s kijken:
[ afbeelding ]
Ik weet niet, ze beschikken ook over Manpads, die halen zulke laagvliegers vrij eenvoudig neer. Daarbij laait het gekibbel over burgerslachtoffers snel weer op. Het was leuk om mee te spelen in de bossen van Vietnam, in de tijd dat nog niet iedereen een camera bij zich had.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze beter de A-10's weer uit de mottenballen halen. Een perfect wapen om alle toevoerlijnen te doorbreken en dan alle losse cellen wegresomeren.
A-10's i.c.m. Apaches blijft een winnend team, maar dan moeten ze wel vooruitgeschoven bases hebben (Turkije?)
Al een paar dagen oud jonguh!quote:
Dude.....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:13 schreef theunderdog het volgende:
Maar begrijp mij goed, ik zou erg pro VS grondtroepen zijn. Dan kan ik binnenkort weer met een glimlach naar dit soort beelden/foto,s kijken:
[ afbeelding ]
Sorry ik was vergeten dat je niet tegen het almachtige VS mag zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bekentenis lijkt mij de weg vrij maken naar steviger ingrijpen, ze geven openlijk toe dat hun strategie faalt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:24 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)obane-continues.html
US military admits Isil 'has tactical momentum' as jihadist siege of Kobane continues
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sorry ik was vergeten dat je niet tegen het almachtige VS mag zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:Joycevanochten twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:03:14Vind jij het ook zo erg van zwarte piet? Nee ik ben 5 en verkocht en verkracht door #ISIS #prioriteiten #TwitterKurds @MinPres reageer retweet
Say what?
Is Joycevanochten 5 ja?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:Joycevanochten twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:03:14Vind jij het ook zo erg van zwarte piet? Nee ik ben 5 en verkocht en verkracht door #ISIS #prioriteiten #TwitterKurds @MinPres reageer retweet
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker, een goede imperialist is een dode imperialist.
0,0 relevantie dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, gewoon een hippe moeder in between jobs.
?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Koerd proberen te provoceren...![]()
Doe dat nou niet...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luie Koerden.
Ze heeft een punt natuurlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:Joycevanochten twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:03:14Vind jij het ook zo erg van zwarte piet? Nee ik ben 5 en verkocht en verkracht door #ISIS #prioriteiten #TwitterKurds @MinPres reageer retweet
Eat that Quinsy Garioquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
quote:De nieuwe politieke correctheid heet patriottische correctheid
Samenvatting: Iedereen heeft recht op tegenstrijdige opvattingen. Maar als je de artikelen in De Telegraaf of De Dagelijkse Standaard en GeenStijl over IS leest, wordt het ongeloofwaardig. Er wordt gepleit vr gelijke rechten voor homo's, yezidi's, vrouwen en anderen in het Midden-Oosten, maar tgen een multiculturele samenleving.
Femke Halsema: Correspondent
https://decorrespondent.n(...)45698112604-41acdea7quote:Iedereen heeft recht op zijn eigen dosis tegenstrijdige opvattingen. Het geeft niet, vind ik, als je bijvoorbeeld tegen dierenleed bent en vr de jacht. Of als je een hekel hebt aan subsidies in het algemeen, maar die aan Nederlandse boeren te vuur en te zwaard verdedigt. Een beetje lenigheid van geest, af en toe eens een loopje nemen met je overtuigingen, remt dogmatisme af en dat is gezond. Net zoals van mening veranderen,Zo betoogde ook Rutger Bregman al eens in een column zeker als je er argumenten voor hebt, in je voordeel spreekt. Elke in beton gegoten opvatting waaraan nooit mag worden getornd is saai.
Er komt wel een moment waarop tegenstrijdige opvattingen ongeloofwaardig worden. En dat vind ik weleens als ik epistels lees van de felste voorvechters van een oorlog tegen IS. Om er geen misverstand over te laten ontstaan: ik ben voor militair ingrijpen tegen IS, zowel in Irak als in Syri. De dreiging van genocide rechtvaardigt dit en maakt het zelfs noodzakelijk.
Maar neem nu de artikelenBijvoorbeeld dit stuk in De Telegraaf. in De Telegraaf of op blogs als De Dagelijkse Standaard en GeenStijl. Zie dit artikel in GeenStijl. Nergens vind je zulke fanatieke aanhangers van de oorlog tegen IS als daar. En de belangrijkste reden die ervoor wordt gegeven - afgezien van een algemene weerzin tegen de islam - is dat minderheden dreigen te worden uitgemoord. Christenen, yezidi's, Koerden en alle andere minderheden die afwijken van het godsdienstwaanzinnige monoculturalisme van IS, wacht een gruwelijk lot.
Hoewel het zelden expliciet wordt gezegd, vinden deze scribenten dat er ruimte en respect moet zijn voor minderheden. Zij verdienen een gelijkwaardige plek in de samenlevingen in het Midden-Oosten en mogen op geen enkele manier worden getiranniseerd of onderdrukt. Ik denk ook dat mensen als Rob Hoogland van De Telegraaf of Joshua Livestro van De Dagelijkse Standaard vinden dat mensen daar vrijelijk en openlijk hun seksualiteit, geloof en tradities moeten kunnen belijden. Dat ben ik overigens volledig met hen eens.
Maar, ahum?
Dan bepleit je toch een multiculturele samenleving in het Midden Oosten? Dan ben je toch niets meer of minder dan een multiculturalist?
Althans, dat ben je in de definitie van de gezaghebbende, helaas overleden essayist Robert Hughes in zijn boek Culture of complaintuit 1993.The Guardian schreef dit stuk over Hughes. Multiculturalisme, zegt hij, betekent dat mensen met verschillende wortels en achtergronden samenleven. Het betekent dat zij zich in elkaar verplaatsen en elkaar respecteren, voorbij de grenzen van ras, taal, sekse en leeftijd, zonder vooroordeel of illusie.
Hughes voer ik opzettelijk op omdat hij niet bekendstaat als een boerkaknuffelende sharia-apologeet, maar als een conservatieve liberaal die een broertje dood heeft aan politieke correctheid. Politieke correctheid leidt tot polarisatie, zegt hij, omdat de wereld wordt ingedeeld in mede- en tegenstanders, in mensen die deugen en niet deugen.
In Culture of Complaint trekt hij ten strijde tegen de 'groupthink,' het slachtofferdenken, dat sommige feministen en activisten in de greep heeft en waardoor andersdenkenden worden gediskwalificeerd als 'racist' of 'extremist.' 'Verbal uplift is not the revolution,' stelt hij, en dat ben ik met hem eens. Overigens volgt daar logisch uit dat op het vernederen van mensen, door hen bijvoorbeeld demonstratief 'negers' te noemen, ook geen verlichting volgt.
Wel is Hughes is een groot voorstander van de multiculturele samenleving. 'Gracieus' noemt hij deze omdat het de enige samenleving is waarin een afwijkende kleur, een exotisch geloof of vreemde gebruiken niet tot uitstoting maar juist tot nieuwsgierigheid en - soms - tot vooruitgang leiden.
Kortsluiting
Goed, terug naar de Nederlandse protagonisten van de oorlog tegen IS, de luidkeelse verdedigers van minderheidsrechten tegenover totalitair islamisme. Het is toch een beetje vreemd als elders wederzijds respect en tolerantie moeten worden afgedwongen terwijl deze in Nederland juist worden gezien als de bron van alle kwaad, de alfa en omega van de verfoeide multiculturele samenleving.
In mijn hoofd vindt een kleine explosie plaats als in n adem door de rechten van yezidi's in Irak worden verdedigd en de rechten van moslims in eigen land worden aangevallen. Een blog als GeenStijl is n lange litanie tegen religieuze feestdagen, hoofddoekjes en 'booslims' die tot grote morele verontwaardiging van de stijlloze schrijvers ook hun vrijheidsrechten doen gelden.
Misschien vindt men dat de ene minderheid meer waard is dan de andere. Misschien vindt men dat orthodoxe joden wel en orthodoxe moslims niet respect en bescherming verdienen, maar mij lijkt dat een wel erg cynische verklaring voor de tegenstrijdigheid in opvattingen.
Robert Hughes beschrijft naast de politieke correctheid een tweede, even zo groot kwaad - in zijn geval in hedendaags Amerika. Hij noemt het de 'patriottische correctheid': diepe conservatieve angst voor menging van mensen en culturen die gepaard gaat met paranode overdrijving. Het kost weinig verbeeldingskracht om deze ook in Nederland te zien, en vooral in de media die ik eerder aanhaalde. Voor de patriottisch correcten zijn de moslims 'een vijfde colonne,' wordt Nederland kapot gemaakt door mensen met een 'getint uiterlijk' en vernachelen de 'negers' 'onze' cultuur. En elke (voorzichtige) criticus die vindt dat de problemen niet deze hysterische proporties hebben aangenomen is op zijn minst een 'wegkijker'.
Patriottische correctheid is het spiegelbeeld van politieke correctheid maar stamt uit dezelfde bron: het niet verdragen van andersdenkenden, de onwil om te accepteren dat er mensen in je samenleving zijn die niet op je lijken en die meningen hebben die je wellicht stuitend vindt. Polarisatie is verslavend zegt Hughes, maar ondertussen gaat de vrije, pluriforme samenleving waarin gelijkwaardige individuen recht hebben op hun geloof, opvattingen en gebruiken, ten onder.
Bij de aankondiging van de opiniesite Jalta.nlBekijk de site hier. schreven Annabel Nanninga (GeenStijl) en Joshua Livestro (De Dagelijkse Standaard) dat zij: 'willen funderen en verdedigen wat we onder geen beding mogen weggeven: onze vrijheden en onze idealen.'Dat deden zij in de Volkskrant. Mooi, denk ik dan: 'onze vrijheden.'
De vraag is welke en wiens vrijheid wordt bedoeld en welk ideaal nou eigenlijk wordt nagestreefd. Mij lijkt dat het om de keuzevrijheid van elk mens gaat, ook als je tot een minderheid behoort, zonder op je nek te worden gezeten door een staat, griezelige fanatici of schreeuwende meerderheden. Dat is een liberaal en multicultureel ideaal, dat wat mij betreft ver weg en thuis mag worden verdedigd tegen totalitarisme en beklemmend monoculturalisme.
Als de patriottische correctheid eens wordt afgeschud, dan zou helder kunnen worden of dit is wat op de nieuwe opiniesite wordt bedoeld met vrijheid. Misschien worden de opvattingen dan ook wat minder strijdig, en daardoor geloofwaardiger.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]Snap je probleem nog steeds niet, maar okeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luie Koerden.![]()
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:35 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Snap je probleem nog steeds niet, maar oke
[ afbeelding ]
Jij bent echt een (grijze)wolf in schaapsklerenquote:
Kobanequote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eindstand: jullie hebben geen land.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eindstand: jullie hebben geen land.
Neequote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die is binnenkort van de mujahideen.
Die zijn allemaal in de hemelquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die is binnenkort van de mujahideen.
Hellquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:42 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Die zijn allemaal in de hemel
[ afbeelding ]
Nee. Hij vindt het opwindend om te trollen en reacties te krijgenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:38 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Jij bent echt een (grijze)wolf in schaapskleren
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:
Guidance neemt het weer eens te serieus..![]()
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:49:27Photo: Airstrikes on #Kobane today via @euronews http://t.co/tF2Z20zDYr reageer retweet
Die zwarte pluim in het midden zijn denk ik verbrande baarden van IS-ratten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:49:27Photo: Airstrikes on #Kobane today via @euronewshttp://t.co/tF2Z20zDYr reageer retweet
Zou wat zijn als die rook wit is hey... dan staat het hele vaticaan op zijn kop....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die zwarte pluim in het midden zijn denk ik verbrande baarden van IS-ratten.
Dat soort foto,s zijn altijd wel vrij vredig toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:07 schreef Richestorags het volgende:
Het lijkt trouwens op een super vredige foto, afgezien van de rookwolk. Idyllisch landschap, nergens sporen van een gevecht.
Hoe de fuck kan dit nu geen effect hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 15-10-2014 om 12:49:27Photo: Airstrikes on #Kobane today via @euronewshttp://t.co/tF2Z20zDYr reageer retweet
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zou wat zijn als die rook wit is hey... dan staat het hele vaticaan op zijn kop....
Als daar een of meerdere groepje strijders zaten, dan zijn ze nu vast bij hun maagden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan dit nu geen effect hebben?
Mwaah, je ziet geen tanks, machinegeweren, vliegtuigen, niks. Ook geen vlammen. Het lijkt gewoon op een uitgestorven stadje in een mooi glooiend landschap.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat soort foto,s zijn altijd wel vrij vredig toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |